Rondreis Spanje Portugal
Inhoud blog
  • Dag 39/thuis
  • Dag 38
  • Dag 37
  • Dag 36
  • Dag 35

Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan

25-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 39/thuis
    Op de camping in Villey le Sec was de stokbrood pas om 09.00 uur beschikbaar. Aangezien we nog een pak crackers hadden liggen, hebben we voor het ontbijt hier gebruik van gemaakt. Wij reden om 08.00 uur weg van de camping en je moet voordat je bij de doorgaande weg bent een behoorlijk steile weg omhoog, welke we gisteren naar benden zijn gegaan.

Aangezien we ca. 20 km. ten zuiden van Nancy op de camping zaten, hadden we deze plaats snel gerond. Toch nog een foto kunnen schieten, hoewel het zicht op dat moment nog niet geweldig was. Nancy is een erg mooie stad om te bezoeken, vooral het Stanislav plein is schitterend, zeer de moeite waard (geldt voor meer Franse steden)

Bij het tanken van benzine in Luxemburg (122,3/liter) konden we een stokbrood scoren en een lekkere koek, welke we bij de koffie hebben genuttigd. Op de snelweg richting Luik reden ons weer een 3-tal "oude" sportwagens voorbij (Luxemburg, Nederland en Zwitserland), waarschijnlijk is er toch ergens een evenement geweest. Tevens passeerden we de La Redoute (zendmast), ooit een scherprechter in de wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik, Jan heeft hierop ook het nodige zweet verloren.

We hebben ook weer het nodige geklaagd over de Belgische wegen en zeker de rondweg rond Luik is hier en daar bar slecht. Bij de eerste parkeerplaats over de grens van Nederland hebben wij een broodje genomen, hier ook nog gezellig gekeuveld met de chauffeur die naast ons stond.
    Wel moesten we effe flink slikken bij het verlaten van de auto, het was heel erg benauwd (33 gr.) en in de auto had je hiervan geen enkele last.

Wij waren rond 15.30 uur terug thuis, eerst effe bijgepraat met de buurvrouw en daarna zijn we toch maar begonnen met uitpakken, als eerste de auto gedaan en daarna zoveel mogelijk de caravan leeg gemaakt. Op vrijdag hadden we hier geen tijd voor, aangezien we op deze dag op de kleindochter hebben gepast. Tijdens haar slaapje nog wel een en ander kunnen doen. Neel heeft wel de gordijnen eruit gehaald, aangezien deze wel aan een wasbeurtje toe waren.

Zaterdagmorgen al vroeg begonnen met het soppen van de caravan van binnen, daarna weer zoveel mogelijk weer de schoongemaakte spullen erin gedaan. Na het middageten is Neel begonnen om de gordijntjes weer op te hangen. Jan is ondertussen begonnen met het schoonmaken van de buitenkant van de caravan. Rond 15.00 uur waren we hiermede klaar, waarna we de caravan direct naar de stalling hebben gebracht.

Hiermede zit de vakantie erop en zijn de herinneringen en foto's het enige wat nog aan de vakantie doet herinneren. Wij zijn dan wel ruim 5 weken weg geweest, maar vragen ons regelmatig af, waar is deze tijd gebleven. Ook moeten we de herinneringen nog een plaatsje geven, wat erg moeilijk is gezien de vele dingen die we hebben gezien. We gaan nog nadenken wat we het mooiste vonden, goede en slechte campings, wat nog wel een keer bezichtigen enz., enz..

De totale rondrit zou, zonder de excursies die we met de auto hebben gedaan, een kleine 6000 km. lang zijn. Wij zijn uiteindelijk uitgekomen op 7915 km., een hele afstand, maar je ziet wel ontiegelijk veel. De route welke is gereden wordt nog via google maps ingetekend, waarna deze nog wordt toegevoegd aan de blog.

Temperatuur donderdag; 08.00 uur 20 gr., max. 33 gr.. Aantal km's 521 km.

25-06-2016, 23:46 geschreven door NeelJan

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    22-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 38
    De stokbroden waren vanmorgen heel vroeg, 07.30 uur, beschikbaar op de camping. Na het ontbijt de laatste zaken opgeruimd en rond 08.30 uur zaten we in de auto. De camping lag ca. 40 km. ten zuiden van Lyon, echter je hebt niet direct een aansluiting op de snelweg, je moet eerst een kleine 20 km. over de N7, dwars door Vienne, langs de Rhône, en daarna kon je de snelweg op.

Als we via Lyon rijden komt immer de vraag op rijden we door Lyon of pakken we de rondweg.
    Telkens gaan we toch maar weer door Lyon, rijdt veel leuker, je ziet nog es wat, alleen de kans op een file is groter. Wij hebben iets tijd verloren met een kleine file, echter dit weegt niet op tov. de veel langere rondweg. De rondweg is een rotweg om te rijden, smal en druk, niks aan.

Bij het langs de Rhône rijden kregen we weer zicht op de kerk, zichtbaar achter het futuristisch gebouw. We hebben een aantal jaren terug het "oude" Lyon bezocht, incl. de kerk. Dit in combinatie met een rondwandeling in de stad  is zeer leuk, de moeite waard.

Onderweg werden we getrakteerd op een mooi wolkenveld, welke mooi afstak tegen de blauwe lucht. Volgens ons was er ook ergens in Frankrijk een rit geweest met old-timers. De kar waarop de witte auto staat werd later geconfronteerd met een klapband, aangezien deze langs de kant van de weg stond en flarden van de band op de weg lagen, gelukkig had hij een reserveband op de zijkant.

Voordat we naar de camping zijn gereden hebben we eerst nog snel enige boodschappen gedaan bij de LeClerc. We waren rond 15.30 uur op de camping in Villey le Sec. Deze camping ligt aan de Moezel iets te zuiden van Nancy. Wij zagen ook nog wat bootjes voorbij komen. Tevens waren de straaljagers behoorlijk aktief, spectaculair als deze over komen vliegen.

Temperatuur: max. 29 gr.  Aantal km's 423

Morgen: weer naar huis, de rondreis zit er dan op

22-06-2016, 21:59 geschreven door NeelJan

21-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 37
    Vanmorgen waren we om 07.00 uur reeds wakker, na te hebben gewassen, eerst een koppie thee gezet, daarna nog wat spullen in de auto. Rond 08.00 uur waren we hiermee klaar, effe nog een handje geschud bij de receptie, en nog gauw 2 stokbroden mee voor onderweg.

Bij de koffie, iets boven Perpignan, hebben wij koffie met stokbrood genomen, was een verlaat ontbijt. Wat ons opviel onderweg waren de vele vrachtwagens, ook veel Spaanse en de vele wegwerkzaamheden die we tegenkwamen. Soms was niet helemaal duidelijk wat ze aan het doen waren. Bij de tolpoorten waren ook veel politiecontroles, hiervan gelukkig geen last van gehad.

Op een gegeven moment, is bijna altijd zichtbaar, nu wat sluierbewolking, zie je de Mont Ventoux, de puist van de Provence liggen. Jan heeft hierop de nodige zweetdruppels achtergelaten.

Bij Bollene zie je altijd een kasteel bovenop de rotsen staan, een ieder die naar het zuiden reist via de A7 zal deze hebben gezien. Ook hier en daar zie je leuke dorpjes op de heuvels voorbij komen. Tevens redelijk wat lavendelvelden, bij een hiervan zagen we de TGV voorbij komen.

Iets voorbij Valence zijn we van de snelweg afgegaan, het laatste stuk naar de camping hebben wij via de N7 afgelegd, rijdt toch veel fijner, alleen je schiet veel minder snel op.

Wij waren rond 15.15 uur op camping des Nations, in Auberive sur Vareze.

Temperatuur: max. 30 gr.  Aantal km's 480

Morgen ri. Nancy

21-06-2016, 00:00 geschreven door NeelJan

20-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 36
    Het heeft afgelopen nacht veel minder gewaaid dan afgelopen nacht, hierdoor een stuk beter geslapen. Het was vanmorgen lekker weer, met een heerlijk temperatuurtje. Een lekker vers stokbroodje gehaald bij de supermarkt aan de overkant , is jammer dat deze pas om 09.00 uur open gaat, zoals eerder aangegeven is dit ons aan de late kant.

Na het ontbijt heeft Jan zijn rondje op de fiets naar de nonnetjes gedaan. Waarom nonnetjes; hier boven op de berg staat een klooster, wij hebben dit ooit als es bezichtigd, maar zijn hierbij geen enkel nonnetjes tegengekomen. Wel heb je van boven een erg mooi uitzicht op het dorpje El Port de la Selva, waarvan Jan nu een foto heeft gemaakt. Als hij nu zegt ik ga naar de nonnetjes, dan weet Neel welke route hij gaat fietsen. Het is een erg mooie route naar boven waarbij je mooie vergezichten hebt met hier en daar flinke stijgingspercentages.

Na terugkomst op camping lekker gedoucht, weer de fietskleren uitgewassen en daarna een lekker broodje gegeten, welke Neel ondertussen had gehaald.

Hierna zijn we naar het strand gereden om nog lekker een beetje zon op te doen en nog es te snorkelen. Het was veel beter vertoeven daar, dan gisteren, toen waaide je uit je broek. Het water was nog wel erg koud, Jan heeft behoorlijk getwijfeld voordat hij het water in ging. Als je er maar in was, dan ging het wel. Het water was erg helder, waardoor je flink ver kon kijken en behoorlijk wat vissen heb gezien. Was lekker.

Voordat we teruggingen naar de camping hebben we eerst de auto afgetankt, de benzine is hier een stuk goedkoper dan in NL, wij betaalden nu 1,239. Toen nog wat laatste boodschappen, aangezien we morgen hier vertrekken. Daarna nog een en ander opgeruimd bij de caravan, weer gedoucht en voor het avondeten een lekkere pizza gehaald bij de pizzaboer die voor de supermarkt staat. Wij nemen altijd de pizza Catalane en zo'n lekkere pizza krijgen we zelden.

Na het eten van de pizza nog een lekkere wandeling gemaakt op de boulevard, hierbij ook nog es een selfie

Temperatuur: 28 gr.  Aantal km's 8

Morgen: ri. Lyon

20-06-2016, 22:05 geschreven door NeelJan

19-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 35
    Na de regen van gisteren werden we vannacht en de gehele dag getrakteerd op een stormachtige wind met zeer stevige windvlagen. Het luifeltje voor de caravan heeft de gehele nacht geklapperd vanwege de windvlagen, hierdoor hebben wij niet al te best geslapen.

Na het ontbijt, in de caravan vanwege de wind, is Jan een klein eindje wezen fietsen, de temperatuur was goed, alleen die harde wind. Het is en blijft lekker fietsen hier op de wegen langs de kust, gaat hier en daar behoorlijk op en neer plus je heb ook nog es een mooi uitzicht. De bedoeling was in 1e instantie dat hij naar St. Pere de Rodas, boven op de berg zou gaan, echter vanwege de harde wind hiervan afgezien.

Bij terugkomst gedoucht nog een bakkie gedaan, daarna een stokbrood gehaald en wat gegeten. Hierna heeft Jan de fietskleren uitgewassen, kon dit lekker drogen in de zon en harde wind.

Wij zijn toen maar in de auto gestapt en bij diverse strandjes wezen kijken. Op de strandjes was het ook heel erg rustig, zo hadden we het nog nooit gezien, echter de wind verpestte wel enig strandplezier, je werd gezandstraald, was echt niet lekker. Wij hebben bij een van de strandjes, in Llanca, toen maar een lekker ijsje gegeten.

Na terugkomst op de camping hebben we de luifel afgebroken, hier willen we de komende nacht geen last meer van hebben. Er wordt wel aangegeven dat het veel minder zou gaan waaien, maar we wagen het er niet op. De luifel zou morgen toch worden afgebroken ivm. ons vertrek dinsdag.
    Tevens zou het morgen, als je de berichten mag geloven, een goed dag voor het strand kunnen worden, we zullen zien.

Temperatuur: max. 25 gr.  Aantal km's 86

Morgen: strand??

19-06-2016, 20:54 geschreven door NeelJan

18-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 34
    Na een nacht met regen en vanmorgen ook nog was het vanmorgen ontbijten in de caravan. Temperatuur was ook laag, maar 17 gr.

Wij hadden geen plannen gemaakt voor vandaag, maar bij de caravan blijven zitten wachten tot het beter gaat worden met het weer hadden we ook geen zin in. De kaart gepakt en een mooie route door de Pyreneeën uitgestippeld. Deze route ging over 2 colletjes, waarbij je op de 2e een erg mooi uitzicht zou hebben over het dal. Toen we hier boven waren, zaten we in de wolken, uitzicht geen, jammer. Het daarop volgend dorpje, Prats de Mollo, zag er leuk uit, wat uitnodigde hier effe lekker doorheen te wandelen.

Op dat moment waren we aan de Franse kant van de Pyreneeën en deze kant ziet er direct heel anders uit dan de Spaanse kant. Wij zijn via het grensdorp Le Perthus terug gereden naar Spanje. In dit dorp kun je redelijk goedkoop inkopen doen, waardoor we in de file geraakten van vooral Fransen en Spanjaarden, echter toen we hier eenmaal doorheen waren was de file ook weg.

Het daarop volgende dorp, La Jonquera, is een, zo lijkt het wel, een parkeerplaats voor vrachtwagens. Er staan ontzettend veel op onbewaakte en bewaakte parkeerplaatsen. Tevens zijn er erg veel winkels met drank, rookwaar, parfumerie e.d. te vinden. Wij zijn daar door een zeer grootte hypermarkt gelopen, waar het ontzettend druk was. Gauw iets gekocht en een kop koffie en wegwezen.

Via een toeristische route teruggereden naar Roses, waar we nog een korte wandeling hebben gedaan over de boulevard. Normaal is het nog redelijk druk, was 18.00 uur, op dit tijdstip, echter nu was er bijna niemand op het strand.

Temperatuur:  9 gr. (Pyreneeën) tot max. 23 gr.  Aantal km's 224

Morgen: nog in te vullen, wellicht strand, temperatuur gaat omhoog.

18-06-2016, 21:41 geschreven door NeelJan

17-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 33
    Na de stortregen van gistermiddag was het vanmorgen lekker over weer buiten te kunnen ontbijten.
    De supermarkt heeft vanaf 09.00 uur vers stokbrood en hiervan heerlijk gebruik van gemaakt.

Na het ontbijt als eerste het vloerkleed wat we onder het luifeltje gebruiken te drogen gehangen. Het droogt op die manier veel sneller op dan het te laten liggen, plus het wordt ook veel smeriger van het heen en weer geloop. Hierna de disselbak van de caravan effe nagekeken en opgeruimd. Daarna samen nog een aantal huishoudelijke zaken gedaan.

Na het middageten is Jan naar Cadaques gefietst, je moet een bergrug over om hier te komen en dezelfde weg weer terug, halverwege kun je nog richting El Port de la Selva, maar het rondje zou dan wel erg groot gaan worden. Een aantal malen gestopt en wat foto's te maken.

Vanmiddag begon de lucht er weer zeer dreigend uit te zien, maar het bleef gelukkig bij een klein buitje. Het was bij lange na niet zo erg als gistermiddag en deze keer was er ook geen wind. Gelukkig maar

Vanavond naar Roses geweest om te kijken of er nog iets was veranderd, gelijk maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om iets te eten in het dorp. Het strand was volledig verlaten, dit hebben we wel anders meegemaakt.

Tevens nog een foto gemaakt van een terrasje waar de Spanjaarden zich verzamelden voor de voetbalwedstrijd Spanje-Turkije. Zij kunnen ook wel lawaai maken met toeters e.d.

Temperatuur: max. 23 gr.    Aantal km's 6

Morgen: nog in te vullen, in ieder geval rustig aan

17-06-2016, 21:51 geschreven door NeelJan

16-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 32
    We konden op de camping, waar we gisteren waren aangekomen, vanochtend geen brood krijgen. De campingwinkel gaat pas bij het begin van het hoogseizoen open, toch vreemd aangezien de camping, hele jaar open, ook veel wordt gebruikt als doorreiscamping naar het zuiden van Spanje. Aangezien we dit gisteren al hadden nagevraagd, hadden we met het boodschappen doen hiermede al rekening gehouden, maar dit kan niet open tegen een verse stokbrood. Het zij zo, niks aan te doen.

Betekende wel dat we mooi op tijd konden vertrekken, aangezien we niet behoefden te wachten totdat de campingwinkel open ging.

De route vandaag ging veel langs de kust, eerste gedeelte was nog tolvrij, ging redelijk op en neer. Bij de koffiepauze kwamen we weer de paarse bomen tegen, die we voor het eerst in Portugal zagen en daarna op nog veel meer plaatsen. Mooi gezicht. Tevens hadden we op een gegeven moment mooi wolkenpartijen, misschien dat dit al een voorbode voor regen?

We gaan nog een paar dagen naar onze vaste camping in Roses, waar we al jaren komen. Hier willen we nog een aantal dagen helemaal niks doen. Bij de camping aangekomen bleek dat er het nodige was veranderd en geinvesteerd. De receptie, restaurant, zwembad e.d. was veranderd en vernieuwd, lijkt direct een stuk frisser en groter, netjes. Tevens waren een groot aantal plaatsen voorzien van een waterkraan, wat toch erg gemakkelijk is. Nu nog es een aanpassing aan de toiletgebouwen  en ze kunnen weer jaren vooruit.

Na te hebben ingeschreven, konden we zelf een plaatsje uitzoeken. Dit hadden we zo voor elkaar, omdat we hier al een groot aantal jaren komen. Tijdens het installeren was het mooi weer met een lekker zonnetje. Het installeren is voor ons zo langzamerhand teamwork, zijn er zo mee klaar.
    Hierna hebben we nog wat boodschappen gedaan in de supermarkt aan de overkant van de weg. Toch lekker gemakkelijk dat deze zo dichtbij is.

Nadat we terug waren gekomen bij de caravan, begon de lucht te betrekken en het duurde niet erg lang meer of het water kwam met bakken van boven, was echt een gigantische stortbui, vergezeld van harde wind en een enige onweer. In een ogenblik stond de weg voor de caravan helemaal blank, de riolering kon het gewoon niet aan. Door de harde wind waren er ook een aantal tentharingen uit de grond getrokken, maar de luifel bleef gelukkig, behoorlijk scheef, staan. Weten we gelijk wat regen is, hebben we de afgelopen weken niet meer gehad en we kunnen alvast weer wennen aan het Hollandse weer.

Temperatuur: tussen 19 en 25 gr. Na de stortbui 18 gr. Aantal km's 454

Morgen: niks doen.

16-06-2016, 23:03 geschreven door NeelJan

15-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 31
    Vanmorgen waren we beide redelijk goed wakker, aangezien we niet geweldig hebben geslapen.
    Het was de afgelopen 2 nachten behoorlijk warm, wat we de afgelopen weken nog niet hadden meegemaakt.

Na het ontbijt, en te hebben afgerekend zijn we vertrokken. voordat we de snelweg A-7 opgingen hebben we nog snel getankt, want je weet niet wat de afstand tussen de pompen is, achteraf viel dit alleszins mee.

We zijn rustig via de tolvrije A-7 richting Valencia gaan, echter voorbij Elche ging dit toch mis, waren in 1x de A-7 kwijt. Na op de kaart te hebben gekeken, zijn we de snelweg richting Madrid gevolgd, daarna kon je via een andere snelweg richting Valencia. Volgens ons was dit onbewust een goede keuze, aangezien vele vrachtwagens hetzelfde deden en op een gegeven moment zaten we zonder dat wij het wisten automatisch weer op de A-7

We zijn op het stuk snelweg tussen Murcia en Valencia behoorlijk wat kastelen tegen gekomen, welke zo te zien, nog in behoorlijk waren. Na Valencia te hebben gerond, waren we al es geweest, hebben we nog effe gekeken naar welke camping we zouden gaan, aangezien het nog niet zo erg laat was besloten om nog een klein stukje door te rijden, scheelt weer voor de volgende dag.

Wij waren rond 16.00 uur in Moncofar, er stond in de beschrijving aangegeven dat de camping gemakkelijk was te vinden dmv. het volgen van de bordjes. De bordjes waren vrij onduidelijk en niet altijd logisch geplaatst, uiteindelijk toch na wat omrijden gelukt.

Na inschrijven en installatie snel wat boodschappen gedaan en daarna nog snel effe bij het strand gekeken. Het waaide behoorlijk hard, waardoor het niet uitnodigde om het water in te gaan. Hier hadden we op de snelweg ook al enig last van gehad. Het is een mooie camping, alleen jammer dat de campingwinkel nog niet open is, met bij elke plaats een wasplaats. Dit waren we nog niet eerder tegengekomen.

Temperatuur: 09.00-26 gr./15.00-35 gr. (was een behoorlijk warm dagje.  Aantal km's 522

Morgen: Rosas

15-06-2016, 21:34 geschreven door NeelJan

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    14-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 30
    De campingwinkel hier in Roquetas de Mar is 's-morgens om 08.00 uur al open. We hebben weer lekker buiten kunnen ontbijten, blijft toch heerlijk.

Na het ontbijt zijn we vertrokken naar het gebied waar vele spaghetti westerns zijn opgenomen.
    Als eerste hebben we bij mini Hollywood gekeken wat daar te doen was, dit was meer een parkachtig gebeuren met o.a. een dierentuin. Wel werden ook hier wel een aantal shows gegeven.

Toch maar doorgereden naar het volgende park Texas Hollywood/Fort Bravo, na eerste een kop koffie te hebben gedronken in het nabij liggend dorp. Bij de ingang stond ons een cowboy op te wachten, waardoor we gelijk al een goed idee bij dit park hadden. Deze gaf aan dat er om 12.30 uur en om 14.30 een show werd gegeven.

Na de auto te hebben geparkeerd zijn we als eerste door het namaak cowboy dorp gelopen, toch wel leuk om te zien hoe ze een en ander hebben nagebouwd. Na wat te hebben gedronken, was ook wel nodig met 34-35 gr. hebben we nog een rondrit in een koets gemaakt, zal allemaal bij de prijs inbegrepen.

Rond 12.00 uur waren we bij de saloon waar de 1e show zou worden gegeven. Deze show bestond uit een danspartij van de cowgirls en daarna wat "schietwerk", kaartspel en een "vechtpartij" van de cowboys, dit allemaal met een grote glimlach.

Na deze 1e show een stuk brood gegeten incl. het nodige water, het was er zeer heet op de set. Rond 14.30 uur begon de 2e show, welke bestond uit een paardenshow gevolgd door een, kan niet uitblijven, een schietpartij. Allemaal best leuk.

Hierna zijn we vertrokken voor een kort bezoekje aan de stad Almeria. Hierbij hebben we de kathedraal bezichtigd. We hadden de auto geparkeerd in een parkeergarage midden in het centrum, bij vertrek was er eerst geen enkele bewegwijzering in de nauwe straatjes, maar gauw hadden we een redelijk grote weg te pakken, die ons, zoals we wilden, via de kustweg terug naar de camping heeft gebracht.

Wat ons wel is opgevallen in dit gedeelte van Spanje is de erg droogte en dorheid. Als je zo door dit gebied rijdt waan je je in de woestijn van Jordanie. Overal waar je kijkt groeit bijna niks tot niks.

Temperatuur: 09.30-26 gr./09.50-30 gr./max. 35 gr. Aantal km;s 119

Morgen: ri. Valencia (we gaan weer noordwaarts)

14-06-2016, 00:00 geschreven door NeelJan

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Archief per week
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Blog als favoriet !

Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!