Dior verwijdert Sharon Stone in China
Modehuis
Christian Dior maakt voor zijn reclamecampagnes in China geen gebruik
meer van het gezicht van Sharon Stone. Dior verwijderde in Peking alle
posters waarop Stone "Capture Totale" aanprijst, een antirimpelcrème
van het Franse merk.
Aanleiding zijn uitspraken van de
Amerikaanse actrice eerder deze week. Ze zei toen dat de aardbevingen
die China teisterden het gevolg kunnen zijn van "slecht karma". "Ik ben
niet gelukkig met de manier waarop de Chinezen de Tibetanen behandelen.
Ik vind dat je niet onaardig mag zijn tegen iemand anders. Toen kwam
die aardbeving er. Ik vroeg me af of dat nu karma was. Als je niet
aardig bent en er gebeuren wrede dingen", zo verklaarde ze aan een
Hongkongse televisiezender op de rode loper in Cannes. Haar uitlatingen
lokten heel wat verontwaardigde reacties uit in China.
Dior
bood zijn excuses aan voor de "overhaaste, ondoordachte" opmerkingen
van de actrice. Ook Stone zelf excuseerde zich intussen. Ze was sinds
2006 het gezicht van Dior. (br.Weekend Knack)
|