SNS wil persoonlijk contact met klant terug

Nieuws
SNS gaat zijn dienstverlening decentraliseren en zet zo in op meer persoonlijk contact met de klant.
anp
woensdag 19 juni 2019 om 03:00

Utrecht

Daarmee gaat de bank naar eigen zeggen in tegen de heersende trend in de bankenwereld om klantcontact alleen maar te digitaliseren en te centraliseren. In plaats van een callcenter met steeds wisselende medewerkers of keuzemenu’s hebben klanten straks toegang tot een vast en persoonlijk team in de dichtstbijzijnde SNS-winkel. Het gaat om een nieuwe manier van werken die ook geldt voor contact via bellen en chatten. ‘Op dit moment wordt al de helft van de telefoontjes lokaal beantwoord. De reacties van klanten die dit reeds ervaren zijn ontzettend positief. Ons doel is dat eind dit jaar al onze winkels zijn aangesloten’, legt SNS-directievoorzitter Ton Timmerman uit.

Mensen die nu op het callcenter werken, worden verhuisd naar lokale vestigingen. Daarbij gaan naar verwachting geen banen verloren. In totaal worden een kleine driehonderd medewerkers getraind voor de nieuwe manier van werken. Ook wordt technologie ingezet die ervoor zorgt dat klanten via telefoon en chat daadwerkelijk telkens met dezelfde medewerker contact houden. <

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
Van alle blikjes met statiegeld werd 65 procent ingeleverd.

Toezichthouder wil 50 cent statiegeld op flesjes zodat meer mensen ze inleveren

De toezichthouder van het statiegeldsysteem wil dat er vanaf volgend jaar 50 cent statiegeld wordt geheven op plastic flessen. Dit moet ertoe leiden dat consumenten meer lege flesjes inleveren.

De stier voor de Beursplein 5, de Amsterdamse effectenbeurs.

Kapitalisme schuift alle problemen door. De aarde en de armen zijn de dupe

Het kapitalistisch economisch systeem loopt vast. Ongebreidelde groei maakt de planeet en mensen kapot. Waarom komen mensen niet in opstand? Deze filosofen weten het antwoord en komen met alternatieven.

Mede-eigenaar Christiaan Kraan bezig met een klavecimbel voor een muziekschool in IJsland.

In de luwte van het grote geld zingen de klavecimbels van Amir en Kraan een fijnbesnaard protest

Amsterdam floreerde dankzij de diversiteit aan kleine bedrijfjes. Nu is er amper plaats voor ze. Na hun gedwongen vertrek uit de Havenstraat vonden klavecimbelbouwers Amir en Kraan met enig geluk nog werkruimte in de stad.

Werkoverleg bij Hospi Housing, waar ze werken met kunstmatige intelligentie. Tweede van links oprichter Joost Bokker, uiterst links Vera Harsnyi, midden Pavla Shvetcova en uiterst rechts Flavia Gkioka.

AI-medewerker 'Sarah' doet nu zelfstandig de socials: 'Dit is wel een beetje creepy'

Ruim een jaar na de introductie van ChatGPT is AI niet meer weg te denken van de Nederlandse werkvloer. Inmiddels bestaat er zelfs een autonome AI-werknemer: Sarah.

Directeur Pieter Cnossen vakorganisatie CGMV wil het ledenverlies ombuigen naar ledengroei.

Vakorganisatie richt zich op christelijke goede doelen: 'Medewerkers werken soms onder minimumloon'

De christelijke vakorganisatie CGMV gaat zich op een nieuwe doelgroep richten: christelijke organisaties zonder winstoogmerk. ‘Daar heerst veel bevlogenheid, maar voor werknemers wordt vaak niet goed gezorgd.’

De goudprijs breekt record na record

De goudprijs slaat op hol, maar waar komt die goudkoorts opeens vandaan?

De goudprijs breekt record na record, en dat is niet per se vrolijk nieuws. Goud geldt namelijk als verkapte verzekeringspolis tegen oorlogen, crises en ander onheil. Vier redenen waarom mensen plotseling goudstaven hamsteren.