camera closecorrect down eyefacebook Het Nieuwsblad nextprevquote share twitter video

Online kijken groeit explosief

Het nieuwe tv-kijken zit in de lift. Volgens VTM overtreft VTM GO alle verwachtingen. “In slechts drie maanden tijd heeft al 460.000 Vlamingen bij VTM Go programma’s bekeken. En vooral, ze doen dat frequent. Eén op de drie doet aan bingewatching, wat wil zeggen minstens drie afleveringen na elkaar”, aldus VTM. Vooral 15 tot 35-jarigen blijken vaste klant.

VTM constateert dat het aantal online kijkers in 2019 fors is gestegen tegenover 2018. “In mei en in juni kwamen we met onze drie platformen (VTM GO, vtm.be en Stievie) telkens ruim boven de 6 miljoen views uit.”

Ook Vier.be en VRT NU noteren almaar meer online kijkers. “Sinds de start van de zomervakantie tellen de video’s op vier.be al meer dan een miljoen views”, zo luidt het bij Vier. Bij VRT stellen ze bovendien vast dat steeds meer mensen hun favoriete VRT-programma’s meenemen op vakantie, naar het buitenland.