Groei easyJet op Schiphol door grotere vliegtuigen

Nieuws
Prijsvechter easyJet mikt op verdere groei op Schiphol, ook nu de luchthaven qua vliegbewegingen aan zijn limiet zit.
anp
woensdag 21 november 2018 om 03:00

Amsterdam

Door gebruik te maken van grotere en vollere vliegtuigen hoopt het van huis uit Britse bedrijf op extra passagiers, zo meldde directeur William Vet van easyJet Nederland in een toelichting op de jaarcijfers.

In Nederland was easyJet in het afgelopen boekjaar, dat liep tot oktober, goed voor 6 miljoen passagiers. Dat was een fractie meer dan een jaar eerder, geholpen door een stijging van de toestelcapaciteit. EasyJet zal in meer van zijn vliegtuigen een rij stoelen extra plaatsen. Verder zal het bedrijf grotere kisten inzetten, ter vervanging van kleinere, veelal oudere vliegtuigen. Die worden door het bedrijf uitgefaseerd.

De Britten hebben nog altijd geen interesse in luchthaven Lelystad, omdat het bedrijf zich blijft richten op hoofdluchthavens. Ook Rotterdam en Eindhoven zijn geen optie voor het bedrijf, dat met partners steeds meer mikt op langeafstandsvluchten. Zo maakte easyJet dinsdag bekend dat Golfmaatschappij Emirates is toegevoegd aan de transferservice Worldwide by easyJet. <

Mail de redactie
Mail de redactie
Heeft u een tip over dit onderwerp, ziet u een spelfout of feitelijke onjuistheid? We stellen het zeer op prijs als u ons daarover een bericht stuurt.
De stier voor de Beursplein 5, de Amsterdamse effectenbeurs.

Kapitalisme schuift alle problemen door. De aarde en de armen zijn de dupe

Het kapitalistisch economisch systeem loopt vast. Ongebreidelde groei maakt de planeet en mensen kapot. Waarom komen mensen niet in opstand? Deze filosofen weten het antwoord en komen met alternatieven.

Ingrid Thijssen van VNO-NCW

Botsende visies op toekomst van industrie

Het klimaatbeleid voor de industrie gaat uiteindelijk om de vraag welke bedrijven Nederland voor de toekomst wil behouden. Werkgevers en de milieubeweging zijn het erover eens dat dit de kern van de zaak is, zo werd woensdag duidelijk tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer.

Het kantoor van het Nederlands Dagblad in Amersfoort.

Ruim 3,5 ton winst voor uitgever Nederlands Dagblad: 'Meer abonnees en inkomsten uit advertenties'

Nedag Uitgevers, het bedrijf achter het Nederlands Dagblad en magazine De Nieuwe Koers, heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van ruim 360.000 euro. De winst ligt flink hoger dan in 2022.

Mensen vroegen meteen naar ‘die auto van 79.800 renminbi’, vertelt een BYD-verkoper.

Stormloop op e-auto's in Peking. Vagen Chinezen de Europese auto-industrie weg?

De verkopers van automerk BYD konden vorige maand hun ogen niet geloven. De fabrikant van elektrische auto’s had net grote prijsdalingen aangekondigd, bij drie modellen zelfs tot onder de 80.000 yuan (10.000 euro).

Van alle blikjes met statiegeld werd 65 procent ingeleverd.

Toezichthouder wil 50 cent statiegeld op flesjes zodat meer mensen ze inleveren

De toezichthouder van het statiegeldsysteem wil dat er vanaf volgend jaar 50 cent statiegeld wordt geheven op plastic flessen. Dit moet ertoe leiden dat consumenten meer lege flesjes inleveren.

Mede-eigenaar Christiaan Kraan bezig met een klavecimbel voor een muziekschool in IJsland.

In de luwte van het grote geld zingen de klavecimbels van Amir en Kraan een fijnbesnaard protest

Amsterdam floreerde dankzij de diversiteit aan kleine bedrijfjes. Nu is er amper plaats voor ze. Na hun gedwongen vertrek uit de Havenstraat vonden klavecimbelbouwers Amir en Kraan met enig geluk nog werkruimte in de stad.