Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



08-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hou je warm met de UGG-muts


Hou je warm met de UGG-muts




De stoere mannenmuts.
De stoere mannenmuts.


De vrouwenhoeden
De vrouwenhoeden

De vrouwenmutsen zijn gebreid.
De vrouwenmutsen zijn gebreid.


Ok, sexy kan je ze niet noemen, maar warm zijn ze wel: de enige, echte UGG-muts! Na de gelijknamige populaire laarzen heeft de Australische afdeling ook een hele wintercollectie voorbereid. Naast de muts zijn er ook nog oorwarmers, wanten, sjaals, hoeden, caps en hoofdbanden. Dat schrijft elle.nl op haar website.

Mannen: stoer
Voor mannen is er een pet met oorkleppen en een warme muts met oorkleppen, telkens verkrijgbaar is tinten grijs en bruin. De sjaal is afgewerkt met de typische UGG-schapenvacht, de handschoenen zijn gemaakt uit leer. De collectie is stoer en zonder franjes.

Vrouwen: keuze is luxe
Vrouwen hebben, zoals gewoonlijk, meer keuze. Drie oorverwarmers, een hoofdband en een boel hoeden (waaronder een cloche en enkele caps) en mutsen (waaronder ook de hippe baret). De hoeden zijn gemaakt uit het typische Ugg-materiaals (schapenvel), de mutsen vallen onder het 'gewone' breiwerk.

Ook zijn er twee 'typische' sjaals, en vier gebreide én een cape. Voor de warme handjes is er een paar wanten, en zes paar handschoenen. Naast alle schoenen, natuurlijk. Nee, kou zal je niet lijden met deze wintercollectie...

Voor verkoopadressen in België klik je hier. (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit draag je in 2009


Dit draag je in 2009





De behatop van Prada.
De behatop van Prada.


Scoor met franjes.
Scoor met franjes.


Metaalkleuren voor je ogen.
Metaalkleuren voor je ogen.


http://img101.imageshack.us/img101/484/brildj6.jpg 
Brillen mogen opvallen.


Laat je kleuren nog meer knallen.
Laat je kleuren nog meer knallen.


Stijlvol met de jumpsuit.
Stijlvol met de jumpsuit.


Doe inspiratie op uit de jaren 20.
Doe inspiratie op uit de jaren 20.


De houten sandaal met sleehak van Louboutin.
De houten sandaal met sleehak van Louboutin.


Het nieuwe modejaar heeft heel wat in petto. In 2009 zien we heel wat trends van vorig jaar terugkomen, maar het mag nu allemaal wat extremer. Dat is goed voor je budget, want met slechts enkele nieuwe stuks loop je er meteen trendy bij.

Bloot
Prada herleidde in de lentecollectie topjes tot iets wat meer op een beha lijkt. Je draagt ze op een zijden rokje en combineert met een sjaal of bolero om toch niet te bloot te gaan. Het feit of vrouwen bereid zijn om zich zo bloot te geven, is een andere vraag. Ook flatteert het heel weinig vrouwen. Dus als je geen strak buikje hebt, is deze trend geen aanrader voor jou.

Ecomode
We zagen het vorig jaar al met ecocollecties bij H&M en Only, maar de trend zet zich nog verder door. Groene websites schieten als paddestoelen uit de grond en ook de couture gaat eco. Mygreenlipstick.com is een website waar je de meest trendy én chique ontwerpen vindt.

Franjes
We zagen het al in 2008 met franjes aan laarzen, maar nu zien we deze trend bij elk kledingstuk terugkomen. We zagen het bij de lentecollectie van Alexander McQueen bij korte jurkjes, Jean Paul Gaultier ging eerder voor folk met lange rokken en ponchos. Dit is een moeilijk te dragen trend. Dus als je twijfelt, speel dan op veilig en draag een tas of sjaal met franjes.

Jumpsuits
De jumpsuit is al langer in, Stella McCartney experimenteer er al jaren mee. Dit stuk wordt in 2009 wel verfijnder, nu kan je hem ook in het dagelijkse leven dragen.

Metallic make-up
Een goedkope manier om trendy de lente in te gaan: koop oogschaduw met metaalkleuren. Goud en zilver zijn de kleuren voor je ogen. Voor elk budget vind je wel wat, haast elk merk heeft deze kleuren opgenomen in zijn gamma.

Brillen
Brillen zijn niet langer voor nerds, in 2009 zijn ze fashionable. En je mag er mee opvallen, kies voor een retrodesign dat lijkt op de bril van Dame Edna's of kies voor een zwaar montuur als dat van Woody Allen.

Knallende kleuren
Vorig jaar deden de felle kleuren het al goed, maar in 2009 mag je ze volop combineren. Probeer eens knalroos truitje met een feloranje rokje en een groene handtas. We zagen deze trend vooral bij de collectie van Viktor & Rolf, ideaal om op te vallen en te stralen.

Opvallende strandkledij
De tijd van het eenvoudige badpak of bikini is voorbij. Je mag in 2009wat vlees tonen. De strandkledij voor de komende zomer is heel stijlvol, er is lang nagedacht over het design. Toegegeven, het zijn niet meteen stukken waarmee je in de zee of het zwembad kunt duiken.

Jaren 20
Retro is al langer terug, dit jaar gingen ontwerpers hun inspiratie in de jaren '20 halen. We zien deze trend vooral bij avondkledij. Scoor met glamoureuze jurken die doen denken aan de eerste filmsterren.

Houten sandalen
De sleehak is trendy in 2009, je scoort helemaal met een houten hak. Kijk naar de ontwerpen van Gucci, Louboutin en Sergio Rossi voor inspiratie. (br.Nina)




� Reageer (0)
07-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxemerk Oger komt naar Antwerpen


Luxemerk Oger komt naar Antwerpen






Het bekende Nederlandse herenkledingmerk Oger opent op 14 januari een vestiging in het centrum van Antwerpen. Het is de eerste buitenlandse winkel voor het label, dat naast eigen creaties ook andere luxueuze herenmerken verkoopt zoals Paul Smith en Tom Ford. Oger bestaat sinds 1989 en staat vooral bekend als leverancier van maatpakken in Italiaanse stijl.

Verschillende bekende Nederlanders, waaronder ook leden van de koninklijke familie, dragen Ogers creaties. Het merk noemt de opening van een Antwerpse zaak in de Lange Gasthuisstraat een droom die werkelijkheid wordt.

Een woordvoerder van Oger bevestigt dat er ook contacten zijn met een aantal bekende Vlamingen, voornamelijk bij tv-zenders. Namen worden echter nog niet genoemd. (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Galliano geëerd


John Galliano geëerd voor zijn modecarrière


galliano



John Galliano, hoofdontwerper bij Christian Dior, zijn jaar kan al niet meer stuk. De designer wordt namelijk geëerd door de Franse 'legion of honour' voor zijn baanbrekende werk in de modewereld.

Galliano is met zijn nominatie de 3de designer in rij die de award mag ontvangen. Sonia Rykiel, Azzedine Alaia en Yves Saint Laurent gingen hem reeds voor.(br.hln)



� Reageer (0)
06-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm én trendy: oorwarmers


Warm én trendy: oorwarmers





Koude oren zijn een groot probleem in deze barre dagen. Aangezien een muts je kapsel volledig ruïneert, is dit voor fashionista's niet de beste oplossing. Wil je je trendy zijn én warm hebben, kies je voor oorwarmers. Je hebt dit seizoen zelfs trendy exemplaren van Ugg.

Passend bij outfit
Het aanbod van oorwarmers is ontzettend uitgebreid dit seizoen. Je hebt er kleurrijke en stijlvolle, er bestaan zelfs exemplaren met nepbont. Voor elke outfit is er een passende oorwarmer.  (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Meer lipstick in barre tijden


Meer lipstick in barre tijden


http://img145.imageshack.us/img145/8315/lippen2wy7.jpg


De financiële crisis doet ons grijpen naar meer make-up en lipstick. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. De 'lipsticktheorie' werd ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig topbestuurder van Estée Lauder.

Cijfers
De geldbeugel blijft vaker dicht, zeker als het over grote aankopen als auto's, vakanties of nieuwe keukens betreft. In de plaats daarvan smukken we onze moraal liever op door meer geld te besteden aan make-up of andere kleinere luxeartikelen. De verkoopcijfers van L'Oréal, Beiersdorf en Shiseido bevestigen deze trend.

Grote Depressie
De theorie werd uitgevonden tijdens de Grote Depressie, toen de industriële productie halveerde en de cosmetica-industrie sterker bloeide dan voorheen. Tijdens de recessiejaren 1990 en 2001 steeg de verkoop van smeerseltjes ook al, net als na 9/11 in de VS.

Man/vrouw
Heeft de consument weinig vertrouwen in de economie, worden de centjes liever gespendeerd aan zaken die hun spaarpotjes weinig of niet aantasten. Vrouwen doen dat met lipstick of cosmetica, mannen grijpen eerder naar nieuwe gadgets. (br.Nina)




� Reageer (0)
04-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikinitrends voor zomer 2009


Bikinitrends voor deze zomer 2009


Cia Marítima met brede schouderbandjes.

De bandeau is overal, zelfs bij Vix.

Polkadots blijven, zoals bij Pistol Panties.

Luli Fama.

Glamourbikini van Poko Pano.

Xtra Life Lycra.

Het 'heupdoekje' bij Xtra Life Lycra werd ook gespot bij Poko Pano.

Wat gaan we deze zomer zoal dragen op het strand

De eerste indruk van de zwemmodecollectie zoals voorgesteld in Miami? Weg prints, weg trikini's, weg badpakken en welkom zebraprints, vlekkerige en bandeaubikini's en strandjuwelen!

To print or not to print?
Zowel Luli Fama als Cia. Marítima gebruikten de zebraprint, die op een vreemde manier verfrissend lijkt na de jaren van luipaardprints. Voor de minder wilde beesten onder de vrouw zijn er de vlekkerige bikini's, die nog het meest doen denken aan een mislukte batik.

Anderen maken vooral gebruik van symmetrische patronen of, nog steeds populair, polkadots in alle maten, kleuren en patronen. Ook opvallend: bikinitopje en -broekje hoeven echt niet hetzelfde patroon te hebben. Hetzelfde kleurenpalet volstaat.

Geen trikini of zomerhoed
Voor de rest zijn alle huidige trends weer verdwenen: de trikini duikt nog maar zelden op net als een gewoon badpak, dat deze zomer nog het toppunt van glamour lijkt. In plaats daarvan wordt terug voor minibikini's gekozen, liefst de bandeau, een strapless versie dus. Ook de zomerhoed is nergens te bespeuren, behalve in een overdreven uitvoering zoals bij Pistol Panties.

Glamoureuze dramaqueens
Het enige dat overeind blijft is het dramatische glam-effect: elk zichzelf respecterend merk heeft wel een bikini waar de glamour van af spat. Bij Luli Fama gaat het om een donkergele bandeaubikini afgewerkt met steentjes en bandjes die een patroon over het lichaam vormen.

Cia Marítima koos voor een variant van de bikini met gewone schouderbandjes: dikke schouderbandjes en een soort 'doekje' aan de zijkant van het broekje.

De glambikini van Pistol Panties is marineblauw en afgewerkt met houten cirkels. Poko Pano koos voor een dramatisch zwarte bikini, met gebruiste bandjes op de borst. Bij het brave Vix is een gedecolleteerd zwempak het enige ietwat glamoureuze.

Xtra Life Lycra is dan weer een en al glamour: een witte bikini met zwarte strikjes en een boa, een doorzichtig zwart badpak met gouden strepen of een groene bikini met witte bolletjeskettingen: we weten zo gauw niet wat kiezen.

Strandjuwelen of straatbikini?
De collectie van Xtra Life Lycra sprong er tussenuit op alle mogelijke manieren. Het meest in het oog springend waren de vele accessoires die de modellen meekregen. Bij de accessoires tellen we zowel sjaals, armbanden, halskettingen, hoedjes, heupdoekjes (ja weeral), voiles en een colbertje.

Bijna alsof de badmode 'gewone' mode wordt en door de accessoires gewoon ook op straat kan worden gedragen. Duidelijk niet bedacht door iemand die het Belgische zomerweer kent... (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 tips voor de perfecte soldenjacht

10 tips voor de perfecte soldenjacht


http://www.take-a-trip.eu/uploads/pics_steden_nl/winkelen-in-luxemburg.jpg


Een te krappe broek, een jas die vloekt bij de rest van je kleren en knellende schoenen. En niet te vergeten: een rothumeur en een geplunderde bankrekening. Vermijd dat rampscenario en volg onze tien tips voor een geslaagde soldenjacht.
1. Draag gemakkelijke kleren en schoenen
Regel nummer één. In alle drukte kun je pijnlijke voeten echt wel missen. En maak het passen van kleren niet moeilijker dan het in het gewriemel al is. Als de wachtrijen aan de paskamers echt te lang worden, kan je met gemakkelijke kleren al eens iets passen in de winkel zelf. Maar hou het fatsoenlijk.

Neem vooral ook drankjes en koekjes mee als handig tussendoortje. Met een lege maag kan je niet helder meer nadenken en koop je dingen waar je achteraf spijt van krijgt. Af en toe een pauze nemen en rustiger zijstraten opzoeken mag je niet zien als tijdverlies, maar als investering in verstandige aankopen.

2. Ga nooit alleen winkelen
Tijdens de solden hebben verkoopsters echt geen tijd voor goede raad. Kies iemand die je altijd ongezouten de waarheid zegt. Pas op met enthousiaste types die altijd ‘geweldig’ kraaien, zelfs al staat die gifgroene trui je in geen duizend jaar. Neem alleen je partner mee als die zelf ook echt op koopjes wil jagen. Je hebt niets aan iemand die gruwelt van de solden. Zoek een babysit voor de kinderen als je niet van plan bent om ook voor hen kleren te kopen.

3. Kies je doelwit uit
Stap niet op automatische piloot naar de Meir, de Veldstraat of de Nieuwstraat. Ga naar chiquere winkelstraten als de Louizalaan in Brussel en de Kustlaan in Knokke. In de solden is de Inno aan de Louizalaan stukken kalmer dan die in de overvolle Nieuwstraat. Het bespaart je dat ergerlijke drummen. Bedenk op voorhand welke winkels je zeker binnen wil gaan. Stel een favoriete lijstje op en werk het in die volgorde af. Zo blijf je niet hangen in winkels die niet echt iets voor jou zijn.

4. Zoek mooie, kwaliteitsvolle accessoires
Misschien wil je er anders niet echt veel geld aan kwijt, maar een mooie riem of een sjaaltje in een prachtige stof kunnen zelfs een goedkope outfit helemaal af maken. Je kan er ook een ouder kledingstuk weer hip mee maken. Snuister naar een kwaliteitsvol accessoire vooral in duurdere winkels waar je anders nooit zou komen. Je zult verrast staan van de kortingen. Die spullen zijn bovendien tijdloos: mooie lederen handschoenen of een prachtig handtasje zijn blijvers. Berg ze zorgvuldig op en je kan er zonder problemen opnieuw mee scoren als ze weer in de mode zijn.

5. Beken kleur
Focus niet op de modekleuren, kies kleuren die echt bij je passen. Je zou het altijd moeten doen, maar tijdens de koopjes is het nog belangrijker. Wat je in de solden koopt, wil je graag volgend jaar ook nog dragen. De kans dat okergeel en paars dan ook nog in de mode zijn, is helaas bijzonder klein. Een beetje stom dus om nu nog je kast vol paars en okergeel te hangen. En al helemaal als die kleuren niets voor jou zijn.

6. Geduld loont
Wie geen doorsnee maten heeft, kan op het einde van de solden gouden zaakjes doen. Bedwing jezelf en wandel op de laatste soldendag met een brede glimlach de duurste boetiek of schoenenwinkel uit. Je hebt net een onwaarschijnlijk zaakje gedaan, denk aan kortingen tot 80 procent. Wie gezegend is met een courant maatje, kan zich daarentegen maar beter reppen.

7. Koop op het internet
Op het net heb je geen last van lange wachtrijen, overvolle pashokjes of graaiende mensen die net aan jouw truitje staan te trekken.

8. Staar je niet blind op de korting
Kies in de winkel eerst wat je graag ziet, pas het en als je het dan nog mooi vindt, kijk dan naar de prijs. Een winterjas met een bedenkelijke snit wordt niet mooier omdat hij maar 20 euro kost. Dan ben je beter af met een jas van 100 euro die je over drie jaar nog zal dragen.

9. Steek de grens over
Rijsel bijvoorbeeld is niet ver weg, maar het is wel een leuke winkelstad met verrassende adressen. De solden lopen er van 7 januari tot 11 februari. Voor Londen ben je al wat te laat en in Nederland bestaat het soldensysteem niet meer. Op de website van het Europees Consumentencentrum vind je de soldenperiodes in heel Europa. Handig om te weten als je er toevallig op reis bent. Of misschien boek je wel speciaal een citytrip voor de solden in Barcelona? Surf naar www.eccbelgium.be en geef ‘solden’ in de zoekfunctie in.

10. Ken je limieten
Stel vooraf je budget op en laat kredietkaarten thuis. Zo voorkom je dat je volledig ontspoort. Maar misschien nog belangrijker: blijf hoffelijk. Graai niet naar kleren die iemand anders al had vastgenomen, gooi geen kleren op een hoop of op de grond. De verkoopsters zullen je dankbaar zijn. (br.Het Nieuwsblad)




� Reageer (0)
01-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesten met de clutch


Feesten met de clutch






Daar sta je dan in een perfecte outfit, maar zonder passende handtas. Met de clutch krijgt je feestkleding meteen een chique indruk.

Als avondtasje is deze bijzonder geschikt. Zeul geen zware, grote tassen mee naar het feest. Het kleine tasje staat zoveel eleganter.

Kleuren
Kies je er eentje in neutrale tinten, dan weet je dat deze bij elke jurk past. Wie durft, kiest voor een opvallender exemplaar. Een knalrood of paars exemplaar staat heel mooi bij bijvoorbeeld een zwarte outfit. Zilver- en goudkleurige exemplaren geven dan weer een nog smaakvoller effect. (br.nina)



� Reageer (0)
31-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen met maat 42 het gelukkigst



Onderzoek kledingmaten: vrouwen met

maat 42 het gelukkigst

http://img155.imageshack.us/img155/7119/crystallrennfc6.jpg
Plus size model Crystall Renn


Vrouwen met maat 42 zijn het gelukkigst. Dat blijkt uit recentelijk onderzoek onder 3000 vrouwen van Special K in Engeland. Een kwart van deze dames beweert zelfs extreem gelukkig te zijn.

Meer dan 43% van deze vrouwen met maatje 42 zegt dat het ze niet blijer hadden kunnen zijn met hun carrière. Een derde rvan de vrouwen is ook zeer content met haar liefdesleven.

Op de tweede plaats staan vrouwen met maat 40. Driekwart van deze vrouwen is zeer tevreden met de vriendschappen in haar leven. 45% is ook blij met haar carrière.

Respondenten met maat 36 komen op de derde plek. Gevolgd door maat 44 en maat 38.

De ongelukkigste kledingmaten op een rij:
1. maat 50
2. maat 46
3. maat 48
4. maat 30/32
5. maat 44

Een woordvoerder van Special K zegt: ”Het is geweldig om te ontdekken dat size zero niet garant staat voor meer geluk. Ons onderzoek toont aan dat rondere vrouwen met maat 42 veel comfortabeler in hun vel zitten en gelukkiger zijn met hun leven.”(br.Styletoday)




� Reageer (0)
30-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eigen kledinglijn voor Christina Aguilera


Eigen kledinglijn voor Christina Aguilera


christina aguilera



Na topmodel Kate Moss gaat ook zangeres Christina Aguilera een eigen kledinglijn ontwerpen voor de Britse keten Topshop.

Philip Green, de eigenaar van Topshop, heeft haar dat gevraagd. De winkelketen biedt haar, naar verluidt, ruim 1 miljoen euro aan om een collectie te ontwerpen.

Eerder raakte al bekend dat Topshop het contract met Kate Moss had verlengd. (br.She)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke accessoires kies je bij je party-outfit?


Welke accessoires kies je bij je party-outfit?












In accessoires zijn dit najaar geen opvallende trends te melden, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bij je outfit horen. Integendeel. Er is wel één regel die je in je achterhoofd moet houden dit seizoen: eenvoud siert.

Eén grote armband, één opvallende baret, één mooie halsketting, een goedgekozen haaraccessoire, eventueel gecombineerd met mooie oorbellen - en dat is het. Kies de kleuren van je accessoires in dezelfde tint als je schoenen of je outfit. Eén uitzondering: als de hoofdtoon zwart of grijs is, mag je ook wel voor een diepe tint rood of paars gaan in je accessoires, om een accent te leggen.

Het materiaal speelt geen rol: plastic, hout of een metaal met (glanzende) zwarte steentjes of geslepen glas. Zolang het groot, dik en/of lang is, past het in de mode. Zorg er wel voor dat je je imago bewaakt. Kies je voor een strakke, klassieke jurk (denk: Victoria Beckham), kies dan ook voor elegante accessoires, zoals eenvoudige zwarte oorbellen of een parelketting. Een lossere outfit kan gecombineerd worden met iets opvallender, kleurrijker of speelser.

Bij de handtassen scoren de kleine clutch-modellen het best. Een neutraal kleur, zoals zwart of zilvergrijs met een vintagelook is de beste keuze. De grote it-bag geldt voor het dagelijkse leven, niet voor feestjes!

Tot slot zijn er nog schoenen. Geen laarzen, zelfs weinig enkellaarsjes, maar hoge pumps, vaak met open teen: dat wordt bij de party outfits gezet. Ook in neutrale kleuren als zwart of grijs, met uitzonderingen in donkerrood of paars als je jurk heel basic is.

Opvallend: riemen zijn er nauwelijks bij dit jaar. Getailleerde jurkjes wél, maar dat wordt benadrukt met een band of lint in dezelfde stof van het jurkje. (br.Nina)





� Reageer (0)
29-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton lente 2009


Louis Vuitton lente 2009


De afbeelding “http://img387.imageshack.us/img387/5697/nuxg0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Marc Jacobs ontwierp voor Louis Vuitton een schitterende collectie. Waarbij natuurlijk veel aandacht werd besteed aan de handtassen en andere accessoires.


De afbeelding “http://img243.imageshack.us/img243/5505/74722281vs5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



De afbeelding “http://img361.imageshack.us/img361/6898/51136588yj1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



De afbeelding “http://img367.imageshack.us/img367/458/handtasyq3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



De afbeelding “http://img239.imageshack.us/img239/5445/schoenenue7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


(br.nina)


� Reageer (0)
27-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Britse mannen vaker naar de kapper dan vrouwen


Britse mannen vaker naar de kapper dan vrouwen


De afbeelding “http://img185.imageshack.us/img185/9176/kappertp2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De Britten zijn een natie van haargeobsedeerden. Dat zeggen ze toch van zichzelf, en een blik op wat cijfers moet hen gelijk geven. Britse vrouwen stappen jaarlijks 7 keer bij een kapper binnen, bijna dubbel zoveel als de vier keer die de kappers zelf aanraden. Britse mannen doen beter: zij gaan negen keer langs bij de kapper.

Jong vs oud
Dat is niets in vergelijking met het jaar 2000, toen vrouwen nog gemiddeld tien keer de kapper bezochten. Vrouwen boven de 65 gaan nog steeds trouw 1 keer per maand, jongere vrouwen gaan veel minder vaak.

Dat komt omdat ze meer geld spenderen aan originele kapsels en kleuringen. Hoewel ze zichzelf graag op een kapbeurt trakteren, kunnen ze het zich niet zo vaak veroorloven en hebben ze er minder tijd voor. Daardoor geven ze wel meer uit aan stylingroducten, zodat ze zelf hun kapsel kunnen fixen.

42 euro per kapsel
In totaal geven Britse vrouwen 2 procent van hun inkomen aan kappers, oftewel gemiddeld 42 euro per kapbeurt en 67 euro per kleurbeurt. Opvallend: ook 1 miljoen van de Britse mannen laten hun haar kleuren.

Vacatures
Die kappergekte laat zich voelen op de arbeidsmarkt. De schaarste is zo groot dat er maar liefst 37.000 vacatures zijn, en dat beginnende kapsters al een jaarloon halen van 40.000 pond (48.000 euro) per jaar. En ook internationaal gooien de Britse haarkunstenaars hoge ogen. Ze worde alom geprezen om hun creativiteit en ingezet op de grote modeshows in Parijs en Milaan.

Geen vage grenzen
Hoe dat komt? "We zijn een eiland, dus wij staan apart. In Europa vervagen de grenzen te gemakkelijk: de Italianen lenen van de Fransen, die net gaan spieken waren in Denemarken. Wij hebben onze eigen ideeën en komen daar ver mee", verklaart Akin Konizi, de Britse kapper van het jaar. In welke mate dit in een geglobaliseerd tijdperk als het onze werkelijk geldt, is echter zeer de vraag.

'Liever honger dan uitgegroeide wortels'
Volgens de kappers voelen ze niets van de economische crisis. "Integendeel, de zaken gaan heel goed. Mensen willen zich goed voelen, en gaan dan al eens naar de kapper. Misschien zullen er zijn die maar elke zes of acht weken komen, in plaats van elke maand. Maar evenveel zullen liever honger lijden dan rond te lopen met gekleurde haarwortels", dixit de kappers. (br.Nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Thuislasers zijn gevaarlijk


Thuislasers zijn gevaarlijk




Laserapparaten voor thuisgebruik zijn steeds meer ingeburgerd. Zo zijn er machientjes die overtollige haartjes definitief verwijderen vanuit de luie zetel en zonder de dermatoloog te moeten raadplegen. Nederlandse artsen waarschuwen nu dat deze thuislasers voor zelfontharing bij verkeerd gebruik gevaarlijk kunnen zijn.

Deskundig
Het lijkt simpel en stukken goedkoper, een doe het zelf laser, maar is uiterst gevaarlijk als het niet in professionele handen terecht komt. Dermatologen zien de trend met lede ogen aan. Wat er op de tv-spotjes en advertenties niet wordt bij gezegd is dat ondeskundig gebruik kan leiden tot ernstige en blijvende schade aan ogen en huid.

Ook is er volgens hen nauwelijks onafhankelijk onderzoek verricht naar de veiligheid en werkzaamheid.

Schoonheidscentra
Even onveilig vinden de artsen het gebruik bij de schoonheidssalons. Ze verwijzen daarbij naar klanten die nadien bij hen terecht komen met ernstige brandwonden, pigmentproblemen en blijvende littekens. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Superkoopjes in zicht


Superkoopjes in zicht




Er zijn supersolden op komst. Winkeliers zouden al op 3 januari, de eerste dag van de solden, van start gaan met kortingen van gemiddeld 40 procent, die naar het einde toe kunnen oplopen tot 70 of 80 procent. Bovendien ligt er 10 procent meer in de rekken en zijn vooral duurdere artikels in voorraad. Dat blijkt uit een enquête van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).

Crisis
Uit de enquête blijkt dat de economische crisis duidelijk voelbaar is. "Normaal hangt er net voor de wintersolden nog zo'n 35 procent in de rekken. Dit jaar is dit zo'n 10 procent meer. Het zijn vooral de duurdere producten die tot nu toe niet over de toonbank zijn gegaan, zoals laarzen, setjes lingerie, merkkledij, ..." De hoofdreden van de tegenvallende verkoop is de economische en financiële crisis.

Goedkopere producten
Handelaars zeggen dat ze intussen meer basisstukken, die minder modegevoelig zijn, en goedkopere producten besteld hebben. Op de vraag wat de klanten de voorbij periode vooral gekocht hebben antwoorden de handelaars dat twee derde de duurdere stukken liet liggen. Een op de drie koos resoluut voor goedkopere producten. De meeste handelaars (52 pct) verwachten dat de solden hetzelfde succes hebben als vorig jaar. Eén op de vier (23 pct) meent het beter te doen, vooral omdat ze nog heel wat dure stukken in voorraad hebben. Eén op de vier (25 pct) is pessimistisch en meent dat de negatieve spiraal zich zal doorzetten tijdens de solden.

Druk weekend
Winkeliers verwachten heel veel van het eerste soldenweekend. De wintersolden beginnen altijd op 3 januari, maar die dag valt dit jaar op een zaterdag. "Omdat de meeste klanten thuis zijn is dit een topdag. Ook op zondag 4 januari zullen heel wat winkels open zijn. Verwacht wordt dat de handelaars veel zullen verkopen tijdens het eerste weekend", zo luidt het.

"Geen megakortingen"
Luc Ardies van Unizo nuanceert de cijfers van het NSZ. "Ik verwacht niet dat de gewone zelfstandige meteen met zware kortingen uitpakt. Voor hem is de marge het belangrijkst. Bovendien mikt hij op kwaliteit en kan hij niet zomaar met megakortingen uitpakken tegenover zijn vaste klanten. Pas helemaal op het einde pakt hij uit met ronde prijzen voor een beperkt assortiment. De grote ketens, die mikken op hoge rotatie, geven wel die superkortingen." (br.hln)




� Reageer (0)
26-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen bont meer voor ontwerpster Donna Karan


Geen bont meer voor ontwerpster Donna Karan




Bekende designer Donna Karan beloofde geen bont meer in haar collecties te verwerken. Dit kwam na twee jaar volhardend protest van dierenrechtenorganisatie PETA.

Bunny butcher
De New Yorkse ontwerpster is al lang het doelwit van PETA, op elke catwalkshows van Donna Karan was de dierenrechtenorganisatie aanwezig en PETA versierde zelfs heel New York versierd met anti-Karan posters. Vorige week nog startte de organisatie een website waarop de ontwerpster de 'bunny butcher' genoemd werd. Dit heeft duidelijk effect gehad, want de ontwerpster beloofde deze week te stoppen met bont te gebruiken in haar ontwerpen. "In onze collecties voor 2009 zit geen bont en we hebben ook geen plannen om in de toekomst nog met dit materiaal te werken", aldus Donna Karan.

Armani
Vicepresident van PETA Dan Mathews: "Dit is een grote overwinning voor de dieren, die systematisch vermoord worden om hun pels. Nu we Donna Karan met rust laten, kunnen we ons concentreren op andere doelwitten als Armani." (br.hln)




� Reageer (0)
23-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moschino opent hotel in Milaan


Moschino opent hotel in Milaan





Fashionista's leven en reizen graag in stijl. Dat weten modemerken ook en dus openen ze hotels die hun levensstijl uitstralen. Cavalli deed het al, en nu volgt Moschino. Het merk zal in 2009 een eigen hotel openen in een oud, neoklassiek treinstation in Milaan, het modemekka van Europa. "Maison Moschino" zal 54 kamers tellen.

Het interieur wordt ontworpen door Moschino's eigen creatief directeur Rossella Jardini en haar team. Het sprookjesachtige thema zal de rode draad zijn die de 54 kamers verbindt. De stijl wordt nu al omschreven als 'de gewone wereld geschilderd door een surrealitische borstel'.

Op de vierde verdieping van het hotel zal een restaurant, spa, fitness en de tuin te vinden zijn. (br.hln)



� Reageer (0)
22-12-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hilfiger na 3 jaar terug welkom op NY Fashion Week


Hilfiger na 3 jaar terug welkom op NY Fashion Week


tommy



Tommy Hilfiger zal voor het eerst in ruim 3 jaar terug een modeshow houden tijdens de New York Fashion Week in februari. De modeontwerper neemt er de plaats in van Vera Wang, die eerder afzegde.

Hilfigers besluit druist in tegen bijna alle andere grote designers, die eerder besloten geen modeshow te geven tijdens NY Fashion Week omwille van de economische crisis. Een show op NY Fashion Week kost gemiddeld 100.000 dollar. Tommy Hilfiger zal op 19 Februari om 10 uur zijn collectie aan het grote publiek voorstellen (br.She)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Temperley London geeft online catwalkshow




Alices Temperley London geeft online catwalkshow


http://img171.imageshack.us/img171/1664/temperley1rv0.jpg



In plaats van te kiezen voor een dure catwalkshow heeft Alices Temperley London besloten de herfst/winter-collectie ‘09/’10 op een andere manier aan het publiek te presenteren. De kleding zal namelijk in New York, Parijs en Londen getoond worden door middel van enorme videoschermen.

Net als Viktor en Rolf pakt het Engelse modehuis uit met een grote productie gemaakt door een internationaal team van filmregisseurs, fotografen en videomakers.

Lars von Bennigsen, CEO Temperley London vertelt: ‘op deze manier bereiken we niet alleen een groter en internationaal publiek, maar sparen we tegelijkertijd het milieu en bieden we de economische crisis het hoofd.

De online catwalkshow van Temperley London zal in de verschillende modesteden getoond worden aan inkopers en de pers en zal op 18 februari tijdens de New York fashionweek voor het eerst te zien zijn.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!