Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



12-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode verwelkomt dikkertjes

Mode verwelkomt dikkertjes


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/01/12/856474/mode-verwelkomt-dikkertjes_1_515x0.jpg



De modewereld is klaar voor verandering. En die verandering komt er in de vorm van dikkere modellen. Plus size vrouwen zouden binnenkort de pagina's van Vogue moeten opvrolijken. Niets nieuws, ware het niet dat het Duitse modeblad Brigitte nog een stapje verder gaat.

"Onze modellen zijn zo dun dat we ze via photoshop moeten dikker maken. Dat is onnatuurlijk en ontoelaatbaar. Vrouwen willen weten hoe een kledingstuk op hen zal staan, daarom kiezen we resoluut voor echte vrouwen", het zijn de woorden van Andreas Lebert, hoofdredacteur van het Duitse magazine Brigitte. Het tijdschrift zette Leberts woorden extra kracht bij door een oproep te plaatsen aan zijn lezeressen.

In een mum van tijd schreven ruim 20.000 vrouwen zich in. Alledaagse vrouwen met normale maten en veel voorkomende figuurfoutjes. Maar ook al is er wat buik of een vetrolletje te zien, gephotoshopt wordt er niet. "Het is niet de bedoeling dat deze vrouwen plots modellen worden. Ze stappen gewoon eventjes uit hun dagelijkse leven en tonen mode volgens hun persoonlijkheid. De vrouwen krijgen dezelfde som betaalt als professionele modellen", aldus Lebert.

Het resultaat mag er alvast zijn. Zo staat een zijden maatpak plots heel wat mooier op een vrouw met rondingen en wordt een rood jurkje een bijzonder modestatement dankzij een jongere vrouw met een klein buikje. (br.she)




� Reageer (0)
11-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Georgia May Jagger als Versace-girl

Georgia May Jagger als Versace-girl




Het eerste campagnebeeld van de Versace Lente/Zomercampagne werd zonet de wereld ingestuurd. Model van dienst is Georgia May Jagger, dochter van Mick Jagger.

Opgetogen
Het wordt een roze zomer bij Versace. Jagger, gehuld in een fluoroze outfit, draagt een bedrukte mini-jurk met felle schoenen.

De eigenlijke campagne loopt vanaf Februari. Bij Versace zijn ze alvast opgetogen over de samenwerking met het model. "Ze is slim, mooi, energiek en heeft een sterk karakter", aldus Donatella Versace. "Daarenboven heeft ze natuurlijke sterallures. Ik vind haar geweldig, ze is een echte Versace girl!".


De 17-jarige is hot op dit moment. Recent werd ze verkozen tot model van het jaar in Engeland. Georgia is ook het gezicht van Hudson Jeans en cosmeticamerk Rimmel. De Versace-campagne is haar eerste eerste campagne voor een echt luxemerk.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalken op het ijs

Catwalken op het ijs





Een dichtgevroren gracht is meer dan een ideale schaats- of wandelpiste. Zaterdag werd voor het eerst een catwalk op natuurijs georganiseerd. Plaats van gebeuren: de Amsterdamse wateren.

Hoe dun of dik de ijslaag ook was, de eerste modellen waagden het erop. Al bibberend flaneerden de modellen in weinig warme vrouwelijke kleedjes van het merk Stop Staring. De ijslaag bleek zelfs bestand tegen de ultrasmalle stilletto's.

Eerste keer
Het Amerikaanse merk werd hiermee gelanceerd in Nederland. Nooit eerder werd er volgens de organisatoren een modeshow gehouden op het natuurijs.




� Reageer (0)
10-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jeanstrends voor 2010

De jeanstrends voor 2010





Jeans blijft een constante in de modewereld, toch ondergaat deze stof heel wat veranderingen komend seizoen. We zetten de trends  voor 2010 op een rijtje.



Jasje van Mango.
Jasje van Mango.


Jasjes
Het jeansjasje blijft in, maar ga niet op zoek naar een klassiek exemplaar. Kies voor eentje met een moderne twist, een assymetrisch model of opvallende kraag, liefst in een lichte tint. Dit combineert goed met een strak jurkje en enkelaarsjes. Voor een chiquere look werkt een denim blazer perfect. Je maakt het wat nonchalanter met een losse broek en cool shirt.



Jurk bij asos.com.
Jurk bij asos.com.


Jurkjes
Ook het jeanshemd is terug, denk aan de grunge-exemplaren uit de jaren 90, maar dan vrouwelijker. Je maakt dit vormeloze item wat sexyer met een zijden bloesje eronder. Jeansjurkjes doen het ook goed deze lente. Kies voor een los, frivool model of ga voor eentje dat veel weg heeft van een baljurk, een bandeaumodel is een goede optie.




Hemd van Vila bij asos.com.
Hemd van Vila bij asos.com.


Broeken
Wil je scoren met een sexy outfit, ga dan voor de strakke denim body of bustier met een lingerielook. Wat broeken betreft, blijft strak het goed doen, durvers gaan voor een opvallend exemplaar met witte vlekken, denk er dan wel aan om de rest heel eenvoudig te houden.



Jeansbroek bij asos.com.
Jeansbroek bij asos.com.





� Reageer (0)
08-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Couture plaktattoos moeten nieuwste hype worden

Couture plaktattoos moeten nieuwste hype worden





Tattoos zijn al langer trendy, het wordt zelfs mainstream nu grote modehuizen als Chanel en Rodarte het op de catwalk presenteerden. Omdat de modewereld echter zo vergankelijk is, brengt Chanel dé oplossing: couture plaktattoos.






Kousenband

De tijd dat je een plaktattoo gratis bij een kauwgom of in een pakje chips kreeg, is voorgoed voorbij. Voor een hip exemplaar van Chanel moet je maar liefst 50 euro neertellen. Hun ontwerpen zijn dan ook modieus verantwoord: het is een kousenband die je op je been moet aanbrengen, net zoals die te zien waren op de catwalk van de lente/zomercollectie 2010. Je kunt ze kopen in de boetieks van Chanel. We betwijfelen momenteel wel of het een wijdverspreide trend zal worden: 50 euro is veel geld voor iets dat na één keer wassen verdwenen is.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy, betaalbare bruidsjurken

Trendy, betaalbare bruidsjurken





De Franse winkelketen 1.2.3. lanceert in februari een beperkte bruidscollectie. Op deze manier kunnen vrouwen op hun grote dag stralen in een trendy outfit die geen fortuinen kostte.


Trendy en klassiek

De bruidscollectie bestaat uit negen, witte jurken. Er zitten traditionele modellen tussen, maar ook meer trendy exemplaren, dat meldt weekend.be. Ze ogen erg chique. Voor elke vrouw is er wat wils met bandeaujurken, maar ook schouderbandjes. De keten dacht ook aan accessoires met hoofdjuwelen, een stola en een jasje. Het beste nieuws moet nog komen, de prijzen startten vanaf 195 euro en je bent maximum 445 euro kwijt. Deze tijdelijke test start in februari. Als dit een succes blijkt te zijn, zal de keten een permanente bruidscollectie lanceren.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antirimpel-beha en hydraterende onderbroekjes worden lingerietrend van 2010

Antirimpel-beha en hydraterende onderbroekjes worden lingerietrend van 2010


De 'Smart Memory Bra' is van Sloveense makelij en laat het decolleté groeien met de lichaamstemperatuur


Beha's die opzwellen en verkleinen naargelang de lichaamstemperatuur, en die uw decolleté rimpelvrij houden. Dat zijn slechts enkele voorbeelden van wat de nieuwe lingeriebeurs in Parijs in petto heeft, melden de organisatoren.

De anti-rimpel bustehouder is een Nederlands ontwerp van 'Decollete' dat ervoor zou zorgen dat rimpels verdwijnen tijdens het slapen. Het gaat om een cuploze beha die je 's nachts draagt en die de borsten uit elkaar duwt om bestaande rimpels te glad te strijken en nieuwe te voorkomen.

Schuimvulling
Een Sloveense ontwerpster bedacht daarnaast het geniale plan om de cups van een bh op te vullen met een speciale schuimvulling die uitzet naarmate de lichaamstemperatuur stijgt. Bedoeling hiervan is dat de borsten extra groot lijken als de vrouw zich inspant of wanneer ze het warm krijgt tijdens het flirten. Het gaat om het zogenaamde 'memory foam', waarvan de technologie toebehoort aan niemand minder dan de Amerikaanse Nasa sinds de jaren '60.

'Milkshake'
Ook stelt de lingeriebeurs de Franse lingerielijn 'Milkshake' voor. Het gaat om lingerie in een speciale stof gemaakt uit melkproteïnen die tien aminozuren bevatten. Deze samenstelling zou zorgen voor een enorme hydratatie van de huid. Fashion manager van de beurs, Sophie Morin is in elk geval enthousiast: "De stof is zo zacht als satijn", getuigt ze.

500 merken
De lingeriebeurs in Parijs gaat door van 23-35 januari. Zo'n 20.000 lingeriesetjes uit meer dan 100 landen zullen worden tentoongesteld, in totaal gaat het om meer dan 500 merken.




� Reageer (0)
07-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M vernietigt massaal onverkochte kledij

H&M vernietigt massaal onverkochte kledij





In plaats van ze uit te delen aan minderbedeelden, vernietigt H&M zijn onverkochte kledij, om zo te verzekeren dat niemand deze nog kan dragen of doorverkopen. Dit roept heel wat vragen op bij critici, zij vinden dit namelijk niet ecologisch verantwoord.

Geen uitverkoop
De New York Times ontdekte dat grote ketens als H&M en het Amerikaanse Wal-Mart onverkochte kledij simpelweg vernietigen om dan weg te smijten. Kleinere winkels lossen dit probleem op door een uitverkoop te houden of naar speciale outletwinkels te sturen, dat meldt Styletoday.nl. Omdat de kledij van H&M al zo goedkoop is, doen zij dit echter niet.

Vernietigen
Omdat de ketens er zeker van willen zijn dat de stukken die ze weggooien niet doorverkocht worden, vernietigen ze perfect draagbare dingen. Ze doen dit door middel van machines die gaten maken of ze halen zolen uit schoenen. De New York Times ontdekte dit door in de vuilbakken van een H&M-filiaal in New York te snuffelen, daar ontdekten ze verknipte jassen of exemplaren waar de mouwen van geknipt waren. De Amerikaanse Wal-Mart zou zelfs personeel hebben ingehuurd die de kledij ergens dumpte.

Immoreel
Critici vindend it echter immoreel is, H&M zou bijvoorbeeld de afdankertjes kunnen doneren aan minderbedeelden. Een woordvoerder van Wal-Mart verdedigde zich door te zeggen dat ze normaal niet-verkochte artikelen doneren aan goede doelen en dat ze de situatie zullen uitspitten. Modeketen H&M weigerde commentaar te geven op het artikel in de Times, wel meldt de keten initiatieven te hebben genomen om hun papierberg te verkleinen.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emma Watson poseert samen met broer voor Burberry


Emma Watson poseert samen met broer voor Burberry





De actrice Emma Watson, bekend door haar rol van Hermelien in Harry Potter, poseert voor de nieuwste zomercampagne van Burberry samen met haar 17-jaar oude broer en drie andere mannelijke modellen.





Klassieke schoonheid
Christopher Bailey van Burberry: "Deze campagne viert de tijdloosheid van Burberry. We werken weer met Emma omdat ze een klassieke schoonheid is en bovendien ontzettend getalenteerd. Ze oogt glamoureus en tegelijkertijd sexy. Dat zit duidelijk in de familie, daarom hebben we haar broer er hebben bij gevraagd." Voor de shoot showt ze de klassieke trenchcoats, kenmerkend voor de stijl van het merk, maar ze poseert ook schitterend met accessoires. Mario Testino was fotograaf van dienst.





� Reageer (0)
06-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Zwart slankt af, maar maakt ook ouder

Zwart slankt af, maar maakt ook ouder




Zwarte kledij is voor vrouwen een veilige optie omdat het je figuur flatteert en bij elke gelegenheid past. Volgens experts echter benadrukt het rimpels en donkere kringen rond je ogen. 


Rimpels benadrukt

Slechts één vrouw op vijf heeft de juiste teint om goed met zwart te staan. Deze veilige kleur flatteert degenen met een warme huidskleur, met als basis geel, oranje of goud, niet. Het neemt hun gezonde gloed weg en geeft hen een vermoeider uiterlijk. Mensen met een bleke huid creëren met deze kleur een koele, dramatische look, wat hen goed staat. Zwarte kledij benadrukt namelijk de donkere lijnen onder de kin, schaduwen rond de ogen en rimpels in het gezicht, aldus de Britse kleurenconsulent Standish. Hoe ouder je dus bent, hoe groter het effect. Ze raadt daarom aan deze kleur niet dicht bij je gezicht te dragen. 






Je kan echter met een eenvoudige test zien of zwart je flatteert of niet. Hou de kleur tegen je gezicht en bestudeer jezelf in de spiegel. Kijk naar donkere lijnen onder de kin, schaduwen rond de ogen of lijntjes in het gezicht die benadrukt worden. Als je dit niet ziet, dan kun je waarschijnlijk zwart dragen en er goed uitzien. In het andere geval, moet je jezelf een kleurrijke garderobe aanschaffen.



De kleurenconsulente raadt deze vrouwen aan geen donkere sjaals, hoeden, coltruien of jassen met een hoge kraag te dragen, omdat deze zeker de verouderingskenmerken van het gezicht benadrukken. Je kunt het effect wel temperen met wat kleur rond je nek, dit doe je met een sjaal, juwelen of een diepe decolleté. Standish: "De meerderheid van de vrouwen ziet er niet jong en gezond uit met zwart in de buurt van hun gezicht. Ook hun huidskleur zal er veel ouder uit zien. Het effect kan zelfs zo groot zijn dat vrouwen zich vermoeid, ongemakkelijk en introvert erdoor voelen. Je kan natuurlijk wel een zwarte broek of rok dragen om je heupen optisch slanker te maken, maar combineer dit dan zeker met een gekleurd topje. Veel vrouwen hebben een zwart jurkje in de kast liggen dat ze dragen bij feestelijke gelegenheden, zorg er dan wel voor dat dit wat kleur heeft aan de bovenkant."





� Reageer (0)
05-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy in huis met pantoffels

Trendy in huis met pantoffels


Pantoffels van Uggs.


Pantoffels hebben lang het imago gehad wel je voeten warm te houden, maar duf en oubollig te zijn. Volgens mode-experts zijn ze nu echter trendy.

Trendy
Pantoffels zijn een belangrijk modeaccessoire geworden dat je persoonlijkheid weerspiegelt en je loungekledij nieuw leven inblaast, maar houden ook je voeten warm. De keuze is tegenwoordig zo groot dat het moeilijk kiezen is. Ga je voor vilt, fleece of schapenvel of kies je voor gezellig of hip? Ook moet je een beslissing maken over de details, kies je voor pompons, strikjes, bloemetjes of veertjes? We geven een selectie van de meest trendy slippers:

Traditioneel
Klassieke vrouwen kiezen best voor een traditionele, maar stijlvolle pantoffel, waarmee je ook de deur kunt gaan openen. Trendy exemplaren zijn van wol gemaakt, liefst met een kabelmotief.

Laarsjes
Pantoffellaarsjes komen ook in alle soorten en maten, je hebt ze in kunststof maar ook in schapenvel. Ze zijn de ultieme vorm van luxe, want ze houden ook je enkels warm, wat geen overbodige luxe is tijdens deze koude winter.






Sokken
Tegenwoordig heb je ook een combinatie van een sok en een pantoffel. Dit is makkelijk omdat je ze niet hoeft uit te trekken in de zetel en je ze zo dus niet overal kunt kwijt raken.




� Reageer (0)
04-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw draagt een jurk voor 1 jaar


Vrouw draagt een jurk voor 1 jaar






365 dagen lang één en dezelfde jurk dragen, wie doet dat nu? Sheena Matheiken zo blijkt, in een project genaamd 'The Uniform Project'. Elke dag draagt ze de jurk (7 identieke jurken eigenlijk, een voor elke dag van de week) op een andere manier. Met kniekousen, een hoed of harempants, bijvoorbeeld. De accessoires zijn altijd vintage, tweedehands of met de hand gemaakt.


Goed doel
Matheiken doet dat niet zomaar: met haar blog probeert ze geld in de zamelen voor de Akanksha Foundation, dat zich inzet voor kansarme kinderen in India. Op dag 248 (3 januari) heeft ze al ruim 51.000 dollar ingezameld, goed om 143 kinderen een jaar lang naar school te sturen. Wie wil, kan ook accessoires (en inspiratie) schenken aan de modieuze weldoenster.




http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/13/5/media_xl_3323870.jpg?20100104170031



Multifunctioneel
Het project is gestart op 1 mei 2009, in samenwerking met de bevriende ontwerpster, Elisa Starbuck. De jurk is zo ontworpen dat hij gewoon, omgekeerd en geopend kan gedragen worden. Hij werd gemaakt in een zwart, duurzaam katoen, zodat het zowel draagbaar is in de zomer (luchtig) als gemakkelijk te dragen is met laagjes in de winter, en werd voorzien van diepe verstopte zakken zodat een handtas niet nodig is.


Uniformscholen
De titel van het project, 'The Uniform Project', verwijst naar de uniformen die Indiase schoolkinderen moeten dragen. Matheiken werd geboren en geschoold in India, en herinnert zich nog levendig hoe de uniformen door elk kind een beeje werden gepersonaliseerd. De ene rolde de mouwen op, de andere combineerde met een bepaald paar schoenen of een kapsel.







eBay
De accessoires worden aangekocht op eBay en Etsy, in vintagewinkels of op vlooienmarkten in New York. Ontwerpers en vriendenn van Matheiken werken mee aan haar 'look of the day' en helpen haar originele stukken te maken.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Helft vrouwen verstopt nieuwe kleding

Helft vrouwen verstopt nieuwe kleding





1 op 2 vrouwen verzwijgt de werkelijke kost van een nieuw kledingstuk voor haar partner. Steeds vaker wordt kleding in de kast verstopt. Niks nieuws eigenlijk, ware het niet dat de crisis dit gedrag doet toenemen. Eén en ander blijkt uit een rondvraag door Marie Claire Magazine.


Verbergen
Bang om de centjes teveel uit te geven, verzwijgt de helft van alle ondervraagde dames hoeveel centen er daadwerkelijk aan shoppingtrips opgingen. Veertig procent beweert kleding of beautyspullen te kopen die verborgen worden voor de partner. 80 procent van alle nieuwe kleding, schoenen en handtassen verdwijnen zo stiekem in de kast.






Crisis

Aan de rondvraag werkten 1.500 vrouwen tussen 20 en 40 jaar mee. Volgens de hoofdredactrice van Marie Claire magazine, neemt het gedrag door de crisis toe. "Terwijl het vroeger een occasioneel paar schoenen betrof, verbergen meer vrouwen nu regelmatig meer aankopen".




� Reageer (0)
03-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen krijgen steeds grotere voeten


Vrouwen krijgen steeds grotere voeten





Belangrijk nieuws voor schoenfabrikanten: de Sunday Telegraph heeft ontdekt dat vrouwen steeds grotere voeten krijgen. Waar tot voor kort in Engeland een maatje 5 (onze 37/38) de norm was, worden nu maat 6 (38/39) 17 procent en maat 9 (onze 40) zelfs 23 procent vaker gevraagd.
 
Maat tien
Dat bleek uit onderzoek bij een van Londens grootste warenhuizen, Debenhams, waar men nu zelfs overweegt om naast hun maat 9, momenteel de grootst beschikbare maat, ook damesschoenen in maat 10 te gaan verkopen.
 
Steviger
Een woordvoerder van de winkelketen zei dat "grotere schoenen ook steeds steviger moeten worden omdat ze meer gewicht en druk moeten weerstaan".
 
Eetgewoonten en levensstijl
De voorzitter van het Britse chiropodische genootschap bevestigde dat "de voorbije 13 jaar de gevraagde schoenmaten drastisch zijn veranderd.
 
Tot voor kort kon je moeilijk een maat 6 vinden, nu is dat de norm. Dat maakt deel uit van een evolutie waarbij mensen groter en zwaarder worden als gevolg van veranderende eetgewoonten en lifestyle. We zien een soortgelijke trend trouwens ook bij mannen".
 
Gevolg obesitasepidemie
Volgens medische kringen hebben we ook hier te maken met een gevolg van de obesitasepidemie, omdat het eten van junkfood tijdens de puberteit het groeihormoon stimuleert, ook bij de voeten dus.




� Reageer (0)
02-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleur zélf je jurk

Kleur zélf je jurk


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/5/0/7/media_xl_3256282.jpg?20091230174049


Doe-het-zelfmode met een twist: de jurk is er maar de kleuren mag je zelf bepalen en ook zelf aanbrengen. Het idee komt van de Nederlandse ontwerper Berber Soepboer in samenwerking met Michiel Schuurman, zo schrijft Weekend Knack op haar website.



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/1/8/media_l_3256283.jpg?20091230174125


De jurk is een retromodel met bolletjes in verschillende groottes die je zelf kan inkleuren met stiften. Voor 250 euro is de jurk de jouwe. Snel zijn is de boodschap, want van de jurk werden in totaal maar 50 exemplaren gemaakt, in vier verschillende maten. Bestellen kan op www.michielschuurman.be.





� Reageer (0)
01-01-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit draag je komende zomer


Dit draag je komende zomer



In grote lijnen ligt al vast hoe de zomermode er in 2010 zal uitzien. Dit zijn de belangrijkste trends, volgens fashionising.com.






-    Korte shorts


Kort, korter, kortst - en dan hebben we het niet over de roklengte. De short is terug, en hoe. Hotpants en boyshorts (tot nét onder je kont) worden dé zomeritems. De hotpants worden meestal hoog gedragen, de boyshorts hebben een lage taille. Losse, korte shorts gelden als alternatief. Benieuwd of het ook de badmode zal bepalen.








-    Konijnenoren

Madonna is ermee begonnen, en ja, het wordt écht een accessoire. Konijnenoren, maar ook Micky Mouse-oren en heel grote strikken. Voorlopig vooral gespot in modereportages, maar trendspotters zijn er zeker van dat de trend ook zijn weg gaat vinden naar de straat.

-    Kniekousen

De dijlaarzen die deze winter zo hot zijn, worden omgezet naar kniekousen en overknees. Je draagt ze onder een korte jurk en de shorts (jawel), al dan niet in combinatie met een lange panty. Deze stijl wordt over het algemeen gedragen met enkellaarsjes.

-    Militaire krijgster

Militaire en stammeninvloeden blijven aanwezig in de mode. Lederen tunieken, metalen platen en oorlogsprints spelen de hoofdrol.

-    Split

Hoe kan je sexy zijn zonder een minijurk te dragen? Simpel, koop een elegante, lange jurk mét dijenhoge split (en torenhoge hakken). De split kan je rechts, links, in het midden of aan de zijkanten dragen.







-    Badmode


Er zijn drie grote trends in de badmode: one shoulder, monikini's en cut outs. De one shouldertrend vindt dus zijn weg van de rode loper naar het zwembad, met badpakken en bikini's die het moeten hebben van slechts één schouderbandje.

Ook de monikini's, de combinatie van badpak en bikini, blijven het goed doen, vooral als ze 'gesneden' zijn. Dat betekent dat er net stukken uit het badpak zijn weggesneden.










-    Jumpsuits en playsuits


De jumpsuits en playsuits geven het niet op, ondanks matig succes voor varianten in de voorbije jaren. Ook deze zomer is er plaats voor kledij-uit-één-stuk, en dat in verschillende stijlen: sportief (simpele stoffen en een kap), gesofisticeerd (strakker, in een glanzende stof, afgewerkt met een riem), nonchalant (een zomerse, fladderstof met hippie-invloeden) en zelfs als avondkledij, zoals celebs met wisselend succes uitprobeerden.





-    Broeken met prints

Broeken in één kleur zijn passé, broeken met patroontjes, prints en een boel kleuren door elkaar zijn in. Je top hoeft niet egaal te zijn, maar wie nog maar begint met deze trend past best op met het combineren van verschillende prints om een clownlook te vermijden. Nonchalance is ook hier het sleutelwoord: kies voor een losse broek en een los shirt, half ingestopt of een strakke broek en een los T-shirt.

-    Doorzichtige stoffen


Ook niet echt nieuw, maar naar een ander niveau getild: de doorzichtige stofjes-trend voor zomerjurken en shirts. Te dragen met neutraal, eventueel kleurrijk ondergoed.



http://www.hln.be/static/FOTO/pe/6/15/11/media_xl_3230576.jpg?20091228195119



-    Boyfriend blazers

Al gespot in 2009, en een blijver voor 2010: een mannelijke blazer, die je combineert met een vrouwelijke, lange jurk en een stevige schoene voor een stoere look. Ook perfect om het warm te krijgen als de avond is gevallen.





-    Gescheurde jeans

Nog een celeb-favoriet uit 2009, die de weg naar het grote publiek zal vinden in 2010: gescheurde jeans. Gerafelde randjes tot een broek die eigenlijk maar half aan elkaar elkaar hangt, gecombineerd met sandalen of sportieve sneakers en een T-shirt.




-    Opgelapte jeans

De crisis vindt ook zijn weg naar de mode: opgelapte jeans is helemaal terug. De lapjes kunnen zowel lichter, donkerder als dezelfde kleur zijn, zolang het maar jeans is. Geen lapjes met tekenfilmfiguurtjes dus!




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé beautytrends voor 2010

Dé beautytrends voor 2010



Op beautyvlak worden in 2010 vier grote trends waargenomen. Cosmetica en lichaamsverzorging is niet enkel om er mooi uit te zien, maar ook om je goed te voelen, op een natuurlijke manier.


1) Mood Beauty

Beautyproducten die je humeur beïnvloeden beginnen aan een opmars, en dat gaat een pak verder dan aromatherapie. Ook make-up en huidverzorgingsproducten zullen stoffen bevatten die je vrolijker maken.


2) Natuurlijke claim
Veel beautyproducten worden getest op dieren of gebruiken stoffen die schadelijk zijn voor mens, dier en natuur. Toch claimen steeds meer beautymerken dat ze 'duurzaam en natuurlijk zijn' en geen schadelijke stoffen bevatten. Tegelijk worden de productenten gedwongen alles simpeler en natuurlijker te maken.


3) Pro-tech't
De nadruk komt op bescherming te liggen, en dit zowel in huid- als haarverzorging. Bescherming tegen UV-straling, ziektes én tegen andere schadelijke stoffen in de omgeving. Computeranalogieën worden gebruikt om de boodschap oevr te brengen naar de consument.


4) Turbo 4G
De volgende generatie beautyproducten gebruikt technieken uit de biochemie en nanotechnologie. Dit zal resulteren in bijna medische oplossingen, en een terugkeer naar de doe-het-zelvers. In je eigen badkamer kan je je eigen producten mengen. Ook gadgets die op beperkte schaal een soort plastische chirurgie uitvoeren zullen een hoge vlucht nemen.




� Reageer (0)
30-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om te poseren als een echte

Tips om te poseren als een echte






Je bent het beu om met je mond open, ogen dicht of een dubbele onderkin op foto's te staan? Met deze tips van elle.nl poseer je als een professional, en zijn alle foto's écht leuke herinneringen.

1) Tonen in plaats van verstoppen

Regel één voor een goede foto is dat je ervoor poseert. Wie zich wegsteekt, hardnekkig de camera probeert te negeren, zich verstopt krijgt als resultaat een foto met onflatterende poses. Net wat je probeerde te vermijden dus... Neem wat tijd voor de foto, en oefen eventueel enkele poses voor de spiegel.

2) Licht

Belichting is enorm belangrijk in de fotografie. Vermijd grote bundels licht boven je hoofd, omdat dat vreemde schaduwen werpt. Belichting van opzij is het meest flatterend.

3) Pose

Ook je houding bepaalt of je mooi op een foto pakt of niet. De meest flatteuze pose is ook een klassieker bij celebs: je draait driekwart van je lichaam naar de camera, zet één voet naar voren en plaats je handen in je zij.






4) Lippen
Een subtiel lachje is te verkiezen boven een hele rij tanden. Ook populair bij celebs is de tuitmond. Zorg dat het niet te hard opvalt, dus tuit je lippen niet te extreem. De beste methode is je lippen te ontspannen en er zachtjes door te blazen.

5) Dubbele onderkin
Vermijd dat randje onder je kin door je tong tegen je gehemelte te duwen, je kin licht naar voren te brengen en dan omlaag te duwen. Oefen eerst voor de spiegel!






6) Oefenen
Zoals bij zowat alles baart oefening kunst. Lukt het niet honderd procent van in het begin, zet dan door en evalueer wat voor verbetering vatbaar is. Oefen eventueel zelf met een camera of met een vriendin tot jullie de poses onder de knie hebben!





� Reageer (0)
29-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modellen helpen mannen aan juiste lingerie

Modellen helpen mannen aan juiste lingerie





Mannen die nog vlug een setje voor vrouwlief willen kopen, zakken maar beter af naar het Londense warenhuis Debenhams. Daar lopen live modellen rond met verschillende figuurtjes. Zij moeten het de twijfelende mannen makkelijker maken om het gepaste lingeriesetje te vinden.


Onwetend
Twee derde van de heren weet niet wat de maat is van vrouwlief. Daarom besliste Debenhams de heren een handje te helpen met modellen in verschillende lichaamsvormen. Kwestie van een visueel steuntje te bieden, dienden zij voor de mannen te paraderen.





Succes
Zo werden er appel, peer- en zandlopertypes gevonden om de heren te begeleiden. Hun maten gingen van 36 tot en met 44. Moet het nog gezegd dat het inititief het voorbije weekend op heel wat bijval kon rekenen?




� Reageer (0)
27-12-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jessica Simpson brengt zwemkleding op de markt

Jessica Simpson brengt zwemkleding op de markt


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/12/26/835803/jessica-simpson-brengt-zwemkleding-op-de-markt_1_515x0.jpg



Jessica Simpson heeft haar eigen zwemkleding ontworpen. De Amerikaanse zangeres heeft daarvoor samengewerkt met het badpakkenmerk Red Carter. Eerder bracht ze al accessoires, schoenen en tassen op de markt.

"Ik heb me voor de lijn laten inspireren door mijn favoriete vakantiebestemmingen en de jetset-wereld waar ik van droom", zei de 29-jarige Simpson tijdens een interview met de Amerikaanse modewebsite Stylelist. De zangeres noemt haar zwemkleding dan ook "leuk en flirty".
Collectie

De zangeres heeft de collectie niet in haar eentje ontworpen: "Mijn moeder heeft ook een grote rol gespeeld. We vinden het heerlijk om samen te werken. We hebben elk item in onze handen gehad."

De badpakkencollectie van Jessica Simpson is vanaf 30 december online en in de Amerikaanse keten Macy's te verkijgen. (br.she)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!