Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



24-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Uggs niet tegen regen kunnen

Waarom Uggs niet tegen regen kunnen




De populaire Uggboots zien er heel winters uit. Ze zijn gemaakt van schapenwol, hebben een dikke zool en worden vooral gedragen in de herfst en de winter ter bescherming tegen regen, sneeuw en bevroren tenen.

Logisch? Niet dus, want de (prijzige) laarzen zijn niet gemaakt om in sneeuw of regen te lopen. Integendeel zelfs: vocht maakt van de laarzen zompige, zware hopen die je verre van warm houden.

Schapen wel, de schoenen niet
Hoe komt het dan dat schapen tegen de regen kunnen en de laarzen van ruim 200 euro niet? "Kledij en schoeisel uit schapenwol gebruikt niet elk laagje van de schapenwol. Het is dus enkel de toplaag, en dat is dunner dan de volledige schapenvacht. ", legt Charlotte Cole uit.

De water- en sneeuwbestendigheid van schapen komt ook deels vooruit uit een olie die de dieren afscheiden en die het vocht op afstand houdt. Bij wol en huid verdwijnt dat olielaagje en vermindert of verdwijnt de waterbestendigheid en de isolerende kwaliteiten.

Namaak
Uggs zijn ontwikkeld in Australië, waar vocht en kou niet vaak een probleem zijn. Bedrijven die gelijkaardige laarzen maken, zoals Celtic Sheepskin proberen op de markt in te spelen door sommige laarzen zo'n wassen laagje mee te geven zodat water er af loopt in plaats van er in dringt.

Maar ook dat is geen waterdicht systeem, water kan altijd binnen via de gaatjes die gemaakt zijn om de verschillende lappen huid aan elkaar te naaien.

De oplossing? Rubberen laarzen met een wollen voering: warm én waterbestendig.




� Reageer (0)
23-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo koop je de juiste beha

Zo koop je de juiste beha






Omdat lingerie als outfit een grote trend is deze lente, wordt de aankoop van een beha nu nog belangrijker voor vrouwen. Daarom helpen we jullie op weg om het juiste model en de correcte maat te kopen.


We zagen elementen van lingerie op de catwalk bij Christian Dior en Stella McCartney. Gelukkig hoef je deze lente er niet als Lady Gaga bij te lopen, een klein streepje lingerie is al genoeg. Uit onderzoek blijkt dat slechts één vrouw op drie de juiste behamaat draagt, daarom deze tips:


De meest gemaakte fout bij de aankoop van lingerie is een te grote rugmaat. De steun komt namelijk voornamelijk van de band, het is dus essentieel dat lingerie goed aan je rug zit. Als de beha aan de rug omhoog kruipt en de cups naar beneden zakken, is hij waarschijnlijk te groot.


Omdat ieders borsten anders van vorm zijn, is het goed dat je naar een gespecialiseerde lingeriewinkel gaat waar de ervaren verkoopsters je kunnen helpen. Ze helpen je bij je maat, maar kiezen ook de juiste cup, vorm en stijl. Pas altijd elk model, elke stijl en stof ziet er anders uit en voelt anders. Wanneer je je beha aantrekt, buig je dan voorover en schud even met je bovenlichaam, zodat je borsten beter in de cups zitten, vervolgens pas je de schouderbandjes aan. 


Je hebt verschillende stijlen van beha's: zoals een balconet en een push-up. Als je volle borsten hebt, werkt een balconet het beste, deze duwt namelijk van onder. Als je een kleinere boezem hebt, kies je best voor een gevuld exemplaar, die duwen aan de zijkant en creëren een vollere, ronde look.


Als je een A- of een B-cup hebt, kun je kiezen voor een beha zonder beugel. Vanaf een C-cup heb je sowieso een beugel nodig. Er bestaat een mythe dat dit ongezond is, maar dat is allesbehalve waar. Zolang je een model hebt dat goed past, zal dit geen problemen veroorzaken. De cups mogen nooit op zacht weefsel steunen, de beugel mag ook nergens in duwen.




� Reageer (0)
22-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mollig model is muze van Canadese ontwerper

Mollig model is muze van Canadese ontwerper


Een ontwerp van Mark Fast.



Het Britse model Hayley Morley is één van de zeldzame modellen met een maatje meer dat goed scoort op de catwalk. Ze heeft rondere vormen dan de meisjes met maatje 34 die het vaakst aangenomen worden door designers. Toch is ze de muze van opkomend Canadese ontwerper Mark Fast.


Designer Mark Fast staat bekende om zijn campagne voor het gebruik van vrouwen met echte maten in de modewereld. De mollige Hayley Morley werkte al voor de ontwerper afgelopen september, waar hij alleen modellen met maat 40 of 42 gebruikte. Nu liet hij het meisje paraderen naast meer traditionele, magere modellen.  Hayley Morley: "Ik kreeg honderden steunberichtjes van jonge vrouwen en meisjes die me bedankten dat ik een echte vrouw ben. Ik denk dat ik als jonge vrouw een rolmodel kan zijn, meisjes herkennen zich beter in mij dan in die graatmagere modellen. Daar ben ik trots op. Het is heel vreemd dat normaal nu als overgewicht beschouwd wordt." 



Hayley Morley.
Hayley Morley.



Hayley zegt dat ze gezond eet en veel sport. Ze studeert momenteel aan de universiteit, wat niet altijd makkelijk is. "Na de modeweek in Londen moet ik hard beginnen te werken." Het model is ontzettend populair op dit moment, vorige week poseerde ze in badkledij voor de Franse versie van Marie Claire, ook werkt ze voor een kledingketen voor grote maten.


Designer Mark Fast: "Hayley is een prachtige, sexy, aantrekkelijke vrouw. Ik vind het belangrijk om te blijven werken met rondere modellen, ik wil dat vrouwen zien dat mijn ontwerpen voor alle lichaamsvormen kunnen. Ook mollige vrouwen willen vluchten in de fantasiewereld van mode." Het is duidelijk dat de ontwerper niet de typische 'tenten' crëeert voor de grotere maten, hij wil bewijzen dat deze vrouwen ook staan met bijvoorbeeld een strakke jurk.





� Reageer (0)
21-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer in Madrid: Agatha Ruiz

Zomer in Madrid: Agatha Ruiz


http://img714.imageshack.us/img714/2750/agatharuizmadrid2010.jpg



Wij raken amper boven het vriespunt, maar in Madrid zitten ze al met de zomer in het hoofd. Daar is de 51ste modeweek afgetrapt met de extravagante collectie van de Spaanse ontwerpster Agatha Ruiz de la Prada. Zij speelt een vrolijk spel met hoepels in jurken, en is niet vies van een zuurstokkleurtje meer of minder.
(br.het nieuwsblad)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook Lady Gaga gaat kledij ontwerpen

Ook Lady Gaga gaat kledij ontwerpen





Het lijstje met celebs die een stapje in de modewereld wagen is weer wat langer. Lady Gaga, die een duidelijke voorkeur voor bizarre kledij heeft, gaat een eigen collectie tekenen voor al haar fans. Ze wil daarvoor samenwerken met Donatella Versace.

Dood McQueen
"Ik zou dolgraag een eigen collectie willen hebben, het is iets dat ik moet bereiken. Donatella is een echt mode-icoon, mode en muziek gaan op vele manieren goed samen." Het was de tragische dood van de Britse designer Alexander McQueen die de zangeres inspireerde enkele creaties te tekenen. "Lady Gaga is een workaholic. Ze bedenkt altijd nieuwe ideeën. De dood van Alexander heeft haar diep getroffen, ze houdt al lang van mode, deze beslissing is daarom niet abnormaal. Bij haar draait alles om kunst, of dat nu mode of muziek is", aldus een goede bron.

Huilen
De zangeres zou dit weekend tijdens een naaktfotoshoot voor het Amerikaanse magazine Q in tranen zijn uitgebarsten, dit vanwege de dood van de ontwerper. De crew van de shoot zegt dat de zangeres zich erg vreemd gedroeg. "Ik voel me niet goed op dit moment", verontschuldigde Gaga zich.




� Reageer (0)
20-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Groen is trendy op New York Fashion Week

Groen is trendy op New York Fashion Week





De New York Fashion Week is de plek waar trends ontstaan, daarom kunnen we nu met zekerheid zeggen dat groene mode stijlvol is.


CO2-neutraal
De sponsor van de Fashion Week Mercedes-Benz wil voor het eerst een CO2-neutraal evenement organiseren, ook legden verschillende ontwerpers de nadruk op organische materialen en duurzame creaties. De organisator sponsorde projecten om zo de CO2-uitstoot  van de verwarming van de gigantische tenten waarin de modeshows plaatsvinden te neutraliseren. Volgens experts is een groene modeweek een teken is dat ecologische bewustheid niet langer voor mensen met geitenwollen sokken is. Ook werden er waterfonteintjes geïnstalleerd zodat er geen plastic flesjes meer moesten uitgedeeld worden. 


Catwalk
Veel designers gingen eveneens groen, ze bewijzen dat ecologisch ook chic kan zijn. Ontwerpers als Maria Samora tot c. marchuska gebruiken gerecycleerde en duurzame stoffen. Toch kwam er heel wat kritiek op deze groene initiatieven. Sommige modejournalisten protesteerden tegen de waterfonteintjes omdat die te ver waren om te bereiken op hun torenhoge hakken. Voor 'slechts' kraantjeswater lopen fashionista's toch niet zo ver?


Groene kleur
Ook is groen letterlijk een trend op de catwalk, de kleur overheerste tijdens tal van shows. We zagen het kaki en felle tinten bij Marc Jacobs, ook experimenteerde de jonge, veelbelovende ontwerper Alexander Wang met deze kleur, het was eveneens populair bij lingerie. Sommige modejournalisten beweren zelfs dat groen volgende winter het nieuwe zwart wordt.




� Reageer (0)
19-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen vinden celebparfums stinken

Mannen vinden celebparfums stinken





Zijn heren te vinden voor onze parfums? Niet echt, zo blijkt uit een Britse rondvraag. Vooral de parfums, gelanceerd door de vele celebs, blijken voor de meeste heren een afknapper.

Verleiden
Parfums van Katie Price, Coleen Mc Loughlin of andere beroemdheden mogen dan wel als zoete broodjes over de toonbank vliegen, voor de heren verspreiden ze geen lekker geurtje. Terwijl dames ze kopen om net zo begeerlijk en verleidelijk te ruiken als de sterren, hebben ze het tegenovergestelde effect: 3 op 4 mannen vindt dat deze stinken.

Vrouwenparfum
De rondvraag, uitgevoerd door een cosmeticaproducent, toont aan dat de meeste heren niet te vinden zijn voor de partners parfumkeuze, maar vooral de celeb-geurtjes scoren ondermaats. 1 op 5 noemt deze geurtjes ronduit afschuwelijk.
Celeb-parfum of niet, 72 procent van  de ondervraagde heren, raakt helemaal niet opgewonden van het geurtje, gedragen door vrouwlief.

Zachte geur
Volgens de fabrikant houden de meeste mannen eerder van zachte, vrouwelijke geurtjes zoals Gucci Flora of Daisy van Marc Jacobs boven de zoete imitaties die de markt veroveren. Dan toch maar opteren voor onze natuurlijke geur of sturen we hem binnenkort zelf naar de parfumerie?




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkel zet dikkere paspoppen in de etalage

Winkel zet dikkere paspoppen in de etalage





De Britse modeketen Debenhams lanceert een proefproject van paspoppen met maat 44 in de etalages. Uit onderzoek blijkt namelijk dat dit de maat van de gemiddelde vrouw is.

Feedback klanten
De winkel plaatste de paspoppen in de belangrijkste winkelstraat van Londen. Of het proefproject, slaagt zal afhangen van de feedback van klanten. Momenteel gebruikt de winkelketen de standaardmaat 38 in de etalages, terwijl de meerderheid van de Britse vrouwen tussen de 42 en de 44 heeft. Naast de paspoppen staat een bord dat de klanten vraagt: "Ik heb maat 44, wil je meer van me zien?"

Breed aanbod
Woordvoerder van Debenhams Mark Stevens: "Onze kledingmaten lopen tot 54, we zijn er trots op zo'n breed aanbod te hebben en zo vrouwen van alle leeftijden, vormen en maten te kunnen voorzien. We dachten dat dit weerspiegeld moest worden in onze etalages. Als dit project populair is bij onze klanten, zullen we het binnenkort uitbreiden."

Susan Ringwood van een Britse organisatie tegen eetstoornissen: "Vrouwen denken dat het hun fout is wanneer ze er niet zo goed uitzien met een kledingstuk als de pop in de etalage. Daarom moedigen we dit initiatief aan."





� Reageer (0)
18-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model met maat 34 geweigerd wegens te dik


Model met maat 34 geweigerd wegens te dik





Het Canadese supermodel Coco Rocha zegt dat ondanks haar 48 kilo ze door de modewereld te dik wordt beschouwd en dat ze daarom geen werk meer vindt.


Het 21-jarige model is vijf maten slanker dan de gemiddelde vrouwen, ze zegt dat ze al veel jobs miste omdat ze weigerde gewicht te verliezen. Het model liep deze week in New York nog op de catwalk voor ontwerpster Diane von Furstenberg. "Ik word niet meer gevraagd voor shows, ze zeiden dat ik moest afvallen toen ik al echt heel mager was." Nu zegt het model er niet meer om te geven wat anderen van haar denken.






Rocha is één van de weinige modellen die uitspraken durft te doen over het huidige graatmagere schoonheidsideaal. Hoewel het even beter leek te gaan met de modewereld, zijn de anorectische modellen terug op de catwalk in New York. Designer Karl Lagerfeld beschuldigde critici van magere modellen dikke moeders te zijn met een vette kont. Ralph Lauren heeft onlangs twee keer de taille van graatmagere modellen nog smaller gemaakt met photoshop.



Rocha was een populair model, ze verscheen al op de cover van Vogue en poseerde voor Chanel. "Ik geef nu niet meer om mijn gewicht, als ik een hamburger wil, dan neem ik er een. Geen enkel 21-jarig meisje zou zich zorgen moeten maken of ze wel in veel te kleine kledij past. Critici beledigen deze meisjes, maar ze denken niet hoe kwetsbaar deze jonge modellen zijn."




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord

Merk 'Alexander McQueen' blijft bestaan na zelfmoord


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/McQueen.jpg?t=1266408995



Het modemerk van Alexander McQueen zal blijven bestaan nu de oprichter een week geleden zelfmoord pleegde in Londen. Dat meldde de topman van de Franse luxegoederengroep PPR, François-Henri Pinault, tijdens de voorstelling van de resultaten van de groep. De merknaam en het modehuis McQueen zijn onderdeel (51 pct) van Gucci Group, die eigendom is van PPR.


Hommage
"Het is de mooiste hommage die we hem konden geven", aldus Pinault, die eraan toevoegde dat de beslissing "snel" genomen werd nadat het overlijden bekendraakte. Voor Pinault is het merk "potentieel zeer belangrijk".







De voorstelling van de groepsresultaten begon met een hommage aan de befaamde Britse modeontwerper die op 11 februari op 40-jarige leeftijd uit het leven stapte.


Het modemerk van McQueen heeft wereldwijd 11 boetieks en 180 werknemers. Daarmee is het het kleine broertje in het bedrijf naast Gucci, Bottega Veneta en Yves Saint Laurent.




� Reageer (0)
17-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows

5-jarig kind als 'journaliste' op eerste rij bij modeshows


http://img522.imageshack.us/img522/3007/katiel.jpg
Katie met Heidi Klum, foto: Racked.


De nieuwste hype op de modeweken zijn kinderen die de geliefde zitplaatsen van modejournalisten innemen. Zo was er de 13-jarige Tavi, die kwaad bloed zette bij de rest van het publiek met een paarse strik in haar lokken. Zij moet nu echter plaats maken voor Katie, een vijfjarig meisjes dat in New York op de eerste plaats zit en niet eens kan schrijven.


Katie is de vijfjarige gastblogger voor de Amerikaanse webshop Racked. Tijdens de modeweek in New York zit ze op de eerste rij bij haast alle modeshows en mag ze backstage voor interviews in een felroze jurk en bijpassende bloem in haar kapsel. Volgens de website heeft ze op haar jonge leeftijd al een goed oog voor kleur, accessoires en een avant-gardestijl. Zo zat ze naast Heidi Klum en toonde ze de inhoud van haar handtas aan het bekende topmodel. Op haar papiertje werkt ze met de enige drie termen die ze kan schrijven: 'Love, hate of like'. Daarnaast tekent ze ook sterretjes en cirkels. Ze maakt interessante opmerkingen als: "Ik vond het warrige haar van de modellen bij Michael Angel wel mooi."



http://img525.imageshack.us/img525/3151/vijfjarigekatie.jpg



De kans is groot dat de website met Katie een grote publiciteitsstunt uithaalt en de spot drijft met andere jonge blogsters als de 13-jarige Tavi. De wordt dankzij haar blog op alle grote modeshows uitgenodigd op de eerste rij. Ze kwam eerder al in opspraak nadat een modejournaliste klaagde over de grote strik op het hoofd van Tavi, die belemmerde namelijk haar zicht tijdens een modeshow. De journaliste zei dat ze op de grond hoorde, de juiste plaats voor kinderen.




� Reageer (0)
16-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs niet welkom bij Marc Jacobs

Celebs niet welkom bij Marc Jacobs



http://img25.imageshack.us/img25/4388/marcjacobsfk.jpg



Maandagavond stelde Marc Jacobs in New York zijn collecties voor de herfst en winter 2010-2011 voor. Opmerkelijk was dat geen celebrities werden uitgenodigd.  Normaal gezien kan de Amerikaanse designer rekenen op de aanwezigheid van Madonna, Eva Mendes en de Olsen tweeling. Maar zij leiden de aandacht van het publiek af , en dus werd wie beroemd is deze keer onverbiddelijk van de gastenlijst  geschrapt.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk

Ervaren model Agyness Deyn valt twee keer op catwalk





Het ervaren Britse topmodel Agyness Deyn viel dit weekend twee keer met haar torenhoge plateauschoenen van Burberry tijdens de Fashion For Relief Haïti Show.



 



Hoewel het model gewoon is op hoge hakken te lopen, waren deze stiletto's toch een te grote uitdaging voor Agyness. Later zei ze dat ze zich schaamde over haar valpartij: "Het was de eerste show van de week en ik viel meteen al. Toen ik opstond lag ik meteen terug op de grond. Mijn knieën doen pijn." Na de tweede val besloot het model al glimlachend dat het genoeg was geweest en deed de show verder op blote voeten.  



 




De catwalkshow werd georganiseerd door Naomi Campbell, die in 1993 zelf viel op de catwalk van Vivienne Westwood. Campbell riep al haar bekende vrienden waaronder de Britse prinses Fergie en Chris Brown en ontwerpers bijeen om geld in te zamelen voor de slachtoffers in Haïti. De finale was een ode aan de overleden Alexander McQueen, hij pleegde afgelopen donderdag zelfmoord.





� Reageer (0)
14-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen wandelen gemiddeld 51 jaar op hoge hakken


Vrouwen wandelen gemiddeld 51 jaar op hoge hakken


http://img52.imageshack.us/img52/7690/schoen.jpg



Een vrouw wandelt gemiddeld 51 jaar op stiletto's. Ze begint ermee op haar 12de en bergt haar hoge hakken pas op wanneer ze 63 is.

Evolutie hakken
De gemiddelde vrouw begint met haar eerste paar hoge hakken op 12 jaar. Wanneer comfort begint te primeren, dit gebeurt meestal op haar 63ste, dan pas bergt ze haar stiletto's voorgoed op. De meeste vrouwen starten met een laag hakje van 2,5 centimeter. Als ze 23 is, stijgt de hoogte van haar stiletto's tot 10 centimeter. Deze daalt wanneer een vrouw tussen de luiers zit, omdat ze dan achter haar jonge kinderen moet hollen, om daarna terug te stijgen. Eens ze bijna de kaap van 50 bereikt, zakt de hoogte van haar hakken voorgoed tot 5 centimeter.

Grote impact
De liefde tussen vrouwen en stiletto's komt tot een einde door ouderdom en broosheid van de botten. Onderzoeker Ed Watson: "De beslissing om je hoge hakken voor goed op te bergen, kan een zelfde psychologische impact hebben op vrouwen als het pensioen op mannen heeft. Het is een moment waarop ze moet toegeven dat ze ouder wordt. Vrouwen willen dit zo lang mogelijk uitstellen, dat is vanzelfsprekend. Maar bij iedereen komt een tijd waarop je moet toegeven dat je niet meer zo stevig op je benen staat als vroeger."




� Reageer (0)
13-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De lelijkste handtassen die ooit zijn gemaakt

De lelijkste handtassen die ooit zijn gemaakt



Fashionista's mogen er trots als een pauw mee rondparaderen, de gemiddelde vrouw vindt de zogenaamde it-bags zeker niet altijd mooi, en vooral veel te duur.


De eerste in het rijtje? Een Birkintas, gemaakt van glanzend rood krokodillenleer. Prijskaartje? Bijna 30.000 euro. Fashionista die in de val is getrapt? Posh, wie anders. De ex-Spice Girl is verslaafd aan Birkin-tassen en heeft er bijna een voor elke dag van de week.







Op twee: de New Age Traveler Backpack van niemand minder dan Louis Vuitton. De rugzak, gemaakt uit een dikke tapijtstof en bedrukt met logo van Louis Vuitton, is afgewerkt met een lederen flap, talloze kralen en frutsels en twee schouderriemen. Op het eerste zicht te klein om ook maar te dienen als handbagage, laat staan als dagtochttas of shoppingrugzak en absoluut niet weersbestendig. Kostprijs: 30.000 euro, geen zever.









Het nieuwste voorbeeld dat Louis Vuitton niet langer meer probeert om vernieuwend uit de hoek te komen, maar gewoon afwacht om te zien of de meest belachelijke dingen aanslaan? (zie ook: de afvalhandtas, aka Raindrop Besace, kostprijs: 1.500 euro) Het lijkt erop.







Lam of krokodil?
De B.Bag uit witte lamshuid van Fendi bezet de derde plaats. In zwart krokodillenleer kost de tas 'maar' 32.000 euro. In de 'betaalbare' categorie (1750 euro) is er de vierkante tas, gemaakt uit stro en het logo er op geplakt.







Een clutch, zeer fashionable dezer dagen. Maar betaal jij 5.000 euro voor een clutch, bezet met pauwenveren an Judith Leiber? Of 3.000 euro voor een frullerige schoudertas van Valentino bezet met zwarte lovertjes, een zwarte strik en nog wat wit ertussen.







Chanel past ook in het rijtje, met de 'Diamond Forever Classic': 334 diamanten, 3,56 karaat in het totaal en gemaakt van alligatorhuid. Prijskaartje? Slechts 275.000 euro.

Uitlachen
Modejournalistes allerhande hebben de zotte ontwerpen in haute coutureshows altijd verdedigd als 'kunst' en 'draagbaarheid is geen criterium, creativiteit wel'.







Maar soms lijkt het erop alsof mode-ontwerpers een grap voor belachelijk veel te veel geld op de markt gooien en iedereen die het serieus neemt, want het is toch Werk van Artiesten, keihard uitlachen, achter een hoekje.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sjaal van Alexander McQueen vliegt de deur uit

Sjaal van Alexander McQueen vliegt de deur uit





Sinds de dood van ontwerper Alexander McQueen verkopen enkele van zijn ontwerpen als zoete broodjes. Fans van de ontwerper doen er alles aan om onder meer de bedrukte sjaal op de kop te tikken als herinnering.








T-shirt

De sjaal , gedragen door Kate Moss, Liv Tyler en Nicole Ritchie, blijkt een gegeerd accessoire bij zijn vele fans. Nadat het nieuws bekend raakte dat de man zelfmoord pleegde, werden de winkels meteen overrompeld. Een ander populair item bleek het zwarte T-shirt van zijn zomercollectie.




� Reageer (0)
12-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet

Vrouwen kopen te kleine kledij als motivatie voor dieet





Meer dan een kwart van de vrouwen zegt dat ze expres kledij kopen die niet past als aanmoediging voor hun dieet, maar omdat ze nog nooit hun doel bereikten blijven deze stukken ongedragen. Dat blijkt uit recent Brits onderzoek.

Jeans
Meer dan de helft van de vrouwen heeft in haar kleerkast kledij in drie of meer verschillende maten. 80 procent houdt dingen bij die vroeger perfect pasten en waarvan ze hoopt dat ze er ooit terug in zal kunnen. Helaas is dit zelden het geval, de meerderheid blijft namelijk ongedragen. De onderzoekers ontdekten dat de gemiddelde vrouw voor 230 euro aan ongedragen kledij in haar kleerkast heeft hangen. Dat staat gelijk aan 10 of meer kledingstukken, Het gaat gemiddeld om vier paar jeansbroeken, twee zwarte jurkjes, twee bikini's, een rokje en een topje. Het meest ongedragen stuk is een jeansbroek. Eén op de vier loog al tegen vrienden en partners over haar maat.

Jojoën
Voedingsexperte Fiona Hunter: "Veel vrouwen doen aan jojoën. Ze vallen af, komen weer bij en vermageren weer. Zo hebben ze dan 'dikke' kledij en 'dunne' stukken. Het probleem is dat veel vrouwen te veel voedingsgroepen schrappen, eens ze vermagerd zijn slagen ze er niet in permanent zo slank blijven. Vrouwen zijn optimistisch, ze houden kledij bij waar ze ooit mooi mee stonden. Een jurk gaat vaak gepaard met goede herinneringen, daarom denken en hopen ze vooral graag dat ze er ooit terug in zullen passen."




� Reageer (0)
11-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit zijn de modetrends van de lente 2010

Dit zijn de modetrends van de lente 2010


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/02/11/908682/dit-zijn-de-modetrends-van-de-lente-2010_1_515x0.jpg



Ieder voorjaar kriebelt het weer bij heel wat vrouwen. De nieuwste collecties zijn binnen en de kleurtjes doen ons al dromen over een zwoele, spannende zomer. Maar welke items moet je dit voorjaar zeker in huis halen? Wij zetten de modetrends van het voorjaar 2010 voor jou op een rijtje.


Om de frisse voorjaarsmaanden te overleven slaan heel wat vrouwen nog snel een trenchcoat in. Deze jas is een echte topper, die in het najaar van 2009 aan een heuse terugkom bezig was. Dit voorjaar mag de camelcoatkleur even vergeten worden en kiezen we massaal voor fris wit en zacht grijs. jean
Tulpen

Draperende stoffen kunnen onze negatieve lichaamskantjes verbergen. Vooral gedrapeerde topjes op een jumpsuit zien er hip uit. Toch niet zo'n fan van het jumpsuit dan kies je best voor een broek en jasje met hoge taille. De broek begint op je kuiten en loopt breder uit naar je heupen, een soort van hippe versie op de wortelbroek. Ga je voor een rok, dan kies je voor een tulpexemplaar. De tulprok valt op door zijn smalle karakter aan de knieën en zijn pofferige uitzicht aan de heupen.



http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/02/11/908664/dit-zijn-de-modetrends-van-de-lente-2010_7_235x280.jpg


Pastel

Deze lente kleurt onze kleerkast pastel. De zachte kleurcombinaties zijn de hit van het voorjaar 2010. Zachtroze, paars en groen maken in pasteluitvoering een meisjesachtige, gesofistikeerde indruk. Ben je niet zo voor deze kleurcombinaties dan blijf je best bij zwart of metallic-kleurtjes.

Lingerie

Je lingerie is je grootste troef deze lente. Bottega Veneta, Dolce & Gabbana, Marc Jacobs, Fendi, Christian Dior, Jean Paul Gaultier, Yves Saint Laurent, Christopher Kane, ... allen stuurden ze hun modellen de catwalk op in een bustier of met hun beha duidelijk zichtbaar. Wil je deze trend zelf ook eens proberen, kies dan voor een zijden bustier, liefst in pastelkleuren. Zo geef je je outfit een klassieke toets zonder dat je lingerie te sexy is.



http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/02/11/908655/dit-zijn-de-modetrends-van-de-lente-2010_5_460x0.jpg


(br.she)



� Reageer (0)
10-02-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt Samantha Cameron, een nieuw mode-icoon?


Wordt Samantha Cameron, een nieuw mode-icoon?


http://img687.imageshack.us/img687/5797/toryleaderdavidcameron.jpg



Wordt Samantha Cameron, echtgenote van de conservatieve Britse leider David Cameron, het nieuwe mode-icoon? Als het aan de redactie van het glamoureuze Britse magazine Tatler ligt wel. In hun lijstje van ‘best geklede vrouwen’, dat donderdag verschijnt, prijkt ze op een zesde plaats en steekt daarmee de Franse première dame Carla Bruni-Sarkozy voorbij.

“De Franse first lady is het alfa en het omega van vrouwelijkheid en dat weerspiegelt zich in de manier waarop ze zich kleedt”, luidt de commentaar van het blad. Toch krijgt ze slechts een zesde plaats toebedeeld, en daarmee moet ze Samanta Cameron, -volgens de peilingen mogelijk de volgende Britse first lady- laten voorgaan.



http://img16.imageshack.us/img16/3810/samanthacameron.jpg



Tatler is van oordeel dat de 38-jarige Cameron “het modeniveau in Downing Street sterk zou verhogen”. “Cameron maakt altijd de juiste keuze”, luidt het. Volgens het magazine is haar tijdloze, elegante Britse stijl te danken aan het feit dat ze merkkleding combineert met pret-à-porter voor het grote publiek, een truuk die ook Michelle Obama toepast. Cameron kreeg trouwens al meermaals lof in de pers omdat ze modieus gekleed gaat tegen een bescheiden prijs. Zo werd ze al gespot met schoenen uit kledingketen Zara en een jurk uit Marks & Spencer. Begin juni zijn er verkiezingen in Groot-Brittannië en wordt duidelijk of Samantha Cameron de plaats van Sarah Brown inneemt.

Tatler plaatst trouwens de de Britse Caroline Sieber, gezicht van Chanel in Londen, op één in de lijst van best geklede vrouwen. Daarna volgen model Natalia Vodianova en haar collega Georgia May Jagger.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeshow Burberry in 3D

Modeshow Burberry in 3D




Wie denkt dat 3D enkel weggelegd is voor de nieuwste films, heeft het grondig mis. Burberry zendt zijn modellen tijdens de Londen Fashion Week de catwalk op terwijl de genodigden elders in de wereld een 3D bril opkrijgen. De show gaat door op 23 februari.


Eerste rij

Het is voor het eerst dat een modemerk een wereldwijde modeshow organiseert waarbij iedereen het gevoel krijgt op de eerste rij te zetelen. Zo zal een gezelschap meegenieten vanuit New York, Parijs, Dubai, Tokio en Los Angeles. Op die manier krijgen ze ginds de indruk rechtstreeks in Londen te vertoeven. Kleuren, materialen lijken als echt door de speciale bril.



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!