Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



13-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stockverkoop in Modemuseum Hasselt

Stockverkoop in Modemuseum Hasselt



Fashionista's, hou de portemonnee klaar! Op 17 april (komende zaterdag) smijt het Modemuseum in Hasselt de deuren open voor een stockverkoop. Designerkledij voor dit seizoen kan daar op de kop getikt worden voor zachte(re) prijsjes.


De toegang tot de verkoop bedraagt 4 euro, maar daar krijg je een gratis toegangsticket bij voor de expo UltraMegaLore. Let op: op de stockverkoop kan enkel cash betaald worden.




� Reageer (0)
12-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe draag je ruffles op rijpere leeftijd?

Hoe draag je ruffles op rijpere leeftijd?



Ruffles zijn hot en hip deze zomer. Ook voor dames die niet meer piepjong zijn, tenminste, als je de juiste stukken uitkiest.


Wat je wil vermijden is dat je iets te jong kiest, waardoor je je leeftijd extra benadrukt, of dat je iets opvallend met de stempel 'drama' kiest.


Keira Knightley bijvoorbeeld draagt vaak een zachte ruffle, meestal in meisjesachtige pasteltinten die het speelse karakter van de ruffles dimmen tot iets gesofisticeerd. Mooi en elegant, als je er de lijn en de lengte voor hebt.


De dramatische ruffle is veel stijver, volumineus en in een opvallend tintje ook behoorlijk 'wauw' of 'auw'. Met deze ruffle is subtiliteit ver te zoeken, en is het nauwelijks draagbaar in het echte leven.







Wat moet je dan wel kiezen, als volwassen, wat rijpere vrouw, zonder jezelf of je kinderen belachelijk te maken? Je kiest bij voorkeur een zachte ruffle maar vermijd te zachte kleuren of te rechte ontwerpen. Wil je het subtiel houden, kiezen dan voor een bloes of een topje in plaats van voor een lange zomerjurk of een rokje.


Zorg ervoor dat je een beha (onzichtbaar) kan dragen en let op dat je niet de foute lichaamsdelen accentueert. Wie een grote boezem heeft, kiest dus niet voor een topje met ruffles (maar voor een rok), wie een kont wil wegsteken, kiest voor een bloesje en niet voor de rok.


Iets onsymmetrisch en onregelmatig siert meer vrouwen dan iets genadeloos simpel dat elke fout toont!




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gouden tips voor modellen in spé

Gouden tips voor modellen in spé



Wat is het belangrijkste dat je moet weten als aspirant-topmodel? "Geen sterallures krijgen", adviseert Doutzen Kroes in Cosmo Girl. "Ook is het belangrijk om goed in je vel te zitten en zelfvertrouwen te hebben."

De Nederlandse schone kan het weten: ze draait al jaren mee aan de top in de modellenwereld en loopt regelmatig shows voor het populaire lingeriemerk Women's Secret.

"Draag altijd hakken, zo lijk je langer. Laat je haar los, maar neem een rekkertje mee zodat je je haar op vraag in een staart kan doen. En doe zeker niet te veel make-up aan want je willen jouw gezicht zien, niet je schilderwerk", aldus de Nederlandse.

Klein beginnen
De Nederlandse directeur van het bureau Touché Models/Future Faces, Freek Koster,  heeft nog een nuttige tip voor wie model wil worden: temper je verwachtingen. "Verwacht niet dat je als beginnend model op de cover van Vogue terecht komt. De meeste modellen beginnen in eigen land en werken voor kleinere, onbekendere merken. Zo doe je ervaring op voor grote, internationale klussen."

Voetjes op de grond
"Ook al is het keihard werken, de modewereld zit natuurlijk vol glitter en glamour. Maar laar je niet meeslepen. Blijf met je voetjes op de grond en hou contact met je vriendinnen en familie thuis," raadt Kroes nog aan.

"Voor mij was modellen altijd een leuk bijbaantje, ik had geen verwachtingen en zie waar ik nu sta. De modewereld is geweldig, maar er is meer dan dat op deze wereld."




� Reageer (0)
10-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Special K'-jurk nu ook vrij te koop

'Special K'-jurk nu ook vrij te koop



De reclamespots van Special K zijn gemakkelijk te herkennen: ze gaan onveranderlijk over je lijn én de dame in de spot draagt altijd iets rood. Deze zomer is dat in de Britse campagne een rode strandjurk. Kijkers waren zo gecharmeerd door de jurk dat ze Kellogg's overstelpten met telefoontjes om te vragen waar ze het kledingsstuk konden kopen.


Door een deal gesloten met de Engelse supermarktketen Marks & Spencer kan dat nu al online, en later deze maand ook in de winkels.


 "Kijkers vragen ons al jaren waar ze de jurken uit de reclamespot kunnen kopen. Door ons partnerschap met Marks & Spencer geven we hen de kans om dat echt te doen", aldus marketingdirecteur van Special K UK Greg Peterson.






"De jurk is heel zomers en flatteert iedereen. De jurken van Special K zijn een eigen modeleven gaan leiden, en wij zijn trots dat we de eersten zijn die de rode jurk aan klanten kunnen aanbieden", aldus een woordvoerder van Marks & Spencer. De jurk zal er 20 pond kosten (of 23 euro). Behalve rood is de jurk ook in wit, zwart en twee tinten blauw te koop.




� Reageer (0)
09-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Europa wil standaard kledingmaten

Europa wil standaard kledingmaten




Er moeten Europese standaardmaten komen voor kleding. Daarmee kan een einde gemaakt worden aan de verwarring bij consumenten. Een commissie van het Europees Parlement heeft zich donderdag in ruime meerderheid uitgesproken voor dit idee.


Het Nederlandse Europarlementslid Toine Manders, die het voortouw had bij de behandeling van het onderwerp, verwacht dat het voltallige Europarlement er in mei ook mee akkoord gaat.


Het zal echter nog wel een jaar of twee duren voor EU-regels voor standaardmaten kunnen worden ingevoerd. De Europese Commissie moet eerst nog bestuderen of het plan haalbaar is, aldus Manders.


Het verschil in kledingmaten leidt in de praktijk soms tot vergissingen bij het publiek. Een Italiaanse maat 32 valt bijvoorbeeld anders uit dan een Franse. Het Europees bedrijfsleven drong eerder al aan op verplichte standaardmaten. Het wordt dan makkelijker om te produceren voor de Europese markt.


Het Europarlement wil ook dat de informatie op etiketten in kleding duidelijker wordt. Zo moet daarop vermeld staan in welk land een product is gemaakt.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen kopen 30 keer per jaar kleren

Vrouwen kopen 30 keer per jaar kleren


http://img37.imageshack.us/img37/4050/winkelen.jpg



Jaarlijks gaan vrouwen 30 keer kleren kopen, goed voor 100 uren en 48 minuten. Dat is bijna evenveel als de tijd besteed aan boodschappen doen. Dat kost 94 uren en 55 minuten in 84 trips. In heel hun leven spenderen vrouwen twee jaar, tien maanden en tien dagen of 25.184 uren en 53 minuten aan shoppen en boodschappen doen.


Als schoenen (40 uren en 30 minuten, 15 keer) en accessoires (29 uren en 31 minuten, 18 trips) kopen erbij wordt opgeteld, dan is echter wel duidelijk dat de meeste tijd van vrouwen opgaat aan modegericht winkelen.


Bovendien doen vrouwen ook nog eens 50 keer per jaar aan windowshoppen ('kijken maar niets kopen'), wat nog eens 48 uren en 51 minuten opeist. In totaal gaan vrouwen jaarlijks 140 keer op stap voor hun uiterlijk, of bijna drie keer per week.


Cadeautjes kopen gebeurt 19 keer per jaar, goed voor 36 uren en 17 minuten per jaar. Boeken worden 57 keer per jaar gekocht, en daar wordt nog eens 31 uren en 21 minuten aan gespendeerd. Aan verzorgingsproducten wordt het minst tijd besteed: 17 uren en 33 minuten in 27 keer per jaar.


De cijfers kwamen aan het licht toen bij een bevraging van 2.000 vrouwen bleek dat ze 301 keer per jaar gaan winkelen, goed voor 399 uren en 46 minuten. Over hun hele volwassen leven gaat het om ruim 2 jaar en tien maanden.

Veel plezier en vertier? Dat denkt u maar. "Mannen denken altijd dat vrouwen alleen maar kleren voor zichzelf kopen tijdens het shoppen. Maar niets is minder waar, ze doen het voor de hele familie en dat kan hard werken zijn", aldus woordvoerder van OnePoll.org, die het onderzoek uitvoerde.




� Reageer (0)
07-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joggingbroeken zijn weer trendy

Joggingbroeken zijn weer trendy





De joggingbroek mag dan wel weinig of geen modereputatie hebben, daar komt dit seizoen verandering in. De broek wordt steeds vaker op de catwalk gesignaleerd. Om geen verwarring met je sportoutfit te zaaien, worden eronder hoge hakken en een blazer gedragen.


Topshop lanceerde al in 2009 een grijze joggingversie en die bleek snel uitverkocht. De keten heeft ook dit jaar nieuwe modellen in voorraad, net als bij Asos of Welikefashion. Hun inspiratie haalden ze allicht op de catwalk, waar de broek gretig gecombineerd wordt met hoge hakken, enkellaarsjes of pumps.


Zowel bij Alexander Wang, Michael Kors en Bottega Veneta blijken ze afgewerkt in een chique stof in het legergroen, zwart en grijs. Hun prijs is niet min: Kors verkoopt zijn kasjmieren versie voor duizend dollar per stuk. Misschien toch effe de kleerkast uitpluizen? (br.nina)




� Reageer (0)
05-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oei! Zelfs modellen last van cellulitis


Oei!  Zelfs modellen last van cellulitis





Dat zelfs heuse modellen te kampen hebben met cellulitis, bewijst deze fotoshoot. De onfortuinlijke foto werd genomen tijdens de voorstelling van de lente- en zomercollectie van het bekende lingeriemerk Triumph, in het Chinese Wanning City. Terwijl het model met ietwat minder slanke billen centraal op de foto poseert naast haar collega's, zorgt een ongelukkige lichtinval voor de nodige schaduw op haar dij en belicht het een van de meest gevreesde beautyproblemen van elke vrouw.








� Reageer (0)
04-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sokken in sandalen zijn sexy deze lente

Sokken in sandalen zijn sexy deze lente






Trek ze op tot je knieën of laat ze zakken tot je enkels. Het maakt niet uit hoe je ze draagt, het draait allemaal om sokken deze lente, zeker in combinatie met sandalen. Op de catwalk spotten we namelijk tal van modellen die sokken sexy maakten.


Fashionista's beschouwden sokken in sandalen lang als een grote modeblunder. Ze zijn al sinds de jaren '50 niet meer in geweest, toen was het wel cool om witte enkelsokjes te dragen in combinatie met een volumineus rokje. De comeback startte in Japan, kreeg een boost dankzij Prada en Sex And the City. We zagen enkel- en kniesokken in combinatie met gladiator-  en plateausandalen en torenhoge hakken op de catwalk bij Marni, Prada, Burberry en Dior.







Een raad aan alle vrouwen ouder dan dertig, probeer deze trend niet over te nemen, het is iets waar enkel meisjes (met de perfecte benen) mee wegkomen. Zorg wel dat de rest van je outfit casual blijft, anders lijkt het of je je schooloutfit hebt aangetrokken. Sokken zijn de ideale manier om je dikke enkels te verstoppen, kies dan wel voor een donkere kleur. Blijf er echter van weg als je complexen over je kuiten hebt, zeker witte sokken laten deze dikker lijken.




� Reageer (0)
02-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zonnebril oogt retro

Zonnebril oogt retro






De revival van retro en vintage is duidelijk te merken in de zonnebrillentrends. Vormen uit de jaren '50 en '60 worden gecombineerd met materialen van nu. Zo zijn de nieuwste zonnebrillen van Rodenstock gebaseerd op ontwerpen uit de jaren zeventig en tachtig.



http://img87.imageshack.us/img87/6825/retrozonnebril.jpg



Van Sophia Loren en Jackie Onassis tot Gina Lollobrigida en Audrey Hepburn: de vier modellen voor de vrouwenlijn dragen niet voor niks de namen van deze stijliconen. De glamoureuze zonnebrillen passen namelijk perfect in het straatbeeld van oorden als St. Tropez en Monte Carlo. De grote monturen zijn uitgevoerd in bijzondere kleuren.

De collectie herbergt ook exemplaren voor mannen. De monturen zijn opvallende Rodenstock ontwerpen gemaakt van moderne materialen met bijzondere details.






Aquakleur

In 2010 zien we, naast de blijvers zwart en bruin, ook meer kleur in de zonnebrillen. Vooral aquakleurige monturen bepalen het modebeeld.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je kant stijlvol zonder ordinair te zijn

Zo draag je kant stijlvol zonder ordinair te zijn


Zo moet het niet.



Celebs hebben horden stylistes en raadgevers om te verzekeren dat ze steeds de laatste trends dragen. Maar net als bij de actrice Hayden Pannetier hebben deze het ook niet altijd bij het rechte eind. Ze koos voor een te blootgevend kanten jurkje waardoor ze er ordinair uit zien.



Zo is kant stijlvol.
Zo is kant stijlvol.


Kant is een belangrijke look deze lente. Als je het juist draagt, is het vrouwelijk, flatterend en flirterig. En ideaal voor deze tijd van het jaar, want het is niet te warm en niet te koud. Maar als je het verkeerd combineert, dan zie je er ordinair uit en lijk je weggelopen uit de jaren '90. Het is belangrijk dat je het bij je outfit op maar één stuk uit kant houdt, want een kanten jurk, kanten lingerie en kanten vestje zijn bijvoorbeeld geen goed idee. Kies ook voor geen te bloot jurkje als actrice Hayden Pannetiere, dat is ook te veel van het goede en lijk je meer op een prostituée.







Een eenvoudig kanten topje met een wortelbroek en een casual gilet geeft een ontspannen look. Een kanten jurkje op een legging staat meteen chique en trendy. Een outfit in twee tinten kant geeft een elegante look. Het is wel belangrijk de rest van je outfit dan eenvoudig te houden, anders lijkt het te druk. Een belangrijke tip die velen niet volgen is altijd degelijk ondergoed in huidskleur te dragen onder transparante kanten kledij.




� Reageer (0)
01-04-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De comeback van de poederdons

De comeback van de poederdons


http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/04/01/966381/de-comeback-van-de-poederdons_1_515x0.jpg


Jarenlang was ze niet meer in het beautybeeld te bespeuren, maar nu lijkt de poederdons definitief begonnen aan een comeback.

Geen honderd verschillende kwastjes meer om je gezichtspoeder, bronzer, blush en highlightproduct aan te brengen. Vanaf nu waan je je terug in de jaren 1800 toen vrouwen uren voor hun make-uptafeltje doorbrachten met hun poederdoos dankzij de ultrazachte donsjes van Houpettes de Cygne. De poederdons is gemaakt van echt ganzendons en versierd met een satijnen strikje. De makers van het donsje beloven de beste kwaliteitsgarantie, zo maken ze al hun werknemers onderhevig aan een twee jaar durende opleiding vooraleer ze poederdonsjes mogen maken.

Voor een poederdons betaal je 34 euro. De donsjes zijn enkel verkrijgbaar bij Planet Parfum. (br.she)




� Reageer (0)
31-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen vinden bruin tintje sexy

Vrouwen vinden bruin tintje sexy



http://s2.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/03/31/966120/vrouwen-vinden-bruin-tintje-sexy_1_515x0.jpg



 Een bruin tintje geeft vrouwen een hernieuwd gevoel van eigenwaarde. Ze voelen zich slanker en vrolijker. Spijtig genoeg weet 13% nog steeds te weinig over veilig zonnen. De bevindingen zijn te lezen in een onderzoek van Sunday's.


Naakt zonnen is helemaal uit. Slechts 5% gaat nog in zijn blootje op het strand liggen. Wanneer de zon wegkruipt trekt 30% van de dames naar de zonnebank. De belangrijkste redenen voor regelmatige zonnebanksessies zijn ontspanning (57%), een bruine teint (56%), en een voorbereiding op vakantie of de zomerperiode (44%).




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Liz Hurley opent eerste winkel met badmode in Duitsland

Liz Hurley opent eerste winkel met badmode in Duitsland





Britse actrice en model Liz Hurley doet er blijkbaar alles aan om haar imperium uit te breiden. Van een boerderij met biologische geteelde groenten en eigen dieetsnacks in Harrods naar badmode of de glitter van Hollywood, het is voor glamoureuze Liz maar een kleine stap. Met de opening van haar eerste winkels in Groot-Brittannië, Ierland en nu ook in Duitsland kent eveneens de retailsector geen geheimen meer voor haar.






De Britse die beweert nooit zonder make-up de deur uit te gaan sinds haar twaalfde, stapte de wereld van de badmode binnen in 2005 met de lancering haar eigen label. Tot nu toe waren de fleurige niemendalletjes enkel via internet te verkrijgen maar daar komt nu verandering in met de opening in sneltempo van tal van winkels. Liz knipte eigenhandig de lintjes door van haar eerste winkel in het Duitse outlet centrum Ingolstadt Village en kreeg daarvoor trouwens de hulp van enkele collega's. Daarmee is de uitbreiding van haar imperium opnieuw een feit.




� Reageer (0)
30-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton eert Knokke met exclusieve tas

Louis Vuitton eert Knokke met exclusieve tas





Louis Vuitton, het chique Franse tassenmerk, wil een ode brengen aan de mondaine kuststeden en skigebieden. Met de exclusieve Neverfull-lijn krijgt ook Knokke zijn eigen tas.



Palm Beach, Saint Tropez & Saint Barth verdienden al hun plaatsje op de Vuitton-lijn. Nu is het de beurt aan het mondaine Knokke om een eigen tas te krijgen. De naam Knokke wordt in het roze op de bekende LV-letters gedrukt.







De exemplaren zijn bijzonder exclusief. Niet alleen zijn ze enkel te koop in de badstad, maar zijn ze beperkt beschikbaar, slechts 175 exemplaren krijgen een nieuwe eigenaar. Die moet er de nodige centjes voor neertellen, 1 tas kost 875 euro.




� Reageer (0)
29-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus-size model siert cover van Elle

Plus-size model siert cover van Elle





Volslanke dames lijken de modewereld steeds meer te fascineren. Na Glamour Magazine, plaatst ook de Franse Elle een plus-size model op de cover. Binnenin gaat ze zelfs helemaal naakt.


Het Franse model Tara Lyn heeft borsten, billen en buik die zelden te zien in een fashionmagazine. Met de "Spécial Rondes' uitgave wil het modeblad ook vrouwen met een maatje meer er op hun mooist laten uitzien. Op de cover prijkt ze met een modieus broekpak, binnenin is Tara Lyn in volle glorie te bewonderen. Opvallend is wel dat het model, zoals veel volslanke dames, altijd maar naakt worden gefotografeerd.







Dat stelt ook Amy Odell van New York Magazine: "Waarom moeten plus-size modellen perse naakt worden gefotografeerd? Gelukkig draagt ze soms ook kleren, dat is immers de bedoeling van een modetijdschrift: vrouwen leren hoe ze zich moeten kleden. Toen de mode-industrie plots magere modellen wilde, werden hun ribben toch ook niet op de foto geplaatst. Waarom moet dit anders? Een mix van magere en dikkere modellen zou idealer zijn".




� Reageer (0)
28-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Must-have accessoires voor de lente

Must-have accessoires voor de lente





Accessoires zijn de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken. En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte. Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.




� Reageer (0)
26-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breng de lente in je kleerkast

Breng de lente in je kleerkast



Het is nu officieel lente, en bij de lente horen bloemetjes. Ook in je garderobe mogen zachte bloemenprints weer bovengehaald worden. Wij geven je vijf tips om de prints in jouw look te verwerken.



1)    All the way
Wie durft, kies voor een zomerjurk of jumpsuit in een bloemenprint. Combineer met witte pumps, een witte zonnebril en een rechte, volle pony en iedereen zal naar je kijken. Wil je het toch wat braver, kies dan voor pasteltinten.

2)    Professionele look
Om een bloemenprint in jouw werkoutfit te verwerken, hou je het best subtiel. Een rok met print en een effen blouse kan, net als een jeans of driekwart broek met een fleurige tuniek of topje. Combineer geen twee bloemenprints of je verliest alle sérieux. Combineer met gewone pumps  of kitten heels en een toffe handtas, en je bent klaar!

3)    Uitgaan
Het is geen evidente combinatie: bloemenprints en uitgaan. De bloemenprint heeft een brave uitstraling, terwijl het voor het uitgaansleven net iets pittiger mag. Oplossing? Kies voor één grote bloem. Een klaproos op een zwart t-shirt, een bloem in je haar of een paars topje met orchideeprint. Hier is het devies: less is more!

4)    Zon, zee en strand
Voor een vrije dag, telt alleen jouw comfort en kan bijna alles. Een bikini in een bloemenprint is het meest voor de hand liggend, maar ook een tuniek of een short met print kan. Combineer met grote zonnebril en slippers, en je kan niets misdoen.

5)    Accessoires
Wie niet zo gesteld is op een bloemenprint en het subtiel in haar look wil verwerken, kan gaan voor een sjaaltje met bloemenprint (kan ook gebruikt worden als riem).





� Reageer (0)
25-03-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Drie vierde vindt blote tenen ongepast op werkvloer

Drie vierde vindt blote tenen ongepast op werkvloer


http://img715.imageshack.us/img715/8144/voeten2.jpg



Meer dan één op de drie Nederlanders vindt voeten van anderen onhygiënisch en vies om te zien, toonde een recente Nederlandse enquête aan. Ook ziet drie vierde liever geen blote tenen op de werkvloer.

Verzorging
Bijna de helft van de ondervraagde Nederlanders vindt dat anderen hun voeten meer mogen verzorgen. De meeste mensen verzorgen die enkel wanneer anderen ze kunnen zien, bijvoorbeeld bij het dragen van sandalen (35 procent), voor een strandbezoek (28 procent) of voor een zwempartij, dat meldt gezondheidsnet.nl.

Partner
Daarnaast blijkt ook dat vrouwen frisse voeten belangrijker vinden dan mannen. 23 procent van de dames vindt dat haar partner extra aandacht aan zijn voeten zou mogen besteden, dit in vergelijking met 7 procent van de mannen. Twee derde heeft zijn partner hier al over aangesproken.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkel nog modellen ouder dan 16 op catwalk

"Enkel nog modellen ouder dan 16 op catwalk"




De Amerikaanse designer Michael Kors, bekend als jurylid van Project Runway, hoofdredactrie van Vogue Anna Wintour en supermodel Natalia Vodianova pleitten tijdens een congres tegen tienermeisjes op de catwalk om zo eetstoornissen te voorkomen.

Richtlijnen
Wintour is dankzij haar functie als hoofdredactrice van Vogue één van de meest invloedrijke personen in de modewereld. Met dit debat wil ze modellen helpen die duidelijk kampen met eetstoornissen. "Superjonge meisjes op de catwalk waren vroeger een uitzondering", aldus designer Kors. "Vroeger was er af en toe eentje, zoals Twiggy. Nu wordt het als normaal aanzien en dat is een groot probleem.'' 

Eetstoornissen
Jarenlang werden eetstoornissen bij jonge modellen in de doofpot gestoken. De Amerikaanse moderaad heeft ondertussen al richtlijnen uitgeschreven voor gezonde eetgewoonten voor de meisjes. Er is steeds meer vraag naar gezondere en meer realistische modellen de laatste jaren, aangezien die steeds jonger en dunner werden. Gezondheidsexperts wijzen al jaren met de vinger naar de modewereld omdat ze te dunne en te jonge meisjes aannemen. Sinds 2006 mogen in Spanje te dunne modellen de catwalk niet meer op. Er is verandering merkbaar in de modewereld, aldus de mode-experts, maar het gebeurt nog te traag. Deze winter zagen we al wat meer 'dikkere' en oudere modellen op de catwalk bij Prada en Louis Vuitton.

Zestien
Een nieuw voorstel van de raad is dat modellen op de catwalk minstens 16 jaar moeten zijn. Michael Kors is één van de eerste toonaangevende designers die dit initiatief steunt en zegt niet langer tienermeisjes op de catwalk te sturen, hij wil ook meer toezicht in het wereldje voor mannequins jonger dan 18 jaar.  "De modewereld spreekt terug echte vrouwen aan en er verschijnen terug volwassenen in Vogue. Steeds meer oudere vrouwen verschijnen op de catwalk. De nadruk verandert nu van meisjes naar vrouwen. De realiteit is dat vrouwen die designerkledij kopen vaak ouder dan dertig zijn. Nu lijken de modellen wel meisjes die zich verkleden met de garderobe van hun moeder. Dat is niet aantrekkelijk", aldus Kors.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!