Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



09-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkele zomerse modellen van Vivienne Westwood

Enkele zomerse modellen van Vivienne Westwood


http://img411.imageshack.us/img411/4632/viviennewestwoodo.jpg




http://img340.imageshack.us/img340/2097/viviennewestwood2.jpg




http://img4.imageshack.us/img4/5779/viviennewestwoodm.jpg




http://img694.imageshack.us/img694/1696/viviennewestwood1.jpg






� Reageer (0)
07-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brigitte Bardot inspiratiebron voor Lancel

Brigitte Bardot inspiratiebron voor Lancel


http://img268.imageshack.us/img268/8905/brigittebardotc.jpg


Het handtassenmerk Lancel heeft iemand minder dan de flamboyante Française Brigitte Bardot genomen als inspiratiebron voor een nieuwe, ecologische handtas.

De B-Bardot Bag is de eerste ecologische tas uit het gamma van Lancel. De tas is gemaakt van katoen, en dat luidt meteen de eerste keer in dat Lancel niet met leder werkt. "Bardot is een ongelooflijke dierenrechtenactiviste en ze zou het nooit toelaten om haar naam te plakken op een handtas waar dieren voor hebben moeten sneuvelen", aldus insiders.

De tas is deze zomer verkrijgbaar in alle Lancel-winkels.  (br.she)




� Reageer (0)
06-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sage and Ivy nieuwe naam in Nederlandse mode

Sage and Ivy nieuwe naam in Nederlandse mode


http://img130.imageshack.us/img130/8268/sageandivy.jpg


Sage and Ivy is een jong Nederlands modemerk dat romantische glamour in zijn collectie legt. Ontwerpster Alexia van Engelen showde vorige week haar tweede collectie met prettige, romantische kleren die gemakkelijk te combineren zijn.

Redelijk originele en goed draagbare mode. Zo kan je de korte jurken, lange robes, leggings en topjes het best omschrijven. Alles uitgevoerd in natuurvriendelijke materialen. Geen leder of bont dus.

Volgens Alexia van Engelen, die afstudeerde aan de Universiteit van Maastricht, is ook de naam van het merk een knipoog naar de natuur. Sage and Ivy is Engels voor 'salie en klimop'. "Twee groene plantjes met veel symboliek", aldus van Engelen.

Wie hier zijn gading in vindt, moet daarvoor naar het voorlopig enige verkooppunt: de winkel Artisjok in Eindhoven. (br.she)




� Reageer (0)
05-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verzorg je haar voor de zomer

Verzorg je haar voor de zomer



http://img706.imageshack.us/img706/4403/zondag3.jpg



De zon straalt aan de hemel, tijd voor een likje zonnebrandcrème op de snoet. Maar wat met je haar?


Je haar heeft enorm te lijden onder de schadelijke zonnestralen. Niet alleen droogt ze uit door de hitte en de UV-stralen, de kleur wordt ook nog eens dof en de lokken vaak onhandelbaar. Probeer je haar daarom steeds zoveel mogelijk bescherming te bieden door een hip hoedje of ander hoofddeksel te dragen.

Toch niet zo'n fan van die petjes en bandana's? Er zijn ook heel wat sprays op de markt die je haren extra verzorging bieden tijdens de zomermaanden. Zo is er de Brume Jour Protection, een beschermende spray voor gekleurd haar van Kérastase of de Color Extend Sun van Redken. Geen fan van al die extra producten? Dan kan je ook steeds wat zonnebrandmelk mixen met wat water en in een verstuifbus gieten. Dit mengsel geeft je lokken de nodige bescherming en zorgt meteen ook voor die zwembadlook.

Je shampoo vervang je tijdens de zomermaanden best door eentje voor droog of beschadigd haar. Je haar krullen, föhnen of stylen laat je ook best achterwegen, omdat dit je haar nog meer uitdroogt. Toch echt geen fan van de natuurlijke look? Probeer je haar dan voor 80% te laten drogen door de lucht en werk af met wat stylingproducten. Wil je je coupe bovendien extra lang behouden? Kies dan voor een haarlak, die ook nog eens UV-filters bevat. Zo zie je er stralend uit en wordt je haar beschermd.




� Reageer (0)
04-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Britney Spears ontwerpt voor Candie's

Britney Spears ontwerpt voor Candie's


http://img694.imageshack.us/img694/151/britneyspearsz.jpg


Britney Spears maakt al langer reclame voor het kledingmerk Candie's, maar nu heeft de Amerikaanse zangeres samen met het bedrijf zelf een kledingcollectie op poten gezet.

De 28-jarige Spears baseerde haar kledingstukken op de kledij die ze tijdens haar Circus-tournee droeg. "Ik heb stukken van mijn tournee en stukken die ik dagelijks draag genomen. Ik ben dol op denim, dus de collectie bevat veel jeans. Ik wilde kledingstukken ontwerpen die ik en mijn fans zouden dragen. Dat was het belangrijkste", aldus de zangeres.

Candie's verkoopt de collectie sinds 1 juli in de Kohl's-filialen.
(br.she)




� Reageer (0)
02-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vooral lippen maken je aantrekkelijk

Vooral lippen maken je aantrekkelijk




"Lippen horen bij de belangrijkste kenmerken van aantrekkelijkheid van een gezicht. Mensen realiseren zich vaak nauwelijks dat ze met lippen veel signalen afgeven". Dat stelt Dr. Moshe Bar, die onderzoek verrichte naar de aantrekkelijkheid van de lippen.

Bar is directeur van het Neuro-Visual Cognition laboratorium aan de  Harvard Universiteit. In opdracht van cosmeticagigant Max factor beschrijft hij hoe de perfecte lippen er uit kunnen zien.

Eerste indruk
De eerste indruk van iemand en in welke mate iemand benaderbaar is, vormt zich in slechts 39 milliseconden. Als de mond van iemand een zachte, glimlachende vorm heeft, lijkt deze persoon meer benaderbaar en dus aantrekkelijker.

Vier aspecten
Smalle en uitgerekte lippen geven een boze en bedreigende uitstraling en zorgen ervoor dat iemand er minder aantrekkelijk uitziet. Volgens Dr. Bar zijn er vier visuele aspecten die de aantrekkelijkheid van lippen kunnen verhogen: contour, volheid, glans en vorm.

1.    Wetenschappelijk onderzoek heeft  aangetoond dat ronde lipcontouren de voorkeur hebben boven lippen met scherpe contouren. Dr. Bar: "Scherpe contouren geven ons onbewust een gevoel van bedreiging. Ronde contouren zijn meer uitnodigend en maken iemand beter benaderbaar."

2.     Volle lippen staan voor gezondheid en jeugdigheid en dragen daarom bij aan het gevoel van aantrekkelijkheid.

3.     Glanzende lippen trekken de aandacht en verhogen zo de kans dat ze worden opgemerkt. Het suggereert ook vitaliteit en jeugdigheid.

4.    Ook vorm versterkt de contouren. Een symmetrische vorm verhoogt de aantrekkingskracht.




� Reageer (0)
01-07-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwste haartrend: draag een ponypruikje


Nieuwste haartrend: draag een ponypruikje


http://img682.imageshack.us/img682/6712/ponypruikje.jpg



Vrouwen die wel eens willen weten hoe ze met een pony zouden staan, maar de stap niet durven wagen, hebben nu een vrijgeleide met de nieuwste uitvinding van haarstylist Daniel Hersheson.

De winge is een samentrekking tussen een wig en een fringe, oftewel een pruik en een pony. Het hebbeding is met andere woorden een haarstukje dat je als pony kan dragen. Volgens Hersheson zelf is het alvast het ideale middel om een hippe look te creëren zonder je vast te pinnen op één stijl.

De ponypruik wordt voorlopig enkel in Groot-Brittannië verkocht.




� Reageer (0)
30-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch design te bezichtigen in Europese gebouwen

Belgisch design te bezichtigen in Europese gebouwen



Op de eerste dag van het Belgische EU-voorzitterschap - donderdag 1 juli - zal in de gebouwen van de Raad van de Europese Unie een tentoonstelling rond tweedehandse 'Fashion & Design' geopend worden, die het sociale aspect van het voorzitterschap in de verf moet zetten. Ze kwam tot stand in samenwerking met Spullenhulp en wordt ingehuldigd in aanwezigheid van vaste Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy.





De tentoonstelling "Fashion & Design - Second Hand Second Life" zal gedurende het volledige voorzitterschap te zien zijn in het atrium van het Justus Lipsiusgebouw. Ze toont zes meubelstukken van Belgische artiesten en elf creaties van modeontwerpers uit ons land, onder wie Ann Eckers, Delvaux en Natan.
 
Doel van het initiatief is om creatieve en jonge talenten van eigen bodem in de kijker te zetten, maar tegelijk aandacht te vragen voor het Europees jaar voor de strijd tegen armoede en sociale uitsluiting.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude handtas is 63.000 euro waard

Oude handtas is 63.000 euro waard


http://img194.imageshack.us/img194/8712/oudehandtas.jpg


Wie dacht dat een nieuwe handtas kopen enkel maar geldverspilling was, heeft het danig mis. Een authentieke Birkin-bag van het merk Hermès wordt op de veilingsite eBay namelijk te koop aangeboden voor maar liefst 63.000 euro.

Voor een Birkin-bag geldt gemiddeld een wachtlijst van enkele jaren. Een exemplaar kost daarbij ook nog eens rond de 10.000 euro. Toch nog niet exclusief genoeg? Dan kan je nu een authentieke Birkin aan de haak slaan op eBay. De aangeboden handtas is namelijk een speciale jubileumeditie ter ere van het 25-jarige bestaan van het modehuis Hermès en is bezet met 18 karaats witgoud en 5.72 karaats diamanten. Gegadigden kunnen best wel een aantal creditcards bovenhalen, want de tas gaat pas onder de hamer voor minstens 63.000 euro.




� Reageer (0)
29-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoenenmanie kost meer dan 19.000 euro

Schoenenmanie kost meer dan 19.000 euro



Waarom rest er altijd zo weinig plaats in de kleerkast? Het antwoord ligt bij de schoenen, gemiddeld staan er op elk moment in je leven 19 paar te blinken.


De gemiddelde vrouw spendeert meer dan 19.500 euro aan hakken, pumps, laarzen, sandalen of slippers. Het eerste bewuste paar schoenen wordt meestal op 14-jarige leeftijd gekocht. Nadien kopen we elk jaar 7 paar schoenen, goed voor 469 exemplaren een leven lang, zo berekende een Britse consumentensite.


Mannen die hun hoofd schudden bij zoveel cijfers, moeten beseffen dat vrouwen kopen met een weldoordachte strategie. Meestal bezit de dame schoenen voor gewone, formele functies en speciale gelegenheden.


Vrouwen beschikken over 6 paar slippers, sandalen, ballerina's of klompen voor de zomermaanden, tijdens de winter staan 3 paar warme laarzen te blinken in de kast. Daarenboven beschikken ze over 4 paar schoenen die ze dragen tijdens een avondje uit, zoals stiletto's of schoenen met hakjes. 2 paar comfortabele schoenen zijn voorzien voor het werk, en nog 2 exemplaren zijn 'goed voor alle omstandigheden'.

 



Ook echte 'designer-shoes' mogen niet ontbreken: 1 op 4 dames beweert er over eentje te beschikken, 53 procent hoopt er zich ooit eentje aan te schaffen. Vooral Jimmy Choo, Christian Louboutin en Manolo Blahnik genieten de voorkeur.


1 op 3 beweert dat schoenen onmogelijk te weerstaan zijn, ongeacht of ze zich deze kunnen veroorloven. Ook als beoordelingsmeter kan het accessoirestuk tellen: 4 op 10 dames kijkt en oordeelt over anderen aan de hand van hun schoenen.





� Reageer (0)
26-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ken je strategie voor de solden

Ken je strategie voor de solden



Geen goede koopjes zonder slimme strategie. Om de solden zonder kleerscheuren door te komen, enkele shoppingtips om te onthouden.

1.    Vermijd impulsieve aankopen die alleen maar stof zullen vergaren in je kleerkast...

2.    Ga eerder op zoek naar kwalitatieve basisstukken tegen interessante prijzen. Een witte top, een eenvoudige jurk, a little black dress...

3.    Koopjes kan je vaak niet meer inwisselen. Check dus alle stukken op vlekken en verborgen gebreken alvorens naar de kassa te stappen.

4.    Ga bij voorkeur niet alleen op soldenjacht, maar schakel vriendinnen in. Samen zullen jullie de échte koopjes vlugger spotten.

5.    Plan je soldenjacht... hetgeen je echt wilt, koop je tijdens de eerste week. Basics zullen tijdens de tweede week wellicht nog beschikbaar zijn aan een betere prijs. Extraatjes shoppen kan vanaf de 3e week, als de kortingen de hoogste toppen scheren.

6.    Vooraleer je gaat shoppen, stop je best een doeltreffende dorstlesser in je tas. Kwestie van je vochtverlies tijdens deze intensieve activiteit voldoende te compenseren.





� Reageer (0)
25-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Soldenkortingen tot 70 procent verwacht

Soldenkortingen tot 70 procent verwacht



Op donderdag 1 juli starten de zomerkoopjes en de klant mag vanaf de eerste dag fikse kortingen verwachten. Fedis sluit zelfs uitschieters van -70 procent niet uit. Heel wat winkels zitten nog met grote voorraden door het koude weer in het voorjaar en door de crisis. Omdat de eerste koopjesdag op een donderdag valt, wordt geen overrompeling verwacht.

Door het warme weer aan het begin van de zomervakantie, wordt verwacht dat er de eerste koopjesdagen vooral topjes, rokjes, shorts en sandalen zullen worden verkocht. De modewinkels hebben nog veel in voorraad. 62 procent heeft evenveel artikelen in de rekken als vorig jaar voor de solden, 15 procent heeft zelfs nog meer producten in voorraad.

Crisis
Meer dan de helft van de handelaars verwacht tijdens deze koopjesperiode evenveel te verkopen als vorig jaar, 14 procent gaat uit van een meerverkoop en 29 procent denkt iets minder te verkopen, aldus het NSZ. "Dat laatste cijfer is iets meer dan de voorgaande jaren. Handelaars verwijzen naar de crisis".
 
Belang
De zelfstandige modedetailhandelaars verwachten gemiddeld 2,5 procent meeromzet. Dat leidt de Unizo Mode Unie af uit haar jaarlijkse pre-soldenbevragingen. "Het belang van de solden neemt jaar na jaar toe", stelt directeur Luc Ardies. De omzet van de Vlaamse zelfstandige modewinkeliers steeg tussen 2002 en 2009 met 16 procent. De omzet tijdens het seizoen daalde tussen 2002 en 2010 met 3,3 procent. 
 
Deze evolutie onderlijnt volgens Unizo nogmaals het belang van een vaste soldenperiode voor zelfstandige modedetailhandelaars. Zij hebben die nodig om via uitverkoop voldoende liquiditeiten te verzamelen om nieuwe collecties aan te kopen. Overigens compenseert een bepaalde meeromzet tijdens de solden een zelfde omzetdaling tijdens het seizoen niet: de marges tijdens de solden zijn immers een stuk kleiner, benadrukt de organisatie.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom je een zonnebril moet dragen

Waarom je een zonnebril moet dragen


Deze bril is niet donker genoeg om je voldoende te beschermen tegen de zon.


Zonnebrillen worden al te vaak bekeken als mode-accessoires die je look afmaken, maar eigenlijk zijn ze een noodzakelijk item in de zomer. Waarom? Omdat de zon niet enkel je huid en haar beschadigt, maar ook je ogen.

UV-straling, dezelfde die zonnebrand en huidkanker kunnen veroorzaken, zijn erg schadelijk voor je ogen. Ze kunnen cataract, kanker van de oogleden en gezwellen aan de ogen veroozaken.

Sneeuwblindheid
Ook loop je meer risico  op 'fotokeratitis' of lasoog, in de volksmond gekend als 'sneeuwblindheid'. Dit is een tijdelijke maar enorm pijnlijke aandoening, waarbij gewoon knipperen en bewegen met de oogbol pijn kunnen doen. Wie er aan lijdt, kan meestal geen licht verdragen.

Pet
Een zonnehoed of een pet kunnen tot 50 procent van het zonlicht tegenhouden, maar dit is niet voldoende. Dit is dan ook een eerste reden waarom een zonnebril dragen noodzakelijk is als je de zon loopt.

Blauw licht
Een tweede reden is dat je ogen bescherming nodig hebben tegen het blauwe en violette licht van de zon. Een overmatige blootstelling veroorzaakt  maculadegeneratie, waarbij je zicht in het midden van je gezichtsveld verdwijnt. Wie gevoelig is voor de zon, loopt extra kans.

Comfortabel
Een zonnebril maakt het kijken in de zon ook veel comfortabeler en beter. Je ogen worden dan niet gehinderd door het felle licht, waardoor je alles rondom je goed kan waarnemen.

Donker
Ten slotte kan het felle licht ook je vermogen om te kijken in het donker aantasten, zeker als je lang met onbeschermde ogen in de zon hebt gezeten. De ogen kunnen zich steeds minder snel en minder goed aanpassen aan het donker of aan het licht binnenshuis. Naar huis rijden na een dagje in de zon kan hierdoor extra gevaarlijk worden.

Draag een zonnebril dus altijd buitenshuis als de zon schijnt, of je nu werkt, rijdt, sport, wandelt, zont of boodschappen doet. Zet ook kinderen een zonnebril op.

Hoe herken je een goede zonnebril?

Een goede zonnebril is natuurlijk onmisbaar als je je ogen tegen de zon wil beschermen. Maar niet elke zonnebril biedt de bescherming die ze claimen. Daarom let je beter op volgende kenmerken:

-    UV-bescherming
Geloof niet zomaar dat een zonnebril voldoende beschermt tegen UV-straling. Test de zonnebril voor je deze koopt, of koop deze waar ze de brilglazen kunnen testen of waar de verkoopsters je goede raad kunnen geven.  Een goede zonnebril blokkeert ten minste 99 procent van UVA en UVB-straling.

-    Tint
De tint in de zonnebril moet overal even sterk zijn. Kies je toch voor een graduele tint, zorg er dan voor dan de  glazen lichter worden van boven naar beneden.  Kies je een bril om te rijden, kies dan voor een grijze tint omdat deze je toelaat de verkeerslichten juist te zien.

-    Vervorming
Koop geen zonnebril waarvan de glazen het beeld vervormen, doen golven of bewegen. Dit kan je simpel testen door de zonnebril vast te houden en op armlengte voor je te houden. Kijk door de glazen terwijl je je arm van links naar rechts beweegt. Het beeld moet 'rechtlijnig' zijn en mag niet vervormen.

-    Licht
Om er zeker van te zijn dat de lenzen voldoende licht blokkeren, kan je deze passen voor een spiegel. Kan je je ogen gemakkelijk zien door de zonnebril heen, dan is de bril niet donker genoeg. Om goed te zijn zou de bril 75 tot 90 procent van alle licht moeten tegenhouden.




� Reageer (0)
24-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vervrouwelijkt de mannenmode?

Vervrouwelijkt de mannenmode?



Nog niet zolang geleden was het een schande als een vrouw een broek droeg. Maar ondertussen zijn in de vrouwenmode veel elementen terug te vinden van de mannenmode. Wat de ontwerpers de afgelopen dagen lieten zien op de catwalk in Milaan doet echter vermoeden dat er ook een omgekeerde beweging aan de gang is.






-    Legging
Leggings zijn al enkele seizoenen hip voor vrouwen, en hoewel maar weinig vrouwen ze ook kunnen (en durven) dragen, ziet het er niet naar uit dat de legging snel zal verdwijnen. Zeker niet nu die ook mannen aangemeten wordt.

Dit werd gezien op de catwalk bij Armani, die de mannen deze legging liet dragen onder een short (zie verder), wat toevallig erg veel lijkt op de trend in de vrouwenmode om shorts en hotpants te combineren met nylons.

-    Korte shorts
Korte shorts waren opvallend veel aanwezig in Milaan. Dat het een zomercollectie betreft en dat mannen nu eenmaal minder opties hebben dan vrouwen, is echter geen verklaring.

De shorts worden heel casual gedragen, met een los (of openstaand) hemd of T-shirt. Sommige van die T-shirts hebben zo'n wijde V-hals dat een onthaarde, blote bast te zien is.



http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/17/9/0/media_xl_3763860.jpg?20100624150852


- Badpak

Armani deed een poging om de monokini voor mannen te lanceren, maar het is duidelijk dat geen enkele man zich daarin zal laten zien. De zwemshorts waren naar goede gewoonte kort en strak.



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/5/1/4/media_xl_3764209.jpg?20100624172006


-    Sandalen

Sandalen voor mannen mogen weer, en dat bleek ook bij Dolce & Gabbana. Andere ontwerpers deden de mannen een soort mocassins aan.

-    Bloot, bloter, blootst
Over vrouwelijk naakt werden al vele pagina's volgeschreven. Elke zomer is het prijs: vrouwen is korte shorts, korte jurkjes, ieniemieniebikini's.

Maar ook mannen mogen van de ontwerpers heel wat laten zien. Liefst voorzien van een sixpack en zonder één haartje of vetrolletje. Mannendecolletés blijven ook alom tegenwoordig.






Handtassen overal
Tot spijt van vele mannen (en vrouwen), proberen ontwerpers al jaren de 'man bag' of handtas voor mannen te promoten.

De grote, rechtlijnige tassen in een weinig opvallend kleur worden gepusht bij Armani, Etro en Dolce en Gabbana, terwijl Prada kiest voor een nogal groot uitgevallen heuptasje.

Geen van beide zal volgende zomer waarschijnlijk doorbreken...



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/6/2/5/media_xl_3764210.jpg?20100624172019






� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New York eert Spaanse modeontwerper Balenciaga

New York eert Spaanse modeontwerper Balenciaga


http://img15.imageshack.us/img15/7994/modeontwerperbalenciaga.jpg



Cristobal Balenciaga' s bekendste werken worden binnenkort tentoongesteld in het Koningin Sofie Instituut in New York. Daarmee brengt de grootstad een ode aan de belangrijkste modeontwerper uit de jaren 1940-1950.

Balenciaga maakte furore in de jaren 1940-1950 met zijn vooruitstrevende designs die de Spaanse furie deden afstralen op de daarvoor stoïcijns nuchtere, saaie Parisiennes. Het was diens voormalige pupil Oscar de la Renta die het idee lanceerde van een grootse tentoonstelling. Balenciaga werd eerder ook al de Picasso van de mode genoemd, en geroemd omwille van de stijlverandering die hij teweegbracht bij vrouwen.

De tentoonstelling loopt vanaf 19 november tot en met 19 februari. (br.she)




� Reageer (0)
22-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerkledij vrouwen kost meer dan reis

Zomerkledij vrouwen kost meer dan reis



Reizen mag dan een flinke hap uit het budget nemen, de zomerkledij die vrouwen voor zich aanschaffen, doet het nog beter. Volgens een bevraging van Clothes Show London spenderen (Britse) vrouwen gemiddeld 600 euro aan hun vakantie, en bijna 820 euro aan hun zomer- en vakantiekledij. Tel je er ook de schoonheidsbehandelingen (ruim 200 euro) bij, dan spenderen vrouwen ruim de helft méér aan de voorbereiding van een vakantie dan aan de vakantie zelf.

De grootste hap uit het budget is voor zomerjurken (420 euro) en ook schoenen doen het met 190 euro niet slecht. Aan bikini's wordt 150 euro uitgegeven, een zonnebril en juwelen slorpen nog eens 60 euro op. 


Om zich voor te bereiden op de reis geven vrouwen ook nog eens 205 euro uit aan schoonheidsbehandelingen die in totaal 15 uur in beslag nemen. Daaronder vallen zonnebank of zelfbruiners (6 uur), waxing van benen en bikinilijn (1,5 uur), manicures en pedicures (3,5 uur). Nog eens vier uur gaat op aan het kijken in tijdschriften om mee te zijn met de laatste trends.


Een verklaring voor dit uitgavenpatroon? Vrouwen zijn zo blij met een goedkope lastminute dat ze zichzelf daarna verwennen met toffe kleren en een zomerse look. Vier op vijf vrouwen gaf toe dat ze meer uitgaven aan kledij, naarmate de prijs van hun reisje beter meeviel.


Een andere reden is de druk om er overal goed uit te zien, ook op het strand. Bleke benen, een ouderwetse bikini of onhippe slippers, daar kunnen en willen de meeste vrouwen zich niet mee vertonen.


Een bedenking is evenwel of vrouwen elk jaar dit bedrag uitgeven aan zomerkledij, of dat dit de totale waarde is van hun volledige zomergarderobe. "In elk geval blijkt wel dat de goedkope lastminute een pak duurder uitvalt als je alle extra kosten errond erbij telt", aldus Maryam Hamizadeh, manager voor Clothes Show London.


Weinig verrassend spenderen mannen veel minder aan kleren en het creëren van het perfecte zomerlook. Een onderzoek uit 2007 toonde aan dat ze zo'n 110 euro spenderen aan de voorbereiding van een reis: 23 euro voor een kappersbeurt, 32 voor een zwemshort, en de rest geven ze uit aan een zonnebril en flipflops. Of hoe het leven van een man véél eenvoudiger is dan dat van een vrouw.




� Reageer (0)
21-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom het zwarte jurkje een succes blijft

Waarom het zwarte jurkje een succes blijft



Mode is als een zee: trends komen en trends gaan, maar sommige trends blijven altijd bestaan. Neem het zwarte jurkje, in het Engels een 'little black dress' of LBD genoemd. Vrouwen, ook celebs, grijpen op verschillende momenten in hun leven terug naar het zwarte jurkje.


Gemiddeld blijft het jurkje zo'n 12 jaar hangen. Een kwart van de Britse vrouwen heeft al meer dan 15 jaar zo'n favoriete LBD, een op tien houdt het al meer dan 25 jaar vol.


Hoe kan het ook anders? Zo'n jurkje heeft het allemaal:  het is eenvoudig maar toch stijlvol, past bij verschillende gelegenheden, is vrouwelijk en sexy zonder opzichtig of vulgair te zijn en het gaat nooit uit de mode. Ook al is een andere stijl of een andere snit 'hipper', met een LBD kan je nooit de mist in gaan. 


Bovendien passen accessoires als schoenen en handtassen en zowat altijd bij, en kan je met je make-up en kapsel alle kanten uit.  Maar het grootste geheim van het zwarte jurkje is misschien wel dat je je er altijd sexy en glamoureus in voelt, terwijl je weet dat je nooit over- of underdressed zal zijn.


Dat wil evenwel niet zeggen dat vrouwen maar één LBD hebben. Ze houden en koesteren hun LBD dan wel, het houdt hen niet tegen van af en toe een nieuwe te kopen... cijfers daarover werden echter niet gepubliceerd.




� Reageer (0)
20-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feeërieke collectie Louboutin bekoort fashionista's

Feeërieke collectie Louboutin bekoort fashionista's



Christian Louboutin heeft opnieuw vriend en vijand verrast met een sprookjesachtige schoenencollectie voor de komende herst en winter. Torenhoge hakken of enkellaarsjes met tijgerprints, er is duidelijk voor elk wat wils.


De schoenengoeroe liet zich voor het winterseizoen klaarblijkelijk inspireren door Tim Burton's film 'Alice in Wonderland' maar ook door andere sprookjes zoals Assepoester en de Kleine Zeemeermin.








De torenhoge hakken, het handelsmerk van Louboutin, zijn slechts een onderdeel van de zeer gevarieerde collectie. Ook sneakers, lange laarzen, enkellaarsjes met (nep)bont, opvallende muiltjes en de klassieke zwarte pumps maken er deel van uit.







De advertentiecampagne die de hele collectie ondersteunt, 'Winter tales' genaamd, bestaat uit een achttal feeërieke foto's. Zo zien we op één van de kiekjes een vliegend konijn, kaarten, hoeden, kopjes en Louboutins voorbij komen. En zo kunnen ook de fashionista's blijven dromen.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/1/3/1/media_xl_3747466.jpg?20100618133346





� Reageer (0)
18-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fransman ontwikkelt bril met een geurtje

Fransman ontwikkelt bril met een geurtje


http://img293.imageshack.us/img293/7012/brilmeteengeurtje.jpg



Vrouwen die een bril moeten dragen, kunnen binnenkort het aangename aan het noodzakelijke koppelen. De Franse brillenproducent Atol ontwikkelde namelijk samen met topmodel Adriana Karembeu een bril met een geurtje.

De Ak Senteurs brillen bestaan uit glazen waarbij je afzonderlijk de pootjes aan kan bevestigen. Het zijn deze pootjes die de verschillende geuren verspreiden. In de geurige collectie kan je onder andere kiezen tussen de geur van mango, chocolade en die van de oceaan.

Het is nog niet bekend of de brillen ook in België verkocht zullen worden. (br.she)




� Reageer (0)
17-06-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's

Voetbalshirts van topdesigners voor fashionista's


Victor & Rolf


Designers bij onder meer ronkende namen als Viktor & Rolf, Lanvin en Hugo Boss waagden zich aan de creatie van een voetbalshirt in het kader van het WK.


Het tijdschrift Officiel sprak 32 toonaangevende designers aan om voor elk land dat deelneemt aan het WK een truitje te ontwerpen, dat meldt nu.nl. Designerduo DSquared ontwierp het Spaanse shirt, Marc Jacobs tekende het Deense en Sonia Rykiel liet haar creativiteit botvieren op het Franse truitje, dat meldt nu.nl. Dolce & Gabbana maakten dat van Italië, Viktor & Rolf dat van Nederland, Roberto Cavalli dat van Mexico en Hugo Boss  waagde zich aan het Duitse shirt.

De ontwerpen werden op 1 juni in Parijs geveild voor het goede doel. De opbrengst gaat naar patiënten met leukodystrofie, een ziekte aan het zenuwstelsel. Het shirt voor Paraguay, ontworpen door Lanvin, bracht het grootste bedrag in het laatje met 4200 euro.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!