Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



08-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerper Raf Simons verdient Oscar

Belgische ontwerper Raf Simons verdient Oscar


Actrice Tilda Swinton in het rood


Belgische ontwerpers scoren internationaal zeer hoog, zelfs in Oscar-kringen. Raf Simons ontwierp de mouwloze jurken en getailleerde mantels in de film 'Io Sono L'Amore'. De film krijgt nu een Oscarnominatie voor 'Best Costume Design'.


Als creatief directeur van modehuis Jil Sander ontwierp Simons de kleding van het personage Emma Recchi, gespeeld door Tilda Swinton. Eerder al verklaarde de actrice grote fan te zijn van de 'verfijnde eenvoud' van Simons. In haar vrije tijd draagt ze vaak ontwerpen van de man.


Raf Simons
 

"Emma Recchi's garderobe voor de film weerspiegelt de waarden van Jil Sander", zo stelt een woordvoerder van het modehuis." Ze combineert geraffineerde eenvoud met superieure materialen en discrete luxe.  De outfits vatten haar 'bourgeois maar toch moderne verfijning'."

De uitreiking van de Oscars vindt plaats op 27 februari, een dagje na de modeshow van Jil Sander.




� Reageer (0)
07-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ecomode H&M met romantisch tintje

Ecomode H&M met romantisch tintje



H&M opteert dit voorjaar voor een nieuwe ecologische lijn. Bij de 'Concious Collection' staat romantiek centraal met ruches, broderie Anglaise en losse, witte jurken.


"In 2020 willen we dat al onze kleding van gerecycled materiaal wordt gemaakt", stelt een woordvoerder van de keten. De gigant is goed op weg, eerder raakte bekend dat ook de resterende Lanvin-collectie verknipt en gerecycleerd werd tot de 'Waste collectie'.








Vanaf 14 april is de 'Concious collectie' te verkrijgen, geïnspireerd op pure romantiek. Blouses, tunieken en tops worden afgewerkt met broderie Anglaise. Ook witte blazers, bandplooibroeken, volantjurken, draperiejurken,  zelfs kanten lingerie maken er deel van uit. (br.hln)




� Reageer (0)
05-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De spiegel van je ziel: je benen

De spiegel van je ziel: je benen



Opvallende panty's met drukke prints zijn trendy. Wat je aan je benen draagt, zendt een duidelijke boodschap over jezelf uit. Pas dus op met dit kledingstuk op kantoor.


Kant, bloemen- en grafische prints en zelfs gescheurde panty's, het kan allemaal deze lente. Je kan je witte outfit opleuken met oranje benen, maar het is wel belangrijk na te denken wat deze over jezelf zeggen. Imagoconsulente Sarah Whittaker legt uit wat een gepaste outfit is voor op kantoor. "Je denkt dat het maar een paar rode panty's is, maar dit kan wel een groot verschil maken. Zeker voor vrouwen die in conservatieve milieus werken als boekhouders, financiële experts of juristen. Zij houden zich op de werkvloer beter aan tinten als huidskleur, beige of zwart." 



Trendy panty's met print op silkinabox.com.
Trendy panty's met print op silkinabox.com.



Mensen die in de creatieve sector werken, kunnen zich echter wel laten gaan wat hun benen betreft. Voor een geslaagde look hou je best de rest van je outfit eenvoudig. Kleurrijke panty's of grafische prints draag je best onder effen rok of jurk. Een veilige maar trendy optie is kaki of paars, wat perfect bij een eenvoudige grijze of zwarte outfit contrasteert.  



Kanten panty's van Miss Sixty bij silkinabox.com.
Kanten panty's van Miss Sixty bij silkinabox.com.



Wees niet bang van kant, het is hot op zowat alle vlakken, dit gaat van jurken tot topjes en zelfs schoenen. Een don't is wel het combineren van kant, een item per outfit is genoeg. Voel je je wat onzeker met je opvallende benen, beperk dan het effect met kniehoge laarzen.




� Reageer (0)
04-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé schoenen van 2011: onelegante sandalen

Dé schoenen van 2011: onelegante sandalen





Dé schoen van 2011 is een combinatie tussen een plateauschoen en een platte schoen. Het past allemaal binnen de huidige trend van de klompen, comfort lijkt deze lente te primeren boven elegantie.

Prada
De nieuwe schoen, die de naam flatform kreeg, doet denken aan wat geisha's vroeger aan hun voeten droegen en waardoor ze zo vreemd stapten. Prada introduceerde dit nieuwe model. Aangezien dit een van de meest toonaangevende modehuizen op vlak van schoenmode is, is het niet verwonderlijk dat modebladen de flatform meteen bombardeerden tot een trend. We zagen deze sandaal vervolgens ook bij Chanel, Alexander Wang en Michael Kors.


Sandaal met kurken zool bij Topshop.
Sandaal met kurken zool bij Topshop.


Wennen
Het voordeel van deze schoen is dat je er groter mee lijkt, maar je wel het comfort van platte schoenen hebt. Toch is het even wennen aan deze nieuwe schoenvorm. Uit een enquête bij Amerikaanse fashionista's blijkt dat slechts een op de vier fan is van de flatform. Ze zien er niet meteen elegant uit en momenteel zijn er nog geen celebs gespot in dit schoeisel. Daarnaast lijkt het ook moeilijk te combineren met de zwierige lange rokken die tegenwoordig zo in zijn.


De Flatform bij Topshop.
De Flatform bij Topshop.



Andere trends

Andere belangrijke schoenentrends voor 2011 zijn bandjes en hoe creatiever deze gebruikt worden, hoe beter. Denk aan een wirwar van lintjes of gevlochten touwtjes, durf ook te experimenteren met kleur. Dames met complexen over hun enkels of kuiten kunnen maar beter oppassen met bandjes die de aandacht naar deze zone trekken. Daarnaast kun je opvallen met details als prints, pailletten of kant, die voor een extra vrouwelijk effect zorgen.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-uplijn voor jonge meisjes: schattig of verontrustend?

Make-uplijn voor jonge meisjes: schattig of verontrustend?



Sinds de Amerikaanse supermarktketen Wal-Mart de speciale cosmeticalijn voor 8 tot 12-jarigen op de markt brengt, barst de discussie over make-up op jonge leeftijd weer volop los. Vanaf welke leeftijd horen meisjes met lipglos of oogschaduw te flaneren?

De eco-vriendelijke make-up van GeoGirl, bedoeld voor lagereschoolkinderen, schijnt een gat in de markt. Voor het eerst hoeven prille tieners niet meer stiekem in mama's beautycase te rommelen, maar kunnen ze teren op een eigen gamma met kleurtjes, kalmerende crèmes en blush. Het doel heiligt de middelen, want kinderen leer je, volgens de fabrikant,  maar beter op een 'verantwoorde manier hoe ze met cosmetica en beauty-verzorgingen om moeten gaan'.

Niet iedereen is het daar mee eens. Sinds de lancering krijgt de fabrikant heel wat kritiek te verduren. Enkele argumenten waarom meisjes niet te snel hun huid moeten besmeren:

1. Make-up is verslavend. Jonge meisjes zijn, volgens de fabrikant, de ideale doelgroep. Al op zesjarige leeftijd beginnen ze mama te imiteren met make-up. Eens daarvan geproefd, willen ze meer. 'Best gevaarlijk', stellen tegenstanders. Hoe vroeger je start met lipgloss, hoe vroeger je niet meer zonder kan. Make-up heeft op korte termijn niets meer met mama imiteren te maken, maar vormt een ware verslaving. 

2. Cosmetica schaadt de eigenwaarde. Make-up seksualiseert prille tieners en verkleint hun zelfwaarde. Onderzoek geeft aan dat 9-jarigen zich meestal goed in hun vel voelen. Vanaf tien jaar kan de perceptie veranderen: ze vinden zich te dik en worden hypergevoelig over wat anderen denken over hun lichaam. Dergelijke speciale cosmeticalijn speelt daar handig op in en geeft de boodschap dat ze er zonder make-up niet aantrekkelijk uitzien.

3. Wat is de volgende stap? Botox op 11 jarige leeftijd? Tienercosmetica maakt de weg vrij voor andere schoonheidsbehandelingen. Krijgen meisjes te horen dat ze dit nodig hebben om er aantrekkelijk uitzien, groeien meisjes op met de idee dat uiterlijk alles is. En dan kan zelfs de kleinste kinderfrons aangepakt worden...




� Reageer (0)
02-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stiletto's geven vrouwen mooiere gespierde benen

Stiletto's geven vrouwen mooiere gespierde benen




Dames die houden van stiletto's dragen bij tot een meer gelijke ontwikkeling van hun binnenste en buitenste kuitspieren degenen die platte schoenen dragen. Dat blijkt uit een recente Britse studie.

Korter
Een nieuwe studie bij vijf mannen en vijf vrouwen tussen 18 en 33 jaar toont aan dat degenen die vaak hoge hakken dragen mooier gespierde benen krijgen. De deelnemers leiden een zittend leven, om zo te verzekeren dat hun sportbeoefening de resultaten niet beïnvloedden. Daaruit blijkt dat een kortere hak zorgt voor een grotere ontwikkeling van de binnenkuitspier, deze moet dan harder werken. "Mensen komen in verschillende vormen en grootten, zeker de grootte van de kuitspieren varieert ontzettend. Sommige mensen hebben korte, dikke beenspieren, terwijl andere lange, slanke beenspieren hebben", aldus professor Anna Ahn. "Je kunt het best vergelijken met een scharnier van een deur, de kuit moet met meer kracht verlengd worden bij een hoge hak."

Hersensignalen
Een mogelijke oorzaak van de verschillen in kuitspieren kunnen de signalen van de hersenen zijn, de spieren reageren op een verhoogde hersenactiviteit door zich te meer te ontwikkelen. Mensen met sterkere signalen zouden ook meer inspanning van de spieren vragen tijdens het wandelen, aangezien dit toeneemt met de spieractiviteit", aldus de onderzoekers.

Betere seks
Twee jaar geleden ontdekten Italiaanse onderzoekers dat het dragen van een gemiddelde hak je lichaam steviger kan maken en zelfs het seksleven van vrouwen kan verbeteren. Ze maten de elektrische activiteit in de bekkenbodemspieren van dames wanneer ze hun enkels in verschillende hoeken hielden. Degenen die een hiel van 7 cm droegen, hadden 15 procent minder elektrische activiteit in hun bekkenspieren. Die resultaten suggereren dat de spieren meer ontspannen zijn wanneer vrouwen hoge hakken dragen, dit doet hun sterkte en contracties toenemen tijdens een vrijpartij.




� Reageer (0)
01-02-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emma Watson verleidelijk in eerlijke kledij

Emma Watson verleidelijk in eerlijke kledij


http://img842.imageshack.us/img842/3120/emmawatsonb.jpg
Emma Watson in een zelfontworpen jurk van People Tree.


De Britse actrice Emma Watson heeft haar laatste collectie voor het fair trade modemerk People Tree afgewerkt, ze poseert voor de gelegenheid verleidelijk in een strakke jurk uit de lentecollectie.

Draagbaar
Emma oogt erg sexy met haar strakke jurk en bruine laarsjes, de stoere motor zorgt voor een mooi contrast. De actrice is sinds 2009 het gezicht van People Tree, een merk dat voor fair trade en groene mode staat, en werkte al mee aan de uitwerking van drie collecties. "Ik koos samen met een ontwerper zelf alle kleuren, stoffen en vormen. Dit is een erg draagbare collectie die de traditionele kledingtechnieken van over de hele wereld viert." Het fair trade aspect van dit merk is erg belangrijk voor Emma. "Mode is een geweldige manier om mensen meer macht te geven, je kan door de juiste kledij te kopen mensen van over de hele wereld steunen."

De collectie van Emma actrice bevat harembroeken, blazers, jurken, t-shirts en topjes.




� Reageer (0)
31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koopjesmaand beter dan vorige winter

Koopjesmaand beter dan vorige winter



Tijdens de afgelopen koopjesmaand verkochten de modehandelaars 1 tot 2,5 procent meer dan tijdens de winterkoopjes van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Unizo, zijn Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).

Unizo houdt het bilan bij het einde van de winterkoopjes op 1% meer dan vorig jaar. De ondernemersorganisatie grijpt de gelegenheid aan om te stellen dat het belang van de koopjesperiode de voorbije jaren wel sterk is gestegen.
 
Van 2001 tot 2010 is de omzet van de normale wintercollectie met 11,9% gedaald, maar de omzet die tijdens de koopjes werd gedraaid, is met 19,2% gestegen. "Die tendens bewijst dat de koopjesperiode wel degelijk noodzakelijk is voor modehandelaren", zo stelt Unizo en "zelfs al zou Europa ons verplichten de sperperiode af te schaffen, dan moeten we een manier zoeken om de vaste soldenmaand te behouden. "

Einde
De Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen spreken van een omzetstijging van 2,5 procent in vergelijking met vorige winter. Vandaag lopen de wintersolden af.




� Reageer (0)
30-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen met lipstick: zegt jou dat wat?

Mannen met lipstick: zegt jou dat wat?


http://img811.imageshack.us/img811/9086/mannenmetlipstick.jpg

Eyeliner en mascara worden al langer gedragen door mannen in bepaalde milieus (bijvoorbeeld de emo-scene). En als het aan sommige mode-ontwerpers ligt, smeren mannen binnenkort ook gewoon lekker lipstick op hun lippen.


Vivienne Westwood bijvoorbeeld stuurde haar mannelijke modellen de Milanese catwalk op met kersenrode lippen. Met hun afgebleekte gezichten deden ze echter eerder aan clowns denken, dan aan stoere mannen.




Iets zegt ons dat deze poging niet onmiddellijk een trend zal worden...




� Reageer (0)
29-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paris Hilton duidelijk dikker op de catwalk in Brazilië


Paris Hilton duidelijk dikker op de catwalk in Brazilië


© afp


De 29-jarige socialite toonde gisteren op de catwalk in Sao Paulo haar duidelijke vollere figuur.

Voller gezicht
Paris flaneerde in mooie jurken van het merk Triton op de catwalk in Brazilië. In deze creaties viel meteen op dat ze enkele kilo's is bijgekomen de laatste zes maanden. Dat was niet alleen te zien aan haar benen, ook haar gezicht oogt veel voller. Dat staat in schril contrast met haar slanke lijn dat ze afgelopen juli nog in haar bikini in St Tropez showde. Toch poseerde de celeb gisteren met plezier voor de camera's. De celeb stond beeldig in een zwarte creatie met geplooid rokje. Paris sloot de show af met een prachtige metallic jurk en torenhoge plateauzolen.


© reuters


Meteen daarna deelde ze haar ervaring met haar volgers op Twitter, ze meldde dat de jurken prachtig waren en dat Brazilië geweldig is. Na de show trok ze de stad in met een kleurrijke jurk en haar vriend Cy Waits.

Paris Hilton was niet het enige bekende gezicht op de Braziliaanse catwalk, acteur en toyboy van Demi Moore Ashton Kutcher droeg ontwerpen van Colcci. Hij kwam met hetzelfde vliegtuig als de socialite aan in Brazilië.  (br.hln)




� Reageer (0)
26-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het hoofdjuweel duikt weer op

Het hoofdjuweel duikt weer op



Om de zoveel tijd duikt het 'haaraccessoire' weer op: het hoofdjuweel. De laatste keer werd het gespot op het hoofd van de Franse actrice Hélène de Fougerolles, op de eerste rij bij de modeshow van Dior. Ze koos voor een eenvoudig juweel, met zwarte en doorschijnende pareltjes.


Het juweel wordt vaak geassocieerd met sprookjesfiguren zoals elven. In de Lord of the rings-trilogie bijvoorbeeld droegen zowel Arwen als de elfenkoning en - koningin een hoofdjuweel. De echte roots zouden echter in India liggen, ook al wordt een dergelijk accessoire daar niet vaker gedragen dan hier.






Voor (thema)huwelijken wordt het 'hoofdjuweel' wel eens gebruikt, en celebs als Alicia Keys, Ivanka Trump, Mila Jovovich en Nicole Richie probeerden het al uit.

Toch wordt het nooit een trend, het breekt nooit door. En dat is enigszins vreemd voor iets dat op (kleine) meisjes een enorme aantrekkingskracht uitoefent, dat doet dromen en dat ze proberen na te apen door een halsketting op hun hoofd te leggen.






Het grootste probleem is wellicht dat het enorm onpraktisch is. Het vergt een minutieus kapsel, en dus een zeer formele omgeving. Die zijn eerder zeldzaam voor gewone mensen, en dus raakt het niet opgepikt.




� Reageer (0)
25-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?

Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?


Julianne Moore zou met deze jurk de Oscars kunnen rocken.


De laatste haute couture-collectie die John Galliano voor Christian Dior was weer een schot in de roos. De droomcollectie was echte Hollywood Chic, met een vleugje retro, dramatiek maar altijd uiterst elegant. En de vraag is: welke jurk haalt de Oscars?



Iets voor Helen Mirren?
Iets voor Helen Mirren?


Gebaseerd op de illustraties van René Gruau, al gelinkt aan het modehuis sinds 1947, heeft de collectie ook een schilderachtig gevoel. Sommige hoeden lijken een penseelstreek, andere jurken zien eruit alsof ze bewerkt zijn met waterverf of een penseeltechniek.

Ook opvallend was het speelse spel met volume: in de rokken (zoals in de jaren '50 de gewoonte was), maar ook in de bovenstukjes, wat perspectieven biedt voor zwaar toebedeelde dames.

 
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.



Het kapsel en de make-up waren eveneens retro: retrokrullen, vuurrode lippen, opvallende mascara en een elegant lijntje.
Toegegeven, die kleren zijn totaal onpraktisch voor het dagelijkse leven, en onbetaalbaar voor de gewone portemonnee.

Maar de collectie doet wel wegdromen, neemt je mee naar een ander universum waar vrouwen bestaan die zulke kleren wel dag in, dag uit dragen.



Mila Kunis kan dit aan.
Mila Kunis kan dit aan.



Zoals sterren op de rode loper bijvoorbeeld. Ongetwijfeld zal een (of misschien wel meerdere) van deze jurken opduiken bij de Oscar-uitreiking, en een deel van het plezier zit in het raden welke ster voor welke jurk zal kiezen.




� Reageer (0)
24-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtassenmerk Tod's helpt Colosseum restaureren

Handtassenmerk Tod's helpt Colosseum restaureren


http://img524.imageshack.us/img524/1711/handtassenmerktods.jpg


Het bekende handtassenmerk Tod's zal ruim 25 miljoen euro investeren in de restauratie van het Colosseum. "Een must voor een Italiaans bedrijf", vindt Tod's zelf.

De staat van het Colosseum is al enkele jaren onrustbarend, maar nu lijkt er beterschap op komst. Niemand minder dan het Italiaanse handtassenmerk Tod's heeft zich er namelijk toe verbonden ruim 25 miljoen euro in de restauratie van het monument te steken.

"Een monument als het Colosseum mag niet verdwijnen. En het is de taak van bedrijven als Tod's, die het 'made in Italy'-label hoog in het vaandel dragen, om ervoor te zorgen dat zo'n symbolen intact blijven", aldus Diego Della Valle, eigenaar van Tod's. (br.she)




� Reageer (0)
22-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duurste jeansbroeken ter wereld

De duurste jeansbroeken ter wereld



Uitvinder van de jeansbroek Levi Strauss zou zich omdraaien in zijn graf nu zijn kledingstuk bedoeld voor de lagere klasse nu soms voor zo'n exuberante prijzen verkocht wordt. We zetten de meest extravagante exemplaren op een rijtje.


- Voor het trendy model Fancy Python, een grijze skinny jeans met gespen in pythonleer, tel je 1190 euro neer. Het is een creatie van de designer Duitse Philipp Plein, hij mag Nicole Scherzinger en Victoria Beckham tot zijn fans rekenen.



Philipp Plein
Philipp Plein


- Het trendy merk Balmain staat bekend om zijn eenvoudige ontwerpen die voor fortuinen verkocht worden. Voor deze rood-zwart gestreepte skinnyjeans betaal je 1220 euro. Wat nu exact de prijs zo in de hoogt duwt, is nog helemaal duidelijk, want veel bijzonders is er niet aan. Aan de enkels zitten wel zilveren ritsen.



Balmain
Balmain



- Voor een jeansbroek van Gilded Age mag je al makkelijk op 350 euro rekenen. Deze hoge prijs betaal je niet voor het trendy design, maar alle creaties worden met de hand gemaakt en zouden daarom uniek zijn. Hiermee wil het merk ingaan tegen de huidige trend van massaproductie, ze gebruiken ook natuurlijke verven en materialen, wat de jeansbroeken nog eens ecologisch verantwoord maakt.



Current/Elliot
Current/Elliot



- Voor een trendy boyfriendjeans van Current/Elliot moet je 760 euro over hebben. In ruil daarvoor krijg je wel een broek bezet met kristallen.



Roberto Cavalli.
Roberto Cavalli.



- Ontwerper Roberto Cavalli houdt zelf van dure spullen. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij een jeansbroek versierde met kristallen, kettingen en pailletten. Je betaalt voor dit kunstwerk bijna 1000 euro.




� Reageer (0)
21-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet

De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet


De actrices uit de fiftiesserie Mad Men.


De glamour uit de jaren '50 blijft designers inspireren, dit zal namelijk een belangrijke trend voor de volgende twee seizoenen zijn. Daarom enkele do's en don'ts om dit in je garderobe te introduceren.



De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.
De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.


We zagen het al op de catwalk bij Gucci, Versace, Prada, Vivienne Westwood en Victoria Beckham, vintage is terug met elegante rokken, wijde broeken en zwierige jurken. Ook bij celebs is er een verandering merkbaar. Tal van bekende fashionista's gaven in 2010 de voorkeur aan de rock-chic stijl, nu gaan ze voor vrouwelijke bloemenprints en baljurken. Kijk maar naar Rihanna, zij ruilt haar gescheurde jeans en korte topjes voor schattige jurkjes en hakken. De Britse modegoeroe Victoria Reddington: "De lente staat in het teken van van de vrouwelijkheid. Laat je inspireren door dames als Natalie Portman, Angelina Jolie en Rihanna. Werk rond subtiele sexappeal en vintage glamour."

Tips
Hoe introduceer je nu deze trend in je eigen garderobe? Berg alvast je minirokken maar beter even op wil je trendy zijn. Omarm de zwierige cirkel- of A-lijnrok die tot over je knie komt en de taille benadrukt.  Deze lente scoren felle, frisse kleuren, met pasteltinten speel je op veilig. Waaghalzen vallen op met bloemenprints of streepjes. Denk aan de look van een sexy secretaresse uit de jaren '50.


Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.
Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.



Don'ts
- Vermijd dat je er slonzig uitziet door een los topje te dragen. Ga voor een strak model, of maak het wat sexier met een transparante blouse.
- Voor een authentieke look combineer je met platte schoenen of een laag hakje. Wie er een moderne twist aan wil geven, draagt stiletto's.
- Een schattige toets creëer je door enkelsokjes à la Marc Jacobs te dragen.

Sexy
De comeback van de A-lijnrok betekent niet dat je deze look niet op een andere manier kunt creëren, een sexy resultaat krijg je met een kokkerrok waarmee je je vrouwelijk zandloperfiguur benadrukt. Schaf jezelf een rechte rok aan met een hoge taille die tot onder de knie komt. Of ga voor een strakke jurk, zonder of met driekwarts mouw.



Retrorok bij Modcloth.com.
Retrorok bij Modcloth.com.



Tips om je retro-outfit een moderne twist te geven:
- Dries Van Noten gaf de fiftiesrok een update door te combineren met een boyfriendblazer met opstaande kraag.
- Je kan dit model ook wat korter maken, tot net boven de knie.
- Voeg een paar kniehoge kousen toe.
- Zoek naar speciale materialen als leder.
- Zelfzekere vrouwen dragen een kort topje, waarmee een stukje blote buik zichtbaar wordt.




� Reageer (0)
20-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hippe Zweedse klompen nu ook bij H&M


Hippe Zweedse klompen nu ook bij H&M





Deze lente werkt H&M samen het schoenenmerk Hasbeens om wereldwijd de klomp als stijlstatement te introduceren. Vanaf 20 april zullen drie houten modellen in seventies stijl exclusief bij de modeketen te koop zijn.





De Hasbeenklompen zijn niet alleen trendy, maar ook milieuvriendelijk, want ze bestaan enkel uit ecologische verantwoorde materialen. Hoofd van design bij Ann-Sofie Johansson: "Ik hou van het authentieke gevoel dat je krijgt wanneer je Hasbeens draagt door de combinatie van het hout en het leder. Ze passen perfect bij H&M en de bohemian seventieslook die nu zo in is."

Modellen
De collectie zal bestaan uit een gladiatormodel met drie bandjes, verkrijgbaar in drie kleuren: crème, zwart en bruin. Dan is er ook een zomersandaal met een enkelbandje in crème en rood, de laatste is een peeptoe met slangenleder. De schoenen zijn verkrijgbaar in maat 36 tot 40 en kost tussen 49,95 en 59,95 euro.

Celebs
De klompen van Hasbeen bestaan sinds 2007, maar maakten opmars in 2010 toen Sarah Jessica Parker en Maggie Gyllenhaal fan bleken te zijn.




� Reageer (0)
19-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De manbag verovert steeds meer mannenharten

De 'manbag' verovert steeds meer mannenharten


De herfst/wintercollectie 2011 van Burberry.



Steeds meer mannen schamen zich niet langer om met een handtas over straat te lopen. Het Britse modehuis Burberry verkocht namelijk 27 procent  meer zogenaamde (peperdure) 'manbags'. 

Accessoires

De stijging is deels te verklaren doordat de 'manbag' een erg populair geschenk onder de kerstboom was. De handtassen van Burberry kosten tussen de 350 en 1000 euro, ze zijn vooral populair in Azië. Maar ook fashionable mannen in het Midden-Oosten, Rusland, Europa en Brazilië lopen met een tas van Burberry aan hun arm.  Financieel directeur Stacey Cartwright: "Accessoires voor mannen doen het vooral erg goed in Azië."




© photo news


De laatste mannencollectie van Burberry bestaat felgekleurde handtassen, we zagen ook retro mantels en transparante poncho's voor komende herfst/winter.




� Reageer (0)
17-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze lente sta je op je strepen

Deze lente sta je op je strepen





Ontwerper Raf Simons stuurde meisjes met felgestreepte maxirokken op de catwalk voor de lentecollectie 2011 van Jill Sander. Maar ook designers bij Prada en Moschino experimenteerden met deze print.

Naast bloemenprints en felle kleuren, zijn streepjes deze lente erg trendy. Verschillende celebs, als Fearne Cotton en Rihanna, waagden zich al hier al aan. Vele dames schuwen deze print wegens het verdikkende effect, maar de meest flatterende versie is de verticale streep. Onzekere fashionista wagen zich hier dus best aan. Voeg gekleurde accessoires toe om je outfit op te vrolijken. Wil je er volledig voor gaan, dan schaf je je nu al een gestreepte maxijurk aan.




� Reageer (0)
15-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is de broek van 2011

Dit is de broek van 2011


http://img214.imageshack.us/img214/2479/broekvan2011.jpg


Vrouwen dragen graag de broek, figuurlijk en letterlijk. Deze zomer gaan we voor een wel erg speciaal model: de oversized, hangende broek mét brede pijpen.

Céline introduceerde afgelopen jaar reeds dé broek voor 2011, maar het was nog even wachten vooraleer andere modehuizen de trend overnamen. Dat is nu gebeurd met de nieuwe pre fall-collectie van Louis Vuitton. Maar hoe ziet die mysterieuze broek er nu uit? Alleszins te groot. De broek moet lijken alsof ze een maat te groot is, maar moet perfect passen aan het middel. Doordat de broek als het ware meer 'hangt', krijg je een slanker silhouet. De lengte is eveneens erg belangrijk. Zo moeten de pijpen net tot op de tenen komen, maar mag de broek niet heel de voet bedekken, een exemplaar dat tot aan de knieën of kuiten komt is bijzonder ouderwets anno 2011.

De pijpen van de broek moeten breed zijn. Geen olifantenpijpen, maar toch een versie die dicht in de buurt komt. De afwerking is dan weer erg strak en mannelijk. Zo zijn er vaak geen knopen zichtbaar en is de rits bijzonder smal en ingewerkt in de broek. (br.she)




� Reageer (0)
14-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gwen Stefani is nieuwe gezicht L'Oréal

Gwen Stefani is nieuwe gezicht L'Oréal

Klik op de foto om een filmpje te bekijken






Van frontvrouw van de rockband 'No Doubt' tot het wereldwijde gezicht van L'Oréal: dát moet je waard zijn! Het overkwam Gwen Stefani. "Een unieke stem, een mode-icoon, een rockster... Gwen Stefani is een fenomeen van de 21ste eeuw", aldus haar trotse nieuwe werkgever L'Oréal.

"Ik kan nog altijd niet geloven dat ik een van de L'Oréal-meisjes word", reageert de 41-jarige zangeres. "Ik hou ervan mij te verkleden, op het podium of voor videoclips. Dat was altijd al een van mijn favoriete bezigheden in de band. En nu mag ik met zo'n moderne, getalenteerde groep werken, spannend! Ik ben een gelukzak." Cyril Chapuy, Global Brand President van L'Oréal Paris, noemt Gwen Stefani een "moderne muse". De blondine zal de nieuwe lipstick 'Infallible Le Rouge' promoten.

Stefani begon al op de middelbare school met muziek, toen ook de band No Doubt het levenslicht zag. Zij is tekst- en muziekschrijfster én zangeres. Ze verkocht meer dan 30 miljoen platen en No Doubt won twee Grammy's in 2003. Momenteel zit de groep in de studio voor een nieuw album dat dit jaar uitkomt.

Gwen Stefani vindt bij L'Oréal Paris het illustere gezelschap van Beyoncé Knowles, Gerard Butler, Rachel Weisz, Jennifer Lopez, Freida Pinto, Gong Li, Patrick Dempsey en Diane Kruger.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!