Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



05-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen besparen op make-up

Vrouwen besparen op make-up


De afbeelding “http://img389.imageshack.us/img389/4417/makeupve2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De dalende koopkracht laat zich overal voelen. Ook de beautysector, die normaal niet te lijden heeft onder de economie, kent nu een enorme achteruitgang.


Luxeproducten
Als het slecht gaat, zullen vrouwen besparen op luxeproducten, meldt weekend.be. Maar ze blijven dan wel nog trouw aan hun beautyproducten. Ze laten die designerhandtas -of jurk en kopen een lipstick van Chanel of dat heerlijke chique parfum.

Cosmetica
Maar uit een Amerikaans onderzoek in mei bij 1500 shoppers blijkt nu dat ook de beautysector begint te lijden onder de dalende koopkracht. Bijna 60 procent van de vrouwen gaf aan te besparen op cosmetica en 55 procent spendeert minder aan huidverzorging. De meesten nemen hun toevlucht tot goedkopere merken en winkels. De luxueuzere Amerikaanse departement stores zagen in de eerste vier maanden van dit jaar de verkoop van hun beautyproducten met 13 procent dalen, de ergste achteruitgang in tien jaar. In het tweede kwartaal trad een kleine verbetering op.

Wegdromen
"De beautyafdeling is vaak een plek waar vrouwen kunnen wegdromen", aldus Gary Giblen, analyst van het Amerikaanse onderzoeksbureau. Maar deze keer is het anders. "Beauty is de laatste sector die eraan gaat. En dat staat nu te gebeuren." (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
04-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.14 duurste gadgets ter wereld

14 duurste gadgets ter wereld












Gewone stervelingen dienen de centjes tegenwoordig al eens om te draaien. Wie zich onderstaande hebbedingetjes kan permitteren, kent misschien andere probleempjes, maar zeker geen geldzorgen.

1. Duurste cocktail: 19.270 euro
De duurste cocktail ter wereld bevat een diamanten ring, in plaats van de gebruikelijke olijf. Het drankje, gefabriceerd door Harvey Nichols in Manchester, wordt door heuse securitylui aan tafel gebracht. Het blinkend drankje bevat een 18 karaat diamanten ring in wit goud.

2. Duurste schoen: 1.263.456 euro
Je waant je een echte prinses met het duurste muiltje aan je voet. Te koop in Harrods te Londen, is het schoentje afgezet met maar liefst 642 hoogstaande, blinkende diamanten. Na een fotoshoot voor de pers, werd het muiltje veilig weggeborgen in een kluis, die permanent bewaakt wordt.

3. Duurste haarsnit: 2.432 euro
Wil je dat de Londense haarstylist Lee Stafford jouw haar doet, loop je maar beter eerst langs bij de bank. Zijn 'couture cut' is niet voor de minsten. Hij ontvangt zijn klanten thuis, in de prijs zitten champagne, exclusieve hapjes en een nabehandeling begrepen.

4. Duurste huis: 88.500.000 euro
Updown Court in Windlesham, North Surrey, is het duurste huis ter wereld. Het optrekje bevat 103 kamers, heeft een
private helibaan en herbergt vijf zwembaden. Op Forbes.com staat het huis bovenaan in de lijst van de duurste residenties die te koop staan.

5. Duurste theebuidel: 9.475 euro
Om de 75 ste verjaardag van hun bedrijf te vieren, ontwierp een Britse juwelier, dit theebuiltje. Als eerbetoon aan de Britse cultuur werd gekozen voor een theezakje. Het ding heeft drie maanden werk gevraagd en is afgewerkt met 280 diamanten.

6. Duurste jeans: 5.032 euro
Jeansfabrikant APO wilde de Mercedes Benz van de denim-industie en slaagde erin. Hun duurste paar kost meer dan 4000 pounds. De broek is afgewerkt met zilveren, witte, geelgouden, diamanten en platina knopen. Elke jeans kreeg een eigen authenticiteitsnummer en een echtheidscertificaat van een juwelier uit de diamantwijk van New York. De economischere versie kost 'slechts' 1.000 pounds.

7. Duurste horloge: 13.898 euro
Naar het schijnt is deze het meest ingewikkelde uurwerk ter wereld. Reden? Het doet meer dan enkel het uur en de minuten aflezen. Het gouden hebbeding bevat meer dan 24 mechanische functies en is daarmee ook de duurste.

8. Duurste telefoon: 35.376 euro
Peter Aloisson, de man die telefoons bekleedt met goud en diamanten, ontwierp meteen ook het duurste mobieltje. Het kost meer dan een BMW 3- reeks of een Jaguar S-Type. De Motorola is bezet met 1.200 diamanten en het toetsenbord afgewerkt met 18-karaat goud. Zijn eerder ontworpen diamanten telefoon bevat 'slechts' 950 blinkende steentjes. "Zij die met mijn mobieltje bellen, hoeven zich geen zorgen te maken voor een eventuele diefstal. Ze hebben toch allen bodygards" aldus de man.

9. Duurste nagellak: 315 euro
Wil je jouw nagels laten blinken, verf ze dan met een laagje platina. De 'I do' nagellak is de duurste ter wereld, op de markt gebracht door Allure magazine.

10. Duurste parfum: 60.014 euro
Kleine pakjes bevatten vaak grootse schatten. Kijk maar naar het parfumflesje, gefabriceerd door de Britse parfumneus Arthur Burnham. Het geurtje werd verpakt in een flesje, afgewerkt met platina, 24 karaatsgoud, diamanten en robijnen.

11. Duurste pen: 334.816 euro
De Zwitserse Caran d'Ache maakte een wel zeer exclusieve pen, verkocht in Harrods. Het ding werd opgedragen aan Antonio Gaudi. De zilveren pen heeft een 18 karaat gouden punt en werd volledig afgewerkt met robijnen en diamanten.

12. Duurste schilderij: 131.399.404 euro
Een meesterwerk van Pablo Picasso, geschilderd in 1905 op 24-jarige leeftijd, werd geveild voor bovenstaand bedrag. De jongen met de pijp, is allicht het belangrijkste vroeger werk van de kunstschilder.

13. Duurste truffel: 35.376 euro
De Italiaan Zafferano kocht de duurste truffel ter wereld en de opbrengst werd aan een goed doel geschonken. Kostprijs: 35.376 euro voor een handvol truffels.

14. Duurste teddybeer: prijs op aanvraag
Zijde en mohair zorgen voor een blinkend velletje. De gouden draden werden ertussen ingeweven. De ogen bestaan uit goud, afgezet met diamanten. (lvl)(br;Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Emma Watson nieuwe gezicht Chanel

Emma Watson nieuwe gezicht Chanel


De afbeelding “http://img75.imageshack.us/img75/1338/emmawatsonho0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Emma Watson, beter bekend als Hermelien (Hermione op z'n Engels) in de Harry Potter films, wordt het nieuwe gezicht van het Franse modehuis Chanel, aldus een Britse krant. De Britse actrice treedt hiermee in de voetsporen van Keira Knightly die vanaf 2006 het gezicht is van paradepaardje Coco Chanel parfum.

De 18-jarige Watson werd de laatste maanden stapje voor stapje voorbereid op haar taak als gezicht van Chanel. Zo kleedde het Franse modehuis haar voor filmpremières en party's.

Chanel dame

Nu het contract met Knightley deze zomer eindigt en Watson uitgroeit tot de dame die Chanel voor ogen heeft, is de keuze makkelijk gemaakt.

Contract

Emma Watson schijnt een slordig 3,8 miljoen euro te verdienen aan dit twee-jarige contract. Niet slecht voor een 18-jarige! (br.Zita)




� Reageer (0)
03-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jan Taminiau


Jan Taminiau
Leeftijd: Geboren in 1975, te Tilburg



De afbeelding “http://img133.imageshack.us/img133/7909/jantaminiaugf3.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Afgelopen dinsdag presenteerde De Nederlandse couturier Jan Taminiau voor de derde keer zijn collectie tijdens de couture week in Parijs. De nieuwe collectie, met de naam Passe-partout, bestaat uit een tiental looks die gekenmerkt worden door gekaderde volumes, hangende silhouetten en referenties naar de  jaren twintig.


Romantiek en nostalgie komen tot uiting in het vrouwelijke silhouet en door het gebruik van antieke materialen geeft Jan Taminiau  geleefde, verweerde materialen als priestergewaden en  postzakken een nieuwe dimensie.


De afbeelding “http://img154.imageshack.us/img154/268/janvt2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat koop je liefs niet tijdens de solden?


Wat koop je liefst niet tijdens de solden?





Zin om dit weekend uitgebreid te gaan shoppen? Groot gelijk, want de soldenperiode is de ideale moment om enkele uitgaven te doen. Pas alleen op voor miskopen. Met de sterk verlaagde prijzen is de drang groot om overbodige kleding te kopen. Spulletjes die al vlug in de kast blijven hangen omdat het al snel gedateerd oogt, zijn weggegooid geld en kan je maar beter laten hangen.


Bekijk nieuwe collectie
Een blik op de nieuwe collectie geeft al meteen een idee welke kleuren, modellen of prints er binnenkort in de mode zijn. Loop er even doorheen en trek naar de soldenhoek. Zo weet je meteen welke kleding er nog lang kan gedragen worden.


Modebeeld
Tracht niet te investeren in kleding of accessoires die het huidige seizoen weerspiegelen. Wil je meeblijven met de mode, investeer dan niet meer in skinny jeans of broeken met een lage taille. Ga voor wijdere pijpen. Pas ook op met geel. Op dit moment is de kleur overal te krijgen, maar deze winter gaat het roer weer om. Veel geziene modekleuren zijn dan vooral zwart, rood, fuchsia en paars, maar ook neutrale tinten als grijs, zachtroze, poeder en alle tinten wit.


Merkkleding
We geven het toe, het is aantrekkelijk als je dure merkkleding voor de helft van de prijs ziet hangen, maar ga je het echt dragen? Stel jezelf die vraag voordat je een toch nog aanzienlijk bedrag neerlegt voor een supertrendy kledingstuk dat straks te lang in je kleerkast blijft hangen.


Eerste keuze
Wacht niet te lang om te gaan shoppen. De mooiste zaken verdwijnen nog altijd als eerste in de uitverkoop. Sommige winkels houden besloten kortingdagen voor goede klanten. Al zijn de procenten dan nog niet zo hoog, je stapt gegarandeerd met de mooiste stuks de deur uit.


Lijstje
Wat heb je werkelijk nodig? Maak een lijstje en hou je daaraan. Zo koop je zeer doelgericht en is de verleiding minder groot om nog snel dat afgeprijsd jasje mee te brengen.


Afspraken
Maak jezelf niets wijs. Zit jouw maat er niet meer tussen, grijp dan niet naar een kleiner exemplaar. Een scheurtje of een lelijke vlek koop je ook beter niet. Spaar je centen, zo koop je straks misschien een mooier soldenstuk. (lvl)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends op Parijse modeweek

Trends op Parijse modeweek


John Galliano voor Dior.

Lacroix

Chanel

Armani




Vandaag ging de derde dag van de Parijse modeweek van start. De eerste twee dagen lieten al John Galliano voor Dior, Lagerfeld voor Chanel en Armani hun ontwerpen op de catwalks los. Over het algemeen doen de collecties sprookjesachtig aan.



Dior
Galliano ging voor zijn inspiratie in de jaren '50 halen. We zagen jasjes met wespentaille en frivole accenten in de nek als strikken en foulards, zijn volumineuze rokken trekken de aandacht. Daarnaast paradeerden de modellen ook in retro baljurken in zachtroze, -groen en -mauve. De zware en minder elegante schoenen brengen sterk contrast.


Armani
Armani ging ook voor de zachtere tinten van roze en beige. De jasjes van Armani vertonen strakke lijnen met brede schouders en exotische nekpartijen waarbij we ook de strikken zien terugkomen. Ook de rokken trekken de aandacht met grote volumes. Bij deze collectie kwam het sprookjesachtige element terug door middel van kristallen, waarmee hij de modellen omtovert tot ijskoningen.


Lacroix
Lacroix pakte uit met een romantische collectie en bracht contrast met enkele gothic accenten.


Chanel
Karl Lagerfeld voor Chanel speelde met hele strakke en scherpe lijnen: enorme rokken, rechte mouwen en opvallende accenten. Hij speelde met donkere, grijze kleuren.


Bekende fashionista's

De modeweek lokt heel wat bekende fashionista's naar Parijs. Bij de show van Dior zaten Eva Mendes, Liv Tyler en Janet Jackson op de eerste rij. Bij Armani Privé zagen we Helen Mirren en de actrice uit Crouching Tiger Zhang Ziyi.


De komende dagen stellen nog Jean Pual Gaultier, Elie Saab and Valentino hun collecties voor. (ep)(b(.hln)



� Reageer (0)
02-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stress bij supermodellen

Stress bij supermodellen

Tomodel wierp zich te pletter uit luxeflat in NYC


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/06/30/nb3006supermodel.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Topmodel Ruslana Korshunova (20) overleed zaterdagmiddag nadat ze zich te pletter stortte van een flatgebouw. Zij is niet de enige die uiterlijk straalt, maar innerlijk een wrak is. 'Modellen moeten goed begeleid worden', zegt Marc Dochez van Dominique Models.


Haar hart was gebroken. 'Ik ben een bitch. Een heks', schreef ze de ene keer op haar weblog. Een andere keer pende ze dit neer: 'Mijn droom is om te vliegen. Och, mijn regenboog, het is te hoog'. En nog een andere keer schreeuwde ze om hulp. 'Ik ben zo verloren, zal ik ooit mezelf vinden?' Ruslana zat in zak en as omdat haar leven niet over rozen liep. De jonge Russin, die de covers voor de Europese edities van Elle en Vogue sierde en straalde tijdens de Londense en New Yorkse modeweek, pleegde zelfmoord door zich van negen verdiepingen hoog naar beneden te storten.



Ruslana is niet het enige model die veel moeite had met het leven. Modellen worden soms in een spagaat geduwd. Aan de buitenkant moeten ze altijd lachen en mooi zijn, maar aan de binnenkant zijn ze een wrak.



Denk maar aan het Braziliaanse topmodel Ana Caroline Reston. Overal geroemd, onder andere door Armani, wegens haar prachtige verschijning, maar vanbinnen volledig leeg. Letterlijk. Mooie Ana leefde op een dieet van appels en tomaten en stief na een nierfalen, als gevolg van anorexia. Ook drugs zijn in het modewereldje een grote boosdoener. Sommige modellen worden op heterdaad betrapt door paparazzi, denk maar aan de foto van een snuivende Kate Moss, andere modellen geven het pas na hun carrière toe. Het Nederlandse ex-topmodel Karen Mulder was duidelijk: 'Ik ben jarenlang volgestopt met drugs die de slechte mensen van het modewereldje me toeschoven. Ze wilden van mij een luxehoer maken.'



Toch nuanceert Marc Dochez van 'Dominique Models' de horrorverhalen uit de modellenwereld. 'Als uw dochter uitgaat in Antwerpen of Brussel maakt ze evenveel kans om cocaïne te vinden. En anorexia komt niet alleen voor bij modellen.' Maar het is volgens Dochez niet makkelijk om als model recht te blijven. 'Er is een moordende concurrentie en je hebt als internationaal topmodel veel stress. De fashion weeks eisen je helemaal op. Vaak moet je nog kleren passen tot vier uur 's nachts om dan vervolgens om zes uur al te repeteren. Daar is een betere reglementering dringend nodig.' Hoe beschermt hij zijn topmodellen dan tegen eventuele ontsporingen? 'Tijdens zo'n fashion week worden ze vergezeld door één volwassene. Niet alleen voor praktische zaken, maar ook voor gevoelskwesties. Wij zijn er voor hen.' (br.Het Nieuwsblad)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomerjassen 2008


Zomerjassen


Zomerjassen

Een goede zomerjas is met ons  klimaat geen overbodige luxe. Zeker met het buiige weer van de afgelopen dagen. Vandaar een nadere kijk op zomerjassen. Want naast het functionele gebruik wil het oog ook wat. Wat zijn de trends en wat is een aanrader. We bekijken verschillende modellen van diverse designers. Alle zomerjassen zien? Bekijk dan de fotogalerijen.


Metallic

Als eerste is er metallic. Zomerjassen - kort of lang - in metallic uitvoering doen het goed deze zomer zoals bovenstaande jas van Aigner. Welke kleuren? Er is volop keuze uit goud, zilver maar ook groen, bruin en blauw met metallic bewerking zien we regelmatig in de rekken.

Half lang
Een ideale lengte voor velen is het halflange model. De trenchcoat is daarvan favoriet. Een mooie, klassieke uitvoering die velen staat. Dit model van Stella McCartney laat de taille goed tot z'n recht komen.

Stella McCartney

Wit
Wit is één van de meest geliefde kleuren voor jassen in de zomer. Het geeft je ook echt een zomers gevoel. De modellen zijn divers. Zo is er kort, leer en stoer zoals deze jas van Dsquared...

Dsquared

klassiek
... of lang, stof en klassiek zoals deze jas van Brioni. Maar let op: er is wit en er is wit. Niet iedereen kan spierwit hebben. Let goed of de tint wit van de jas je staat. Misschien is een off-white tint beter voor je.

Brioni

Leer
Leer is helemaal hot. We zien deze zomer dan ook veel leren jassen voor mannen en vrouwen. Neem deze halflange versie van Gianni Versace. Mooi, klassiek en vrouwelijk.

Gianni Versace


(br.Zita)



� Reageer (0)
01-07-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen rommelen 76 dagen van leven in handtas

Vrouwen rommelen 76 dagen van leven in handtas



De afbeelding “http://img385.imageshack.us/img385/5449/handtaslb7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een gemiddelde vrouw zoekt 76 dagen van haar leven naar spulletjes in haar handtas, dat blijkt uit een recente Britse enquête.

Sleutels
Gemiddeld zoekt een vrouw 4,5 minuten per dag in haar handtas naar dingen die ze kwijtspeelde. Dit komt onder meer doordat vrouwen steeds meer in hun handtassen stoppen, waardoor de kans groter wordt dat ze dingen er in verliezen. Vrouwen spelen het vaakst hun sleutels kwijt, gevolgd door telefoons, make-up, parfum en portefeuilles.

Alles ordenen
De Britse journaliste Francine Cohen en haar vriendin Marcia Raynard vonden een oplossing voor dit probleem met de Bagatidy. Dit zakje met talloze vakjes laat vrouwen toe om al hun bezittingen netjes in hun handtas te ordenen. Je kan het zakje makkelijk verplaatsen naar exemplaar die perfect bij je outfit past. Zo beperk je ook het risico dat je iets essentieel in je handtas vergeet te stoppen. Je kunt dit tasje voor ongeveer 25 euro bestellen.

Bagatidy


Voordelen gezondheid
Professor Patrick MacArtney aan de universiteit van Leeds: "Ik denk dat de Bagatidy vrouwen zal helpen om kleine dagelijkse ongemakken aan te pakken. En dat is zowel goed voor de lichamelijke als de mentale gezondheid." (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antwerpen is dé Belgische winkelstad


Antwerpen is dé Belgische winkelstad



De afbeelding “http://www.take-a-trip.eu/uploads/pics_steden_nl/shutterstock_2337477.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Met bijna 40 procent van de stemmen blijft Antwerpen de winkelhoofdstad in België. Brussel krijgt 22 procent van de stemmen.


Het meest geliefde winkelcentrum is Wijnegem. Woluwe, waarvoor de waardering stijgt, kan daarmee wedijveren, blijkt uit een onderzoek van de immobiliënmakelaar CB Richard. (belga/sam) (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De safari look

De safari look altijd pittig om dragen


Twee ontwerpen  van Donna Karan


De afbeelding “http://img514.imageshack.us/img514/6397/88590306ge0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



De afbeelding “http://img183.imageshack.us/img183/5985/donnakaran1ij1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Donna Karan is een Amerikaans modeontwerpster. Ze geldt als een van de meest invloedrijke modeontwerpers in de Amerikaanse mode

In 1962 verliet ze school en begon ze met het verkopen van kleren in een kledingwinkel in de buurt. Na 4 jaar schreef ze zich in bij de bekende Parsons School of Design. Ze trouwde met Mark Karan, waarvan ze in 1983 scheidde en trouwde daarna met Stephan Weiss.

Daarna nam ze in 1968 een vakantiebaantje bij de ontwerpster Anne Klein. Een aantal maanden later werd ze ontslagen, omdat ze zo goed was, dat Klein zich onzeker door haar voelde en haar daardoor in de ontwerpruimte niet kon uitstaan. Uiteindelijk gaf Patti Cappalli haar de kans zich te ontwikkelen tot gerespecteerde modeontwerpster. Ze werkte met hem samen voor ruim 18 maanden.

In 1970 ging Karan terug naar Klein. In 1974 overleed Klein aan kanker en maakte Karan haar onafgemaakte collectie af.

Vanaf 1985 werkte Karan alleen en richtte haar eigen kledinglabel op, de 'Donna Karan Collection'. In 1988 begon ze een nieuwe kledinglijn, 'DKNY', Donna Karan New York. Haar ontwerpen werden als "klassiek" beschouwd.

Minder dan een jaar nadat ze haar bedrijf had opgestart ontving ze al een prijs; de 'Council of Fashion Designers of America Award', voor haar bijzonder creatieve bijdrage aan de Amerikaanse mode.



� Reageer (0)
30-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kazachs topmodel pleegt zelfmoord




Kazachs topmodel pleegt zelfmoord


De afbeelding “http://img507.imageshack.us/img507/7629/ruslanakorshunovcw5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De modewereld rouwt om het verlies van het Kazachse model Ruslana Korshunova. De twintigjarige schone stief zaterdag nadat ze in New York uit het raam van haar appartement op de negende verdieping sprong.

Korshunova liep al over 's werelds meest prestigieuze catwalks, schitterde in reclamecampagnes van onder meer Christian Dior, Paul Smith, Moschino, Vera Wang en DKNY en sierde de covers van Vogue en Elle.

Het model had de jongste maanden meermaals laten uitschijnen dat het niet zo goed met haar ging. "Ik voel mij zo verloren", schreef ze in haar webblogs.

Ook al houden haar vrienden vol dat ze zelf geen einde gemaakt heeft aan haar leven, volgens het medische onderzoek is de officiële doodsoorzaak zelfmoord, meldt de Amerikaanse nieuwszender CNN.

Korshunova werd op haar zeventiende ontdekt door Debbie Jones van Models 1. "Ik zag toevallig een foto van haar in een artikel over haar geboortestad Almaty en ze zag eruit als iemand uit een sprookje. We moesten haar vinden en hebben overal gezocht tot we haar vonden", aldus Jones.

Ruslana Korshunova, die op 2 juli 21 zou zijn geworden, werkte voor modellenbureau IMG, zoals topmodellen Heidi Klum en Kate Moss.(br.Weekend)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannenmode op Parijse catwalks

Mannenmode op Parijse catwalks


Kris Van Assche voor Dior Homme.

Galliano

Kenzo

Wat mode betreft, is de man volgende zomer volgens Kenzo een reiziger in het land van Duizend en Een Nacht, volgens John Galliano een Londenaar terug van het Verre Oosten en volgens de Belgische ontwerper Kris Van Assche een 'hidalgo'-verleider. Deze ontwerpers stelden afgelopen vrijdag in Parijs hun mannencollectie voor de lente en zomer van 2009 voor.

Reis
Eerst was het de beurt aan Riccardo Tisci, hij presenteerde zijn eerste mannencollectie voor Givenchy. Vervolgens nodigde Kenzo het publiek uit voor een verre reis, waarbij het Palais Omnisports van Parijs omgetoverd werd tot een paleis van Duizend en Een Nacht.

Mannelijkheid
Nadien was het de beurt aan de Belgische stilist Kris Van Assche, artistiek directeur voor Dior Homme. Volgens hem moet een man er in de zomer uitzien als "een zeer netjes geklede hidalgo, lekker ruikend naar aftershave". Van Assche stropt de broekspijpen van zijn pakken op en combineert dit met sportschoenen. Ook de mouwen van zijn vesten worden nonchalant opgerold. De man die deze collectie draagt bevestigt zijn mannelijkheid, maar is niet bang om zijn jasjes te versieren met zijden rozen of juwelen te dragen, aldus Van Assche.

Vrijdagavond stelde John Galliano zijn collectie ten slotte voor op een kartingpiste in een buitenwijk ten noorden van Parijs. (belga/ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Trend lippen zomer 2008


 Trend lippen zomer 2008


Donker mag weer


De afbeelding “http://img382.imageshack.us/img382/4125/63368494tz2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

 Donkere lippenstift tegen het bruine aan mag deze zomer weer


De afbeelding “http://img131.imageshack.us/img131/7959/lanvinwd1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Lanvin combineerde donker rode lippen met grijs op de ogen


De afbeelding “http://img186.imageshack.us/img186/7595/48189840xf0.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Met zwart lippotlood



� Reageer (0)
28-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Lauren Hutton nieuwe gezicht Mango

 Lauren Hutton nieuwe gezicht Mango


http://img.thesun.co.uk/multimedia/archive/00386/hutton_386277a.jpg



Het sekssymbool van de jaren ’70, de Amerikaanse Lauren Hutton, wordt het nieuwe gezicht van Mango voor deze winter. Met Lauren Hutton als boegbeeld wil Mango ons eraan herinneren dat mode er voor iedereen is (van jong tot oud) en niet alleen voor modellen!

Lauren Hutton had vooral succes als topmodel bij Ford Models. Ze was het gezicht van o.a. Revlon cosmetica en stond als cover op vele magazines waaronder het prestigieuze Vogue. Verder verscheen ze naast Richard Gere in American Gigolo (1980).
De titel van de nieuwe Mango campagne is ‘We love you, Lauren’. De campagne zal binnenkort van start gaan.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het badpak is weer helemaal terug


Het badpak is weer helemaal terug


Monokini Hunkenmöller

Sexy badpak La Redoute

Badpak La Redoute

Retro bikini Hunkemöller

Retro bikini met print van Roxy bij La Redoute.


Deze zomer loopt iedereen chic op het strand. Vooral met de monikini, een badpak met uitsnijdingen, zit je goed. Verder zullen levendige kleuren en opvallende prints het goed doen. Met trendy accessoires kom je zeker fashionable voor de dag.



Badpak

Dé trend voor deze zomer is het badpak. Maar zet het beeld van het allesverhullende en platmakende zwempak uit je hoofd. De asymmetrische monokini, iets wat lijkt op de combinatie van een badpak en bikini, is uiterst sexy. Soms is het boven- en onderstuk met een klein stukje stof verbonden, soms is de hele rug ontbloot. Soms lijkt het wel of de ontwerper zich met zijn schaar heeft uitgeleefd en hier en daar en stuk wegknipte. Wil je voor het meer traditionele badpak gaan, kies dan voor een retro-exemplaar. Klassiek, gekleed en fashionable.


Bikini

Draag je liever een bikini, dan ga je best ook voor de combinatie van retro en chic. Bereid je maar voor op grotere broekjes, je bent helemaal mee met een verleidelijk shortje.


Kleuren

Wat de kleuren voor deze zomer betreft, ga maar voor fel en levendig met roze, fuchsia, blauw en geel. Maar ook classy goud, zwart of wit zijn in. De grafische prints doen het goed. De dresscode op het strand: hoe opvallender hoe beter.


Accessoires

Durf deze zomer te overdrijven: grote tassen, kleine strandrokjes en -kleedjes, grote armbanden en retro zonnebrillen. Je mag zelfs experimenteren met een lakceintuurtje over je badpak. (ep)(br.Nina)



� Reageer (0)
27-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De toekomst is aan de brave jongens

De toekomst is aan de brave jongens


Het opvallendste halssjaaltje vond je bij Bottega Veneta.

Moschino.

Buddy Holly en Weezer-visioenen bij de collectie van Dolce & Gabbana.

Het jeanspak van Caten.


Geometrische prints bij Bikkembergs.
De Cavalli-boodschappentas.

De vreemde bloemen bij Gucci konden niemand bekoren.

Alexander McQueen: futuristisch, en een totale afwijking van de rest.


De modeweek in Milaan voor mannen zit er zo goed als op. In de toekomstvisie voor de zomer van 2009 staat 'nerdy' centraal. Elke ontwerper heeft zijn eigen visie, maar de kenmerken zijn er: zwart omrande bril, onhip kapsel en snits die lijken weggelopen uit fifties films.


Brave jongens zijn hot
Bij Moschino lijken de jongens weggelopen uit een ijssalon, Dolce & Gabbana lieten zich inspireren door Weezer en Buddy Holly en John Richmond liet brave yuppen opdraven. Marras verlangt terug naar de kostschooltijd, Caten naar de bands op 'proms' uit het pre-Elvistijdperk. Hoe je het ook definieert: het regende brave, afgeborstelde jongens op de catwalk - sommige inclusief vetkuif.

Klassiek pak
De mannenmode telt altijd veel pakken, en dat is voor volgende zomer niet anders. Opvallend: luchtig worden ze zeker niet. De elegantste waren te vinden bij Gucci (met een alternatieve streep of borduursels). Helaas waren ook de lelijkste bij Gucci te vinden.

Calvin Klein tekent voor het saaiste pak, Caten voor de origineelste stof: volledig uit jeans. Ook bij Ferragamo en Fendi vielen toffe pakken te bespeuren. Bottega Veneta heeft voor elk wat wils: een uiterst formeel (en informeel) pak, een pak geschikt voor flaneren op de dijk langs de Italiaanse Rivièra of een om naar je officiële proclamatie te gaan.

Prints
De vrouwenmode stikt er deze zomer al van, en volgend jaar moeten de mannen er aan geloven. De prints zijn al even divers als bij de vrouwen: geometrisch (Bikkembergs), vage vlakken (Cavalli), bloemetjes (Gucci) of een absoluut ouderwets motiefje (Kean Etro).

Kleur... waar?
De modekleuren voor mannen blijven sober: veel grijstinten, wit of beige, net als (heel) lichtblauw (Versace) en vaag rood (Fendi). Hiertussen viel alle extra kleur extra op. De roze pakken van Calvin Klein en Ferragamo bijvoorbeeld. Ook het mosterdgeel bij Burberry of het felgele pak bij Jil Sander vieken op tussen de massa

Accessoires

De opvallendste accessoire voor volgende zomer is het geknoopte sjaaltje, zoals Bottega Vanetta, Missoni en Kean Etro. Een gewone sjaal mag ook, maar dan moet je hem opvallend draperen (Burberry Prorsum, Richmond en Ferragamo) of in een opvallend kleur kiezen (Gucci).

De ontwerpers blijven volharden in het dragen van 'handtassen' bij mannen. Dat kan gaan van de nonchalante heuptas (Fendi) over een stoere sporttas (Bikkembergs), tot een schoudertas (Burberry) of een veredelde winkeltas met de naam van de onwerper (Cavalli).

Ferragamo kiest voor een zware, strakke, mannelijke tas, in een zeer onmannelijk kleur: wit. Maar ook Dolce & Gabbana, Dean & Dan Caten (DSquared), Gucci en Versace sturen grote, hoekige tassen mee.

Buitenbeentjes
Vivienne Westwood past zoals steeds in geen enkel vakje. De punk blijft doorleven in haar ontwerpen, al is haar zomercollectie opvallend sober en netjes.

Ook Kean Etro is een buitenbeentje. Het kleurenpalet alleen al (warm donkerbruin en oranje) is ongezien voor de zomer, en de ontwerpen stralen bohémien nonchalance uit. Iets heel anders dan de afgeborstelde fil-a-papa dus.

Ook Gucci is dit jaar een buitenbeentje, maar om de verkeerde redenen: de bloemetjesmotieven, de straatjunkiepunkers en het appelblauwzeegroene pak zijn niet bepaald hoogvliegers.

Burberry doet dan weer iets vreemd met een witte zonnehoed. De collectie zelf is voor de alternatieve nonchalante jongeman met een voorkeur voor het platteland.

De vreemdste vogel was wellicht Alexander McQueen: zijn futuristische ontwerpen, waarin lijnen centraal staan, lagen ver van de andere ontwerpen. (edp)

� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-uptips van Olivier

Make-uptips van Olivier




De afbeelding “http://i.esmas.com/image/0/000/004/415/olivier220.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Hij zit al te sleutelen aan de collecties van 2010, maar om aan onze prangende verlangens te voldoen, wil Olivier Echaudemaison, artistiek directeur bij Guerlain, enkele tips prijsgeven om deze zomer modieus door te komen.



Wat zijn de belangrijkste trends voor deze zomer?

Oogmake-up is helemaal terug, maar de lippen eisen ook weer aandacht op. Lange tijd was het het ene òf het andere, maar nu rukken de ogen weer op, én mogen die in evenwicht zijn met de glimlach. Je kunt ze opfleuren met kleurrijke oogschaduw en opvallende wimpers, boven- én onderaan. De lippen mogen redelijk glossy zijn: blinkend maar toch ook sensueel.


Opvallende ogen én lippen, dat doet wel erg aan de jaren '80 denken.

Nee, daar heeft het helemaal niets mee te maken. In die jaren was de make-up behoorlijk agressief. Omdat men toen nog niet met transparantie kon werken -gloss bestond nog niet- was lipstick toen heel intens.


In welke mate volgen deze make-uptrends de huidige mode?

Make-up is een modeaccessoire dat je outfit compleet maakt. Zijn de twee absoluut met elkaar verbonden? Nee. Maar mode is een grote inspiratiebron. Kleurrijke kledij vraagt om levendige, kleurrijke make-up. Maar wanneer de mode veeleer neutraal is, met veel beige of grijs, vale kleuren, dan moet de make-up ook discreet zijn. Het gaat om evenwicht zoeken.


Wat kan absoluut niet?

Vandaag de dag is bijna alles toegestaan. Als jong meisje kun je je alles veroorloven, zelfs excessen. Met make-up is niets definitief: als het fout loopt, neem je gewoon een cleanser en een wattendoekje en veeg je alles weg.


Jonge meisjes mogen alles, maar wat daarna?

Ik zeg altijd: na 29 jaar moet je kalmeren. Dan heb je een eigen stijl, en kun je je persoonlijkheid bevestigen. Voor die tijd mag je gerust de excentrieke toer opgaan. Neem nu een neuspiercing: formidabel als je 22 bent, belachelijk op 35. Als je jong bent is dat een teken van rock-'n-roll, op 35 eerder van zieligheid (lacht). Of niet soms? (br.Weekend.be)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Online shoppen bij Armani

Online shoppen bij Armani





Giorgio Armani heeft een webwinkel geopend. Het is zijn eerste Emporio Armanishop op Europese grond, in de VS heeft de man al langer een webboetiek. Volgens Armani stijgen de bezoekersaantallen daar enorm, dat maakt hem uiterst optimistisch over de Europese perspectieven.


Tweedelig
De online shop is onderverdeeld. Enerzijds is er de online shop met de collecties van het seizoen. Daarnaast is er een Experience-gedeelte met onder andere videobeelden van modeshows en reclamecampagnes. Met Emporio mikt Armani vooral op stedelijke jongeren. Wereldwijd zijn er meer dan vierhonderd eigen winkels. (lvl) (br.hln)



� Reageer (0)
26-06-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designer bio: Stella McCartney


Designer bio: Stella McCartney


De afbeelding “http://blogofhilarity.com/wp-content/uploads/2007/11/73124604-stella.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Toen het in 1997 bekend werd dat Stella McCartney hoofddesigner zou worden bij Chloé, had haar voorganger Karl Lagerfeld daar geen goed woord voor over. Sindsdien heeft Kaiser Karl verscheidene pogingen gedaan een afspraak met haar te maken. Zonder succes...



Stella werd in 1972 geboren uit de liefde tussen ex-Beatle Paul McCartney en zijn vrouw Linda. Als dochter van een beroemd muzikant, zou je denken dat ze enorm verwend is opgevoed, maar niets is minder waar. De McCartney's voedden hun kinderen heel gewoon maar liefdevol op, zonder nanny's en bodyguards. Stella ging naar een lokale openbare school in Londen en werkte als afwasser in een lokaal restaurant om geld te verdienen waarmee ze de kleren kon kopen die ze graag wilde.



Op haar twaalfde was Stella al geïnteresseerd in mode en maakte ze haar eerste eigen jasje en drie jaar later liep ze stage bij Christian Lacroix. Beging jaren '90 ging ze mode studeren aan het Saint Martins College of Art and Design. Voor haar eindexamenshow in 1995 vroeg ze haar vriendinnen Kate Moss, Naomi Campbell en Yasmin Le Bon om haar collectie te showen, wat nogal de tongen deed losmaken in de pers. Voor Stella had dit echter een positief effect en de gehele collectie werd gekocht door de Londense boetiek Tokio. Al gauw volgden Browns, Joseph, Bergdorf Goodman and Neiman Marcus en werden steeds meer celeb's gezien in Stella´s designs.



Na twee eigen collecties, werd Stella in maart 1997 door het Franse modehuis Chloé gevraagd hun hoofddesigner te worden, in de voetsporen van Karl Lagerfeld. Het huis moest nieuw leven worden ingeblazen nadat hun laatste twee shows zo´n beetje van de catwalk afgejouwd waren. Lagerfeld was overigens niet onder de indruk van zijn opvolgster: "Chloé had een grote naam moeten nemen. Dat deden ze, maar één uit de muziek, niet uit de mode. Laten we hopen dat ze net zo talentvol als haar vader is," aldus Kaiser Karl.



Stella maakte het huis weer populair, samen met haar vriendin en assistente Phoebe Philo, die later, in 2001, Stella's plaats bij het huis overnam. Zelfs toen haar moeder Linda in 1998 overleed aan de gevolgen van borstkanker, ging ze door en haar designs werden als maar populairder. In 2000 gingen de geruchten dat Stella een overstap zou maken naar Gucci, maar dat haar houding ten opzichte van de rechten van dieren er de oorzaak van was dat de deal niet doorging. Het Italiaanse huis zou Stella namelijk hebben laten werken met leer, iets wat deze vegetarische activiste voor dierenrechten nooit zou doen, evenmin als het werken met bont. In plaats daarvan tekende ze opnieuw een contract bij Chloé.



In april 2001 verliet ze Chloé om alsnog om met Gucci een samenwerking aan te gaan, waarbij ze de volle zeggenschap kreeg over zowel de ontwerpen als de materialen. Hoewel men in eerste instantie dacht dat ze de rol van hoofddesigner had overgenomen van Tom Ford, lanceerde Stella in plaats daarvan haar eigen label, inmiddels uitgebreid met parfums en een huidverzorginglijn. Ze heeft winkels in Los Angeles, New York, Londen, Moskou, Sjanghai en Singapore en daarnaast zijn haar collecties wereldwijd te verkrijgen bij een enorme hoeveelheid
resellers. In Nederland onder andere bij Azzurro Due in de P.C. Hoofstraat in Amsterdam.


Ook ging ze een lange termijn samenwerking aan met Adidas waarvoor ze sportkleding maakt onder de naam 'Adidas by Stella McCartney' en in 2005 ontwierp ze een collectie voor H&M die overal ter wereld vrijwel direct was uitverkocht. Begin dit jaar ging ze een samenwerking aan met het lingeriemerk Bendon en met tassenfabrikant LeSportsac.



Ook privé gaat het voor de wind met de ontwerpster. In september 2003 trouwde ze met uitgever Alasdhair Willis en samen met hem kreeg ze drie kinderen: zoon Miller Alasdhair James in september 2005, dochter Bailey Linda Olwyn in december 2006 en zoon Beckett Robert Lee in januari 2008.

(br.too.stylish)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!