Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



22-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gwen Stefani lanceert betaalbare kindercollectie

Gwen Stefani lanceert betaalbare kindercollectie


http://img9.imageshack.us/img9/3092/gwenstefaniw.jpg


De zangeres en ontwerpster zal in samenwerking met de Amerikaanse confectieketen Target een betaalbare kledinglijn voor baby's, kinderen en jonge tieners lanceren. De collectie ligt in november in de winkels en zal de naam 'Harajuku Mini' dragen.

Gwen Stefani oogstte al succes met haar eigen kledingmerk 'L.A.M.B.' en haar kleding- en accessoirelijn 'Harajuku Lovers'. De nieuwe kindercollectie moet een spin-off worden van deze laatste, succesvolle reeks.

De gewezen 'No Doubt'-zangeres zegt dat "met de kindercollectie een droom werkelijkheid is geworden". De collectie zal geïnspireerd zijn door "de superschattige en speelse kinderkleding die je in Japan vindt". Ook haar 'Harajuku Lovers'-collectie interpreteerde de zangeres/designer al de felgekleurde en alternatieve wereld van de meisjes uit de bekende Harajuku-wijk in Japan.

 "Alles draait om creativiteit, expressie, individualiteit en plezier hebben in kledij. Het wordt een collectie die erg verschilt van wat je meestal in de winkels ziet, met goede kwaliteit, oog voor detail en vooral redelijke prijzen", zei de ontwerpster nog. (br.hln)



� Reageer (0)
21-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet

Vintage boetiek Lily Allen is niet failliet


http://img845.imageshack.us/img845/9779/lilyensarah.jpg
Lily Allen en halfzus Sarah Owen


Ondanks de aanhoudende geruchten van een faillissement, houdt Lily Allen voet bij stuk. Haar vintagewinkel 'Lucy in Disguise' sloot recent, amper tien maanden na de opening, zijn deuren. Lily kondigt nu zelf een heropening aan op een andere locatie.

Lily Allen opende tien maanden geleden een vintage boetiek in het hartje van Londen, samen met haar halfzus Sarah Owen. Toch was de winkel geen lang leven beschoren: de deuren gingen na tien maanden onherroepelijk dicht, en de geruchten over een faillissement staken al even snel de kop op.

De zwangere, Britse zangeres drukt nu zelf alle geruchten de kop in met een persbericht. "Onze winkelruimte was een pop-up store van negen maanden", zegt ze. "De locatie hielp ons het concept van 'Lucy in Disguise' succesvol te lanceren, deze stappen waren altijd al gepland".

De zangeres kondigde dus meteen maar de nieuwe locatie van haar eigen boetiek aan. Dit keer werd voor de hippe, Londense wijk Soho geopteerd. In augustus van dit jaar zou de nieuwe shop daar de deuren openen.

Ondertussen kunnen de echte fans nog steeds terecht op de online winkel  van miss Allen. Je vindt er een uitgebreide vintage collectie én de exclusieve lijn die Lily samen met haar halfzus ontwierp.

Lily Allen zette vorig jaar een punt achter haar carrière als zangeres en ging met een eigen vintage boetiek een nieuwe uitdaging aan. Samen met haar zus zette ze ook een eigen collectie op poten rond de fictieve figuur van 'Lucy'. De collectie bevat vooral felgekleurde paillettenjurken en jaren veertig kleedjes.




� Reageer (0)
20-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeg het met juwelen: de statement ketting

Zeg het met juwelen: de statement ketting


http://img853.imageshack.us/img853/9964/statementketting.jpg
Oranje statement ketting , (Ek Thongprasert) bij Olive Shoppe


Wie niet om een straf statement verlegen zit, vindt deze zomer sowieso haar gading in de kettingen en juwelen tout court. De statement ketting is een trend die al een tijdje meegaat, maar het blijft een van de meest efficiënte manieren om een sobere outfit af te werken of gewoon de kleurrijke show te stelen.



� Reageer (0)
19-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje

Modehuis Natan op zoek naar ideale bruidje


http://img651.imageshack.us/img651/2397/natan.jpg


Het modehuis Natan zal tijdens de Miele Catwalk 2011 zijn nieuwste bruidscreatie showen, en daar hoort een gepast topmodel (in wording) bij.

Voel jij het kriebelen als je een catwalk ziet? Dan ben jij misschien wel de geknipte bruid voor Edouard Vermeulen. De man achter het succesvolle Belgische modehuis Natan showt op 8 en 9 september 2011 namelijk een unieke bruidsjurk op de Miele Catwalk. De jurk is er al, maar het model moet nog gevonden worden. (br.she)

Geïnteresseerden kunnen hun kans wagen via mielecatwalk.be. 




� Reageer (0)
16-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vergeet de string, hier is de Brazilian

Vergeet de string, hier is de Brazilian


http://img13.imageshack.us/img13/489/brazilian.jpg


Strings zijn passé, dat is al een aantal jaren duidelijk. Maar een alternatief was er nog niet echt... tot nu: de Brazilian. De onderbroek heeft niets te maken met de gelijknamige 'scheervorm', waarbij alle schaamhaar wordt weggeschoren. Ze is in vergelijking zelfs redelijk preuts en houdt het midden tussen een gewone onderbroek en een string. In Groot-Brittannië biedt keten M&S de onderbroeken aan, en ze bleken een grote hit.

De Brazilian is zo gemaakt dat de kans op uitpuilen of bulten fel verminderd wordt, wat de onderbroek erg geschikt maakt om te dragen onder strakke zomerjurken of -broeken. Tegelijk is ze in de lies hoog uitgesneden, wat de benen langer doet lijken.

"We ontwikkelden de Brazilian al in 2005. Het idee was een onderbroek te maken die vrouwelijker en ondeugender was dan de boyshort, maar meer verhullend dan een string. Omdat ze geïnspireerd was op de bikini's die vrouwen dragen op het strand van Rio de Janeiro hebben we het 'The Brazilian' gedoopt", legt Soozie Jenkinson, hoofd van lingerieontwerp bij Marks & Spencer uit.



http://static1.hln.be/static/photo/2011/17/3/2/20110714104850/media_l_4281572.jpg


Volgens de cijfers is de verkoop ervan met maar liefst 64 procent toegenomen. Voor wie zegt dat je met cijfers alles kan bewijzen: sinds de introductie 3 maanden geleden gingen er 500.000 over de toonbank, al zal het aanbod 3-voor-10 pond (12 euro) er misschien ook iets mee te maken hebben. Samen met een populaire maxi-jurk (60 euro) en goed verkopende badmode, helpt deze onderbroek het modemerk aan goede cijfers. (br.hln)



� Reageer (0)
13-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Verslaafd aan shoppen? Da's de schuld van mama


Verslaafd aan shoppen? Da's de schuld van mama


http://img232.imageshack.us/img232/404/shoppenmetmama.jpg


Vrouwen en shoppen, dat lijkt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar is dat iets dat in de genen zit, of krijgen ze het aangeleerd door de mama? Uit een analyse van verkoopscijfers van de keten Debenhams door psychologe Karen Pine lijkt het op dat laatste...

Babykleren voor meisjes worden 20 procent meer verkocht dan babykleren voor jongens. Een verschil dat consistent blijft bestaan: ook op vierjarige leeftijd hebben meisjes 20 procent meer kleding dan jongens van dezelfde leeftijd.

Mama's blijken dus systematisch meer kleren te komen voor hun dochters dan voor hun zonen, wat er op lijkt dat ze vinden dat meisjes meer kleren nodig hebben, ook op zo'n jonge leeftijd. Een idee dat snel zijn weg vindt naar de kinderen die daar vervolgens hun hele leven naar handelen.

"In de samenleving wordt veel nadruk gelegd op het uiterlijk van vrouwen en dit vertaalt zich in een grotere garderobe voor meisjes dan voor jongens. Vaders gaan voetballen met de zonen, moeders gaan shoppen met de kinderen... nog een cliché waar waarheid in blijkt te zitten", aldus psychologe Karen.

"Het belang dat ouders hechten aan shoppen en verkleden wordt opgepikt door de meisjes en wordt als het ware een gewoonte."

Nochtans bleek vorige week uit onderzoek dat zowat de helft van de vrouwen net niét graag shopt. Een overdosis uit de kindertijd, of net een mama die dat ook niet graag deed blijken niét de oorzaken, wel de moeilijke zoektocht naar hippe én flatterende kledij, de paskamers en de lange wachtrijen...




� Reageer (0)
12-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy in zomeroutfit zonder ordinair te lijken

Sexy in zomeroutfit zonder ordinair te lijken


http://img26.imageshack.us/img26/4348/zomeroutfit.jpg


De lijn tussen sexy en sletterig is vaak dun, zeker wanneer de temperaturen hoog oplopen. Als je niet de verkeerde boodschap wil uitzenden met je outfit, lees je best de onderstaande tips voor een stijlvolle zomer.

- De eerste must-have voor een stijlvolle zomeroutfit is een degelijk setje ondergoed dat goed past, raadt moderedactrice Jo Jones aan. Kies voor een jurk met een speels silhouette, bijvoorbeeld een volle rok of een smaakvol decolleté in een stof die je figuur benadrukt maar niet te nauw aansluit. Een extra toets geef je met hoge hakken en een felle nagellak.

- Alles hangt natuurlijk af van jouw definitie van sexy. Er is iets uitdagends aan dunne stoffen als zijde en chiffon, zeker wanneer deze in laagjes gedrapeerd zijn. Zo'n jurk is ultravrouwelijk, maar niet ordinair, wanneer ze niet te veel vlees tonen.

- Het geheim zit hem in de kunst van de suggestie, in plaats van alles helemaal bloot te geven. Dat kan bijvoorbeeld een kanten blouse met een subtiel decolleté zijn, een strakke rok die tot net boven de knie komt en een goede hoge hak werkt natuurlijk ook altijd. Hou de kleuren zacht en neutraal en leg nadruk op een opvallend accessoire, want dit is een teken van verfijndheid, aldus designer Giles Deacon. 

- Ook je haar en make-up zijn belangrijk. Als je te veel huid toont, zorg dan voor een natuurlijke look qua make-up. Vermijd dan opvallend opgemaakte ogen en rode lippen.(br.hln)





� Reageer (0)
07-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tv-serie 'Mad men' inspireert retro kledingcollectie

Tv-serie 'Mad men' inspireert retro kledingcollectie



Het Amerikaanse merk Banana Republic komt volgende maand met een 'Mad men'-collectie op de proppen. De collectie zal 65 stuks tellen en zowel hoge taillerokken, luipaardpumps, strakke pakken en hoeden als typische retro en jaren zestig accessoires bevatten.

Het merk lanceert op 11 augustus van dit jaar een zogeheten capsulecollectie, geïnspireerd op de Amerikaanse tv-serie 'Mad men'. De collectie zal 65 stuks tellen die onderling met elkaar gecombineerd en gemixt kunnen worden. Overheersende look is - hoe kon het ook anders - die van de gouden jaren zestig.


De keten zelf kondigt alvast "alle klassiekers uit de serie" aan. Zowel hoge taillerokken, stijlvolle jurkjes, romantische bloemenprints, grote zonnebrillen en hoofdsjaaltjes à la Jackie Onassis als volledige pakken, hoeden en trench coats krijgen een plaats in de collectie.


http://static1.hln.be/static/photo/2011/14/2/11/20110707160823/media_l_4272221.jpg


De klassieke silhouetten uit de jaren zestig zijn nog steeds populair, al geeft de keten ook aan de ontwerpen aan de hedendaagse noden  en trends aan te passen. Wie er hedendaags én in de stijl van Don Draper of Peggy Olson wil bijlopen, weet vanaf volgende maand dan ook wat hem of haar te doen staat.


Ontwerper van dienst was overigens niemand minder dan Janie Bryant, de vaste kostuumontwerper van de reeks. De geruchten dat Bryant op een eigen label broedt worden met deze samenwerking weer voor even in de kiem gesmoord.

Eerder werkte Bryan al samen met het Amerikaanse merk Brooks Brothers en ontwierp ze vier op de serie geïnspireerde nagellakkleurtjes voor het Californische merk Nailtini. Met de samenwerking treedt Banana Republic in de voetsporen van confectieketens als H&M en Topshop, die in het verleden al in zee gingen met grote namen als Sonia Rykiel, Jimmy Choo en Kate Moss.


http://static3.hln.be/static/photo/2011/4/13/9/20110707161915/media_l_4272249.jpg


De Amerikaanse tv-serie 'Mad men' heeft ondertussen vier seizoenen achter de rug. De verhalen over het fictieve reclamebureau 'Sterling cooper' spelen zich af in het New York van de jaren zestig. De serie kent een immens succes en wist in de afgelopen jaren maar liefst 11 Emmy Awards en 4 Golden Globes binnen te rijven.

Zowel de verhaallijnen, de manier waarop de epische jaren zestig in beeld worden gebracht als de details wat betreft kostumering en kapsels kunnen op internationale bijval rekenen. De modewereld volgt de serie met argusogen en in 2010 lanceerde de speelgoedfabrikant Mattel nog speciale versies van hun iconische poppen Barbie en Ken, geïnspireerd op de looks van de al quasi even iconische personages uit de serie.


Het vijfde seizoen was voor begin augustus voorzien, waardoor de lancering van de kledingcollectie met die release zou samenvallen. Door een meningsverschil tussen bedenker Matthew Weiner en het Amerikaanse tv-station AMC is die release echter naar het voorjaar van 2010 verplaatst.

De collectie wordt op 11 augustus gelanceerd en zal ook online verkrijgbaar zijn. Wie niet tot dan kan wachten vangt hier alvast een glimp op van de volledige collectie. (br.hln)




� Reageer (0)
06-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.48-jarige wordt topmodel dankzij grijze lokken

48-jarige wordt topmodel dankzij grijze lokken


http://img43.imageshack.us/img43/9661/cindyjoseph.jpg


Topmodel word je op je 15de. Als je geluk hebt, maak je ook op je 18de nog een kans. Maar op je 48ste ben je zeker en vast afgeschreven. Dat dacht Cindy Joseph althans. De Britse besloot op haar 48ste haar lokken niet langer te verven en voor een prachtig grijs te gaan. "Plots werd ik opgemerkt door een talentenzoeker." Sindsdien is de vrouw in de grootste reclamecampagnes te bewonderen.

Het sprookje van Cindy Joseph begon zo'n 10 jaar geleden. De guitige dame besloot haar leeftijd te omarmen en volop voor grijs haar te gaan. Aan een modellencarrière dacht de vrouw hoegenaamd niet. "Maar toen werd ik opgemerkt door een talentenzoeker en een paar weken later tekende ik mijn contract bij Ford Models", vertelt Joseph. Het succesverhaal ging nog sneller aan het rollen toen ook modefotograaf Stephen Meisel voor haar charmes viel. Plots werd ze gevraagd voor Dolce&Gabbana, en campagnes voor Ann Taylor en Aveda volgden snel. Nu is ze ook het uithangbord van Olay en de winkelketen Target.

"Ik ben zo blij dat ik van die jeugdige onzekerheid verlost ben. Ik weet wie ik ben, wat ik kan en hoe ik met mezelf moet omgaan", vertelt de vrouw. "Wat je ziet is wat je krijgt. Ik ben blij met mezelf. Als je me wilt zoals ik ben, zal ik het zo aan je verkopen." (br.she)



� Reageer (0)
04-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie

De nieuwste beha's: klevende en ultralichte lingerie



Klevende beha's volledig gemaakt uit siliconen voor grotere boezems en een ultralicht model, dat zijn de nieuwste uitvindingen op de lingeriemarkt. Maar lossen deze producten ook echt de verwachtingen in?

De nieuwste lichte beha weegt nog geen 60 gram, dat is half zoveel als een gemiddeld model en dit is een vijfde van een push-upbeha met gel. Grootwarenhuis Debenhams lanceert dit, die niet in elkaar gestikt maar gelijmd is, voor 20 euro. Uit tests blijkt dat de t-shirt beha hetzelfde gevoel bezorgt als naakt zijn onder je kledij, het zou als een tweede huid zijn. Sharon Webb van Debenhams: "De zoektocht naar een beha die past, flatteert en goed zit, is even moeilijk als het vinden van de juiste man."

De Britse keten Selfridges pakt dan weer uit met een klevende beha zonder bandjes voor grotere boezems, die volledig uit siliconen bestaat. De uitviding kost ongeveer 40 euro en is de eerste in zijn soort. Omdat het model zo goed om je lichaam past, zou deze niet afzakken. De makers beloven ook dat je dit tot 25 keer kan dragen.

Het Britse model Kelly Hall heeft een E-cup en probeerde de zelfklevende lilngerie uit. "Ik ging een hele dag op pad met deze beha. Lopen is hopeloos, mijn borsten gingen dan alle kanten op, ik kon evengoed niets aandoen. Ook tijdens het fietsen zakt hij af en voel ik me helemaal niet veilig. Tijdens het shoppen, ben ik wel op mijn gemak. Om te gaan dansen, is deze beha echter ook niet geschikt. Ik denk trouwens niet dat ik hem 25 keer zou kunnen dragen. Dit kledingstuk is ideaal voor een rustig diner, maar van zodra je van plan bent veel te bewegen, zou ik toch voor een ander model kiezen." (br.hln)





� Reageer (0)
02-07-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé zomermake-up: smokey eyes

Dé zomermake-up: smokey eyes


http://img14.imageshack.us/img14/4175/smokeyeyes.jpg


Smokey eyes zijn de perfecte zomerlook. Hoewel dit vaak met de winter geassocieerd wordt, combineert dit perfect bij een gedurfde zomeroutfit. Het is een makkelijk om dit zelf te creëren, daarom leggen we enkele handige trucjes van experts uit.

Tom Pecheux, creatief directeur bij Estee Lauder: "Zwaar aangezette ogen is een van de makkelijkste looks om zelf te doen, het gaat bijvoorbeeld vlotter dan rode lippen. Start met een zwart of bruin potlood, breng dit aan op de tip van je vinger. Smeer dit dan op je ooglid van het midden uit, dit geeft je een goede basis waarop je kan bouwen met een oogschaduw die je zelf kiest. Gebruik een grote oogborstel en een zwart potlood onder het oog. Werk af met zwarte mascara.

Artistiek directeur van MyFace cosmetica Kabuki: "Smoky Eye Powder Pencils van Elizabeth hebben twee uiteinden met twee flatterende kleuren. Het is erg zacht en trekt niet aan de huid, wat een zachter resultaat geeft. Deze houdt ook lang en hoeft niet constant geslepen. Een belangrijk element van de smokey eye is een zwart potloodlijntje aan de basis van de wimpers. Als je het moeilijk hebt om dit aan het bovenste ooglid aan te brengen, doe dit dan enkel op het onderste, knipper een paar keer en wacht tot dit overgaat op het bovenste ooglid."

Make-upartieste Leanne Shaw: "Breng de oogschaduw aan tot bovenaan het wenkbrauwbeen. Voor meer definitie breng je dezelfde kleur aan op de onderste wimpers. Make-upartiest van de celebs Cassie Lomas voegt daar aan toe: "Voor een snel resultaat gebruik je één kleur over het hele lid en laat je dit vervangen naar de buitenkant."

"Een eenvoudig trucje is een donkere vloeibare eyeliner te nemen en de lijn te verlengen naar de buitenkant, je mag hierbij ook wat naar boven uitwijken. Door het ganse ooglid te omlijnen en donkere kleuren te gebruiken lijkt het alsof je ogen dichter bij elkaar staat", aldus make-upgoeroe Laura Mercier. (br.hln)



� Reageer (0)
29-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kan jij wandelen op de hoogste ballerina ter wereld?

Kan jij wandelen op de hoogste ballerina ter wereld?


http://img835.imageshack.us/img835/5219/christianlouboutinjt.jpg
De creatie van Christian Louboutin.


Pirouettes draaien op hakken van 20 cm, wij zien het geen ballerina doen. Toch waagde de schoenenkeizer Christian Louboutin zich aan het ontwerpen van de hoogste balletschoenen ter wereld.


Gelukkig is het niet de bedoeling dat dames, laat staan danseressen, deze hakken ook echt aantrekken. Louboutin maakte ze voor het 'English National Ballet' en ze worden ook geveild om geld in hun laatje te brengen. De designer waagde zich aan deze excentrieke balletschoen met gigantische hak omdat hij dit de ultieme hiel vindt. "Deze brengt danseressen dichter bij de lucht, hij laat ze naar de hemel vliegen."

"The English National Ballet' hoopt meer dan 50.000 euro in te zamelen. Nog tal van ander designers zetten zich in voor de veiling waaronder Giles Deacon, Erdem en Roksanda Ilincic. Ballet is tegenwoordig erg fashionable. Sinds Natalie Portman een schizofrene ballerina in de Oscarwinnende Black Swan speelde, duiken elementen van deze dans op in de mode- en beautywereld. Zo zijn niet alleen ballerina's en tutu-achtige rokjes trendy, maar is de typische hoge dot een erg populair kapsel bij celebs. (br.hln)



� Reageer (0)
28-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit zegt je handtas over jou

Dit zegt je handtas over jou


http://img855.imageshack.us/img855/5965/handtas.jpg


Je hebt ze in alle kleuren en formaten. Maar stiekem heeft iedere vrouw één favoriete handtas. Maar wist je dat die it-bag eigenlijk een pak meer over je persoonlijkheid vertelt, dan je zou vermoeden?

Socioloog Jean-Claude Kaufmann is gefascineerd door de vrouwentas. Zo intens zelfs dat hij er een boek over neerpende. In 'Sac, un petit monde d'amour' beschrijft hij de 4 it-handtassen van dit moment, en wat ze over je persoonlijkheid vertellen.
De trendy tas

Wanneer je steeds weer in zwijm valt voor die ene trendy tas sta je graag in het middelpunt van de belangstelling. Je look is eigenlijk je uithangbord, en vertegenwoordigt alles wat je graag wilt blootgeven. Zo'n look mag dan ook een aardige duit kosten, al gaat dat enkel om het financiële aspect. Sociaal geëngageerd zijn en gezelligheid staan bij jou ook bovenaan je prioriteitenlijstje.
De kleurenbom

Vrouwen die van kleurrijke handtassen houden, zijn op zoek naar aandacht. Ze voelen zich iets onzekerder en willen graag opvallen door een accessoire dat de aandacht naar zich toetrekt. Dat alles liefst zonder dat hun persoonlijkheid te veel wordt ontbloot.
De clutch

Vrouwen die zweren bij minitasjes als de clutch zijn erg ordelijk en zelfverzekerd. Ze hebben enkel de noodzakelijke dingen nodig in hun leven, al de rest is balast. Ze kiezen voor evenwichtige relaties en houden zich eraan om alleen met de echte vrienden om te gaan.
XXXXL-tas

Ga je voor de oversized-tas? Dan heb je het helemaal gemaakt in het leven. Je bent onafhankelijk, en voorzichtig. Het is de ideale tas voor de werkende vrouw, die veel activiteiten combineert. Ze heeft altijd alles bij de hand, net goed, want ze haat het als ze iets vergeten is. (br.she)




� Reageer (0)
24-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Claudia Schiffer sexy met bril voor Chanel

Claudia Schiffer sexy met bril voor Chanel


http://img824.imageshack.us/img824/5718/claudiaschifferk.jpg


Claudia Schiffer lijkt niet in staat te zijn een stijlblunder te maken, ze straalt met brillen van Chanel in de laatste campagne van dit merk.

Het 40-jarige supermodel en mama van drie kinderen, heeft de eer het gezicht te zijn van de laatste brillencollectie van Chanel. Ze was ook al de ster van de lentecollectie van het modehuis in 2007. Haar kapsel is voor de gelegenheid erg strak, met een zijscheiding, dit wordt benadrukt door een eenvoudige zwarte trui. de bloem in haar lokken breekt dit gelukkig wel. De brillen ogen erg retro en donker met subtiele accenten aan de zijkant. (br.hln)


� Reageer (0)
23-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hot or not: mannen met ontblote enkels

Hot or not: mannen met ontblote enkels


http://img829.imageshack.us/img829/975/ontbloteenkels.jpg


Moschino bracht ze in 2009 op de catwalk, Jude Law vertaalde ze naar het straatbeeld in 2010 en mode-ontwerper Thom Browne doet in 2011 een nieuwe poging om van 'ontblote enkels' een mannentrend te maken.

Met weinig succes, aan deze kant van het Kanaal dan toch. In Groot-Brittannië worden de zogenaamde 'mankles' dan weer aanzien als 'tout le rage'. Het tijdschrift Esquire besteedde er een hele reportage aan, catwalks lopen er vol mee en in Notting Hill worden ze opvallend vaak gespot.

Hoe draag je die nieuwe trend? Simpel: vergeet de sokken, rol je broekspijpen op (maximaal twee keer!) en combineer met zomers schoeisel als zeilschoenen of loafers. Hippe mannen doen het ook wel eens met skinny jeans die net tien centimeter te kort is (al dan niet door de broek zelf af te knippen).

Shorts, sandalen en slippers zijn in principe uitgesloten van 'de look', ook al worden hier onvermijdelijk ook enkels ontbloot.

Nonchalant, bevrijdend
Fashion watchers verdedigen de 'mankles'. "Het is een toffe, nonchalante, zorgeloze look. Je ziet het overal, het is wat mannen op de catwalk showen", aldus Jeremy Langmead in The Times. Ontwerper Thom Browne vult aan: "Blote enkels, dat voelt bevrijdend".

Collega-ontwerper Stephen Bayley valt hem bij: "'Mankles' geven mannen de gelegenheid om te worden aanzien voor een Italiaans architect."

"Geen Britse enkels, aub!"
Tegenstanders zijn er ook: "Ik heb niets tegen de mannelijke enkel op zichzelf. Alles heeft zijn tijd en plaats. Bijvoorbeeld, de Montenegrijnse kust op een hete zomerdag. Maar niet in Mayfair, tussen 9 uur 's ochtends en vijf uur 's avonds", klaagt journalist Quentin Letts in de Daily Mail.

"Wat werkt in Italië, werkt niet noodzakelijk in Engeland. Wij zijn Britten, onze enkels zijn het niet waard om getoond te worden. Ze zijn bleek, met vieze, blauwe spataderen en behoren aan mannen genaamd Bob en Trevor. En nu wordt ons verteld dat dit dé zomertrend is. Ik pas, aldus de Britten !." (br.hln)



� Reageer (0)
22-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is de nieuwe IT-mannenjas

Dit is de nieuwe IT-mannenjas


http://img7.imageshack.us/img7/2936/itmannenjas.jpg


Wil je als man uitpakken met een trendy jasje? Dan ga je niet meer voor het stijlvolle detailjasje. Dolce&Gabbana toonde tijdens zijn modeshow namelijk dat de mannenjasjes een pak nonchalanter mogen worden.

Herinnert u zich nog die knappe mannen in maatpak? Die ieder jaar opnieuw de catwalk afstruinen tijdens de modeshows voor de mannencollecties. Wel, dit jaar ging het er iets anders aan toe tijdens de show van Dolce&Gabbana. De twee Italianen zeggen namelijk genoeg te hebben van al dat detailwerk.

"Het gaat allemaal om herontdekken van stukken. Het potentieel van 'maat'pakken herontdekken", vertelde Gabbana na de show aan WWD. "Ik gebruik geen computer om mijn ontwerpen op te tekenen, en ik maak niet gebruik van het internet. Ik wil onbevooroordeeld aan mijn werk beginnen." Het resultaat van die nieuwe visie bij D&G is een maatpak, dat de voeten veegt aan afwerking. Zo zijn de nieuwe mannenjasjes langer dan normaal, hebben ze slechts 1, vaak weggewerkte, knoop om het jasje dicht te houden en is er geen opvallende halskraag meer.  (br.she)



� Reageer (0)
20-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit maakt jouw prachtige haren grijs

Dit maakt jouw prachtige haren grijs


http://img690.imageshack.us/img690/5559/grijshaar.jpg


Een grijs haar, vaak voor het eerst ontdekt rond de 25ste verjaardag, is een doorn in het oog van elke man en vrouw. Grijze haren, ooit geassocieerd met wijsheid, staan nu vooral voor 'oud' en dat kunnen we niet hebben in deze samenleving die gefixeerd is op jong en mooi zijn. Gelukkig voor de grijzeharenhaters is er beterschap op komst: Amerikaanse wetenschappers hebben namelijk ontdekt wat het haar grijs maakt, wat impliceert dat ze op termijn een product kunnen ontwikkelen om het haar niet te laten vergrijzen.

Je haarkleur wordt bepaald door de samenwerking van twee soorten stamcellen: cellen die de ontwikkeling van haarfollikels sturen en cellen die kleur produceren, ook melanocyten genoemd. 

De wetenschappers van het Langone Medical Center in New York hebben het eiwit 'wnt' geïsoleerd, dat een cruciale rol speelt in de samenwerking tussen de stamcellen.  Door 'wnt' aan te passen bij zwarte muizen, zijn deze wetenschappers er al in geslaagd de muizen (letterlijk) grijs haar te doen krijgen.

"Haren van muizen en mensen hebben een gelijkaardige structuur en bevatten beide melanocyte stamcellen. Ook de manier waarop wnt geactiveerd wordt is gelijkaardig", legt wetenschap Piul Rabbani uit aan ABC News. "Ooit zal het mogelijk zijn om het eiwit wnt toe te voegen aan haarproducten, zodanig dat het haar niet meer grijs wordt."

Het proteïne speelt ook een sleutelrol in haargroei, en dus wordt stilletjes gehoopt dat een behandeling tegen grijze haren meteen ook uitdunnende haardossen voorkomt.

In de Daily Mail wordt nog op een andere mogelijke oorzaak van grijze haren gewezen: haarverf. Jonge vrouwen zouden zich (nog?) geen zorgen moeten maken, maar oudere vrouwen die haarverf gebruiken op basis van peroxide zouden paradoxaal genoeg door hun paar grijze haren te willen verstoppen, het vergrijzen van hun haar net kunnen versnellen. Dat bleek uit een onderzoek van Bradford University.

Grijze haren zijn dan wel genetisch bepaald, levensstijl (zoals te veel alcohol, roken, stress en slechte voeding) zou ook een belangrijke rol spelen in (vroegtijdig) grijs worden.

De ontdekking van de New Yorkse onderzoekers doet dan ook de hoop ontstaan dat er haarproducten zullen ontwikkeld worden die je tot op hoge leeftijd een levendige haardos geven, zonder regelmatige tripjes naar de kapper om het haar te kleuren.

Al is het nog maar de vraag of we dit wel willen: willen we leven in een samenleving zonder grijze of witte haren? Hoewel er vaak op gevloekt wordt, zijn er ook vele mannen en vrouwen die net profiteren van een grijze look: Dame Helen Mirren bijvoorbeeld straalt met haar grijze, pittige coupe. Patrick Dempsey liet bewust de grijze haren in zijn bles staan, en ook George Clooney kende nooit meer succes sinds zijn haren zilvergrijs zijn geworden.

Ook gewone mensen omarmen hun grijsheid. De Amerikaanse Gail Cohen bijvoorbeeld. 61 lentes jong, maar al grijzend sinds ze 25 was. In een klein experimentje van de ontbijtshow Good Morning America postte Gail een online datingprofiel. Eén met grijze haren, en één met bruine haren. Op het profiel met de grijze haren kwamen (een beetje) meer reacties dan op het profiel met de bruine haren: 57 en 55 om precies te zijn.

Wat meteen bewijst dat de ramp die grijze haren voor veel mannen en vrouwen is, ook best kan meevallen!



� Reageer (0)
19-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper

Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper


http://img233.imageshack.us/img233/2080/topshopw.jpg


De Britse winkelketen Topshop heeft een nieuwe hoofdontwerper. Niemand minder dan de Britse modejournaliste Kate Phelan neemt het creatieve roer in handen.

Phelan is niet aan haar beginstuk toe bij Topshop. Eerder ontwierp ze al een campagne en werkte ze als styliste voor het merk. Phelan was ten tijde van die samenwerkingen nog actief als modejournaliste bij het tijdschrift Vogue. Dat werk laat de Britse nu voorgoed achter zich. "Ik ben erg enthousiast om definitief lid te worden van het Topshop-team. Het is een dynamisch merk dat veel samenwerkingen aangaat met ontwerpers", aldus Phelan. (br.she)




� Reageer (0)
17-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jimmy Choo lanceert icooncollectie

Jimmy Choo lanceert icooncollectie


http://img543.imageshack.us/img543/3415/jimmychoo.jpg



Het schoenenlabel Jimmy Choo viert zijn 15de verjaardag met een heruitgave van zijn meest iconische schoenen.

De vederschoenen van Carrie Bradshaw in Sex and The City, Macy, de favoriet van Natalie Portman en Fleur, de favoriete stiletto van Tamara Mellon, creatief brein achter Jimmy Choo. Het zijn maar enkele van de 15 legendarische schoenen die voor de icooncollectie van Jimmy Choo in een nieuw jasje werden gestoken.

Voor de fans: wil je zo'n 'nieuw' oud exemplaar aan de haak slaan, dan moet je diep in je geldbeugel gaan. De schoenen gaan pas vanaf 850 dollar over de toonbank en kunnen recordbedragen tot 3.785 dollar halen. Een deel van die immense opbrengst wordt door Jimmy Choo naar goede doelen doorgestort.  (br.she)



� Reageer (0)
16-06-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ongezonde trend: gebleekt haar

Ongezonde trend: gebleekt haar


http://img98.imageshack.us/img98/3721/gebleekthaar.jpg


Het vergt tegenwoordig heel wat moed om de laatste modetrends - van uitgesneden jurkjes tot rokken met een hoge split - te volgen. Toch blijft dit allemaal nog vrij onschuldig als je het vergelijkt met de nieuwste trend: het bleken van je haar tot het bijna wit is. Dat is op lange termijn namelijk erg schadelijk voor je lokken.


Volgens de Daily Mail hebben we zelfs te maken met 'blondarexia': "zodanig verslaafd zijn aan het bleken van je haar, waardoor het er bijna wit uitziet en begint te kroezen." Enkele jaren geleden waren Madonna, Britney Spears, Donatella Versace en Christina Aguilera de trendsetters.


Maar afgelopen februari werd het witblonde haar weer hip, nadat Jennifer Aniston de aandacht trok met haar afgebleekte haar. Ook 'The O.C.'-actrice Mischa Barton en zangeres Lady Gaga hebben zich de witblonde look aangemeten, al is dat bij die laatste enkel in pruikvorm.


In tegenstelling tot de meeste modetrends doet deze look je er echter niet mooier uitzien. Het ziet er niet alleen goedkoop uit, maar is ook erg schadelijk voor je haar. Bleken doet je haar kroezen en maakt het broos en droog. Soms is de schade zelfs niet meer te herstellen.


Experte Francesco Fontana: "Door de chemische stoffen gaat het keratinegehalte in je lokken drastisch naar omlaag, waardoor het haar veel sneller breekt. Bovendien loop je ook tijdens de behandeling een groot risico, want de peroxide in het bleekmiddel kan je hoofdhuid verbranden. Als je het toch niet kan laten om voor de witblonde look te gaan, ga dan zeker ten rade bij een expert." (br.hln)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!