Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



18-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe catwalktrends waar mannen (niet) van houden

Nieuwe catwalktrends waar mannen (niet) van houden


http://oi47.tinypic.com/fycr9w.jpg


Bij het zien van de creaties op de catwalk in New York, waren heel wat vrouwen op slag verkocht. Tientallen nieuwe ontwerpen willen we ook zelf dragen, omdat we ze ontzettend sexy vinden. Maar wat vinden mannen eigenlijk van die nieuwe trends? Zijn zij er even gek op als wij? We zochten het voor jou uit.

1. Jeans
- Sexy volgens vrouwen: jeansjasje
Een oversized jasje in denim, dat lijkt een trend waar elke vrouw komende lente en zomer (of nu nog) mee zal rondlopen. Mannen zal je er echter niet mee plezieren, want zij houden niet van kleren die je rondingen verbergen.

- Sexy volgens mannen: strakke jeans
"Een boyfriend jeans heet zo, omdat hij enkel gedragen zou mogen worden door een boyfriend", aldus een man in een enquête van Modernman.com. Een strakke jeans daarentegen moet gedragen worden door vriendinnetjes, echtgenotes en alle vrouwen in het algemeen.

2. Kapsel
- Sexy volgens vrouwen: gefriseerd haar
Hip in de jaren '80, maar tegenwoordig aan een opmars bezig. Vrouwen vinden het geweldig, omdat het wat volume geeft aan hun haar. Bovendien is het ook erg simpel te creëren met een stijltang, door je pols traag heen en weer te draaien terwijl je over een lok strijkt.

- Sexy volgens mannen: 'net uit bed'-look
Mannen willen niet dat je lokkken perfect in de plooi liggen. Integendeel zelfs, ze willen een kapsel waarbij het lijkt of je net uit bed komt. Let op: zo lijkt het maar, want ook zo'n kapsel vraagt een inspanning.

3. Dierenprint
- Sexy volgens vrouwen: maxijurk met dierenprint
Met een leuke dierenprint kan je opvallen op een goede manier. Vrouwen zijn vooral fan van de lange versie, omdat ze daarmee bepaalde probleemzones kunnen verbergen, maar toch modieus gekleed zijn.

- Sexy volgens mannen: minijurk met dierenprint
Met zo'n jurk denken mannen onmiddellijk aan seks. Punt.

4. Stukje bloot
- Sexy volgens vrouwen: één blote schouder
Vrouwen geloven dat ze met één ontblote schouder net genoeg onthullen om sexy te zijn, maar ook stijlvol te blijven. Bovendien willen ze niet alles laten zien, zodat de man in kwestie nog kan fantaseren.

- Sexy volgens mannen: blote dijen
Mannen zij verzot op benen, dus zien ze liever een korte rok dan een eenschouderige jurk.

5. Buurmeisjeskapsel
- Sexy volgens vrouwen: vlechtjes
Vrouwen denken te scoren met een romantisch kapsel met vlechtjes. Maar vergis je niet: veel mannen willen gewoon met hun vingers door je lokken gaan, zonder dat ze je kapsel verpesten.

- Sexy volgens mannen: paardenstaart
Een paardenstaart maakt je 'gewoon', toegankelijk en lief. En dat is blijkbaar net wat mannen willen.

6. Knoopjes
- Sexy volgens vrouwen: tot bovenaan geknoopt
Een bloesje met een hoge neklijn, helemaal tot bovenaan toegeknoopt, is ideaal om een professionele look te creëren. Voor mannen lijkt het echter te afstandelijk en koel, tenzij je het combineert met sportschoenen.

- Sexy volgens mannen: knoopjes open
De meeste mannen houden er wel van als je een paar knoopjes open laat staan. Tja.

7. Jurk
- Sexy volgens vrouwen: pofjurk
Zo'n baljurk doet onze innerlijke prinses naar boven komen.

- Sexy volgens mannen: lederen jurk
De lederen trend is er één waar mannen erg blij mee zijn. Zeker met een strakke lederen jurk zal je mannen kunnen bekoren.

8. Franjes
- Sexy volgens vrouwen: handtas met franjes
Vrouwen die een opvallend accessoire willen, gaan vaak op zoek naar een nieuwe handtas. Een beige exemplaar met franjes lijkt ideaal in de warme zomermaanden.

- Sexy volgens mannen: jurk met franjes
Hangende stukjes stof die bewegen bij het stappen, dat trekt heel wat mannen aan.

9. Huwelijk
- Sexy volgens vrouwen: de bruid
Wie een bruidsjurk draagt, is bezet. Niet interessant voor vrijgezelle mannen dus.

- Sexy volgens mannen: het bruidsmeisje
De jurken van de bruidsmeisjes daarentegen zijn veel sexyer. Plus: zij zijn misschien wél nog vrij...(br.hln)



� Reageer (0)
11-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modellen volledig uit de kleren tijdens modeshow in New York

Modellen volledig uit de kleren tijdens modeshow in New York

http://oi45.tinypic.com/260e4qr.jpg


Tijdens de modeweek van New York heeft een modeshow voor de kledinglijn 'Imitation of Christ' hoge ogen gegooid. In een spectaculaire show van geprojecteerde beelden, spiegels en maskers gingen een handvol modellen volledig uit de kleren tijdens de modeshow, die veel weghad van een extravagante balletvoorstelling. Het thema van deze opmerkelijke modeshow was de vrouwelijke obsessie voor plastische en kosmetische chirurgie. Tijdens de show stripten tientallen modellen op een podium alsof ze al opnieuw achter de schermen verdwenen waren ofwel paradeerden ze in doorschijnende kledij.

Bedenkster van dit alles is de 39-jarige Tara Subkoff. Deze Amerikaanse actrice-ontwerpster was onder meer te zien in keine rollen in films als 'As Good as it Gets' (met Jack Nicholson), 'Abandoned' en 'The Notorious Bettie Page'. Samen met Matthew Damhave stichtte Subkoff de kledinglijn 'Imitation of Christ', genoemd naar het 15de eeuwse boek van Thomas à Kempis. Het idee was om oude kleren te laten herleven in moderne tijden. Al snel groeide het merk uit tot een begrip en actrice-ontwerpster Chloë Sevigny kreeg de creatieve leiding. Onder meer topactrice Scarlett Johansson showde de kledinglijn op de catwalk. Met deze speciale modeshow vol naakte modellen zal de bekendheid wellicht alleen maar groeien. (br.hln-foto afp)




� Reageer (0)
07-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gat in de markt: kleding speciaal voor dikke meisjes

Gat in de markt: kleding speciaal voor dikke meisjes


http://oi46.tinypic.com/2gtrxv4.jpg


Modecollecties in grote maten voor meisjes vanaf drie jaar zijn razend populair in de Verenigde Staten. Steeds meet grote ketens brengen deze met succes op de markt.

Amerikaanse merken als Gap, Forever 21, Old Navy en Target maken kleding voor kinderen die niet in gewone maten passen. Zo lanceerde de Amerikaanse keten Sears de lijn 'Pretty Plus' voor meisjes tussen zeven en tien jaar. Deze collectie is een groot succes en de keten plant een uitbreiding van het gamma. 17 procent van de kinderen kampt met obesitas, een op de drie heeft overgewicht. Het probleem bij de jeugd is nu zo gegroeid dat kinderartsen zeggen dat de traditionele groeicurven niet meer van toepassing zijn op de jeugd van vandaag.

De financiële krant Forbes onthulde in 2010 al dat kinderen met overgewicht de nieuwste doelgroep zouden vormen voor winkeliers, nu lijkt het erop dat merken ook daadwerkelijk op de kar springen. Expert in kleinhandel en consumentengedrag Marshal Cohen: "Deze markt zal zich enkel uitbreiden, heel wat merken hebben ontdekt dat hier heel wat geld te rapen valt. Kindermode in grote maten bestaat al veel langer, maar veel van deze collectie zijn een stille dood gestorven. Nu is dit aan een comeback bezig, vooral grote maten voor meisjes doen het goed."

Hoewel heel wat ouders blij zijn met het grotere aanbod voor dikke kinderen, vrezen critici dat kinderen hierdoor een negatief zelfbeeld en weinig zelfvertrouwen zullen ontwikkelen. De stempel 'plus size' zou zelfs voor schaamte kunnen zorgen.

Mode-experte Jene Luciana: "Het is geweldig dat een kind dezelfde kledij kan dragen als zijn leeftijdsgenoten, maar als je deze lijn als plus size bestempeld, krijgt dit een wrange nasmaak. Een kind ziet dit al op een jonge leeftijd en zal zich nog steeds anders voelen dan de rest." De 11-jarige Morgan Joseph meet 1,80 meter, ze heeft moeite om kleren te vinden die haar passen. Ze wil niet horen dat ze 'een maatje meer' heeft, maar zou liever hebben dat haar maten objectieve nummers hebben, want nu voelt ze zich in een hokje gestopt.

MeMe Roth, oprichtster van een Amerikaanse organisatie ter bestrijding van obestias is ook tegen deze lijnen. Ze zegt dat wie munt wil slaan uit deze obesitasepidemie zich moet schamen. (br.hln)



� Reageer (0)
05-09-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gothic: sta jij met donkere lippen en bleke huid?

Gothic: sta jij met donkere lippen en bleke huid?


http://oi49.tinypic.com/11cdpcj.jpg


De goth-look ontstond in het begin van de jaren '80 in de Londense punkscène. Hippe rocksterren hadden toen een porseleinen huid in de extreme combinatie met zwarte lipstick en een erg slorig kapsel. Gelukkig voor je lokken kun je dat laatste nu wel laten vallen. We leren je hoe deze excentrieke trend aan te passen aan je eigen stijl: je kunt van extreem tot erg subtiel gaan.

Marilyn Manson zorgde in de jaren '90 voor een comeback van de gothic. Deze rockster houdt van lipstick in auberginetinten, zwarte oogschaduw en ivoren gezichtspoeder. En vorig jaar zorgde voor actrice Rooney Mara in de prent 'The Girl with the dragon tattoo' voor een nieuwe opflakkering van deze extreme beautytrend, Pat McGrath is de artieste die verantwoordelijk was voor de make-up van het hoofdpersonage in de film.

Met donkere oogschaduw en gebleekte wenkbrauwen zag het personage Lisbeth Salander er erg bedreigend uit. Pat werkt ook samen met heel wat designers voor de make-up op de catwalks, waardoor deze look in de modewereld sijpelde. De make-up bij de show van Gucci was daarbij de populairste. Denk aan dames met blonde wenkbrauwen en een besrode lippen. Bij Dolce & Gabbana waren glanzende bordaux lippen erg trendy, dat was ook zo bij Viktor & Rolf en Yves Saint Laurent.

Schoonheidsspecialiste Lisa Butler waarschuwt wel dat slechts weinigen hiermee wegkomen. "Zwarte lipstick flatteert niemand, zwarte lippenbalsem werkt beter. Je kunt ook een zwarte lipstick mengen met een lichtere lipgloss, voor een subtieler effect. Voor wie dat nog steeds te extreem is, is bruin of grijs een subtielere optie. "

Daarnaast mag je je huid ook niet te wit maken. Gebruik hiervoor geen vloeibare foundation maar een poeder dat net iets lichter dan je eigen tint is. Het is niet de bedoeling dat je je huid wit maakt, maar dat je je de oneffenheden verdoezelt. Het lijkt misschien vreemd voor velen, maar je draagt best geen mascara. Omdat dit al snel overdreven oogt. Je kunt wel je wimpers krullen met een krultang, het opent je ogen op een subtiele manier. Wat je oogschaduw betreft, ga je voor een subtiel beige. Ook dit valt weer niet te erg




� Reageer (0)
31-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trendy in jeans op jeans: de drie hoofdregels

Trendy in jeans op jeans: de drie hoofdregels


http://oi50.tinypic.com/2r5c7l4.jpg


Hoewel jeans op jeans nog niet zo lang geleden een echte modemisser was, kan je er vandaag mee scoren. Een jeanshemd of jasje op een broek of minirok, het kan allemaal. Op voorwaarde dat je de juiste combinaties maakt en passende accessoires toevoegt. Enkele regels.

1. Combineer verschillende tinten

Durvers kunnen dezelfde jeanstinten met elkaar combineren, maar het is veel veiliger om te kiezen voor verschillende kleuren. Zoek bijvoorbeeld naar een lichter jeanshemdje om te combineren met een donkere broek, zoals op de foto hiernaast.

Wie toch absoluut dezelfde tinten bij elkaar wil dragen, kan een modemisser vermijden door de twee kledingstukken visueel van elkaar te scheiden. Dat doe je door een T-shirt of topje te dragen onder je openhangende bloes. Hetzelfde 'brekende' effect bereik je ook met een riem.

2. Let op de proporties

De juiste proporties zijn erg belangrijk om je jeansoutfit te doen slagen. Wie graag losse kleren combineert, doet dat beter niet met jeans. Niet alleen zie je er daardoor 'slonzig' uit, je verbergt ook je volledige figuur.

Vermijd daarom om zowel bovenaan als onderaan een oversized kledingstuk te dragen. Kies liever voor een boyfriendjeans in combinatie met een strak topje in dezelfde stof. Of draag, als je liever je benen laat zien, een kort shortje samen met een losser jeanshemd.

3. Voeg accessoires toe

Je volledig hullen in jeans kan een 'onderkleed' effect geven, alsof je niet echt veel moeite wou doen. Om dat te vermijden, is het noodzakelijk dat je voldoende opvallende accessoires toevoegt.

Qua schoenen kies je het best voor kleurrijke slippers, opvallende pumps of coole enkellaarzen. Op die manier kan je de monotone outfit opleuken.

Op dezelfde manier moet je ook kiezen voor handtassen met felle kleuren of drukke prints. Werk het plaatje af met bijpassende juwelen, een sjaal, hoedje, enzovoort. (br.hln)



� Reageer (0)
29-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip

Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip


http://oi48.tinypic.com/30j4gvp.jpg
Laarzen van Jimmy Choo, bonten sjaal bij Asos.com, aktetas met dierenprint van Mango


Deze winter mag je opvallen met accessoires, voor een trendy resultaat kies je best voor stoere exemplaren. Daarnaast zijn opvallende bonten handtassen, dierenprints en felle kleuren in. Met een accessoire tover je een oude outfit in een handomdraai om in een hippe look, zonder al te veel geld uit te geven. We zetten trends voor schoenen, handtassen en juwelen op een rijtje.

In de herfst van 2012 draait alles om sterkte, dit vertaalt zich bij de schoenen in stoere, zware laarzen die tot over de knie komen. Het voordeel hiervan is dat je ze met haast alles kunt combineren, dat zagen we op de catwalkshows van heel wat grote modehuizen als Givenchy en Proenza Schouler. Dit is een absolute musthave voor trendy dames die comfort ook belangrijk vinden.

Glitters
Met een glitterhandtas maak je de saaiste outfit heel wat glamoureuzer. We zagen bij Dolce & Gabbana schitterende borduursels op handtassen, mooie steentjes bij Nina Ricci en Prada en zelfs kristsallen bij Valentino. 

Dierenprints
Exotische patronen zijn op zich niets nieuw in de wereld van de accessoires, maar nu zien we dit bij onverwachte silhouetten, waardoor deze trend nog meer opvalt.

Barok
De terugkeer van stijlen uit dit tijdperk vertaalt zich in rijkelijke fluwelen stoffen en opvallende metallic details die van eenvoudige klassiekers als een pump ware kunstwerkjes maakt.

Kleurrijk bont
Bescheiden dames zullen niet snel voor deze opvallende pluizige handtassen in een fel kleurtje kiezen. We zagen deze look bij onder meer hét modehuis voor accessoires Louis Vuitton.


http://oi50.tinypic.com/xcrx1x.jpg



De nieuwe handschoen
Net als hoeden, maken handschoenen een comeback in de modewereld. Nu is de stijl echter helemaal anders als vroeger. Voorheen kon dit accessoire enkel op chique gelegenheden, om een baljurk bijvoorbeeld extra cachet te geven. Nu zijn meer sportieve stijlen trendy en kan je ze op alles dragen.

Aktetas
De opvallendste handtas van dit seizoen werd ontwikkeld voor de werkende vrouw: de platte, grote tas die erg aan een aktetasje doet denken. We spotten dit onder meer bij Céline, Balenciaga, Tod's, Marni en Stella McCartney. Een erg handig accessoire voor carrièrevrouwen die steeds hun gsm en iPad bij de hand moeten hebben.

Gezicht
Accesoires die de aandacht naar je gezicht trekken, als een opvallende ketting of een bonten kraagje, waren alomtegenwoordig op de catwalk voor komend herfstseizoen. Wiet het liever wat minder opvallend heeft, kan voor een gebreide snood (ook wel een cirkelsjaal genoemd) gaan.




� Reageer (0)
25-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paars is dé herfstkleur

Paars is dé herfstkleur


http://oi47.tinypic.com/2le42gy.jpg


Ontwerpers bij Prada, Armani en Christopher Kane showden op de catwalk dat paars de kleur van komend seizoen is. Sommige van hen legden zelfs een tapijt in deze tint op de catwalk. Dit oogt soms wat somber vaak erg volwassen, we geven alvast enkele tips om deze trend wat vrolijker te maken.

Amethist, pruim of violet. In welke vorm of tint ook, paars is dé winterkleur. Zeker als je dit in combinatie met zwart leder ziet, wordt duidelijk dat de eighties terug in zijn. Bij Prada dook dit op in de vorm van retroprints, Armani Privé ging voor een strakke look. De felle neonkleurtjes en frivole kattenprints van vorige winter moeten plaats maken voor bloemen en donkere tinten. Wat stoffen betreft gaan veel designers voor chique materialen als bont, zijde en leder. Wie nog wat langer de zomer vast wil houden, gaat voor een skinnyjeans of lange mantel in pastel.

Op de catwalk combineren de designers paars met stukken in dezelfde tinten. Durfallen gaan echter voor felle kleurtjes, die kun je toevoegen met een felle riem of opvallende handtas. Oranje accessoires werken perfect. Onder een skinny jeans passen suède paarse laarsjes. Je eenvoudige cocktailjurk leuk je op met een grote paarse halsketting.

Deze kleur kan wel verdikken, dus pas wel op. Grote dames kunnen paarse jeans dragen, satijnen jurkjes met prints flatteren rondere types, want dit slankt namelijk af.  Klassiekere dames zullen zich beter voelen in de combinatie met zwart, je zit goed met een paarse kokerrok waar je dan een transparante top met bloemenprint op draagt.

Ook op je ogen mag deze winter donkerpaars. Supermodel Naomi Campbell flaneerde met oogschaduw in pruim op de catwalk voor Roberto Cavalli. Wie geen gothic-girl wil lijken, brengt metallic aan. Je maakt de look zachter met blauw of roze. Om ervoor te zorgen dat mensen niet denken dat je een blauw oog hebt, zorg er dan voor dat je de kleur niet vervaagt. (br.hln)



� Reageer (0)
23-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stella McCartney opent boetiek in Shanghai

Stella McCartney opent boetiek in Shanghai


http://oi48.tinypic.com/350p1qw.jpg


Stella McCartney heeft haar eigen eerste boetiek in Shanghai geopend. Het modehuis neemt daarmee de touwtjes in eigen handen in de Chinese zakenwereld.

De immense boetiek ligt in het Reel Mall in Nanjing Road. De winkel maakt deel uit van de verovering van China door het merk. In oktober volgen een eigen kinderboetiek en een lingerieshop van het merk. In Bejing volgt in december de opening van een tweede vrouwenboetiek.

Het in Londen gevestigde hoofdkwartier nam eerder dit jaar de Chinese verdeling in eigen handen, toen ze besloten de samenwerking met Lane Crawford stop te zetten. "Omdat we ons merk in Azië op de kaart willen zetten is onze aanwezigheid in China maar een eerste stap. We gaan erg lokaal te werk met een uitbreiding van het aantal winkels en een verhoogde distributie in andere boetieks", vertelde Frederick Lukoff, chief executive officer bij Stella McCartney. (br.she - foto photonews)




� Reageer (0)
21-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Cindy Crawford waagt zich aan eigen kledinglijn

 Cindy Crawford waagt zich aan eigen kledinglijn



http://oi45.tinypic.com/dvhefr.jpg


Voor de budgetvriendelijke modeketen C&A tekende ex-topmodel Cindy Crawford een wintercollectie. Daarnaast wordt ze ook het gezicht van andere kledinglijnen.

Naast tal van andere topmodellen als Kate Moss en Gisele Bundchen wilde ook het Amerikaanse model Cindy Crawford altijd al haar eigen outfits ontwerpen. Haar creaties, die enkel voor dames bestemd zullen zijn, hangen komende herfst in 1.500 Europese filialen van de keten, daarnaast kun je ze ook via acht webshops bestellen. Ze belooft comfortabele stukken te creëren, die je elke dag kan dragen.

De lijn draagt naam Cindy Crawford@C&A en zal donkere stukken truien, blazers, tops, jeans en leren jasjes bevatten. In het promotiefilmpje is het topmodel alvast te zien in haar eigen favoriete stuk: een lange gebreide cardigan met opvallende print.

Dit is niet de eerste samenwerking van de keten met een ster, maar het is wel de eerste keer dat de Europese keten een Amerikaanse topnaam kon strikken.




� Reageer (0)
18-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welke celebrity draagt hakken van 18 centimeter?

Welke celebrity draagt hakken van 18 centimeter?


http://oi46.tinypic.com/1zbfpxl.jpg


Met haar 158 centimeter is ze niet bepaald de grootste actrice in Hollywood. Maar de Amerikaanse actrice Eva Longoria bereikte gisteren nieuwe hoogtes terwijl ze werkte aan een nieuw project. De 37-jarige droeg een paar zwartwitte Olcay Gulsens met hakken van bijna 18 centimeter hoog.

Longoria deed alsof ze niet veel last had van de schoenen, maar ze moest toch verschillende keren steun zoeken bij het decor. Maar we kennen allemaal het aloude gezegde: wie mooi wil zijn, moet lijden.

Laat ons in de reacties weten wat u van deze schoenen vindt. (br.hln - foto photonews)




� Reageer (0)
17-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De rokken worden weer korter

De rokken worden weer korter


http://oi49.tinypic.com/33dczr5.jpg


De lengte van rokken wordt al haast een eeuw lang als een indicator van het economische klimaat gebruikt. Nu lange modellen helemaal trendy zijn, kunnen we het ergste vrezen voor onze bankrekening. De toekomst ziet er gelukkig beter uit.

De lengte van rokken zijn nu zelfs langer dan tijdens de grote depressie van 1929, ondekten economische experts. Sterren als Victoria Beckham, Katie Holmes en Rihanna zijn fan van de rokken die tot onder de knie of zelfs tot de enkels komen. De laatste keer dat de maxirok trendy was, was in de jaren '90 toen de inflatie 15 procent bedroeg. In de jaren '60, toen de minirok werd uitgevonden, nam de economie een vlucht. Toen waren modellen van 45 cm de norm. Nu zie je overal lange rokken, zowel bij dure designermerken als in de etalage van de budgetvriendelijke keten H&M.

Gelukkig ziet de toekomst er rooskleuriger uit, aangezien de rokken terug korter worden. Het onlinemagazine Business Insider vergelijk op de catwalk de lengte van de wintercollectie van vorig jaar met die van dit jaar. Daaruit blijkt dat die van 35,05 steeg naar 44,38. Hoe hoger de index, hoe korter de rokjes en dus volgens economische theorieën, hoe beter het gaat op de financiële markten. De komende winter mogen dames zich dus eraan verwachten opnieuw hun benen te showen en is het einde van de huidige economische recessie nabij.

Econoom George Taylor was de eerste om het verband tussen het economische klimaat en de lengte van rokken te leggen. Dames uit de gegoede klasse kozen vroeger voor kortere rokken om hun duurdere onderkledij te tonen in vergelijking met moeilijke tijden waarin ze lange jurken droegen om hun goedkope kousen te verbergen.

Van lang naar kort en terug
1929 - 1933
Tijdens de Grote Depressie na de crash van Wall Street gingen dames voor lang.

1960
De minirok werd uitgevonden nadat de economie op een hoogtepunt beleefde.

1980
Er was toen veel werkloosheid, dus de zomen werden langer, in 1982 was het werkloosheidscijfer op zijn hoogste punt in 50 jaar.

1984-1988
De yuppies maken opmars, de vrouwelijke yuppies droegen toen korte rokjes. 

1989-1992
De beurscrash maakte dat de inflatie steeg tot 15 procent, de rokken zakten tot over de knie.

1993-2002
Korte rokjes waren toen opnieuw hip, denk maar aan de talloze meidengroepen die in wel erg onthullende outfits op het podium stonden.




� Reageer (0)
14-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor

Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor

Klik op de foto om het filmpje te bekijken





Rosie Huntington-Whiteley is naast topmodel niet alleen nog actrice, nu probeert ze het ook als designer. De Britse schone gaat in zee met de Britse keten Marks & Spencer om een lingeriecollectie te lanceren.

Rosie was al het gezicht van de modelijn 'Rosie for Autograph'. Nu licht ze ook een tipje van de sluier van de lingerie die ze maakte voor de keten. "Ik hou van lingerie, ik heb er altijd een zwak voor gehad. Het is erg vrouwelijk en soms is het alsof het een klein geheimpje tussen vrouwen is. Met deze collectie hebben we een goed evenwicht gevonden tussen jong en modern, klassiek en sexy."

Je mag je verwachten aan veel pasteltinten, beige kant, een zijden kamerjas met bloemenprint, voor wie het wat sexyer mag, zijn jarretelles en kousen. Al voor ik model was, wilde ik ontwerpen, in het verleden heb ik al veel lingerie geshowd", aldus de 25-jarige schoonheid. "Het doel was een toegankelijke en voor iedereen aantrekkelijke collectie te maken, ik heb niet enkel met types als mezelf rekening gehouden." (br.hln)



� Reageer (0)
10-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen

Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen


http://oi48.tinypic.com/4j9qis.jpg


Wie trendy juwelen wil dragen, kiest best net als actrice Diane Kruger voor extreme modellen met kettingen of veel glitters die haast je hele oor bedekken.

De blonde schoonheid is alvast een grote fan van de extreme oorbellen, ze verscheen er al verschillende keren mee op de rode loper. Niet alleen chique modehuizen als Chanel hebben dit in hun juwelencollectie opgenomen, je vindt deze ook bij hippe ketens als Topshop of op de webshop Asos.com.

Bij deze trend ligt het voor de hand dat je je haar opsteekt of met een speldje achter je oren vastzet zodat je alle aandacht naar het juweel laat gaan. Het lijkt op het eerste gezicht een extreme look, maar als de brave Diane ermee weg raakt, dan kun jij dat ook.

Echte durvers gaan voor oorbellen waar ook een halsketting aan bevestigd is. Draag wel slechts een exemplaar aan een kant, want twee dezelfde, opvallende oorbellen zijn van het goede te veel. Het is niet altijd makkelijk om voor het andere oor een bijpassend juweel te vinden, maar je houdt dit best zo eenvoudig mogelijk. Wie het liever wat subtiel heeft, kan een eenvoudig ringetje dragen dat je bovenaan je oorschelp bevestigt. (br.hln)



� Reageer (0)
09-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak

Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak


http://oi47.tinypic.com/10ora74.jpg


Jonge vrouwen dragen niet langer een weinig bedekkende bikini op het strand, maar kiezen voor een flatterend badpak om te genieten van de zon, dat blijkt uit een recente Britse enquête.

Twee derde van de 1.489 ondervraagde vrouwen tussen 18 en 30 jaar geniet deze zomer van een strandvakantie. De meerderheid van hen droeg of is van plan badkledij uit een stuk aan het zwembad of op het strand aan te trekken. Slechts een derde gaat voor de traditionele bikini aan en 10 procent voor een tankini, dit is een biniki met lang topje dat je buik bedekt.

Badpakken zijn zo populair bij de jongere dames omdat dit hun rondingen beter flatteert, maar 22 procent draagt dit omdat ze het hipper vinden. Slechts een vijfde voelt zich zelfzeker op het strand. Driekwart kocht badkledij dat hun figuur beter doet uitkomen, de helft koos een afslankend model.

Het gemiddelde bedrag dat dames jaarlijks uitgeven aan een bikini is 84 euro aan, de doorsnee vrouw kocht 3,4 nieuwe stukken bedkleding het afgelopen jaar. Mark Pearson van de website MyVoucherCodes.co.uk, die het onderzoek liet uitvoeren: "Het is duidelijk dat het modebeeld aan het veranderen is, een badpak is niet langer ouderwets, er zijn genoeg modellen die alle maten en vormen flatteren." (br.hln)



� Reageer (0)
08-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar

Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar


http://oi46.tinypic.com/169htmh.jpg


Ze lanceerde eerder al modelijnen met jurkjes, jeans, zonnebrillen en kinderkleren, maar nu voegt Victoria Beckham nog een nieuwe reeks ontwerpen toe aan haar indrukwekkende cv. De ex-Spice Girl brengt binnenkort namelijk een brillenlijn op de markt.

De brillen komen er vooral omdat Victoria zelf ook last heeft van bijziendheid, maar nooit een geschikt montuur kan vinden.

"Ik moet een bril dragen, maar ik heb er nog geen gevonden die bij me past of waar ik van hou. Daarom heb ik besloten om ze zelf te ontwerpen", vertelde ze aan WWD.

Victoria, die in haar Spice Girl-dagen wel nog een bril droeg, riep daarvoor de hulp in van luxemerk 'Cutler & Gross'. Samen zullen ze zes monturen op de markt brengen, verkrijgbaar in drie verschillende kleuren. Qua stijl gaan ze zowel voor vrouwelijke als uniseks monturen, van pilotenbrillen tot golvende monturen.

Het algemene kleurenpalet zal bestaan uit zwart, 'schildpadkleur', juweeltinten, geel en bosgroen. De brillen zullen met de hand gemaakt worden in Italië in een combinatie van metaal en acetaat. Op de 'brilpootjes' zal een diamanten 'V' te zien zijn.

Wie nieuwsgierig is, moet niet lang meer wachten, want de collectie wordt op 4 oktober in Parijs gepresenteerd en is vanaf januari of februari 2013 verkrijgbaar. Voor een echte 'Victoria'-bril zal je wel zo'n 335 euro moeten neertellen.

Victoria zelf kijkt alleszins erg uit naar de lancering. "Binnenkort draag ik mijn eigen bril en het zal leuk zijn om eindelijk te zien waar ik heen ga", besluit de mode-ontwerpster. (br.hln)



� Reageer (0)
06-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoen en handtas ineen

Schoen en handtas ineen


http://oi47.tinypic.com/1qjp5v.jpg


Een handtas is vaak zo'n gedoe als je naar een feestje trekt, daar brengt Double Agent Shoes nu verandering in. Zij lanceren de schoen, die ook dienst doet als handtas.

Hoe het in zijn werk gaat? De plateauzolen van de schoenen zijn hol vanbinnen en kunnen met een kliksysteem geopend worden aan de achterkant. Daaruit kan je dan een vastgemaakte portefeuille halen waarin je je geld, sleutels en wat kaarten kwijt kan.(br.she)

Voor een exemplaar tel je gemiddeld 145 dollar neer.



� Reageer (0)
05-08-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karl Lagerfeld: Ik heb geen persoonlijkheid

Karl Lagerfeld: Ik heb geen persoonlijkheid


http://oi50.tinypic.com/4r9cp2.jpg


Karl Lagerfeld is een manusje van alles, naast twee eigen collecties, designt de man ook nog voor Fendi en Chanel. "Fendi lijkt nooit op Chanel en Chanel nooit op Karl Lagerfeld. Ik weet niet hoe ik dat krijg klaargespeeld."

"Ik denk altijd dat ik geen persoonlijkheid heb, maar misschien heb ik er in het echte leven wel drie. Je ziet een silhouet, meer is er niet te zien. Een fotograaf vertelde me ooit: ik moet langer bij je blijven om door te krijgen wat er achter de silhouetten schuilgaat. 'Je verspilt je tijd', zei ik hem. 'Er is niks gaande achter die façade'." (br.she - foto photo news)


� Reageer (0)
30-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?

Madonna's Truth or Dare schoenen: zou jij ze dragen?


http://oi50.tinypic.com/34he62s.jpg


Enkele maanden geleden kwam Madonna even plagend op de proppen met twee foto's van haar schoendesigns, maar nu is de volledige collectie een feit. De langverwachte 'Truth or Dare'-lijn omvat een dertigtal verschillende stijlen met een mooie mix van pumps, stiletto's, laarzen en platte schoenen, allemaal vervaardigd door schoenenketen 'Aldo'.

Critici vallen meteen met de deur in huis door te stellen dat de collectie eigenlijk maar weinig van Madonna's typische extravagantie bevat. Iets wat naar ons gevoel niet noodzakelijk een slechte eigenschap is. Het maakt de schoenen perfect draagbaar voor iedereen. "Het prijskaartje?", hoor ik u denken. Wel, dat varieert tussen 70 en 290 euro. Best doenbaar, met andere woorden.

Opvallend is het relatief brave kleurenpalet, dat niet verder reikt dan zwart, wit, bruin en zilver. De ontwerpen op zich zijn, duidelijk tegen de zin van fashionista's, vergelijkbaar met wat andere schoenenketens te bieden hebben. Madonna en co-designer Arianne Phillips mikken met deze collectie op vrouwen tussen 27 en 50. Voor de jeugd bestaat er namelijk 'Material Girl', waarvoor recent nog een voorproevertje van de herfstcollectie werd gelost.

"Het eerste wat we deden was kijken naar de schoenen die Madonna doorheen de haren zelf had gedragen. We kozen bewust voor stijlen die we nooit zouden kunnen missen", deelt Arianne. "Je kan er altijd op rekenen dat ze stijl en kwaliteit brengt vanuit een zeer vrouwelijk perspectief", klinkt het. De schoenen werden speciaal aangepast om te beschermen tegen verdraaide enkels, aangezien Madonna's dansers de ontwerpen dragen op het podium. Zo werden al enkele van de designs gespot tijdens haar huidige wereldtournee.

De collectie zal verkrijgbaar zijn via ASOS en ook bij Macy's en Nordstrom zullen de schoenen mogen pronken in de etalages. Tot slot kondigen we alvast aan dat er ook een lingeriecollectie van Truth or Dare op het programma staat en dat Madonna in 2013 nog een reeks accessoires op de markt zal brengen. (br.hln -foto Truth or Dare)



� Reageer (0)
28-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stella McCartney mikt op betaalbare lingerie voor elke dag

Stella McCartney mikt op betaalbare lingerie voor elke dag


http://oi45.tinypic.com/1j52dk.jpg


Ontwerpster Stella McCartney, zeer geliefd in sterrenland voor haar aantrekkelijke jurken met optische illusies, komt nu op de proppen met een betaalbare lingeriecollectie voor dagdagelijks gebruik.

De collectie, getiteld 'Stella', vormt de nieuwste aanwinst van een groeiend lingeriereportoire dat ontstond in 2008. McCartney werkt graag met zijde en kant en mikte voor haar duurdere designs op lingerie die gezien mag worden en niet verstopt onder kledij. Een beetje vergelijkbaar dus met de denkwijze van de Nederlandse Marlies Dekkers.

Met deze lijn gaat ze echter voor comfort, gemak, onzichtbaarheid en budgetvriendelijkheid. Zoals altijd maakt ze gebruik van de allernieuwste technologie om op innoverende wijze de dunste, lichtste en meest onzichtbare lingerie op de markt te brengen. Naar eigen zeggen is 'Stella' "een bijna naakte ervaring".

De reeks bestaat uit vijf basistypes: Moulded Underwire, Balconnet, Plunge, Strapless en Supernatural. Deze laatste is een splinternieuw behasilhouet dat, volledig draadloos en quasi onzichtbaar, voor een knappe decolleté zou zorgen. Verder is de collectie ook onderverdeeld in drie substijlen: Stella Smooth, Stella Lace en Stella Mesh, die allemaal tussen de 50 en 60 kosten. De slipjes vallen tussen 25 en 30 euro. (br.hln)



� Reageer (0)
26-07-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikinifoto's een nachtmerrie?

Bikinifoto's een nachtmerrie?


http://oi49.tinypic.com/2r4shle.jpg


Het bikiniseizoen betekent voor de meeste vrouwen een nachtmerrie, want dat betekent dat ze de gebieden waarover ze complexen bloot moeten geven. Wanneer dit dan ook nog eens voor eeuwig wordt vastgelegd, vinden ze het helemaal verschrikkelijk. We delen poseertips van lingeriemodellen zodat je op alle vakantiekiekjes je van je beste kant kunt laten zien.

Het Amerikaanse lingeriemodel Jessica Hart zegt dat je best op je tenen gaat staan voor een slanker effect. "Dit verlengt namelijk je benen en doet je beenspieren beter uitkomen. Zorg ervoor dat je je heupen en lichaam langs een kant lichtjes naar voren beweegt. Hou je armen zo natuurlijk mogelijk, je kunt deze bijvoorbeeld op je heup zetten. Of ga je met je handen door je haar. Draag ook een bikini die goed past, niets is zo erg als een te klein topje of broekje dat je lovehandles of buikje net benadrukt."

Het volslanke model Georgina Burke: "Mijn meest flatterende pose is wanneer ik mijn kont naar achteren steek, dit verlengt mijn bovenlichaam. Door je schouders naar achteren te doen, komen je borsten meer in de kijker. Ook helpt het natuurlijk je buik in te trekken. Je benen kruisen benadrukt je zandloperfiguur en dit verlengt ook je benen. Steek je kin naar voren, dit verlengt je nek en legt de nadruk op je gezicht. Dames met rondingen kunnen best hoge hakken aantrekken want dit doet je groter lijken en slankt zo af, zo sta je ook vanzelf in de juiste houding."

De beste manier om je buikje te verstoppen is door een transparante jurk te dragen of verstop deze onder een grote sjaal die je rond je taille bindt. Met een broekje dat hoog in de taille komt, kun je ook heel wat verdoezelen. Model Erin Heatherton zegt dat de meest flatterende pose de houding is waarin je je het meest op je gemak voelt. "Je armen kunnen losjes naast je lichaam hangen of op je heupen zetten. Kijk ook altijd recht in de camera, zo straal je veel zelfvertrouwen uit." (br.hln)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!