Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



14-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fashion Weeks tegen ban te magere modellen


Fashion Weeks tegen ban te magere modellen





De plannen om graatmagere modellen van de Londense catwalk Fashion Week te weren werden tegengehouden door de organistoren. Milaan, New York en Parijs volgden achteraf het voorbeeld van Londen.

Boycot
Een tijdje geleden werd het initiatief geopperd dat modellen verplicht worden een certificaat te hebben van de dokter dat de meisjes gezond verklaarde. Hebben ze dit niet, komen de meisjes de catwalk niet op. Deze plannen kregen veel steun van de Britse regering. Maar het voorstel werd door de organisatoren van de Londense Fashion Week verworpen, daarna weigerden ook New York, Paris en Milaan hier aan mee te werken. Vertegenwoordigers van de drie laatste steden vrezen dat de modellen de shows zullen boycotten als ze straffen krijgen wanneer ze niet gezond blijken te zijn.

  
De afbeelding “http://athea2.googlepages.com/an.jpg/an-large.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Aanbevelingen
Vertegenwoordiger van New York Steven Kolb: "We bekeken maatregelen als certificaten van dokters en het controleren van hun BMI'. Maar we beslisten dat het niet aan ons was om aanbevelingen te maken. Het is fout een meisje te dwingen tot een lichamelijk onderzoek, zeker omdat de signalen van gezondheidsproblemen bij modellen niet altijd duidelijk zijn."

Prijs
Eerder al liet de modewereld haar ontevredenheid blijken over maatregelen als het certificaat. Het was vooral de prijs waar moeilijk over werd gedaan. Per model zouden organisatoren jaarlijks tussen de 300 en 600 euro moeten betalen voor een certificaat van de dokter. (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
13-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur


Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur






Lingeriemerk Agent Provocateur laat Maggie Gyllenhaal als gezicht van hun merk schitteren. Hiermee volgt ze Kate Moss op. Maggie speelt mee in The Dark Knight, de nieuwe Batman film die momenteel alle records breekt.


Gewaagde setjes

Agent Provocateur is een Brits lingeriemerk en staat bekend om mooie, sexy en soms zelfs gewaagde setjes. Hun advertenties liggen ook in die lijn, Maggie Gyllenhaal laat er haar verleidelijkste kant zien, meldt fashion.nl.


Helft van de prijs

De setjes zijn heel verleidelijk en mooi, maar je moet er wat voor over hebben, Agent Provocateur is niet goedkoop. Als je er nu nog snel bij bent, kun je wel aan de helft van de prijs lingerie scoren. Bekijk het aanbod op www.agentprovocateur.com. (ep)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mango lanceert tweede mannencollectie

Mango lanceert tweede mannencollectie


He by Mango



Vorig seizoen lanceerde Mango een lijn voor mannen 'HE by Mango'. Het was blijkbaar een succes want ook volgend seizoen zullen mannen hun gading in de winkels van dit merk. Er zijn twee collecties en die zijn gericht op de jonge en modebewuste man.


Trendy
De lijn doet wat klassiek aan, maar je kan de stukken wel goed combineren met meer trendy items. Ideaal dus om je eigen stijl te creëren. Mannen kunnen zich verwachten aan grove, wollen truien met kabels. Daarnaast overwegen strepen, ruiten en dikke winterstoffen als corduroy en vloer, meldt fashion.nl.


Twee collecties
De lijn werd in twee collecties opgedeeld met elk hun eigen thema. Eerst heb je 'Urbano', wat voor een sportieve urban lijn staat. Jeans, grote leren tassen, sportieve jassen en makkelijke schoenen domineren Urbano. Daarnaast heb je 'Greenforest', met als thema outdoor. Hier staan trenchcoats, corduroy broeken, stoere laarzen en canvas tassen centraal. De kleuren zijn overwegend basic en groen. (ep)(br.nina)



� Reageer (0)
11-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paars wordt dé herfsthit


Paars wordt dé herfsthit


De afbeelding “http://img227.imageshack.us/img227/5174/paqn8.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.
Versace

Kleedje bij Asos.com


Kleedje bij La Redoute


Bloesje bij Asos.com

Schoenen Mulberry


We zagen het op de catwalk bij Stella McCartney, Cavalli, Versace en Marc Jacobs in al zijn tinten en nu vind je het in de rekken: paars. Deze kleur staat symbool voor geluk, rijkdom en royaliteit en is dus de ideale keuze als je voor chic wil gaan. Zeker als je het ziet op stoffen als fluweel of satijn.


Alle tinten
Gelukkig vind je paars in alle mogelijke varianten, van lila tot lavendel en van violet tot pruimpaars. Zo kan elke vrouw deze trend kan dragen. Elk kledingsstuk heeft zijn paarse versie: schoenen, tassen, jassen en jurken. Felpaars beleeft deze herfst zijn modehoogtepunt. Maar voor stoffen als satijn of suède, kom je veel lavendel en lila tegen. Ook het fruit komt aan bod: denk aan druiven, pruimen, aubergines maar eveneens felle kleuren die meer naar het roze neigen.


Combineren
Paars is dus een geweldige optie als je voor chic wil gaan, maar kies dan wel voor een zachtere tint. De combinatie die bijna iedereen staat is met rood en blauw. Ben jij eerder een durfal, draag het dan met zwart of fuchsia. Neigt je kledingsstuk eerder naar bordeaux, vermijd dan een combinatie met zwart, chocoladebruin en olijfgroen. Wat wel gaat is roodbruin, roest, oranje en rood. Je kiest best niet voor een look helemaal in het paars. Draag dus ofwel voor paarse accessoires of een paarse jurk. Antraciete accessoires geven je outfit extra cachet.


Wie staat met wat?
Vrouwen met een donkere huidskleur, staan mooi met lavendel en lila. Heb je een bleke huid en blond haar, kies dan voor diepe kleuren als pruimpaars, maar ook bordeaux zal je doen stralen. Violet flatteert vrouwen met donker haar en lichte huid. Roodharigen kiezen best voor een blauwig paars. (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtig haar door de juiste voeding


Prachtig haar door de juiste voeding



De afbeelding “http://img389.imageshack.us/img389/8562/76706149aq7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een goede shampoo en conditioner kunnen je al een heel eind op weg helpen. Maar om stralend haar te krijgen, moet je ook letten op wat je eet. Je haar groeit tussen 0,6 tot 1,2 cm per maand.


Door de juiste dingen te eten, worden je cellen sterker, hierdoor gaat je haar er mooier uitzien. Maar verwacht je aan geen mirakels. Ben je geboren met dun haar, dan moet je niet verwachten dat je plots een heel volumineuze coupe zult krijgen. Maar door de juiste proteïnes en ijzers te eten kun je wel een verschil maken.


Let op met voedingssupplementen die zeggen je haar dikker te maken of je het sneller te doen groeien. Een overvloed aan bepaalde supplementen zoals vitamine A kunnen kunnen juist haaruitval veroorzaken.


Zalm

Zalm bevat veel omega-3-vetzuren, deze proteïne bevat ook vitamine B-12 en ijzer. Die vetzuren ondersteunen de gezondheid van je hoofdhuid. Een tekort ervan geeft je een droge hoofdhuid en zal ervoor zorgen dat je haar er dof uitziet. Vegetariërs kunnen voor een dagelijkse portie lijnzaad zorgen, dit bevat plantaardige omega-3-vetzuren.


  De afbeelding “http://img182.imageshack.us/img182/9782/53973354dv2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Groene groenten

Groenten met een donker groene kleur, als broccoli en spinazie, zijn een goede bron voor vitamine A and C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om talgvet te produceren. Deze olieachtige stof is de natuurlijke conditioner van je haar. Verder zitten deze groenten vol ijzer en calcium.


Bonen

Linzen en kidney beans zijn belangrijk voor je haar. Ze leveren proteïnes die de groei bevorderen, maar ze bevatten ook ijzer, zink en biotine. Een tekort aan deze laatste stof zorgt voor bros haar.


Noten

Paranoten zijn een goede bron van selenium, een mineraal dat belangrijk is voor de gezondheid van je hoofdhuid. Walnoten bevatten omega-3-vetzuren die de conditie van je haar verbeteren. Samen met cashewnoten, pecannoten en amandelnoten zijn ze een uitstekende bron van zink. Een tekort van zink zorgt voor futloos haar.


Gevogelte

Kip en kalkoen zitten boordevol proteïnes, zonder deze stof krijg je zwak en broos haar. Als je een hier een langdurig tekort aan hebt, kan je haar zijn kleur verliezen. Verder zit er ook een speciale soort ijzer in dat je lichaam makkelijk kan opnemen.

 
De afbeelding “http://img391.imageshack.us/img391/9636/haadi5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Eieren

Het maakt niet uit hoe ze geserveerd worden, eieren zitten vol proteïnes. Daarnaast bevatten ze ook biotine en vitamine B-12, belangrijke voedingsstoffen wat beauty betreft.


Volkoren

Kies voor volkorenbrood en -ontbijtgranen, zo krijg je genoeg zink, ijzer en vitamine B binnen. Een snack met volkoren bezorgt je ook energie als je in de namiddag een dipje krijgt.


Oesters

Ze staan niet alleen bekend als afrodisiacum maar ze helpen je ook aan gezond haar. Oesters bevatten de anti-oxidant zink. Maar niet getreurd als ze niet dagelijks op je menu staan, je krijgt neemt ook zink op door runds- en lamsvlees te eten.


Magere zuivelproducten

Magere melk en yoghurt zijn een bronnen van calcium. Verder bevatten ze twee belangrijke bronnen van proteïne.


  De afbeelding “http://img413.imageshack.us/img413/608/kapselsez5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Wortels

Wortelen zitten boordevol vitamine A, die je naast een goed zicht ook een gezonde hoofdhuid geven.

   
Variatie
Wat gezonde eetgewoonten betreft, is variatie ontzettend belangrijk. Probeer alle bovenstaande voedingsmiddelen met elkaar af te wisslen.


Crashdiëten zijn ontzettend slecht voor je haar. Veel gewicht verliezen op korte tijd heeft invloed op het haarritme. Dat kun je twee tot drie maanden later merken aan haaruitval. Het is belangrijk om dan weer zo snel mogelijk gezond te eten. (ep) (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw modeprogramma


RTL 8 komt met nieuw modeprogramma


De afbeelding “http://img206.imageshack.us/img206/411/trickbd2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Binnenkort kunnen we weer gekluisterd achter de buis gaan zitten en kijken naar het nieuwe modeprogramma op RTL8: Fashion Trix. In het programma bespreekt de Belgische styliste Daisy Dee de laatste modetrends en gaat ze opzoek naar de beauty- en modegeheimen van sterren.

Daisy Dee, die onder andere samenwerkte met wereldsterren als Madonna en Destiny’s child, presenteert het modeprogramma al vier seizoenen in België. Maar vanaf 18 september om 22.00 uur is ook Nederland aan de beurt.


De afbeelding “http://img291.imageshack.us/img291/1808/15563716pk1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


fashion televisieprogramma

In dit programma geeft Daisy Rollocks ons de beste mode tips, en toont ze hoe we met een beperkt budget een look en stijl van wereldklasse kunnen nabootsen.

Fashion Trix is het programma voor de echte modeliefhebber: Daisy leert je alles over de laatste internationale modetrends, en neemt je mee naar de grote topdesigners. Ze gaat backstage bij de grote modeshows, maar bezoekt ook nieuw opkomend talent. Wekelijks volgt Daisy een nationale of internationale celebrity om zo zijn of haar fashion trix te achterhalen.
Ondertussen tipt ze de kijker op trendy shops die zij op haar ontdekkingsreis tegenkomt.

In de "Magic Make Over" transformeert Daisy een "gewone" mens tot iemand met een internationale superster look. Dit doet ze met een team van internationale stylisten, make-up artiesten en een glamour fotograaf.

" These are the Trix of Fashion "

Fashionista Daisy Rollocks is terug met het vierde seizoen van Fashion Trix! Daisy geeft je weer de beste modetips, leert je alles over de laatste internationale modetrend, neemt je mee naar de grote topdesigners en ontfutselt modegeheimen van de grootste sterren.




� Reageer (0)
10-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spijkerschoenen, iets voor jou?


Spijkerschoenen, iets voor jou?



Christian Louboutin.

Jimmy Choo.

Marc Jacobs.

Stoere boots.


Het blijft schoenentrends regenen, figuurlijk gelukkig. Voor stoere dames, durvers en bitchy ladies zijn er nu: de spijkerschoenen. Dat mag je vrij letterlijk nemen: de schoenen zijn bezaaid met een overdaad aan kleine of grote 'spijkers', soms bol, soms met een afgeronde punt, soms kruisvormig.

De spijkers komen voor op allerlei soorten schoenen: bandjessandalen, enkellaarzen, stoere boots maar ook een witte hakschoen met fijn riempje (Christian Louboutin), paarse enkellaarsjes (Marc Jacobs) of torenhoge Jimmy Choo's. Voor elk wat wils dus... (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sensuele rijpe kersen domineren herfstmake-up


Sensuele rijpe kersen domineren herfstmake-up



 


De modewereld is alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het herfstseizoen. De eerste berichten doen alvast de nieuwsgierigheid wekken. Zo concentreert make-upmerk M.A.C. zich op kersen. Deze zomerse, wellustige vruchten geven kleur aan de herfstlijn Cult of Cherry, zowel voor lipsticks, oogschaduw, nagellak en poeder.


De donkere tinten eigen aan de herfst verbergen tegelijk enige dramatische sensualiteit. Dat blijkt ook uit de namen voor de beautyspulletjes: russian red lipstick, illegal purple nagellak en Spiced Chocolate oogschaduw. Voor de iets, euh, rijpere vrouw. Vanaf september te koop.



M.A.C. is niet de eerste die met kersextracten werkt. Eerder bracht The body shop een volledig lijn lichaamsverzorgingsproducten met Japanse kersenbloesem uit. (edp)(br.Nina)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gekleurde lippen, 10 uur lang


Gekleurde lippen, 10 uur lang






Lipstick die tien uur blijft zitten, het bestaat. Nivea Extreme Resist heeft zijn naam niet gestolen: de lipstick blijft extreem lang zitten. Bijkomend voordeel? In tegenstelling tot andere langhoudende lipgloss legt de Extreme Resist geen dikke, plakkerige laag op je lippen. Het voelt als gewone lipstick, met dat verschil dat je twee lagen kan geven: eerst het kleurtje, dan de glans. De Extreme Resist lipstick komt in verschillende kleuren (van felrood over roze tot bruin).


De Extreme Resist Lip Gloss vervoegt de Extreme Resist Mascara. Ook deze mascara houdt extreem lang, en is verkrijgbaar in de kleuren zwart, bruin en pruim. (br.hln)



� Reageer (0)
09-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In en handomdraai sexy


Van formeel naar sexy in een handomdraai





Een jurk die je zowel op het werk als naar een sexy afspraakje kan dragen, mits enige aanpassingen: het bestaat. Door slim naaiwerk kan de jurk van een formele, elegante jurk met halflange mouwen tot een kortere jurk met een split, meer decolleté en kortere mouwtjes omgevormd worden. De jurk heet toepasselijk en weinig verhullend de 'Work to flirt dress' en werd ontworpen door de Britse datingsite datingdirect.com. Hoe lang de transformatie duurt, werd niet gemeld.

Te veel gedoe
De jurk kwam er na een onderzoek van datingdirect.com waaruit bleek dat 42 procent van de vrouwen vermijdt in haar zakelijke kledij naar een afspraakje te moeten gaan. Eén op drie wijst zelfs een drankje of etentje af omdat ze niet in hun werkkledij willen gaan. 68 procent vond een extra outfit meenemen en zich omkleden dan weer te veel werk, de helft shopt tijdens de lunchpauze om iets geschikt aan te trekken. 40 procent van de ondervraagde mannen vond een date in werkkleding een afknapper.

Prototype
De jurk is momenteel nog maar een prototype en is nog nergens te koop, maar ontwerper Tansy Hamley heeft goede hoop dat de jurk wel degelijk in productie zal gebracht worden en zal verkocht worden. "De jurk werd goed onthaald. Veel vrouwen zeiden dat het kledingsstuk hen een heleboel miserie zou besparen."

"Ons leven is al zo hectisch, en vrouwen brengen steeds meer uren op het werk door. Ik denk dat mode nuttiger en vooruitziender moet worden. Twee-in-één-kledij zal de norm worden, zodat je gemakkelijk van de ene situatie naar de andere kan in aangepaste kledij." (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 beautygadgets uitgetest

7 beautygadgets uitgetest





Ook op de beautymarkt beweegt er meer dan een nieuwe kleur lipstick of een nieuw soort parfum. Ook hier worden gadgets op de markt gebracht die vrouwen moeten helpen om nog sneller nog mooier te worden. Maar gebeurt dat ook? De Britse Anne Shooter probeerde ze allemaal uit.

1) Vibrerende mascara (Lancôme, 45 euro)

Het idee: de mascara kan met een knopje beginnen vibreren aan 7000 vibraties per minuut, waardoor het de wimpers volledig kan bereiken. Het resultaat is langere, grotere, dikkere wimpers.

Het resultaat: het werkt, snel en effectief. Alleen is de laag wel erg dik en niet echt geschikt wanneer je nog in daglicht naar buiten moet. Voor een avondje dansen kan het wel.

2) Magnetische facelift (Beauty Magnets, 15 euro)

Het idee: magneten zouden je bloedsomloop stimlueren, waardoor je huid er frisser gaat uitzien. Een half uurtje is genoeg. Blijkbaar deed Cleopatra het ook.

Het resultaat: niet overtuigend. De magneetjes bleven niet goed op de huid plakken en voelden tintelend en soms jeukerig aan. Voor de huid had het geen waarneembare verbetering.

3) Cellulitismassage (Wellbox, 1500 euro)

Het idee: een massagesysteem dat je ook thuis kan gebruiken. Het geeft een diepeweefselmassage, de enige behandeling die ook bewezen heeft cellulitis werkelijk te verminderen. Naast cellulitis neemt de machine ook vet, losse huid, wallen, rimpels en een doffe huid aan.

Het resultaat: Gemakkelijk, aangenaam en ontspannend, dat was het wel, maar na twee weken was het resultaat niet écht zichtbaar. Bovendien moet je het waarschijnlijk dagelijks gebruiken.

4) Tandengloss (Pearl drops instant white, 10 euro)

Het idee: instant wittere tanden door de parelwitte laag die je op de tanden legt. Waar en wanneer je wil, met onmiddellijk resultaat.

Het resultaat: leuk en het werkt. Gewoon opsmeren, enkele seconden laten drogen en klaar is kees. Het product smaakt lichtjes naar munt en is gemakkelijk weg te borstelen. Nadeel: het verdwijnt ook vrij snel na eten of drinken, dus je moet het vaak terug aanbrengen.

5) Antiverouderingspen (Crystal Clear Eye Pen, 170 euro)

Het idee: Deze pen (of stift, zo je wil) masseert een gel rond de ogen waardoor rimpels en wallen verdwijnen omdat cellen gestimuleerd worden en de spieren aangespannen worden. Het zou je 10 jaar jongen in 30 seconden doen lijken.

Het resultaat: Je voelde de huid verstrakken en verzachten tegelijkertijd, en de fijne lijntjes verbeterend bijna onmiddellijk. Maar het is nogal duur voor het effect: er bestaan veel goedkopere antirimpelproducten.

6) Rimpelroller (Tua Visto, 250 euro)

Het idee: deze roller masseert het gezicht om wallen en rimpels te verminderen. Binnen de 12 weken is je gezicht gelift en geherdefinieerd, zo beloven klinische studies. Kate Moss en Kelly Osbourne zouden fan zijn.

Het resultaat: het gebruik is een beetje omslachtig, maar als je de instructies volgt, is er geen problem. De elektrische sensaties en samentrekkende spieren voelen aangenaam, en je krijgt echt het idée dat je huid een lift krijgt. Na twee weken is er een duidelijk resultaat.

7) Permanente lipstick (Lip ink, 18 euro)

Het idee: een natuurlijke, langhoudende lipstick. Britney Spears, Dita Von Teese en Courtney Cox krijgen er niet genoeg van.

Het resultaat: het werkt, al is dit niet echt lipstick want die bevat was die van de lippen geveegd wordt. Dit is een soort inkt, die je lippen als het ware 'bevlekt' of 'kleurt' zoals met een stift. Echter deze lipinkt is een organisch product en bevat geen chemicaliën. Bovendien kan je je eigen versie laten maken in je favoriete kleurlipstick voor 10 euro extra. In dezelfde lijn is mascara en oogschaduw te krijgen. Meer info: www.lipink.co.uk. (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
08-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belg kleedt zich steeds vaker tweedehands


Belg kleedt zich steeds vaker tweedehands


http://www.kathleenverachtert.com/img/kledij_02.png


Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen" kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels. Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.


Niet alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen maakt je slanker


Shoppen maakt je slanker


http://tuinfreakina130260.web-log.nl/tuinfreakina130260/images/shoppen.jpg



Vrouwen verbranden jaarlijks meer dan 12000 calorieën door te shoppen, dat blijkt uit een recente Britse enquête.

Kilometers en calorieën
De gemiddelde vrouwelijke shopper legt gemiddeld 3,5 kilometer af per tripje. Als ze aan een gemiddelde van vijf shopuitstapjes per maand komt, telt dit op tot 17,5 km per maand of 210 kilometer per jaar. Per 1,5 km verbrand je ongeveer 100 calorieën, een shoptrip is dus goed voor 200 calorieën of meer dan 12.000 calorieën per jaar. Dat is het equivalent van 65 pakjes chips of 43 chocoladerepen.

Sport
39 procent van de vrouwen gelooft dat een serieuze shoptrip even vermoeiend is voor het lichaam als een sessie in de fitness. Mannen getuigen niet van evenveel uithoudingsvermogen in de winkels. Ze winkelen korter en minder vaak, waarmee ze slechts 8.928 calorieën per jaar of 744 calorieën per maand verbranden.

Spenderen
Ook blijkt dat de gemiddelde Brit 18.150 winkels in zijn leven bezoekt. Dat zijn er 25 per maand of 300 per jaar, tijdens een gemiddelde shoptrip geven we 90 euro uit. Dat loopt op tot een jaarlijkse rekening van 5.454 euro. We spenderen het meeste aan mode, met zo'n 2.545 euro per jaar. Cosmetica staan op de tweede plaats, boeken, cd's en dvd's op de derde. De studie ondervroeg 2.000 mensen.

"Vrouwen vinden shoppen leuk, maar nu hebben we bewijs dat het ook goed voor je is", zegt een van de onderzoekers. "Winkelen voelt niet aan als sporten maar dit onderzoek toont aan dat dit wel hetzelfde effect heeft."



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sproetjes mogen terug

Sproetjes mogen terug


Supermodel Lily Cole


Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.

Celebs met sproetjes
Vele sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische chirurgie aan te pas kwam.

Uitdagend
Blijkbaar zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan uit?"

Twee soorten
Er zijn twee soorten sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand. Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen. Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en onregelmatiger qua vorm.

Schade
Toch wil dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.

Sproetjes tekenen
Heb je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek thuis verschillende keren oefent. (ep)(br.hln)


� Reageer (0)
07-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwangerschapslingerie


Dekkers wint award met zwangerschapslingerie






Marlies Dekkers heeft een prestigieuze modeprijs gewonnen in New York. De Nederlandse lingerieontwerpster ontving de Best Maternity-award voor haar collectie zwangerschapslingerie. Dat bevestigt een woordvoerder van haar Dekkers bedrijf.

Het is niet de eerst keer dat de 42-jarige ontwerpster een Cila Award in ontvangst mag nemen. Vorig jaar won Dekkers in de categorie Best Fashion. Ze staat bekend om haar sexy ontwerpen met strakke lijnen.

De jaarlijkse Contours International Lingerie Awards-uitreiking werd voor de derde keer georganiseerd in het Waldorf Astoriahotel in New York. (novum/edp)(br.hln)



� Reageer (0)
06-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerietrend: minder bloot, meer sfeer


Lingerietrend: minder bloot, meer sfeer









De lingerie gaat volgend seizoen helemaal jaren '20 met grote onderbroeken, kniekousen met strik, jaretellen en beha's die de borsten zowaar verstoppen. Minder bloot, maar daarom niet minder sexy.

De kleuren blijven sober: veel zwart, veel huidskleur, wit of pasteltinten. De beha's zijn soms ouderwets eenvoudig, dan weer afgewerkt met een overdaad aan ruches. Ook opvallend: de vele, doorzichtige pareo's en kimono's die het lichaam verstoppen en aankleden.

De hele collectie die op de modeshow Lingerie Americas werd getoond bracht een Chicago-sfeertje met zich mee, inclusief sexy nachtclubzangeressen en de schandaaltjes achter het podium. Het geheel werd afgewerkt met bollenkettingen, parmantige kleine hoedjes en stukjes fluffy stola. De jazzy schoenen, die deze herfst hét item worden, de armverwarmers en krullen maken het helemaal af. (br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt de 'baggy'-broek ooit terug een hit?


Wordt de 'baggy'-broek ooit terug een hit?


Bovendien is de associatie met de mannelijke baggypants uit de jaren '90 (nog) veel te sterk.

Katie Holmes in de baggy-broek. Een niet erg geslaagde look, als je het ons vraagt.

Of draagt Katie de trend verkeerd?


Komt hij of komt hij niet? De 'baggy pants' wordt voorzichtig geïntroduceerd door enkele sterren (zoals Katie Holmes en Heidi Klum), maar slaat voorlopig niet aan. Wordt het een trend die een stille dood sterft, zoals de wijde broeken (eveneens gedragen door Holmes en Victoria Beckham) en de broeken met de hoge taille?

Als het aan elle.nl ligt alvast niet. De site heeft het haar persoonlijke missie gemaakt de broek te promoten. "Wij houden van de baggy jeans. Heerlijk op een off day en met de juiste accessoires nog een statement ook", luidt het op de website. "Elle.nl roept iedereen op om deze trend nu eindelijk naar een hoger platform te verheffen. Sponsor de baggy jeans en schaf er deze zomer nog één aan. De mode is je eeuwig dankbaar."

Afwachten of fashionista's allerhande dat ook werkelijk zullen doen. Want hoe comfortabel de broek ook is, erg elegant of gesofisticeerd ziet hij er alvast niet uit. Bovendien ligt de associatie met skaters uit de jaren '90 vele jonge vrouwen vast nog vers in het geheugen.(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen gefrustreerd door verkeerde kledingmaten

Vrouwen gefrustreerd door verkeerde kledingmaten

De afbeelding “http://dayake.googlepages.com/alessandro3.jpg/alessandro3-full;init:.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een derde van de Australische vrouwen vindt het heel frustrerend wanneer ze een grotere maat dan normaal moet kopen, dat blijkt uit een enquête. De helft van hen koopt liever een duurder stuk dan iets dat in haar ogen de verkeerde maat is.

Wringen in kleinere maat
64 procent van de Australische vrouwen heeft verschillende maten in haar kast hangen. Twee derde van de respondenten zou een maat groter kopen als ze het kledingsstuk echt mooi vinden, maar een op drie gaf toe dat ze zich hier echt gefrustreerd, dik of zelfs depressief door voelt. 40 procent van de vrouwen zegt dat ze een merk vermijdt als dat kleinere maten heeft dan normaal. 13 procent zou zich in haar normale maat wringen om te vermijden een grotere maat te kopen. 14 procent van de Australische vrouwen weet niet hoe kleding gemeten en gemaakt wordt.

Meer aandacht voor maat
"Vrouwen besteden meer aandacht aan de maat van een kledingstuk dan aan de prijs", aldus een van de onderzoekers. De verwarring over maten zou voornamelijk komen door een gebrek aan een internationale standaard, beweert Jo Kellock directeur van de Council of Textile and Fashion Industries of Australia. "Vrouwen zouden kledingstukken moeten kopen die perfect passen, onafhankelijk van de maat. Een outfit moet voornamelijk passen bij je figuur. Maar ik ontken niet dat er een nood is aan een accurate standaard voor maten gebaseerd op wetenschappelijke data . Dat zal ervoor zorgen dat ontwerpers zich consequent aan maten houden. En de consumenten zullen zich beter voelen tijdens het shoppen."

Meer dan 2000 vrouwen namen deel aan de enquête. (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
05-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puntige schoenen, de nieuwste wintertrend?

Puntige schoenen, de nieuwste wintertrend?


Kelsey for Mulberry: de herfst- en wintercollectie.


Puntige schoenen, zowel vooraan als achteraan: er is geen ontkomen meer aan. Ook Jonathan Kelsey ontwierp voor Mulberry puntige schoenen, zowel voor vrouwen als voor mannen.


Naaldhak en halve plateauzool
Mannen krijgen een 'moderne' versie van de jazz-schoen, inclusief scherpe punt. Voor vrouwen gaat Kelsey extremer. Hij combineert de scherpe punt bij enkellaarsjes of pump met hoge naaldhakken en een verhoogde schoenzool. Daarmee is de schoen geen plateauschoen, maar ook geen 'gewone' schoen.

Lila!
Ook opvallend: de schoenen, vijf ontwerpen in het totaal, zijn altijd in drie kleuren beschikbaar (behalve de laarzen): zwart, bruin en lila. De eerste twee in glanzend leer, de laatste in suède.


Twee collecties
Mulberry, eerder bekend als handtassenmerk, werpt zich nu dus ook op schoenen. "Een schoenenlijn is altijd een onderdeel van ons ondernemingsplan geweest. Toen we Jonathan's ontwerpen voor de herfst 2007 zagen, wisten we dat zijn energie en designs perfect bij ons merk zouden passen." Kelsey tekent (voorlopig) twee collecties: herfst/winter 2008 en lente/zomer 2009. Aan designerschoenen hangt echter ook een designerprijsje: de schoenen kunnen tot 400 euro kosten. (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mode trend

Mode trend


De afbeelding “http://img99.imageshack.us/img99/4690/nuhiv5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Zomers en elegant voor de dametjes met mooie benen.
Ook mooi met doorschijnende omslag rok eroverheen




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!