Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



18-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische modekoning nog nooit gefotografeerd


Belgische modekoning nog nooit gefotografeerd


De afbeelding “http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2008/08/16/NBN_A16_MARGIELA2.MM.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


De Amerikaanse modebijbel 'Vogue' wijdt in het nieuwe nummer een speciaal artikel aan de meest invloedrijke mode-Belg. Is dat dan Dries Van Noten? Of Walter Van Beirendonck? Nee: Martin Margiela. Een Limburger die zo onzichtbaar is dat velen eraan twijfelen of hij wel echt bestaat.
Voor het grote publiek is hij een onbekende, voor ingewijden een held. Feit is dat Martin Margiela (51) al twintig jaar in de mode actief is. Een jubileum dat in september gevierd wordt met een grote tentoonstelling in het Antwerpse ModeMuseum, en dat de belangrijkste internationale kranten en tijdschriften ertoe brengt de in Leuven geboren Limburger te eren.

Vogue doet het in september, de Britse Independent in juli en de International Herald Tribune deed het in de lente. Wie in die artikels op zoek gaat naar foto's of straffe uitspraken van Margiela, komt van een kale reis terug. Want de man heeft zich in al die jaren nog nooit laten fotograferen en hij geeft ook geen interviews. Alleen per fax wil hij nog wel eens op vragen antwoorden. Dus gaat Margiela door het leven als 'de onzichtbare superster van de mode'.

Maar hij bestaat. Dat kan zijn broer Luc beamen, die een kapsalon uitbaat in Genk. En dat bevestigt ook Kaat Debo van het ModeMuseum, glimlachend. 'Ik heb hem al ontmoet. Hij wil alleen niet dat de aandacht gefocust wordt op zijn persoon.'

Margiela studeerde in 1979 af aan de Antwerpse Mode Academie. Vaak noemt men hem de zevende van de Antwerp Six : de groep ontwerpers die België op de modekaart plaatste en die beroemde namen telt als Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester en Dries Van Noten.

Van 1984 tot 1987 werkte hij als assistent van Jean Paul Gaultier, vooraleer hij in 1988 met Maison Martin Margiela zijn eigen modehuis oprichtte in Parijs. In 1989 presenteerde hij zijn eerste damescollectie en in 1998 zijn eerste mannenlijn.

Van enige naamcultus is de man wars: het etiket in zijn kleren is wit, zonder opschrift, en is met vier steken vastgenaaid.

In 1998 maakte Margiela een opvallende promotie toen hij werd benoemd als creatief directeur van de damescollectie van Hermès. In 2003 legde hij zich weer volledig toe op zijn eigen huis.

'Iedereen is door Margiela beïnvloed', bekende de populaire Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs eerder dit jaar. 'Van Jil Sander, tot Prada en John Galliano.'

Kaat Debo sluit zich daarbij aan. 'Margiela heeft een heel eigen visie. Hij zet zich af tegen wat in de modewereld gebruikelijk is: de cultus van sterren, gezichten en topmodellen. Hij stelt het systeem achter de mode in vraag. Wil geen slaaf zijn van trends. Vandaar dat hij vaak enkele seizoenen voortborduurt op eenzelfde idee.'

'Maar het knappe is dat hij zich daarbij toch niet in de marge heeft geplaatst. Het zou makkelijk zijn om te staan roepen van aan de zijlijn, maar dat doet hij bewust niet. Hij heeft van binnenuit zijn eigen visie ontwikkeld.(br.Het Nieuwsblad)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 op 3 mannen helpt partner ontharen


1 op 3 mannen helpt partner ontharen


De afbeelding “http://www.besko.be/foto's%20vakken/epilatie.gif” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Een op drie mannen helpt zijn partner soms bij het ontharen. Verder blijkt uit Nederlands onderzoek dat haast alle vrouwen zich ontharen.

Ontharen
99 procent van de vrouwen onthaart zich wel eens. Tweederde doet dat minstens een keer per week. De populairste streek om te ontharen zijn de oksels, gevolgd door de bikinilijn en de benen. Bij de mannen helpt 27 procent zijn partner bij het ontharen, 8 procent doet dat regelmatig. 15 procent helpt niet, maar zou dit wel graag willen, zegt rtl.nl.

Bikinilijn
Als vrouwen hun bikinilijn in model houden, kiest een derde voor een driehoekje. Maar ook een smal streepje is populair met 29 procent. Een op de vijf dames wisselt wel eens van model bij de bikinilijn.

Het grootste deel van de mannen (92 procent) stelt het op prijs dat een vrouw haar bikinilijn onderhoudt. Een kwart van de mannen vindt een ongeschoren vrouwelijke schaamstreek geen probleem, 16 procent daarentegen vindt het niet netjes. Mannen verkiezen met 21 procent een volledig onthaarde schaamstreek.



� Reageer (0)
16-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schoenen


Acht soorten van schoenen waar een

 vrouw niet zonder kan


http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/tempest/298/Image/schoenen%20op%20lamp%20blog.jpg



Je hoeft geen fortuin te spenderen aan een uitgebreide schoenencollectie. Een vrouw heeft namelijk slechts 8 paar verschillende soorten nodig. Met deze essentiële schoenen, kun je elke situatie en gelegenheid aan.

Platte ballerina's
Je kunt kiezen uit een paar uit leder of stof, prints of een felle kleur. In de zomer combineer je ballerina's met zowat alles: shorts, rokjes, jeans en zelfs een capribroek. Het zijn ook de ideale schoenen om te wandelen. Als je voor een chiquere versie met bijvoorbeeld pailletjes kiest, maken ze je party-outfit helemaal af.

Klassieke zwarte pumps
Zwarte, lederen pumps zijn ideaal voor een sollicitatiegesprek en meetings. Maar je kunt ze ook dagelijks voor het werk dragen.

Enkellaarsjes
Enkellaarsjes zijn ideaal voor in de lente en de herfst. Je kunt ze ook met zowat elke outfit combineren. Kies voor een trendy paar maar in een neutrale kleur als zwart of bruin en voor een stevig materiaal.

Klein hakje
Schoenen met een klein hakje zitten heel comfortabel, maar zijn net dat ietsje chiquer dan platte schoenen. Ze geven je ook een elegantere houding en maken je outfit vrouwelijker. Je hebt een enorm aanbod van schoenen met klein hakje: pumps, laarzen en enkellaarsjes.

Laarzen
Je hebt een ontzettend grote keuze aan laarzen. Kies dus voor een paar dat bij je past. Omdat laarzen vaak een investering zijn, kies je best voor een tijdloos ontwerp. Ze zijn heel veelzijdig, in de winter kun je ze zowel dragen over je skinny jeans als op een mooi rokje.

Sportschoenen
Kies een paar sportschoenen die passen bij de sport die je beoefent. Als je volleyball speelt of aan aerobic doet, koop je schoenen geschikt voor sportzalen. Hierbij is het niet belangrijk dat je op het uiterlijk let, maar wel op de steun en comfort die de schoen biedt.

Relaxschoenen
Na een lange werkdag heb je ook makkelijke schoenen nodig. Kies voor een paar waarmee je in de winter lekker warm in huis kunt rondlopen. Het moeten schoenen zijn die je meteen aan relaxen doen denken.

Extravagant
Elke vrouw heeft recht op een schoenen die ze in een onbezonnen bui kocht. Of het nu schoenen zijn met een hak van meer dan 10 cm of fel oranje exemplaren, jij mag kiezen. Meestal word je meteen verliefd op deze schoenen en brengen ze het gekke in je naar boven. (ep)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Percy Irausquin overleed 39-jarige leeftijd

 Percy Irausquin overleed woensdag plotseling op 39-jarige leeftijd


De afbeelding “http://www.dag.nl/upload_mm/b/b/7/1995657215_1999999595_WFA_PERCY_IRAUSGUIN_440x293.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.



Hij ontwierp de trouwjurk van Katja Schuurman, de galajurk die regisseuse Suzie Templeton naar de Oscar-uitreiking droeg en de jurk waarin actrice Maryam Hassouni een Emmy Award in ontvangst nam. Beroemdheden lopen en masse weg met de supervrouwelijke en kleurrijke creaties van modeontwerper Percy Irausquin. Modekenners noemen hem in één adem met Nederlandse topontwerpers als Mart Visser, Viktor & Rolf en Frans Molenaar.
Badkamer
Woensdag overleed hij plotseling op 39-jarige leeftijd, na een ongelukkige val in zijn woning. ‘Het is een zwarte dag voor de mode-industrie’, reageerde een woordvoerder van MODINT, de ondernemersvereniging van de mode- en interieurbranche.

Zijn ex-vriend Arjan Mallie trof Irausquin gisteren dood aan op de vloer van diens badkamer. Vooralsnog wordt ervan uitgegaan dat hij is uitgegleden. Mallie werd ongerust toen Percy al anderhalve dag onbereikbaar was. Uiteindelijk ging hij samen met de politie Irausquins huis in Amsterdam binnen.
Fashion Week
Percy Irausquin (1969) werd geboren op Aruba. Zijn liefde voor mode kreeg hij met de paplepel ingegoten: hij groeide op met vijf zussen. Op zijn 21ste, toen hij na twee jaar hard werken in een kledingwinkel genoeg geld bij elkaar had gespaard, verhuisde Irausquin naar Nederland. Hij volgde de MBO-opleiding Kleding en Mode, studeerde aan de Rietveld Academie en voltooide daarna de gerenommeerde modeopleiding aan het Fashion Institute in Arnhem.

Irausquins grote doorbraak kwam in 2001. Toen won hij de Frans Molenaar Coutureprijs, die jaarlijks wordt toegekend aan een jonge talentvolle modeontwerper. In 2005 debuteerde hij op de Fashion Week. Vanaf dat moment stond hij bekend om zijn hypervrouwelijke signatuur: blote ruggen, ragfijne bandjes, strikken, linten en ruches. Zijn missie was vrouwen er zo optimaal mogelijk uit te laten zien.
Blue Blood
Maar behalve loftuitingen en een prijzenregen kende Irausquin ook tegenslag in zijn carrière. Vorig jaar beëindigde zakenpartner Steve te Pas, bekend van het spijkerbroekenmerk Blue Blood, hun samenwerking. Irausquin moest daardoor noodgedwongen zijn boetiek in de Amsterdamse Cornelis Schuytstraat sluiten. Erger nog: de ontwerper mocht zijn eigen naam niet meer gebruiken. ‘De bodem verdween onder mijn voeten’, zei hij destijds in De Telegraaf. ‘Ik sloot me thuis op, keek alleen nog maar tv en liet mijn baard staan. Ik heb emmers vol gehuild.’

Maar Irausquin krabbelde weer op en ging onder de nieuwe naam PRC Collection verder. Met behulp van de Zantman Modegroep kon hij weer doen waar hij zo briljant in was: een prêt-à-porter-collectie ontwerpen. In mei dit jaar won Irausquin nog de Designer of the Year Award en gisteren werd – voor zijn overlijden bekend werd – aangekondigd dat de Amsterdammer ook genomineerd is voor de Dutch Fashion Award. Angelique Westerhof, directeur en oprichtster van de Dutch Fashion Foundation, is geschokt. ‘Zijn dood is een groot verlies voor de Nederlandse mode. Ik ken hem al sinds zijn studietijd in Arnhem. Toen was hij al geniaal. Zijn stage bij Christian Lacroix is erg belangrijk geweest, bij dat modehuis leerde hij zijn techniek. Ik betreur het zeer dat zijn invloed op de internationale mode nooit tot volle bloei zal komen, maar ik ben blij dat hij zich altijd heeft kunnen ontwikkelen. En hij blijft genomineerd voor de Award.’
Full Bloom
Cécile Narinx, hoofdredactrice van het modeblad Elle: ‘Ik heb Percy woensdag nog gebeld, maar hij nam niet op. Nu snap ik waarom.’ Hoewel Narinx hem niet de vernieuwendste ontwerper vond, liet hij volgens haar de zon schijnen op de catwalk. ‘Percy hield van vrouwen met wapperend haar, pronte boezems en ruisende rokken in felle snoepjeskleuren.’ Narinx vindt het doodzonde dat Irausquin op zo’n ‘on-glamoureuze manier’ moest sterven. ‘En net nu hij zijn leven weer op de rails had.’
Ook modefotograaf Herman van Gestel noemt het moment cru. ‘Percy heeft hard gevochten, en hij was geslaagd. Naast talentvol was hij een lieve en dappere man. Zijn collega’s waren dol op hem.’

Eind vorige maand presenteerde de couturier tijdens de Amsterdam International Fashion Week zijn nieuwe collectie Full Bloom. Modejournaliste Milou van Rossum beoordeelde in de Volkskrant de meeste ontwerpen als geslaagd: ‘feestelijk, zwierig, sexy en vaak balancerend op het randje van de goede smaak’. Irausquin zelf omschreef zijn collectie als ‘kleurrijk, luchtig en een hele hoop seks’. Met deze eerste prêt-à-porter-lijn hoopte hij Nederland te veroveren. ‘Ik wil dat alle mooie meisjes in mijn jurken lopen. Het moet een soort Percy-leger worden.’
Afscheid
Percy zal worden begraven op zijn geboorte-eiland Aruba. Daar zal een katholieke mis plaatsvinden voor Arubaanse vrienden en familieleden. Dat heeft Thijs Willekes, woordvoerder van de modeontwerper, vrijdag laten weten.

In Nederland wordt begin september een herdenkingsdienst georganiseerd. "Die is bedoeld voor mensen die hem een warm hart toedroegen", vertelt Willekes, die eveneens werkzaam is als visagist. De dienst zal alleen toegankelijk zijn voor genodigden. "Anders wordt het een chaos." Momenteel wordt gezocht naar een geschikte locatie in Amsterdam.

Wanneer de begrafenis precies plaatsvindt, blijft onduidelijk. Vrijdag wordt sectie verricht op het lichaam van de modeontwerper, die donderdag dood werd aangetroffen in zijn woning in Amsterdam. Het onderzoek moet duidelijk maken waaraan de couturier is gestorven. Vooralsnog wordt aangenomen dat hij is uitgegleden in zijn badkamer.

Het grote publiek kan vrijdag afscheid nemen van Percy, die bekendstaat om zijn kleurrijke en vrouwelijke ontwerpen. In zijn atelier in Amsterdam-Zuidoost ligt tot 19.00 uur een condoleanceregister. Ook op de website van zijn pret-à-porterlabel Collectie PRC kunnen reacties worden achtergelaten.



� Reageer (0)
15-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Panty's geven kleur aan de herfst

Panty's geven kleur aan de herfst


Panty's van asos.com


De gewone zwarte legging is helemaal uit. Wil je deze herfst trendy een rokje of short aantrekken, dan combineer je dit met een kleurrijke panty. Schitter met kleuren als oker, koraalrood en mosgroen. Daarnaast vind je veel drukke patronen en kanten details.

De panty vervangt de legging van afgelopen herfst, meldt elle.nl. Ontwerpers van onder andere Chanel en Dolce & Gabbana lieten al hun creativiteit los op de vrouwenbenen.

Bonte kleuren
Laat je benen deze herfst opvallen en combineer een rokje met een panty in warme herfsttinten als oker, mosgroen en rood. Drukke patronen als kleurrijke bloemen of opvallende ruiten en kanten exemplaren zijn ook trendy, maar dit moet je wel met veel zelfvertrouwen dragen. Eerder iets voor waaghalzen, dus. Punk is helemaal in deze herfst en met een ladder in je panty maak je deze look helemaal af. (br.Nina)



� Reageer (0)
14-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katie Holmes schittert in eigen creatie


Katie Holmes schittert in eigen creatie




Deze jurk is helemaal haar eigen verdienste.

Katie Holmes heeft de jurk die ze maandag droeg tijdens de première van de Amerikaanse film 'Tropic Thunder' zelf gemaakt. De actrice ontwierp de blauwe creatie samen met haar styliste Jeanne Yang. Dat vertelde een woordvoerder van Holmes aan het Amerikaanse tijdschrift People.

De donkerblauwe jurk bestaat uit een gestrookt bovenlijfje van leer en een kokerrok tot over de knie. De succesvolle creatie van Holmes en haar stylist betekent niet dat de 29-jarige actrice zich volledig op het ontwerpen van kledingstukken stort. Volgens haar woordvoerder is het een eenmalig ontwerp en werkt de brunette niet aan een eigen kledinglijn.

Holmes woonde maandag in Los Angeles de première bij van de Amerikaanse actiekomedie 'Tropic Thunder'. Manlief Tom Cruise vertolkt de rol van grofgebekte filmproducent Les Grossman in de komedie. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fashion Weeks tegen ban te magere modellen


Fashion Weeks tegen ban te magere modellen





De plannen om graatmagere modellen van de Londense catwalk Fashion Week te weren werden tegengehouden door de organistoren. Milaan, New York en Parijs volgden achteraf het voorbeeld van Londen.

Boycot
Een tijdje geleden werd het initiatief geopperd dat modellen verplicht worden een certificaat te hebben van de dokter dat de meisjes gezond verklaarde. Hebben ze dit niet, komen de meisjes de catwalk niet op. Deze plannen kregen veel steun van de Britse regering. Maar het voorstel werd door de organisatoren van de Londense Fashion Week verworpen, daarna weigerden ook New York, Paris en Milaan hier aan mee te werken. Vertegenwoordigers van de drie laatste steden vrezen dat de modellen de shows zullen boycotten als ze straffen krijgen wanneer ze niet gezond blijken te zijn.

  
De afbeelding “http://athea2.googlepages.com/an.jpg/an-large.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Aanbevelingen
Vertegenwoordiger van New York Steven Kolb: "We bekeken maatregelen als certificaten van dokters en het controleren van hun BMI'. Maar we beslisten dat het niet aan ons was om aanbevelingen te maken. Het is fout een meisje te dwingen tot een lichamelijk onderzoek, zeker omdat de signalen van gezondheidsproblemen bij modellen niet altijd duidelijk zijn."

Prijs
Eerder al liet de modewereld haar ontevredenheid blijken over maatregelen als het certificaat. Het was vooral de prijs waar moeilijk over werd gedaan. Per model zouden organisatoren jaarlijks tussen de 300 en 600 euro moeten betalen voor een certificaat van de dokter. (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
13-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur


Batgirl schittert in lingerie van Agent Provocateur






Lingeriemerk Agent Provocateur laat Maggie Gyllenhaal als gezicht van hun merk schitteren. Hiermee volgt ze Kate Moss op. Maggie speelt mee in The Dark Knight, de nieuwe Batman film die momenteel alle records breekt.


Gewaagde setjes

Agent Provocateur is een Brits lingeriemerk en staat bekend om mooie, sexy en soms zelfs gewaagde setjes. Hun advertenties liggen ook in die lijn, Maggie Gyllenhaal laat er haar verleidelijkste kant zien, meldt fashion.nl.


Helft van de prijs

De setjes zijn heel verleidelijk en mooi, maar je moet er wat voor over hebben, Agent Provocateur is niet goedkoop. Als je er nu nog snel bij bent, kun je wel aan de helft van de prijs lingerie scoren. Bekijk het aanbod op www.agentprovocateur.com. (ep)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mango lanceert tweede mannencollectie

Mango lanceert tweede mannencollectie


He by Mango



Vorig seizoen lanceerde Mango een lijn voor mannen 'HE by Mango'. Het was blijkbaar een succes want ook volgend seizoen zullen mannen hun gading in de winkels van dit merk. Er zijn twee collecties en die zijn gericht op de jonge en modebewuste man.


Trendy
De lijn doet wat klassiek aan, maar je kan de stukken wel goed combineren met meer trendy items. Ideaal dus om je eigen stijl te creëren. Mannen kunnen zich verwachten aan grove, wollen truien met kabels. Daarnaast overwegen strepen, ruiten en dikke winterstoffen als corduroy en vloer, meldt fashion.nl.


Twee collecties
De lijn werd in twee collecties opgedeeld met elk hun eigen thema. Eerst heb je 'Urbano', wat voor een sportieve urban lijn staat. Jeans, grote leren tassen, sportieve jassen en makkelijke schoenen domineren Urbano. Daarnaast heb je 'Greenforest', met als thema outdoor. Hier staan trenchcoats, corduroy broeken, stoere laarzen en canvas tassen centraal. De kleuren zijn overwegend basic en groen. (ep)(br.nina)



� Reageer (0)
11-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paars wordt dé herfsthit


Paars wordt dé herfsthit


De afbeelding “http://img227.imageshack.us/img227/5174/paqn8.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.
Versace

Kleedje bij Asos.com


Kleedje bij La Redoute


Bloesje bij Asos.com

Schoenen Mulberry


We zagen het op de catwalk bij Stella McCartney, Cavalli, Versace en Marc Jacobs in al zijn tinten en nu vind je het in de rekken: paars. Deze kleur staat symbool voor geluk, rijkdom en royaliteit en is dus de ideale keuze als je voor chic wil gaan. Zeker als je het ziet op stoffen als fluweel of satijn.


Alle tinten
Gelukkig vind je paars in alle mogelijke varianten, van lila tot lavendel en van violet tot pruimpaars. Zo kan elke vrouw deze trend kan dragen. Elk kledingsstuk heeft zijn paarse versie: schoenen, tassen, jassen en jurken. Felpaars beleeft deze herfst zijn modehoogtepunt. Maar voor stoffen als satijn of suède, kom je veel lavendel en lila tegen. Ook het fruit komt aan bod: denk aan druiven, pruimen, aubergines maar eveneens felle kleuren die meer naar het roze neigen.


Combineren
Paars is dus een geweldige optie als je voor chic wil gaan, maar kies dan wel voor een zachtere tint. De combinatie die bijna iedereen staat is met rood en blauw. Ben jij eerder een durfal, draag het dan met zwart of fuchsia. Neigt je kledingsstuk eerder naar bordeaux, vermijd dan een combinatie met zwart, chocoladebruin en olijfgroen. Wat wel gaat is roodbruin, roest, oranje en rood. Je kiest best niet voor een look helemaal in het paars. Draag dus ofwel voor paarse accessoires of een paarse jurk. Antraciete accessoires geven je outfit extra cachet.


Wie staat met wat?
Vrouwen met een donkere huidskleur, staan mooi met lavendel en lila. Heb je een bleke huid en blond haar, kies dan voor diepe kleuren als pruimpaars, maar ook bordeaux zal je doen stralen. Violet flatteert vrouwen met donker haar en lichte huid. Roodharigen kiezen best voor een blauwig paars. (ep)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtig haar door de juiste voeding


Prachtig haar door de juiste voeding



De afbeelding “http://img389.imageshack.us/img389/8562/76706149aq7.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Een goede shampoo en conditioner kunnen je al een heel eind op weg helpen. Maar om stralend haar te krijgen, moet je ook letten op wat je eet. Je haar groeit tussen 0,6 tot 1,2 cm per maand.


Door de juiste dingen te eten, worden je cellen sterker, hierdoor gaat je haar er mooier uitzien. Maar verwacht je aan geen mirakels. Ben je geboren met dun haar, dan moet je niet verwachten dat je plots een heel volumineuze coupe zult krijgen. Maar door de juiste proteïnes en ijzers te eten kun je wel een verschil maken.


Let op met voedingssupplementen die zeggen je haar dikker te maken of je het sneller te doen groeien. Een overvloed aan bepaalde supplementen zoals vitamine A kunnen kunnen juist haaruitval veroorzaken.


Zalm

Zalm bevat veel omega-3-vetzuren, deze proteïne bevat ook vitamine B-12 en ijzer. Die vetzuren ondersteunen de gezondheid van je hoofdhuid. Een tekort ervan geeft je een droge hoofdhuid en zal ervoor zorgen dat je haar er dof uitziet. Vegetariërs kunnen voor een dagelijkse portie lijnzaad zorgen, dit bevat plantaardige omega-3-vetzuren.


  De afbeelding “http://img182.imageshack.us/img182/9782/53973354dv2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Groene groenten

Groenten met een donker groene kleur, als broccoli en spinazie, zijn een goede bron voor vitamine A and C. Je lichaam heeft deze vitamines nodig om talgvet te produceren. Deze olieachtige stof is de natuurlijke conditioner van je haar. Verder zitten deze groenten vol ijzer en calcium.


Bonen

Linzen en kidney beans zijn belangrijk voor je haar. Ze leveren proteïnes die de groei bevorderen, maar ze bevatten ook ijzer, zink en biotine. Een tekort aan deze laatste stof zorgt voor bros haar.


Noten

Paranoten zijn een goede bron van selenium, een mineraal dat belangrijk is voor de gezondheid van je hoofdhuid. Walnoten bevatten omega-3-vetzuren die de conditie van je haar verbeteren. Samen met cashewnoten, pecannoten en amandelnoten zijn ze een uitstekende bron van zink. Een tekort van zink zorgt voor futloos haar.


Gevogelte

Kip en kalkoen zitten boordevol proteïnes, zonder deze stof krijg je zwak en broos haar. Als je een hier een langdurig tekort aan hebt, kan je haar zijn kleur verliezen. Verder zit er ook een speciale soort ijzer in dat je lichaam makkelijk kan opnemen.

 
De afbeelding “http://img391.imageshack.us/img391/9636/haadi5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Eieren

Het maakt niet uit hoe ze geserveerd worden, eieren zitten vol proteïnes. Daarnaast bevatten ze ook biotine en vitamine B-12, belangrijke voedingsstoffen wat beauty betreft.


Volkoren

Kies voor volkorenbrood en -ontbijtgranen, zo krijg je genoeg zink, ijzer en vitamine B binnen. Een snack met volkoren bezorgt je ook energie als je in de namiddag een dipje krijgt.


Oesters

Ze staan niet alleen bekend als afrodisiacum maar ze helpen je ook aan gezond haar. Oesters bevatten de anti-oxidant zink. Maar niet getreurd als ze niet dagelijks op je menu staan, je krijgt neemt ook zink op door runds- en lamsvlees te eten.


Magere zuivelproducten

Magere melk en yoghurt zijn een bronnen van calcium. Verder bevatten ze twee belangrijke bronnen van proteïne.


  De afbeelding “http://img413.imageshack.us/img413/608/kapselsez5.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Wortels

Wortelen zitten boordevol vitamine A, die je naast een goed zicht ook een gezonde hoofdhuid geven.

   
Variatie
Wat gezonde eetgewoonten betreft, is variatie ontzettend belangrijk. Probeer alle bovenstaande voedingsmiddelen met elkaar af te wisslen.


Crashdiëten zijn ontzettend slecht voor je haar. Veel gewicht verliezen op korte tijd heeft invloed op het haarritme. Dat kun je twee tot drie maanden later merken aan haaruitval. Het is belangrijk om dan weer zo snel mogelijk gezond te eten. (ep) (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.nieuw modeprogramma


RTL 8 komt met nieuw modeprogramma


De afbeelding “http://img206.imageshack.us/img206/411/trickbd2.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


Binnenkort kunnen we weer gekluisterd achter de buis gaan zitten en kijken naar het nieuwe modeprogramma op RTL8: Fashion Trix. In het programma bespreekt de Belgische styliste Daisy Dee de laatste modetrends en gaat ze opzoek naar de beauty- en modegeheimen van sterren.

Daisy Dee, die onder andere samenwerkte met wereldsterren als Madonna en Destiny’s child, presenteert het modeprogramma al vier seizoenen in België. Maar vanaf 18 september om 22.00 uur is ook Nederland aan de beurt.


De afbeelding “http://img291.imageshack.us/img291/1808/15563716pk1.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.


fashion televisieprogramma

In dit programma geeft Daisy Rollocks ons de beste mode tips, en toont ze hoe we met een beperkt budget een look en stijl van wereldklasse kunnen nabootsen.

Fashion Trix is het programma voor de echte modeliefhebber: Daisy leert je alles over de laatste internationale modetrends, en neemt je mee naar de grote topdesigners. Ze gaat backstage bij de grote modeshows, maar bezoekt ook nieuw opkomend talent. Wekelijks volgt Daisy een nationale of internationale celebrity om zo zijn of haar fashion trix te achterhalen.
Ondertussen tipt ze de kijker op trendy shops die zij op haar ontdekkingsreis tegenkomt.

In de "Magic Make Over" transformeert Daisy een "gewone" mens tot iemand met een internationale superster look. Dit doet ze met een team van internationale stylisten, make-up artiesten en een glamour fotograaf.

" These are the Trix of Fashion "

Fashionista Daisy Rollocks is terug met het vierde seizoen van Fashion Trix! Daisy geeft je weer de beste modetips, leert je alles over de laatste internationale modetrend, neemt je mee naar de grote topdesigners en ontfutselt modegeheimen van de grootste sterren.




� Reageer (0)
10-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spijkerschoenen, iets voor jou?


Spijkerschoenen, iets voor jou?



Christian Louboutin.

Jimmy Choo.

Marc Jacobs.

Stoere boots.


Het blijft schoenentrends regenen, figuurlijk gelukkig. Voor stoere dames, durvers en bitchy ladies zijn er nu: de spijkerschoenen. Dat mag je vrij letterlijk nemen: de schoenen zijn bezaaid met een overdaad aan kleine of grote 'spijkers', soms bol, soms met een afgeronde punt, soms kruisvormig.

De spijkers komen voor op allerlei soorten schoenen: bandjessandalen, enkellaarzen, stoere boots maar ook een witte hakschoen met fijn riempje (Christian Louboutin), paarse enkellaarsjes (Marc Jacobs) of torenhoge Jimmy Choo's. Voor elk wat wils dus... (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sensuele rijpe kersen domineren herfstmake-up


Sensuele rijpe kersen domineren herfstmake-up



 


De modewereld is alweer druk bezig met de voorbereidingen voor het herfstseizoen. De eerste berichten doen alvast de nieuwsgierigheid wekken. Zo concentreert make-upmerk M.A.C. zich op kersen. Deze zomerse, wellustige vruchten geven kleur aan de herfstlijn Cult of Cherry, zowel voor lipsticks, oogschaduw, nagellak en poeder.


De donkere tinten eigen aan de herfst verbergen tegelijk enige dramatische sensualiteit. Dat blijkt ook uit de namen voor de beautyspulletjes: russian red lipstick, illegal purple nagellak en Spiced Chocolate oogschaduw. Voor de iets, euh, rijpere vrouw. Vanaf september te koop.



M.A.C. is niet de eerste die met kersextracten werkt. Eerder bracht The body shop een volledig lijn lichaamsverzorgingsproducten met Japanse kersenbloesem uit. (edp)(br.Nina)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gekleurde lippen, 10 uur lang


Gekleurde lippen, 10 uur lang






Lipstick die tien uur blijft zitten, het bestaat. Nivea Extreme Resist heeft zijn naam niet gestolen: de lipstick blijft extreem lang zitten. Bijkomend voordeel? In tegenstelling tot andere langhoudende lipgloss legt de Extreme Resist geen dikke, plakkerige laag op je lippen. Het voelt als gewone lipstick, met dat verschil dat je twee lagen kan geven: eerst het kleurtje, dan de glans. De Extreme Resist lipstick komt in verschillende kleuren (van felrood over roze tot bruin).


De Extreme Resist Lip Gloss vervoegt de Extreme Resist Mascara. Ook deze mascara houdt extreem lang, en is verkrijgbaar in de kleuren zwart, bruin en pruim. (br.hln)



� Reageer (0)
09-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In en handomdraai sexy


Van formeel naar sexy in een handomdraai





Een jurk die je zowel op het werk als naar een sexy afspraakje kan dragen, mits enige aanpassingen: het bestaat. Door slim naaiwerk kan de jurk van een formele, elegante jurk met halflange mouwen tot een kortere jurk met een split, meer decolleté en kortere mouwtjes omgevormd worden. De jurk heet toepasselijk en weinig verhullend de 'Work to flirt dress' en werd ontworpen door de Britse datingsite datingdirect.com. Hoe lang de transformatie duurt, werd niet gemeld.

Te veel gedoe
De jurk kwam er na een onderzoek van datingdirect.com waaruit bleek dat 42 procent van de vrouwen vermijdt in haar zakelijke kledij naar een afspraakje te moeten gaan. Eén op drie wijst zelfs een drankje of etentje af omdat ze niet in hun werkkledij willen gaan. 68 procent vond een extra outfit meenemen en zich omkleden dan weer te veel werk, de helft shopt tijdens de lunchpauze om iets geschikt aan te trekken. 40 procent van de ondervraagde mannen vond een date in werkkleding een afknapper.

Prototype
De jurk is momenteel nog maar een prototype en is nog nergens te koop, maar ontwerper Tansy Hamley heeft goede hoop dat de jurk wel degelijk in productie zal gebracht worden en zal verkocht worden. "De jurk werd goed onthaald. Veel vrouwen zeiden dat het kledingsstuk hen een heleboel miserie zou besparen."

"Ons leven is al zo hectisch, en vrouwen brengen steeds meer uren op het werk door. Ik denk dat mode nuttiger en vooruitziender moet worden. Twee-in-één-kledij zal de norm worden, zodat je gemakkelijk van de ene situatie naar de andere kan in aangepaste kledij." (edp)(br.Nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.7 beautygadgets uitgetest

7 beautygadgets uitgetest





Ook op de beautymarkt beweegt er meer dan een nieuwe kleur lipstick of een nieuw soort parfum. Ook hier worden gadgets op de markt gebracht die vrouwen moeten helpen om nog sneller nog mooier te worden. Maar gebeurt dat ook? De Britse Anne Shooter probeerde ze allemaal uit.

1) Vibrerende mascara (Lancôme, 45 euro)

Het idee: de mascara kan met een knopje beginnen vibreren aan 7000 vibraties per minuut, waardoor het de wimpers volledig kan bereiken. Het resultaat is langere, grotere, dikkere wimpers.

Het resultaat: het werkt, snel en effectief. Alleen is de laag wel erg dik en niet echt geschikt wanneer je nog in daglicht naar buiten moet. Voor een avondje dansen kan het wel.

2) Magnetische facelift (Beauty Magnets, 15 euro)

Het idee: magneten zouden je bloedsomloop stimlueren, waardoor je huid er frisser gaat uitzien. Een half uurtje is genoeg. Blijkbaar deed Cleopatra het ook.

Het resultaat: niet overtuigend. De magneetjes bleven niet goed op de huid plakken en voelden tintelend en soms jeukerig aan. Voor de huid had het geen waarneembare verbetering.

3) Cellulitismassage (Wellbox, 1500 euro)

Het idee: een massagesysteem dat je ook thuis kan gebruiken. Het geeft een diepeweefselmassage, de enige behandeling die ook bewezen heeft cellulitis werkelijk te verminderen. Naast cellulitis neemt de machine ook vet, losse huid, wallen, rimpels en een doffe huid aan.

Het resultaat: Gemakkelijk, aangenaam en ontspannend, dat was het wel, maar na twee weken was het resultaat niet écht zichtbaar. Bovendien moet je het waarschijnlijk dagelijks gebruiken.

4) Tandengloss (Pearl drops instant white, 10 euro)

Het idee: instant wittere tanden door de parelwitte laag die je op de tanden legt. Waar en wanneer je wil, met onmiddellijk resultaat.

Het resultaat: leuk en het werkt. Gewoon opsmeren, enkele seconden laten drogen en klaar is kees. Het product smaakt lichtjes naar munt en is gemakkelijk weg te borstelen. Nadeel: het verdwijnt ook vrij snel na eten of drinken, dus je moet het vaak terug aanbrengen.

5) Antiverouderingspen (Crystal Clear Eye Pen, 170 euro)

Het idee: Deze pen (of stift, zo je wil) masseert een gel rond de ogen waardoor rimpels en wallen verdwijnen omdat cellen gestimuleerd worden en de spieren aangespannen worden. Het zou je 10 jaar jongen in 30 seconden doen lijken.

Het resultaat: Je voelde de huid verstrakken en verzachten tegelijkertijd, en de fijne lijntjes verbeterend bijna onmiddellijk. Maar het is nogal duur voor het effect: er bestaan veel goedkopere antirimpelproducten.

6) Rimpelroller (Tua Visto, 250 euro)

Het idee: deze roller masseert het gezicht om wallen en rimpels te verminderen. Binnen de 12 weken is je gezicht gelift en geherdefinieerd, zo beloven klinische studies. Kate Moss en Kelly Osbourne zouden fan zijn.

Het resultaat: het gebruik is een beetje omslachtig, maar als je de instructies volgt, is er geen problem. De elektrische sensaties en samentrekkende spieren voelen aangenaam, en je krijgt echt het idée dat je huid een lift krijgt. Na twee weken is er een duidelijk resultaat.

7) Permanente lipstick (Lip ink, 18 euro)

Het idee: een natuurlijke, langhoudende lipstick. Britney Spears, Dita Von Teese en Courtney Cox krijgen er niet genoeg van.

Het resultaat: het werkt, al is dit niet echt lipstick want die bevat was die van de lippen geveegd wordt. Dit is een soort inkt, die je lippen als het ware 'bevlekt' of 'kleurt' zoals met een stift. Echter deze lipinkt is een organisch product en bevat geen chemicaliën. Bovendien kan je je eigen versie laten maken in je favoriete kleurlipstick voor 10 euro extra. In dezelfde lijn is mascara en oogschaduw te krijgen. Meer info: www.lipink.co.uk. (edp)(br.hln)



� Reageer (0)
08-08-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belg kleedt zich steeds vaker tweedehands


Belg kleedt zich steeds vaker tweedehands


http://www.kathleenverachtert.com/img/kledij_02.png


Steeds meer Belgen kiezen ervoor om zich te kleden met reeds "gedragen" kleding. Dat blijkt uit het succes van heel wat tweedehandswinkels. Sommige zagen hun omzet dit jaar al met 50 procent stijgen. Eén van de oorzaken daarvan is de stijgende levensduurte.


Niet alleen de winkels doen gouden zaken. Ook zoekertjeswebsites delen in de groei van de tweedehandsmarkt. Nooit werden er zoveel "webshops" voor reeds gedragen kledij geopend als de voorbije twaalf maanden.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Shoppen maakt je slanker


Shoppen maakt je slanker


http://tuinfreakina130260.web-log.nl/tuinfreakina130260/images/shoppen.jpg



Vrouwen verbranden jaarlijks meer dan 12000 calorieën door te shoppen, dat blijkt uit een recente Britse enquête.

Kilometers en calorieën
De gemiddelde vrouwelijke shopper legt gemiddeld 3,5 kilometer af per tripje. Als ze aan een gemiddelde van vijf shopuitstapjes per maand komt, telt dit op tot 17,5 km per maand of 210 kilometer per jaar. Per 1,5 km verbrand je ongeveer 100 calorieën, een shoptrip is dus goed voor 200 calorieën of meer dan 12.000 calorieën per jaar. Dat is het equivalent van 65 pakjes chips of 43 chocoladerepen.

Sport
39 procent van de vrouwen gelooft dat een serieuze shoptrip even vermoeiend is voor het lichaam als een sessie in de fitness. Mannen getuigen niet van evenveel uithoudingsvermogen in de winkels. Ze winkelen korter en minder vaak, waarmee ze slechts 8.928 calorieën per jaar of 744 calorieën per maand verbranden.

Spenderen
Ook blijkt dat de gemiddelde Brit 18.150 winkels in zijn leven bezoekt. Dat zijn er 25 per maand of 300 per jaar, tijdens een gemiddelde shoptrip geven we 90 euro uit. Dat loopt op tot een jaarlijkse rekening van 5.454 euro. We spenderen het meeste aan mode, met zo'n 2.545 euro per jaar. Cosmetica staan op de tweede plaats, boeken, cd's en dvd's op de derde. De studie ondervroeg 2.000 mensen.

"Vrouwen vinden shoppen leuk, maar nu hebben we bewijs dat het ook goed voor je is", zegt een van de onderzoekers. "Winkelen voelt niet aan als sporten maar dit onderzoek toont aan dat dit wel hetzelfde effect heeft."



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sproetjes mogen terug

Sproetjes mogen terug


Supermodel Lily Cole


Sproetjes zijn weer sexy, dat zegt althans modebijbel Vogue. Terwijl het vroeger iets was dat celebs probeerden te verbergen, mag je tegenwoordig weer te koop lopen met je sproetjes.

Celebs met sproetjes
Vele sterren als Lindsay Lohan, Sienna Miller, Jennifer Aniston en supermodel Lily Cole zijn trots op hun sproetjes. Ze bedekken ze niet langer met make-up en schitteren met hun natuurlijke vlekjes. Hiermee bewijzen deze sterren dat uniciteit en individuele schoonheid aantrekkelijker is dan een perfect gezicht waar photoshop en plastische chirurgie aan te pas kwam.

Uitdagend
Blijkbaar zijn ook mannen tevreden met deze nieuwe ontwikkeling: "Sproetjes moeten omarmd, gekust en aangeraakt worden", zegt toonaangevend Amerikaans journalist Alex Bilmes. "Sproetjes zijn uitdagend. Als je ziet iemands sproetjes in het gezicht heeft, ga je je vragen stellen over de rest van het lichaam. Hoe zien de rug, buik en billen er dan uit?"

Twee soorten
Er zijn twee soorten sproetjes. Natuurlijke en sproetjes die ontstaan door zonnebrand. Natuurlijke sproetjes zijn gewoonlijk klein, bruin en rond. Ze ontstaan door een teveel aan melanine op een plekje in de huid. Ze komen het vaakst voor bij mensen met een lichte huid, voornamelijke roodharigen. Maar ook bij mensen met een donker huidtype kunnen ze hebben. Ze zijn vaak erfelijk, als ze vaak in je familie voorkomen, heb jij ook de neiging ze te krijgen. Maar ze hebben ze kunnen verdwijnen als je ouder wordt. Sproetjes als gevolg van zonnebrand zijn groter en onregelmatiger qua vorm.

Schade
Toch wil dermatologisch expert Jane Lewis waarschuwen voor deze trend. "Bekende mensen met sproetjes zijn ongetwijfeld mooi, maar we mogen dit niet zomaar promoten als trend. Sproetjes zijn vaak een teken van schade aan de huid door de zon. Als je geboren werd met sproetjes, heb je door je gevoelige huid extra bescherming tegen de zon nodig.

Sproetjes tekenen
Heb je niet het geluk natuurlijke sproetjes te hebben, kun je dezelfde truc toepassen die vrouwen in de jaren '60 gebruikten. Zij tekenden sproetjes op het gezicht met lichte, bruine eyeliner. Maar als je er niet als een clown wil bijlopen, stellen we voor dat je de techniek thuis verschillende keren oefent. (ep)(br.hln)


� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!