Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



11-04-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bemachtig designerstukken voor een prikje

Bemachtig designerstukken voor een prikje


http://static1.hln.be/static/photo/2014/1/9/9/20140409135137/media_xll_6647094.jpg


Hoewel de meeste vrouwen het erover eens zijn dat designerstukken prachtig, exclusief en uit luxemateriaal vervaardigd zijn, kunnen alleen 'the happy few' zich topstukken permitteren. Zo steeg de prijs van een Chanel-handtas met 70% in de laatste vijf jaar. Toch zijn er enkele tips die je kunnen helpen om een exclusief stuk tegen een prijsje te scoren.

1. Het is erg belangrijk dat je online research doet. Daarbij hoef je je niet enkel te beperken tot het opzoeken van de prijs. Als je eens goed rondsnuffelt op internet leer je misschien wel nieuwe of minder bekende designers kennen die hun stukken aan een lagere prijs verkopen. Sommige merken worden beschouwd als 'goedkope' luxemerken, denk hierbij aan Juicy Couture, Versace Jeans Couture en Ralph Lauren. Ook is het erg interessant om de samenwerkingen tussen designers en modeketens in het oog te houden, zo maakte onder andere Karl Lagerfeld en Isabel Marant al collecties voor H&M.

2. Leer de prijzen van designermode inschatten. Ieder item, ieder merk heeft een eigen prijsklasse. Voor een basiszonnebril van Chanel betaal je ongeveer 200 euro, voor een outfit tel je al snel meer dan 3000 euro neer. Wie niet extreem veel wil uitgeven, koopt best accesoires zoals een zonnebril of clutch handtas.

3. Weet waar je moet zijn: niet overal zijn er luxekledingswinkels gevestigd. In de meeste Europese hoofdsteden zijn de voornaamste designers wel te vinden. Ook is het interessant om op zoek te gaan naar een winkel die collecties van meerdere ontwerpers verkoopt. Zo kan je de prijs van elk beschikbaar merk vergelijken en een doordachte afweging maken. Ook in tweedehandswinkels vind je soms oudere designstukken aan een laag prijsje.  

4. Stel je prioriteiten. Weet op voorhand wat je zoekt en waarin je je geld wil investeren. Denk na of je een bepaald stuk kan combineren met basics die al in je kast hangen. Denk ook op voorhand na hoeveel geld je maximaal wil spenderen.

5. Weet waarvoor je betaalt. De prijs hangt vaak af van het materiaal waaruit iets gemaakt is: een blouse met veel details is duur, een dikke stof kost meer. Ook het seizoen waarin iets gemaakt is, heeft een invloed op de prijs. Een item van vorig seizoen zal minder kosten dan een item uit de nieuwe collectie. Vele designerstukken hebben echter een tijdloos karakter waardoor het niet uitmaakt of je iets van de nieuwe of 'oude' collectie koopt.

6. Zoek draagbare mode. Designers willen zichzelf elk seizoen overtreffen door nieuwe en originele stukken te creëren, daarbij laten ze hun fantasie de vrije loop gaan. Sommige stukken zijn daardoor echt extreem of niet draagbaar, tenzij je echt wil opvallen in het straatbeeld.

7. Gebruik je gezond verstand en betaal alleen voor items die je echt wil. Je moet een prijs vinden die jouw liefde voor een designerstuk weerspiegelt. Als de werkelijke prijs volgens jou te hoog is, moet je het geld ervoor niet neertellen.

8. De laatste en meest logische tip is natuurlijk om op zoek te gaan naar koopjes tijdens de solden. Zo worden stukken die tijdens het jaar nog iets te duur waren plots betaalbaar. Wie weet kan je dan een prachtexemplaar scoren! (br.hln)



� Reageer (0)
23-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stress op strand verdwijnt met deze bikinitrends

Stress op strand verdwijnt met deze bikinitrends

http://static3.hln.be/static/photo/2014/12/6/4/20140319121603/media_xll_6586894.jpg

Sexy, dat is het codewoord wat de badmode voor komende zomer betreft. Denk aan lingerieachtige ontwerpen en bikini's met veel uitsparingen. We zetten de zeven opvallendste, leukste en meest uitdagende strandtrends op een rijtje.

1. Sportief
Dames die houden van een actieve strandvakantie en genieten van volleyball, een spelletje frisbee of zelfs waterskiën hebben genoeg keuze aan sportieve modellen. In de winkels hangen heel wat fashionable stukken die alles ondersteunen en makkelijk zitten. Durf voor felle kleurtjes te gaan om het toch wat boeiend te houden.

2. Bandjes
Je bent helemaal trendy als je voor een bikini gaat met een wirwar aan bandjes. Het resultaat zijn sexy stukken waarbij heel wat huid komt piepen. Met een bandeautop dat alles vooraan bedekt en achteraan alles laat zien, speel je toch op veilig. Breng voldoende zonnecrème aan om een ingewikkeld gebruind patroon op je rug te vermijden.

3. Franjes
De franjes zullen deze zomer massaal aanwezig zijn op het strand. Dit is ideaal, want deze trend flatteert haast elk figuur. Dames met een grote boezem kunnen zo hun troeven wat beter in de verf zetten en wie minder goed bedeeld is, kan zo haar borsten optisch wat vergroten. Dames die onzeker zijn over hun buikje kunnen zo met een badpak en franjes hun probleemzone verdoezelen.

4. Touwen
Gehaakte bikini's en macramé zijn populair dit seizoen. Vrees niet, je gaat niet je hele lichaam blootgeven door de vele gaatjes. Deze materialen worden gevoerd met meer comfortabele stoffen.

5. Patronen
Het klassieke zigzagpatroon is terug. Experimenteer niet met eenvoudig zwart en wit, maar laat je gaan met eindeloze kleurcombinaties.

6. Lingerie
Een andere optie die perfect voor elk type figuur werkt, is de korsetachtige bikini. Deze modellen die aan lingerie doen denken geven veel steun aan grotere boezems. Maar de voorgevormde cups verrichten ook wonderen voor kleinere borsten. Durf te experimenteren met drukke patronen, maar voor de bravere dames zijn er ook eenvoudig modellen in de winkels verkrijgbaar.

7. Jeans
Deze zomer spring je met denim in het water. Bikini's en badpakken uit elastische, sneldrogende stoffen die aan jeans doen denken zijn nu de trend. Details als stiksels en zakjes maken je look helemaal af. (br.hln)



� Reageer (0)
19-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niemand wil een echt persoon op Vogue-cover

"Niemand wil een echt persoon op Vogue-cover"

http://static0.hln.be/static/photo/2014/15/1/12/20140319015004/media_xll_6585852.jpg


Alexandra Shulman, die al sinds 1992 als editor voor het glamoureuze modeblad Vogue werkt, gaf tijdens een interview op de Britse radiozender BBC Radio 2 toe dat "niemand Vogue zou kopen als er een alledaags persoon op de cover zou staan".

"Niemand wil geld betalen voor een tijdschrift om te zien wat ze elke dag in de spiegel kunnen zien", legde de editor aan gastpresentatrice Lily Allen uit. "Een gewoon persoon kunnen ze elke dag gratis zien. Ik geloof dat Vogue een magazine is dat een fantasie en een droom verkoopt. Een vlucht uit het dagelijkse leven."

Bij de vraag of de modellen op de covers van Vogue vaak te dun zijn, zegt ze eerlijk "het beu te zijn om op die vraag te antwoorden". "Ons blad gaat als zoete broodjes over de toog, dus ik denk niet dat zoveel mensen er zich aan ergeren. Toch ben ik van mening dat designers dikkere modellen op de catwalk moeten laten lopen. Maar vergeleken met vroeger is er al heel wat verbetering." (br.hln)





� Reageer (0)
17-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hou het gezond: zo veel mag je handtas wegen

Hou het gezond: zo veel mag je handtas wegen

http://static1.hln.be/static/photo/2014/3/9/10/20140313173951/media_xll_6566650.jpg


Wie vrijwel dagelijks een te zware handtas met zich meesleurt, loopt een groot risico op nek-, schouder- en rugklachten. Ontdek hier hoe je het gewicht van je 'sjakosj' gezond kan houden.

We volgen de raad op van professor Heidi Prather, gespecialiseerd in fysische geneeskunde en revalidatie. "Je handtas mag nooit meer wegen dan 10 procent van je eigen lichaamsgewicht. Nog idealer is echter 4,5 kilogram", luidt het advies.

Denk dus in het vervolg twee keer na voor je enthousiast alles van make-up tot elektronica begint in te laden. Kies zorgvuldig en gezond. Maak liever plaats voor een flesje water en een gezond tussendoortje. (br.hln)





� Reageer (0)
13-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn

Als je 1 kledingstuk koopt deze lente, moet het dit zijn

http://static0.hln.be/static/photo/2014/8/14/12/20140307132206/media_xll_6550182.jpg

Rokken zijn deze lente niet meer zo frivool als voorbije seizoenen. Dé trend voor komende lente zijn strakkere, asymmetrische kledingstukken. Niet altijd makkelijk om te dragen, maar met onderstaande tips wordt het al iets minder moeilijk.

De rok met een ongelijke zoom verscheen al op de catwalk Christian Dior en Victoria Beckham. Nu duikt dit op in verschillende budgetvriendelijke winkelketens, onder meer bij webshop Asos.com vind je verschillende modellen. Kan je ook niet wachten om je benen te showen in dit kledingstuk dat nooit gaat vervelen? Om alle aandacht naar dit bijzonder onderstuk te laten gaan, draag je best transparante panty's. Ook je top hou je best basic om een te drukke outfit te vermijden.

Designer Nicole Miller waagde zich aan drukke creaties met prints, Dior speelde op veilig met satijn, Bottega Veneta ging voor gedrapeerde rokken. Nu het nog wat frisser is, kun je best combineren met een gebreide trui en opvallende juwelen. Je benen komen het mooiste uit met schoenen met een hakje, laat je platte ballerina's maar in de kast staan.  (br.hln)




� Reageer (0)
07-03-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toen gepest als 'rosse puistenkop'... nu topmodel

Toen gepest als 'rosse puistenkop'... nu topmodel

http://oi61.tinypic.com/15rfx9t.jpg


Louis Evans, nu 22, werd als kind gepest met zijn rode haren en zijn gezicht dat vol met sproeten en acne stond. Ze noemden hem 'rusty' (iets als 'roestkop'). Vandaag neemt hij wraak op zijn pesters: Louis Evans is tegenwoordig een gevierd topmodel.

Louis Evans, uit het Engelse dorpje Lowestoft, komt van ver. Als kind werd hij uitgelachen met zijn rosse haardos en zijn sproeten. Toen hij de tienerjaren indook, speelde de acne ook nog eens heel erg op. De 'rosse puistenkop' kon bovendien maar geen lief krijgen. Hij ging van school en kwam terecht in een saaie telefoonjob.

"Het was lastig opgroeien in zo'n klein dorp", zegt Evans. "De mensen in Lowestoft zijn niet bepaald breeddenkend. Ik weigerde het mij aan te trekken en het te laten knagen aan mijn zelfvertrouwen."

En toen werd Louis 20. Plots kwamen zijn jukbeenderen veel beter tot hun recht en de acne verdween. Zijn uiterlijk begon op te vallen, ditmaal op een positieve manier. Hij liet zijn job voor wat ze was en trok naar Londen. Aangemoedigd door zijn moeder ambieerde hij er een moddelencarrière. "Ik had altijd al een geweldige drive, veel ambitie en bakken energie", zegt Louis. "Maar ik wist er geen blijf mee. Niets wat ik ondernam, leek te lukken. En toen verhuisde ik naar Londen, en viel alles in zijn plooi."

Dat kan je wel stellen, inderdaad! Louis vond onderdak bij topbureau 'Booking Models' en was al te zien op de catwalks van de London Fashion Week, in de Britse Vogue en binnenkort ook op de Modeweek van Milaan. (br.hln)





� Reageer (0)
28-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer

Lentetrends van de catwalk vertaald naar maatje meer

http://static3.hln.be/static/photo/2014/16/1/5/20140224123240/media_xll_6516560.jpg

Bloemenprints en jumpsuits verrichten deze lente wonderen voor jouw rondingen. Dankzij onderstaande tips leer je dat de catwalktrends niet enkel voor graatmagere modellen bestemd zijn, maar dat ze ook jouw figuur kunnen flatteren.

Steeds meer modemerken negeren niet langer de dames met een maatje meer. Zo is de Spaanse modeketen Mango de laatste om een plus-sizelijn. Het gevolg is dat wie maatje 42 of meer draagt, niet langer enkel tenten, maar ook heel wat hippe stukken in de winkels vindt.

Een van de populairste lentetrends zijn bloemenprints. Velen denken dat dit patroon te druk of te lelijk is. Maar voor komende lente kende de de print een update zodat deze elke outfit chique en elegant kan laten lijken. Dames met een maatje meer zitten goed met een jurkje met een A-lijn. Deze snit brengt je vormingen wat meer in balans. Combineer dit met een stoer jasje om er niet te meisjesachtig uit te zien. Een andere goede optie is de losse bloemenblouse in combinatie met een strakke kokerrok of skinny jeans en hoge hakken.

Nog een goede manier om op te vallen en toch slanker te lijken is met een klassieke, zwarte jumpsuit in combinatie met felle kleuren. Door de zwarte kleur lijk je slanker. Maar dankzij de kleurrijke blazer en bijpassende schoenen is het niet alsof je naar een begrafenis gaat. Wie zich nogal bewust is van haar brede heupen, kiest best voor een jasje dat net tot aan de heupen komt. Dit breekt namelijk deze probleemzone. Met een brede riem kun je perfect je buikje verdoezelen. (br.hln)



� Reageer (0)
03-02-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy heeft geen vervaldatum voor dit model (62)

Sexy heeft geen vervaldatum voor dit model (62)

http://static3.hln.be/static/photo/2014/5/5/3/20140131085920/media_xll_6447408.jpg


Jacky O'Shaughnessy (62) is misschien het oudste, maar naar ons gevoel ook het meest verfrissende gezicht van modeketen American Apparel. Voor de campagne 'Sexy has no experation date' poseerde de stralende vrouw complexloos in kanten ondergoed. Als dat geen schouderklopje is voor alle onzekere dames op deze aardkloot: Er is hoop, alleen komt die wijsheid misschien pas in de jaren van grijze haren.

De rasechte New Yorkse poseerde al eerder voor American Apparel, meer bepaald voor de modelijn 'Advanced Basics', gericht op vrouwen die ook na hun vijftigste hip door het leven willen gaan.

De fotogenieke Jacky heeft een uitgesproken mening over het leven als model: "Ik lees zo vaak dat poseren onbenullig en geesteloos is, maar ik vind het uitdagend en creatief. Je hebt er bakken energie voor nodig en je moet kunnen communiceren zonder ook maar één woord te gebruiken". (br.hln)




� Reageer (0)
27-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van rolstoelpatiënt tot topmodel voor Diesel

Van rolstoelpatiënt tot topmodel voor Diesel

http://static1.hln.be/static/photo/2014/12/0/11/20140124151149/media_xll_6429536.jpg


Het Italiaanse modemerk Diesel heeft een blogger laten poseren voor zijn lentecampagne. Op zich niet zo bijzonder, maar baanbrekend is wel dat de 26-jarige Jillian Mercado met een spierziekte kampt en in een rolstoel zit.

In de campagne 'We are Connected' is Jillian in een jeansjurk, felrode lipstick, opvallende felblond haar én in haar elektrische rolstoel te zien. Met deze campagne wil ze lotgenoten duidelijk maken dat hun leven niet over is door hun beperkingen. "Je kunt alles aan, niets zou je mogen stoppen."

In een interview zei artistiek directeur van Diesel Nicola Formichetti dat Mercado zijn favoriet van de 23 modellen in de campagne was. Alle vrouwen en heren werd uit een ander segment van de jeugdcultuur, waaronder Japanse internetsterren en getatoeëerde modellen, geselecteerd

Formichetti legt uit waarom hij Mercado koos: "Het is niet makkelijk voor haar, maar ze is onbevreesd en een inspiratiebron voor mij. Mercado had me gewaarschuwd dat mensen vaak slecht reageren op haar uiterlijk. Er zijn mensen die haar haten of zich gewoon ongemakkelijk voelen door haar handicap. Maar de reacties op de foto van de campagne die ik Instagram zette, waren ronduit schitterend."

Mercado is een blogger en volgde vier jaar een modeopleiding in Manhattan een modeopleiding, ze ging elke dag gedurende vier jaar met de bus naar school, terwijl het openbaar vervoer in New York niet echt rolstoelvriendeljik is. "Mijn campagne voor Diesel heeft aangetoond dat iedereen het merk kan dragen. Je hoeft geen supermodel of miljonair te zijn. Je kunt deze kledingstukken dragen, onafhankelijk van wie je bent of hoe je er uit ziet." (br.hln)



� Reageer (0)
22-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen

Figuurcorrigerend ondergoed drukt je organen samen

http://static1.hln.be/static/photo/2014/0/1/7/20140122110557/media_xll_6420442.jpg

Stijlgoeroes Trinny & Susannah tijdens een fotoshoot voor hun 'Original Magic Knickers'-shapewearcollectie.

Figuurcorrigerend ondergoed, of 'shapewear', is immens populair. Spannende jurkjes en onderbroeken strijken je vetrolletjes glad en liften je poep omhoog. Maar is dat eigenlijk wel gezond?

De ultieme eigenschap van shapewear is dat het strak zit, anders schiet het zijn doel voorbij. Dat betekent wel dat je organen, zoals maag en darmen, stevig ingesnoerd zitten, en dat blijft niet zonder gevolg. Zo kan het zure oprispingen en brandend maagzuur verergeren, maar dat zijn lang niet de enige consequenties.

Spijsvertering
Ook je vertering komt in het gedrang. Tijdens een normaal verteringsproces trekken je darmen samen om voedsel vooruit te duwen, maar als ze lange tijd ingezwachteld zijn wordt de spijsvertering onderdrukt. Dat kan leiden tot tijdelijke klachten zoals buikpijn of een opgeblazen gevoel. Mensen met darmklachten springen daarom best voorzichtig om met shapewear.

Ademhaling
Wanneer je inademt zet je middenrif uit en wordt je buik bol, maar corrigerend ondergoed kan die beweging beperken. Daardoor kan je minder diep ademhalen.

Benen
Wanneer je gaat zitten in shapewear kan je last krijgen van 'meralgia paresthetica', een aandoening waarbij een zenuw aan de buitenkant van het dijbeen wordt beschadigd, vaak door beknelling. Dat leidt tot tintellingen, gevoelloosheid en pijn in de bovenbenen. Het gevaar is hier dat de klachten niet altijd vanzelf weggaan, en de aandoening kan permanent worden.


De spannende kleding kan bovendien verminderde bloedcirculatie en bloedklonters veroorzaken.

Infecties

Shapewear is ook een uitstekend milieu voor bacteriële infecties, ook al omdat het vaak van synthetisch materiaal vervaardigd is. Een courante infectie is folliculitis, een ontsteking van het haarzakje. Patiënten krijgen rode bultjes gevuld met etter. Personen met overgewicht, diabetes en hevige zweters zijn een risicogroep.

Shapewear met mate
Conclusie: je kan best jezelf in die 'Spanx' of 'Trinny & Susannah Magic Corset Vest' wringen voor een speciale gelegenheid, maar maak er geen gewoonte van. Kies ook altijd voor de juiste maat. (br.hln)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokodillen sneuvelen voor Louis Vuitton

Krokodillen sneuvelen voor Louis Vuitton

http://static2.hln.be/static/photo/2014/5/12/10/20140115143144/media_xll_6401770.jpg

De lust voor exotisme is ook anno 2014 nog lang niet uitgestorven, en dat weet luxemerk Louis Vuitton maar al te goed. Om de peperdure designerhandtassen extra aantrekkelijk te maken, wordt massaal ingezet op krokodillenleer. Voor de nieuwe 'Crocodile-collectie' moet je rekenen op prijzen tussen de 7.000 en 21.000 euro.

Net als onder meer Prada en Gucci, mikt Louis Vuitton op het exotisme van de elite. Door hierop in te spelen, proberen designers de exclusiviteit van hun producten te vergroten en de verkoopcijfers op te krikken. Krokodillenleer is samen met andere exotische huidtypes goed voor 10 procent van de (dalende) omzet op de handtassen van luxemerken. Handtassen gemaakt van krokodil kunnen gemakkelijk tot 30 keer duurder verkocht worden dan 'soortgenoten' uit runderleer.

"Er zijn vrouwen die geen moer geven over het geld omdat ze houden van mooie dingen. De vraag naar krokodillenleer is zo groot omdat het een trend is die nooit zal uitsterven, het is een klassieker", klinkt het betoog in de wereld van de luxehandtassen.

In het geval van Louis Vuitton komt de gegeerde huid uit het Filipijnse Kapalong in de provincie Davao del Norte. Vicente Mercado, eigenaar van een grote kwekerij voor zoutwaterkrokodillen, getuigt dat ook andere makers van luxehandtassen aan zijn deur komen kloppen. "De grootste uitdaging is de voorraad van kwaliteitsleder, iets dat enorm schaars is", stelt Jean-Jacques Guiony, Chief Financial Officer van Louis Vuitton.

Omdat het veel werk vraagt, wordt krokodillenhuid per centimeter en aan hoge prijzen verkocht. Dagelijks sneuvelen er bij Mercado minstens 24 dieren. Terwijl de huid door luxemerken wordt opgekocht, eindigt het vlees vaak op de lokale markt om te verwerken tot delicatesse. Toch worden de dieren - anders dan koeien - specifiek gekweekt voor hun huid, het luxeproduct dat de rekeningen van de kwekers betaalt.

Dat de handtassen peperduur zijn, is allesbehalve verbazend. De kwekers hebben namelijk meer dan hun handen vol. "Wanneer dieren niet goed behandeld worden, kan de huid niet van goede kwaliteit zijn", Klinkt het bij de fokkers van Le Croc in Zuid-Afrika.

Van zodra een kleine krokodil uit zijn ei breekt, moet gezorgd worden voor een kalme omgeving om gevechten (en huidschade) te vermijden. Het hok wordt dagelijks uitgekuist en er wordt een strikt eetpatroon gevolgd. De krokodillen krijgen voormalijk kip en specifieke oliën om de huidkwaliteit te verhogen. Het slachten en villen gebeurt bovendien met de hand. Om misbruik van de dieren tegen te gaan, gaat de verkoop van iedere krokodillenhuid gepaard met een certificaat om te bewijzen dat er geen schending is van de 'Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora'. (br.hln)





� Reageer (0)
10-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Musthaves voor deze lente


Musthaves voor deze lente (en waar ze voor een prikje te kopen)

De trui bezet met juwelen bij Asos.com.


Wanneer een nieuw modeseizoen gaat beginnen, is het vaak moeilijk om de bomen door het bos te zien. Daarom zetten we voor de lente van 2014 de acht musthaves op een rijtje. Dit moet het shoppen alvast een beetje makkelijker maken voor jullie.

De jurk met spaghettibandjes, een favoriet uit de jaren 90, is weer helemaal terug. Sterren als Kate Bosworth en Courtney Love zijn hier alvast grote fans van. Dit kledingstuk kreeg nu een volwassen update met mooie en vooral luxueuze materialen.

Het witte hemd krijgt nu alle aandacht. Het is niet langer een basic, met speciale details als asymmetrische snit en patchwork wordt dit de blikvanger van je outfit. Victoria Beckham introduceerde dit in haar collecties voor 2014, een goedkopere versie vind je onder meer bij Mango. 

Een motorjasje moet je deze lente in kleur kopen. Durf dapper te zijn en combineer verschillende felle tinten. De exemplaren die Versace op de catwalk stuurde, zijn niet echt een optie voor de gemiddelde vrouw. Gelukkig vind je ook even trendy, maar een pak goedkopere varianten.  

Het gekleurde lederen jasje bij Asos.com.



Je benen krijgen eindelijk terug wat aandacht na een jarenlange marteling met skinny jeans. De brede broek maakt nu een elegante comeback. Wie geen budget heeft voor een exemplaar van Michael Kors of Mulberry, kan wel bij Asos.com terecht.

De brede, elegante broek bij Asos.com.

Helemaal scoren doe je met juwelen op je kledij. Daarbij geldt maar een regel: hoe meer, hoe beter. Designers bij Dolce & Gabbana, Prada en Marni lieten zich met kristallen en pailletten gaan.

Een elegante blouse mag deze lente niet ontbreken in jouw kleerkast. Daar zijn Calvin Klein en Victoria Beckham het helemaal mee eens, en gelukkig voor je portefeuille H&M ook.

De grote logo's uit de jaren 90 zijn helemaal terug. Als je dus merkkledij draagt, zorg dan dat het logo er groot op staat. Zo zijn desigers Christopher Kane en Alexander Wang zijn duidelijk dol op hun eigen naam. Wie geen geld heeft om te investeren in zo een designertrui kan voor een ludieke parodie gaan.

Als laatste kun je deze lente niet om de volumineuze rok heen. Dit is een elegante trend die je het gevoel geeft een prinses te zijn. En het accentueert het smalste deel van je lichaam: de taille. Voor een exemplaar van Dior ben je al gauw een klein fortuin kwijt, maar bij H&M vind je heel wat goedkopere alternatieven. (br.hln)



� Reageer (0)
08-01-2014
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Viktor & Rolf uitgeroepen tot Domme Bontjes

Viktor & Rolf uitgeroepen tot Domme Bontjes

http://static2.hln.be/static/photo/2014/4/7/7/20140106110627/media_xll_6376537.jpg

Het Nederlandse ontwerpersduo Viktor & Rolf zijn in Nederland uitgeroepen tot de Domme Bontjes van 2013. Volgens de dierenorganisatie Bont voor Dieren is bij de verkiezing veel gestemd op het ontwerpersduo vanwege het gebruik van vossen-, nertsen- en wasbeerhondenbont in hun creaties.

"Door massaal te stemmen op juist de ontwerpers laat Nederland zien dat zij aan de basis staan van het koopgedrag", aldus directeur Nicole van Gemert van Bont voor Dieren. "We hebben alle bontproductie verboden in Nederland, dan is het doodzonde dat designers toch verder gaan met het laten produceren van dierenleed."

Gerard Joling eindigde als tweede in de verkiezing. Vorig jaar werd - toen nog prinses - Máxima gekozen tot Dom Bontje, het jaar daarvoor Sylvie van der Vaart. (br.hln)



� Reageer (0)
31-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect

Deze feestelijke accessoires hebben afslankend effect


http://static1.hln.be/static/photo/2013/15/3/10/20131230124036/media_xll_6363970.jpg


Veel dames voelen zich niet helemaal op hun gemak in een feestjurk, zeker niet na de vele overdadige kerstmaaltijden. Daarom delen we deze tips om met enkele eenvoudige accessoires snel wat slanker te lijken.

Benen
Lange benen lijken slank en sexy in rokjes met een spitse schoen en dunne hak. Dit verlengt namelijk het slanke silhouet van de kuiten. Een rechte schoentip en brede hakken doen je been korter lijken. Schoenen in dezelfde kleur als je outfit werkt afslankend voor je onderlichaam, met zwarte pantyes en schoenen zit je helemaal goed.

Buikje, billen en heupen
Koop figuurcorrigerend ondergoed dat je boezem een lift geeft. Onder een strakke jurk of kokerrok draag je ondergoed dat je buikje platter maakt.

Lange kettingen doen een korte nek langer lijken, ze leiden namelijk de aandacht van de heupen af. Hierdoor gaan mensen meer naar je gezicht en minder naar je taille kijken. Opvallende armbanden en ringen verleggen de aandacht van je bovenarmen naar de polsen.  

Alle ogen gaan naar een grote handtas. Als dit accessoire aan je arm bengelt, kijken mensen minder naar je lichaam en probleemzones. 

Gezicht
Steek je lokken hoog op en neem er enkele plukjes haar uit aan je kruin om je gelaatstrekken beter te doen uitkomen. Zo lijkt je gezicht smaller. (br.hln)





� Reageer (0)
28-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar


Duurste handtas ter wereld verkocht voor 125.000 dollar


http://static2.hln.be/static/photo/2013/6/0/7/20131227160441/media_xll_6360142.jpg


Een handtas van het Franse modehuis Hermès is in Texas geveild voor 125.000 dollar. Dat schrijft Daily Mail. De tas - die de naam 'Geranium Porosus' meekreeg - is een uniek exemplaar, gemaakt van mat krokodillen- en stierenleer. De startprijs bedroeg 50.000 dollar. Een anonieme koper was echter bereid om er meer dan het dubbele voor neer te leggen.

De handtas meet 32 centimeter en is uitgerust met... 'pootjes'. Het designerstuk is enig in zijn soort en werd drie jaar geleden gemaakt voor 'Petit H Exhibition' in Londen, een project waarmee Hermès de beste vakmensen ter wereld de kans gaf om met schaarse materialen unieke stukken te maken, zoals 'Geranium Porosus'.

De exclusieve tas ging eerder deze maand voor 125.000 dollar onder de veilinghamer in Dallas en is daarmee de duurste handtas ter wereld.

Holiday Luxury Signature Auction vond plaats op 10 en 11 december in Texas. Er werden niet enkel tassen van het merk Hermès geveild, ook unieke stukken van luxemerken zoals Chanel en Louis Vuitton gingen er onder de hamer. De veiling zelf was ook uniek. Het was immers de eerste keer dat een verkoop van die grootte en belangrijkheid georganiseerd werd in de wereld van de luxeaccessoires. (br.hln)




� Reageer (0)
22-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze Balinese schoenen zijn populair bij celebs


Deze Balinese schoenen zijn populair bij celebs

http://static3.hln.be/static/photo/2013/4/8/8/20131217152511/media_xll_6339563.jpg

Dat het niet altijd Louboutins moeten zijn aan de voeten van vrouwelijke sterren, bewijst de populariteit van Niluh Djelantik, vroeger bekend als 'Nilou'. Deze lederen schoenen worden met de hand gemaakt in het atelier van de Balinese ontwerpster Ni Luh Ayu Pertami in het Indonesiscche Canggu.

http://static1.hln.be/static/photo/2013/5/9/9/20131217152606/media_l_6339564.jpg



Samen met 40 schoenmakers creëert ze kwalitatieve en comfortabele sandalen en laarsjes waar onder meer Cate Blanchett, Uma Thurman, Julia Roberts, Paris Hilton, Cameron Diaz en Gisele Bündchen al voor gevallen zijn.  (br.hln)





� Reageer (0)
18-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn

De beha van 10 miljoen dollar kan nu ook de jouwe zijn

http://oi43.tinypic.com/2je2sti.jpg


Elk jaar brengt Amerikaans lingeriemerk Victoria's Secret de exclusieve Fantasy Bra uit. Die is doorgaans bezet met diamanten en andere peperdure edelstenen, waardoor het prijskaartje al snel tot in de miljoenen oploopt. Nu heeft het modehuis een goedkopere replica gemaakt van de versie van 2013, zodat jij je net als topmodel Candice Swanepoel kunt voelen.

De replica is een push-upbeha die als twee druppels lijkt op wat Candice op de catwalk droeg. Het grote verschil met het origineel is dat bij de goedkopere versie geen peervormige robijn in het midden bengelt. Het is de eerste keer dat Victoria's Secret 1.000 betaalbare replica maakt van zijn pronkstuk van het jaar. Wie deze wil bemachtigen, zal dus snel moeten zijn. Voor de beha moet je 215 euro neertellen, het slipje is goed voor 42 euro.  Het lichaam van Candice is spijtig genoeg niet inbegrepen.  (br.hln)




� Reageer (0)
13-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit wordt dé kleur van 2014

Dit wordt dé kleur van 2014

http://static3.hln.be/static/photo/2013/18/0/5/20131209172506/media_xll_6318050.jpg


Elk jaar kondigt Pantone in december de uitverkoren kleur voor het volgende jaar aan. Het ziet er naar uit dat de paars-rozige tinten van de orchidee in 2014 zullen domineren.

Ieder jaar gaan internationale smaakmakers uit uiteenlopende takken van de populaire cultuur (mode, reizen, technologie, muziek, ...) op zoek naar opkomende kleurentrends. De jacht begint traditioneel in januari en de uitverkoren tint wordt vlak voor de sprong naar het nieuwe jaar onthuld. Om de keuze te rechtvaardigen, wordt in de zomer steevast een tweedaagse geheime vergadering gehouden waar iedereen zijn topkandidaten op tafel legt.

Radiant Orchid
"Het moet weerklinken over de hele wereld, een kleur die verbeeldt wat er gebeurt in de samenleving", getuigt Leatrice Eiseman, uitvoerend directeur van Pantone. Dit jaar stond alles in teken van 'emerald' (smaragdgroen), als kleur van groei, vernieuwing en voorspoed. De fakkel zal in 2014 worden overgenomen door 'radiant orchid', de paars-rozige tint die we kennen van de orchidee.

"Deze kleur dragen versterkt het gevoel van creativiteit. We zijn allemaal op zoek naar die hint van uniekheid", klinkt het. Eens de kleur gekozen is, zorgt Pantone voor de verfijning en definitie van de tint. Ze brainstormen over hoe de kleur gebruikt kan worden in textiel voor mode en interieur, make-up, advertenties, ... Uiteindelijk wordt alles gebundeld in een boek, getiteld 'Pantone View', dat dienst doet als kleurenbijbel voor heel wat designers en bedrijven.

Verwacht je dus in 2014 maar aan veel roze en paarse tinten.



� Reageer (0)
10-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op deze vervuilde catwalk zijn maskers een must

Op deze vervuilde catwalk zijn maskers een must

http://static2.hln.be/static/photo/2013/6/12/9/20131209102706/media_xll_6316974.jpg


Hoewel maskers op de catwalk al lang geen rariteit meer zijn, waren ze bij de show van deze Chinese designer geen modieuze statement, maar een pijnlijke must. Door de hevige smog in Nanjing moesten de modellen én toeschouwers verplicht een medisch mondmasker dragen.

De elegante verschijning van vrouwen in lange gewaden met gouden creaties en andere prachtige juwelen werd abrupt verbroken door medische mondmaskers. De lapjes stof waren geen publiciteitsstunt, ze werden verplicht door de overheid omdat de hevige smog een gevaar vormt voor de gezondheid.

In Nanjing is de uitstoot tot 40 keer hoger dan de veiligheidslimiet van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). In de winter stijgt de luchtvervuiling nog eens extra omdat de drukbevolkte gebieden dan nood hebben aan extra energie.

De impact hiervan op de ademhaling is uiteraard niet klein. "Het stinkt verschrikkelijk en de lucht schuurt in je keel. We hebben nog nooit in zo'n hevige smog moeten leven", getuigt een vrouw aan het Chinese nieuwsagentschap Xinhua. (br.hln)



� Reageer (0)
09-12-2013
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat je lippen mee feesten in een trendy kleurtje

Laat je lippen mee feesten in een trendy kleurtje

http://static2.hln.be/static/photo/2013/16/6/8/20131202110413/media_xll_6301328.jpg

Nu de eindejaarsfeesten weer voor de deur staan, geven we je graag wat inspiratie mee om te stralen op de talrijke etentjes en feestjes die ongetwijfeld in jouw agenda staan. Hoewel je met klassieke rode lippenstift eigenlijk nooit de mist kan ingaan, kan een beetje afwisseling ook geen kwaad.

Het najaar staat helemaal in teken van de vamp. Donkere tinten zoals wijnrood, bordeaux en pruimenpaars zijn dan ook een must-have voor vrouwen die ook hun lippen graag up to date houden. Bekende gezichten geven alvast het goede voorbeeld. Laat je inspireren door Jennifer Lawrence, Rita Ora en Selena Gomez. Voor meer make-uptips kan je terecht in de lees-ooks. (br.hln)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!