Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



27-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld

Geen grap: hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld

http://static3.hln.be/static/photo/2016/13/3/4/20160727084411/media_xll_8916979.jpg


We mogen hoge hakken dan wel altijd claimen als kenmerk van vrouwelijke elegantie, dit nieuwtje ondergraaft heel die theorie. De hak werd oorspronkelijk voor niemand minder dan mannen ontworpen. "Al in de 10de eeuw droegen mannen hakken," legt kunsthistorica en curator van het schoenenmuseum in Toronto Elisabeth Semmelhack. Daar hoort wat uitleg bij.

Vandaag dragen we hakken voor een vrouwelijke look of om iets groter en slanker te lijken, maar dat is ooit anders geweest. De geschiedenis van de schoen waarmee we onszelf in naam der elegantie vrijwillig pijnigen, gaat terug tot in de 10de eeuw, weet Elizabeth Semmelhack van het Bata Shoe Museum in Toronto. Daar droegen Perzische mannen hakken op een paard, zodat hun voeten beter in de stijgbeugels pasten. Die trend werd door de Europeanen overgenomen in de 17de eeuw.

Hulpmiddel bij oorlogvoering

"Er bestaat een lange geschiedenis van mannen die hakken droegen voor ruiterlijke doeleinden," vertelt Semmelhack. Ze schreef ook het boek Standing Tall: The Curious History of Men in Heels. "We weten al dat cowboys hakken droegen. De hoge hak had oorspronkelijk alles met functionaliteit te maken, niet met mode, in tijden van oorlog. De hak was een extra instrument waarmee de ruiter stabiel bleef en zijn wapen beter kon gebruiken."

Van houten hak naar stiletto

Het duurde tot de 18de eeuw voor de hak als kenmerk van vrouwenschoeisel beschouwd werd. Stilaan kregen ze ook een vrouwelijkere vorm, met een dunnere hiel en een puntige teen. Al duurde het tot de jaren 50 van de vorige eeuw vooraleer hout werd ingeruild voor staal om hakken te maken. "Pas dan werd de stiletto geboren, met de karateristieke dunne naaldhak," legt Semmelhack uit. En de hak blijft vandaag ook verder evolueren, met onder meer plateauhakken, wedges en armadillo boots. We moeten toegeven dat ze al lang niet meer om puur functionele redenen worden gedragen, maar horen we daar iemand over klagen?  (br.hln)





� Reageer (0)
12-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon

Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon

http://static2.hln.be/static/photo/2016/0/10/9/20160711114320/media_xll_8869029.jpg


Iedereen kan meekwelen met 'My Heart Will Go On', over het zangtalent van Céline Dion valt dan ook niet te discussiëren. Maar over haar persoonlijke stijl zijn de meningen flink verdeeld. Tot nu dan, want de zangeres verscheen tijdens de modeweek in Parijs in outfits die niet zouden misstaan in eender welk modeblad. En dat heeft ze allemaal te danken aan een zekere Law Roach.

De stijltransformatie van Céline Dion is op zijn minst opvallend te noemen. De zangeres kon je tot een week geleden nog uittekenen in een skinny jeans, blazer en T-shirt. Niets mis mee, maar weinig spannend. Vorige week deed de zangeres echter de Coutureweek in Parijs aan in een helemaal andere stijl. Ze wisselde de ene opvallende outfit af met de andere, van een felle neongele jurk tot een lange wollen jas met prachtige print.

Wie verantwoordelijk is voor deze plotse ommezwaai? Stylist Law Roach. Aan de Amerikaanse Vogue vertelde die dat hij sinds een drietal weken samenwerkt met Céline, en dat hij sprakeloos was dat de zangeres hem wou ontmoeten. Hij is ook de man die verantwoordelijk is voor de transformatie van zangeres en actrice Zendaya. (br.hln)





� Reageer (0)
11-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken

94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken

http://oi67.tinypic.com/2u3ywwh.jpg


Dat heel wat vrouwen een zwak voor schoenen hebben, is niet bepaald nieuw. Maar wist je dat een vrouw gemiddeld twintig schoenen heeft, de overgrote meerderheid sneakers even vrouwelijk vindt als pumps en dat bijna de helft van de vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt? Dat blijkt uit een enquête bij 900 Europese vrouwen van schoenenwinkel Sarenza.

Sneakers zijn al langer dan vandaag hip, want waarom zou je nog afzien op hoge stiletto's als je er ook stijlvol kunt uitzien op comfortabele sportschoenen? Dat komt ook duidelijk terug uit de resultaten van de enquête. Maar liefst 94% van de Europese vrouwen vindt dat sneakers even vrouwelijk zijn als pumps, terwijl 77% van hen beamen dat hoge hakken het symbool zijn voor vrouwelijkheid. De meeste vrouwen voelen zich dus altijd vrouwelijk, welke schoenen ze ook dragen.

Opvallend is wel dat Italiaanse, Poolse en Nederlandse vrouwen hoge haken toch nog steeds vrouwelijker vinden.

Schoenen zijn meer dan alleen een accessoire
78% van Europese vrouwen vinden dat schoenen meer dan alleen een modeaccessoire zijn. Ex-aequo voor de Italiaanse en Franse vrouwen, voor 87% van hen zijn schoenen zelfs hét iconische deel van een silhouet en een geslaagde look.

Schoenen zijn een ernstige zaak
Voor 74% van de Europese vrouwen is de aankoop van schoenen een ernstige zaak. De Italiaanse vrouwen bekommeren zich het meest om wat ze aan hun voeten dragen, meer bepaald 89% van hen. De vrouwen die zich hier het minst over bekommeren zijn de Duitse, alhoewel 58% van hen gek zijn op schoenen.

Vaak een andere maat
Nog een laatste opvallende conclusie uit de enquête is dat bijna de helft van de Europese vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt. Vaak omdat ze hun exacte maat eigenlijk niet goed kennen. (br.hln)





� Reageer (0)
13-06-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 90's trend is terug!

Deze 90's trend is terug!


http://static3.hln.be/static/photo/2016/16/13/10/20160613081850/media_xll_8752480.jpg


Haal je wafelijzer maar boven, want de gebekte lokken zijn weer terug van weggeweest. De nineties zijn al langer weer helemaal hip, en dus kan het bekende wafelhaar niet achterblijven.

Op de catwalk liet Marc Jacobs zijn modellen al verschijnen met een gewafelde haardos, en ook in het dagdagelijkse leven komen we de trend steeds vaker weer tegen.

Wie durft kan voor een compleet gewafeld kapsel gaan, maar als je het graag wat subtieler houdt (of er nog wat moet inkomen), kan je ook voor enkele lokken kiezen en die een bekjeseffect geven.(br.hln)



� Reageer (0)
04-06-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven

Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven

http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/14/6/20160601120548/media_xll_8712786.jpg


In Hollywood is het een hit, en ook bij ons zal het binnenkort niet meer uit het straatbeeld weg te denken zijn: een lintje is alles wat je nog nodig hebt om met een fris lentekapsel de deur uit te gaan.

Wie zegt dat de favoriete accessoires van de sterren altijd duur hoeven te zijn? Het nieuwe it-item in de celebwereld is simpelweg een lintje. Ze waren al te zien op de catwalk en prijken nu in het haar van medig modemeisje en wereldster.

Niet verwonderlijk, want met zo'n simpel stukje lint of touw kan je alle kanten op. Verweef het mee in je vlecht, maak er een accent van rond je paardenstaart of ga voor een schattige haarband. De mogelijkheden zijn eindeloos.

De haarband

Haal net als Karlie Kloss je schattigheidsfactor omhoog door het lintje als een haarband te gebruiken. Een leuk strikje erbij zorgt er niet alleen voor dat je haren gegarandeerd uit je gezicht blijven, het geeft je kapsel ook een extra speelse toets. Hou jij het liever wat zakelijker? Dan draai je het lintje gewoon zo dat het knoopje in de nek zit, niemand die er dan nog iets van ziet.

De vlecht

Het is vrouwelijk en elegant. Nonchalant of strak en professioneel, de vlecht kan altijd en overal. Al helemaal wanneer je er net als Nicole Kidman een subtiel effect in verwerkt met een lintje. Ga net als de actrice voor klassiek sober zwart of kies een opvallende kleur voor een vrolijk accent.

De paardenstaart

Kijk naar Oscarwinnares Brie Larson: een lage nonchalante staart krijgt meer uitstraling met een mooi lint rond. Chique en elegant vooraan, speels at the back. Combineerbaar met een strakke, hoge paardenstaart voor een ballerina-effect, lekker zomers. (br.hln)





� Reageer (0)
21-05-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk

Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk


http://static3.hln.be/static/photo/2016/18/13/4/20160520124629/media_xll_8677204.jpg


Protest bij de leerlingen van de Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Sint-Niklaas, want het dragen van een gescheurde jeans is er sinds kort verboden. "Als school tolereren wij geen ongepaste kledij, daar komt het op neer", stelt directrice An Van Haut. Omdat wij vinden dat een gescheurde jeans lang niet altijd ongepast hoeft te zijn, maar je het ook niet met alles kunt dragen, geven we enkele tips hoe je er mee naar het school en werk gaat.

Gescheurde jeansbroeken zijn al langer dan vandaag een modetrend, en de winkelrekken liggen er vol van. Toegegeven, sommige exemplaren hangen daadwerkelijk maar aan elkaar met een paar rafels. Maar zeker niet alle broeken zijn zo bloot. In combinatie met items die wat meer bedekken, kunnen ze als het van ons afhangt wél perfect gedragen worden op de werkvloer of op school. Een aantal tips.

Elke outfit ziet er meteen eleganter en chiquer uit met een blazer aan, óók een gescheurde jeansbroek. Combineer net zoals Karlie Kloss met een effen T-shirt en sneakers als je wilt dat het geheel niet al te formeel overkomt.

Draag een hemd en hakken erbij

Is de voorgaande look te casual voor jouw werk- of schoolplek? Een jeansbroek met scheuren ziet er in combinatie met een overhemd en hakken een stuk opgekleder en formeler uit. Met een lerenjasje over zoals Gisele Bündchen geef je het geheel wat meer edge, maar deze look is zeker even mooi met een stijlvolle wollen jas over.

Dezelfde kleurtinten

Een volledige monotone outfit creëert één lange, doorlopende lijn waardoor je er slanker én super chique uitziet. Lichte tinten zoals Gigi Hadid hierboven draagt, zijn ideaal voor 's avonds. Donkere kleuren zijn dan weer draagbaarder voor overdag. Hakken kun je inruilen voor herenschoentjes, als je niet wilt dat je er al te feestelijk uitziet.

Combineer met zachte materialen

Als je een gescheurde jeansbroek combineert met items gemaakt van zachte stoffen als wol, kasjmier en (nep)bont oogt je look meteen minder hard en uitdagend. En als stijlicoon Olivia Palermo ermee wegkomt, jij ook.

Less is more voor heren

Natuurlijk kunnen mannen ook een broek met scheuren dragen. Zij kijken best de look van Zayn Malik af; namelijk zo simpel en effen mogelijk. Blijf weg van drukke prints, glimmende opdrukken of al te felle kleuren. Less is in dit geval zeker more! (br.hln)






� Reageer (0)
13-04-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gaat niet goed met luxemerk Prada.

Slecht nieuws voor Prada, goed nieuws voor jou!

http://static3.hln.be/static/photo/2016/18/1/10/20160413093610/media_xll_8570500.jpg


Het gaat niet goed met luxemerk Prada. Het modehuis kende het afgelopen jaar een historisch lage winstmarge en zet noodgedwongen een nieuwe koers uit. En die zou voor ons nog niet zo slecht kunnen uitpakken, want in de hoop de verkoopscijfers weer de hoogte in te jagen wil het merk een betaalbare handtassenlijn lanceren.

Naast het sluiten van enkele winkels, wil het merk dus vooral inzetten op handtassen die een minder exuberant prijskaartje hebben. "We werken hard om alle mogelijke prijsklassen op te vullen, er is een grote vraag naar vernieuwing" aldus marketing director Stefano Cantino.  "Ik hou niet van de term 'luxe'," leidde ook manager Carlo Mazzi de nieuwe koers in. "Onze nieuwe strategie voor de toekomst wordt 'waar voor je geld'."

Veelbelovende woorden, al is er wel één nadeel. Voor Prada betekent 'betaalbaar' prijzen tussen 1.200 euro en 1.400 euro. Als je je bedenkt dat je momenteel zo'n 2.500 euro neertelt voor een tas, is dit inderdaad een aanzienlijke verlaging. Maar eerlijk is eerlijk, betaalbaar zouden wij het nog altijd niet noemen. (br.hln)





� Reageer (0)
30-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/0/7/20160324175350/media_xll_8518462.jpg


Het Italiaanse modehuis Versace roept de hulp van haar fans in om een nieuw handtasontwerp te maken. Met de wedstrijd "7 bags for 7 cities" krijgt iedereen de kans om zijn eigen ontwerp van een Versace-handtas in te sturen. De winnende ontwerpen vallen in de prijzen met een tripje naar Milaan Fashion Week en een toegangsticket tot de show van Versace.

Helemaal carte blanche krijg je niet als potentiële ontwerper, want de basis voor jouw creatie is de nieuwe Palazzo Empire handtas van Versace. De wedstrijd is dan ook vooral een promostunt om deze nieuwe handtas extra in de verf te zetten.

Onder de noemer "7 bags for 7 cities" wordt gevraagd om een handtas te ontwerpen die één van de 7 wereldsteden eert, waarmee Versace doelt op Tokio, Milaan, Parijs, Londen, Shangai, New York en Sydney. De winnaars van de ontwerpwedstrijd mogen naar Milaan Fashion Week en krijgen ook een ticket voor de Versace show ter plaatse.

Niet dat we enthousiaste deelnemers willen ontmoedigen, maar dit soort ontwerpwedstrijden komt wel vaker voor in de modewereld. Behalve een promostunt voor de handtas is het ook een handige manier om nieuw ontwerptalent op te sporen. Maar onderschat jezelf vooral niet, en schrijf je in voor de wedstrijd via deze website.  (br.hln)





� Reageer (0)
03-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

http://static0.hln.be/static/photo/2016/17/9/11/20160303151127/media_xll_8456081.jpg


Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van onafhankelijke individuen.

De H&M Studio lijn is de luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.

Modellen zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham, Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen  voor een stoere touch.

"Deze collectie gaat over de kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor bij H&M.

De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)





� Reageer (0)
07-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?


http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/4/4/20160204114935/media_xll_8375479.jpg


Modemerk Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan zoiets eigenlijk wel?

Op het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen, maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?

Ginko extract en vitamine E
Volgens Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is daar nu precies van aan?

Chef Eva wist haar bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker werden ze er dan weer niet van."

Optisch maatje minder
Als je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden, stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer op de loer en ben je terug bij af.

Eigenlijk kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)





� Reageer (0)
17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder


http://static1.hln.be/static/photo/2016/6/6/12/20160114174732/media_xll_8317902.jpg


Wie af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.

Alles in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65 euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper kan haast niet.

1.600 euro voor een jas
Waarom dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.

Aanvulling op designermode
Dat komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen, óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.  

Betere kwaliteit
Maar ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon.  Om te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.

Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop
Al doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)



� Reageer (0)
10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg


Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)





� Reageer (0)
07-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

http://static1.hln.be/static/photo/2016/10/2/8/20160106115827/media_xll_8293928.jpg

Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.

De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook bedekken.

De stijl bestaat uit rijke prints, veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk kennende niet min zijn.

Dolce is echter niet het eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)





� Reageer (0)
23-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

http://static1.hln.be/static/photo/2015/16/15/12/20151222174830/media_xll_8261862.jpg

Waar kasjmieren kledingstukken vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.

Wie af en toe eens een H&M of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen jaren.

Daardoor nemen herders in - vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing, wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.

Daardoor vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.

Dol op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil. (br.hln)





� Reageer (0)
16-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

http://static1.hln.be/static/photo/2015/14/13/1/20151211102355/media_xll_8231821.jpg

Meer dan zes weken na het vertrek van Raf Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.

Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze een opvolger aanduiden.

Dior heeft bevestigd dat het in house designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen, en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)





� Reageer (0)
02-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

http://static0.hln.be/static/photo/2015/17/11/0/20151125122102/media_xll_8194470.jpg


Ze is burgerlijk ingenieur én dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?

Zonde toch, dat je die dure schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt de titel van Starter van het Jaar opleverde.

Nanotechnologie en bloemblaadjes
Met haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een (mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.

"Het lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan onze krant. De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.

Ultieme oplossing
De technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit angst ze vuil te maken. Zonde, toch?

Te koop?
Haar eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)





� Reageer (0)
03-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/4/10/20151029181027/media_xll_8116960.jpg

Alber Elbaz is weg bij Lanvin en landgenoot Raf Simons verliet vorige week modehuis Dior. Is de prestatiedruk in de modewereld te hoog? "Je kan niet ontkennen dat 6 collecties per jaar ontwerpen heel wat is."

Veertien jaar lang was ontwerper Alber Elbaz het wonderkind van Lanvin. Met zijn eigenzinnige collecties wist hij van het 125 jaar oude, ingedutte modehuis een van de topmerken in de modewereld te maken. Zijn vertrek bij het modehuis komt dan ook al even onverwacht aan als de exit van Raf Simons bij Dior eerder deze week.

Kritiek op huidige systeem
Door dit soort modedrama's komt er opnieuw weer heel wat kritiek vanuit de industrie op het tempo van het huidige systeem. Een creatief directeur van een modehuis met zoveel prestige moet dan ook continu presteren. Elbaz was verantwoordelijk voor vier collecties per jaar, Simons zelfs voor zes, waarvan twee haute coutureshows. De shows voor zijn eigen mannenlabel dan niet nog niet eens meegerekend.

Geen ruimte voor creatieve proces
Al die creaties moeten ook nog eens commercieel genoeg zijn, want ze moeten verkocht worden. En snel liefst ook. Want maximaal twee maanden later ligt er alweer een nieuwe collectie klaar. Dat dat de creativiteit niet perse ten goed komt, is dan ook geen verrassing, vertelt Agnes Wené, project manager bij het Flanders Fashion Institute. "Je kan niet ontkennen dat zes collecties per jaar ontwerpen, veel is voor één persoon. Zoals Elbaz mooi verwoordde in zijn afscheidsbrief, ben je op den duur als creatief directeur alleen nog maar directeur. Je stuurt een team aan, werkt aan het beeld van het merk en de ruimte die je hebt voor het creatieve proces moet daardoor inboeten."

'Mode is aan het crashen'
Ook Suzy Menkes, de bekende modejournaliste die momenteel internationale redactrice is voor Vogue, is het daarmee eens. In het artikel 'Waarom mode aan het crashen is', schrijft ze dat modeontwerpers van nature gevoelige, creatieve en emotionele mensen zijn en dat er gewoon té veel van hen gevraagd wordt. "Hopelijk zal de modewereld Simons, Elbaz en co ooit dankbaar zijn voor hun dappere actie. Voor het wegwandelen met opgeheven hoofd. Omdat ze simpelweg hun leven terug willen."

"Ik voel me eerder topatleet dan ontwerpster"
De bekende Franse modeontwerpster Isabel Marant liet eerder in een interview met 'New York Magazine' ook al weten dat kleding ontwerpen vandaag de dag een bijzonder stressvolle taak geworden is. "Het is vaak een race om collecties af te krijgen. Soms voel ik me eerder topatleet dan ontwerpster," vertelt ze.

Mode is niet dood
Toch wilt dat niet zeggen dat het huidige modesysteem ten dode is opgeschreven. Terwijl sommige ontwerpers bewust voor kleinschalige presentaties in plaats van shows kiezen, stonden alleen al tijdens de afgelopen modeweken in Parijs zo'n 115 shows op het programma. Dat de vacature van creatief directeur bij Balenciaga zo snel werd ingevuld na het vertrek van Alexander Wang, zegt eveneens genoeg. De modehistorie kent dan ook heel veel scheidingen en geruzie, maar bijna altijd bracht die stoelendans allerlei nieuwe kansen voor jonge en frisse ontwerpers. Iets dat we alleen maar kunnen aanmoedigen. (br.hln)





� Reageer (0)
25-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt

Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt


http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/16/13/20151024095425/media_xll_8100958.jpg



We hebben er allemaal al eens gezeten: beteuterd voor de spiegel in de kappersstoel, kijkend naar een nieuwe coupe die in niets leek op het voorbeeldplaatje dat je bij had. Maar hoe zeg je aan de kapper dat je het eindresultaat eigenlijk maar niets vindt?

We zijn vaak te bedeesd om toe te geven dat we ons nieuwe kapsel helemaal niet mooi vinden. We willen de kapper niet beledigen, of we zijn gewoon te verlegen. En dat terwijl we net beter onze mond zouden opendoen en zo uiteindelijk wél met een leuk kapsel de deur uitlopen.

Sla je middenin een kleuring plots in paniek? Of bevalt de snit je eigenlijk niet? Wacht in elk geval tot de kapper klaar is. Hoe logisch het ook klinkt, we lijken vaak te vergeten dat het midden niet het einde is. Vaak zal je kapper de snit op het einde nog corrigeren, of geeft hij of zij je haar nog een extra likje verf voor het juiste resultaat. Het is natuurlijk altijd goed om vragen te stellen, maar vraag je kapper niet om te stoppen terwijl hij of zij nog niet eens klaar is.

Ben je niet tevreden? Dan moet je dat ook zeggen. Toegegeven, leuk is anders, maar rondlopen met een kapsel dat je niet bevalt, is dat ook niet. En met eerlijkheid en tact kom je al een heel eind. Wees ook zo specifiek mogelijk. Met "ik vind het niet mooi", weet je kapper nog steeds niet wat hij of zij moet veranderen. Geef je kapper dus altijd bruikbare feedback.

Wat je best wél in het achterhoofd houdt: het kan goed zijn dat je vooral de styling niet mooi vindt, niet de snit. Je zal het zelf nooit op dezelfde manier stijlen als in het kapsalon, dus het ziet er altijd anders uit wanneer je het zelf eens gewassen hebt. Wacht een week of twee, probeer het zelf een aantal keer te stylen, en beslis dan of je het wel of niet mooi vindt. Ben je nog steeds niet tevreden? Geef je kapper dan opnieuw een belletje.

Ga niet met een plaatje van een Hollywoodkapsel naar de kapper, om vervolgens te verwachten dat je lokken er altijd zo zullen bijliggen. Aan het haar van celebrities wordt vaak urenlang door een leger kappers gewerkt, terwijl jij het enkel met je eigen handen en stylingproducten moet stellen. Hou je verwachtingen dus altijd realistisch, zo vermijd je teleurstellingen. (br.hln)




� Reageer (0)
22-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

http://static3.hln.be/static/photo/2015/1/7/12/20150920103012/media_xll_8013042.jpg

Tijdens de modeshow van internetfenomeen John Ostrovsky (@thefatjewish) in New York, liepen niet de gewoonlijke modellen maar vaders over de catwalk. En die vaders droegen dan ook nog eens vreselijk alledaagse plunjes, alsof ze net van het werk kwamen en nog even een omweg hadden gemaakt richting New York Fashion Week.

De 30-jarige instagramsensatie  wilde op deze manier de draak steken met het modegebeuren, en dat kon het aanwezig publiek wel smaken ook. Kijk maar mee naar enkele foto's.  (br.hln)





� Reageer (0)
18-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York

Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York


http://static2.hln.be/static/photo/2015/10/12/13/20150916121501/media_xll_8003323.jpg


Memorabel moment tijdens de modeweek in New York gisteren: modellen met rondingen veroverden de catwalk onder leiding van Ashley Graham, zelf een schoonheid met een maatje meer. De lingerie van Addition Elle werd specifiek ontworpen om de sexy vormen extra in de verf te zetten.

Ashley schopt wel vaker tegen de heilige huisjes van de mode-industrie. Zo was ze zelf het allereerste plus-size model dat de cover van het befaamde Sports Illustrated wist te sieren. Tijdens het defilé konden de toeschouwers volop twitteren onder de hashtag #IAmSizeSexy.

Het idee sluit naadloos aan bij de #PlusIsEqual-campagne, waar Ashley ook de stuwende kracht achter is. Eergisteren verscheen ze samen met enkele voluptueuzere collega-modellen op Times Square om het thema op de kaart te zetten.

Deze campagnes staan alvast in schril contrast met de "skelettenshow" waar Victoria Beckham vorige zondag mee op de proppen kwam. Hoewel ze in 2010 gezworen had om niet langer te overdrijven, zagen haar modellen er ziekelijk slank uit. (br.hln)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!