Luxemerk Burberry is razend populair
Burberry, de Britse maker van luxegoederen
met het bekende ruitje in camel, rood en zwart, heeft een goed laatste
half jaar achter de rug. Het bedrijf zag de omzet in zijn gebroken
boekjaar met 18 procent stijgen, vooral gedreven door een sterke verkoop
in Frankrijk en China.
Het Britse modehuis Burberry bestaat al
156 jaar, de omzet kwam in de eerste zes maanden tot eind maart uit op
1,027 miljard pond (1,24 miljard euro). Het concern zei dat de
consumentenverkopen, goed voor 72 procent van de totale omzet, met een
kwart toenamen tot 743 miljoen pond.
De groothandelsomzet steeg
met 7 procent en de verkopen onder licentie met 5 procent in het laatste
halfjaar. De groep blijft in het huidige fiscale jaar waakzaam in het
huidige economische klimaat, maar verwacht een verdere groei van de
gemiddelde consumentenomzet met 14 procent.
Het
modehuis staat bekend om zijn iconische trenchcoats en paraplu's. Heel
wat Britse fashionista's als Keira Knightley en Emma Watson zijn fan,
maar ook Rosie Huntington-Whiteley en Kate Bosworth worden regelmatig in
een outfit van dit merk gespot. (br.hln - beeld photo news)
|