Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

22-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 21 22 maart woensdag
    Vanmorgen scheen het zonnetje al weer heerlijk en de bakker was ook weer keurig op tijd. De wind was ook weer gaan liggen, gisteravond ging deze er behoorlijk op, ons luifeltje voor de caravan stond behoorlijk te schudden en aangezien we hier tijdens de nachtrust geen last van wilden hebben, toch maar afgebroken en in de kofferbak gelegd. Niet lang hierna begon de windkracht ook al weer af te nemen.

Na het ontbijt ben ik een rondje gaan fietsen, had hierbij op de kaart gekeken en dacht dat ik binnen 2 uur wel weer terug zou zijn, geef dan aan hoe laat ik terug ben bij de caravan. Deze keer had ik me vergist in de afstand en in de wind, waar ik toch behoorlijk last van heb gehad. Om 12.00 uur Neel maar een what's ap gestuurd, dat het wat langer ging duren, moest op dat moment nog 10 km. Was 12.20 uur terug bij de caravan, wel een mooie route gefietst via de Sierra de Pila.

Na te hebben gedoucht hebben we eerst wat gegeten, daarna de fietskleren uitgewassen en opgehangen. De fiets had ik ondertussen ook al weer op de dissel gedaan plus de sloten bevestigd. Daarna de kofferbak en achterbank opgeruimd.

Op een gegeven moment komt er ook een groenteboertje de camping oprijden met vnl. fruit. Neel heeft 2 kg. sinaasappels gekocht voor € 1,00 of ze smaken weten we nog niet, maar ze zullen best goed zijn, aangezien we in de sinaasappelstreek zitten.

Wij hadden de dagen dat we hier zijn, vele vrachtwagens gezien die volgens ons constant met stenen, grond of klei aan het rijden zijn. Ik was toch wel benieuwd waar dit vandaan kwam, zodoende zijn we aan het eind van de middag de berg opgereden. Wij zijn een heel stuk naar boven gereden, maar zijn op een gegeven moment toch maar gedraaid, aangezien het op dat moment niet duidelijk was hoever nog te gaan. En er bleven maar vrachtauto's ons achterop rijden plus van boven kwamen ze ook en ze gingen echt niet rustiger rijden met die Hollandse wagen op de berg. De chauffeurs doen hun werk, wij komen als toerist effe kijken en wilden hun niet langer belemmeren.

Zodra wij weer beneden waren nog via een omweg een klein stukje van de omgeving verkend. Op een geven moment hadden we dit ook wel gezien en zijn teruggekeerd naar de camping.

Bij terugkeer bij de camping de stoelen, tafel etc. opgeruimd, aangezien het door de harde wind geen pretje meer was om buiten te zitten, hoewel de zon nog wel aanwezig was, maar het was op dat moment inmiddels eind van de middag.

Vanavond bij het restaurant op de camping wezen eten, waarbij er een keuze op het dagmenu konden worden gemaakt; 2x consumptie, salade vooraf, daarna beide boerenomelet in taartvorm, Neel varkensvlees met pepersaus, ik had stukjes kip in knoflooksaus, beide met gebakken aardappeltjes, dessert beide stuk ananas, koffie met likeur toe. En dat allemaal voor een prijsje van € 21,50. (oh ja ik had er ook nog een extra biertje bij). And last but not least;  het smaakte ook nog goed, wie doet ons wat.

Temperatuur; vanmorgen 10 gr. tot 23 gr. Eind van de middag, vanwege de wind gezakt naar 18 gr.

Foto's; 3x fietsen, 4x onderweg naar steengroeve.

KM's; 40

Morgen; richting Alicante/Calpe/Benidorm

Geef hier uw reactie door