Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

05-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 4 zondag 5 maart
    Vanmorgen heerlijk rustig aan gedaan, het is tenslotte zondag. Het stokbrood was vanmorgen om 08.00 uur te verkrijgen. Na het ontbijt en tijdens de koffie lekker wat gelezen en na de koffie toch een paar kleine klusjes gedaan, dat was het dan ook wel.

Rond 12.00 uur zijn we vertrokken naar Biarritz. We hadden steeds al het plan hier es naar toe te gaan, viel ons wel een beetje tegen, kan ook door het seizoen komen, was ook weinig geopend.
    Toch een aantal malen uit de auto geweest om naar de kust en golven te kijken, blijft een mooie kust hier en de golven waar ook redelijk hoog, altijd een mooi gezicht, die golven en de grote oceaan.

Daarna naar St. Jean de Luz, ligt bijna tegen Biarritz aan, en deze plaats vonden we toch wel iets mooier dan Biarritz. De gebouwen hadden, volgens ons, wel iets meer status. Toch waren we hier ook redelijk snel uitgekeken.

Bij terugkomst op de camping is Jan een stukkie wezen fietsen. Hij had op de kaart een colletje gezien, welke redelijk dicht bij de camping lag (ca. 8 km.). Wat opviel bij het fietsen naar boven toe, waren de vele auto's die ook omhoog gingen. Bij de aankomst boven werd het snel duidelijk, heel veel winkeltjes met drank, kleding, brandstof etc. De col boven was Spaans grondgebied.

Boven op de col aangekomen toch een paar km. naar beneden afgezakt en toen weer terug naar boven. Vanaf deze, Spaanse, kant gingen er bijna geen auto's naar boven, een heel verschil met de Franse kant.

Na terugkomst op de camping de laatste ritten van het WK schaatsen all-round gekeken en daarna lekker gedoucht. Tijdens het fietsen is het gelukkig droog gebleven, de gehele dag was het niet verkeerd, zo nu en dan een paar spetters. Momenteel, 08.00 uur, regent het wel.

Vanavond lekker gemakkelijk in het camping restaurant gegeten. We hadden allebei een Baskische maaltijd, geen top kwaliteit, maar smaakte goed.

Temp.: 's-morgen 10 gr tot 17 gr. overdag

Foto's: sfeerfoto's kust 6x, fietsen 2x

KM's; 30

Morgen: nog een dagje hier

05-03-2017 om 19:59 geschreven door janeel66

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    04-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3-4 maart
    Vandaag was het maar een kort ritje richting de Frans/Spaanse grens. Hier willen we een bezoek brengen aan o.a. Biarritz. Rustig aan gedaan, ook geen brood op de camping en de bar/klein winkeltje ca. 300 meter vanaf de camping was op zaterdag dicht.

Rond 09.50 uur zaten we in de auto en in een klein dorpje 3 km. verderop een stokbrood, voor het middageten, bij de Boulangerie gehaald.

We weten van vorig jaar dat de snelweg richting Spanje een doodsaaie weg is, weinig te zien. Onderweg hebben we behoorlijk wat regen tot harde regen gehad. Op een gegeven moment duiken er bergtoppen op, dan weet je we zijn er bijna.

Wij waren rond 13.00 uur op de camping, echter de receptie was dicht tot 14.00 uur. Geen probleem dan eerst de stokbrood nuttigen. Tijdens het eten heeft het ook nog behoorlijk geregend met een zeer harde wind. Temperatuur was ook niet al te best.

Na het aanmelden de caravan en TV schotel geinstalleerd en lekker naar de wielerkoers "Strade Bianche" gekeken. Daarna moesten we nog wat boodschappen doen en ipv. bij de camping linksaf te gaan gingen we rechtsaf. We waren ook niet bekend hier. Op een gegeven moment waren we in Hendaye, echter hier waren de wegen naar de Intermarche afgesloten vanwege carnaval. Op naar de volgende plaats en hier vonden we een LeClerc en tot onze verbazing bleek deze nog geen kilometer vanaf de camping te zijn. Waren we linksaf gegaan, dan waren we er direct geweest.

Temperatuur; vanmorgen 8 gr. tot 14 gr. (wel veel regen gehad)

Foto's; koffie onderweg, 2x foto onderweg, Neel bij het strand, 2x foto strand.

KM's; 210

Morgen; rustig aan, wellicht naar Biarritz.

04-03-2017 om 21:49 geschreven door janeel66

03-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2-3 maart
    Vanmorgen rond 08.30 uur vertrokken vanaf de camping in Etampes. Op de camping was geen brood te verkrijgen, aangezien het nog geen seizoen is. De Carrefour was om 08.30 uur open, dus snel een stokbrood gescoord.

Dit jaar laten we ons voor het eerst assisteren door een navigatiesysteem, aangezien wij er vorig jaar achter kwamen en de familie van Vlieland had dit ook al aangegeven, dat dmv. het inbrengen van de coördinaten van de camping deze snel is gevonden. Je moet hierbij wel rekening houden met oosterlengte (o) en westerlengte (w). Bordeaux ligt bijna op de o grens en Jan had ipv. w de o ingebracht. Bij Orléans moesten we volgens de nav richting Clermont Ferrand, echter hier had Jan geen interesse in. Vervolgens moesten we volgens de nav weer terug, na de koffie ging het goed. Via Poitiers zouden wij de N20 richting volgen, dit gaf de nav ook aan, echter bij Angoulieme zouden we de N20 moeten verlaten ri. het oosten, terwijl Bordeaux via de N20 ging. Toen kreeg Jan het in de peiling, na de o te hebben veranderd in w ging het prima. Er ging ook direct een uur van de verwachte aankomsttijd af.

Op de rondweg bij Bordeaux hebben we eventjes in een file gestaan. Op deze rondweg reden we op een gegeven moment achter een tankwagen, waarbij we al rijden een selfie van de auto een caravan hebben gemaakt.

De temperatuur bereikte op een gegeven moment de 20 gr., lekker.

We waren rond 16.00 uur op de camping. Op deze camping hebben we vorig jaar ook al een nacht doorgebracht, kleine maar fijne camping. .Bij het installeren was het door de lekkere temperatuur heerlijk om buiten te zijn. De temperatuur ging wel redelijk snel naar beneden en 's-avonds begon het ook te regenen.

Temperatuur; 's-morgen 8 gr. tot 20 gr. bij Bordeaux.

Foto's; Selfie onderweg, 20 gr., plus 2x camping.

Km's; 525

Morgen naar Urrugne (Frans/Spaanse grens)

03-03-2017 om 00:00 geschreven door janeel66

02-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1-2 maart
    Dit jaar proberen we opnieuw via deze blog onze belevenissen en zaken die ons zijn opgevallen onderweg weer te geven. Het uiteindelijke reisdoel is Zuid-Spanje.

De vertrekdatum is 2 maart en 8 of 9 april zijn we weer terug, onze kleindochter is de 9e april jarig en de verjaardagen van de kinderen en kleinkinderen willen we niet voorbij laten gaan.

We zouden donderdagmorgen om 07.30 uur vertrekken, echter het werd wat later (07.50), aangezien het geen pretje was met de kou (. 5 gr.), regen en storm de fiets op de dissel te plaatsen plus nog wat zaken in de caravan en auto te doen.

Via de radio hadden we meegekregen dat het niet verstandig was, ivm. de onstuimige omstandigheden, de weg op de gaan. Caravans werden niet genoemd, dus wie gaan met de caravan op pad, wij.

Van de storm hebben we tot ruim in Frankrijk flink last gehad, de wind zat onderweg constant,  aan de caravan te trekken, vooral op viaducten of bij het inhalen kreeg de caravan wel es een tik van de storm. We hebben onze kruissnelheid aan de omstandigheden aangepast

Op de boulevard rond Parijs hebben we een aantal malen stil gestaan en langzaam moeten rijden, mogen niet klagen.

We waren rond 4 uur op de camping in Etampes. Na eerst de caravan te hebben geïnstalleerd hebben we snel wat boodschappen gedaan. De Carrefour was redelijk dichtbij de camping.

Temperatuur was vanmorgen bij vertrek 5 gr., onderweg in de nabijheid van Parijs werd de 14 gr. aangetikt.

Foto's: thuis, onderweg plus 2x camping

• 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Blog als favoriet !

Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!