Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

02-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 32 2 april zondag
    Afgelopen nacht heeft het de gehele nacht gestormd, de voorluifel is gelukkig blijven staan en wij hebben er zelf ook niet veel last van gehad. Het heeft tot halverwege de middag gestormd, hard gewaaid, daarna ging de wind behoorlijk liggen en momenteel is het bijna windstil. Wel was er een haring losgekomen, maar dit was geen probleem. Temperatuur vanmorgen; 12 gr. buiten en 15 gr. binnen. Het stokbrood smaakte vanmorgen weer prima.

Ik had vanmorgen ingepland om het rondje van 19-20 jaar terug nog es te fietsen. Dit me helaas niet gelukt vanwege de storm, kwam zo nu en dan niet vooruit, vooral als je naar boven fiets en je hebt de storm op kop, dan zakt de snelheid dramatisch. Tevens was het niet zo prettig als de storm van opzij kwam, kreeg je zo nu en dan een zwieper van de wind, was echt geen lekker fietsen op deze manier. Pratdin is een plaatsje halverwege de klim, moest nog wel een poosje om boven te komen, maar ik had het wel gehad met deze storm.

Ik heb in Pratdin een aantal foto's gemaakt en toen dezelfde weg grotendeels weer naar beneden, halverwege de afdaling rechts afgeslagen om via een klein dorpje terug te komen op de doorgaande weg beneden. Was mooi op tijd terug bij de caravan.

Gebruikelijk ritueel hierna; douchen, kleren was en ophangen. Hierna hebben we eerst een stuk stokbrood met soep genomen, daarna de fiets op de dissel, aangezien ik de disselbak eerst nog effe wilde controleren, wat er allemaal nog in ligt.

Ondertussen hadden we de TV op de Belg gezet, zodat we de ronde van Vlaanderen konden volgen. We hebben genoten van de uitzending met een terecht winnaar; Philip Gilbert. Ik heb wel spannender edities gezien de afgelopen jaren.

Tussentijds toch wat dingetjes opgeruimd, aangezien we het op deze camping wel hebben gezien. We zijn hier eerder geweest, is een grote camping, maar vinden het niet zo gezellig en sfeerloos. Geef ons de kleinere campings maar. Je betaald er in verhouding tot de andere campings waar we hebben gestaan ons in ziens ook teveel voor. Verhouding prijs kwaliteit klopt niet.

Morgen gaan we weer een stukje noordelijker, gaan een andere camping in Roses proberen, voor 2 of 3 nachten. Kan zo zijn dat we na 2 nachten al naar Frankrijk vertrekken en via een andere route richting NL gaan. We zullen zien.

Temperatuur; 12 gr. vanmorgen tot 23 gr. vanmiddag (nadat de wind was gaan liggen)

Foto's; fiets stop in Pratdip.

KM's; 0

Morgen richting Roses

02-04-2017 om 20:44 geschreven door janeel66

01-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag31 1 april zaterdag
    Afgelopen donderdag ben ik naar de Cumbre del Sol/Cim PUIG de la LLORENCA gefietst. Vanmorgen bij het doorlezen van ProCycling kwam ik dit artikel tegen. Foto 1.

Het was vanmorgen eerst bewolkt met een temperatuur van 10 gr. maar het waaide verschrikkelijk hard, de wind trok behoorlijk aan de voorluifel. Eerst maar stokbrood gehaald, voor de eerste keer hier, altijd weer benieuwd hoe deze smaakt. De kampwinkel gaat 's-morgens al om 08.00 uur open (tot 13.00 en daarna van 15.30-19.00 uur). Het stokbrood was goed in te nemen, een van de betere.

Na het ontbijt toch de voorluifel hier en daar enigszins verstevigd dmv. wat extra touwtjes, voordat de wind er echt vat op ging krijgen. Plus nog een paar foto's van het strand gemaakt, staan we lekker dichtbij en van ons plaatsje op de camping. Hierna hebben we de auto gepakt en zijn via de kust naar Cambrils, Salou en Tarragona gereden.

In Tarragona zijn we naar de Carrefour gereden en daar eerst maar een bakkie met een Spaans lekkernij genomen. We wilden toch wat extra inkopen doen voor de komende dagen plus kijken of deze Carrefour toch rose uit de Provence in het schap heeft staan. Warempel deze had dezelfde in het schap staan als bij de AH in Veenendaal. Gelijk voor de komende week rose ingeslagen.

Na de inkopen zijn we via Reus naar de camping teruggekeerd. Reus was vwb. de bewegwijzering erg moeilijk, konden maar niet de juiste weg terugvinden, op een gegeven moment Sjefke maar aangezet en deze loodste ons perfekt terug naar de camping.

Bij de caravan aangekomen eerste de boodschappen ingeruimd, daarna heb ik de racefiets toch nog effe gepakt voor een klein verkenningsritje. 19-20 jaar terug hebben we ook al es op deze camping gestaan, ben toen ook in het binnenland aan het fietsen geweest en had toen, wat ik me er nog van kan herinneren, een heel mooie route. Ik heb nu getracht via de een andere route weer op dezelfde weg te komen, echter door alle nieuwbouw is me dit niet gelukt. Via de drukke weg is het geen probleem, morgen maar es kijken of het nog steeds een mooi pad door de bergen is, ben benieuwd.

Vanavond lekker gemakkelijk een afhaal pizza gehaald, snel klaar.

Temperatuur; 10 gr. tot 22 gr.

Foto's; Vuelta, strand, camping, onderweg, Carrefour, Reus, fietsen

KM's; 70

Morgen; fietsen en fietsen kijken (ronde van Vlaanderen)

01-04-2017 om 22:15 geschreven door janeel66

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    31-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 30 31 maart vrijdag
    Vanmorgen was het bewolkt, waren we niet gewend sinds de aankomst op deze camping. Zoals iedere ochtend ook vanmorgen weer stokbrood gaan halen, de bakker was nu es te laat, ruim een kwartier, was ik niet gewend. Aangezien ik toch moest wachten, is ondertussen de electra stand opgenomen, waarna de camping kon worden betaald. Na het ontbijt, koffie gezet voor onderweg, de laatste spulletjes opgeruimd en in de auto en caravan gedaan.

De buren hebben ons effe geholpen om de caravan van de plek te krijgen, kon er nl. niet met de auto bij, daar was de plek te klein voor. Met ,een beetje manoeuvreren kon de auto er voor, zodat de caravan aangekoppeld kon worden. Na de buren te hebben bedankt en tot ziens hebben gezegd zijn we 09.50 uur vertrokken. Wij zijn uitermate tevreden over deze camping, waar we 8 dagen hebben gestaan, een zeer goede camping en alles goed geregeld. Top. Komen zeker nog es terug.

Rond 10.30 uur hebben we ons bakkie op een parkeerplaats langs de snelweg gedaan. We hadden Camping La Torre del Sol iets ten zuiden van Cambrils uitgezocht. Op deze camping zijn we in het verleden ook een aantal keren geweest en we zijn benieuwd hoe deze camping er momenteel uitziet.

De snelweg was niet spectaculair en je ziet in de verte bv. Valencia, mooie stad, liggen. De weg was een beetje glooiend, weinig aan. We waren 15.15 uur op de camping en deze is vwb. het camping gedeelte beneden weinig veranderd. Op het terras boven zijn volgens ons geen camping plaatsen meer, staan alleen maar huisjes, we gaan nog wel op verkenning uit. Wij staan ca. 100 meter van het strand/Middellandse zee af. Zie foto van het pad richting het strand.

De caravan en luifel hadden we zo staan, tussentijds ook nog een bakkie lekker in het zonnetje kunnen doen. Daarna zijn we nog naar de supermarkt op de camping gelopen voor wat boodschappen voor het avondeten. Hoewel de winkel nog lang  niet was gevuld, camping is op 15 maart jl. geopend voor het seizoen, zijn we toch geslaagd.

Toen we naar de winkel toeliepen was het nog een lekker temperatuurtje, echter toen we de winkel uitkwamen, was deze al weer gezakt. Werd tijd om de lange broek en vest weer aan te doen. Bij de camping aangekomen hoorden we het naderende onweer, hoewel er geen regen was voorspeld. Kort daarna begon het ook te druppen en te regenen, onze eerste regen sinds 2 1/2 week. Kunnen we weer beginnen te wennen.

Temperatuur; 8 gr. tot 22 gr.

Foto's; koffie, onderweg, camping.

KM's; 361

Morgen; ??

31-03-2017 om 21:57 geschreven door janeel66

30-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 29 30 maart donderdag
    Vanmorgen opnieuw met stralend weer wakker geworden, idem voorgaande dagen. Ik ben na het ontbijt gaan fietsen, had eerder deze week al aangegeven nog naar de Cim PUIG de la LLORENCA/Cumbre del Sol te willen gaan. Op deze berg heeft Tom Dumoulin in augustus 2015 de etappe met bergaankomst op deze top gewonnen, ben wel een fan van Tom.

Via de kustweg met veel op en neer, naar het dorpje gefietst, waar de klim begint. Vlak voor dit dorpje krijg je als voorproefje al een klim voor je kiezen van 8-9% over een lengte van 1 km. Bij het verlaten van het dorpje zie je al een behoorlijk stuk van de klim op de flanken, het stijgingspercentage hiervan is 8-12%. Hierna zakt de klim af, totdat je bij de bebouwing rechtsaf gaat. Gelijk diep in de beugels, 18%, dat over een afstand van ca. 1 km. De laatste 2 km, zakt het naar 12% tot 3%

Bij het bord aangekomen als eerste het windstoppertje aangetrokken, aangezien het behoorlijk waaide bovenop. Er liep boven een Spanjaard rond, die wel een foto wilde maken, nog geprobeerd om een gesprek aan te knopen, maar hij was alleen de Spaanse taal machtig, jammer. Met handen en voeten kom je niet zover. Daarna nog wat foto's van de omgeving gemaakt, op een hiervan zie je de rots van Calpe. Hiervan heeft Neel ook een foto vanaf de camping gemaakt, terwijl de top in de wolken zat.

De afdaling noem ik altijd de beloning van de klim, zo ook deze. Echter door de bebouwing, waar je via de andere route doorheen gaat, heb ik redelijk rustig aan gedaan, veel weggetjes van rechts. Op een geven moment ook nog een paar foto's gemaakt. Veilig aangekomen beneden, via dezelfde kustweg teruggefietst naar de camping. Ik schat altijd in hoe lang ik weg ben, het klopte deze keer precies, beter als eerder deze week met een ruime overschrijding.

Bij terugkeer het gebruikelijke ritueel; fiets op dissel, douchen, fietskleren wassen/ophangen en daarna stuk brood eten. Na het middageten de kofferbak opgeruimd, dit i.v.m. ons vertrek morgen. We gaan weer een stuk noordelijker.

Tussentijds nog snel effe de auto afgetankt, proberen toch altijd met een volle tank te vertrekken, daarna nog wat kleine boodschappen bij de NL winkel gehaald. De zon scheen nog uitbundig, onder het genot van een bak koffie nog een poosje hiervan kunnen genieten. Aan het einde van de middag de luifel afgebroken en ingeruimd in de auto. Is voor ons routinewerk, zijn we zo mee klaar.

Voor het avondeten zijn we naar het restaurantje op de camping gegaan. We hadden beide een schnitzel, friet, salade en drinken. Totaal prijs € 16,50, lekker gemakkelijk.

Temperatuur; 8 gr. tot 23 gr.

Foto's; top berg, foto rots Calpe vanaf camping, afbreken luifel en avondeten

KM's; 2

Morgen richting Tarragona

P.s; het bijwerken van de blog is gedaan op vrijdag 31 maart, aangezien op donderdag het 2x mis ging met internet.

30-03-2017 om 00:00 geschreven door janeel66

29-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 28 29 mmart woensdag
    Vanmorgen weer een stralende blauwe lucht, vinden we helemaal niet erg. Temperatuur vanmorgen 11 gr. Vanmorgen iets later stokbrood gehaald, lag vanmorgen wel lekker, we hebben tenslotte vakantie.

Rustig aan ontbeten, "De Telegraaf" digitaal gelezen bij een stukje stokbrood, zijn we weer volledig op de hoogte. Na het ontbijt koffie gezet en een beetje opgeruimd.

Gisteren hebben we de kust richting het zuiden (Alicante) verkend, vandaag gaan we naar het noorden richting Denia. We zijn via een aantal dorpjes in het binnenland eerst naar Xavia gereden, waar we even op het strand zijn geweest. Zaten wel een aantal mensen op het strand, geen in het water, nog veels te koud.

Vanuit Xavia moet je over een bergkam naar Denia, een erg mooie route met vele bochten en hier en daar een mooi uitzicht. In Denia konden we de auto parkeren bij het centrum, toen we naar het centrum toeliepen, eerst nog snel effe in het toeristenbureau voor een stadsplattegrond, kwam het toeristentreintje aangereden. Snel gevraagd wanneer deze weer vertrok, over 5 minuten werd er gezegd, daarna siësta. In plaats van een drankje te doen op het terras, zijn we eerst met het toeristentreintje gegaan. Ze ziet dan toch redelijk veel van een plaats, Denia viel ons toch wat tegen, geen echte dorpskern en kwam ook niet zo gezellig over.

Na ons ritje zijn we eerst maar een bakkie, lekker in het zonnetje, wezen doen. Zat daar wel lekker. We hadden een bordje van Carrefour gezien en wilden daar gaan kijken of we nog wat rose uit de Provence konden kopen. Het bordje gevolgd, dus goede richting ga je vanuit, maar de Carrefour hebben we nooit gezien en volgens ons ook geen bordje gemist. Nog geen ramp we hebben nog een aantal flessen staan.
    Wij zijn teruggereden naar Xavia, weer lekker over de weg met de vele bochten, aangezien we nog naar Cabo de la Nao wilden. Hierover had ik iets gelezen in een boekje over de Costa Blanca, geleend van de buurman op de camping, dat het hier erg mooi was.

Op deze rotspunt staat ook een vuurtoren (Faro). Eerst maar een drankje gedaan, want er moest ook geplast worden. Richting het zuiden, in de verte is ook de rots van Calpe nog te zien, kregen we een goed indruk van de steile kliffen, erg mooi gezicht. Daarna zijn we nog naar de vuurtoren gelopen, ondertussen de vesten aangetrokken, aangezien het erg winderig was en daardoor behoorlijk frisjes.

Bij de vuurtoren had je wel een uitzichtpunt, maar hier was het niet zo spectaculair. Je zag alleen in de diepte de zee, de kliffen kon je niet zien. Wel had je een mooi uitzicht op de bebouwing bovenop deze bult.

De terugweg naar de camping hebben we via de kustweg gedaan, wat ook een erg mooie weg is, constant op en neer met uitzicht op zee en de bebouwing. Op de camping koffie gezet en nog een poosje in de zon kunnen zitten. Je kunt wel merken dat je nog vroeg in het seizoen zit, zo rond 19.00-19.30 uur wordt het tijd voor de lange broek.

Temperatuur; 11 gr. tot 23 gr.

Foto's; Xavia, Denia en Cabo de la Nao.

KM's; 80

Morgen; opruimen en ??

29-03-2017 om 20:45 geschreven door janeel66

28-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 27 28 maart dinsdag
    Wederom weer een mooie dag bij het opstaan, temperatuur vanmorgen 11 gr. Na het stokbrood, toilet gemaakt, koffie gedronken zijn we in de auto gestapt voor een dagje Alicante. Wij zijn nog nooit aan deze kuststreek geweest en willen wel zoveel mogelijk van dit stukje Spanje zien.

We kwamen al redelijk snel bij het eerste dorpje, waar de weg doorheen gaat, in een file te staan, wat ons heeft doen besluiten maar over de snelweg te gaan. Op deze manier ben je redelijk snel op de plaats van bestemming, Alicante.

Ik had op de plattegronnd van Alicante al gezien, dat er een kasteel midden in het centrum lag. Op de toegangsweg naar het centrum zagen we op een gegeven moment op een berg een kasteel liggen, plus op de richtingwijzer was ook duidelijk om welke kasteel het ging, Castell Santa Barbara. Het kasteel waar wij naar toe wilden gaan. Wij konden er met de auto heen, vrij steile, smalle weg, naar parkeerterrein boven.

Het was ook nog een kasteel, waarvoor je niet behoefde te betalen, wat tegenwoordig zeldzaam is. Op een terrasje op een binnenplaats hebben we eerst een bak koffie genomen. Hierna zijn we naar het hoogste punt, via steile paden, te lopen. Onderweg in diverse vertrekken geweest plus rondgekeken over de zee, haven en Alicante. Erg mooi uitzicht had je van diverse punten. Door de verschillende hoogtes was het erg uitgestrekt en behoorlijk groot.

Het kostte wat tijd om overal effe te kijken, maar het was zeker de moeite waard. Hierna zijn we teruggelopen naar de auto om naar het centrum van Alicante te rijden. Het duurde effe voordat we hier waren, maar hadden redelijk snel een parkeergarage. In het centrum aangekomen hebben we eerst de inwendige mens maar versterkt, het wandelen in het kasteel maakt hongerig.

In het centrum heb je mooie aparte bomen, kan me herinneren dat we ooit, bomen die er op lijken, in Florida hebben gezien. Erg apart was ook de golvende wandelpromenade, tenminste zo lijkt het als hierop aan het wandelen bent. Hierna zijn we nog door een aantal straatje gelopen, maar vonden het niet zo bijster interessant. Toch leuk dat we de stad hebben bezocht, het kasteel was zeker het bezoeken waard. Op de terugweg naar de camping kwamen we nog een Carrefour in Alicante tegen, waar we nog enige inkopen hebben gedaan.

De terugweg hebben we lekker rustig via de "oude" rijksweg kunnen doen, helemaal geen last gehad van drukte cq. files. Deze weg is veel mooier, ziet veel meer van de dorpjes etc. onderweg. Op de camping aangekomen, eerst een bakkie gezet en daarna nog een poosje in de zon gezeten, het was inmiddels 17.15 uur en nog erg lekker in het zonnetje.

Temperatuur; 10 gr. tot 23 gr.

Foto's; het kasteel plus binnenstad Alicante.

KM's; 140

Morgen; Denia??

28-03-2017 om 21:08 geschreven door janeel66

27-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 26 27 maart maandag
    Vanwege de zomertijd duurt het 's-morgens ietwat langer voordat de temperatuur buiten een beetje oploopt. Vanmorgen scheen de zon reeds uitbundig, maar de temperatuur buiten was nog maar 13 gr. Het stokbrood kun je vanaf 08.30 uur bij de receptie halen, deze smaken goed, maar is niet de lekkerste die we hebben gehad.

Na het ontbijt zijn we begonnen met de wekelijkse huishoudelijke klusjes. Als eerste hebben we een wasmachine aangezet met het beddengoed, daarna begonnen met de caravan van binnen een sopje te geven, na een week zie je toch hier en daar weer stof verschijnen. We hebben ons voorgenomen dit wekelijks te doen, je leeft en slaapt tenslotte een groot aantal weken in de caravan, moet fris en schoon zijn. Tussendoor ook nog koffie gedronken, hoort er ook bij.

Ondertussen ook een 2e wasmachine, met handdoeken, washandjes, vatdoekjes e.d. aangezet., de duur van een wasbeurt is ca. 1 uur. De was van gisteren, spijkerbroeken e.d. hing er ook nog, betekende dat het droogmolentje opgezet moest worden plus een extra lijn gemaakt. Was een echte wasdag.

Aangezien ik vanmiddag een rondje in de omgeving wilde gaan fietsen, heb ik redelijk op tijd een paar stukjes brood genomen. Ik had op de kaart een rondje gezien, waarvan ik dacht dat deze 45-50 km. lang zou zijn, heb me stierlijk vergist, ben uitgekomen op bijna 67 km. Ik schat aan de hand van de afstand in hoe laat ik ongeveer terug ben bij de caravan (15.00 uur). Het werd nu bijna 15.45 uur, wel met de kanttekening dat ik een x-aantal malen ben gestopt onderweg voor het maken van foto's.

Ik ben eerst richting Benidorm gefietst, daarna afgeslagen naar Callosa d'en Sarria, hier de CV715 ri. Col de Rates en daarna bij Parcent ri. Benissa, CV750. De afdaling van de Col de Rates ging lekker en ik dacht hierna niet meer behoeven te klimmen, moest echter nog 2x een bergkammetje over. Eenmaal aangekomen bij Benissa was het afdalen naar Calpe. Het was een erg mooie rit in het berglandschap achter de kust bij Calpe en Benidorm.

Na terugkomst op de camping snel gedoucht en daarna hebben we boodschappen gedaan bij een winkel die Hollandsche producten verkoopt. Eenmaal per week komt er een vrachtwagen met Jumbo - en NL A-producten. Wij hebben o.a. lekker DE koffie kunnen kopen plus andere NL producten oa Almhof yoghurt (lekker!).

Bij de caravan nog een bakkie koffie gezet, ben daarna nog aan het klooien geweest met de satelliet schotel, overdag hebben we een redelijk goed ontvangst van de NL zenders, tegen het eind van de middag wordt de ontvangst veel slechter tot helemaal geen beeld meer. Aangezien we net op de grens zitten van het ontvangstbereik van een 60 cm. schotel, wij geven de atmosferische omstandigheden de schuld of dit terecht is kunnen we (nog) niet beoordelen. BVN kunnen we wel ontvangen, er zijn soms best leuke programma's op, maar wel veel herhalingen.

Vanavond lekker genoten van de maaltijd met krieltjes, sla en schnitzel vanuit de NL winkel.

Temperatuur; 13 gr. tot 23 gr.

Foto's; wasdag, foto's onderweg van fietsen, foto van landkaart was idee van Neel, handig.

KM's; 2

• 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Blog als favoriet !

Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!