Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

08-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 38 8 april zaterdag
    Op deze camping in Villey le Sec is het brood pas om 09.00 uur beschikbaar, vele campinggasten weten dit en houden er rekening mee. Voor degene die iets later vertrekken, is het wel handig dat er redelijk op tijd brood beschikbaar is. We weten uit ervaring, van vorige jaren, dat het brrod ook wel es om 08.00 uur beschikbaar was, waarom dit is aangepast is ons onduidelijk. We hadden gisteren bij de supermarkt al iets voor vanmorgen meegenomen.

Het was vanmorgen behoorlijk koud, 3 gr., ik had koude handen bij het opruimen van de laatste dingetjes buiten. We vertrokken om 08.15 uur en waren redelijk snel op de snelweg. Vanaf de camping is het niet zo ver meer richting Luxemburg, waar we wilden tanken en koffie drinken.

Na het tanken en koffie in Luxemburg hebben we bij de winkel aldaar een lekker stokbrood, voor het middageten gekocht. Het zit een erg groot verschil in de brandstof prijzen, op benzine scheelde het € 0,38/liter.

Luik hadden we ook redelijk snel gerond, het laatste stuk van de rondweg, voordat je afslaat richting Maastricht, was slecht is nog steeds slecht. Vanaf december vorig jaar heb je wel het gemak van de tunnel bij Maastricht, voordat je het in de gaten hebt ben je Maastricht voorbij, een heel verschil met de oude situatie.

We waren om 15.20 uur terug in Veenendaal. De caravan hebben we neergezet en als eerste het koelkastje leeggemaakt. De rest pakken we er morgen wel uit. De auto wel helemaal uitgeladen, is toch gemakkelijker met het doen van o.a. boodschappen. Ondertussen met de buurtjes een praatje gemaakt, leuk.

Na een bak koffie te hebben gedronken zijn we eerst naar de jongste kleinkinderen gereden, was ook al weer een hele poos terug dat we deze hadden gezien, via Face Time hebben we regelmatig contact gehad, maar is toch anders. We zijn ook blijven eten, lekker gemakkelijk. Op de terugweg hebben we bij Appie nog wat boodschappen voor de zondag gedaan, we moesten toch wel iets in huis hebben. Hierna zijn we nog een bakkie wezen doen bij de oudste kleinkinderen, om daar ook effe bij te praten.

Zondag de caravan leegtrekken, de wasmachine kan aan de slag, ligt behoorlijk wat was, laatste week hebben we niks meer uit gewassen, en maandag de caravan van binnen en buiten schoonmaken. Vooral de voorkant is erg smerig vanwege de muggen.

Het zit er weer op, plannen maken voor een volgende keer.

Temp.; 3 gr. tot 16 gr. (heel verschil met vorige weken)

Foto's; Koffie, NL., weer thuis, smerig

KM's; 525 (totaal 6.707 km.)

Morgen; leegmaken, opruimen, schoonmaken

08-04-2017 om 00:00 geschreven door janeel66

07-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 37 7 april vrijdag
    Deze dag later geplaatst ivm. geen internet op camping.

Gisteren bij aankomst, direct al brood besteld voor de volgende dag. Deze ligt dan voor je klaar bij de ingang in een speciale broodbak vanaf 07.30 uur. We zaten ca. 08.00 uur aan het ontbijt, rond 09.00 uur vertrokken we. Aangezien we ca. 50 km. onder Lyon zaten, moesten we eerst 15 km. over een 2-baans weg, door Vienne, voordat we op de snelweg konden. Er is niet eerder een mogelijkheid om de snelweg te bereiken, ri. het zuiden wel, maar ja daar komen we net vandaan.

Ook deze keer zijn we door Lyon gereden i.p.v. de rondweg, vinden dit veel mooier rijden en deze keer geen enkel probleem, wil ook wel es anders zijn, files vanwege de drukte. Op de eerste parkeerplaats na Lyon hebben we ons bakkie koffie genomen.

Het was vandaag een genot om te rijden, een wereld van verschil met gisteren, weinig tot geen wind.

We hadden om iets na 15.00 uur op de camping in Villey le Sec kunnen zijn, maar we hebben eerst wat boodschappen, ook voor het thuisfront, bij de LeClerc, afslag snelweg, gedaan. Nu waren we rond 16.00 uur op de camping. De camping ligt aan de Moezel, de afgelopen jaren heel weinig boten op dit stukje van de Moezel gezien, maar nu zagen we in een kort tijdsbestek 3 stuks voorbij komen.

Deze camping in Villey le Sec/Toul pakken we meestal voor de laatste nacht, aangezien je hier lekker kunt eten. Echter nu hadden we pech, de camping zelf was op 1 april open gegaan, zaten nog duidelijk in de opstartfase, bepaalde zaken deden het nog niet. Het restaurant ging niet vandaag open, maar pas morgen, op de dag dat wij al weer weg zijn, jammer. Nu moesten we het doen met Kaisermarren met appelmoes, lekker gemakkelijk.

Temperatuur; 6 gr. tot 18 gr., op camping 15 gr.

Foto's; Lyon, koffiefoto, boot Moezel, plaats camping

KM's; 455

Morgen; naar huis

07-04-2017 om 00:00 geschreven door janeel66

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 36 6 april donderdag
    Vanmorgen scheen toch het zonnetje weer na het onweer en regen van gisteravond. Temperatuur was 14 gr. Het stokbrood was vanmorgen om 08.00 uur nog niet klaar, paar minuten wachten, 2 stuks meegenomen, direct vanuit de oven, lekker.

Na het ontbijt de laatste spulletjes in de auto en caravan gedaan en iets na 09.00 uur reden we weg. Het waaide in Spanje al behoorlijk en we hadden het idee dat bij de passage van de Pyreneeën een stuk minder zou zijn. Bij het naderen van de grens zie je al van verre het Fort Bellegarde liggen, hier ooit es geweest, erg mooi. Tevens bleven de besneeuwde bergtoppen ons achtervolgen (tot iets voorbij de grens), dit hadden we nog nooit gezien, mooi gezicht

Helaas nam de wind niet af bij het binnenrijden van Frankrijk, het ging alleen maar harder waaien. Tot Beziers bleef het erg hard waaien, wind kwam van links voor, daarna werd het een stuk rustiger, maar halverwege Montpellier/Nimes begon het weer. Het is ook niet meer opgehouden.

Vanaf Orange, Rhône dal, kwam de wind nu van rechtsvoor en het waaide erg hard. De auto en caravan kregen soms behoorlijke klappen, betekende ook dat je de snelheid toch aan moest passen, geen grappen/ongelukken onderweg. We kunnen ons niet herinneren dat we het ooit zo slecht het getroffen met de wind in dit stuk van Franklrijk, was behoorlijk heftig. Iets anders; je kunt aan alles zien dat de lente in aantocht is, veel al in bloei en alles begint al mooi groen te worden.

We waren iets voor 4 uur op de camping in Auberives sur Vareze, hier hadden we vorige jaar ook een nachtje gestaan, kleine camping, eenvoudig maar goed. We hadden de gehele dag de korte broek aangehad, echter op de camping gelijk maar de spijkerbroek aangetrokken, aangezien de temperatuur flink was gezakt.

We konden ook niet meer buiten zitten dus maar in de caravan koffie gedronken.

Temperatuur; 14 gr. tot 22 gr. onderweg, 17 gr. op camping

Foto's; Fort Bellegarde, sneeuw, lunch foto, groen en bloei onderweg, campingfoto.

KM's; 478

Morgen; Toul/Villey le Sec (aan de Moezel).

06-04-2017 om 00:00 geschreven door janeel66

05-04-2017
    Vanmorgen was het eerst een poosje bewolkt, temperatuur was 14 gr. Tijdens  het ontbijt trok de lucht open en ja daar was het zonnetje weer, werd weer een mooie dag.

Na het ontbijt, heb ik de racefiets gepakt om een van mijn standaard rondjes hier te gaan fietsen. Het is een pittig rondje, eerst vanaf Roses richting Cadaques, klim van 5 km, boven bij de rotonde afdalen naar El Port de la Selva. Hier begint de klim naar het klooster Monestir de St. Pere. Deze klim is 7,5 km met zeer regelmatig percentages van 10-14%, zelfs eenmaal de 19% aangetikt. Tijdens de klim last gehad van de harde wind, tegen de wind in en dan ook nog tijdens het klimmen is zwaar.

Boven aangekomen als eerste het windstoppertje aangedaan, was wel nodig met de harde wind boven. Ik had ook wel de mouwtjes meegenomen, deze niet echt nodig gehad/gemist. Daarna lekker 8 km. afdalen, hierbij ook nog wel wat last gehad van de wind.

Teruggekomen bij de caravan lekker gedoucht, kleren uitgewassen en opgehangen. Na de lunch hebben we een poosje in de zon, naast de caravan gezeten, zat je toch redelijk uit de wind. We konden niet meer onder de luifel zitten, aangezien we deze gisteren al hadden afgebroken ivm. beschadigde stokken (krom door de wind).

Hierna de afvalwaterbak en chemisch toilet geleegd plus nog wat zaken ingeruimd. Dit op voorhand gedaan, aangezien we morgen, na 5 weken vanuit Spanje vertrekken. Daarna  nog een behoorlijke poos in de zon kunnen zitten, we hebben toch vakantie nietwaar.

Op een gegeven moment zagen we een bekende kar van een Zwitsers stel staan, die ook op dezelfde camping in Banos de Fortuna bij Murcia hebben gestaan. Ik ben effe hierheen gelopen en een praatje gemaakt. Op de camping in Banos hadden we niet met elkaar gesproken, aangezien zij een pad hogerop stonden. Ze hadden richting Roses bijna dezelfde route als ons gereden, toch verbazingwekkend dat je ze op dezelfde camping 750 km. verderop weer tegenkomt, leuk.

Voor de rest niet zoveel gedaan, ook weinig foto's gemaakt. Tussentijds nog wel effe de auto afgetankt, was weer nodig. Vanavond bij het campingrestaurantje een pizza gegeten, lekker gemakkelijk en voor een schappelijk prijsje.

Temperatuur; 14 gr. tot 22 gr.

Foto's; fiets bovenop berg bij klooster plus kar Zwitsers (Eiger, Mönch en Jungfrau hierop)-zie extra dag 35 met foto's

KM's; 4

Morgen; ri. Lyon

05-04-2017 om 21:13 geschreven door janeel66

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 35 5 april woensdag foto's
    De foto's konden niet meer aan oorspronkelijk bericht worden toegevoegd.

05-04-2017 om 21:06 geschreven door janeel66

04-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 34 4 april dinsdag
    Opnieuw stralend mooi weer bij het opstaan en dat met een temperatuurtje van 13 gr. Vanmorgen benieuwd hoe het stokbrood op deze camping ging smaken. We hebben niet te klagen, deze smaakt ook goed.

Na het ontbijt eerst het kraantje in onze badkamer/WC moeten repareren. Gisteravond deed deze het nog, echter vanmorgen geen enkele beweging. Na eerst de draden tevoorschijn te hebben gehaald, wilde ik eerst effe kijken of er wel spanning aanwezig was, dan weet je in ieder geval waar je moet gaan zoeken of dat het kraantje kapot of de pomp is (of beide). De spanningzoeker ligt in de disselbak (gereedschap gelukkig in de auto), dus betekent fiets eraf, bak eruit en gaan meten. Ik had ondertussen ook al gemerkt dat er een draadje los zat en er was ook spanning. Gelijk maar een en ander aangepast, opnieuw vastgemaakt etc. en ja daarna werkte het weer, gereedschap en spanningzoeker kon weer worden opgeruimd.

Wijn daarna naar het centrum gereden, aangezien we toch wel wilden zien hoe het eruit zie zo vroeg in het seizoen. Je merkt aan alles dat je nog heel vroeg in het seizoen bent, nog maar weinig winkeltjes. We zijn er effe lekker doorheen gelopen en vanwege het mooie weer op een terrasje van een lekkere lunch kunnen genieten.

Hierna zijn we nog naar het strandje gereden, waar we tijdens de voorgaande keren veel hebben gezwommen en gesnorkeld. Was niet druk, wel een aantal mensen in de luwte op het strand. Het was ondertussen harder gaan waaien. Aangezien we nog wat boodschappen moesten doen zijn we eerst naar de Decathlon gereden en daarna naar de Carrefour. Hiermede waren we redelijk snel klaar. Onderweg naar de Decathlon ook nog een foto gemaakt van de besneeuwde Pyreneeën, dit zie tijdens de zomermaanden nooit.

We waren ondertussen wel een beetje ongerust geworden vanwege de harde wind met zo nu en dan zeer harde windvlagen, zou onze voorluifel nog wel staan. De onrust was gegrond, want bij de caravan aangekomen hing de luifel aan de caravan. Van de 3 stokken waren de onderste stukken krom en bijna alle drie vwb. de kromming identiek. Meestal is het zo dat de touwtjes los komen van de spijkers, echter deze zaten allemaal nog vast. We waren toch al niet zo tevreden over deze stokken, nu maar wat sterkere stokken kopen bij terugkomst in NL. Direct alles maar opgeruimd, een dag eerder dan de bedoeling, waren toch al van plan de voorluifel de komende terugreisdagen niet meer op te zetten.

Aan het einde van de dag heb ik nog een klein stukje gefietst, deze route eerder gefietst, aangezien je hier en daar een mooi uitzicht hebt over de Middellandse zee en het landschap. Onderweg een aantal foto's gemaakt ook nog van Spaans stamboekvee, lopen daar gewoon langs de weg in de heuvels.

's-Avonds ook nog een foto gemaakt van de donkere lucht, we gaan ervan uit dat er geen regen komt.

Temperatuur; 13 gr. tot 24 gr.

Foto's; Roses, strand, besneeuwde bergen, stokken, fietsen, koeien en donkere lucht

KM's; 30

Morgen; ??

04-04-2017 om 21:36 geschreven door janeel66

03-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 33 3 april maandag
    We hadden vandaag weer een reisdag, we hadden eerst gedacht nog een nachtje op camping La Torre del Sol te blijven staan, maar zoals gisteren reeds aangegeven, dit is geen camping voor ons. Vanmorgen bij het opstaan was het 12 gr., het lijkt wel dat de nachten steeds iets warmer zijn, terwijl we richting huis aan het rijden zijn, wellicht verbeelding.

Na het ontbijt, de laatste spulletjes opgeruimd/ingeruimd en rond 09.45 zaten we in de auto. Het eerste 80 km. zijn we over 2 en 4 baans wegen richting Barcelona gereden. Ca. 40 km. voor Barcelona hebben we de tolweg genomen, is toch iets gemakkelijker rijden rond Barcelona, ware het niet dat we niet de standaard rondweg hebben genomen, maar we wilden via de middelste rondweg gaan. Deze middelste rondweg heeft weg nr. B23, ging in 1e instantie perfekt, maar op een gegeven moment moesten we links afbuigen, weg nr. B23 niet meer gezien. Dan maar rechtdoor blijven rijden en zodoende hebben we via de rondweg die langs MontJuich, de haven en Rambla gaat,  Barcelona gerond, geen enkel probleem ook niet vwb. de verkeersdrukte.

Vanaf Barcelona is het niet meer zover naar Roses, waar we nog 2 of 3 nachten willen blijven staan. Roses is goed bekend bij ons, aangezien we hier jaarlijks komen voor een aantal dagen tot iets langer dan een week. De camping (Rodas) waar we dan staan is pas eind april geopend, wat betekent dat we een aantal dagen gaan verblijven op een andere camping, iets dichter bij de boulevard en strand. We waren rond 14.30 uur op de camping en onze 1e indruk van camping Salata is goed, ziet er zeer netjes en goed onderhouden uit.

Zoals eerder aangegeven zijn we heel snel klaar met het neerzetten en opbouwen, waarna een bak koffie goed smaakt. Na de koffie hebben we voor het avondeten snel wat boodschappen gehaald. Hierna heb ik een rondje op de camping gedaan om effe te kijken waar alles is en hoe het eruit ziet. Het winkeltje is 's-morgens om 08.00 uur al geopend, lekker op tijd.

Na het avondeten, de afwas gedaan te hebben, zijn we nog naar de boulevard en het strand gewandeld. Je kunt dan echt zien dat we nog erg vroeg in het seizoen zijn, er is nog niks geopend, geen winkeltje, bar of restaurant. Dan maar koffie drinken bij de caravan.

Temperatuur; van 12 gr. tot 23 gr.

Foto's; koffiefoto, onderweg oa. Montserat bij Barcelona, haven, besneeuwde Pyreneeën, camping, vissersbootje strand Roses. Ook NL caravan met een mooie spreuk erop

KM.; 261

• 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

Gastenboek

Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

Blog als favoriet !

Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!