Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

08-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 7 8 maart woensdag
    Afgelopen was een koud nachtje, je kunt wel zeggen een zeer koud nachtje. Het had gevroren, je kon het zien op het dak van de auto en hier en daar was het gras nog wit van de vorst. We hebben dan ook heel snel het kacheltje in de caravan aangezet, zodat  het wat aangenamer werd binnen. Het zonnetje scheen wel, maar voordat alles een beetje is opgewarmd ben je een poosje verder.
    Vanaf 9 uur was het winkeltje bij de receptie open, voor ons doen enigszins aan de late kant, maar ja je moet dit soort zaken maar nemen zoals het gaat, geen probleem. Na het ontbijt zijn we met de auto naar het centrum van Burgos gereden. Er stopte voor de camping wel een bus, maar de 1e lukte niet vanwege het late ontbijt (vertrek 09.45 uur) en de 2e vertrok pas om 12.45 uur.

Zodoende de auto maar gepakt, hadden redelijk gemakkelijk een parkeergarage in het centrum in de nabijheid van de kathedraal gevonden. De kathedraal was ons doel van het bezoek aan Burgos, aangezien we vorig jaar in het TV programma "Wij zijn er bijna" er beelden van hadden gezien.

De kathedraal was zowel van buiten en binnen wel erg mooi, maar we hebben er mooiere gezien. Alles valt echter in het niet bij de St. Pieter in Rome, waar we vorig jaar september zijn geweest. We hebben nogal wat kathedralen gezien tijdens onze vakanties.

In de kathedraal was het erg koud. Via de audiophone zijn we de gehele kerk doorgelopen. Op deze wijze krijg je toch veel informatie van o.a. wanneer begonnen met de bouw, wanneer gereed, wat bijgebouwd etc. Aangezien het zo koud was binnen, zijn we in een redelijk tempo door de kerk heengelopen.

Na het bezoek aan de kathedraal hebben we, echt waar, buiten op een terras, lekker in het zonnetje, een kleine lunch genomen. Daarna nog wat gewandeld in de stad en toen de auto opgezocht, we moesten nog wat boodschappen doen voor het avondeten en Jan wilde nog een klein stukje op de fiets de omgeving verkennen.

Temperatuur; 0 gr. vanmorgen tot 18 gr. 's-middags

Foto's; mooie kale bomen, 7x impressie foto's kathedraal, lunch

KM's; 14

Morgen naar; Salamanca

Geef hier uw reactie door