Inhoud blog
  • Dag 38 8 april zaterdag
  • Dag 37 7 april vrijdag
  • Dag 36 6 april donderdag
  • Dag 35 5 april woensdag
  • Dag 35 5 april woensdag foto's
    Zoeken in blog

Nog veel werk aan

Rondreis Spanje

18-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 17 18 maart zaterdag
    Op de camping in La Zubia kun je vanaf 08.00 uur al brood verkrijgen, maar vanmorgen zaten we pas om 09.15 uur aan het ontbijt. Geen probleem, we hebben vakantie. Na het ontbijt ben ik gaan fietsen, ik wilde via een andere route naar de grote route die naar de Siërra Nevada gaat.

Ik heb het geweten, vanaf La Zubia ri. Monachil is redelijk vlak. Voor Monachil werd het al behoorlijk steiler tot ca. 7%. Na Monachil moest ik gelijk al in de beugels met stijgingspercentages tot 15%. Daarna was het constant 8-9% aan het eind werd de 18% aangetikt. Had niet veel langer moeten duren. Vanaf dit punt is het afdalen naar de grote weg die naar de Siërra Nevada gaat. Deze weg is lang maar niet zo stijl (max 9% over 1 1/2 km), echter door de lengte vanaf Granada(42 km) is deze zeer pittig. Vanaf het hoogste punt ben ik dezelfde weg weer afgedaald, de afdaling is voor mij nog altijd de beloning van het klimmen. Tijdens de klim geen moment koud gehad, was lekker zweten in het zonnetje, echter boven heb ik wel de mouwtjes aangedaan plus een windstoppertje, was ook wel nodig in de afdaling.

Na terugkomst op de camping gedoucht, fietskleren gewassen en een broodje gegeten. Hierna zijn we met de auto dezelfde route gegaan, echter nu zijn we wel volledig naar het hoogste bereikbare punt gereden. Vanaf dit punt stonden we hoger dan de mensen die op de skipistes bezig waren, volgens ons was het behoorlijk pap sneeuw, niet leuk skieën.

We hebben de grote weg terug genomen richting Granada. Op de terugreis zagen we ook nog 2 gemzen aan de kant van de weg. Wij hadden bij de afslag op de snelweg richting de camping een groot winkelcentrum gezien, wat we nog wel wilden zien. Voor we hier aankwamen zagen we in de verte ook nog de Al Ahambra (rechts naast het verkeersbord,in het midden boven het gebouw met de ronde toren) heel uitgestrekt/groot, waar we vorig jaar zijn geweest, erg mooi en in trek bij de toeristen.

Nevada shopping center is gigantisch groot, prachtig mooi, alle winkels vindt je er, zelfs wordt er binnenkort een Mediamarkt geopend, en volgens ons is nog niet alles bezet. We hebben een kop koffie genomen en Neel heeft nog wat bij Rituals gekocht.

Hierna terug naar de camping en op de terugreis de auto nog afgetankt, aangezien we morgen richting een andere camping gaan. Bij de caravan alvast wat voorbereidingen getroffen en daarna zijn we nog bij het camping restaurant wezen eten.

Temperatuur; 8 gr. tot 21 gr., tijdens de rit naar de Sierra Nevada zakte deze van 21 naar 7 gr.

Foto's; fietsen, onderweg, Al Ahambra en winkelcentrum

KM''s; 80

Morgen; ri. Murcia

Geef hier uw reactie door