jacques magendans geb: 30 september 1932 te Arnhem opleiding als beeldhouwer op de Akademie voor beeldende kunst en kunst en kunstnijverheid te Arnhem van 1955 tot 1960
naast de opleiding beeldhouwen werden tevens tal van andere beeldende technieken gegeven. om er enkele te noemen : dier en portret tekenen,etsen ,steendruk,affiches maken,kunstgeschiedenis, een tweejarige opleiding anatomie steenhouwen,letters in negatief snijden,gipsgieten en portretten en naakten boetseren.
in 1960 begon het echte werk,soms als assistent of uitvoerder bij reeds gevestigde kunstenaars om hun opdrachten te verwezelijken,soms als assistent bronsgieter en dan eindelijk de eerste opdrachten . daarnaast allerlei bijbaantjes als:particulier chauffeur,werken bij de P.T.T,plaatsaanwijzer in de concertzaal MUSIS SACRUM te arnhem,medewerker en rondleider op de beeldhouwtentoonstellingen van 1955 en 1958 te Sonsbeek.figurant gedurende twee jaar bij de toneelgroep THEATER onder Rob de Vries,waarbij ik een aantal belangrijke toneelstukken mocht meewerken en zelfs in 1 van de eerste toneelvoorstellingen op de T.V. mocht optreden als beul in het stuk *THE DEVILS DICIPLE * van BERNHARDT SHAW. verder ook in * the Prince en de Showgirl *.Het stuk dat het meeste indruk op mij maakte was *het bezoek van een oude dame * geschreven door Friedrich Durrenmatt .
dit alles is maar een klein deel van het leven dat je meemaakt in vijftig jaar kunst. NU heb ik tijd en ruimte om andere activiteiten als dichten,schrijven en schilderen op de computer te kunnen genieten met als nu voornaamste doel :het organiseren van een overzichtstentoonstelling die alle facetten van de beeldende kunst laat zien.
Reacties op bericht (1)
30-12-2014
vvv
Deze tour in Replica Horloges het is mediterraan werd gekenmerkt door vele momenten van uitzondering, met inbegrip Imitatie Horloges van de eerste vluchten van de Breitling Jet Team boven de Akropolis van iwc replica Athene Griekenland, van de Gouden Hoorn in Istanbul Turkije, de schitterende Cedar bossen van Libanon en het strand van Tel Aviv in Israel. De piloten hadden ook de unieke mogelijkheid om te evolueren van meer dan driehonderd meter onder het waterniveau van de zee boven de dode zee.