Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg


Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)





� Reageer (0)
07-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

http://static1.hln.be/static/photo/2016/10/2/8/20160106115827/media_xll_8293928.jpg

Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.

De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook bedekken.

De stijl bestaat uit rijke prints, veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk kennende niet min zijn.

Dolce is echter niet het eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)





� Reageer (0)
23-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

http://static1.hln.be/static/photo/2015/16/15/12/20151222174830/media_xll_8261862.jpg

Waar kasjmieren kledingstukken vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.

Wie af en toe eens een H&M of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen jaren.

Daardoor nemen herders in - vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing, wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.

Daardoor vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.

Dol op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil. (br.hln)





� Reageer (0)
16-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

http://static1.hln.be/static/photo/2015/14/13/1/20151211102355/media_xll_8231821.jpg

Meer dan zes weken na het vertrek van Raf Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.

Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze een opvolger aanduiden.

Dior heeft bevestigd dat het in house designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen, en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)





� Reageer (0)
02-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

http://static0.hln.be/static/photo/2015/17/11/0/20151125122102/media_xll_8194470.jpg


Ze is burgerlijk ingenieur én dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?

Zonde toch, dat je die dure schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt de titel van Starter van het Jaar opleverde.

Nanotechnologie en bloemblaadjes
Met haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een (mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.

"Het lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan onze krant. De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.

Ultieme oplossing
De technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit angst ze vuil te maken. Zonde, toch?

Te koop?
Haar eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)





� Reageer (0)
03-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/4/10/20151029181027/media_xll_8116960.jpg

Alber Elbaz is weg bij Lanvin en landgenoot Raf Simons verliet vorige week modehuis Dior. Is de prestatiedruk in de modewereld te hoog? "Je kan niet ontkennen dat 6 collecties per jaar ontwerpen heel wat is."

Veertien jaar lang was ontwerper Alber Elbaz het wonderkind van Lanvin. Met zijn eigenzinnige collecties wist hij van het 125 jaar oude, ingedutte modehuis een van de topmerken in de modewereld te maken. Zijn vertrek bij het modehuis komt dan ook al even onverwacht aan als de exit van Raf Simons bij Dior eerder deze week.

Kritiek op huidige systeem
Door dit soort modedrama's komt er opnieuw weer heel wat kritiek vanuit de industrie op het tempo van het huidige systeem. Een creatief directeur van een modehuis met zoveel prestige moet dan ook continu presteren. Elbaz was verantwoordelijk voor vier collecties per jaar, Simons zelfs voor zes, waarvan twee haute coutureshows. De shows voor zijn eigen mannenlabel dan niet nog niet eens meegerekend.

Geen ruimte voor creatieve proces
Al die creaties moeten ook nog eens commercieel genoeg zijn, want ze moeten verkocht worden. En snel liefst ook. Want maximaal twee maanden later ligt er alweer een nieuwe collectie klaar. Dat dat de creativiteit niet perse ten goed komt, is dan ook geen verrassing, vertelt Agnes Wené, project manager bij het Flanders Fashion Institute. "Je kan niet ontkennen dat zes collecties per jaar ontwerpen, veel is voor één persoon. Zoals Elbaz mooi verwoordde in zijn afscheidsbrief, ben je op den duur als creatief directeur alleen nog maar directeur. Je stuurt een team aan, werkt aan het beeld van het merk en de ruimte die je hebt voor het creatieve proces moet daardoor inboeten."

'Mode is aan het crashen'
Ook Suzy Menkes, de bekende modejournaliste die momenteel internationale redactrice is voor Vogue, is het daarmee eens. In het artikel 'Waarom mode aan het crashen is', schrijft ze dat modeontwerpers van nature gevoelige, creatieve en emotionele mensen zijn en dat er gewoon té veel van hen gevraagd wordt. "Hopelijk zal de modewereld Simons, Elbaz en co ooit dankbaar zijn voor hun dappere actie. Voor het wegwandelen met opgeheven hoofd. Omdat ze simpelweg hun leven terug willen."

"Ik voel me eerder topatleet dan ontwerpster"
De bekende Franse modeontwerpster Isabel Marant liet eerder in een interview met 'New York Magazine' ook al weten dat kleding ontwerpen vandaag de dag een bijzonder stressvolle taak geworden is. "Het is vaak een race om collecties af te krijgen. Soms voel ik me eerder topatleet dan ontwerpster," vertelt ze.

Mode is niet dood
Toch wilt dat niet zeggen dat het huidige modesysteem ten dode is opgeschreven. Terwijl sommige ontwerpers bewust voor kleinschalige presentaties in plaats van shows kiezen, stonden alleen al tijdens de afgelopen modeweken in Parijs zo'n 115 shows op het programma. Dat de vacature van creatief directeur bij Balenciaga zo snel werd ingevuld na het vertrek van Alexander Wang, zegt eveneens genoeg. De modehistorie kent dan ook heel veel scheidingen en geruzie, maar bijna altijd bracht die stoelendans allerlei nieuwe kansen voor jonge en frisse ontwerpers. Iets dat we alleen maar kunnen aanmoedigen. (br.hln)





� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!