Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scarlett Johansson gaat eighties voor Mango

Scarlett Johansson gaat eighties voor Mango


Foto: Mango



Actrice Scarlett Johansson gebruikt weer al haar troeven om de herst/wintercollectie van kledingketen Mango te promoten. Het resultaat zijn erg sexy beelden met een eighties look.


Eighties
Voor zijn nieuwste collectie liet Mango zich duidelijk inspireren door de eighties. De pronkstukken zijn een grijze minijurk, een lederen ceintuur en sandalen met veters. Voor de rest bestaat de lijn uit  veel donkere jurkjes in verleidelijke stoffen. De foto's werden genomen door de bekende modefotograaf Mario Sorrenti.



  
Foto: Mango
Foto: Mango



Kapsel
Scarletts haren zijn voor de gelegenheid terug platinablond, de laatste maanden experimenteerde ze met tal van kleuren. Voor de lancering eerder deze week had de actrice haar coupe al weer veranderd, ze was toen lichtros en droeg een strakke kokerrok en chique blouse van Mango.



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laat je wimpers letterlijk stralen

Laat je wimpers letterlijk stralen




Lopen we straks met flikkerende wimpers rond? Als het van de Japanse Soomi Park afhangt, wel. De ontwerpster heeft een nieuwe manier gevonden om je ogen groter en stralender te maken.

Lichtsensor
Nu de donkere dagen er zijn, hebben we nood aan licht. Met die gedachte in het achterhoofd werkte Soomi Park aan haar nieuwste uitvinding. Op een setje van valse wimpers wordt een lichtsensor geplaatst. Door het hoofd te bewegen, floepen de lichtjes aan en verlichten ze het oog en de wimpers. Een nieuwe beautytrend of onmisbaar als kerstverlichting: wie zal het zeggen?




� Reageer (0)
30-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar

Meest exclusieve parfum ter wereld in België verkrijgbaar


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/30/768274/meest-exclusieve-parfum-ter-wereld-in-belgie-verkrijgbaar_1_515x0.jpg


Het meest exclusieve parfum is zonder twijfel Collection Privée van Guerlain. Zowel de samenstelling als de prijs benemen je de adem: 25.000 euro. Waar je dat iconische geurtje kan kopen? Gewoon in België.

Het West-Vlaamse stadje Wevelgem is niet meteen de eerste plaats die we associëren met een exclusief parfum. Toch koos het modehuis Guerlain deze plaats uit om een exclusieve Guerlainboutique te openen. Zo zijn er maar 18 in de hele wereld.

Wat maakt de Collection Privée zo speciaal? Alle ingrediënten zijn puur natuurlijk, en werden via een maandenlange procedure zorgvuldig gemengd. In een koffer vind je naast een flacon van 500 milliliter 18 kleine flesjes van 60 ml. Kostprijs van het hebbeding? 25.000 euro (br.she)



� Reageer (0)
29-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag eens een dode muis aan je nek

Draag eens een dode muis aan je nek


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/11/13/10/media_xl_2390230.jpg



Een Amerikaanse ontwerpster maakt juwelen van dode muizen. De vraag is natuurlijk of mensen bereid zijn een kadaver aan hun arm of nek te dragen.

Niet vermoorden
Reid Peppard ontwerpt juwelen voor het merk RP/Encore en wil met haar collectie van dode muizen de grenzen van de modewereld aftasten. Voor elke outfit is er wel een bijpassend kadaver, de muizenlijkjes zijn namelijk verkrijgbaar in wit, beige en bruin, meldt nu.nl. De ontwerpster gebruikt de diertjes voor manchetknopen, strikjes, kettingen of armbanden. Voor wie wil variëren zijn de accessoires met lichaamsdelen van duiven een optie. Denk aan een diadeem met vleugels. "We gebruiken enkel dieren die al dood zijn, we vermoorden dus geen muizen of duiven", aldus Peppard. Hoeveel zo'n origneel accessoire kost, is niet duidelijk, de prijs is namelijk op aanvraag.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sonia Rykiel tekent frivole lingerie voor H&M

Sonia Rykiel tekent frivole lingerie voor H&M





Vanaf 5 december ligt de lingeriecollectie ontworpen door Sonia Rykiel in de H&M-winkels. Het is vrolijk ondergoed geworden: zwarte beha's en slipjes versierd met roze bloemen.

Jaar mooi afsluiten
Het is druk bij H&M, 14 november wordt de Jimmy Choo-collectie gelanceerd en nu lekte ook al de eerste lijn uit die ontwerpster Sonia Rykiel voor H&M maakte. Met haar schattige beha's en slips wil ze dat vrouwen het jaar 'mooi' afsluiten. Het ondergoed zal zowel in 1.500 H&M-winkels verkrijgbaar zijn als de boetieks van Sonia Rykiel. In februari 2010 volgt nog een collectie breiwerk die slechts in 250 winkels te koop zal zijn.





� Reageer (0)
28-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ontwerp de perfecte stiletto

Ontwerp de perfecte stiletto


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/27/763791/ontwerp-de-perfecte-stiletto_1_515x0.jpg



Vrouwen zijn ware schoenfanaten. Geen wonder dat het ook een vrouw was die op het idee kwam om consumenten hun eigen schoenen te laten ontwerpen.

De website Icreateshoes.com wordt binnenkort gelanceerd. Op de site kan je zelf je schoenen samenstellen, gaande van de hakhoogte en -grootte tot de kleur, het materiaal en de vorm van de schoen. Vervolgens zou je de schoen in productie moeten kunnen laten gaan. Prijzen zijn echter nog niet bekend.

Volgens oprichtster Raquel Dobson is het de ideale manier om je identiteit ten volle weer te geven. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen

"Jury 'Next Top Model' te hard voor gewicht modellen"


De jury van Benelux Next Top Model, foto: 2 BE.


Het Vlaams-Nederlandse modellenprogramma 'Benelux Next Top Model' ligt onder vuur omdat de juryleden te hard zouden zijn voor de meisjes. Vooral het commentaar op hun gewicht schiet bij velen in het verkeerde keelgat.

Maatje meer
Afgelopen maandag konden we bij Benelux Next Top Model zien hoe de finalisten van de wedstrijd modellenbureaus in Miami afschuimden. Ongeveer de helft van hen kreeg van de castingdirecteurs commentaar op hun gewicht, meldt nu.nl. Maar ook de presentatoren en juryleden nemen geen blad voor de mond. De Nederlandse stylist Bastiaan van Schaik noemde deelneemster Rosalinde een ideaal model met een maatje meer. De meisjes zelf raakten helemaal van de wijs door de commentaren. "Ik dacht dat de tijd dat modellen pannenlatten moesten zijn, voorbij was." 

Moeten niet vermageren
Achteraf verdedigde van Schaik zich door te zeggen dat dit alleen raad is. "Ze moeten niet vermageren, we proberen alleen ze bij te brengen dat het moeilijker is voor 'dikkere' modellen om het te maken in het buitenland." Presentatrice Daphne Deckers: "We geloven dat de kandidaten erg beloftevol zijn, maar ze kunnen nog beter worden door wat 'gestroomlijnder' te zijn. We verplichten ze niet te diëten. We bereiden ze enkel voor op de echte modewereld."

Belachelijk hoge eisen
Deze uitspraken veroorzaakte in Nederland heel wat ophef. Verschillende media zeggen dat ze tal van reacties kregen na de uitzending. De Nederlandse couturier Paul Schulten: "Dit is absurd. Deze meisjes moeten aan belachelijk hoge eisen voldoen."




� Reageer (0)
27-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mango helpt de shopper

Mango helpt de shopper


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/4/9/media_xl_2367849.jpg


Je wil graag een nieuwe, hippe look maar je bent onzeker over hoe de kleren te combineren? Mango helpt je uit de nood op de website 'What should I wear by mango dot com'.

Je krijgt er niet alleen de laatste trends te zien (onderverdeeld in de categorieën touch, rock, folk, 80s, glam en lady) maar kan ook tips vragen aan personal shopper (tot 30/11) en je kan zelf kledij combineren. Als kers op de taart kan je ook Mango vragen jou een voorstel te doen op basis van je lengte, je stijl en je maat.

Minpuntje is wel dat veel van de voorgestelde kledij niet beschikbaar is en dat ook prijzen aanwezig zijn... Mango zou onze dag al helemaal maken als je de samengestelde outfit ook gewoon rechtstreeks online kan bestellen, liefst geleverd in een mooie doos met een strik!




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Georgia Jagger nieuwe uithangbord Rimmel

Georgia Jagger nieuwe uithangbord Rimmel


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Georgia_Jagger.jpg?t=1256648724


 Cosmeticamerk Rimmel heeft het wel voor de rock chicks. Na Kate Moss, Lily Cole en Sophie Ellis-Bextor schittert nu ook Georgia Jagger in hun reclamecampagnes.

"Ons make-upaanbod vroeg voor een groter aantal modellen. We zochten iemand die edgy, experimenteel en provocerend is. Dat is Jagger allemaal", vertelt Stephen Mormoris van Coty, eigenaar van Rimmel.

Jagger poseerde eerder al voor Hudson Jeans en de Britse Vogue. "Rimmel vertegenwoordigt de Londense look, die jongeren overal in de wereld aanspreekt. En zij kijken naar Londen als het centrum van multiculturalisme en vrijheid van meningsuiting", aldus Mormoris.





� Reageer (0)
26-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug

Nieuwe technologie geeft grijze haren natuurlijke kleur terug


http://img38.imageshack.us/img38/5955/francoisehardy2.jpg


Een revolutionaire techniek zou er binnenkort moeten voor gaan zorgen dat grijze haren tot het verleden behoren. Zonder je haren te moeten verven (en dus uitgroei te riskeren) zou je grijzende haar zijn oorspronkelijke kleur weer terugkrijgen.

Dat meldt L'Oréal tijdens een persbezoek aan het researchcenter in Clichy. Vrouwen die vechten tegen de grijze haren moeten nog niet te euforisch worden: de technologie zou pas over tien jaar beschikbaar zijn, zo wordt geschat.

Pigment herstellen
"Haar groeit, valt uit, wordt grijzer. Maar hoe moeten we het aanpakken om dit tegen te gaan? Biologisch of eerder fysisch?" stelt Patricia Pineau, onderzoeksdirecteur bij L'Oréal. Een vraag die vrouwen en wetenschappers wereldwijd al jarenlang bezighoudt.

"Haar bevat net als huid pigmentcellen, die het haar zijn kleur geven. Grijs haar ontstaat doordat die pigmenten verdwijnen uit het haar. Dus zolang er pigmentcellen aanwezig zijn in het haar, is er hoop dat het haar weer zijn kleur kan terugkrijgen", zo legt Pineau uit. Over tien jaar zou het product op de markt kunnen komen. Hoogstwaarschijnlijk zal het uit een orale en een verzorgingscomponent bestaan.

Kleuringen
Ondertussen werkt het Franse bedrijf ook aan manieren om haarkleuringen milder te maken voor het haar. Het actieve ingrediënt van haarkleuringen nu, ammoniak, wordt vervangen door 'inoa' (innovation no ammonia, ofwel innovatie zonder ammoniak). De ammoniak ontkleurt je haar, zodat de gekleurde pigmenten zich daarna kunnen vastzetten. Resultaat? Stugger haar, dat gemakkelijker breekt en beschadigd wordt.

Kwaliteit
Gezond is het dus niet, en daar moet inoa verandering in brengen. Inoa is niet alleen vriendelijker voor het haar, het verbetert de haarkwaliteit ook bij elk gebruik. Dit is wel goed nieuws voor de dames die worstelen met hun grijze haren en deze proberen te verstoppen onder een laagje verf: de eerste haarkleuringen volgens dit principe worden al verdeeld via kapsalons.

Niet dat deze haarkleuringen geen schadelijke stoffen bevatten. Vooral de donkere kleuringen bevatten nog chemische stoffen die allergische huidreacties kunnen opwekken.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je skinny jeans als je rondingen hebt

Zo draag je skinny jeans als je rondingen hebt





Modeontwerpers lijken wel verzot op kledingstukken die alleen mooi staan bij vrouwen met het perfecte figuur hebt. Dat is dit seizoen zeker het geval met de skinny jeans en korte, strakke jurkjes. We leren hoe dit soort broek je flatteert als je geen maatje 36 hebt.

Gezond verstand
Wil je meedoen met de strakke mode van dit seizoen en heb je rondere vormen, laat dan je gezond verstand werken. Je kunt voor een strakke rok kiezen, als je ze met de juiste, ondoorzichtige panty's en hoge hakken, want deze hebben een afslankend effect, combineert. Let hierbij wel op dat je niet voor een te kort model kiest.

Jegging
Een betere optie is een zwarte jegging, een legging met jeanslook. Deze zitten niet alleen comfortabel, ze zijn gemaakt uit rekbare stof, zodat ze perfect passen. Kies voor een exemplaar met een rits aan de enkel, voor het rockeffect. Hoge hakken verlengen je benen, je kiest best voor korte enkellaarsjes omdat ze het meest slanke deel van je benen in de verf zetten. Combineer met een lang hemd of een tuniek zodat je probleemgebieden als buik en billen gecamoufleerd. Om het helemaal af te maken, combineer je met een elegante, lange mantel.




� Reageer (0)
25-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heb jij al een snood-sjaal?

Heb jij al een snood-sjaal?





Deze winter moet je hem in huis halen: de snood. Deze veelzijdige sjaal kan je zowel als sjaal of als sjaalhoed gebruiken.

Dikke kabels

Burberry liet er op de catwalk voor winter 2009/2010 geen twijfel over bestaan: de snood  zou een must-have accessoire worden. Ook de vrouwelijke burberry fans kunnen er dit seizoen niet naast kijken. Trendy zijn de exemplaren met dikkere kabels.







Concept

Helemaal nieuw kan je het concept niet noemen. De handige sjaal zou al in de jaren tachtig gesignaleerd zijn. Het warme ding heeft iets van een capuchon, sjaal en hoed. De uiteinden zijn aan elkaar genaaid, zo krijg je een ronde sjaal. Die kan je zowel om het hoofd als de nek dragen. Voordeel is dat het accessoire over alles gedragen kan worden en zowel bij een winterjas als over een mooie jurk staat.





� Reageer (0)
24-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Afspraakje in Parijs


Afspraakje in Parijs




http://img38.imageshack.us/img38/3387/rendezvousparisbourjoi.jpg




De nieuwste collectie van Bourjois ziet eruit om van te smullen. Het Franse beautymerk komt namelijk met ‘Rendez-vous à Paris’, een beperkte oplage unieke dekseltjes gemaakt door kunstenares en illustratrice Nathalie Lété.


Lété kwam op de proppen met enkele authentieke doosjes en prints, die zo lijken weggelopen uit de jaren '60. Historische en poëtische tekeningen van de Eiffeltoren en andere pittoreske typisch Parijse plaatsjes sieren de ronde hebbedingen.


De collectie 'rendez-vous à Paris' ligt vanaf november in de warenhuizen en parfumerieën.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Deze winter kies je voor paarse lippen en nagels

Deze winter kies je voor paarse lippen en nagels


http://img199.imageshack.us/img199/2254/paarselippen1.jpg



De paarse lipstick en nagellak van het beautymerk Revlon waren haast meteen uitverkocht in Groot-Brittannië. Deze kleur is duidelijk dé beautytrend voor dit najaar.



    http://img10.imageshack.us/img10/9044/paarselippen2.jpg



Gewaagde keuze
Voor de catwalkshows van de herfstcollecties 2009 waren donkere pruim- en paarse tinten duidelijk een trend, talrijke modellen droegen deze. De 'Va Va Violet Super Lustrous' lipstick en 'Plum Night' nagellak van Revlon waren vorige maand dan ook ontzettend gegeerd bij Britse fashionista's. Haast dezelfde dag dat ze in de winkels terechtkwamen, waren ze al uitverkocht. Aarzel dus niet om zelf een gewaagde keuze qua lippen en nagels te maken deze winter.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer dan 6.000 euro staat in de schoenenkast

Meer dan 6.000 euro staat in de schoenenkast


http://img26.imageshack.us/img26/6816/schoen2.jpg



Gemiddeld willen dames 196 euro spenderen aan een paar schoentjes. Reken daarbij dat de doorsnee dame ongeveer 34 paar bezit, dan kom je al vlug aan een mooie som van 6.664 euro.

De cijfers werden vrijgegeven door Bladengroep Condé Nast, die glamourmagazines als Vogue en Glamour uitgeeft. Zij wilden bij 836 dames boven de 25 jaar peilen hoeveel centjes ze aan een paar schoenen willen besteden.

Belgische vrouw
Eerdere enquêtes van het vrouwenblad Libelle en schoenenfabrikant Euro Shoe lieten ook al verstaan dat als je alle schoenen van de Belgische dames samentelt, je aan 69 miljoen paar komt.

Liefde
Een Belgische vrouw koopt gemiddeld 3,7 paar schoenen per jaar.  Het is 'liefde op het eerste gezicht' dat vrouwen aanzet om schoenen te kopen, maar dat betekent niet dat ze zullen gedragen worden. Meer dan 70 procent van de 25 tot 34-jarige vrouwen geeft toe twee derde van haar collectie niet te dragen. 12.673.665 paar damesschoenen komt zelfs nooit uit de kast. Maar schoenen weggooien, krijgt 10 procent niet over het hart.




� Reageer (0)
23-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie

Nicole Richie breidt imperium uit met eigen kledingcollectie


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/23/760282/nicole-richie-breidt-imperium-uit-met-eigen-kledingcollectie_1_515x0.jpg


Nicole Richie blijft niet bij de pakken zitten. Naast haar optredens in diverse tv-programma's en haar eigen juwelenlijn lanceert de ster nu ook een eigen kledingcollectie.

Winter Kate werd de lijn gedoopt en volgens de woordvoerder van La Richie is het een hedendaagse vrouwencollectie. Eentje die bestaat ui 37 stuks met onder andere vesten, topjes, jasjes, dierenprints, zijde, en chiffon.

De collectie ligt vanaf februari in de Amerikaanse winkels. (br.she)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is het nieuwe bruin

Dit is het nieuwe bruin


http://img94.imageshack.us/img94/4230/penelopemonicacruz.jpg



Vergeet die blonde of rode lokken, bruin haar is hotter dan ooit. Modehuizen Armani en Givenchy kozen er zelfs voor enkel bruinharige modellen de catwalk op te sturen. Dat zette haarspecialisten aan tot het creëren van een nieuw soort kleur: het aardse bruin.

Vergeet die cacaobruine kleur met karamel highlights. De trendy kappers praten nu in aardse termen. Zo kan je kiezen voor een mos- of turfaccent. Geen rode onderkleuren meer maar diepbruin dat gebaseerd is op groen en grijstinten. Volgens haarstylisten zorgt deze ingenieuze nieuwe kleuring ervoor dat je niet langer een rode schijn krijgt na enkele wasbeurten, maar dat je bruine kleuring gelijktijdig verkleurt.

De nieuwe kleuring is bovendien flatterender voor lichte huidtypes, die voorheen al snel koortserig leken door de rode ondertoon. Het enige wat je nog nodig hebt is een wenkbrauwpotlood, wat blush en een nude lipstick. Je zal zien dat je look er luxueuzer dan ooit uitziet.

Wil je het zelf proberen? Vraag dan aan je kapper om een natuurlijk bruin te kiezen en leg de nadruk op een koel bruin, geen warm rood-bruin.




� Reageer (0)
21-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alleen stijlvolle vrouwen mogen Manolo's dragen

"Alleen stijlvolle vrouwen mogen Manolo's dragen"



Schoenontwerper Manolo Blahnik hoopt dat alleen stijlvolle vrouwen zijn schoenen dragen.




"Ik haat al die celebrities, ze zijn nutteloos! Ik zal geen namen noemen, maar je weet vast wel wie ik bedoel. Ze zijn zooo 'beroemd', het is belachelijk. Ik hou van vrouwen met stijl, zoals Uma Thurman en Audrey Hepburn. Deze vrouwen moeten mijn schoenen dragen."

Sarah en Carrie
Ook actrice Sarah Jessica Parker, én haar alter ego Carrie uit de serie 'Sex and the city', kunnen de goedkeuring van Blahnik wegdragen. "Ze inspireren mij, ik vind hen fantastisch. Carrie heeft zo'n grote rol gespeeld in mijn carrière, dat ik niet anders kan dan hen beschouwen als mijn muze!"

Film als inspiratie
Een andere bron van inspiratie is film. "Het grootste deel van mijn collecties zijn geïnspireerd door een film. Dat kan een personage zijn, een scène of gewoon de sfeer van de film. Ik zou er een hele nacht naar kunnen kijken."




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanessa Paradis promoot Chanel lipstick

Vanessa Paradis promoot Chanel lipstick






Vanessa Paradis is benoemd tot het nieuwe gezicht voor Chanel Lipstick. De actrice zal deel uitmaken van een wereldwijde campagne voor het luxemerk Rouge Coco de Chanel, verkrijgbaar vanaf 2010. Chanel koos de vrouw van Johnny Depp omwille van haar 'moderne elegantie, durf, karakter en krachtige emotie'.

Eerdere campagnes
Het is niet de eerste keer dat Chanel en Paradis de handen in elkaar slaan. In 1992 schitterde ze al eens in een opvallende advertentiecampagne voor Coco-parfum, waarin Paradis verkleed was als vogel op een schommel in een kooi. In 2003 maakte ze nog reclame voor de Cambon-tassen van Chanel.






Lagerfeld en Miu Miu

Maar ook andere modehuizen weten Vanessa te vinden. Zo was ze ooit de muze van Karl Lagerfeld en verscheen ze nog in campagnes voor The New Mademoiselle en Miu Miu.



� Reageer (0)
20-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ook dikkere modellen knagen aan zelfbeeld vrouw


Ook dikkere modellen knagen aan zelfbeeld vrouw


http://img9.imageshack.us/img9/2940/dikkeremodellen.jpg


Dikkere vrouwen met een laag zelfbeeld, voelen zich niet beter bij het zien van reclamefoto's met dikkere modellen. Een nieuwe studie toont aan vrijwel alle modellen, dun of dik, heel wat dames depressief maken.

Presentatie
Onderzoekers uit Amerika, Duitsland en Nederland reageren eensgezind na hun studie: "vrouwen met overgewicht worden depressief bij het zien van foto's van magere vrouwen, maar vinden hun gelijkenissen met zwaardere dames even deprimerend".  Hoe dat komt? De vorsers suggereren dat niet het lichaam van een ultra-dun of een plus-size model de eigenwaarde van een vrouw beïnvloedt, maar wel de manier waarop hun schoonheid gepresenteerd wordt. 

Ideale beelden
Dun of dik, de modellen die worden weergegeven op glossy magazines en commerciële advertenties, lijken bijna altijd mooi, perfect en ideaal.  Als een vrouw met overgewicht naar deze ideale beelden van modellen kijkt en ze daarbij de verschillen tussen modefotografie en het echte leven niet kent, daalt haar eigenwaarde gevoelig.  Vrouwen met een laag zelfbeeld zouden bijgevolg beter niet kijken naar advertenties, ongeacht of ze zwaar of dun zijn. De resultaten werden gepubliceerd in the Journal of Consumer Research.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laddervrije panty is er

De laddervrije panty is er




Een panty die nooit meer scheurt of ladders vertoont, het lijkt te mooi om te geloven. En toch beweert vezelfabrikant Invista het geheim voor een laddervrije panty gevonden te hebben.

Fusionvezel
Invista is een vezelproducent die onder meer het kousenmerk Lycra op de markt brengt. Het bedrijf claimt de Lycra Fusion-vezel waardoor scheurtjes, gaatjes en ladders verleden tijd zijn.

Het nieuwe procédé werd recent op een congres voorgesteld, en zou vanaf volgend jaar bij de belangrijkste kousenmerken gebruikt worden.

Campagne
In de campagne die als lancering voor het product gemaakt werd, doet de vezel alvast wat hij belooft: niet scheuren. Een stel benen die tussen cactussen en doornen flaneert, overleeft zonder kleer/kousenscheuren, de test.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jonge man hecht veel belang aan kapsel

Jonge man hecht veel belang aan kapsel





De huidige generatie mannen steken 's ochtends bijna evenveel tijd in hun kapsel dan de dames. Dat blijkt uit een rondvraag van een Duits gezondheidsmagazine. Wel moet de snit praktisch en gemakkelijk ogen. Meteen de twee belangrijkste criteria voor de ideale mannencoupe.

Jonge heren

Twee derde van alle ondervraagde mannen geeft toe dat het kapsel voor hun algemene look zeer zwaar doorweegt. Vooral de jonge heren denken daar zo over. Meer dan 82 procent van alle 14 tot 29-jarigen schenkt bijzonder veel aandacht aan het hoodfhaar.





De dames hebben ze voorlopig nog niet ingehaald. Meer dan 89 procent van alle dames steekt tijd in het kapsel, ongeacht de leeftijd. (br.hln)




� Reageer (0)
19-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donkere zomerkledij biedt beste zonnebescherming


Donkere zomerkledij biedt beste zonnebescherming


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/19/751732/donkere-zomerkledij-biedt-beste-zonnebescherming_1_515x0.jpg


Donkere zomerkledij in de kleuren zwart en marineblauw houden het best UV-stralen tegen en zijn daardoor de beste kledingbescherming tegen huidkanker. Dat blijkt uit een katoenstudie.

De zomer vraagt voor fleurige, lichte kleuren. Het fleurt ons gemoed op, maar voor de gezondheid van onze huid doen deze gele en witte stofjes zeker en vast geen goed. Uit een onderzoek blijkt namelijk dat donkere stoffen het meeste UV-stralingen tegenhouden. Wit en geel beschermen het minst goed. Volgens de onderzoekers is het dan ook belangrijk steeds je gehele lichaam te beschermen met zonnemelk en niet enkel de niet-bedekte lichaamsdelen.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verwen jezelf: draag nepbont

Verwen jezelf: draag nepbont





Een blik op de catwalks toont aan dat bont dit najaar weer alom aanwezig is. Afgewerkt in oversized mantels, korte bolerojasjes, kragen of accessoires, vrijwel alle ontwerpers gebruiken het discreet of nét zeer overdadig. Bont is trouwens de ideale crisisoutfit: het zachte, luxemateriaal werkt troostend en geeft een verwennend gevoel.

Combineren
Om respectvol met dierenhuiden om te gaan, zijn er gelukkig veel nepbontjes. Deze zijn bijna niet te onderscheiden van het echte werk. Nepbontjes geven alvast iets extra aan je outfit, een nepbonten gilet staat meteen elegant bij een gewone jeans. Ook een korte nepbontjas staat luxueus en modieus. Het materiaal laat zich gemakkelijk combineren en kun je over nagenoeg alles dragen zowel overdag als 's avonds.







Tassen
Ook je accessoires mogen afgewerkt worden met nepbont. Tassen met nepbonten details ogen speels, zelfs beenwarmers worden her en der met het materiaal afgewerkt. Nepbonten mutsen doen al dromen dat het snel winter wordt.

Kleuren
De kleuren variëren van beige, bruin, zwart en wit tot pastelachtige tinten. Lichtblauw, poederroze, bleekpaars tot fellere fuchsia, diepgroen en zelfs rood worden volgend seizoen gespot.




� Reageer (0)
16-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.David Beckham draagt de lelijkste baard

David Beckham draagt de lelijkste baard





De Britse voetbalgod loopt rond met de 'lelijkste baard in de showbizz'. Dat vindt het merendeel op een online poll van feelunique.com. De 34-jarige restylde recent zijn look door zijn baard te laten groeien tot een flinke haardos. En dat kan weinigen bekoren.



Orlando Bloom
Orlando Bloom


Imago
"Een slecht onderhouden baard is nefast voor je looks en imago. Het kan zelfs voor een knappe man desastreus ogen", stelt Mc Dermott, die de rondvraag liet opstellen. 32 procent van de ondervraagden vindt Beckham's haargroei niet mooi, maar ook andere celebs sieren het lijstje. Ook David Brent, Craig David, Justin Lee Collins, Orlando Bloom, Brad Pitt, John Travolta, Russell Brand, Mickey Rourke en Johnny Depp zouden, volgens de ondervraagden, beter het trimapparaat bovenhalen.




Brad Pitt
Brad Pitt


Retro look
De Britse 'Beard Liberation Front' schaart zich wel achter Beckham. "Hij heeft een retro baard en dat is een goede keuze", aldus de voorzitter van de baardenclub. "Het lijkt op de exemplaren die de voetballers uit de jaren '70 droegen. Een interessante keuze, temeer omdat hij zo bewust niet gekozen heeft voor de trendy en hippere baarden".




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy Evangelista op stok met de kippen

Sexy Evangelista op stok met de kippen


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/13/6/8/media_xl_2217503.jpg



Het Amerikaanse modemagazine W pakt deze maand uit met een opmerkelijke fotoshoot van de Italiaanse kunstenaar Maurizio Cattelan. Hij haalde topmodel Linda Evangelista voor zijn lens, en liet haar poseren in niet echt alledaagse decors. En het resultaat mag gezien worden!



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/18/4/10/media_l_2217280.jpg


De opvallendste foto is ongetwijfeld die van een in lingerie geklede Evangelista, die tussen een heleboel kippen nogal uitdagend in een auto ligt. "Ik ben opgegroeid tussen de kippen, in Canada. En later was ik ook omringd door kippen in Italië, de heimat van mijn ouders. Je kan dus wel zeggen dat ik wel wat afweet van die beestjes, en geen hulp nodig had tijdens de shoot", lacht het topmodel.
(br.nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis Vuitton ontwerpt tas tegen moedersterfte


Louis Vuitton ontwerpt tas tegen moedersterfte


http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/10/14/736918/louis-vuitton-ontwerpt-tas-tegen-moedersterfte_1_515x0.jpg


Louis Vuitton heeft samen met het topmodel Naomi Campbell een tas ontworpen voor het goede doel. De opbrengst van de peperdure handtas gaat integraal naar White Ribbon, een organisatie die zich inzet om de moedersterfte tijdens de zwangerschap tegen te gaan.

Campbell koos samen met ontwerper Marc Jacobs voor een simpel, vierkant model met het bekende LV-monogram op gedrukt. De tas kost zo'n 1900 euro en wordt in 49 internationale winkels verkocht. De gehele opbrengst gaat naar White Ribbon, de organisatie die moedersterfte bestrijdt.





� Reageer (0)
15-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bereid je lichaam voor op een koude winter


Bereid je lichaam voor op een koude winter


http://img94.imageshack.us/img94/791/lichaamsbescherming.jpg


De dagen worden korter en gevoelig kouder. Dringend tijd dus om je huid een extra bescherming te geven.

Na een dagje shoppen in de koude is er niets gezelliger dan een heet bad. Spijtig genoeg wordt dit door veel dermatologen net afgeraden. Water onttrekt namelijk de vochtvasthoudende stoffen en natuurlijke vetten aan de huid. Wil je je warme bad toch niet opgeven? Ga dan enkele minuten in warm water zitten zonder er badschuim of -zout aan toe te voegen. Na een tweetal minuten voeg je een rijke badolie toe. Hierdoor geef je je huid de kans het water op te nemen, en geef je het een beschermend olielaagje alvorens het badwater de vochtvasthoudende stoffen uit je huid kan onttrekken.
Reiniging

Een goede reiniging is essentieel voor een gezonde huid. Toch vraagt die reiniging in de winter extra veel aandacht. Zo grijp je best niet terug naar een waterige reinigingsmelk of een uitdrogende gel. Deze zorgen ervoor dat je huid al snel als schuurpapier gaat aanvoelen. Kies daarentegen voor een vettige reinigingslotion. Is je huid ook in de winter nog extreem vet? Dan kan je je heil zoeken bij een lichte reinigingsmelk voor normale huidtypes.

Scrubben is ook in de winter erg belangrijk. Het vernieuwt de huidcellen en stimuleert je huid om zichzelf te herstellen. Beperk je scrubmomenten echter tot een wekelijkse gebeurtenis, anders heeft je huid in de winter niet genoeg tijd om te bekomen.
Hydrateren

Hydratatie is het sleutelwoord tijdens de koude wintermaanden. Een droge huid komt vooral voor op armen en benen omdat daar minder schildklieren zitten. Gebruik echter enkel vaseline op je ellebogen, knieën en voeten. Ergens anders kan dit goedje al snel voor verstoppingen zorgen. Kies voor een natuurlijke olie, deze geeft een extra kick aan de hydrolipidenfilm in je huid, waardoor deze beter beschermt blijft. (br.she)




� Reageer (0)
14-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jarretelles zijn terug dankzij sexy celebs

Jarretelles zijn terug dankzij sexy celebs





Jarretelles zijn terug trendy dankzij sterren als Katy Perry en Dita Von Teese. Britse winkels zeggen dat de verkoop ervan de laatste weken met een derde steeg nadat tal van celebs gespot werden met dit sexy lingeriestuk.



Panty met jarretellelook bij Silk in a box.
Panty met jarretellelook bij Silk in a box.


Celebs
De online lingeriewinkel Figleaves zegt dat de verkoop van jarretelles met 40 procent is toegenomen sinds augustus. Ook steeg de verkoop van kousen met 35 toe. Daarnaast zag het bekende lingeriemerk Agent Provocateur zijden kousen met een naad en jarretelles de deur uitvliegen. Vorige week lanceerde het burleske model Dita Von Teese een nieuwe lingerielijn voor Wonderbra met provocerende foto's waarbij ze tegen een fiets leunt met zwarte kousen, jarretelle en een kanten beha. Katy Perry showde voor een fotoshoot voor Esquire magazine een sexy korset dat haar kousen ophield.

Lily Allen droeg eerder dit jaar een fel blauw exemplaar, vorige week ging ze met een zwart model uit in Londen. Rihanna maakte de Fashion Week in Parijs wat sexyer met dijenhoge laarzen en rubberen jaretelles.



Jarretelle bij Silk in a box.
Jarretelle bij Silk in a box.


Glamour
Verkoopster Denise Fraser bij Figleaves: "De laatste zes weken explodeerde de verkoop van jarretelles. We kunnen echt spreken van een Dita Von Teese-effect. We willen vrouwelijker en sexyer worden, vrouwen kopen tijdens de recessie dingen om zich aantrekkelijker te maken.  Ook merken we dat de jaren veertig en vijftig helemaal terug zijn, die trend startte op de catwalk. Vooral vrouwelijke slipjes met afneembare jarretelles blijken erg populair te zijn, ze geven vrouwen meteen een glamoureus gevoel."

Zelf dragen
Hoe draag je nu zelf deze trend? Je mag deze winter aan de buitenwereld laten zien dat je jarretelles draagt, het is wel niet echt gepast voor op kantoor. Tijdens een avondje uit kan je ze wel net als Lily Allen of Rihanna combineren met een kort rokje waaronder ze subtiel komen piepen. Heb je geen zin in het hele gedoe, dan kun je voor de goedkopere optie gaan van een panty met jarretellelook, (br.nina)




� Reageer (0)
13-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trends gespot op de catwalk in Parijs

Trends gespot op de catwalk in Parijs


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/5/4/media_xl_2178334.jpg
Jean Paul Gaultier.



De modewereld is heel enthousiast na de Fashion Week in Parijs. Wat de Franse ontwerpers betreft zijn de codewoorden voor volgende lente/zomer: vrouwelijk en sexy maar stijlvol.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/11/2/1/media_xl_2178076.jpg


 Eenvoud siert. Zelfs bij Yves Saint Laurent, meester in de ingewikkelde jurken met luxueuze vormen, draait mode rond eenvoud en casual looks. Stella McCartney heeft de trend ook goed begrepen. Haar mode, naar eigen zeggen gemaakt voor de echte vrouw, wil niet arrogant overkomen. De dragers moeten niet bang zijn van het eenvoudige stuff, zo lijkt het.



Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.
Eva Herzigova bewijst dat transparant de trend is.


- Verwacht je maar aan een sexy lente. De lingerietrend is razend populair. Heel wat ontwerpers introduceerden de underwear zeer manifest in hun lente/zomercollectie. Christian Dior en Jean Paultier bijvoorbeeld gebruikten beha's en korsetten in al hun kleuren, snits en vormen. Underwear wordt upperwear, al moet gezegd dat geen enkel ontwerp ondraagbaar en niet deftig oogde. De zomer wordt ook doorzichtig. Transparante stoffen, doorkijkstofjes, millefeuille en versneden outfits lijken schering en inslag.

- In stijlvolle jackets, gecombineerd met korte shorts, babydolls of jurkjes, trekken we volgende zomer naar kantoor. De vrouwelijke toets wordt gebracht door franjes en ruches in luchtige stoffen. Mode wijzigt elk jaar. En hoe.



Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.
Korte short in combinatie met een chique blazer bij Louis Vuitton.


- Bonte prints halen hun mosterd altijd uit etnische motieven. Volgende zomer duiken ze beslist op. Dries Van Noten bijvoorbeeld scoorde op de Parijse catwalks met zijn gebatikte weefsels. Ook andere ontwerpers als Cathy Pill en Christian Wijnants gebruiken drukke motieven.

- Sportief wordt chique. Het stijlvolle modehuis Balenciaga gaf trainingspakken luxueze accenten.




Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.
Torenhoge hakken van 30 cm bij Alexander McQueen.


- De noodkreten vanuit de modewereld van afgelopen zomer dat de hoge hak heeft afgedaan, bleek onterecht. Alexander McQueen durfde het aan een stiletto van maar liefst 30 cm (!) te creëren. Maar ook bij andere ontwerpers bleven de hakken hoog.

- Tal van ontwerpers voerden ook verrassingsgasten op. Het oudere topmodel Eva Herzigova verscheen op de catwalk bij Hermès, de zwangere Jourdan Dunn mocht in een ontwerp van Jean Paul Gaultier paraderen en Lily Allen zong live tijdens de show van Chanel.




� Reageer (0)
12-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blondines staan langer voor de spiegel

Blondines staan langer voor de spiegel





Blondjes hebben niet alleen meer fun, ze spenderen ook meer tijd achter de spiegel. Dat blijkt uit een Britse rondvraag van cosmetische fabrikanten. Hun beautyrituelen duren langer dan bij brunettes.

Tijd
Aan de douche, styling, kleding en make-upkeuze spenderen blondjes gemiddeld 72 minuten. Alle andere dames werken hun beautyrituelen af in 66 minuten.

Feest
Als voorbereiding op een party of andere heuglijke gebeurtenis, doen vrijwel alle dames er nog een schepje bovenop en hebben ze ongeveer twee uren voorbereiding nodig. Brunettes maken zich klaar op 1u51 minuten, blondjes doen er nog 7 minuten langer over om hun haar gladjes te föhnen. Volgens beuatykenners komt dat omdat blondines minder glans in hun haar hebben waardoor ze meer werk hebben.







Meer plezier

Al dat beautygetimmer maakt alvast dat blondharigen meer plezier aan hun avondje uit beleven. Gemiddeld gaan ze vaker uit dan hun seksegenoten met een andere haarkleur.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Karl Lagerfeld:

Karl Lagerfeld: "Niemand wil ronde vrouwen zien!"




Karl Lagerfeld heeft de modewereld nog eens goed op z'n kop gezet. De Duitse modepaus verklaarde in een interview met een Duits magazine dat niemand ronde vrouwen wil zien. De discussie over de graatmagere modellen woedt al langer. Het protest tegen de uitgehonderde meisjes op catwalks neemt toe maar Lagerfeld begrijpt het niet.


"Absurd debat"
"Niemand wil toch ronde vrouwen zien!", zei hij in het magazine Focus. Meer nog, hij vindt het ganse debat over de magere modellen gewoon "absurd". "Alleen dikke moeders die met een zak chips op hun schoot voor de televisie zitten, vinden magere modellen lelijk", aldus Lagerfeld. In de modewereld draait het voor een stuk ook om het prikkelen van de fantasie, om de illusie en daar passen ronde vrouwen niet bij, vindt hij. De uitspraak van Lagerfeld is opmerkelijk. Voorbije zomer sprak hij nog lovende woorden over de Beth Ditto, de welgevormde zangeres van The Gossip.




� Reageer (0)
11-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voor elk gezicht het juiste kapsel

Voor elk gezicht het juiste kapsel


http://img8.imageshack.us/img8/7871/kapselb.jpg


Een kapsel kan prachtig op foto lijken, maar op je eigen gezicht trekt het op niets. Wij achterhaalden welke kapsels bij welk gezicht passen.

Een goede kapper gaat vooraf even met je samenzitten en overloopt je dagelijkse routine en je gezichtsvorm. Spijtig genoeg heerst er in dit beroep ook veel stress, en willen velen de klant niet graag teleurstellen. Resultaat: een mislukte coupe. Wil je kapselongelukjes vermijden? Dan kan je vooraf alvast de vorm van je gezicht bepalen, en zien welke kapsels daarbij passen. Hoe? Simpel: door gewoon dit artikel te lezen.

Ga vooraf even voor de spiegel staan en kam alle haren uit je gezicht weg. Neem een lipstick, best eentje die niet waterproof is of 12 uur zichtbaar blijft, en teken je gelaatstrekken na. Wanneer de contouren van je gezicht zijn ingekleurd kan je al sneller zien of je gezicht rond, smal, hartvormig, vierkant of ovaal is. Daarna kan je ontdekken met welk kapsel je de sterke en zwakke punten van je gezicht in de verf kan zetten.

Rond gezicht

Mensen met een rond gezicht hebben hun breedste punt op de wangen liggen. Ze hebben volle, dikke wangen, een ronde kin en idem haarlijn.

Een rond gezicht staat prachtig met korte coupes, zolang ze niet al te volumineus zijn. Kies eerder voor een langere, luchtige pony dan een strak, recht exemplaar. Krullen vermijd je ook best. Want deze zouden je gezicht wel eens ronder dan het eigenlijk is, kunnen doen lijken.

Smal gezicht

Een smal voorhoofd wordt gekenmerkt door een hoog voorhoofd en een lange, smalle, spitse kin.

Een smal gezicht vraagt voor meer volume. Door je kapsel voller te laten lijken, zal je gezicht ook ronder lijken. Middenscheidingen en sluik haar maken je contouren enkel maar smaller en spitser.

Hartvormig gezicht

Hartvormige gezichten hebben de vorm van een omgekeerde driehoek, waarbij hun brede voorhoofd, hoge jukbeenderen en scherpe puntige kin er meteen uitspringen.

Wanneer je een hartvormig gezicht hebt staan korte, volle kapsels je absoluut niet. Deze leggen de nadruk op de bovenste helft van je gezicht en maken het nog breder. Ga daarentegen voor een coupe op schouderlengte en kies voor speelse, springerige lokken. Zo krijg je volume op die plaatsen van je gezicht waar het tot dan toe ontbrak.

Vierkant gezicht

Vierkante gezichten hebben een breed voorhoofd, wangen en kaaklijn. De kaaklijn is bovendien redelijk hoekig.

Vierkante gezichten kiezen best voor een kapsel dat hun kaaklijn doet verzachten. Zware rechte pony's vermijd je beter omdat ze je gezicht enkel breder maken. Als je toch een pony wil ga je best voor een ronde, uitgedunde frou.

Ovaal gezicht

Het gezicht van ovale types is het breedst bij de jukbeenderen en wordt smaller wanneer je naar het voorhoofd en kin gaat.

Mensen met een ovaal gezicht hebben geluk. Zij kunnen bijna alle kapsels aan. Het enige wat ze niet mogen doen is hun pluspunten verbergen. Zo draag je je haar best niet te lang want dan wordt je gezicht smaller.




� Reageer (0)
10-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé kapseltrend voor de herfst: veel volume

Dé kapseltrend voor de herfst: veel volume




We zagen het op de catwalk bij Vivienne Westwood, een coupe die als een torentje op de hoofden van de modellen staat. Maar ook bij tal van anderen ontwerpers blijkt dat een volumineus kapsel helemaal trendy is. We geven enkele tips hoe deze look in het alledaagse leven te kopiëren.

Touperen
Je hoeft niet zo extreem te gaan als de modellen op de catwalk, maar een volumineus kapsel is wel trendy. Probeer daarbij vooral bovenaan op je hoofd in de hoogte te werken. Sam McKnight is de haarexpert die de kapsels van de modellen bij Vivienne Westwood verzorgde. Hij deelt zijn geheimen hoe 'big hair' creëert. "Ga aan de slag met gewassen haar. Als dit handdoekdroog is, zorg je voor volume door schuim aan te brengen van de wortels tot de punten. Na het drogen maak je twee zijscheidingen. Het stukje daartussen draai je enkele keren rond en zet je vast met een speldje. Met de rest van je haar maak je een paardenstaart, die goed hoog komt. Maak deze vast met een elastiekje. Vervolgens toupeer je de staart van de basis tot aan de punten. Met haarlak zorg je dat alles goed blijft zitten. Ga dan aan de slag met het je pony vooraan. Ook deze lokken toupeer je en zet je vast met een speldje. Vervolgens fixeer je ook weer met haarlak."

Omdat touperen schadelijk is voor je haar, moet je bij elke wasbeurt zowel een shampoo als een conditioner te gebruiken, vanaf de haarwortel tot aan de punten, om eventuele schade te herstellen.




� Reageer (0)
09-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beautytrend: huid laten bleken

Beautytrend: huid laten bleken





De nieuwste hightech beautyproducten beloven tegenwoordig niet alleen je huid jonger te maken, maar ook een sneeuwwitte teint. De trend werd gestart door de koningin van de verleiding Dita Von Teese, zij beweert echter geen bleekproducten te gebruiken, ze zou haar onfeilbare huid te danken hebben aan het feit dat ze nooit onbeschermd in de zon komt.

Wereldwijde trend
Een bleke, egale teint is het nieuwe schoonheidsideaal voor westerse vrouwen, beautyexperts beweren dat het een wereldwijde trend wordt. In Japan is dit al veel langer het geval, de best verkopende items in de zomer zijn er hoeden met UV-bescherming en t-shirts met lange mouwen. Dita Von Teese is daar het voorbeeld van de perfecte vrouw. Haar geheim is nooit te te zonnen. De laatste jaren komen er steeds meer producten op de markt die beloven deze vlekken te voorkomen of te bestrijden. Deze lichten de pigmentvlekken op en zorgen zo voor een lichtere teint.






Zon
Pigmentvlekken zijn een teken van ouderdom, iedereen die zijn huid niet tot in de puntjes verzorgt, krijgt er ooit mee te maken. Eens je de veertig hebt bereikt, krijg je er sowieso last van. Medisch gezien houden deze vlekken geen gevaren in, het is enkel een schoonheidsprobleem. Vroeger kampten minder mensen hiermee, maar sinds steeds meer vrouwen naar zonnige oorden op vakantie gaan om daar op het strand te bakken, neemt het probleem toe. UV-stralen veroorzaken én maken het probleem namelijk erger. Schoonheidsspecialiste Tanja Fischer: "Pigmentvlekken komen het eerst voor op de lichaamsdelen die het vaakst aan de zon worden blootgesteld, het gezicht dus. Maar ook handen en de benen worden vaak getroffen. Ze ontstaan door bruine pigmenten die veroorzaakt worden door een overmatige blootstelling aan de zon, daarom worden ze vaak zonnevlekken genoemd."

Andere oorzaken
Ook de stof melanine die beschermt tegen UV-stralen is verantwoordelijk. Door veroudering smelten de melaninemoleculen samen en worden ze zichtbaar in de vorm van bruine vlekken. Omdat de huid met de jaren dunner wordt, raken de donkere vlekken nog zichtbaarder. Maar dit probleem kan ook jongere vrouwen overkomen, oestrogeen is dan de verantwoordelijke. Bijna  30 procent van de vrouwen die de pil gebruiken, krijgt ermee te maken. Hormonale veranderingen tijdens de zwangerschap en de veroudering zorgen ook voor hyperpigmentatie in het gezicht, eveneens ingrediënten van cosmetica, parfum en de genetische voorbestemming kunnen de schuldige zijn .

Witte teint is chic
Tegenwoordig staat het chic om een witte teint te hebben, we beschouwen het ook niet meer als ongezond, maar als een teken van jeugdigheid. Uit een studie uit 2006 blijkt dat een ongave huid een vrouw tot 12 jaar ouder maakt. De beautywereld reageert hierop door meer producten aan te bieden die de vorming van pigmentvlekken voorkomen. Sommigen beloven ze zelfs te verwijderen. Zijn cosmetica efficiënt tegen ouderdomsvlekken? Volgens beautyexperts werkt een laserbehandeling of een chemische peeling het best. Ook de Duitse dermatoloog Stefan Duve merkt dat een witte huid de trend is: "De vraag naar de behandeling van pigmentvlekken neemt steeds meer toe. Dit gebeurt ook vaker aan de handen. Vrouwen laten hun gezicht behandelen met plastische chirugrie, maar hun handen blijven er oud uitzien. En geef toe niets zo lelijk als een jong gezicht en oude handen, zoals je dat bij Madonna ziet."




� Reageer (0)
08-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomermode 2010: billen en borsten bloot

Zomermode 2010: billen en borsten bloot





De modeweken van Parijs, Milaan, Londen en New York zijn voorbij. De Morgen-moderedactrice Kim De Craene maakt de balans op van de trends in de zomermode 2010.

Wie volgende zomer 'in' wil zijn, zal zijn gene overboord moeten gooien: als het van de ontwerpers afhangt gaat iedereen met de billen en borsten bloot.

Andere trends die opvielen in New York, Londen, Milaan en Parijs zijn transparantie, drapages, lingerie en een eenvoudig kleurenpalet waarin vooral wit en nude een hoofdrol krijgen.

Herkenbare elementen
Door de crisis, die ook in de modewereld nog volop aan de gang is, spelen de ontwerpers op safe en grijpen ze terug naar herkenbare elementen. Zo keert Dries Van Noten terug naar zijn eerste liefde: etnische mode. Gelukkig zijn er ook vernieuwende elementen in zijn collectie te zien. Zo combineert Van Noten batiks en ikats met Chanelachtige pumps.






Ann Demeulemeester blijft trouw aan haar zwart-wit palet en voegt aan haar sobere collectie hooguit enkele prints van meeuwenvleugels toe. De iconische trenchcoats van het Britse Burberry krijgen een moderne make-over door ze te draperen, te fronsen en te knopen.

Lingerie boven kledij
Lingerie, gedragen boven de kledij, floreert als nooit tevoor. Jean Paul Gaultier herintroduceert zijn bekende Madonna-beha en mixt die met army-outfits en jeanssalopetten.

Ook het Belgische A.F. Vandevorst nam een kijkje in de ondergoedlade en stuurt modellen in jartellen, panties, corsetten en onderrokken de catwalk op. Marc Jacobs deed hetzelfde in New York, ook de modellen van Sonia Rykiel en Vanessa Bruno huppelden rond in jartellen en panties.

Duurzame mode
Tot slot lijkt het alsof de ontwerpers begrijpen dat hun volgelingen duurzame mode en kwalitatieve klassiekers willen. We gaan, na jaren van decadentie, terug naar de eenvoud. Misschien de belangrijkste trend? (br.De Morgen)




� Reageer (0)
07-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inspireerde het sterrenmeisje topdesigners?

Inspireerde het sterrenmeisje topdesigners?


Model op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.



Het valt dit catwalkseizoen: body art en tatoeages zijn trendy en we zien ze ook steeds vaker in het gezicht. Zou het kunnen dat de internationale topdesigners inspiratie haalden uit de historie van de Belgische Kimberley, het sterrenmeisje?

Tattoos op de catwalk
Op de catwalks zagen we deze maand opvallende veel tatoeages. Die werden weliswaar op de huid van de modellen geschilderd en niet permanent getatoeëerd, dat meldt Styletoday.net. Niet alleen het modehuis Rodarte gebruikte ze, ook Jean Paul Gaultier liet het gezicht van de modellen versieren met zwarte verf. Dit bewijst dat tattoos niet langer enkel voor rebellen en marginalen bestemd zijn, het is tegenwoordig een trendy en stijlvol accessoire. 



Rodarte
Rodarte


Make-up
Wil je komende lente ook uitpakken met zo'n trendy lichaamstekening, hoef je niet per se zo extreem als Kimberley te gaan. Je kunt zelf aan de slag met make-up speciaal voor het lichaam. Kies dan voor een exemplaar geïnspireerd door tekeningen van primitieve stammen, net als bij Rodarte.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duits modemagazine bant professionele modellen

Duits modemagazine bant professionele modellen met een maatje 0





Brigitte, het populairste modemagazine van Duitsland, wil enkel nog beelden gebruiken van echte vrouwen met normale maten. Daarom bant het blad professionele modellen met een maatje 0.

Pervers
Vanaf nu vind je in het Duitse magazine Brigitte enkel nog vrouwen met 'normale' maten. Zo willen de redacteurs niet langer het maatje 0 opdringen bij hun lezeressen. "Vanaf 2010 werken we niet meer met professionele modellen", aldus hoofdredacteur Andreas Lebert. "Ik ben het beu om foto's van meisjes met ondergewicht te moeten bewerken, ze vertonen haast geen gelijkenissen meer met 'normale' vrouwen. Jarenlang maakten we met Photoshop meisjes dikker, vooral aan de dijen en hun decolleté. Maar als je er over nadenkt is dat onrustwekkend, pervers en benadeelt dit onze lezers."







Angela Merkel
"Deze beslissing is een antwoord op klachten van lezeressen die zeiden geen band meer te hebben met de vrouwen in de modereportages. Ze waren de uitstekende beenderen beu. Modellen van vandaag wegen ongeveer 23 procent minder dan normale vrouwen. De hele mode-industrie heeft anorexia", aldus Lebert. Vanaf roept Lebert lezeressen op om zich op te geven als modellen voor mode- en beauty-artikels. "We zoeken vrouwen met een eigen identiteit. We hebben zelfs bondskanselier Angela Merkel al gevraagd."

Wanhoopsdaad
Brigitte is het best verkopende vrouwenmagazine in Duitsland. Het biedt lezers een mix van diëten, fitness, lifestyle, recepten en seks, het mikt op de jonge carrièrevrouw. Volgens critici doet Brigitte dit helemaal niet om het schoonheidsideaal te bevechten, maar als besparingsmaatregel. Het blad zou geen echte modellen meer kunnen betalen.

Aantrekkelijke mensen
Modellenbureaus reageren sceptisch op het plan van Brigitte. "We hebben ook modellen met een maatje 40, maar zij worden zelden geboekt. Willen we echt normale maten in magazines zien? Vrouwen zien het liefst kleding bij mooie, aantrekkelijke mensen", aldus Louisa von Minckwitz, eigenaar van Louisa Models. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit

Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit





Een stevig avondje uit met pijnlijke voeten als gevolg inspireerde twee Australische vrienden om opvouwbare slippers te ontwerpen. Het resultaat is een rubberen 'origamischoen' met zijden bandjes die makkelijk in een kleine handtas past.

Pijnlijke voeten
De voormalige 25-jarige advocaat Lipschitz kwam op het idee nadat zijn vriendin een hele avond zeurde over haar pijnlijke voeten veroorzaakt door haar hoge hakken. "Ze zeurde dat ze wilde dat ze een paar slippers bij zich had, maar ze zag het niet zitten om de hele avond te moeten sleuren met een groot paar schoenen in haar handtas."



Flipster.
Flipster.



Makkelijk opvouwen
Samen met zijn vriend, een industrieel ingenieur, besloot Lipschitz compacte, comfortabele schoenen te ontwerpen die je makkelijk kunt opvouwen, genaamd de Flipster. "De slipper is een ontzettend belangrijk kledingstuk in Australië, dus het ontwerp moest meteen goed zitten. We hebben er in totaal zes maanden aan gesleuteld omdat we eerst grondig hebben onderzocht wat vrouwen zoeken in schoenen", aldus de ontwerpers. Volgende week komt de Flipster op de markt.






� Reageer (0)
06-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vroegere winkels ontwerpster Kaat Tilley failliet

Vroegere winkels ontwerpster Kaat Tilley failliet


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/Kaat-Tilley.jpg?t=1254825770
Kaat Tilley en Walter Van Beirendonck


De vroegere winkels van de Belgische modeontwerpster Kaat Tilley zijn failliet. Tilley heeft ze meer dan twintig jaar zelf gerund, maar twee jaar geleden werden ze overgenomen.

"Het is zo'n spijtige zaak. Bijna 25 jaar werkte ik me uit de naad, dag en nacht, voor mijn collecties en de winkels", reageert Tilley. De modeontwerpster wil nagaan wat de precieze reden is voor de faillissementen.

Het was de bvba Escape die de winkels in Antwerpen en Brussel twee jaar geleden overnam. Na haar vertrek werden ook andere collecties dan die van Tilley verkocht. Mode ontwerpen bleef ze hoe dan ook doen.




� Reageer (0)
05-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modellen krijgen papieren make-up


Modellen krijgen papieren make-up


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/papieren-wimpers.jpg?t=1254758733



De modellen van Martin Margiela kregen wellicht de meest excentrieke make-up van heel de Parijse modeshow. De jonge deernen wandelden de catwalk op met papieren wimpers opgeplakt.

"We hebben van ieder model foto's genomen toen ze eyeliner en mascara ophad. Later hebben we de foto's uitgeprint, de opgemaakte delen uitgescheurd en teruggeplakt op het gezicht van het model", vertelt Inge Grognard, make-upartieste voor MAC.

Om het papieren karakter van de make-up extra te benadrukken, werden de wimpers aan de achterkant wit gelaten. 
(br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Collectie Lindsay Lohan lauw onthaald

Collectie Lindsay Lohan lauw onthaald



Lindsay Lohan (r) verschijnt op het podium met ontwerpster Estrella Archs.



Lindsay Lohan heeft in Parijs haar debuut als 'artistiek raadgeefster' gemaakt voor het modehuis Emanuel Ungaro. Samen met ontwerpster Estrella Archs stelde de Amerikaanse actrice tijdens de modeweek haar lente- en zomercollectie voor. Zo dolletjes ze het zelf allemaal vond, zo beroerd vonden ze haar creaties in de vakpers.






"Duidelijk dat deze collectie van een beroemdheid komt", aldus 'The Independent'. "Die ultrakorte jurkjes, schreeuwerige kleuren en glitterversiering zijn misschien wel leuk voor de jeugd, maar wat heeft dit nog te maken met een merk dat ooit stond voor klasse?"

"Zullen deze zielloze ontwerpen volstaan om jonge vrouwen over de streep te trekken?", vraagt de 'New York Times' zich dan weer af. Lohan zelf trok zich niets aan van alle kritiek, maar noemde de modeshow wel het moeilijkste wat ze ooit in haar leven gepresteerd heeft. "Dit ben ik ten voeten uit. Samenwerken met Estrella en het Ungaro-team is voor mij een droom die werkelijkheid geworden is. Dit is de beste week van mijn leven."





Velen zijn er echter van overtuigd dat het Ungaro enkel om de publiciteitsstunt te doen was die de aanstelling van Lohan onvermijdelijk met zich mee zou brengen. "Ik geef toe dat het -het imago van Lindsay indachtig- een gewaagde zet van ons was, maar uiteindelijk zijn het de kleren die voor zich spreken", probeert grote baas Mounir Moufarrige zijn keuze te rechtvaardigen.





� Reageer (0)
04-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De tien best verkopende parfums ooit

De tien best verkopende parfums ooit




De ultieme tien parfums ter wereld. De parfums die door velen opgehemeld worden en door nog meer mensen gekocht worden. Deze tien zijn hét van hét in de parfumwereld.



1) Chanel no 5 (1921)




Het bekendste parfum ter wereld, met dank aan Marilyn Monroe die ooit zei: "Het enige dat ik in bed draag zijn twee druppeltjes Chanel No 5."

2)  Calvin Klein Eternity (1988)





One is misschien bekender, maar Eternity is populairder. Het parfum werd gemaakt om het huwelijk van Calvin Klein te vieren, al is hij later wel gescheiden.

3) Prada Eau de Toilette (1994)





Het is het favoriete parfum van Jennifer Aniston én van vele andere vrouwen, daarom is het niet weg te branden uit de parfumhitparade. Ook de geur zelf speelt een rol: ouderwets met een  modern tintje.

4) Davidoff Cool Water (1988)





Dit parfum is gekend door vriend en vijand, en een hit voor meer dan twintig jaar. Zo mogelijk nog beroemder zijn de reclamecampagnes met veel te knappe mensen in sexy  opspattend water.

5) Gucci Rush (1999)






Een parfum dat niet lijkt op een parfum: dat is Gucci Rush. Het is verpakt in een rood plastic doosje en niet in een elegant flesje. Toch won het parfum prijzen, en vrouwen wereldwijd zijn er dol op.

6) Ralph Lauren Romance (1998)






Stijlvolle, zwart-wit foto's van een verliefd koppel prijzen dit parfum uit. Na tien jaar werkt het nog altijd, en vooral rond Valentijn.


7) Lovely by Sarah Jessica Parker (2005)




Vele celebs hebben een parfum- en of kledinglijn, maar dit moet zowel de grootste én de populairste zijn. SJP mixte lavendel, mandarijnen en apple martini, en de wereld was er dol op.


8) Issey Miyake l'eau d'Issey (1992)





De Japanse ontwerper wilde iets maken dat rook als water, en het resultaat was een wereldhit. Zodanig dat er  2 jaar later een versie voor mannen werd bedacht.


9) Estee Lauder Beautiful (1984)





Estee Lauder bestaat binnenkort 25 jaar en ze hebben alle redden om te vieren. Elke 13 seconden wordt er ergens wereldwijd een flesje Beautiful verkocht.


10) Tom Ford Black Orchid (2007)





Het recentste parfum uit de lijst, en ook de laatste in de top-10, met een gigantisch potentieel. Dit is een uberluxueus én sexy parfum, met een oosterse toets van zwarte truffel, ylang ylang, bergamot en jasmijn.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bibi van der Velden showt collectie in Parijs


Bibi van der Velden showt collectie in Parijs


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/bibivandervelden.jpg?t=1254496925


Vier keer per jaar tijdens de Parijs Fashion Week vindt het evenement Tranoï plaats. Tranoï is een platform voor alle opkomende getalenteerde fashion designers, internationale inkopers en fashion journalisten.

Het event vindt plaats op verschillende plaatsen in Parijs namelijk; de Palais de la Bourse, de Dassault Montaigne Hotel en de Bourse de Commerce. Tijdens deze vier dagen zullen er meer dan 150 internationale labels gepresenteerd worden, waaronder de Nederlandse juwelenontwerpster Bibi van der Velden. Eerder toonde Bibi haar werk al tijdens de Londen fashionweek.

Bibi van der Velden zal dit jaar nieuw werk tentoonstellen op de beurs in Parijs.Van der Velden lanceerde dit jaar haar mammoet collectie – een collectie ringen die vervaardigd zijn van een 40.000 jaar oude mammoettand gevonden in Siberië. De ontwerpen van deze collectie zijn prehistorische beesten zoals draken, krokodillen en slangen ingelegd met 18 karaat goud en edelstenen, parels vasthoudend in hun bek.  (br.style today)





� Reageer (0)
02-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo krijg je zelf een catwalk kapsel

Zo krijg je zelf een catwalk kapsel


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/zo-krijg-je-zelf-een-catwal.jpg?t=1254489886


Tijdens de modeshow van DSquared2 konden we een opvallende nieuwe haartrend aanschouwen: de grunge goes glam look. Wij vroegen sterrenkapper Sam McKnight hoe je deze look ook thuis creëert.

Denk: kamperen met een baljurk aan in een tent met een kroonluchter, en je krijgt het nieuwe thema van de DSquared2 collectie voor je. De grunge goes glam-look schreeuwt een zekere festivalstemming uit, zonder afbraak te doen aan het opvallende designkarakter. De willekeurige, warrige vlechten worden losjes en persoonlijk gehouden.
Hoe doe je het zelf?

Werk eerst mousse door het haar over de volledige lengte om het meer textuur te geven en steviger te maken. Zo voorkom je dat je vlechten gaan uitzakken na een tijdje. Verdeel het haar vervolgens willekeurig in een, twee of zelfs drie ongelijke delen. Maak in elk deel vlechten met een afwisselende dikte.

Het geheim van deze look: de vlecht moet er nonchalant blijven uitzien. Begin daarom niet tegen het hoofd te vlechten, maar verder naar onder en maak het uiteinde vast met een duidelijk zichtbaar haarbandje. Glijd tot slot van onder naar boven met de vingers over de vlecht om een los, slordig effect te creëren. Door de vlecht nog wat met de vingers te bespelen, wordt nog meer textuur verkregen. (br.she)





� Reageer (0)
01-10-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Celebs houden van indianenlaarzen


Celebs houden van indianenlaarzen


Hilary Duff, Miley Cyrus en Kate Moss.


Kunnen comfortabele mocassinlaarsjes met franjes de Uggs vervangen? Bekende fans als Kate Moss, Lindsay Lohan en Nicole Richie denken alvast van wel.








Cowgirls
Elke seizoen duiken er it-schoenen op, hét paar dat elke fashionista in haar kast moet hebben. Vorige winter was die rol voor Uggs weggelegd, deze herfst lijken suède laarsjes met franjes, de Minnetonka's, dit te worden. Deze mocassins in laarsvorm met platte zool lijken op wat indianen droegen, ze maken de cowgirllook helemaal af. De laarsjes combineren perfect onder rokjes, fleurige jurkjes en over skinny broeken. Ze zouden volgens de fans ook supercomfortabel zitten. Je hebt ze in verschillende hoogtes, beige, bruin en zwart, durfals kopen een roze model. Het voordeel is dat ze niet te duur zijn, voor de enkellaarsjes betaal je 100 euro.




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!