Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gaultier verrast met oudere modellen


Gaultier verrast met oudere modellen


http://img49.imageshack.us/img49/2624/jeanpaulgaultier2mm5.jpg
Inès de la Fressange

De haute couturelijn van Jean-Paul Gaultier voor deze zomer staat in het teken van kalligrafie. Maar de Franse ontwerper verraste woensdag in Parijs niet zozeer met zijn creaties, als wel met de keuze van zijn modellen.

Stralend op vijftig.
Zo mocht het vijftigjarige ex-model Inès de la Fressange opnieuw de catwalk betreden en bleek ze nog niets van haar uitstraling verloren te hebben. De ster uit de jaren tachtig presenteerde twee creaties en oogstte laaiend enthousiast applaus. "Inès de la Fressange was ons uithangbord. Ze liep op haar zestiende al shows voor ons", motiveerde Gaultier zijn keuze. Ook de negenendertigjarige Franse zangeres en voormalig model Helena Noguerra werd opnieuw opgevoerd. Daarover zei de couturier: "Ik wou tonen dat er nog iets anders is dan ultradunne, anorexische modellen van veertien."



http://img238.imageshack.us/img238/100/jeanpaulgaultier3hx1.jpg
Inès de la Fressange


Kant en YSL.
Zijn keuze voor het thema kalligrafie vertaalde zich in een zwart/witte collectie, rijk aan sensuele kant en zwart borduurwerk. Zo drapeerde Gaultier bijvoorbeeld een zwarte voile over een rok of onderjurk. Een torerobroek maakte hij vrouwelijk met voile, kantwerk en opengewerkt motief of transformeerde hij tot corset. De silhouetten met verstevigde, brede schouders deden denken aan de jaren '80. Zwarte jurken met smokingkraag en smokingbroeken waren dan weer een hommage aan Yves Saint Laurent, die vorig jaar in juni overleed en de geestelijke vader is van de vrouwensmoking. "Yves Saint Laurent was een van mijn grote voorbeelden. Ik heb hem altijd sterk bewonderd", aldus Gaultier.



http://img238.imageshack.us/img238/2695/jeanpaulgaultierpu3.jpg
Helena Noguerra


De Franse onwerper mocht bij de presentatie van zijn haute couturecollectie rekenen op de belangstelling van onder andere Catherine Deneuve en Kylie Minogue. (br.weekend knack)



� Reageer (0)
30-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lipgloss die je slanke heupen bezorgt


Lipgloss die je slanke heupen bezorgt






Steeds meer beautymerken willen vrouwen helpen om moeiteloos af te vallen. Vorig jaar bracht het Britse beautymerk Fuze een lipgloss uit die je hongergevoel zou stillen. Het klonk veel belovend, maar de gloss stonk en je had nog altijd evenveel honger. De lipgloss 'Huge lips skinny hips', die in maart op de markt komt, zou zijn beloftes wel waar maken. De beautywereld is alvast enthousiast.

Grote lippen, slanke heupen
De gloss 'Huge lips skinny hips' verricht wonderen op twee verschillende gebieden, meldt nu.nl. Hij geeft meer volume aan je lippen en zou ook je eetlust remmen. In de gloss zit namelijk Hoodia Gordonii, een plantaardige stof die je hongergevoel onderdrukt, en vitamine B3, deze stimuleert de bloedtoevoer naar je lippen waardoor ze groter lijken en rimpels rond je mond verdwijnen. Hij werd ontwikkeld door Karen Robinovitz en geproduceerd bij beautyproducent Purple Lab, meldt nu.nl.

Sexy namen
Maar dat is niet alles, de gloss glanst mooi en je kunt hem in de meest trendy kleuren verkrijgen. De zes soorten hebben tot de verbeelding sprekende en sexy namen als Red Sole, Love Your Thighs, Worship Kate en Kitty Poledancer. Je zal de lipgloss voor iets meer dan 20 euro kunnen bestellen bij www.spacenk.co.uk, hij is wel pas verkrijgbaar vanaf maart. (br.nina)




� Reageer (0)
29-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Delvaux ruimt op

Delvaux ruimt op






Wie al langer wil gezien worden met een Delvaux-tas, haast zich vrijdag 30 januari maar beter naar het Belgische lederwarenhuis. De befaamde Delvaux stockverkoop komt eraan. Collecties van vorige seizoenen zijn er te koop met flinke reducties. Zo zijn er wel kortingen te vinden van dertig tot zeventig procent. Nieuw kost een Delvaux tas al snel 800 tot 10.000 euro.

Volgnummers
Fashionista's dienen er iets voor over te hebben en moeten vroeg uit de veren. Vanaf 9u gaan de deuren open, maar al vanaf 7u worden volgnummertjes uitgedeeld.

Info
De stockverkoop is inmiddels een begrip. Twee keer per jaar worden de opruimingen gehouden, telkens aan het einde van het seizoen. Plaats van afspraak: Arsenaal, Louis Schmidtlaan 7, 1040 BRUSSEL.(br.nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parijse modeweek

Economische crisis raakt Parijse modeweek niet


dior


Dior en Giorgio Armani lokten de jetset van de wereld naar het Parijse Musée Rodin, voor hun Haute Couture show. Dita Von Teese, Kayne West en Marion Cotillard waren allemaal present, niets deed dan ook vermoeden dat de glamour op de catwalk nog glamoureuzer zou zijn dan die ernaast.

Luxueuze stoffen, prachtige diamanten juwelen, fabelachtige schoenen, en extravagante creaties: enkele trefwoorden die de modeshows van Armani en Dior het best omschrijven. John Galliano, hoofdontwerper bij het modehuis Dior, liet zich voornamelijk inspireren door de oud-Nederlandse kunst van Vermeer en Van Dyck. Delfts blauw, blauwe tulpen, bolle rokken, pofmouwtjes, en kanten kragen deden terugdenken aan 17de eeuwse tijden, toen exuberante luxe nog iets heel gewoons was bij de adel.


http://img141.imageshack.us/img141/4186/trjdk3.jpg


Ook Giorgio Armani moet niet onderdoen, al zoekt hij zijn inspiratie wat meer Oosters, in China meer bepaald. Zilveren jurkjes met rode kwasten, mouwomslagen die ons doen mijmeren naar Chinese pagodes en prachtige waterlelies.

De glamour deed alvast menig modecritici verbaast opkijken. De New Yorkse fashion week kreeg rake klappen vanwege de economische malaise, en menigeen had hetzelfde op de Parijse catwalk verwacht. Armani bleef er alvast nuchter over: "Als je bezig bent met reageren op de crisis, dan kan je geen haute couture meer maken. Haute Couture is zoals naar een mooie film kijken, het behoort tot een andere werel", aldus Armani in een interview.(br.she)


http://img84.imageshack.us/img84/7043/kopwv4.jpg




� Reageer (0)
28-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze jeans kost 1.000 euro

Deze jeans kost 1.000 euro




De hele wereld voelt de crisis, maar de mode-industrie blijft inzetten op high fashion en dure, exclusieve stukken. Zoals deze jeansbroek met een prijskaartje van 1.121 euro. Het Parijse modehuis Balmain bezit het stuk, ontworpen door Christophe Decarnin voor hun lente- en zomercollectie 2009.

Het wordt verkocht als 'de duurste jeans ter wereld'. Maar dat klopt niet helemaal, want ooit werd er 60.000 dollar betaald voor een oude Levi's. Ook de Cavalli-jeans, bezaaid met diamanten, ging voor ruim 1.500 dollar.

Geen diamanten
Is de jeans dan zoveel bijzonders? Eigenlijk niet. Het is een bleke jeans (stone washed, zoals dat heet in het Engels) met enkele gaten en scheuren er in. Heel punk en eighties. Hij bevat géén diamantjes, zoals meestal voor die prijs, en is gemaakt uit 100 procent katoen.

"Absurd en opwindend"
De dure broek blijkt waanzinnig populair. De Britse winkel Joseph verkoopt het ding, en heeft er enkel twee over. "Zo'n dure broek, dat is iets opwindends. Het is tot op zekere hoogte ook absurd om een jeans te kopen die meer dan 1000 euro kost. Maar wij kunnen niets doen aan de prijs, die werd opgelegd door de ontwerper. Toch hebben we er nog maar twee over."

Decarnin verdedigt de prijs door te zeggen dat hij enkel met kwaliteitsstof heeft gewerkt. (br.Nina)




� Reageer (0)
27-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.H&M hangt gerecycleerde kledij in winkels


H&M hangt gerecycleerde kledij in winkels


Lentecollectie H&M


Winkelketen H&M gaat vanaf deze lente ook haar ecologisch steentje aan het milieu bijdragen. De lentecollectie zal namelijk voornamelijk bestaan uit gerecycleerde materialen als katoen, wol en polyester.

Eco
H&M gaat voor de komende lentecollectie werken met versleten kledij, productieresten, maar ook polyester uit plastic flessen. De winkelketen heeft ook al een jaar een eco-collectie gemaakt van ecologische katoen, meldt nu.nl. Hoofdontwerpster Ann-Sofie Johansson: "Ik ben blij om kleren te verkopen die zowel fashionable als milieuvriendelijk zijn. Onze eco-collectie was heel populair, het bewijs dat onze klanten bekommerd zijn om het milieu."

Maar H&M gaat nog een stapje verder. Ook de winkelzakken en het inpakpapier zullen milieuvriendelijk worden. (br.hln)



� Reageer (0)
25-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Trek stijlvol op safari


Trek stijlvol op safari


mexx



Het kledingmerk Mexx heeft speciaal voor zijn voorjaarscollectie een Go Wildlijn gecreëerd. Gebaseerd op inheemse culturen en onontdekte fantasieën ontwikkelde het modemerk een safarilook vol lichtgewicht materialen.

Grote tribalprints in kleurcombinaties van safarigrijs en bessenrood toveren de damescollectie om tot een uiterst trendy geheel. Maxi jurken, sjaals en lichtkatoenen hemden zorgen voor een uiterst luchtig, verkoelend geheel. (br.She)



� Reageer (0)
24-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Ga deze lente helemaal voor goud en zilver


Ga deze lente helemaal voor goud en zilver





Ralph Lauren
Ralph Lauren

Jurkje bij La Redoute
Jurkje bij La Redoute



Deze lente mag het allemaal glitteren. Op de catwalk bij Ralph Lauren en Dolce & Gabbana zagen we glanzende stoffen in goud, brons en zilver. Je trekt er alle aandacht mee, deze kleuren brengen je ook meteen in een vrolijke lentestemming.

Glanzende luxe
Deze lente merken we niets van een crisis in onze garderobe. De ontwerpers gingen voor luxe met ontwerpen die glanzen en stijl uitstralen. Je mag schitteren met goud, brons of zilver. Dit seizoen zijn deze kleuren niet enkel voor accessoires weggelegd. Ga voor een zilveren jurk, bronzen broek of gouden hemdje. Je ziet er meteen chique genoeg uit om naar een feestje te gaan, maar je kan er ook mee naar kantoor. Deze kleuren zijn echter niet makkelijk te combineren. Kies voor beige, bruine of grijze accessoires, zodat je metallic kledingstuk alle aandacht krijgt. De echte durvers gaan voor gouden trenchcoat.

Make-up
Je zwarte lipstick en de donkere oogschaduw die vorig seizoen zo hot waren, mag je weer in de vuilbak werpen. Want ook wat make-up betreft, mag je helemaal voor metaalkleuren gaan. Deze look oogt veel natuurlijker dan de vorige trends en de tinten flatteren gelukkig haast elk huidtype. Warme brunettes kiezen best voor goud, koele blondines gaan voor zilver. (br.Nina)




� Reageer (0)
23-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fleurig de zoveelste plensbui overleven


Fleurig de zoveelste plensbui overleven


quinny



Plensbuien zijn vaak catastrofaal voor je algemene look. Je haren plakken al snel tegen je hoofd, je mascara loopt uit, en je regenjas is allesbehalve stijlvol. Quinny lanceerde daarom fashionable regenjassen en bijhorende paraplu's. De print doet terugdenken aan de beginjaren van Pucci, druk en bijzonder kleurrijk. Opvallen doe je zeker en vast met de paraplu en bijhorende jas van Quinny. De kleurrijke regentenue maakt deel uit van een beperkte collectie met grafische prints van de Deen Hendrik Vibskov. Voor de paraplu tel je gemiddeld 100€ neer. (br.she)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wordt nagellak voor mannen trendy?

Wordt nagellak voor mannen trendy?


http://img294.imageshack.us/img294/9776/nagellak3qn8.jpg


Schoonheidsspecialisten beweren dat meer mannen de nagellak ontdekken. Zakenmannen tref je niet zelden aan in schoonheidscentra voor een manicure, afgewerkt met een laagje kleurloze nagellak. Vooral in de VS zouden onberispelijk gemanicuurde en kleurloos gelakte vingernagels, furore maken bij zakenlui.


  http://img168.imageshack.us/img168/6399/nagellak1te6.jpg


Voor gekleurde nagels is het nog even wachten. Of toch niet, als het aan de ontwerper Hans Ubbink ligt. Tijdens zijn autumn/winter 2009 show stuurde hij mannen met gekleurde nagels op de catwalk. Betekent dit dat onze jongens volgende winter met zwarte of bloedrode nageltjes rondlopen? (br.Nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Marlies Dekkers


Marlies Dekkers uitgeroepen tot ondernemer met meeste lef


dekkers



De Nederlandse lingerieontwerpster Marlies Dekkers is uitgeroepen tot de ondernemer met het meeste lef. Dekkers kreeg de Lef Award tijdens de Big Improvement Day in Amsterdam.

Dekkers vierde onlangs het vijftienjarige bestaan van haar gelijknamige lingeriemerk. De Nederlandse staat bekend om haar strakke, moderne designs gecombineerd met een hoog erotiekgehalte.

Volgens de Big Improvement Day, een conferentie voor ondernemers in Amsterdam, is Dekkers vernieuwend omwille van de opschudding die ze veroorzaakt in de lingeriewereld. "Ze is continu vernieuwend en houdt vast aan de doelen die ze wil beroeken."(br.She)



� Reageer (0)
22-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Juwelen laten Michelle Obama stralen op bal


Juwelen laten Michelle Obama stralen op bal





http://www.hln.be/static/FOTO/pe/10/0/0/album_large_752505.jpg


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/12/2/2/album_large_752507.jpg

De oorbellen ontworpen Loree Rodkin.


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/9/16/14/album_large_752504.jpg


De first lady is duidelijk fan van de juweelontwerper Loree Rodkin. Ze droeg zijn creaties op de verkiezingsavond, het inauguratieconcert en het inauguratiebal. De lange wit gouden oorbellen met diamanten en eenvoudige armbanden gaven haar witte assymetrische baljurk extra cachet.

Privilege
Alle juwelen die Michelle droeg op het bal zullen opgenomen worden in de permanente collectie van het Smithsonian Museum. Juweelontwerper Loree Rodkin: "Het is een privilege om bij te dragen aan een stukje geschiedenis. Vandaag heeft ons land opnieuw hoop. Michelle is niet alleen een teken van hoop, maar ook van moed en veel stijl. Ik ben zeer vereerd dat ze voor mijn juwelen koos. Zo kon ik ook deel uitmaken van deze geweldige gebeurtenis."

De collectie van Loree Rodkin is wereldwijd verkrijgbaar is gespecialiseerde juweliers in Hong Kong, Frankrijk, Italië, Rusland, Griekenland en Zwitserland. (br.hln)



 http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/4/4/album_large_752509.jpg


http://www.hln.be/static/FOTO/pe/7/14/12/album_large_752502.jpg




� Reageer (0)
21-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scarlett promoot make-uplijn Dolce & Gabbana

Scarlett promoot make-uplijn Dolce & Gabbana


Foto Dolce & Gabbana


Modemerk Dolce & Gabbana waagt een stapje in de beautywereld met een eigen make-uplijn, mediterrane tinten zetten de toon. Het ontwerpersduo koos voor één van de meest glamoureuze actrices om deze te promoten: Scarlett Johansson.

Rozengeur
Dit is de eerste keer dat Dolce & Gabbana een stap in de beautywereld zetten, ze hebben wel al een succesvolle parfumlijn. "Make-up is net als een jurk voor een vrouw. Deze lijn ligt helemaal in de lijn van onze andere ontwerpen. Je kan net als bij een outfit afhankelijk van je humeur van make-up veranderen. De verpakkingen van de producten zijn ook glamoureus: de tasjes en doosjes zijn goud. Voor de eerste lijn zochten ze inspiratie bij mediterrane kleuren en de lipsticks hebben een rozengeur. "Toen we als kinderen de handtas van onze moeders openden, snoven we meteen de geur van lipstick op. Ik heb al gemerkt dat als vrouwen hun make-up nemen, ze er eerst aan ruiken", aldus Dolce & Gabbana. Vanaf februari zal de lijn in de winkels liggen.

Marilyn Monroe
Het ontwerpersduo vergezelde vorig jaar Scarlett Johansson naar het Costume Institute Gala, waar ze paradeerde in een prachtige jurk van Dolce & Gabbana. "Scarlett is zelfzeker, het is een mooi meisje en ze is makkelijk om mee te werken. Helemaal Dolce & Gabbana", aldus de ontwerpers. "Voor de campagne zien we Scarlett als een moderne versie van Marilyn Monroe". (br.nina)



� Reageer (0)
20-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goedkoopste must-have van 2009: rode, classy jurk


Goedkoopste must-have van 2009: rode, classy jurk







Een rode jurk waarmee je zowel kunt gaan werken als feestjes afschuimen voor slechts 11 euro, het lijkt onvindbaar. Een Britse kledingketen biedt het echter aan en belooft dat dit het leven van vele vrouwen zal opfleuren.

Recessionista
Door de economische crisis en zeker na de feestdagen letten velen op hun uitgaven. Maar net in deze harde tijden kan een trendy aanwist de donkere dagen wat verlichten. De Britse keten 'The Big Discount Store' biedt nu een hippe, elegante en veelzijdige jurk aan voor slechts 11 euro. Hij kreeg de toepasselijke naam: 'The red recession dress'. Wat zoveel betekent als 'De rode crisis jurk'. Daarmee wil de keten 'recessionista's' aanspreken: modebewuste vrouwen die zich niet langer dure stukken kunnen veroorloven.

Mode-item van 2009
De jurk is geïnspireerd op de jaren '50 en dankzij zijn levendige rode kleur valt hij goed op. Hij is volledig gevoerd, heeft opvallende mouwen en een schitterend décolleté. Daarom zou het volgens de keten het mode-item van 2009 moeten worden. "We zijn zeker dat deze jurk het leven van vele vrouwen zal opfleuren", aldus een woordvoerder van de keten.

Maar 'The Big Discount Store' is niet de enige die steeds goedkopere, maar toch fashionable outfits aanbiedt, in Groot-Brittannië strijden verschillende winkels om het hart van de recessionista. Vorige week nog kon je er in een keten een trouwjurk voor 110 euro kopen. (br.nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwste zonnebrillen keren terug naar jaren 50


Nieuwste zonnebrillen keren terug naar jaren 50


bril




Op zoek naar de elegantie en chic uit de jaren 50? Dan kan je je deze zomer helemaal uitleven met de nieuwste zonnebrillencollectie van Theo en Tim Van Steenbergen. De twee Antwerpse labels sloegen speciaal voor de zomerlijn de handen in elkaar.

Chromen sierlijsten, glimmende bumpers, en de afgeronde hoeken van Amerikaanse oldtimers, maar ook de onovertroffen klasse van Jackie Kennedy betekenden ongekende inspiratiebronnen voor de Antwerpse modeontwerper Van Steenbergen.

Hij creëerde zes verschillende 'American oldtimers'brillen, 3 uit kunststof en 3 uit metaal. De sierstrip op het montuur en het koetswerk, alsook de verschillende varianten op de schildpadmonturen doen terug mijmeren naar de jaren 50. De collectie is verkrijgbaar bij de Theo Opticiens(br.she)



� Reageer (0)
19-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onmisbaar voor mannen: de rolkraag


Onmisbaar voor mannen: de rolkraag


Hugh Jackman met witte rolkraag.






De rolkraag is een tijdloos stijlvol kledingsstuk, het overleeft al sinds de jaren '50. Het is veel meer dan een veredeld t-shirt, het kan een goed alternatief betekenen voor hemd en das. Met een hippe vest staat het meteen stijlvol.

Casual én stijlvol
Lang geleden was de rolkraag het uniform van vissers. Sinds de jaren '50 startten de trendy Franse mannen met het dragen van deze trui in het dagelijkse leven. De rolkraag is een ontzettend veelzijdig kledingstuk. Een dikker exemplaar staat mooi op een jeans, ideaal in de winter om een casual outfit af te maken. Een dunner exemplaar kan je onder een vest dragen met een donkere jeans, zo zie je er meteen stijlvol uit. En in deze koude tijden is het natuurlijk ook warm, de rolkraag is als een trui met ingebouwde sjaal.

Tips
Ga voor donkere basiskleuren, zo kun je je trui erg vaak dragen. Zwart is goed, maar donkerblauw kan ook veelzijdig zijn. Deze kleuren zijn ook het best combineerbaar met de meeste donkere jasjes en broeken of zelfs kostuums. Wil je toch voor een lichtere kleur gaan, kies dan voor grijs. Met felle kleuren val je meer op en maak je een statement. Een witte rolkraag is moeilijker te combineren, maar een zelfzekere man als Hugh Jackman komt er mee weg. (br.nina)



� Reageer (0)
18-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gebleekte jeans is terug

Gebleekte jeans is terug





De bleke, afgewassen spijkerbroek kan je niet nieuw noemen, maar lijkt in 2009 wél uiterst trendy te worden. De gebleekte variant wordt op heel wat catwalks en in nieuwe collecties gespot.

Het doet alvast denken aan de zomer van 1994, waar washed-out denim toen volop in het straatbeeld opdook. Een afgeleefd paar jeans kan er best wel aardig en fantastisch uitzien, maar ziet die nieuwe, verwassen lichtblauwe jeans er even 'cool' uit? (br.nina)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoudervullingen maken comeback


Schoudervullingen maken comeback


schoudervulling



Dit seizoen lijkt de modewereld terug te grijpen naar de jaren 80. Neen het is nog lang niet tijd om je lange wollen sokken, en zweetbanden boven te halen, maar de schoudervullingen lijken alvast wel terug volledig hip te zijn.

Schoudervullingen zorgen bij het verkeerde figuur al snel voor een enorm geblokt uiterlijk, en zelfs de meest schriele modellen tonen robuust in een mantelpak met mousse vullingen.

Toch grijpen Karl Lagerfeld, Louis Vuitton, Balmain, Proenza Schouler en Jean Paul Gaultier terug naar de jaren 80-stijl om hun kledij dat tikje meer te geven. Eén tip: koop losse vullingen, en probeer ze thuis eventjes uit. Voel je jezelf als een Viking op veroveringstocht? Gooi ze dan snel weg en vergeet deze trend! (br.she)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.C&A gaat voor marinestijl


C&A gaat voor marinestijl












C&A heeft een eerste glimp van haar nieuwste lente- en zomercollectie getoond. Romantische patronen, zwierige wijde minirokken en lieflijke kleding vinden we, net als bij andere ketens, ook bij hen terug. C&A kiest dit jaar ook duidelijk voor de maritieme stijl. Diepblauwe tinten, wit en marine lijken veel gebruikt. (br.nina)



� Reageer (0)
16-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walter Van Beirendonck


Walter Van Beirendonck droomt weg over de toekomst


beirendonck


De Parijse Galerie Polaris wijdt een solotentoonstelling aan de werken van Walter Van Beirendonck. De titel van de expo '2357' is een verwijzing naar Van Beirendonkcs motto: Kus de toekomst.

Tijdens de expo worden tekeningen, video's en enkele unieke 'rock & roll' ontwerpen van Van Beirendonck tentoongesteld. De tentoonstelling loopt nog tot 21 februari in Galerie Polaris in Parijs.

Foto: Galerie Polaris (br.she)



� Reageer (0)
15-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klassieke kapsels doen het goed


Klassieke kapsels doen het goed













Het carrékapsel met de klassieke bob bestaat honderd jaar en doet het opnieuw bijzonder goed. De klassieker is één van de enigen die zoveel kaarsjes mag uitblazen. Al lijkt het er sterk op dat ook andere klassieke Hollywoodkapsels bezig zijn aan een comeback.

Ophef
Honderd jaar geleden kon de bob op weinig bijval rekenen. Uitgevonden door de Parijse kapper Antoine in 1909, zorgde de snit voor heel wat ophef. Heren waren niet meteen te vinden voor kortgeknipte vrouwen. In Amerika werden zelfs dames ontslagen als ze hun haar zo lieten knippen.

Variaties
De bob heeft intussen een lange weg afgelegd en sterren als Katie Holmes of Victoria Beckham toonden recent dat de bob nog steeds mag gezien worden. In talloze variaties en in verschillende stijlen, kan het kapsel door alle leeftijden gedragen worden.

Simpel en sexy
Ook andere klassieke Hollywoodkapsels zijn aan revival bezig. Kenners voorspellen dat het haar terug simpel en sexy wordt. Actrices en sterren kiezen terug voor een klassieke look en niet voor trends. Sally Hershberger, een celebrity haarstylist, verwacht dat de klassieke stijl uit de depressiejaren terug in zal worden. In die tijd waren Veronica Lake en Lauren Bacall mode iconen.

Krullen in de nek
Ook Seji Kitazato, creative director bij Frédéric Fekkai, stelt dat klassieke stijlen terug belangrijk worden. Zachte krullen zijn daarbij belangrijk, liefst in de nek en met als nieuwste accessoire lange vintage oorbellen. Ook de zware 'smokey eyes' worden vervangen door een zachtere make-up. Hollywood wil zo de extravagantie in deze huidige financiële situatie, beperken. (br.nina)




� Reageer (0)
14-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtclub inspireert schoenen


Nachtclub inspireert schoenen




Het merk Loewe komt met een eigenaardig paar schoenen. De naam, de stoffen, de inspiratiebron: werkelijk niets aan de 'Rose and storm lizard ruffle shoes' is 'normaal'.

De inspiratie haalde creatief directeur Stuart Vevers van de beroemde nachtclub Paris Palais, wat resulteert in paarse en afgewassen roze tinten, met felrode of abrikoosoranje details. Deze schoenen werden gemaakt met slangenhuid, voorzien van ruches én voorzien van een dikke, vette, rode (!) hak.

Bij de Britse Vogue zien ze het al helemaal zitten. "Wij plannen deze schoenen te dragen met zwarte leggings, een zwarte kokerrok of een harembroek deze zomer." Voor de schoenen tel je wel 750 pond neer. Te koop bij Harrods and Selfridges. (br.hln)





� Reageer (0)
13-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koop handtassen Mischa Barton ook online


Koop handtassen Mischa Barton ook online





De handtassen van actrice Mischa Barton zijn nu ook te koop via haar eigen online shop. Vorig jaar ontwierp Barton haar eerste lijn voor het merk Asos. Ondertussen is haar tweede collectie ook gelanceerd, en de tassen kopen kan nu geen probleem meer zijn!

Soorten, versies en kleuren
Barton brengt in haar zomercollectie 12 soorten tassen op de markt, die elk een of meerdere versies hebben (schoudertas, clutch, en it-bags). Ook de kleuren zijn gevarieerd: wit, zwart en bruin voor de 'gewone tassen', felblauw, paars of een zebraprint voor de durvers.

Krullerig signatuur
De tassen kregen allemaal vrouwennamen, op één uitzondering na: een felblauwe tas in gelakt leer genaamd Oscar. Het signatuurteken van Barton is een groot gelig metalen 'krullerig' slot. Dat past vreemd genoeg perfect bij de vintagetassen.

"Ik raak geïnspireerd door verschillende dingen, maar ik denk dat mijn echte modeinconen mensen zijn als Anita Pallenberg en Marianne Faithfull", aldus Mischa Barton. "Het is die periode waarbij ik me het meest op mijn gemak voel, en heeft de uitstraling waar ik van hou". Dat schrijft Styletoday op haar website.

De prijzen vallen goed mee, zeker voor celebdesigns. Een clutch kan al voor 30 pond, een grote it-bag loopt op tot 200 pond. (br.nina)




� Reageer (0)
11-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smijt stijlregels overboord voor een warme winter


Smijt stijlregels overboord voor een warme winter


Rechts: kniekousen bij Silkinabox.be.


Lederen handschoenen van asos.com.
Lederen handschoenen van asos.com.


Billow van Fitflop.
Billow van Fitflop.


Thermische legging bij American Apparel.
Thermische legging bij American Apparel.


Zooltjes van schapenvacht.
Zooltjes van schapenvacht.


Het is lang geleden dat het nog zo koud was in België, zo lang zelfs dat we het gewoon werden het hele jaar door met onze zomerkledij te pronken. Smijt daarom alle stijlregels overboord om deze barkoude winter warm door te komen.

Warme voeten
Heb je ontzettend last van koude voeten, onafhankelijk van het aantal sokken dat je draagt? Je kunt je fashionable enkellaarsjes blijven dragen dankzij deze zooltjes van schapenvacht. Je hebt ze al ongeveer voor 10 euro.

Fit
Wil je fit de winter doorkomen, probeer dan de winterversie van de fitflops, de Billow. Zo bereid je je voor op de lente zonder cellulitis. Zelfs al draag je ze enkel als pantoffels in de zetel, ze zijn alvast lekker warm.

Handschoenen
Een stijlvolle manier om je handen warm te warmen in de winter, is met een paar lange, lederen handschoenen.

Er zijn enkele gouden moderegeltjes die je nu overboord mag smijten:

Panty's onder je broek
Dit was tot voor deze koude tijden de grootste modefout die je kon maken. Ook nu is het nog steeds niet sexy, maar wel toegestaan.

Sokken in Uggs
Normaal gezien hoef je geen lange sokken in je Uggs te dragen. Maar als je kiest voor lange, stijlvolle exemplaren die boven je schoenen komen piepen, kan dit wel.

Hakken
Stiletto's zijn voor veel vrouwen het favoriete accessoire, maar in de sneeuw zien ze er gewoon belachelijk uit. Berg ze dus maar op tot de lente weer in het land is.

Thermisch ondergoed
Toegegeven, thermisch ondergoed is allesbehalve sexy. Maar het is wel ontzettend warm. Bij American Apparel hebben ze trendy, thermische leggings in de mooiste kleuren als paars of roze.

Skijas
Je skijas is allesbehalve stijlvol en je voelt je er helemaal niet zo zelfzeker in als in je mantel waarmee je gaat werken. Maar je kan hem met leuke accessoires als een trendy sjaal, stijlvolle handschoenen en schitterende laarzen een heel pak stijlvoller maken.

Trui in broek
Sinds de jaren '80 gedaan zijn, is het absoluut een modemisser om je een truitje in je broek te stoppen. Kies een topje dat lang genoeg is om in je broek te dragen en combineer met een lange, wollen cardigan. (br.nina)




� Reageer (0)
10-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warme pantoffels uit de oven


Warme pantoffels uit de oven







Ook last van koude voeten? 'Hotslofs' zijn ideaal om je onderste ledematen op te warmen. De lichtgewichtpantoffel, in sokvorm, heeft een ingebouwd verwarmingselement dat in de microgolfoven op te warmen is. Een mengeling van granen en kruiden zit vervat in het kussentje en geeft gedurende uren lekker warme voetjes. Ze passen voor iedereen en zijn slechts in één maat te verkrijgen.

Ook de 'Slippies' geven hun warmte af. Ze zijn volledig gemaakt van natuurlijke producten als lijnzaad en lavendel en voelen al even zacht aan. Beide pantoffels zijn verkrijgbaar in vele drogisterijen en natuurwinkels. (br.hln)



� Reageer (0)
09-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ralph Rucci benoemd tot mode iccon 2009


Ralph Rucci benoemd tot mode iccon 2009


ralph rucci



Couturier Ralph Rucci is door de New York ontwerpschool benoemd tot Mode Icoon van 2009. Rucci zou een inspiratiebron zijn voor menig jong designer, en bovendien niet vies om enkele trucjes van de foor te delen met jonge enthousiastelingen.

"De afstuderende studenten volgen het werk van Rucci al sinds het prille begin, toen ze bij wijze van spreke nog geen naald in de hand hadden genomen. Ze hebben uit eigen hand enkele van zijn couturemethoden geleerd, en zelf toegepast in hun thesis", vertelt Rosie DePasquale, directrice van de NY ontwerpschool in Vogue.

Rucci zelf liet weten vereerd te zijn met de benoeming. (br.She)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lentecollectie H&M heeft romantisch kantje


Lentecollectie H&M heeft romantisch kantje








Met de vriestemperaturen van de laatste dagen leek de lente nog nooit zo veraf. We kregen het toch wat warmer bij het bekijken van de komende lentecollectie van H&M. Daarbij draait alles rond volume, romantiek, opvallende prints en kleuren.

Romantisch én sexy
H&M is zoals altijd weer helemaal mee met de trends: de hippe jumpsuit en de ultrakorte short zul je er in de rekken vinden. Daarnaast zien we veel items met een romantisch kantje, zoals volumineuze bloesjes en jurken en zwierige, lange rokken. Maar het mag ook sexy zijn met strakke jeans, korte shorts en de nauwaansluitende 'pencil skirt'.

Knallen
Lichte pastelkleuren zijn trendy, maar in de collectie zitten ook knallende kleuren en prints. Je hebt niet alleen romantische bloemetjes, we zien strepen, ruitjes en grafische prints bij shorts en bloesjes. Een collectie waar je dus volop mee kan experimenteren. De truc zit hem in het combineren, je mag opvallen, maar laat het geen kakofonie worden. (br.Nina)




� Reageer (0)
08-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hou je warm met de UGG-muts


Hou je warm met de UGG-muts




De stoere mannenmuts.
De stoere mannenmuts.


De vrouwenhoeden
De vrouwenhoeden

De vrouwenmutsen zijn gebreid.
De vrouwenmutsen zijn gebreid.


Ok, sexy kan je ze niet noemen, maar warm zijn ze wel: de enige, echte UGG-muts! Na de gelijknamige populaire laarzen heeft de Australische afdeling ook een hele wintercollectie voorbereid. Naast de muts zijn er ook nog oorwarmers, wanten, sjaals, hoeden, caps en hoofdbanden. Dat schrijft elle.nl op haar website.

Mannen: stoer
Voor mannen is er een pet met oorkleppen en een warme muts met oorkleppen, telkens verkrijgbaar is tinten grijs en bruin. De sjaal is afgewerkt met de typische UGG-schapenvacht, de handschoenen zijn gemaakt uit leer. De collectie is stoer en zonder franjes.

Vrouwen: keuze is luxe
Vrouwen hebben, zoals gewoonlijk, meer keuze. Drie oorverwarmers, een hoofdband en een boel hoeden (waaronder een cloche en enkele caps) en mutsen (waaronder ook de hippe baret). De hoeden zijn gemaakt uit het typische Ugg-materiaals (schapenvel), de mutsen vallen onder het 'gewone' breiwerk.

Ook zijn er twee 'typische' sjaals, en vier gebreide én een cape. Voor de warme handjes is er een paar wanten, en zes paar handschoenen. Naast alle schoenen, natuurlijk. Nee, kou zal je niet lijden met deze wintercollectie...

Voor verkoopadressen in België klik je hier. (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit draag je in 2009


Dit draag je in 2009





De behatop van Prada.
De behatop van Prada.


Scoor met franjes.
Scoor met franjes.


Metaalkleuren voor je ogen.
Metaalkleuren voor je ogen.


http://img101.imageshack.us/img101/484/brildj6.jpg 
Brillen mogen opvallen.


Laat je kleuren nog meer knallen.
Laat je kleuren nog meer knallen.


Stijlvol met de jumpsuit.
Stijlvol met de jumpsuit.


Doe inspiratie op uit de jaren 20.
Doe inspiratie op uit de jaren 20.


De houten sandaal met sleehak van Louboutin.
De houten sandaal met sleehak van Louboutin.


Het nieuwe modejaar heeft heel wat in petto. In 2009 zien we heel wat trends van vorig jaar terugkomen, maar het mag nu allemaal wat extremer. Dat is goed voor je budget, want met slechts enkele nieuwe stuks loop je er meteen trendy bij.

Bloot
Prada herleidde in de lentecollectie topjes tot iets wat meer op een beha lijkt. Je draagt ze op een zijden rokje en combineert met een sjaal of bolero om toch niet te bloot te gaan. Het feit of vrouwen bereid zijn om zich zo bloot te geven, is een andere vraag. Ook flatteert het heel weinig vrouwen. Dus als je geen strak buikje hebt, is deze trend geen aanrader voor jou.

Ecomode
We zagen het vorig jaar al met ecocollecties bij H&M en Only, maar de trend zet zich nog verder door. Groene websites schieten als paddestoelen uit de grond en ook de couture gaat eco. Mygreenlipstick.com is een website waar je de meest trendy én chique ontwerpen vindt.

Franjes
We zagen het al in 2008 met franjes aan laarzen, maar nu zien we deze trend bij elk kledingstuk terugkomen. We zagen het bij de lentecollectie van Alexander McQueen bij korte jurkjes, Jean Paul Gaultier ging eerder voor folk met lange rokken en ponchos. Dit is een moeilijk te dragen trend. Dus als je twijfelt, speel dan op veilig en draag een tas of sjaal met franjes.

Jumpsuits
De jumpsuit is al langer in, Stella McCartney experimenteer er al jaren mee. Dit stuk wordt in 2009 wel verfijnder, nu kan je hem ook in het dagelijkse leven dragen.

Metallic make-up
Een goedkope manier om trendy de lente in te gaan: koop oogschaduw met metaalkleuren. Goud en zilver zijn de kleuren voor je ogen. Voor elk budget vind je wel wat, haast elk merk heeft deze kleuren opgenomen in zijn gamma.

Brillen
Brillen zijn niet langer voor nerds, in 2009 zijn ze fashionable. En je mag er mee opvallen, kies voor een retrodesign dat lijkt op de bril van Dame Edna's of kies voor een zwaar montuur als dat van Woody Allen.

Knallende kleuren
Vorig jaar deden de felle kleuren het al goed, maar in 2009 mag je ze volop combineren. Probeer eens knalroos truitje met een feloranje rokje en een groene handtas. We zagen deze trend vooral bij de collectie van Viktor & Rolf, ideaal om op te vallen en te stralen.

Opvallende strandkledij
De tijd van het eenvoudige badpak of bikini is voorbij. Je mag in 2009wat vlees tonen. De strandkledij voor de komende zomer is heel stijlvol, er is lang nagedacht over het design. Toegegeven, het zijn niet meteen stukken waarmee je in de zee of het zwembad kunt duiken.

Jaren 20
Retro is al langer terug, dit jaar gingen ontwerpers hun inspiratie in de jaren '20 halen. We zien deze trend vooral bij avondkledij. Scoor met glamoureuze jurken die doen denken aan de eerste filmsterren.

Houten sandalen
De sleehak is trendy in 2009, je scoort helemaal met een houten hak. Kijk naar de ontwerpen van Gucci, Louboutin en Sergio Rossi voor inspiratie. (br.Nina)




� Reageer (0)
07-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Luxemerk Oger komt naar Antwerpen


Luxemerk Oger komt naar Antwerpen






Het bekende Nederlandse herenkledingmerk Oger opent op 14 januari een vestiging in het centrum van Antwerpen. Het is de eerste buitenlandse winkel voor het label, dat naast eigen creaties ook andere luxueuze herenmerken verkoopt zoals Paul Smith en Tom Ford. Oger bestaat sinds 1989 en staat vooral bekend als leverancier van maatpakken in Italiaanse stijl.

Verschillende bekende Nederlanders, waaronder ook leden van de koninklijke familie, dragen Ogers creaties. Het merk noemt de opening van een Antwerpse zaak in de Lange Gasthuisstraat een droom die werkelijkheid wordt.

Een woordvoerder van Oger bevestigt dat er ook contacten zijn met een aantal bekende Vlamingen, voornamelijk bij tv-zenders. Namen worden echter nog niet genoemd. (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.John Galliano geëerd


John Galliano geëerd voor zijn modecarrière


galliano



John Galliano, hoofdontwerper bij Christian Dior, zijn jaar kan al niet meer stuk. De designer wordt namelijk geëerd door de Franse 'legion of honour' voor zijn baanbrekende werk in de modewereld.

Galliano is met zijn nominatie de 3de designer in rij die de award mag ontvangen. Sonia Rykiel, Azzedine Alaia en Yves Saint Laurent gingen hem reeds voor.(br.hln)



� Reageer (0)
06-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Warm én trendy: oorwarmers


Warm én trendy: oorwarmers





Koude oren zijn een groot probleem in deze barre dagen. Aangezien een muts je kapsel volledig ruïneert, is dit voor fashionista's niet de beste oplossing. Wil je je trendy zijn én warm hebben, kies je voor oorwarmers. Je hebt dit seizoen zelfs trendy exemplaren van Ugg.

Passend bij outfit
Het aanbod van oorwarmers is ontzettend uitgebreid dit seizoen. Je hebt er kleurrijke en stijlvolle, er bestaan zelfs exemplaren met nepbont. Voor elke outfit is er een passende oorwarmer.  (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Meer lipstick in barre tijden


Meer lipstick in barre tijden


http://img145.imageshack.us/img145/8315/lippen2wy7.jpg


De financiële crisis doet ons grijpen naar meer make-up en lipstick. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. De 'lipsticktheorie' werd ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig topbestuurder van Estée Lauder.

Cijfers
De geldbeugel blijft vaker dicht, zeker als het over grote aankopen als auto's, vakanties of nieuwe keukens betreft. In de plaats daarvan smukken we onze moraal liever op door meer geld te besteden aan make-up of andere kleinere luxeartikelen. De verkoopcijfers van L'Oréal, Beiersdorf en Shiseido bevestigen deze trend.

Grote Depressie
De theorie werd uitgevonden tijdens de Grote Depressie, toen de industriële productie halveerde en de cosmetica-industrie sterker bloeide dan voorheen. Tijdens de recessiejaren 1990 en 2001 steeg de verkoop van smeerseltjes ook al, net als na 9/11 in de VS.

Man/vrouw
Heeft de consument weinig vertrouwen in de economie, worden de centjes liever gespendeerd aan zaken die hun spaarpotjes weinig of niet aantasten. Vrouwen doen dat met lipstick of cosmetica, mannen grijpen eerder naar nieuwe gadgets. (br.Nina)




� Reageer (0)
04-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bikinitrends voor zomer 2009


Bikinitrends voor deze zomer 2009


Cia Marítima met brede schouderbandjes.

De bandeau is overal, zelfs bij Vix.

Polkadots blijven, zoals bij Pistol Panties.

Luli Fama.

Glamourbikini van Poko Pano.

Xtra Life Lycra.

Het 'heupdoekje' bij Xtra Life Lycra werd ook gespot bij Poko Pano.

Wat gaan we deze zomer zoal dragen op het strand

De eerste indruk van de zwemmodecollectie zoals voorgesteld in Miami? Weg prints, weg trikini's, weg badpakken en welkom zebraprints, vlekkerige en bandeaubikini's en strandjuwelen!

To print or not to print?
Zowel Luli Fama als Cia. Marítima gebruikten de zebraprint, die op een vreemde manier verfrissend lijkt na de jaren van luipaardprints. Voor de minder wilde beesten onder de vrouw zijn er de vlekkerige bikini's, die nog het meest doen denken aan een mislukte batik.

Anderen maken vooral gebruik van symmetrische patronen of, nog steeds populair, polkadots in alle maten, kleuren en patronen. Ook opvallend: bikinitopje en -broekje hoeven echt niet hetzelfde patroon te hebben. Hetzelfde kleurenpalet volstaat.

Geen trikini of zomerhoed
Voor de rest zijn alle huidige trends weer verdwenen: de trikini duikt nog maar zelden op net als een gewoon badpak, dat deze zomer nog het toppunt van glamour lijkt. In plaats daarvan wordt terug voor minibikini's gekozen, liefst de bandeau, een strapless versie dus. Ook de zomerhoed is nergens te bespeuren, behalve in een overdreven uitvoering zoals bij Pistol Panties.

Glamoureuze dramaqueens
Het enige dat overeind blijft is het dramatische glam-effect: elk zichzelf respecterend merk heeft wel een bikini waar de glamour van af spat. Bij Luli Fama gaat het om een donkergele bandeaubikini afgewerkt met steentjes en bandjes die een patroon over het lichaam vormen.

Cia Marítima koos voor een variant van de bikini met gewone schouderbandjes: dikke schouderbandjes en een soort 'doekje' aan de zijkant van het broekje.

De glambikini van Pistol Panties is marineblauw en afgewerkt met houten cirkels. Poko Pano koos voor een dramatisch zwarte bikini, met gebruiste bandjes op de borst. Bij het brave Vix is een gedecolleteerd zwempak het enige ietwat glamoureuze.

Xtra Life Lycra is dan weer een en al glamour: een witte bikini met zwarte strikjes en een boa, een doorzichtig zwart badpak met gouden strepen of een groene bikini met witte bolletjeskettingen: we weten zo gauw niet wat kiezen.

Strandjuwelen of straatbikini?
De collectie van Xtra Life Lycra sprong er tussenuit op alle mogelijke manieren. Het meest in het oog springend waren de vele accessoires die de modellen meekregen. Bij de accessoires tellen we zowel sjaals, armbanden, halskettingen, hoedjes, heupdoekjes (ja weeral), voiles en een colbertje.

Bijna alsof de badmode 'gewone' mode wordt en door de accessoires gewoon ook op straat kan worden gedragen. Duidelijk niet bedacht door iemand die het Belgische zomerweer kent... (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.10 tips voor de perfecte soldenjacht

10 tips voor de perfecte soldenjacht


http://www.take-a-trip.eu/uploads/pics_steden_nl/winkelen-in-luxemburg.jpg


Een te krappe broek, een jas die vloekt bij de rest van je kleren en knellende schoenen. En niet te vergeten: een rothumeur en een geplunderde bankrekening. Vermijd dat rampscenario en volg onze tien tips voor een geslaagde soldenjacht.
1. Draag gemakkelijke kleren en schoenen
Regel nummer één. In alle drukte kun je pijnlijke voeten echt wel missen. En maak het passen van kleren niet moeilijker dan het in het gewriemel al is. Als de wachtrijen aan de paskamers echt te lang worden, kan je met gemakkelijke kleren al eens iets passen in de winkel zelf. Maar hou het fatsoenlijk.

Neem vooral ook drankjes en koekjes mee als handig tussendoortje. Met een lege maag kan je niet helder meer nadenken en koop je dingen waar je achteraf spijt van krijgt. Af en toe een pauze nemen en rustiger zijstraten opzoeken mag je niet zien als tijdverlies, maar als investering in verstandige aankopen.

2. Ga nooit alleen winkelen
Tijdens de solden hebben verkoopsters echt geen tijd voor goede raad. Kies iemand die je altijd ongezouten de waarheid zegt. Pas op met enthousiaste types die altijd ‘geweldig’ kraaien, zelfs al staat die gifgroene trui je in geen duizend jaar. Neem alleen je partner mee als die zelf ook echt op koopjes wil jagen. Je hebt niets aan iemand die gruwelt van de solden. Zoek een babysit voor de kinderen als je niet van plan bent om ook voor hen kleren te kopen.

3. Kies je doelwit uit
Stap niet op automatische piloot naar de Meir, de Veldstraat of de Nieuwstraat. Ga naar chiquere winkelstraten als de Louizalaan in Brussel en de Kustlaan in Knokke. In de solden is de Inno aan de Louizalaan stukken kalmer dan die in de overvolle Nieuwstraat. Het bespaart je dat ergerlijke drummen. Bedenk op voorhand welke winkels je zeker binnen wil gaan. Stel een favoriete lijstje op en werk het in die volgorde af. Zo blijf je niet hangen in winkels die niet echt iets voor jou zijn.

4. Zoek mooie, kwaliteitsvolle accessoires
Misschien wil je er anders niet echt veel geld aan kwijt, maar een mooie riem of een sjaaltje in een prachtige stof kunnen zelfs een goedkope outfit helemaal af maken. Je kan er ook een ouder kledingstuk weer hip mee maken. Snuister naar een kwaliteitsvol accessoire vooral in duurdere winkels waar je anders nooit zou komen. Je zult verrast staan van de kortingen. Die spullen zijn bovendien tijdloos: mooie lederen handschoenen of een prachtig handtasje zijn blijvers. Berg ze zorgvuldig op en je kan er zonder problemen opnieuw mee scoren als ze weer in de mode zijn.

5. Beken kleur
Focus niet op de modekleuren, kies kleuren die echt bij je passen. Je zou het altijd moeten doen, maar tijdens de koopjes is het nog belangrijker. Wat je in de solden koopt, wil je graag volgend jaar ook nog dragen. De kans dat okergeel en paars dan ook nog in de mode zijn, is helaas bijzonder klein. Een beetje stom dus om nu nog je kast vol paars en okergeel te hangen. En al helemaal als die kleuren niets voor jou zijn.

6. Geduld loont
Wie geen doorsnee maten heeft, kan op het einde van de solden gouden zaakjes doen. Bedwing jezelf en wandel op de laatste soldendag met een brede glimlach de duurste boetiek of schoenenwinkel uit. Je hebt net een onwaarschijnlijk zaakje gedaan, denk aan kortingen tot 80 procent. Wie gezegend is met een courant maatje, kan zich daarentegen maar beter reppen.

7. Koop op het internet
Op het net heb je geen last van lange wachtrijen, overvolle pashokjes of graaiende mensen die net aan jouw truitje staan te trekken.

8. Staar je niet blind op de korting
Kies in de winkel eerst wat je graag ziet, pas het en als je het dan nog mooi vindt, kijk dan naar de prijs. Een winterjas met een bedenkelijke snit wordt niet mooier omdat hij maar 20 euro kost. Dan ben je beter af met een jas van 100 euro die je over drie jaar nog zal dragen.

9. Steek de grens over
Rijsel bijvoorbeeld is niet ver weg, maar het is wel een leuke winkelstad met verrassende adressen. De solden lopen er van 7 januari tot 11 februari. Voor Londen ben je al wat te laat en in Nederland bestaat het soldensysteem niet meer. Op de website van het Europees Consumentencentrum vind je de soldenperiodes in heel Europa. Handig om te weten als je er toevallig op reis bent. Of misschien boek je wel speciaal een citytrip voor de solden in Barcelona? Surf naar www.eccbelgium.be en geef ‘solden’ in de zoekfunctie in.

10. Ken je limieten
Stel vooraf je budget op en laat kredietkaarten thuis. Zo voorkom je dat je volledig ontspoort. Maar misschien nog belangrijker: blijf hoffelijk. Graai niet naar kleren die iemand anders al had vastgenomen, gooi geen kleren op een hoop of op de grond. De verkoopsters zullen je dankbaar zijn. (br.Het Nieuwsblad)




� Reageer (0)
01-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feesten met de clutch


Feesten met de clutch






Daar sta je dan in een perfecte outfit, maar zonder passende handtas. Met de clutch krijgt je feestkleding meteen een chique indruk.

Als avondtasje is deze bijzonder geschikt. Zeul geen zware, grote tassen mee naar het feest. Het kleine tasje staat zoveel eleganter.

Kleuren
Kies je er eentje in neutrale tinten, dan weet je dat deze bij elke jurk past. Wie durft, kiest voor een opvallender exemplaar. Een knalrood of paars exemplaar staat heel mooi bij bijvoorbeeld een zwarte outfit. Zilver- en goudkleurige exemplaren geven dan weer een nog smaakvoller effect. (br.nina)



� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!