1947 in Den Haag geboren, knettert de meest uiteenlopende gedachtenhobbels hier neer.
Daarnaast verhaalt hij binnen zijn Kroondomein ware en bijna ware gebeurtenissen.
Publiceert gein uit zijn brein, laat dierenliefhebbers gevoelige verhaaltjes neerschrijven en stelt voor (amateur)kunstenaars een digitale expositieruimte gratis beschikbaar.
De gebeurtenis van vandaag deed heel erg
denken aan het society TV programma Glamourland van Gert Jan Dröge. De
fragmenten Daar zijn ze weer (vergeet daarbij niet de sarcastische
intonatie), waarbij Jan en Monique des Bouvrie op een party vol in beeld kwamen.
Het waren altijd de Bouvrietjes. Bij mij zijn het, ondanks dat ik
incidenteel gebruik van ze maak, altijd de Enesjes. De Nederlandse
Spoorwegen.
Goede middag meneer Kroon, fijn
dat ik u even tref, u spreekt met Liesbeth van de Nederlandse Spoorwegen.
Dat treffen zou niet wederzijds zijn. U heeft voor uw vrouw het NS
voordeelabonnement opgezegd. Dat klopt, een moeizame
actie die ik in mijn blog van 12 juni heb beschreven. Nou heb ik per
ongeluk meneer Kroon, ook uw abonnement per september stopgezet. Sorry hoor
meneer, ik had de brief niet goed gelezen en ik bied u graag mijn
verontschuldigingen aan. Geeft niet hoor juffrouw, draai dat maar gewoon
terug, sprak ik haar verder onwetend, bijna vaderlijk toe.
Uhh, maar dat kan niet meneer,
wat ik in het systeem heb veranderd kan ik niet terugdraaien. Foutje
gemaakt op de computer en dat niet ongedaan kunnen maken?! Ik begreep er niets
van. Als wij iets op onze PC willen veranderen vraagt het systeem Weet u
het zeker? Kent het PC-systeem van de Spoorwegen geen controlevraag:
Weet u het zeker? Of, beter voor de NS: Weet u het heel zeker?
Echt? Vergissing is NS-menselijk hoor. Kijk het voor de zekerheid toch maar even
na?! Toch maar doen? Niets van dit alles.
Maar ik verleng uw abonnement en
u krijgt een nieuw pasje hoor meneer Kroon, enne een pasfoto hoeft u ook niet op
te sturen, die heb ik hier in mijn systeem zitten, viel Liesbeth bijna van
enthousiasme over haar eigen woorden. Duidelijk blij dat zij haar fout zo toch
maar mooi wist goed te maken. Nogmaals excuses voor mijn gemaakte fout,
wilde zij opgelucht het telefoongesprek beëindigen. Mijn NS-wantrouwen
begon hierbij op te spelen.
Maar het saldo wat automatisch
opgewaardeerd op mijn huidige pasje staat, wat gebeurd daarmee? Het
stiltemoment aan de andere kant van de lijn deed het ergste
vermoeden. Uh, nou ja, dat zou u even over moeten laten boeken, bij een
informatiebalie van de NS. Wat bedoelt u met even?, kreeg mijn sarcasme
de overhand. U weet toch ook wel dat de meeste NS stations zon
informatiebalie niet hebben. Dat ik verplicht bent te reizen om bij zon balie
terecht te kunnen komen. In de hoop dat ik dan niet in een lange wachtrij
terecht kom?!
Het benepen antwoord was haast
aandoenlijk. Ik bied u graag mijn excuses voor de gemaakte fout aan. Echt,
het is mijn fout. Nee juffrouw, het is niet uw fout. Het is de fout van die
K**NS! Een vergissing is menselijk, ook voor medewerksters van de NS. Dat door
incompetentie van de overbetaalde leiding van de NS een fout niet kan worden
hersteld is diep en diep treurig, en valt alleen die bobos aan te rekenen.
Even leek het dat Liesbeth met haar loyaliteitsgevoel in conflict kwam,
waarna zij toch opgelucht adem haalde. Bedankt voor uw begrip, meneer
Kroon.
Ik rijd probleemloos in een fantastische Nissan Note. Wat
zou ik nog verder met die wanpresterende spoorwegen te maken willen hebben?!
Daar ga ik mij over beraden.