Eén op negen producten fout aangerekend aan kassa
Eén product op de negen wordt
foutief afgerekend aan de kassa van de supermarkt. Dat blijkt uit een
onderzoek van de consumentenorganisatie Test-Aankoop, zo schrijft Het
Laatste Nieuws. Bij een vorige steekproef in 2000 waren er drie keer
minder fouten.
Nadeel voor klant Uit
het onderzoek bij 75 supermarkten blijkt dat 12 procent van alle
gecontroleerde producten een verkeerde prijs kreeg op het kasticket.
Of: per negen verkochte producten betaalt de consument een verkeerde
prijs. In de meeste gevallen is die fout in het nadeel van de klant.
Promotie Van
alle bezochte zaken maakte 89 procent minstens één vergissing op de
tickets. De winkels van Louis en AD Delhaize en GB Express gaan het
vaakst in de fout. De meeste fouten komen ook voor bij producten die in
promotie staan of via snelverkoop aangeboden worden. Het minst in de
fout gaan Lidl, Makro, City Delhaize, Colruyt, Aldi en Match.
Onaanvaardbaar Test-Aankoop
vindt de fouten op de kastickets onaanvaardbaar en eist nu dat de grote
winkelketens het nodige doen om elke vergissing te voorkomen.
(br.hln)
|