Jongeren nemen het niet zo nauw met hygiëne
Britse tieners gebruiken eerder parfum of deodorant dan dat ze
dagelijks onder de douche gaan staan. Uit een Britse enquête blijkt dus
dat jongeren het niet zo nauw met hygiëne nemen.
Geur geeft doorslag 57
procent van de Britse jongeren tussen 11 en 19 jaar gebruikt dagelijks
parfum, maar slechts 51 procent wast zich elke dag met zeep of
douchegel. Iets meer dan een derde kiest 's ochtends voor een droge
douche, enkel het aanbrengen van deodorant, boven het gebruik van water
en zeep. Jongeren gebruiken voornamelijk deodorant en parfum om niet te
stinken, zelfs wanneer ze zich niet gewassen hebben, en meer
zelfvertrouwen te krijgen. Acht op tien kiest bij aankoop van
beautyproducten op basis van geur.
Geen bescherming zon Daarnaast
bleek uit de enquête dat de helft van de tieners kampt met puisten en
acne, maar slechts 24 procent gebruikt hier speciale producten voor.
Verder is bescherming tegen schade door de zon geen prioriteit bij de
Britse jongeren, slechts 53 procent van de jongens smeert zich in met
zonnemelk, in vergelijking met 78 procent van de meisjes. "Jongeren
spenderen fortuinen aan schoonheidsproducten, maar er is slechts een
klein aanbod speciaal op hen afgestemd", aldus onderzoekster Alexandra
Richmond. "Door het ontwikkelen van meer relevante producten voor
jongeren kunnen we ze aansporen zich vaker te wassen."
|