"Reclame voor mode lijkt steeds vaker op softporno"
Foto: Armani Exchange.
De reclame van Armani Exchange voor Valentijn baadt in de sfeer van de
liefde. Je ziet er drie koppeltjes in een innige omhelzing, op één
beeld zijn het twee mannen, op een ander twee vrouwen. Dit zorgt voor
ophef bij Amerikaanse moeders, ze vinden de affiches softporno.
Kinderen vergiftigen De
Amerikaanse associatie OneMillionMoms.com concentreert zich normaal op
de televisie, maar nu zeggen ze dat ze de modeontwerpers die schaars
geklede modellen in hun campagnes gebruiken niet langer kunnen negeren.
"Designers promoten tegenwoordig triootjes en homoseksualiteit. Met
grote posters op straat 'vergiftigen ze onze kinderen."
Deel de liefde De
vrouwen op de desbetreffende affiche dragen haast geen kledij, hoewel
ze dit net horen te promoten, bij de mannen is het niet eens duidelijk
of ze wel echt iets aan hebben, aldus de organisatie. De tekst onderaan
'Share the love' (deel de liefde) werkt enkel als een druppel op een
hete plaat. De organisatie zegt dat het steeds vaker voorkomt dat
merken hun kledij promoten met softporno. Voorstanders argumenteren net
dat deze affiche fantastisch is omdat deze het taboe rond
homoseksualiteit wegneemt.
|