Snel leven: tieners hebben boost van energiedrankjes nodig
Tieners en jonge twintigers leven in een virtuele wereld, waar alles
snel vooruit moet gaan. Om de dag door te komen hebben heel wat jongeren
dan ook een extraatje nodig. Zo grijpt drie kwart van hen terug naar
... energiedrankjes!
Die drankjes zorgen voor een regelmatige boost bij de zogenoemde
'Generatie Z', de jongeren die geboren zijn in het laatste decennium van
het millenium. Dat blijkt uit een studie van marktonderzoeker Mintel
bij Britse jongeren.
Zij stelden vast
dat maar liefst 73 procent van de 16- tot 24-jarigen regelmatig
energiedrankjes gebruikt. Bij de 55-plussiers is dat slechts 31 procent.
Terwijl de meeste jongeren zeggen dat ze vooral van de smaak
houden, koopt toch 70 procent de drankjes ook om een energieboost te
krijgen. Verder zegt ook 66 procent dat de verbetering van hun
prestaties op school de reden van hun consumptie is.
Jonny
Forsyth, analyst van Mintel: "De huidige jonge generatie is ongeduldig
en is op zoek naar een multidimensionele, snelle levensstijl. Bovendien
is het voor hen normaal dat ze allerlei middeltjes gebruiken om hun
stemming te controleren of hun prestaties te verbeteren. Ze hebben dan
ook meer nood aan energie, die ze in de drankjes kunnen vinden." (br.hln)
|