Michael Jackson wordt 'nieuw gezicht' van Pepsi
Pepsi heeft een deal gesloten met de
beheerders van Michael Jacksons fortuin om zijn beeltenis te gebruiken
voor een nieuwe wereldwijde campagne.
De campagne zal het eerst te zien zijn in de VS en in China, daarna volgen nog 25 andere landen.
Als
eerste stap, ondersteund door een reclameclip op televisie, zal een
reeks colablikken met een foto van Jackson op worden uitgebracht. Op die
blikjes zal een code staan die je met je smartphone kan inscannen om
remixes uit het album 'Bad' te downloaden. Dat album viert dit jaar zijn
25ste verjaardag.
In China wordt de campagne gekoppeld aan een
wedstrijd waarmee tickets voor de show 'Michael Jackson: The Immortal
World Tour' van Cirque du Soleil en lederen jassen kunnen gewonnen
worden.
De deal met Jackson is een onderdeel van Pepsi's 'Live
For Now'-campagne, die ook een clip van Nicki Minaj omvat en de
sponsoring van Kary Perry's concertfilm 'Part of Me 3D'.
In 1984
vloog Jacksons haar in brand tijdens de opnames van een clip voor Pepsi.
Hij liep toen zware brandwonden op, wat volgens velen het begin
betekende van zijn verslaving aan pijnstillers. Jackson overleed in juni
2009 aan een overdosis van het verdovingsmiddel Propofol.
|