bloemen bloeien als ze de kans krijgen om te leven
Lieve bezoekers vind U mijn blog goed dan kun je hier stemmen door op de button te drukken...Dank U
aphrodite
11-06-2008
als wolken aan de blauwe hemel
ik zwierf rusteloos als wolken aan de blauwe hemel overal veilig en altijd ongewenst bleef ik weg van hier tranenregens waren mijn status eenzaamheid mijn beste vriend en we drinken nog een borrel in het oude café dansen de nacht door in neonlicht liefste je bent zo mooi in het bleke maanlicht deze nacht kom dans met mij kus mij vrij met mij maak mij vrij van deze werkelijkheid
Jessica Simpson gaat zich na handtassen, schoenen, zonnebrillen en
badkleding nu wagen aan het ontwerpen van lingerie. De 27-jarige
zangeres belooft in het Amerikaanse dagblad Women's Wear Daily dat ze
een stijlvol assortiment op de markt brengt van corrigerend ondergoed.
"Ik hou van divers ondergoed voor verschillende gelegenheden."
Sexy of meisjesachtig De
lingerielijn bestaat uit ondergoed, bh's, nachtgoed en dagelijkse
lingerie die volgend jaar op de markt moeten komen. "Dat verschil vind
ik het beste aan de lijn. Je kunt je sexy of meisjesachtig kleden,
afhankelijk van je humeur", aldus de zingende actrice.
Simpson
is vanaf 24 juli ook weer te bewonderen op het witte doek. In de film
'The love guru' heeft ze een rolletje naast Mike Myers, Jessica Alba en
Justin Timberlake. (novum/lb)(br.hln)
In de serie Gossip Girl dragen de upperclass meisjes de ene haarband en diadeem na de andere.
Paris en haar brave strikje.
De subtiele versiervlechtjes bij Jessica Alba.
De vintagekrul bij Natalie Portman op het filmfestivla van Cannes.
Celebs zijn vaak de eerste om nieuwe trends uit te proberen. Vaak
worden ze dan ook gezien als 'trendsetters'. Maar zullen deze trends
ook de 'gewone' mensen bereiken? Wij stellen vijf kanshebbers voor.
1) Pony & staart nieuwe stijl Een
asymmetrische pony gecombineerd met een paardenstaart en een
volumineuze 'kroon'. Kristen Bell en Ashlee Simpson zijn alvast
habituees.
2) Haarbanden De haarband is
terug, maar hij komt in verschillende soorten, maten en vormen. Er zijn
de sjaal-banden, die onder je haar geknoopt worden en met twee lange
slierten op je rug hangen. Voor de iets chiquere gelegenheden zijn er
ook dunne haarbanden met juwelen of glansdraad, of dunne,
bolletjesbanden.
Jongeren tenslotte kunnen kiezen voor dunne
bandjes met strikjes of een bloempje. Een tikje braaf, maar
gecombineerd met een vlotte outfit, kan dat snel een tikje stout
worden. Wie hipper wil gekleed gaan, kiest de dikke band met
namaakstenen erop geplakt. De inspiratie komt van de trendsettende
serie Gossip Girl, maar ook Paris liet zich al betrappen
3) Tweekleurig haar Niet
zomaar uitgroei, maar een bewuste keuze om twee kleuren in elkaar te
laten overvloeien. Bovenaan donker, met de punten (redelijk) blond:
vooral geschikt voor wie lang haar heeft.
4) Versiervlechtjes De
vlechten zijn terug, en hoe. Niet de dikke Heidi-vlecht, of de
'niet-zo-onschuldig-schoolmeisje'-vlechtjes, maar twee dunne vlechtjes,
aan weerzijden van het hoofd en verwerkt in een opgestoken kapsel.
Zowel Jessica Alba, Sarah Michelle Gellar als Anne Hathaway werden er
mee gespot.
5) Vintage- krul Met de
heropleving van ouderwetse, zeer gestylde ¿'vintage' kapsels: de zeer
onnatuurlijke krul in de pony, die vastgespeld wordt opzij. Diane
Kruger werd er al mee gezien, en Natalie Portman. (edp)(br.hln)
Hoge hakken zijn in en het mag gezegd, ze staan beeldig bij elke vrouw.
Een hakje maken de benen sierlijker en de outfit eleganter. Hoe mooi de
nieuwste pareltjes ook staan, wie erop rondloopt als een olifant in een
porseleinenwinkel of als een bouwvakker, is eraan voor de moeite.
1. Begin niet te hoog.
Zoek schoenen met een steviger hakje rond de vijf centimeter. Probeer
enkellaarsjes, die vaak wat lager bij de grond ogen. Kan je hiermee
overweg, kan je overschakelen op een hogere variant van ongeveer acht
of tien centimeter. Een gouden tip: ga met je hakken aan op je tenen
staan. Zolang je hakken minimaal twee centimeter de lucht in kunnen, is
de hakhoogte prima. Lukt dit niet, is de hakhoogte te hoog.
2. De sleehak
is ook in en superhandig om te oefenen. Dat komt omdat dikkere zolen
beter de schok van je stappen absorberen en daardoor loop je
comfortabeler.
3. Kies pumps of laarzen die goed passen
en niet knellen. Speciale gelkussentjes bieden een beetje steun bij het
lopen op hoger niveau en gaan het branderig gevoel tegen onder de bal
van je voet. Neem ook overal blaarpleisters mee. Zodra je voeten
beginnen knellen en er pijn opduikt, gaat het van kwaad naar erger.
Pijn is duidelijk van je gezicht af te lezen en dat is nefast voor je
hele 'look'.
4. Oefening baart kunst. In het
geval van hoge hakken geldt dat zeker. Loop niet te snel en probeer de
juiste balans te vinden. Hou je knieën zo soepel mogelijk en probeer
een beetje te veren in plaats van zo hard mogelijk je hakken neer te
zetten. Volgende regel is essentieel: hoe hoger de hak, hoe kleiner de
stap.
5. Luister naar het ritme van de
klikklakkende schoenen en tracht dit ritme aan te houden. Hou je rug
recht en leun iets naar achteren voor een mooie, zelfzekere houding en
goede balans.
6. Draag je hoge hakken zeker niet elke dag.
Gezond zijn hakjes niet, dit kan leiden tot een verzakking in je voet
waardoor je nooit meer op hoge hoogte zal mogen lopen. Ook de spieren
in je kuiten prefereren plattere schoenen.
7. Roosters, kasseistraten, roltrappen of ander onregelmatig wegdek, zijn voorzichtig te betreden. Je zal niet de eerste zijn die het hakje verliest als je erover loopt. (lvl)(br.nina)
Meer en meer worden modetrends uit hippe series en films gekopieerd. Zo
ging het ook bij veren op haaraccessoires. Ze behoorden tot de
trouwoutfit van Carrie Bradshaw in de film van 'Sex and the City'. Het
werd ook meermaals in Gossip Girl gezien, een nieuwe Amerikaanse
hitserie die hopelijk binnenkort ook in België te zien zal zijn.
Bekende ontwerpers Ontwerpers
als Alexander McQueen en Nina Ricci sprongen meteen op de kar, in hun
najaarscollectie zie je veren op hoeden en haarbanden, meldt elle.nl.
Er zijn ook goedkopere varianten in accessoirewinkels als Accessorize.com, als je geen fortuin aan deze trend wil geven.
Charleston Je
kunt de trend bescheiden houden en voor bijvoorbeeld een haarband met
veren kiezen. Maar wil je helemaal voor de Charlestonstijl gaan, dan
combineer je het met een retrojurk.
Feestoutfit Je
haartooi versieren met veren is goed voor als je eens helemaal 'over
the top' wil gaan, ideaal dus als je je feestoutfit extra cachet wil
geven. Voor het dagelijkse leven is deze trend moeilijker te
vertalen.(ep)(br.nina)
De modewereld is in de rouw nu modekoning Yves Saint Laurent overleden
is. Net voor zijn dood leverde de man nog een staaltje van zijn kunnen
af met de 'Y Mail collectie'.
Zo
is deze clutch of enveloptas één van zijn laatste creaties. Aan het
ontwerp te zien, neemt hij de term 'enveloptas' wel heel letterlijk.
Zijn ontwerp kreeg de naam Yves Saint Laurent Y-Mail Clutch.
De
tas oogt apart en origineel. Helemaal van lakleer staat er op de
achterkant een in goud geschreven adres. Het tasje is ook in wit leder
verkrijgbaar.
Shoppingtas Wie het liever
grootser ziet, is meer gebaat met de gouden en de grotere variant. Niet
alleen de grootte, ook de prijs is ruimer. Deze kost 1.237 euro,
terwijl het kleinere broertje 'slechts" 253 euro bedraagt.
Collectie Nog in de collectie beschikbaar zijn een gouden armband (427 euro), sleutelhanger (121 euro) en geldbeugel (223 euro). (lvl)
Verkoop scooters verdrievoudigd door brandstofprijs
De Belgische markt voor scooters van 125 cc is in de voorbije zes jaar
verdrievoudigd. Mensen zijn op zoek naar een oplossing die de hoge
brandstofprijzen én de files omzeilt, aldus De Morgen.
Anders
dan in Amerika doen de dure brandstoffen de Belgen niet afzien van de
aankoop van SUV's. De inschrijvingen van die auto's zitten nog altijd
in de lift.(br.hln)
Met Catherine Deneuve, al jaren één van zijn muzes.
Favoriete YSL handtas bij heel wat celebs.
Yves Saint Laurent is niet meer. Samen met Christian Dior, Coco Chanel
en Paul Poiret domineerde de beroemde ontwerper het modebeeld van de
twintigste eeuw. De modekoning hield niet van de aandacht die gepaard
ging met het uitoefenen van het vak. Toch plaatsen we de mensenschuwe
YSL nog even in de schijnwerpers. Omdat deze icoon het nu eenmaal
verdient.
Verlegen Yves
Henri Donat Mathieu Saint-Laurent (1936, Oran, Algerije), was 17 jaar
toen hij zijn ouderlijk huis verliet om in Parijs mode te gaan
studeren. De verlegen jonegn besloot in 1953 zijn geluk te beproeven en
droeg al een imposante portfolio met tekeningen en ontwerpen met zich
mee. De tiener werd graag gezien bij het blad Vogue, dat zijn schetsen
publiceerde. Tijdens een modewedstrijd het jaar daarna won Saint
Laurent drie van de vier categorieën. De vierde prijs ging naar Karl
Lagerfeld.
Dior Via Vogue kwam Saint
Laurent ook in contact met Christian Dior, die hem onder zijn hoede nam
en de basisbeginselen van het ontwerpen, leerde kennen.
Toen
Dior in 1957 stierf tijdens een vakantie, kreeg de jonge Yves de
leiding over het modehuis en de opdracht om het van een financiële
afgrond te redden. De man was toen 21 en zijn ontwerpen waren zo
vernieuwend , dat zijn naam onmiddellijk was gevestigd.
Eigen modehuis Er
kwam een kink in de kabel toen de rijzende ster tijdens de Algerijnse
onafhankelijkheidsoorlog in militaire dienst moest. Na drie weken kreeg
Saint-Laurent een zenuwinzinking en werd hij opgenomen in een
psychiatrisch ziekenhuis. Daarop zag men hem bij Dior niet meer zitten.
Samen met levensgezel Pierre Bergé bleef hij niet bij de pakken zitten
en richtte zijn eigen modehuis op: YSL.
Eigen stempel Al
vlug sloeg zijn eerste collectie, in 1962, in als een bom. Hij zette
zijn overduidelijke stempel op de mode. Zijn lijnen onderscheidden zich
vooral door de felle kleuren, elegantie en durf, maar bovenal maakte
hij ook zwart tot een klassieke, draagbare kleur. Volgens velen
bevrijdde hij de mode, door korte metten te maken met de bestaande
conventies. "De mooiste kleren die een vrouw kan dragen zijn de armen
van de man van wie ze houdt", stelde de ontwerper ooit. "Maar voor
degene die dat geluk niet heeft gevonden, ben ik er."
Klassiekers Saint
Laurent oogstte grote furore met onder meer de trapezejurk, de caban,
de smoking voor vrouwen, het safari-jasje, de doorzichtige blouse, het
broekpak en de pantalon. Eén van de bekendste dragers van zijn
ontwerpen was de Franse actrice Catherine Deneuve. De ontwerper liet
zich graag omringen door zijn muzes zoals Loulou de La Falaise, dochter
van een Franse markies en actrice Catherine Deneuve.
Splitsing In
1993 werd het modehuis voor ongeveer 600 miljoen dollar aan de
farmaceutische onderneming Sanofi verkocht. In 1999 kocht Gucci de tak
die dure confectie en parfums produceerde onder het YSL-merk en kreeg
Tom Ford de leiding over de confectielijn, terwijl Saint-Laurent de
haute-couturecollectie bleef ontwerpen.
Al prijkt zijn naam
nog altijd op talloze brillen, passen, pakken, parfums en lipsticks, de
grote man trok zich na 1998 meer en meer terug in zijn huis in
Marrakech, Marokko. In 2002 werd het couturehuis gesloten. De
confectiecollectie wordt nog steeds gemaakt.
Beauté YSL
Beauté omvat een aantal merken, waaronder Yves Saint Laurent, Roger
& Gallet en parfums voor StellaMcCartney, Alexander McQueen en
Boucheron. In 1964 lanceerde het merk een eerste vrouwenparfum, de
groene bloemengeur Y. In 1971 kwam YSL Pour Homme uit. L'Homme Yves
Saint Laurent, uit 2006, is een van de bestverkochte mannengeuren ter
wereld. In totaal zijn er dertien geuren. YSL Beauté maakt ook make-up
en huidverzorging. (lvl)(br.nina)
Tussen alles dat nieuw is, vindt ook dat wat 'oud' is weer genade in de
ogen van fashionista's. Wie helemaal echt met de trends mee wil doen,
koopt ze vintage. Tweedehandswinkeltjes uitpluizen naar kleren met een
ouderwetse look of een gedateerde snit. Leuk, maar je kan niet zomaar
om het even wat kopen. Niet álles is immers aanvaardbaar. Wij geven je
vijf tips om het goed te doen.
1) Research Koop
vintagekleren die de catwalktrends reflecteren. Felle kleuren en drukke
bloemenprints zijn deze zomer alvast in, liefst bedrukt op een echte,
getailleerde zomerjurk. Ook de lange zomerjurk is aan een opmars bezig,
maar deze is moeilijker te dragen. Zet zeker op je to buy-lijstje:
schoenen met plateauzolen, liefst uit hout en met een seventies-look.
Crazy onder die lange zomerjurk en de jeans met olifantenpijpen.
2) Kies klassiek Niet
alle vintagekleren zijn klassiekers, en niet alle klassiekers zijn
vintage. Het moeilijke evenwicht tussen die twee vinden is niet
gemakkelijk. Jurken en rokken zijn het veiligst, maar ook t-shirts
doorstaan gemakkelijk de tand des tijds. Wil je helemaal op veilig
spelen, kies dan voor kleren met zo weinig mogelijk prints of weinig
opvallende kleuren. Zo kan je ze bijna altijd dragen.
3) Investeer in accessoires Het
juiste accessoire kan een outfit afmaken, maar het aanbod is groot en
de keuze bijgevolg moeilijk. Voordeel van accessoires is dat ze meestal
relatief goedkoop zijn, en je er dus meerdere kan kopen om af te
wisselen. Zeker voor de vintage-stijl helpt het om je er niet
ouderwets, maar net hip te doen uitzien. Denk aan zonnebrillen,
handtassen en armbanden.
4) Kwaliteit Kwaliteit
betaal je, maar het is het ook waard. Verschillende stoffen vallen
anders rond je lichaam en draag je ook gewoon anders. Ga voor echt,
bespaar niet.
5) Kledingmaten Zeker in
tweedehandswinkels hoef je niet te letten op de maten die in de kledij
staan. Ze zijn oud, de maten waren toen anders. Pas ook zeker de
kleding voor je het koopt. Sommige dingen zijn alleen leuk in theorie.
Stap uit het pashokje, zodat je zeker bent dat het licht de kledij niet
anders maakt. (edp)(br.nina)
Links Christina Aguilera, rechts: ring van Paris Hilton
Na de oversized handtas worden celebs in Hollywood gespot met de
nieuwste must have onder de accessoires: de joekel van een ring. Hoe
groter en opvallender je gaat, hoe beter.
Christina en Paris Wil
je deze zomer mee zijn met de trends, dan moet je je zeker een cocktail
ring aanschaffen. Bekende fashionista's als Christina Aguilera en Paris
Hilton etaleren er hun succes en rijkdom mee.
Dure ontwerpen Luxe
modmerken als Luis Vuitton, Chanel en Christian Dior hebben zich al aan
verschillende exemplaren gewaagd, met ontwerpen die meer dan 60.000
euro kosten. Wil je geen fortuin aan een trend spenderen, ga dan op
zoek naar een goedkoper exemplaar bij de grote ketens.
Stenen en bloemen Over
het algemeen zijn de ringen groot maar het belangrijkste is dat ze in
het oog springen. Kies dus voor gekleurde stenen en grote
bloemmotieven. (ep)(br.hln)
De beroemde modeontwerper Yves Saint Laurent is zondagavond op
71-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Fondation
Bergé-Saint-Laurent.
Yves-Mathieu
Saint Laurent werd in augustus 1936 geboren in Oran (Algerije). Op
17-jarige leeftijd trok hij naar Parijs, waar hij in 1954 in de leer
ging bij Christian Dior (1954). Na diens dood in 1957 volgde hij hem
op.
De jonge modeontwerper kende vanaf zijn eerste defilé in
1958 veel succes dankzij zijn vernieuwende stijl. In 1961 begon hij
zijn eigen modehuis in samenwerking met Pierre Bergé.
In 2002 zegde Yves Saint Laurent de actieve modewereld gedag. (afp/sps)(br.hln)
Gladiotorsandalen zijn helemaal in deze zomer. Het merk Cocobelle ging
nog een beetje verder en ontwierp de Bahia Elastic Sock Thong. Het
resultaat is een rubberen slipper waaraan stof bevestigd is die tussen
je tenen vertrekt en rond je enkels een sok vormt.
Opvallen Het
kan een oplossing zijn voor vrouwen die net een beetje meer steun nodig
hebben dan een slipper biedt. Maar het is vooral bedoeld voor modieuze
vrouwen die graag opvallende schoenen dragen.
Moeilijk te combineren Het
mag er dan wel leuk uitzien, de sandalen zijn vooral moeilijk te
combineren. Bovendien zijn ze niet meteen goedkoop, je betaalt ongeveer
euro 45 voor wat rubber en een lapje stof. Je kunt de schoenen in het beige en zwart verkrijgen. Benieuwd of het een trend voor fashionaddicts wordt of dat we dit binnenkort in het straatbeeld zullen zien verschijnen. (ep)(br.nina)
Christian Lacroix: Smoezelig en opvallende bloemen.
Victorio & Lucchino, geïnspireerd door de commedia dell'arte.
Bruidsmode hoeft niet saai, braaf of traditioneel te zijn, dat bewees
de bruidsweek in het Spaanse Barcelona. Felle kleuren, prints, ruches
of een mannelijke toets: het kon allemaal.
Het huwelijk, pure komedie? Het
opvallendste voorbeeld was de zeer uitgebreide collectie van het
ontwerpersduo Victorio & Lucchino. Zij kozen voor een commedia dell
arte-thema, met maskerachtige gezichten en gevederde hoeden. Een teken
dat het huwelijk eerder een poppenkast is? Denk de opvallende
hoofddeksels en make-up weg en je zag eigenlijk een zeer zwierige,
vrouwelijke en traditionele collectie.
Smoezelig Het
duo werd in theatraliteit enkel overtroffen door Christian Lacroix.
Zijn bruiden zijn een beetje smoezelig, alsof ze net nog stiekem achter
een muurtje een wilde vrijpartij beleefd hebben. Evenzeer opvalled: de
nadrukkelijke aanwezigheid van bloemen in het haar - liefst één per
vijf centimeter, die ook nog een krans rond het hoofd vormde.
Veilig & traditioneel Hannibal Laguna tekende vooral veilig, maar wel elegant en vrouwelijk. Echt verrassen kon hij alleen met een ballon-ontwerp.
Ook
Rosa Clara bleef traditioneel, zowel qua kleur als qua snit, maar
slaagde er toch in om soms te verrassen. Ze wisselde heel strakke,
stijve, bijna koninklijke lijnen af met modern en smaakvol.
Vrouwen die hun mannetje staan Fuentecapala
ging voor de bruidsmode nog een stapje verder. De pompeuze bruid kreeg
een jacket, strikje en mannenhoed op het hoofd. Deze sterke combinatie
maakt van een bruid een nog groter aandachtspunt. Helaas trok hij de
logica niet door naar de mannenmode die gewone pakken showde, weliswaar
afwisselend in zwart en wit.
Kleur please! Patricia
Avendano tekende voor de kleurrijkste ontwerpen, waarbij bloemetjes,
paarse polkadots en groen niet geschuwd werden. De tijd dat een bruid
in het wit moest trouwen, is duidelijk voorbij. Ook Jeses del Pozo had
een opvallend kleurrijke creatie: een traditionele jurk in felpaars.
Voor de durvers. Tot slot had ook Cabotine redelijk wat kleur in de
collectie: bloedrood, grasgroen of een regenboog aan kleuren. De
ontwerpen waren echter eerder avondkledij, dan bruidskledij. (edp)
Van
welke geuren hielden de oude Grieken of Romeinen? Dat kan u van 7 juni
tot 30 november ontdekken in het Koninklijk Museum van Mariemont, in
Henegouwen. Tijdens een parfumwandeling maakt u kennis met de antieke
aroma's: saffraan, mirre, violet, kaneel... En een speciale plek is
voorzien voor geurtjes die een sensuele rol speelden in de antieke
teksten.
Ook alle praktische aspecten van het maken van parfum
in de oudheid worden belicht: de oogst van bloemen, het samenstellen
van recepten, het bewaren in elegante flesjes en vazen en de verkoop.
Elke fase van het productieproces wordt geïllustreerd aan de hand van
antieke fresco's en vazen.
Kers op de taart: u kan er de
parfums uit vervlogen tijden ook echt opsnuiven, dankzij een
reconstructie met synthetische ingrediënten. En parfumeur Olivier
Kummer laat het publiek tijdens de zomermaanden in ateliers kennismaken
met de grondstoffen uit de oudheid.
Parfums van de Oudheid: 7 juni tot 30 november 2008. Open elke dag
behalve maandagen die geen feestdagen zijn, juni tot september, van 10
tot 18 uur. Oktober tot december, 10 tot 17 uur. Toegang 4; 2 voor
studenten; 3 voor 60+.
Modehuis
Christian Dior maakt voor zijn reclamecampagnes in China geen gebruik
meer van het gezicht van Sharon Stone. Dior verwijderde in Peking alle
posters waarop Stone "Capture Totale" aanprijst, een antirimpelcrème
van het Franse merk.
Aanleiding zijn uitspraken van de
Amerikaanse actrice eerder deze week. Ze zei toen dat de aardbevingen
die China teisterden het gevolg kunnen zijn van "slecht karma". "Ik ben
niet gelukkig met de manier waarop de Chinezen de Tibetanen behandelen.
Ik vind dat je niet onaardig mag zijn tegen iemand anders. Toen kwam
die aardbeving er. Ik vroeg me af of dat nu karma was. Als je niet
aardig bent en er gebeuren wrede dingen", zo verklaarde ze aan een
Hongkongse televisiezender op de rode loper in Cannes. Haar uitlatingen
lokten heel wat verontwaardigde reacties uit in China.
Dior
bood zijn excuses aan voor de "overhaaste, ondoordachte" opmerkingen
van de actrice. Ook Stone zelf excuseerde zich intussen. Ze was sinds
2006 het gezicht van Dior. (br.Weekend Knack)
De bandeau is not done bij vrouwen met kleine borsten: er schiet nóg minder van over!
Lange vrouwen kunnen ook een tankini dragen.
Net als bij gewone kledij bepaalt je lichaam welk soort bikini je het
best draagt. Aan de hand van celebrities, bespreken we de vier
bodytypes: het atletische, kleine, lange of gewelfde.
1) Atletisch zoals Cameron Diaz of Jennifer Aniston
De
dames brengen heel wat tijd door in de fitness, want hen nogal zware
schouders geeft. Het beste wat je dan kan doen: een halterbikini! De
bandjes leiden de aandacht af van je schouders en geven de armen een
meer vrouwelijke uitstraling.
Algemeen geldt: hoe zwaarder de
schouders en het bovenlichaam, hoe dikker de bandjes. Wil je meer
steun, kies dan voor een 'gedraaid' topje. Let wel: dit is moeilijker
te dragen. Wie liever een badpak wil, kiest het best een asymmetrisch
als je dominante schouders wil verstoppen.
Als je ook een
ander soort bikinibroekje wil, kies dan zeker niet voor touwtjes die
kunnen loskomen. Een goed alternatief is een ring opzij: het is eens
iets anders en je moet geen schrik hebben dat het loskomt.
Draag
een laag uitgesneden broekje, zodat je rondingen erboven mooi uitkomen.
Wil je ook iets bredere billen 'verstoppen'? Draag dan een short, het
rechte broekje dat ook in lingerievorm bestaat.
2) Gewelfd, zoals Mariah Carey of Beyoncé
Tip:
Zo weinig mogelijk stof - want dat doet de rondingen het best uitkomen.
Trianglebikini's met felle patronen of veel decoratie zijn jouw soort
bikini: alles wat de aandacht naar het bovenlichaam in plaats van je
ronde achterwerk brengt!
Je broekje is best dunner aan de
zijkanten, wat je benen optisch verlengt, met strikjes die je zelf kan
aanpassen. Ook de hipster is hier een aanrader. Wie liever in badpak
rondloopt, kiest best een exemplaar met decolleté en gedraaide stof
over de buik.
Heb je echt zware borsten, kies dan voor een
'gewone' bikini, met gewone bandjes. Zo worden je borsten ondersteund
zonder er extra de nadruk op te leggen. Probeer ze in alle geval niet
plat te drukken: dat is geen zicht!
3) Klein en fijn, zoals Kate Huson of Eva Longoria
Kies
voor een halterbikini met extra band onderaan. Zo krijgen vrouwen met
weinig borst een soort push-up effect, zonder met een voorgevormde
bikini rond te lopen. Wil je toch een beetje vulling, hou je dan aan de
triangelbikini die een klein beetje voorgevormd is.
Wat je
absoluut niet mag doen, is een strapless bikini dragen, omdat dat je
borsten nog verkleint. Wil je dat toch, kies dan voor een opvallend
'midden', zoals een juweel of een vormpje. Draag zeker een laag
bikinibroekje, zo worden je vormen niet nog meer 'afgesneden'.
Qua
print mag je zo fel en opvallend als mogelijk gaan: het leidt de
aandacht af van je werkelijke vormen. Polkadots, ruffles, of felle
streepjes: het kan allemaal.
4) Lang zoals Heidi Klum en Paris Hilton
Lange
bonenstaken, met lange benen maar bijna geen heupen, kiezen best voor
een bikini die vormen suggereert. Een minibikini, met veel bandjes en
weinig effectieve stof, is ook voor deze types een aanrader. De
broekjes mogen best hoog zijn, in tegenstelling tot de andere
lichaamstypes, omdat het het bovenlichaam verkort.
Wie een
badpak wil dragen, kan voor de zeer experimentele kiezen, zoals de
monokini, met grote 'happen' uit het middenstuk. Durf je niet? Ook de
tankini, een topje plus short, kan je gemakkelijk hebben. Vorm is hier
belangrijker dan kleuren of trends, al kunnen horizontale strepen wel
helpen om je lichaam visueel korter te doen lijken. (edp)(br.hln)
De Antwerpse ontwerper Dries Van Noten krijgt volgende week in New York
de 'mode-Oscar' voor beste buitenlandse ontwerper. Deze maand vierde
hij ook nog eens zijn vijfstigste verjaardag.
Weetjes Redenen
genoeg voor de Amerikaanse krant The International Herald Tribune om
Van Noten in de bloemetjes te zetten. "Dries Van Noten in full bloom at
50" kopt de beroemde moderedactrice Suzy Menkes. In een regelrechte
lofzang geeft Menkes enkele wetenswaardigheden prijs die de discrete
ontwerper zelf nooit aan de grote klok zou hangen.
Kasteel De
tuin van Dries Van Noten rond zijn kasteeltje in Lier is 24 hectare
groot en staat nu vol rododendrons in roze, gele en donkerrode bosjes.
De familie van Dries Van Noten verhuisde naar het platteland toen Dries
twaalf was.
's Zondags gingen de vier kinderen, Dries, zijn
twee oudere zussen en een broer, identiek gekleed naar de mis. Op zijn
recentste verjaardagsfeest zorgden twaalf verschillende chefs voor
Aziatische en Marokkaanse hapjes en mini-hamburgers tot 4 uur 's
ochtends.
50 miljoen euro Van Noten geeft
nooit cijfers prijs, maar Menkes meent te weten dat het modehuis een
omzet heeft van 50 miljoen euro. En tot slot nog een citaat van Simon
Doonan, creatief directeur van Barneys is New York die al 20 jaar Dries
van Noten inkoopt: "Als Virginia Woolf of Isadora Duncan vandaag
leefden, zouden ze naar Antwerpen vliegen om Dries te kopen."
(belga/edp)(br.hln)