Duits modemagazine bant professionele modellen met een maatje 0
Brigitte, het populairste modemagazine van Duitsland, wil enkel nog
beelden gebruiken van echte vrouwen met normale maten. Daarom bant het
blad professionele modellen met een maatje 0.
Pervers Vanaf
nu vind je in het Duitse magazine Brigitte enkel nog vrouwen met
'normale' maten. Zo willen de redacteurs niet langer het maatje 0
opdringen bij hun lezeressen. "Vanaf 2010 werken we niet meer met
professionele modellen", aldus hoofdredacteur Andreas Lebert. "Ik ben
het beu om foto's van meisjes met ondergewicht te moeten bewerken, ze
vertonen haast geen gelijkenissen meer met 'normale' vrouwen. Jarenlang
maakten we met Photoshop meisjes dikker, vooral aan de dijen en hun
decolleté. Maar als je er over nadenkt is dat onrustwekkend, pervers en
benadeelt dit onze lezers."
Angela Merkel "Deze
beslissing is een antwoord op klachten van lezeressen die zeiden geen
band meer te hebben met de vrouwen in de modereportages. Ze waren de
uitstekende beenderen beu. Modellen van vandaag wegen ongeveer 23
procent minder dan normale vrouwen. De hele mode-industrie heeft
anorexia", aldus Lebert. Vanaf roept Lebert lezeressen op om zich op te
geven als modellen voor mode- en beauty-artikels. "We zoeken vrouwen
met een eigen identiteit. We hebben zelfs bondskanselier Angela Merkel
al gevraagd."
Wanhoopsdaad Brigitte is het
best verkopende vrouwenmagazine in Duitsland. Het biedt lezers een mix
van diëten, fitness, lifestyle, recepten en seks, het mikt op de jonge
carrièrevrouw. Volgens critici doet Brigitte dit helemaal niet om het
schoonheidsideaal te bevechten, maar als besparingsmaatregel. Het blad
zou geen echte modellen meer kunnen betalen.
Aantrekkelijke mensen Modellenbureaus
reageren sceptisch op het plan van Brigitte. "We hebben ook modellen
met een maatje 40, maar zij worden zelden geboekt. Willen we echt
normale maten in magazines zien? Vrouwen zien het liefst kleding bij
mooie, aantrekkelijke mensen", aldus Louisa von Minckwitz, eigenaar van
Louisa Models. (br.hln)
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Opvouwbare slipper voorkomt voetpijn tijdens avondje uit
Een stevig avondje
uit met pijnlijke voeten als gevolg inspireerde twee Australische
vrienden om opvouwbare slippers te ontwerpen. Het resultaat is een
rubberen 'origamischoen' met zijden bandjes die makkelijk in een kleine
handtas past.
Pijnlijke voeten De
voormalige 25-jarige advocaat Lipschitz kwam op het idee nadat zijn
vriendin een hele avond zeurde over haar pijnlijke voeten veroorzaakt
door haar hoge hakken. "Ze zeurde dat ze wilde dat ze een paar slippers
bij zich had, maar ze zag het niet zitten om de hele avond te moeten
sleuren met een groot paar schoenen in haar handtas."
Flipster.
Makkelijk opvouwen Samen
met zijn vriend, een industrieel ingenieur, besloot Lipschitz compacte,
comfortabele schoenen te ontwerpen die je makkelijk kunt opvouwen,
genaamd de Flipster. "De slipper is een ontzettend belangrijk
kledingstuk in Australië, dus het ontwerp moest meteen goed zitten. We
hebben er in totaal zes maanden aan gesleuteld omdat we eerst grondig
hebben onderzocht wat vrouwen zoeken in schoenen", aldus de ontwerpers.
Volgende week komt de Flipster op de markt.
De vroegere winkels van de Belgische modeontwerpster Kaat Tilley zijn
failliet. Tilley heeft ze meer dan twintig jaar zelf gerund, maar twee
jaar geleden werden ze overgenomen.
"Het
is zo'n spijtige zaak. Bijna 25 jaar werkte ik me uit de naad, dag en
nacht, voor mijn collecties en de winkels", reageert Tilley. De
modeontwerpster wil nagaan wat de precieze reden is voor de
faillissementen.
Het was de bvba Escape die de winkels in
Antwerpen en Brussel twee jaar geleden overnam. Na haar vertrek werden
ook andere collecties dan die van Tilley verkocht. Mode ontwerpen bleef
ze hoe dan ook doen.
De modellen van Martin Margiela kregen wellicht de meest excentrieke make-up van heel de Parijse modeshow. De jonge deernen wandelden de catwalk op met papieren wimpers opgeplakt.
"We hebben van ieder model foto's genomen toen ze eyeliner en mascara ophad. Later hebben we de foto's uitgeprint, de opgemaakte delen uitgescheurd en teruggeplakt op het gezicht van het model", vertelt Inge Grognard, make-upartieste voor MAC.
Om het papieren karakter van de make-up extra te benadrukken, werden de wimpers aan de achterkant wit gelaten. (br.she)
Lindsay Lohan (r) verschijnt op het podium met ontwerpster Estrella Archs.
Lindsay Lohan heeft in Parijs haar debuut als 'artistiek raadgeefster'
gemaakt voor het modehuis Emanuel Ungaro. Samen met ontwerpster
Estrella Archs stelde de Amerikaanse actrice tijdens de modeweek haar
lente- en zomercollectie voor. Zo dolletjes ze het zelf allemaal vond,
zo beroerd vonden ze haar creaties in de vakpers.
"Duidelijk
dat deze collectie van een beroemdheid komt", aldus 'The Independent'.
"Die ultrakorte jurkjes, schreeuwerige kleuren en glitterversiering
zijn misschien wel leuk voor de jeugd, maar wat heeft dit nog te maken
met een merk dat ooit stond voor klasse?"
"Zullen deze zielloze
ontwerpen volstaan om jonge vrouwen over de streep te trekken?", vraagt
de 'New York Times' zich dan weer af. Lohan zelf trok zich niets aan
van alle kritiek, maar noemde de modeshow wel het moeilijkste wat ze
ooit in haar leven gepresteerd heeft. "Dit ben ik ten voeten uit.
Samenwerken met Estrella en het Ungaro-team is voor mij een droom die
werkelijkheid geworden is. Dit is de beste week van mijn leven."
Velen
zijn er echter van overtuigd dat het Ungaro enkel om de
publiciteitsstunt te doen was die de aanstelling van Lohan
onvermijdelijk met zich mee zou brengen. "Ik geef toe dat het -het
imago van Lindsay indachtig- een gewaagde zet van ons was, maar
uiteindelijk zijn het de kleren die voor zich spreken", probeert grote
baas Mounir Moufarrige zijn keuze te rechtvaardigen.
De ultieme tien parfums ter wereld. De parfums die door velen
opgehemeld worden en door nog meer mensen gekocht worden. Deze tien
zijn hét van hét in de parfumwereld.
1) Chanel no 5 (1921)
Het
bekendste parfum ter wereld, met dank aan Marilyn Monroe die ooit zei:
"Het enige dat ik in bed draag zijn twee druppeltjes Chanel No 5."
2) Calvin Klein Eternity (1988)
One
is misschien bekender, maar Eternity is populairder. Het parfum werd
gemaakt om het huwelijk van Calvin Klein te vieren, al is hij later wel
gescheiden.
3) Prada Eau de Toilette (1994)
Het
is het favoriete parfum van Jennifer Aniston én van vele andere
vrouwen, daarom is het niet weg te branden uit de parfumhitparade. Ook
de geur zelf speelt een rol: ouderwets met een modern tintje. 4) Davidoff Cool Water (1988)
Dit
parfum is gekend door vriend en vijand, en een hit voor meer dan
twintig jaar. Zo mogelijk nog beroemder zijn de reclamecampagnes met
veel te knappe mensen in sexy opspattend water. 5) Gucci Rush (1999)
Een
parfum dat niet lijkt op een parfum: dat is Gucci Rush. Het is verpakt
in een rood plastic doosje en niet in een elegant flesje. Toch won het
parfum prijzen, en vrouwen wereldwijd zijn er dol op. 6) Ralph Lauren Romance (1998)
Stijlvolle,
zwart-wit foto's van een verliefd koppel prijzen dit parfum uit. Na
tien jaar werkt het nog altijd, en vooral rond Valentijn.
7) Lovely by Sarah Jessica Parker (2005)
Vele
celebs hebben een parfum- en of kledinglijn, maar dit moet zowel de
grootste én de populairste zijn. SJP mixte lavendel, mandarijnen en
apple martini, en de wereld was er dol op.
8) Issey Miyake l'eau d'Issey (1992)
De
Japanse ontwerper wilde iets maken dat rook als water, en het resultaat
was een wereldhit. Zodanig dat er 2 jaar later een versie voor mannen
werd bedacht.
9) Estee Lauder Beautiful (1984)
Estee
Lauder bestaat binnenkort 25 jaar en ze hebben alle redden om te
vieren. Elke 13 seconden wordt er ergens wereldwijd een flesje
Beautiful verkocht.
10) Tom Ford Black Orchid (2007)
Het
recentste parfum uit de lijst, en ook de laatste in de top-10, met een
gigantisch potentieel. Dit is een uberluxueus én sexy parfum, met een
oosterse toets van zwarte truffel, ylang ylang, bergamot en jasmijn.
Vier keer per jaar tijdens de Parijs Fashion Week vindt het evenement Tranoï plaats. Tranoï is een platform voor alle opkomende getalenteerde fashion designers, internationale inkopers en fashion journalisten.
Het event vindt plaats op verschillende plaatsen in Parijs namelijk; de Palais de la Bourse, de Dassault Montaigne Hotel en de Bourse de Commerce. Tijdens deze vier dagen zullen er meer dan 150 internationale labels gepresenteerd worden, waaronder de Nederlandse juwelenontwerpster Bibi van der Velden. Eerder toonde Bibi haar werk al tijdens de Londen fashionweek.
Bibi van der Velden zal dit jaar nieuw werk tentoonstellen op de beurs in Parijs.Van der Velden lanceerde dit jaar haar mammoet collectie een collectie ringen die vervaardigd zijn van een 40.000 jaar oude mammoettand gevonden in Siberië. De ontwerpen van deze collectie zijn prehistorische beesten zoals draken, krokodillen en slangen ingelegd met 18 karaat goud en edelstenen, parels vasthoudend in hun bek. (br.style today)
Tijdens de modeshow van DSquared2 konden we een opvallende nieuwe haartrend aanschouwen: de grunge goes glam look. Wij vroegen sterrenkapper Sam McKnight hoe je deze look ook thuis creëert.
Denk: kamperen met een baljurk aan in een tent met een kroonluchter, en je krijgt het nieuwe thema van de DSquared2 collectie voor je. De grunge goes glam-look schreeuwt een zekere festivalstemming uit, zonder afbraak te doen aan het opvallende designkarakter. De willekeurige, warrige vlechten worden losjes en persoonlijk gehouden. Hoe doe je het zelf?
Werk eerst mousse door het haar over de volledige lengte om het meer textuur te geven en steviger te maken. Zo voorkom je dat je vlechten gaan uitzakken na een tijdje. Verdeel het haar vervolgens willekeurig in een, twee of zelfs drie ongelijke delen. Maak in elk deel vlechten met een afwisselende dikte.
Het geheim van deze look: de vlecht moet er nonchalant blijven uitzien. Begin daarom niet tegen het hoofd te vlechten, maar verder naar onder en maak het uiteinde vast met een duidelijk zichtbaar haarbandje. Glijd tot slot van onder naar boven met de vingers over de vlecht om een los, slordig effect te creëren. Door de vlecht nog wat met de vingers te bespelen, wordt nog meer textuur verkregen. (br.she)
Kunnen comfortabele mocassinlaarsjes met franjes de Uggs vervangen?
Bekende fans als Kate Moss, Lindsay Lohan en Nicole Richie denken
alvast van wel.
Cowgirls Elke
seizoen duiken er it-schoenen op, hét paar dat elke fashionista in haar
kast moet hebben. Vorige winter was die rol voor Uggs weggelegd, deze
herfst lijken suède laarsjes met franjes, de Minnetonka's, dit te
worden. Deze mocassins in laarsvorm met platte zool lijken op wat
indianen droegen, ze maken de cowgirllook helemaal af. De laarsjes
combineren perfect onder rokjes, fleurige jurkjes en over skinny
broeken. Ze zouden volgens de fans ook supercomfortabel zitten. Je hebt
ze in verschillende hoogtes, beige, bruin en zwart, durfals kopen een
roze model. Het voordeel is dat ze niet te duur zijn, voor de
enkellaarsjes betaal je 100 euro.