Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



26-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stijlvolle mode voor plussize vrouwen

Stijlvolle mode voor plussize vrouwen? "Kijk vooral niet naar de maten en kies voor kwaliteit"

http://static2.hln.be/static/photo/2017/1/6/12/20170215220932/media_xll_9528387.jpg


Iedereen wil er graag goed uitzien, welke maat je ook hebt. Aangezien de meeste designers anno 2017 nog altijd vooral voor dunne vrouwen ontwerpen, is dat voor plussize dames helaas niet altijd gemakkelijk. Wij vroegen een paar stylingtips aan de experts van Surplus Boutique, een gloednieuwe winkel voor volslanke vrouwen in Hasselt.

Hoe duur of goed gemaakt je outfit ook is, als je een laag zelfbeeld hebt zullen de kleren nooit volledig tot hun recht komen. Belangrijk is dus om eerst aan je eigen zelfvertrouwen te werken. En denk vooral niet dat je eerst moet afvallen voordat je leuke kleding kunt kopen. "Waarom zou jij je niet mooi en aantrekkelijk mogen voelen zoals je bent? Style has no size!"

1. Creëer een silhouet met de juiste verhoudingen
Als je bijvoorbeeld een slank bovenlichaam hebt ten opzichte van je onderlichaam is het aangeraden om je bovenlichaam volumineuzer te doen lijken om de proporties van je figuur in evenwicht te brengen. Dat kan door bijvoorbeeld een oversized cardigan te dragen, een blouse met wijde neklijn of de aandacht naar je bovenlichaam te verleggen met opvallende accessoires. Zorg er wel voor dat je silhouet aanwezig blijft. Zo is een oversized top bijvoorbeeld niet zo'n goed idee, omdat die vanaf de heupen recht naar beneden loopt waardoor je overal even breed lijkt.

Sommige vrouwen hebben meer geluk en hebben een figuur dat van nature in balans is. Marilyn Monroe is hier een mooi voorbeeld van; zij had grote borsten, een slanke taille en ronde heupen. Getailleerde kledij zoals een aansluitende jeans, een (niet te diepe) decolleté of een kokerrok tot net onder de knie zijn dan ideaal om die curves extra in de kijker te zetten.

Wie net magere benen heeft maar een voller bovenlichaam kiest dan weer best voor a-lijn kleedjes en rokjes omdat die je figuur meer in balans brengen. Ook wijde broeken zijn ideaal.

2. De pasvorm is belangrijk, ga voor niet te wijd en niet te strak
Elke vrouw heeft haar eigen unieke persoonlijkheid en daar horen haar eigen unieke en vaak heel mooie vormen bij. Zorg ervoor dat kleding deze mooie vormen omarmt en verstop ze niet in te ruim zittende kleding. En kijk vooral niet naar de maten. Die zeggen niets over de pasvorm en verschillen van merk tot merk en van land tot land. Soms kan het helpen om een item te laten retoucheren, zodat het echt perfect aansluit zoals jij wil.

3. Creëer je eigen stijl en durf!
Kies voor stijl die echt bij je past. Misschien kies je altijd voor basic items, omdat je bang bent te veel op te vallen, terwijl je liefst felle kleuren en aparte prints zou willen dragen. Durf te dragen wat echt bij je past. Een grotere maat hebben is géén excuus om er niet leuk uit te zien. Het wordt misschien moeilijker vanaf maat 42, maar zeker niet onmogelijk. Je moet gewoon creatiever zijn. Durf, maar kies wel voor items die passen bij je figuur. Jumpsuits zijn bijvoorbeeld heel mooi bij grote volslanke dames maar worden moeilijk als je kleiner bent.

Kleuren en prints leiden dan weer de aandacht af van de probleemzones. De kunst zit in het vinden van stijlvolle en moderne prints, die je er niet oubollig doen uitzien. Blijf weg van al te grote dessins, want die doen je optisch breder ogen. Ga wel geen prints dragen enkel en alleen vanwege hun optisch afslankende effect, als ze eigenlijk helemaal niet bij je persoonlijkheid passen.

4. Kwaliteit en comfort geven je meer zelfvertrouwen
Let ook op de stof waarvan je kleding gemaakt is, het heeft veel invloed op de pasvorm en uitstraling ervan. Polyester en andere synthetische stoffen kunnen je voller laten lijken, omdat ze zich om je lichaam spannen. Kies daarom in plaats van synthetische stoffen voor natuurlijke stoffen, zoals katoen of zijde. Kies voor kwalitatieve, iets dikkere stoffen met voldoende stretch en zorg ervoor dat de stof niet te hard aftekent. (br.hln)





� Reageer (0)
11-02-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken

3 schoenen die nog slechter voor je voeten zijn dan hakken


http://static1.hln.be/static/photo/2017/11/2/1/20170211093322/media_xll_9518251.jpg


Dacht jij ook dat stiletto's de grootste marteling voor je voeten zijn die er bestaat? Verrassend genoeg blijkt dat niet het geval. In plaats van dat paar torenhoge hakken te beschuldigen van je pijnlijke voeten, kijk je beter ook eens kritisch naar je platte schoenen. Deze drie schoenen zijn minstens even erg voor je voeten dan hakken.

1. Ballerina's

Als je stiletto's draagt, komt de druk op de bal van je voeten te liggen. Maar platte schoenen zetten dan weer extra druk op je hiel. Zonder een zool of extra steun die schokken absorbeert, kunnen mensen die vaak erg platte schoenen zoals ballerina's dragen stressfracturen of spierscheurtjes krijgen. Een paar ballerina's in je handtas als back-up is misschien wel een pijnloze oplossing, maar zeker niet de gezondste voor je voeten.

2. Teenslippers

Heerlijk om in de zomer met een paar teenslippers over het strand te paraderen, maar je voeten zijn daar iets minder blij mee. Niet alleen krijg je te weinig steun in dit soort schoenen en dwingen ze je voeten in een onnatuurlijke positie, je kan er ook de befaamde 'hamertenen' door krijgen. Doordat je tenen voortdurend in een krul naar beneden gaan, kunnen ze op termijn krom komen te staan.

3. Muiltjes

Het spijt ons, Gucci-fans, maar ook een muiltje is voor je voeten niet beter dan een gewoon paar slippers. Je krijgt te weinig steun aan de enkel, en zelfs met een dikkere zool is zo'n instapper geen goede oplossing. Die zorgt voor meer gewicht op de bal van de voet en kan ook voor hamertenen zorgen. biedt net als slippers te weinig steun aan je voeten. Ook eeltknobbels en verstuikingen zijn veelvoorkomende problemen bij muiltjes, die zoals ervaringsdeskundigen weten niet erg handig zijn bij het stappen (br.hln)






� Reageer (0)
30-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is dé nieuwe manier om je kleerkast te organiseren

Dit is dé nieuwe manier om je kleerkast te organiseren

http://static3.hln.be/static/photo/2017/2/8/12/20170130094740/media_xll_9490122.jpg

Sta jij 's ochtends ook vaak voor je kleerkast te dralen, geen flauw idee wat je nu weer moet aantrekken? Dat hoeft niet automatisch te betekenen dat het tijd is om te gaan shoppen (al màg dat natuurlijk ook altijd). De kans is groot dat het probleem is opgelost met een eenvoudige reorganisatie van je kleerkast.

In de meeste gezinnen is de indeling van de kleerkast hetzelfde: broeken bij broeken, topjes bij topjes, jurken bij jurken. En wie extreem netjes is, doet het vervolgens ook nog eens op kleur. Het mag dan wel opgeruimd ogen, écht handig is het niet.

Wie zich 's ochtends in een sneltempo wil aankleden, heeft er echter niets aan dat die mooie galajurk hangt te blinken naast een zomerkleedje en die een zakelijk exemplaar voor op het werk. Beter is het dan ook om op gelegenheid te sorteren. Maak alvast ensembles van stukken die je graag met elkaar combineert en hang deze gegroepeerd bij elkaar. Zo weet je altijd precies waar je moet gaan zoeken, en hoef je geen kostbare tijd meer te verspillen met het uitzoeken van een outfit. Handig! (br.hln)





� Reageer (0)
28-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers

Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers

http://static0.hln.be/static/photo/2017/3/15/11/20170124120951/media_xll_9476291.jpg

De mannenmodeweek in Parijs zit erop, en dus kunnen we stilaan concluderen wat de Belgische ontwerpers willen dat mannen dragen volgende winter. Bijna alle grote namen uit eigen land die een mannencollectie hebben, showden namelijk hun nieuwe creaties voor heren in de Franse hoofdstad. Een overzichtje van de meest opvallende trends.

Walter Van Beirendonck

http://static3.hln.be/static/photo/2017/9/7/4/20170124111008/media_xll_9476164.jpg

De meest opvallende trends die we uit de show van Walter Van Beirendonck kunnen afleiden, zijn zonder twijfel extra lange mouwen en de legerprint. Die laatste is niet nieuw, maar voor Van Beirendonck is het wel een bijzonder draagbaar patroon en het past ook nog eens in de streetwear trend die we bij steeds meer ontwerpers zien opduiken. Net als de talloze bomberjassen en petjes die de modellen droegen. De te lange mouwen zijn voor vrouwen al langer een modetrend, binnenkort ook voor mannen?

Haider Ackermann

http://static1.hln.be/static/photo/2017/12/12/11/20170124112519/media_xll_9476186.jpg

Ultra smalle broeken, losse geruite jasjes en diepe v-halsen: de Haider Ackermann man ziet er helemaal anders uit dan die van Van Beirendonck. Punk in plaats van streetwear, duister in plaats van kleurrijk. Al hadden we niets anders verwacht en dat is meteen ook zijn sterkte.

Dries Van Noten

http://static3.hln.be/static/photo/2017/10/16/6/20170124114136/media_xll_9476241.jpg

Bij Dries lag de focus overduidelijk op jassen. We zagen het ene na het andere prachtige exemplaar voorbijkomen, van een lange kakigroene wollen mantel tot een prachtige geborduurd bomber. Verder zagen we ook verwijzingen naar David Bowie, met smalle broeken en wijdere bovenstukken. Klinkt misschien excentriek, maar deze collectie blonk eigenlijk uit in zijn eenvoud en draagbaarheid. Op die ene vuurrode glanzende jas na dan misschien.Ook hier zagen we trouwens de te lange mouwen op de catwalk voorbijkomen.

Ann Demeulemeester

http://static2.hln.be/static/photo/2017/0/12/8/20170124120549/media_xll_9476288.jpg

Fans van zwart weten dat ze bij Demeulesmeester op hun wenken bediend zullen worden, en dat is niet anders nu niet zijzelf maar Sébastien Meunier voor haar label ontwerpt. Opvallende details in dit zwarte geheel waren witte hemden met ruffles, het gebruik van bont, chokers  (br.hln)




� Reageer (0)
23-01-2017
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?

Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?


http://static2.hln.be/static/photo/2017/0/3/13/20170119110531/media_xll_9464413.jpg


Drie opgetutte jongedames, waaronder Kylie en Kendall Jenner, poseren in hun mooiste jurk voor de fotograaf. Daar is niets opvallends aan, de beroemde Kardashianzusjes posten er zo wel elke dag eentje online. Maar het internet vraagt zich deze keer wel heel hard af waar het been van Kendall naartoe is.

Aan optische illusies is er online nooit een gebrek, en deze is gewoon de volgende in het rijtje. Want hoewel we er vrij zeker van zijn dat model en realityster Kendall Jenner gewoon twee benen heeft, is de linker op de foto nergens te bespeuren.

Het internet breekt er zich het hoofd over, terwijl haar linkerbeen gewoon onder haar rechter geplooid zit. De stof van haar avondjurk (van Paule Ka, voor de liefhebbers) verstoppen echter alles. Mysterie opgelost! (br.hln)






� Reageer (0)
28-12-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan


Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan


http://static0.hln.be/static/photo/2016/4/8/13/20161224124302/media_xll_9409678.jpg


Er zijn al langer geruchten over een derde film van Sex and the City, maar tot nu toe werden die ook altijd ontkracht. Nu schrijven echter verschillende Amerikaanse media dat het script voor de een nieuwe film al geschreven is én dat ook alle vier actrices mee willen doen. Zou het nu echt deze keer?

Sex and the City begon als tv-serie in 1998 met in totaal 6 seizoenen of wel 94 afleveringen. In 2008 kwam er de eerste film van de vier dames en twee jaar later kwam er de tweede film als vervolg op Sex and the City I. Hoewel vooral die tweede film barslechte recensies kreeg, zouden de producenten bij het Amerikaanse betaalkabelnetwerk HBO nu toch werken aan een derde deel. Dat schrijft onder andere de website Radar Online.

Sarah Jessica Parker was volgens  de website het moeilijkst te overtuigen om mee te spelen, omdat de vier vriendinnen in de nieuwe film ook daadwerkelijk als mature vrouwen zouden worden geportreteerd. Kim Cattrall, Kristin Davis en Cynthia Nixon hadden minder problemen met het script.

In mei vorig jaar liet Parker al verstaan aan showbizzsite Extra dat ze het toen al het juiste moment en de juiste plaats vond om aan een derde film te beginnen. Geen al te grote verrassing, als je weet dat de tweede film in de reeks zo'n 91.171.516 euro opbracht en de vier actrices na het laatste deel nooit meer echt gecast werden voor succesvolle films of series. (br.hln)




� Reageer (1)
29-11-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas

Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas

http://static0.hln.be/static/photo/2016/16/11/12/20161129133643/media_xll_9342582.jpg


Droom jij ook van de klassieke Chaneltas of wil een luchtige sjaal van Delvaux om je hals draperen? Omcirkel dan nu zaterdag in het rood in je agenda. Dan organiseert de overheid namelijk een uitzonderlijke openbare verkoop van luxegoederen.

Het gaat om 250 designerspullen die in beslag genomen werden of verbeurd werden verklaard door het gerecht, na een misdrijf of faillissement. Let wel op: het gaat om een openbare verkoop, dus haal je beste biedingskills boven. De opbrengst gaat naar de staatskas.

Het is niet de eerste keer dat de FOD Financiën een openbare verkoop organiseert. Per jaar brengen de verkopen maar liefst 2,5 miljoen euro op. "Er komt heel wat volk op af," zegt Francis Adyns, woordvoerder van de FOD Financiën. "Zeker als we wagens van topmerken verkopen." Dit is wel de eerste keer dat er ook handtasssen, sjaals en brillen van luxemerken verkocht worden.

Geïnteresseerd? De openbare verkoop vindt plaats op 3 december om 10.30 uur en om 13 uur in de Tweedekkerstraat 126 in Brussel (Haren) in de Fin Shop. De originele ontpakking ontbreekt in de meeste gevallen, maar alles is gegarandeerrd gloednieuw en authentiek, belooft Adyns.

Geïnteresseerden kunnen op 2 december, de dag voor de verkoop, de goederen al gaan bezichtigen van 14u tot 16u30.  (br.hln)

Meer info vind je op de site van Fin Shop.  




� Reageer (0)
31-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!

Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!


http://static1.hln.be/static/photo/2016/4/3/0/20161031085629/media_xll_9230850.jpg


Vlechten in alle vormen en maten zijn een hit dit seizoen, en ook op de show van Kenzo x H&M in New York waren ze oververtegenwoordigd. NINA sprak backstage met de Britse celebkapper Anthony Turner voor zijn tips. Want het goede nieuws is dat je zo'n glamourvlecht zelf makkelijk thuis kan maken.

Celeb kapper: Anthony Turner

Hij werkte al backstage voor merken als Dior en Victoria Beckham. Ligt in de bovenste schuif bij Vogue en woelde al in de lokken van sterren als Kate Moss, Kim Kardashian, Lara Stone en  Scarlett Johansson. Als Anthony Turner zegt dat vlechten in zijn, dan ís dat ook zo.

"Die trend gaat al jaren mee en het einde is nog niet in zicht. En terecht, zo'n vlecht geeft je een gecontroleerde look en is bovendien heel handig in het dagelijkse leven. Je maakt het ook gemakkelijk zelf. Alles wat je moet doen, is je haar in een middenscheiding föhnen. Zorg ervoor dat het één heel rechte lijn is. Neem dan je haar aan de achterkant van je hoofd vast, ter hoogte van je oren, en maak er twee strengen van. Vlecht ze en bind vast met een elastiekje. Een beetje serum voor een shiny and glossy look, and you are ready to go!"

Tip: voor wat meer glans, verdeel je nog een serum door de lengtes en punten van lang haar. Opgelet, breng niet teveel aan aan de haarwortel, want dan krijg je 'vet haar'.
Aveda Light Elements Smoothing Fluid € 35 (100 ml) te koop op www.aveda.be en in Aveda-salons (br.hln)





� Reageer (0)
09-10-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen

Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen


http://static3.hln.be/static/photo/2016/5/1/9/20161007202701/media_xll_9145389.jpg

Ook jaloers op vrouwen die pijnloos op stiletto's de stad kunnen doorkruisen, terwijl jij al moeite hebt met een klein hakje? Hun geheim zit niet in dure designerschoenen, gelzooltjes of zelfs ingetapete tenen, maar wel de vorm van hun voet. Volgens experts zijn sommige vrouwen gemaakt voor hoge hakken en anderen net geboren voor platte ballerina's.

De Britse podologe Emma Supple ontwikkelde een formule die de ideale hakhoogte voor jou onthult. Emma heeft jarenlang de voeten van vrouwen in haar praktijk bestudeerd en zo had ze opgemerkt dat veel patiënten die zweerden bij platte schoenen toch last hadden van voetpijn. Zo kwam ze op haar formule voor de perfecte hakhoogte en nu past ze die toe op patiënten voor advies. "De formule heeft me nog nooit teleurgesteld."

Het belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van comfortabele schoenen: de flexibiliteit van het sprongbeen, het beentje dat de voet met het been verbindt. Dit heeft een vreemde ronding bovenaan en aan de voorkant van de voet. 

Supple heeft slecht nieuws voor vrouwen met een niet-flexibel sprongbeen: hoge hakken zijn niet voor hen gemaakt. Maar het omgekeerde is soms ook waar: sommige vrouwen krijgen net pijn in platte schoenen door de vorming van hun sprongbeen. Dat is waarom ballerina's erg hoge hakken kunnen dragen zonder pijn te lijden. 

Toch bestaat er een grens op de comfortabele hoogte: voor schoenen waar je veel op wandelt raadt Supple aan om niet hoger dan 8 centimeter te gaan. Je lichaam wordt dan in een erg onnatuurlijke houding gedwongen. Je achterwerk wordt naar achteren geduwd, waardoor je lage rugpijn riskeert. (br.hln)





� Reageer (1)
29-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo stel je het dragen van een panty nog even uit


Blote benen tot...november! Zo stel je het dragen van een panty nog even uit

http://static3.hln.be/static/photo/2016/8/9/10/20160928121726/media_xll_9111040.jpg

Herfst kan heerlijk zijn: nieuwe collecties in de winkelrekken, de najaarsgeur in de lucht en het eerste excuus om een warme chocomelk te bestellen. Alleen naar die kriebelende panty kijken we nooit uit. Het weer helpt ons dit jaar een handje, maar met deze tips stel je het dragen van een kousenbroek zo lang mogelijk uit.

1. Enkellaarsjes met sokken in

Fashionista's durven het al lang aan: hippe sokjes in hun pumps. Meteen een stukje warmer (geen koude tenen!) en het staat ook heel hip.

Voor wie dat nog niet meteen aandurft: je kan ook korte sokken dragen in je enkellaarsjes. Het is lekker warm en toch kan de rest van je been bloot. Kies voor mooie prints of een glittersokje in strakke laarsjes of zachte wollen exemplaren in een stoerdere boot.

2. Spelen met lengte

Midirokken of jurken zijn nog steeds een trend. Met een laarsje eronder of een warme veterschoen laten ze eigenlijk niet heel veel van je been meer bloot. Of je combineert je kortere rok of jurk met een langere jas of wollen gilet. Als het 's avonds frisser wordt kan je die om je heen slaan om de eerste koude op te vangen.

3. Eerste beautyhulp bij herfstbenen

Eén van de redenen waarom vrouwen weer naar een panty grijpen is ook wel om onvolmaaktheden of witte herfstbenen te verstoppen. Met een paar beautytips heb je nog lang geen camouflage nodig!

1. Scrubben:
Hou je benen in vorm door ze elke week flink te scrubben onder de douche. Dat zwengelt de bloedcirculatie aan en werkt beter dan gelijk welke anti-cellulitecrème. Bovendien is de huidtextuur zo egaler waardoor het najaarslicht er mooier op weerkaatst.

2. Smeren:
Een olie doet nogal veel aan de zomer denken en kan nu ook wat teveel gaan kleven tegen je herfstgarderobe. Vervang ze door een stevige bodybutter. Die geeft ook een mooie glans aan je benen en hydrateert nog iets dieper. Nog een plus: je benen krijgen zo een extra vetlaagje om zich te beschermen tegen de koude.

3. Kleur corrigeren:
Je zomertintje zo lang mogelijk rekken doe je met een bodymilk met een vleugje selftan in. is de kleur echt helemaal weg? Dan kan je ook altijd voor een getinte bodycrème gaan. (br.hln)




� Reageer (0)
16-09-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week


Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week

http://static0.hln.be/static/photo/2016/16/2/11/20160915152416/media_xll_9070046.jpg

Gisteren werd de New Yorkse catwalk overspoeld door de creaties van Kate en Laura Mulleavy, het duo achter Rodarte. Feeëriek, maar met een vleugje rock 'n roll. Kant en leer, zachte make-up en stoere accessoires. En met de simpelste, mooiste én origineelste manicure van de hele modeweek.

Romantisch, maar met een hoekje af. En zo zien we het graag. Een naturelle nagel, van een simpele glanslak tot een subtiele huidskleurige tint, en aan de nagelriemen een vrolijk glitterrandje dat - gelukkig voor ons - ontzettend makkelijk te DIY'en is.

Hoe dan? Heel eenvoudig! Breng een laagje huidskleurige of doorschijnende lak aan over de hele nagel. Vervolgens neem je een gouden glitterlak en een fijn nail-art penseel (al werkt een oud eyelinerkwastje ook prima), en volg daarmee de omtrek van je nagel. Simple comme bonjour! (br.hln)



� Reageer (0)
27-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld

Geen grap: hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld

http://static3.hln.be/static/photo/2016/13/3/4/20160727084411/media_xll_8916979.jpg


We mogen hoge hakken dan wel altijd claimen als kenmerk van vrouwelijke elegantie, dit nieuwtje ondergraaft heel die theorie. De hak werd oorspronkelijk voor niemand minder dan mannen ontworpen. "Al in de 10de eeuw droegen mannen hakken," legt kunsthistorica en curator van het schoenenmuseum in Toronto Elisabeth Semmelhack. Daar hoort wat uitleg bij.

Vandaag dragen we hakken voor een vrouwelijke look of om iets groter en slanker te lijken, maar dat is ooit anders geweest. De geschiedenis van de schoen waarmee we onszelf in naam der elegantie vrijwillig pijnigen, gaat terug tot in de 10de eeuw, weet Elizabeth Semmelhack van het Bata Shoe Museum in Toronto. Daar droegen Perzische mannen hakken op een paard, zodat hun voeten beter in de stijgbeugels pasten. Die trend werd door de Europeanen overgenomen in de 17de eeuw.

Hulpmiddel bij oorlogvoering

"Er bestaat een lange geschiedenis van mannen die hakken droegen voor ruiterlijke doeleinden," vertelt Semmelhack. Ze schreef ook het boek Standing Tall: The Curious History of Men in Heels. "We weten al dat cowboys hakken droegen. De hoge hak had oorspronkelijk alles met functionaliteit te maken, niet met mode, in tijden van oorlog. De hak was een extra instrument waarmee de ruiter stabiel bleef en zijn wapen beter kon gebruiken."

Van houten hak naar stiletto

Het duurde tot de 18de eeuw voor de hak als kenmerk van vrouwenschoeisel beschouwd werd. Stilaan kregen ze ook een vrouwelijkere vorm, met een dunnere hiel en een puntige teen. Al duurde het tot de jaren 50 van de vorige eeuw vooraleer hout werd ingeruild voor staal om hakken te maken. "Pas dan werd de stiletto geboren, met de karateristieke dunne naaldhak," legt Semmelhack uit. En de hak blijft vandaag ook verder evolueren, met onder meer plateauhakken, wedges en armadillo boots. We moeten toegeven dat ze al lang niet meer om puur functionele redenen worden gedragen, maar horen we daar iemand over klagen?  (br.hln)





� Reageer (0)
12-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon

Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon

http://static2.hln.be/static/photo/2016/0/10/9/20160711114320/media_xll_8869029.jpg


Iedereen kan meekwelen met 'My Heart Will Go On', over het zangtalent van Céline Dion valt dan ook niet te discussiëren. Maar over haar persoonlijke stijl zijn de meningen flink verdeeld. Tot nu dan, want de zangeres verscheen tijdens de modeweek in Parijs in outfits die niet zouden misstaan in eender welk modeblad. En dat heeft ze allemaal te danken aan een zekere Law Roach.

De stijltransformatie van Céline Dion is op zijn minst opvallend te noemen. De zangeres kon je tot een week geleden nog uittekenen in een skinny jeans, blazer en T-shirt. Niets mis mee, maar weinig spannend. Vorige week deed de zangeres echter de Coutureweek in Parijs aan in een helemaal andere stijl. Ze wisselde de ene opvallende outfit af met de andere, van een felle neongele jurk tot een lange wollen jas met prachtige print.

Wie verantwoordelijk is voor deze plotse ommezwaai? Stylist Law Roach. Aan de Amerikaanse Vogue vertelde die dat hij sinds een drietal weken samenwerkt met Céline, en dat hij sprakeloos was dat de zangeres hem wou ontmoeten. Hij is ook de man die verantwoordelijk is voor de transformatie van zangeres en actrice Zendaya. (br.hln)





� Reageer (0)
11-07-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken

94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken

http://oi67.tinypic.com/2u3ywwh.jpg


Dat heel wat vrouwen een zwak voor schoenen hebben, is niet bepaald nieuw. Maar wist je dat een vrouw gemiddeld twintig schoenen heeft, de overgrote meerderheid sneakers even vrouwelijk vindt als pumps en dat bijna de helft van de vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt? Dat blijkt uit een enquête bij 900 Europese vrouwen van schoenenwinkel Sarenza.

Sneakers zijn al langer dan vandaag hip, want waarom zou je nog afzien op hoge stiletto's als je er ook stijlvol kunt uitzien op comfortabele sportschoenen? Dat komt ook duidelijk terug uit de resultaten van de enquête. Maar liefst 94% van de Europese vrouwen vindt dat sneakers even vrouwelijk zijn als pumps, terwijl 77% van hen beamen dat hoge hakken het symbool zijn voor vrouwelijkheid. De meeste vrouwen voelen zich dus altijd vrouwelijk, welke schoenen ze ook dragen.

Opvallend is wel dat Italiaanse, Poolse en Nederlandse vrouwen hoge haken toch nog steeds vrouwelijker vinden.

Schoenen zijn meer dan alleen een accessoire
78% van Europese vrouwen vinden dat schoenen meer dan alleen een modeaccessoire zijn. Ex-aequo voor de Italiaanse en Franse vrouwen, voor 87% van hen zijn schoenen zelfs hét iconische deel van een silhouet en een geslaagde look.

Schoenen zijn een ernstige zaak
Voor 74% van de Europese vrouwen is de aankoop van schoenen een ernstige zaak. De Italiaanse vrouwen bekommeren zich het meest om wat ze aan hun voeten dragen, meer bepaald 89% van hen. De vrouwen die zich hier het minst over bekommeren zijn de Duitse, alhoewel 58% van hen gek zijn op schoenen.

Vaak een andere maat
Nog een laatste opvallende conclusie uit de enquête is dat bijna de helft van de Europese vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt. Vaak omdat ze hun exacte maat eigenlijk niet goed kennen. (br.hln)





� Reageer (0)
13-06-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 90's trend is terug!

Deze 90's trend is terug!


http://static3.hln.be/static/photo/2016/16/13/10/20160613081850/media_xll_8752480.jpg


Haal je wafelijzer maar boven, want de gebekte lokken zijn weer terug van weggeweest. De nineties zijn al langer weer helemaal hip, en dus kan het bekende wafelhaar niet achterblijven.

Op de catwalk liet Marc Jacobs zijn modellen al verschijnen met een gewafelde haardos, en ook in het dagdagelijkse leven komen we de trend steeds vaker weer tegen.

Wie durft kan voor een compleet gewafeld kapsel gaan, maar als je het graag wat subtieler houdt (of er nog wat moet inkomen), kan je ook voor enkele lokken kiezen en die een bekjeseffect geven.(br.hln)



� Reageer (0)
04-06-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven

Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven

http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/14/6/20160601120548/media_xll_8712786.jpg


In Hollywood is het een hit, en ook bij ons zal het binnenkort niet meer uit het straatbeeld weg te denken zijn: een lintje is alles wat je nog nodig hebt om met een fris lentekapsel de deur uit te gaan.

Wie zegt dat de favoriete accessoires van de sterren altijd duur hoeven te zijn? Het nieuwe it-item in de celebwereld is simpelweg een lintje. Ze waren al te zien op de catwalk en prijken nu in het haar van medig modemeisje en wereldster.

Niet verwonderlijk, want met zo'n simpel stukje lint of touw kan je alle kanten op. Verweef het mee in je vlecht, maak er een accent van rond je paardenstaart of ga voor een schattige haarband. De mogelijkheden zijn eindeloos.

De haarband

Haal net als Karlie Kloss je schattigheidsfactor omhoog door het lintje als een haarband te gebruiken. Een leuk strikje erbij zorgt er niet alleen voor dat je haren gegarandeerd uit je gezicht blijven, het geeft je kapsel ook een extra speelse toets. Hou jij het liever wat zakelijker? Dan draai je het lintje gewoon zo dat het knoopje in de nek zit, niemand die er dan nog iets van ziet.

De vlecht

Het is vrouwelijk en elegant. Nonchalant of strak en professioneel, de vlecht kan altijd en overal. Al helemaal wanneer je er net als Nicole Kidman een subtiel effect in verwerkt met een lintje. Ga net als de actrice voor klassiek sober zwart of kies een opvallende kleur voor een vrolijk accent.

De paardenstaart

Kijk naar Oscarwinnares Brie Larson: een lage nonchalante staart krijgt meer uitstraling met een mooi lint rond. Chique en elegant vooraan, speels at the back. Combineerbaar met een strakke, hoge paardenstaart voor een ballerina-effect, lekker zomers. (br.hln)





� Reageer (0)
21-05-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk

Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk


http://static3.hln.be/static/photo/2016/18/13/4/20160520124629/media_xll_8677204.jpg


Protest bij de leerlingen van de Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Sint-Niklaas, want het dragen van een gescheurde jeans is er sinds kort verboden. "Als school tolereren wij geen ongepaste kledij, daar komt het op neer", stelt directrice An Van Haut. Omdat wij vinden dat een gescheurde jeans lang niet altijd ongepast hoeft te zijn, maar je het ook niet met alles kunt dragen, geven we enkele tips hoe je er mee naar het school en werk gaat.

Gescheurde jeansbroeken zijn al langer dan vandaag een modetrend, en de winkelrekken liggen er vol van. Toegegeven, sommige exemplaren hangen daadwerkelijk maar aan elkaar met een paar rafels. Maar zeker niet alle broeken zijn zo bloot. In combinatie met items die wat meer bedekken, kunnen ze als het van ons afhangt wél perfect gedragen worden op de werkvloer of op school. Een aantal tips.

Elke outfit ziet er meteen eleganter en chiquer uit met een blazer aan, óók een gescheurde jeansbroek. Combineer net zoals Karlie Kloss met een effen T-shirt en sneakers als je wilt dat het geheel niet al te formeel overkomt.

Draag een hemd en hakken erbij

Is de voorgaande look te casual voor jouw werk- of schoolplek? Een jeansbroek met scheuren ziet er in combinatie met een overhemd en hakken een stuk opgekleder en formeler uit. Met een lerenjasje over zoals Gisele Bündchen geef je het geheel wat meer edge, maar deze look is zeker even mooi met een stijlvolle wollen jas over.

Dezelfde kleurtinten

Een volledige monotone outfit creëert één lange, doorlopende lijn waardoor je er slanker én super chique uitziet. Lichte tinten zoals Gigi Hadid hierboven draagt, zijn ideaal voor 's avonds. Donkere kleuren zijn dan weer draagbaarder voor overdag. Hakken kun je inruilen voor herenschoentjes, als je niet wilt dat je er al te feestelijk uitziet.

Combineer met zachte materialen

Als je een gescheurde jeansbroek combineert met items gemaakt van zachte stoffen als wol, kasjmier en (nep)bont oogt je look meteen minder hard en uitdagend. En als stijlicoon Olivia Palermo ermee wegkomt, jij ook.

Less is more voor heren

Natuurlijk kunnen mannen ook een broek met scheuren dragen. Zij kijken best de look van Zayn Malik af; namelijk zo simpel en effen mogelijk. Blijf weg van drukke prints, glimmende opdrukken of al te felle kleuren. Less is in dit geval zeker more! (br.hln)






� Reageer (1)
13-04-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gaat niet goed met luxemerk Prada.

Slecht nieuws voor Prada, goed nieuws voor jou!

http://static3.hln.be/static/photo/2016/18/1/10/20160413093610/media_xll_8570500.jpg


Het gaat niet goed met luxemerk Prada. Het modehuis kende het afgelopen jaar een historisch lage winstmarge en zet noodgedwongen een nieuwe koers uit. En die zou voor ons nog niet zo slecht kunnen uitpakken, want in de hoop de verkoopscijfers weer de hoogte in te jagen wil het merk een betaalbare handtassenlijn lanceren.

Naast het sluiten van enkele winkels, wil het merk dus vooral inzetten op handtassen die een minder exuberant prijskaartje hebben. "We werken hard om alle mogelijke prijsklassen op te vullen, er is een grote vraag naar vernieuwing" aldus marketing director Stefano Cantino.  "Ik hou niet van de term 'luxe'," leidde ook manager Carlo Mazzi de nieuwe koers in. "Onze nieuwe strategie voor de toekomst wordt 'waar voor je geld'."

Veelbelovende woorden, al is er wel één nadeel. Voor Prada betekent 'betaalbaar' prijzen tussen 1.200 euro en 1.400 euro. Als je je bedenkt dat je momenteel zo'n 2.500 euro neertelt voor een tas, is dit inderdaad een aanzienlijke verlaging. Maar eerlijk is eerlijk, betaalbaar zouden wij het nog altijd niet noemen. (br.hln)





� Reageer (1)
30-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

Fans van Versace mogen eigen handtas ontwerpen

http://static0.hln.be/static/photo/2016/2/0/7/20160324175350/media_xll_8518462.jpg


Het Italiaanse modehuis Versace roept de hulp van haar fans in om een nieuw handtasontwerp te maken. Met de wedstrijd "7 bags for 7 cities" krijgt iedereen de kans om zijn eigen ontwerp van een Versace-handtas in te sturen. De winnende ontwerpen vallen in de prijzen met een tripje naar Milaan Fashion Week en een toegangsticket tot de show van Versace.

Helemaal carte blanche krijg je niet als potentiële ontwerper, want de basis voor jouw creatie is de nieuwe Palazzo Empire handtas van Versace. De wedstrijd is dan ook vooral een promostunt om deze nieuwe handtas extra in de verf te zetten.

Onder de noemer "7 bags for 7 cities" wordt gevraagd om een handtas te ontwerpen die één van de 7 wereldsteden eert, waarmee Versace doelt op Tokio, Milaan, Parijs, Londen, Shangai, New York en Sydney. De winnaars van de ontwerpwedstrijd mogen naar Milaan Fashion Week en krijgen ook een ticket voor de Versace show ter plaatse.

Niet dat we enthousiaste deelnemers willen ontmoedigen, maar dit soort ontwerpwedstrijden komt wel vaker voor in de modewereld. Behalve een promostunt voor de handtas is het ook een handige manier om nieuw ontwerptalent op te sporen. Maar onderschat jezelf vooral niet, en schrijf je in voor de wedstrijd via deze website.  (br.hln)





� Reageer (0)
03-03-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid

http://static0.hln.be/static/photo/2016/17/9/11/20160303151127/media_xll_8456081.jpg


Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van onafhankelijke individuen.

De H&M Studio lijn is de luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.

Modellen zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham, Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen  voor een stoere touch.

"Deze collectie gaat over de kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor bij H&M.

De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)





� Reageer (0)
07-02-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?

Een jeans waarvan je afslankt: kan het echt?


http://static0.hln.be/static/photo/2016/13/4/4/20160204114935/media_xll_8375479.jpg


Modemerk Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan zoiets eigenlijk wel?

Op het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen, maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?

Ginko extract en vitamine E
Volgens Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is daar nu precies van aan?

Chef Eva wist haar bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker werden ze er dan weer niet van."

Optisch maatje minder
Als je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden, stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer op de loer en ben je terug bij af.

Eigenlijk kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)





� Reageer (0)
17-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder

Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder


http://static1.hln.be/static/photo/2016/6/6/12/20160114174732/media_xll_8317902.jpg


Wie af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.

Alles in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65 euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper kan haast niet.

1.600 euro voor een jas
Waarom dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.

Aanvulling op designermode
Dat komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen, óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.  

Betere kwaliteit
Maar ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon.  Om te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.

Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop
Al doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)



� Reageer (0)
10-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

Chanel voert een Instagram-oorlog met ... Chanel

http://static0.hln.be/static/photo/2016/1/7/10/20160109100939/media_xll_8302450.jpg


Als het bekendste en populairste modehuis ter wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial, aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.

Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.

Momenteel moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn (zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).

Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)





� Reageer (0)
07-01-2016
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

Dolce & Gabbana lanceert collectie met hoofddoeken

http://static1.hln.be/static/photo/2016/10/2/8/20160106115827/media_xll_8293928.jpg

Het is voor vrouwen die hun lichaam wegens religieuze redenen bedekken niet gemakkelijk om ook nog eens modieus te zijn. Dolce & Gabbana brengt daar nu echter verandering in. Het modelabel lanceert een collectie met hoofddoeken en abaya's.

De Arabische website van Style.com kon als eerste aan de eerste beelden van de collectie geraken. De lijn bestaat uit een aantal hoofddoeken en bijpassende abaya's, lange jurken die de armen ook bedekken.

De stijl bestaat uit rijke prints, veel textuur en geborduurde kant, maar het zijn wel allemaal zeer draagbare stukken in vrij neutrale kleuren. Het merk maakt daarmee duidelijk dat ze investeren in deze belangrijke en grote doelgroep van vrouwen. Prijskaartjes zijn nog niet bekend, maar ze zullen het merk kennende niet min zijn.

Dolce is echter niet het eerste merk die een collectie hoofddoeken op de markt brengt. Ook Oscar De La Renta, Mango en Uniqlo maakten al een dergelijke lijn. (br.hln)





� Reageer (0)
23-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

De populariteit van kasjmier zorgt voor een ecologische crisis

http://static1.hln.be/static/photo/2015/16/15/12/20151222174830/media_xll_8261862.jpg

Waar kasjmieren kledingstukken vroeger nog luxe-items waren, kan iedereen zich tegenwoordig wel een zijdezacht item in deze stof aanschaffen. En dat heeft helaas ook heel wat nadelen, vooral voor ons ecosysteem dan.

Wie af en toe eens een H&M of Zara binnenwandelt, weet dat je dezer dagen al kasjmieren truien kunt kopen voor om en bij de 60 euro. Spotgoedkoop als je weet dat er voor één trui, de zachtste buik- en nekharen van de wintervacht van vier kasjmiergeiten nodig is. Maar die goedkope prijzen zorgen er natuurlijk wel voor dat de vraag naar kasjmier enorm gestegen is de afgelopen jaren.

Daardoor nemen herders in - vooral China, Mongolië en Centraal Azië - steeds meer geiten op in hun kuddes, zodat ze meer kasjmier kunnen produceren. De gerenommeerde modewebsite The Business of Fashion schreef dat de kasjmiergeitpopulatie bijna verdubbeld is tussen 1993 en 2009. Dat leidt tot overbegrazing, wat dan weer leidt tot verwoestijning van het land.

Daardoor vinden de kuddes niet meer genoeg eten en drinken, raken ze ondervoed en daalt de kwaliteit van haren. En zo komen we dus in een vicieuze cirkel terecht, want nu zijn er nog meer geiten nodig. Daarnaast heeft ook de opwarming van de aarde gevolgen op de wintervacht van de kasjmiergeiten, die minder dik in de wol zitten.

Dol op kasjmier? Betaal er dan een eerlijke prijs voor en weet dat zo'n kledingstuk heel lang kan meegaan met de juiste zorgen. Zie het als een investering, niet als een trui die je zomaar in alle kleurtjes wil. (br.hln)





� Reageer (0)
16-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

Na vertrek Raf Simons blijft Dior zonder directeur

http://static1.hln.be/static/photo/2015/14/13/1/20151211102355/media_xll_8231821.jpg

Meer dan zes weken na het vertrek van Raf Simons als creatief directeur bij Dior, werd nog geen opvolger aangeduid voor zijn functie. Het Franse modehuis neemt rustig de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdontwerper, en werkt intussen aan de herfst/winter collectie 2016 zonder creatief directeur.

Op 22 oktober raakte bekend dat Raf Simons het modehuis Dior verlaat als creatief directeur. De hamvraag wie Simons zal opvolgen als hoofdontwerper blijft voorlopig onbeantwoord, want die beslissing gaat voor het modehuis niet over één nacht ijs. Ze nemen uitgebreid de tijd om - in hun woorden - "verschillende mogelijkheden te ontdekken" voor ze een opvolger aanduiden.

Dior heeft bevestigd dat het in house designteam de herst/winter 2016 collectie voor hun rekening zal nemen, en dat de pre-herfst/winter 2016 collectie enkel op afspraak zal worden voorgesteld in Parijs. Het Franse modehuis hoopt met dit nieuws de geruchten over de mogelijke opvolgers in de kiem te smoren. (br.hln)





� Reageer (0)
02-12-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

Geniaal: deze schoenen worden nooit vuil

http://static0.hln.be/static/photo/2015/17/11/0/20151125122102/media_xll_8194470.jpg


Ze is burgerlijk ingenieur én dol op schoenen. Het was dan ook een kwestie van tijd voor Katrien Herdewyn die twee passies combineerde en een hoogtechnologisch standje van een schoen ontwierp. Vanaf nu hoeven we nooit meer bang te zijn om die nieuwe schoenen vuil te maken, geweldig toch?

Zonde toch, dat je die dure schoenen niet durft aandoen uit angst voor de modder of een spatje regen, moet Katrien Herdeweyn gedacht hebben. En dus kwam ze met haar eigen schoenenmerk op de proppen, Elegano. Een collectie die haar prompt de titel van Starter van het Jaar opleverde.

Nanotechnologie en bloemblaadjes
Met haar wetenschappelijke kennis als burgerlijk ingenieur heeft ze een (mooi gehakt) stapje voor. Haar schoenen onderscheiden zich namelijk door het gebruik van nanotechnologie, die vuil en water afstoten.

"Het lederen oppervlak bevat minuscule staafjes zodat water of slijk er niet kan indringen, maar er in balletjes afrolt," legde ze eerder al uit aan onze krant. De techniek keek ze af van lotusbloemen, die er ook in de meest modderige ondergrond parelwit uitzien. Daarom dat de hiel van de schoenen ook steeds bloemblaadjes bevat.

Ultieme oplossing
De technologische schoenen zijn niet helemaal nieuw, voor militaire doeleinden worden ze al langer gebruikt. En toch zijn ze vooral in de gewone wereld der consumenten de ultieme oplossing. We hebben immers allemaal zo'n paar dure schoenen dat we bijna niet durven aandoen uit angst ze vuil te maken. Zonde, toch?

Te koop?
Haar eerste collectie bestaat uit vier verschillende schoenen die vervaardigd werden in Italië. Van elk model worden er vijftig paar gemaakt. De schoenen kosten tussen 450 en 665 euro en zijn te koop via haar webshop of pop-upwinkels in Antwerpen en Gent. (br.hln)





� Reageer (0)
03-11-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

Is dit de reden waarom Raf Simons en co grote modehuizen verlaten?

http://static2.hln.be/static/photo/2015/8/4/10/20151029181027/media_xll_8116960.jpg

Alber Elbaz is weg bij Lanvin en landgenoot Raf Simons verliet vorige week modehuis Dior. Is de prestatiedruk in de modewereld te hoog? "Je kan niet ontkennen dat 6 collecties per jaar ontwerpen heel wat is."

Veertien jaar lang was ontwerper Alber Elbaz het wonderkind van Lanvin. Met zijn eigenzinnige collecties wist hij van het 125 jaar oude, ingedutte modehuis een van de topmerken in de modewereld te maken. Zijn vertrek bij het modehuis komt dan ook al even onverwacht aan als de exit van Raf Simons bij Dior eerder deze week.

Kritiek op huidige systeem
Door dit soort modedrama's komt er opnieuw weer heel wat kritiek vanuit de industrie op het tempo van het huidige systeem. Een creatief directeur van een modehuis met zoveel prestige moet dan ook continu presteren. Elbaz was verantwoordelijk voor vier collecties per jaar, Simons zelfs voor zes, waarvan twee haute coutureshows. De shows voor zijn eigen mannenlabel dan niet nog niet eens meegerekend.

Geen ruimte voor creatieve proces
Al die creaties moeten ook nog eens commercieel genoeg zijn, want ze moeten verkocht worden. En snel liefst ook. Want maximaal twee maanden later ligt er alweer een nieuwe collectie klaar. Dat dat de creativiteit niet perse ten goed komt, is dan ook geen verrassing, vertelt Agnes Wené, project manager bij het Flanders Fashion Institute. "Je kan niet ontkennen dat zes collecties per jaar ontwerpen, veel is voor één persoon. Zoals Elbaz mooi verwoordde in zijn afscheidsbrief, ben je op den duur als creatief directeur alleen nog maar directeur. Je stuurt een team aan, werkt aan het beeld van het merk en de ruimte die je hebt voor het creatieve proces moet daardoor inboeten."

'Mode is aan het crashen'
Ook Suzy Menkes, de bekende modejournaliste die momenteel internationale redactrice is voor Vogue, is het daarmee eens. In het artikel 'Waarom mode aan het crashen is', schrijft ze dat modeontwerpers van nature gevoelige, creatieve en emotionele mensen zijn en dat er gewoon té veel van hen gevraagd wordt. "Hopelijk zal de modewereld Simons, Elbaz en co ooit dankbaar zijn voor hun dappere actie. Voor het wegwandelen met opgeheven hoofd. Omdat ze simpelweg hun leven terug willen."

"Ik voel me eerder topatleet dan ontwerpster"
De bekende Franse modeontwerpster Isabel Marant liet eerder in een interview met 'New York Magazine' ook al weten dat kleding ontwerpen vandaag de dag een bijzonder stressvolle taak geworden is. "Het is vaak een race om collecties af te krijgen. Soms voel ik me eerder topatleet dan ontwerpster," vertelt ze.

Mode is niet dood
Toch wilt dat niet zeggen dat het huidige modesysteem ten dode is opgeschreven. Terwijl sommige ontwerpers bewust voor kleinschalige presentaties in plaats van shows kiezen, stonden alleen al tijdens de afgelopen modeweken in Parijs zo'n 115 shows op het programma. Dat de vacature van creatief directeur bij Balenciaga zo snel werd ingevuld na het vertrek van Alexander Wang, zegt eveneens genoeg. De modehistorie kent dan ook heel veel scheidingen en geruzie, maar bijna altijd bracht die stoelendans allerlei nieuwe kansen voor jonge en frisse ontwerpers. Iets dat we alleen maar kunnen aanmoedigen. (br.hln)





� Reageer (0)
25-10-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt

Zo vertel je aan de kapper dat je je haar maar niets vindt


http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/16/13/20151024095425/media_xll_8100958.jpg



We hebben er allemaal al eens gezeten: beteuterd voor de spiegel in de kappersstoel, kijkend naar een nieuwe coupe die in niets leek op het voorbeeldplaatje dat je bij had. Maar hoe zeg je aan de kapper dat je het eindresultaat eigenlijk maar niets vindt?

We zijn vaak te bedeesd om toe te geven dat we ons nieuwe kapsel helemaal niet mooi vinden. We willen de kapper niet beledigen, of we zijn gewoon te verlegen. En dat terwijl we net beter onze mond zouden opendoen en zo uiteindelijk wél met een leuk kapsel de deur uitlopen.

Sla je middenin een kleuring plots in paniek? Of bevalt de snit je eigenlijk niet? Wacht in elk geval tot de kapper klaar is. Hoe logisch het ook klinkt, we lijken vaak te vergeten dat het midden niet het einde is. Vaak zal je kapper de snit op het einde nog corrigeren, of geeft hij of zij je haar nog een extra likje verf voor het juiste resultaat. Het is natuurlijk altijd goed om vragen te stellen, maar vraag je kapper niet om te stoppen terwijl hij of zij nog niet eens klaar is.

Ben je niet tevreden? Dan moet je dat ook zeggen. Toegegeven, leuk is anders, maar rondlopen met een kapsel dat je niet bevalt, is dat ook niet. En met eerlijkheid en tact kom je al een heel eind. Wees ook zo specifiek mogelijk. Met "ik vind het niet mooi", weet je kapper nog steeds niet wat hij of zij moet veranderen. Geef je kapper dus altijd bruikbare feedback.

Wat je best wél in het achterhoofd houdt: het kan goed zijn dat je vooral de styling niet mooi vindt, niet de snit. Je zal het zelf nooit op dezelfde manier stijlen als in het kapsalon, dus het ziet er altijd anders uit wanneer je het zelf eens gewassen hebt. Wacht een week of twee, probeer het zelf een aantal keer te stylen, en beslis dan of je het wel of niet mooi vindt. Ben je nog steeds niet tevreden? Geef je kapper dan opnieuw een belletje.

Ga niet met een plaatje van een Hollywoodkapsel naar de kapper, om vervolgens te verwachten dat je lokken er altijd zo zullen bijliggen. Aan het haar van celebrities wordt vaak urenlang door een leger kappers gewerkt, terwijl jij het enkel met je eigen handen en stylingproducten moet stellen. Hou je verwachtingen dus altijd realistisch, zo vermijd je teleurstellingen. (br.hln)




� Reageer (0)
22-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

Vaders in alledaagse kleren op catwalk New York

http://static3.hln.be/static/photo/2015/1/7/12/20150920103012/media_xll_8013042.jpg

Tijdens de modeshow van internetfenomeen John Ostrovsky (@thefatjewish) in New York, liepen niet de gewoonlijke modellen maar vaders over de catwalk. En die vaders droegen dan ook nog eens vreselijk alledaagse plunjes, alsof ze net van het werk kwamen en nog even een omweg hadden gemaakt richting New York Fashion Week.

De 30-jarige instagramsensatie  wilde op deze manier de draak steken met het modegebeuren, en dat kon het aanwezig publiek wel smaken ook. Kijk maar mee naar enkele foto's.  (br.hln)





� Reageer (0)
18-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York

Eindelijk: knappe rondingen op catwalk van New York


http://static2.hln.be/static/photo/2015/10/12/13/20150916121501/media_xll_8003323.jpg


Memorabel moment tijdens de modeweek in New York gisteren: modellen met rondingen veroverden de catwalk onder leiding van Ashley Graham, zelf een schoonheid met een maatje meer. De lingerie van Addition Elle werd specifiek ontworpen om de sexy vormen extra in de verf te zetten.

Ashley schopt wel vaker tegen de heilige huisjes van de mode-industrie. Zo was ze zelf het allereerste plus-size model dat de cover van het befaamde Sports Illustrated wist te sieren. Tijdens het defilé konden de toeschouwers volop twitteren onder de hashtag #IAmSizeSexy.

Het idee sluit naadloos aan bij de #PlusIsEqual-campagne, waar Ashley ook de stuwende kracht achter is. Eergisteren verscheen ze samen met enkele voluptueuzere collega-modellen op Times Square om het thema op de kaart te zetten.

Deze campagnes staan alvast in schril contrast met de "skelettenshow" waar Victoria Beckham vorige zondag mee op de proppen kwam. Hoewel ze in 2010 gezworen had om niet langer te overdrijven, zagen haar modellen er ziekelijk slank uit. (br.hln)




� Reageer (0)
11-09-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt

Belgische modeblogger vertelt openlijk over hoe ze aan dure kleren komt


http://static3.hln.be/static/photo/2015/15/10/11/20150911102423/media_xll_7990826.jpg


Wie al eens modeblogs leest, heeft zich ongetwijfeld ook al afgevraagd hoe die meisjes en jongens al die dure designerkleren kunnen betalen? Ze moeten wel stinkend rijk zijn of erg gulle ouders/partner hebben zou je denken. De Belgische blogger Ruth Van Soom vertelt eerlijk vanwaar zij haar designeroutfits haalt, en dat blijkt een stuk minder glamoureus te zijn dan gedacht.

"Je zou inderdaad denken dat het geld op mijn rug groeit als je mijn blog volgt, maar dat is helaas niet waar... Wat ik op mijn blog draag is een mix van mijn eigen kleren, items die ik van merken krijg en andere stukken leen ik van winkels of pr-bureaus," schrijft de Antwerpse Ruth op haar blog The Journey of Ruth.

"Ik shoot minstens twee outfits per week, als ik al deze kleren gekocht zou hebben dan zou ik blut zijn en geen eten meer kunnen kopen." Verder vertelt Ruth nog dat ze deze blogpost heeft gemaakt omdat ze geen verkeerd voorbeeld wilt geven en doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is om een kleerkast vol designerkleren te hebben.

Vandaar dat ze in toekomst ook altijd zal vermelden wanneer de kleren op de foto geleend, gekregen of gekocht zijn. (br.hln)



� Reageer (0)
31-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uit zoveel items bestaat dé ideale garderobe

Uit zoveel items bestaat dé ideale garderobe

http://static2.hln.be/static/photo/2015/2/4/9/20150824145127/media_xll_7952604.jpg


We blijven massaal maar méér en méér kleren bijkopen. Omdat we het nodig hebben of - laten we eerlijk zijn - omdat de rush van iets nieuws kopen gewoon heerlijk aanvoelt. Maar steeds meer mode insiders stappen daar net vanaf en kiezen voor een zogenaamde capsule garderobe. Die blijkt te bestaan uit 37 items.

Eigenlijk moet je garderobe op een soort dieet, zodat je uiteindelijk overblijft met 37 items die veelzijdig zijn en die je écht graag draagt. Als een tegenreactie op de huidige consumptiemaatschappij en omdat het je geld en tijd bespaart. Begin met elk item in je kleerkast nauwkeurig te keuren en gooi sowieso al alles de vuilbak in dat je meer dan een jaar niet gedragen hebt.

Bekijk daarna wat je nodig hebt en wat niet. Wees streng voor jezelf, want 4 verschillende witte T-shirts kan je dan wel afwisselend dragen, nodig heb je ze niet allemaal.

Natuurlijk ga je ook niet van de ene dag op de andere dag stoppen met shoppen, maar probeer telkens als je iets nieuws koopt, tegelijkertijd twee items weg te gooien. Zo zorg je ervoor dat het allemaal in evenwicht blijft, en dat je garderobe niet weer gaan uitpuilen. (br.hln)



� Reageer (0)
20-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)

Daarom zien Kim K's kleren er altijd zo duur uit (en de jouwe binnenkort ook)


http://static1.hln.be/static/photo/2015/2/11/12/20150820161610/media_xll_7943142.jpg


Hoewel Kim niet vies is van een beetje (of véél) sexappeal af en toe, ziet ze er -meestal-  wel elegant uit. Zelfs met torenhoge stiletto's en een superstrakke jurk ziet haar kleding er nog steeds duur en chic uit. Haar truc? Neutrale kleuren.

Het grootste deel van Kims kleerkast kan je omschrijven als neutraal: zachte crèmekleuren, wit, grijs, een volledig zwarte outfit, bruin en af en toe een warm kaki. En dat is geen toeval, want het is een vaste regel in de modewereld (die Kim overigens waarschijnlijk van fashionista Kanye geleerd heeft): neutrale kleuren zien er altijd chic uit.

Of ze nu een basisstuk draagt zoals de tank dress of spandex rokjes, haar outfits zien er altijd duur uit. Het goede nieuws: dat is makkelijk te imiteren, zonder de dure designer prijskaartjes. (br.hln)





� Reageer (0)
17-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen

Modeontwerpster Stella McCartney weigert wol van mishandelde schapen


http://static0.hln.be/static/photo/2015/3/8/9/20150817081758/media_xll_7935999.jpg


Modeontwerpster Stella McCartney is een dierenactiviste en een vrouw van principes: ze weigert pertinent leer, bont of dierenhuid te gebruiken in haar collecties. Nu ze ontdekte dat de wol die ze gebruikte voor haar kleding van mishandelde schapen komt, zet ze de samenwerking met leverancier Ovis 21 stop.

Het waren beelden van PETA ("People for the Ethical Treatment of Animals") die lieten zien hoe schapen op ranches in Argentinië mishandeld worden. Toen McCartney de beelden zag en zelf na het nodige onderzoek concludeerde dat dit inderdaad klopte, besliste ze resoluut de wol uit Patagonia niet meer te willen gebruiken.

"Ik vind het zeer triest om te moeten meedelen dat we moeten stoppen met het gebruiken van wol van Ovis 21 uit Patagonië. Ovis 21 begon als een geweldig initiatief dat de miljoenen bedreigde graslanden in Patagonië wilde beschermen en tegelijk aandacht had voor dierenwelzijn," schreef McCartney op onderstaande Instagrampost. "Jammer genoeg, na zelf onderzoek te hebben gedaan in Argentinië, in het voetspoor van de beelden van de geweldige mensen bij PETA, ontdekten we dat 1 op de 26 ranches waarvan we wol gebruiken van mishandelde schapen komt. Dat is er één te veel."

In een tweede Instagrampost benadrukte McCartney dat ze nu nog gemotiveerder is om te vechten voor dierenrechten binnen de mode-industrie, en alle leveranciers nauwgezet in het oog zal houden.



� Reageer (0)
12-08-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

Kleuter maakt designerjurken na met kleurstiften

http://static2.hln.be/static/photo/2015/0/13/8/20150811111459/media_xll_7922183.jpg


Normaal gezien hou je kinderen met kleurstiften in de hand zo ver mogelijk weg van je kleren, maar daar dachten Charlotte Kemp en haar 5-jarige dochter Martha duidelijk anders over. Samen kopieerden de twee designerjurken uit de laatste collectie van Dolce & Gabbana, en het resultaat lijkt net echt.

In de laatste herfst/winter collectie van het Italiaanse modelabel Doce & Gabbana zaten enkele satijnen jurken met kindertekeningen op, om moeders overal ter wereld te eren. De ontwerpen kosten ongeveer 3000 euro per stuk, dus besloten de Britse Charlotte Kemp en haar vijfjarige dochter Martha om het heft in eigen handen te nemen.

Het duo kocht een spotgoedkope witte jurk van de Britse keten Closet, en dochter lief mocht zich daarna uitleven met viltstiften. Zoals je hieronder kunt zien is het resultaat prachtig én betaalbaar. Helaas kan je er wel niet mee in de regen, vertelde Martha aan The Daily Mail. (br.hln)





� Reageer (1)
30-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

Lingerielabel La Fille d'O gaat samenwerking aan met Ann Demeulemeester

http://static1.hln.be/static/photo/2015/3/13/11/20150729162946/media_xll_7899386.jpg


Murielle Scherre, alias La Fille d'O, heeft de handen in elkaar geslagen met het eveneens Belgische modemerk Ann Demeulemeester voor een exclusieve ondergoedlijn voor mannen. Het Gentse lingerielabel ontwierp tot nog toe alleen lingerie voor vrouwen.

Tijdens de afgelopen mannenshow van Ann Demeulemeester zagen we zoals gewoonlijk heel wat donkere gewaden - hoewel ook met een verrassend hoog aantal kleuraccenten - én veel naakt, of toch alleszins doorkijkstofjes. En daarom komt Murielle Scherre er bij kijken.

De Gentse ontwierp in samenwerking met Sebastien Meunier, hoofdontwerper bij Ann Demeulemeester, voor het eerst een ondergoedlijn voor mannen. Dat vertelde ze vandaag zelf op het Instagram-account van La Fille d'O.

De collectie bestaat uit veertig verschillende stijlen, en is vanaf november te koop. (br.hln)



� Reageer (0)
25-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

Daarom wil je altijd iets kopen bij Zara, H&M & co

http://static0.hln.be/static/photo/2015/2/2/6/20150722203153/media_xll_7885401.jpg

Kom jij ook nooit met lege handen thuis na een shoppingtripje bij modeketens als H&M en Zara? Dat ligt niet aan jou, maar aan de 'schattenjacht' strategie die de ketens toepassen zegt Business Insider.

Bij luxe modehuizen weet je exact wanneer pakweg de herfst collectie in de winkels ligt en tot wanneer. Behoor je tot de happy few die zich in dat soort winkels kleding kan veroorloven, dan hoef je ook niet per se wekelijks terug te gaan. De collecties blijven toch een tijdje hetzelfde. Dat is echter niet zo bij de goedkope winkelketens.

Zara en consoorten hebben dagelijks leveringen met nieuwe items. Als een item op de catwalk verschijnt tijdens de modeweken, kunnen ze dat twee weken later al in de winkelrekken krijgen. Ter vergelijking: dat kan bij grote modehuizen tot een halfjaar duren. Door die continue vernieuwing van het aanbod, willen mensen zoveel mogelijk terugkeren om zo niets te missen.

"Mensen hebben het gevoel dat als ze iets zien bij Zara en co, ze het meteen moeten kopen omdat het anders niet meer verkrijgbaar is de volgende keer dat ze daar zijn," legt Business Insider uit.

Daarom kun je dus niet weerstaan aan nog maar eens een nieuw T-shirtje of jeans bij je favoriete budgetketens - interessant. (br.hln)





� Reageer (0)
20-07-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

Belgische ontwerper Raf Simons maakt van straatarm meisje een topmodel

http://static2.hln.be/static/photo/2015/1/5/9/20150714161420/media_xll_7868319.jpg


Het leven van de veertienjarige Sofia Mechetner uit Tel Aviv lijkt wel op een sprookje. Waar het meisje eerst het leven leidde van een hedendaagse Assepoester (weliswaar zonder boze stiefmoeder), werd ze vorige week ontdekt als model door de Belgische modeontwerper Raf Simons, die haar prompt het gezicht van Dior maakte en haar de coutureshow in Parijs liet openen. Van een straf verhaal gesproken.

Tot vorige week stond de veertienjarige Sofia Mechetner nog in voor de opvoeding van haar zusje en broertje, en hielp ze haar straatarme moeder met kuisopdrachten om toch enigszins de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Aan dat armoedige bestaan kwam echter abrupt een einde.

Met haar 1,77 meter lengte en haar atypische (maar mooie) gezichtje, werd ze in haar thuisstad Holon (nabij Tel Aviv) al meerdere keren gevraagd of ze een model was. Daarom besloot ze het erop te wagen, en stuurde ze haar moeder naar een modellenbureau om te horen of ze een kans zou maken of niet. VIVA Model Management toonde al snel interesse, en Sofia werd zelfs meteen naar Parijs gestuurd om aan enkele castings mee te doen.

Al bleken ze daar niet bepaald veel interesse te hebben in een meisje van veertien, dus mocht ze haar spullen al snel weer pakken. Op wandel door de straten van Parijs samen met een medewerker van het modellenbureau, belandde ze echter bij toeval in de Dior-winkel, waar niemand minder dan Raf Simons aanwezig was. Onze landgenoot die niet alleen zijn eigen modelabel heeft, maar ook hoofdontwerper is van Dior.

Simons vroeg om een foto van haar, en een paar uur later belde hij Sofia al op met het geweldige nieuws dat hij haar als gezicht van Dior wou, en of ze de coutureshow van het merk in Parijs wou openen. Dat leverde haar naast een geldsom van 265.000 dollar ook internationale wereldfaam op en zonder twijfel een blitse carrière als model. Aan de Israëlische zender Channel 2 vertelde ze alvast met het geld een appartement te willen kopen voor haar familie. (br.hln)





� Reageer (0)
13-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbel zoveel ongelukken als 10 jaar geleden door ... hoge hakken

Dubbel zoveel ongelukken als 10 jaar geleden door ... hoge hakken

http://static2.hln.be/static/photo/2015/18/13/3/20150612111432/media_xll_7785078.jpg


Geef een vrouw een mooi paar hakken, en ze loopt op wolkjes. Helaas blijft dat vaak bij de spreekwoordelijke betekenis, want hoe fantastisch goed je benen er ook uitzien, goed voor onze gezondheid zijn ze dan weer niet. Volgens een nieuwe studie zou het aantal ongelukken veroorzaakt door hakken zelfs verdubbeld zijn in de laatste 10 jaar.

De universiteit van Alabama in Birmingham publiceerde een studie in The Journal of Foot and Ankle Surgery die aangaf dat ongelukken die veroorzaakte werden door het dragen van hoge hakken maar liefst verdubbelden in de laatste 10 jaar. Niet verwonderlijk dat de verkoop van de ballerina's serieus de hoogte ingeschoten is sinds 2012. Hoe mooi ze ook mogen zijn, wankelend de moeilijkheden der straatstenen trotseren staat nu eenmaal niet echt goed bij een fashionable outfit.

Het aantal Amerikaanse vrouwen die al eens serieus ten val kwamen, ging van 7.097 in 2002 naar 14.140 in 2014. Het gevaarlijkste jaar voor hakkendraagsters bleek 2011 te zijn, met maar liefst 19.058 valpartijen. Opvallend was niet alleen dat het voornamelijk voorkwam bij vrouwen tussen 20 en 39 jaar oud, maar vooral dat de meeste ongelukken thuis gebeurden. Wat is er gebeurd met de goede oude sloffen?

Er is echter niet alleen het risico dat je achterwerk van dichtbij kennis maakt met de grond, ook de gevolgen op lange termijn zijn niet mis. Volgens de vereniging van osteopaten in Amerika zou 1 vrouw op 10 minstens 3 dagen per week hakken dragen. "Het veelvuldig dragen van hakken maakt dat je tenen in een onnatuurlijke positie worden gewrongen, wat allerlei klachten - van ingegroeide teennagels tot onomkeerbare schade aan bepaalde pezen - met zich kan meebrengen," verklaart osteopate Natalie A. Nevins. Ook kniepijn, heup- of rugklachten kunnen veroorzaakt worden door hakken. Af en toe afwisselen is dus de boodschap. (br.hln)



� Reageer (0)
15-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Draag je rood, dan lijk je boos (of toch niet?)

Draag je rood, dan lijk je boos (of toch niet?)

http://static1.hln.be/static/photo/2015/9/5/6/20150513153309/media_xll_7706751.jpg


Vooral mannen (maar ook gedeeltelijk vrouwen) die rood dragen, komen agressiever en kwader over dan wanneer ze blauw of grijs dragen, dat blijkt uit een onderzoek van de Durham University. Omdat wij hier eigenlijk niets van geloven, sommen we drie redenen op waarom je net wél rood moet dragen.

1. Je lijkt aantrekkelijk
We worden duidelijk om de oren geslagen met studies, want uit een eerdere studie van de Universiteit van Tilburg bleek net dat je in rode kledij net aantrekkelijk wordt gevonden, dan wanneer je andere kleuren draagt. Het zou de indruk wekken dat de persoon in kwestie hoger op de maatschappelijke ladder staat.

2. Je hebt meer overtuigingskracht
Uit datzelfde onderzoek van de Universiteit van Tilburg, werden ook 48 mannen en vrouwen gevraagd om te onderhandelen over een bepaald onderwerp. De ene helft droeg een rood bovenstuk, de andere een wit. Wat bleek? Zij die rood droegen, wisten opvallend meer mensen te overtuigen dan de kandidaten in het wit.

3. Modebewust
Daarnaast is rood ook gewoon een hippe kleur, die met veel andere (neutralere) kleuren erg mooi combineert. Tegenwoordig zien we veel oranje-rood, dat prachtig samen gaat met grijs, zwart en wit. Donkerblauw en rood staat dan weer erg stijl- en klassevol. (br.hln)





� Reageer (0)
13-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plus-size modellen met billen bloot voor Glamour IJsland

Plus-size modellen met billen bloot voor Glamour IJsland


http://static1.hln.be/static/photo/2015/9/15/7/20150513061813/media_xll_7704262.jpg


IJsland heeft nog maar twee maanden een eigen versie van Glamour, maar het magazine veroorzaakt nu al heel wat ophef, in de positieve zin dan. In het laatste nummer poseren vijf vrouwen met een maatje meer poedelnaakt. Wat een statement!

De lingeriemodellen Ashley Graham, Marquita Pring Julie Henderson, Inga Eiriksdottir en Danielle Reedman sieren acht volle pagina's in de IJslandse editie van Glamour Magazine. Op sommige foto's poseren ze in lingerie, maar die laten ze ook achterwege voor enkele mooie naaktfoto's.

De dames zijn allemaal getekend bij IMG, het modellenbureau dat erom bekend staat niet enkel uitgemergelde modellen in dienst te nemen. Het vijftal heeft samen ook Alda opgericht, een community waarmee ze willen aantonen dat modellen niet altijd een maatje 34 hoéven hebben. In februari poseerden zo nog voor Burst Magazine. (br.hln)




� Reageer (0)
03-05-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)

Must visit: Mooi, een festival over duurzame mode (zonder geitenwollensokken)

http://static0.hln.be/static/photo/2015/3/0/0/20150430181617/media_xll_7673970.jpg


Er is de laatste tijd heel wat te doen rond duurzame mode, maar is het wel mogelijk om volledig duurzame kleren te kopen? 11.11.11 organiseert in samenwerking met DE Studio, MoMu, Doek vzw, Schone Kleren Campagne, stad Antwerpen en de provincie Antwerpen MOOI, een festival over duurzame mode. Voor eco-fashionista's zonder bakfietsen en geitenwollensokken.

Op 23 mei wordt DE Studio in Antwerpen omgetoverd in MOOI, een festival over duurzame mode. MOOI verzamelt initiatieven rond eerlijke mode onder één dak en wil zo consumenten informeren en sensibiliseren.

Tijdens de Fashion Talks kom je meer te weten over de impact van de kledingindustrie op het milieu en de maatschappij. Verschillende gastsprekers zoals Bruno Pieters en Ann Claes van JBC kaarten de wantoestanden binnen die industrie aan en de moeilijkheden die ze zélf ondervinden om hun duurzame visie trouw te blijven.

Duurzame initiatieven krijgen een prominente plaats in het programma. Consumenten - wij allemaal dus - krijgen te horen hoe we zelf een invloed kunnen uitoefenen op de modewereld via onze kleerkast. 

Er is ook een markt, waar merken en organisaties met een aanbod van eerlijke kledij hun waar presenteren.

Opgelet voor de Fair Fashion Police! Twee agenten scannen de kleren van de bezoekers met de Fair Fashion app. Wie een onvoldoende scoort wordt doorverwezen naar de markt en de workshops. (br.hln)





� Reageer (0)
23-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze Instagrampagina vol stijlvolle opaatjes moet je zien

Deze Instagrampagina vol stijlvolle opaatjes moet je zien


http://static1.hln.be/static/photo/2015/4/11/12/20150423041538/media_xll_7653717.jpg


Ze zijn zeventig of ouder en stukken beter gekleed dan jij en ik. Christina Belcher fotografeert dagelijks hippe opaatjes in New York, en post die foto's op de Instagrampagina Fashion Grandpas. Ze hebben hun eigen stijl, een waar menig jongere man een voorbeeld aan kan nemen.

Christina Belcher is een twintiger die dagelijks de straten van New York afstruint met een GoPro-camera op haar hoofd, op zoek naar trendy opaatjes. De 70-plussers dragen hippe loafers, maatpakken in felle kleuren en grote hoeden. Kortom: outfits die het gros van het mannelijke modevolkje ook draagt, alleen zijn de mannen die Belcher fotografeert gemiddeld veertig jaar ouder. Elke dag post de fotografe een foto van zo'n hippe senior op de Instagrampagina Fashion Grandpas. Dat lijkt aan te slaan, want ze heeft ondertussen al bijna dertigduizend volgers. Hieronder een selectie. (br.hln)




� Reageer (0)
21-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Te grote of te kleine jeans? Zo los je dat in no time op

Te grote of te kleine jeans? Zo los je dat in no time op

http://static1.hln.be/static/photo/2015/3/16/6/20150420123655/media_xll_7647636.jpg


Ben je een paar kilo bijgekomen en raak je niet meer in je favoriete jeansbroek? Of valt je broek net te ruim na het een paar keer te dragen? Met twee simpele trucjes van Who What Wear zit je broek weer als gegoten.

Te groot
1. Was je broek in heet (bijna kokend) water.
2. Droog de broek daarna op de heetste stand in de droogkast.
3. Zit de jenas dan nog te ruim aan je middel, kun je een elastiek aan de
    binnenkant van de tailleband naaien.

Te klein
1.  Maak je broek nat met lauwwarm water en rek met de hand zoveel
     mogelijk uit.
2. Prop je daarna (waarschijnlijk met alle moeite van de wereld) in de natte
    broek en ga ermee in een warm bad of douche.
3. Hang de broek op aan een kleerhanger en laat zo drogen. (br.hln)



� Reageer (0)
19-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oh my zebra! De leukste items in zebra print

Oh my zebra! De leukste items in zebra print

http://static3.hln.be/static/photo/2015/3/14/9/20150418051638/media_xll_7642449.jpg

Momenteel worden de Brusselse straten onveilig gemaakt door enkele badass zebra's. Zeg nu zelf, de uitgelezen gelegenheid om onze favoriete items in zebra print op te lijsten, toch?

Less is more, en al helemaal wanneer het op zebra print aankomt. We raden dus aan om alleen voor het shortje te gaan en die blazer voorlopig toch te laten voor wat het is. Niet alleen zijn tailleshortjes nog steeds helemaal in, ze bieden ook de gelegenheid om je benen wat welverdiende zon te gunnen nu de zomer echt in aantocht is.

http://static2.hln.be/static/photo/2015/5/4/2/20150417195616/media_l_7642337.jpg



Je portemonnee hoeft er zelfs niet eens onder te lijden, want het shortje is momenteel in de afslag voor zo'n €26,03. Verkrijgbaar via asos.

Voor de minimalisten onder u: ook sjaaltjes mogen niet ontbreken in de zomergarderobe. Zeker nu het af en toe best nog wat kouder kan zijn (we leven nu eenmaal in België) is zo'n sjaal een welgekomen accessoire. Met dit exemplaar van New Look sla je twee vliegen in één klap: een warme nek én een fashion statement met de exotische zebra print.

Ook hier hoef je geen bank voor te overvallen, voor een kleine €10 heb je deze sjaal al naar huis geklikt.

http://static1.hln.be/static/photo/2015/12/11/9/20150417200224/media_l_7642344.jpg

Geen grote fan van opvallende prints? Hou het dan subtiel met deze zebra loafers van Kiomi. De ideale finishing touch voor iedere outfit en verrassend makkelijk te combineren. Sinds de loafers vorige zomer opmars maakten zijn ze niet meer uit het straatbeeld weg te slaan, en waarom zouden ze? Het ideale zomerschoeisel, dames (en heren).

Deze zebra loafers van Kiomi zijn te bestellen via zalando voor €69,95.

http://static0.hln.be/static/photo/2015/16/2/6/20150417200601/media_l_7642386.jpg

Lente? Dat betekent cocktail party's. En zeg nu zelf, wat is een beter accessoire dan een gloednieuwe clutch? In zebra print, bijvoorbeeld. Deze clutch van Nila Anthony steelt gegarandeerd de show en is door de monochrome print (zwart wit) makkelijk met iedere outfit te combineren. Met de neonkleurige voering heb je een echte blikvanger in handen.

Ook hier kan je portefeuille een opgeluchte zucht slaken, want de clutch haal je al voor €41,23 (exclusief verzending) in huis via Nordstrom.

http://static0.hln.be/static/photo/2015/4/13/6/20150417202640/media_l_7642431.jpg

Hou je stiekem wel van de hele zebra hype maar is het toch net iets te opzichtig? Kies dan voor een onopvallend item, zoals een zonnebril. Toegegeven, dit exemplaar van Jimmy Choo is aan de prijzige kant, maar op goede zonnebescherming staat geen prijs, toch? (br.hln)


Verkrijgbaar voor €230 bij monnierfreres.

http://static2.hln.be/static/photo/2015/12/2/10/20150417204245/media_l_7642420.jpg



� Reageer (0)
10-04-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze vintage jeansbroek kost 1.300 euro (!)

Deze 'vintage' jeansbroek kost 1.300 euro (!)

http://static3.hln.be/static/photo/2015/3/15/2/20150408191415/media_l_7619687.jpg

Vintage geïnspireerde jeansbroeken zijn al een tijdje terug helemaal hot, maar dit exemplaar van het Franse merk Vêtements springt er wel erg uit. En dan vooral om het prijskaartje van 1.300 euro...

Sinds de comeback van de jaren negentig in de modewereld, zijn vintage of vintage geïnspireerde jeansbroeken een waar modestatement geworden. Je vindt ze terug in zowal alle collecties van de grote modeketens, al kosten ze af en toe ook wel wat meer dan gangbaar is.

Het jonge modelabel uit Parijs Vêtements heeft een jeansbroek in hun laatste collectie zitten, die verkocht wordt voor 1.300 euro (de prijs van een kleine tweedehands auto). Wat de jeans zo speciaal maakt is ons een groot raadsel, al verkopen de broeken blijkbaar wel als zoete broodjes. Zelfs bekende webshops als Nordstrom verkopen dit peperdure mode-item ondertussen. (br.hln)





� Reageer (0)
19-03-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

Waarom Belgische designers massaal kiezen voor Parijs

http://static3.hln.be/static/photo/2015/11/1/9/20150305122752/media_xll_7535829.jpg

Belgische modeontwerpers en de Parijse modeweek: het lijkt wel een match made in modeheaven. Maar waarom showen ze eigenlijk zo massaal in de Franse hoofdstad? "De reden is simpel: ik voel me hier thuis", aldus Dries Van Noten in een interview met De Morgen.

Sinds gisteren is de Parijse modeweek van start gegaan en naar goeder gewoonte tekenen daar zowat alle Belgische modeontwerpers present. Gisteren toonden onder andere Dries Van Noten en Cédric Charlier hun waren. Ann Demeulemeester, A.F. Vandevorst, Christian Wijnants, Jean-Paul Lespagnard en Raf Simons voor Dior zijn nog aan de beurt. Kortom geen gebrek aan Belgen op Paris Fashion Week en dat terwijl Londen een hipper imago heeft en de modeweek in New York steeds groter wordt.

"Het is er thuiskomen"
"De reden is simpel: ik voel me hier thuis", zegt Dries Van Noten in een interview met De Morgen. Dat beaamt ook Ann Claes van het Flanders Fashion Institute (FFI). "De Belgen showen al sinds de begindagen in Parijs, hier hebben ze altijd hun individuele stijl goed naar voren kunnen brengen en qua uitstraling past de stad ook het best bij hun", aldus Ann.

Imago
Hoewel Londen dan te boek mag staan als edgy en vernieuwend, zakken grote namen zoals Chanel, Dior en Louis Vuitton toch nog steeds af naar Parijs. Dat zorgt ervoor dat de belangrijkste inkopers en de rest van de modejournaille ook altijd aanwezig zijn in Parijs, wat belangrijk is voor ontwerpers die internationaal willen doorbreken. "Daarom presenteert de Belg Devon Halfnight Leflufy bijvoorbeeld zijn collectie in Londen, maar is hij ook altijd aanwezig in Parijs voor het contact met de inkopers", vertelt Ann.

Praktisch
Daarnaast is er ook nog de praktische kant. "Parijs is maar anderhalf uur met de trein van ons landje. Vele Belgische modeontwerpers werken met Belgische productieteams, die allemaal laten overvliegen naar pakweg New York is gewoonweg onhaalbaar", zegt Ann. (br.hln)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze 3 trends hadden we liever niet teruggezien in 2015

Deze 3 trends hadden we liever niet teruggezien in 2015


http://static3.hln.be/static/photo/2015/7/10/9/20150204093627/media_l_7461174.jpg


De volgende 3 modetrends maken helaas opnieuw hun intrede in 2015, maar wij zien ze liever gaan dan komen.

De comeback van het wafelijzer
Stella McCartney en Jeremy Scott trakteerden ons tijdens hun catwalk shows niet alleen op een heel arsenaal aan geweldige outfits maar ook op een flashback van formaat. Richting jaren 80 en de bijbehorende wafeltjesharen om precies te zijn.

Toegegeven, de nonchalante en understated versie waarbij slechts enkele plukken haar 'gewafeld' zijn, weet ons al meer te bekoren dan de coupe ontploft uit de eighties, maar dat wafelijzer blijft voorlopig toch nog steeds liggen waar het lag. Heel ver weggestopt.

De Ugg is terug
Eerlijk is eerlijk, Uggs zijn eigenlijk nooit echt weggeweest. Niet verwonderlijk, want met de koude temperaturen van tegenwoordig is zo'n paar schaapswollen schoenen meer dan welkom.

Wél nieuw is dat de veredelde pantoffels (want dat zijn ze nu eenmaal) ook eindelijk sociaal geaccepteerd zijn. Want als Vogue zegt dat de Ugg boot hip is, dan moeten we ons daar maar bij neerleggen, zij het met enige tegenzin.

Volgens het modeblad draag je Uggs het best op make-uploze dagen in combinatie met een vintage jurkje en een oversized cardigan of een lange tuniek met blote benen. Al zijn wij toch eerder te vinden voor Adriana Lima's stoere look.

The return of the choker
Voor de laatste trend zijn we de mosterd duidelijk in de jaren 90 gaan halen. Het moest er ooit van komen; de gevreesde terugkeer van de choker ketting. U wellicht beter bekend als die monsterlijke plastic tattoo-ketting waar we tot onze eigen afschuw allemaal mee rondliepen. Naast de plastic exemplaren (ja hoor, die zijn eerlijk waar écht weer hip) zijn er ook choker kettingen in metaal, kant of andere materialen verkrijgbaar.

De 2015-varianten mogen dan (gelukkig maar) iets meer fashionable en iets minder gothic zijn, fan zijn we nog steeds niet. (br.hln)




� Reageer (0)
02-02-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop

Dit model (maatje 52) haalt de modewereld overhoop


http://oi61.tinypic.com/28cg1e8.jpg


Welk modemagazine je ook openslaat, de modellen die de kledij tonen, zullen nooit veel meer dan maatje 34 hebben. En toch wist deze Tess Holliday - maatje 52 en 1,65 meter groot - een contract met een groot agentschap binnen te rijven. De dame noemt het een 'mijlpaal' in de modegeschiedenis.

MiLK Model Management ontdekte Tess Holliday - in het echte leven Tess Munster - op Instagram. De eigenaar van het agentschap noemt Tess een "belangrijk rolmodel voor zo veel vrouwen". Toen hij zag dat ze meer volgers had als de meeste modellen, bood hij haar een contract aan, ook al zijn 'plus size' modellen meestal maximum maatje 48 en minstens 1,70 meter groot.

Tess zelf noemt haar contract een mijlpaal in de modewereld. De dame is immers het brein achter de #EffYourBeautyStandards beweging, waarmee ze vrouwen overal ter wereld wil aanmoedigen om van hun lichaam te houden, hoe groot of zwaar ze ook zijn.

De vrouw weet hoe moeilijk het is om niet de perfecte beautynorm te zijn; in onze maatschappij. Op haar zeventiende stopte ze met school omdat ze zo hard gepest werd, en tot op vandaag krijgt ze iedere dag negatieve opmerkingen te verwerken.

Het model vergaarde intussen al meer dan 378.000 volgers op haar Instagramaccount, waarop ze foto's van haar vormen post, gepaard met positieve boodschappen. (br.hln)





� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!