Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers
Dit dragen mannen volgende winter volgens de Belgische ontwerpers
De mannenmodeweek
in Parijs zit erop, en dus kunnen we stilaan concluderen wat de
Belgische ontwerpers willen dat mannen dragen volgende winter. Bijna
alle grote namen uit eigen land die een mannencollectie hebben, showden
namelijk hun nieuwe creaties voor heren in de Franse hoofdstad. Een
overzichtje van de meest opvallende trends.
Walter Van Beirendonck
De meest opvallende trends die we
uit de show van Walter Van Beirendonck kunnen afleiden, zijn zonder
twijfel extra lange mouwen en de legerprint. Die laatste is niet nieuw,
maar voor Van Beirendonck is het wel een bijzonder draagbaar patroon en
het past ook nog eens in de streetwear trend die we bij steeds meer
ontwerpers zien opduiken. Net als de talloze bomberjassen en petjes die
de modellen droegen. De te lange mouwen zijn voor vrouwen al langer een
modetrend, binnenkort ook voor mannen?
Haider Ackermann
Ultra smalle broeken, losse
geruite jasjes en diepe v-halsen: de Haider Ackermann man ziet er
helemaal anders uit dan die van Van Beirendonck. Punk in plaats van
streetwear, duister in plaats van kleurrijk. Al hadden we niets anders
verwacht en dat is meteen ook zijn sterkte.
Dries Van Noten
Bij Dries lag de focus
overduidelijk op jassen. We zagen het ene na het andere prachtige
exemplaar voorbijkomen, van een lange kakigroene wollen mantel tot een
prachtige geborduurd bomber. Verder zagen we ook verwijzingen naar David
Bowie, met smalle broeken en wijdere bovenstukken. Klinkt misschien
excentriek, maar deze collectie blonk eigenlijk uit in zijn eenvoud en
draagbaarheid. Op die ene vuurrode glanzende jas na dan misschien.Ook
hier zagen we trouwens de te lange mouwen op de catwalk voorbijkomen.
Ann Demeulemeester
Fans van zwart weten dat ze bij
Demeulesmeester op hun wenken bediend zullen worden, en dat is niet
anders nu niet zijzelf maar Sébastien Meunier voor haar label ontwerpt.
Opvallende details in dit zwarte geheel waren witte hemden met ruffles,
het gebruik van bont, chokers (br.hln)
Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?
Het internet verbaasd: waar is het been van Kendall naartoe?
Drie
opgetutte jongedames, waaronder Kylie en Kendall Jenner, poseren in hun
mooiste jurk voor de fotograaf. Daar is niets opvallends aan, de
beroemde Kardashianzusjes posten er zo wel elke dag eentje online. Maar
het internet vraagt zich deze keer wel heel hard af waar het been van
Kendall naartoe is.
Aan optische illusies is er
online nooit een gebrek, en deze is gewoon de volgende in het rijtje.
Want hoewel we er vrij zeker van zijn dat model en realityster Kendall
Jenner gewoon twee benen heeft, is de linker op de foto nergens te
bespeuren.
Het internet breekt er zich het hoofd
over, terwijl haar linkerbeen gewoon onder haar rechter geplooid zit.
De stof van haar avondjurk (van Paule Ka, voor de liefhebbers)
verstoppen echter alles. Mysterie opgelost! (br.hln)
Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan
Yes! Er komt dan toch officieel een derde Sex and the City-film aan
Er zijn al langer geruchten over een derde film van Sex and the City,
maar tot nu toe werden die ook altijd ontkracht. Nu schrijven echter
verschillende Amerikaanse media dat het script voor de een nieuwe film
al geschreven is én dat ook alle vier actrices mee willen doen. Zou het
nu echt deze keer?
Sex and the City begon als tv-serie in 1998 met in totaal 6 seizoenen of
wel 94 afleveringen. In 2008 kwam er de eerste film van de vier dames
en twee jaar later kwam er de tweede film als vervolg op Sex and the
City I. Hoewel vooral die tweede film barslechte recensies kreeg, zouden
de producenten bij het Amerikaanse betaalkabelnetwerk HBO nu toch
werken aan een derde deel. Dat schrijft onder andere de website Radar
Online.
Sarah Jessica Parker was volgens de website het
moeilijkst te overtuigen om mee te spelen, omdat de vier vriendinnen in
de nieuwe film ook daadwerkelijk als mature vrouwen zouden worden
geportreteerd. Kim Cattrall, Kristin Davis en Cynthia Nixon hadden
minder problemen met het script.
In mei vorig jaar liet Parker
al verstaan aan showbizzsite Extra dat ze het toen al het juiste moment
en de juiste plaats vond om aan een derde film te beginnen. Geen al te
grote verrassing, als je weet dat de tweede film in de reeks zo'n
91.171.516 euro opbracht en de vier actrices na het laatste deel nooit
meer echt gecast werden voor succesvolle films of series. (br.hln)
Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas
Cadeautje voor jezelf? Koop eens een in beslag genomen designertas
Droom jij ook van de klassieke Chaneltas of wil
een luchtige sjaal van Delvaux om je hals draperen? Omcirkel dan nu
zaterdag in het rood in je agenda. Dan organiseert de overheid namelijk
een uitzonderlijke openbare verkoop van luxegoederen.
Het gaat om 250 designerspullen
die in beslag genomen werden of verbeurd werden verklaard door het
gerecht, na een misdrijf of faillissement. Let wel op: het gaat om een
openbare verkoop, dus haal je beste biedingskills boven. De opbrengst gaat naar de staatskas.
Het
is niet de eerste keer dat de FOD Financiën een openbare verkoop
organiseert. Per jaar brengen de verkopen maar liefst 2,5 miljoen euro
op. "Er komt heel wat volk op af," zegt Francis Adyns, woordvoerder van
de FOD Financiën. "Zeker als we wagens van topmerken verkopen." Dit is
wel de eerste keer dat er ook handtasssen, sjaals en brillen van
luxemerken verkocht worden.
Geïnteresseerd? De
openbare verkoop vindt plaats op 3 december om 10.30 uur en om 13 uur in
de Tweedekkerstraat 126 in Brussel (Haren) in de Fin Shop. De originele
ontpakking ontbreekt in de meeste gevallen, maar alles is gegarandeerrd
gloednieuw en authentiek, belooft Adyns.
Geïnteresseerden kunnen op 2 december, de dag voor de verkoop, de goederen al gaan bezichtigen van 14u tot 16u30. (br.hln)
Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!
Gemakkelijk en trendy: zo maak je zelf de Kenzo-vlecht!
Vlechten
in alle vormen en maten zijn een hit dit seizoen, en ook op de show van
Kenzo x H&M in New York waren ze oververtegenwoordigd. NINA sprak
backstage met de Britse celebkapper Anthony Turner voor zijn tips. Want
het goede nieuws is dat je zo'n glamourvlecht zelf makkelijk thuis kan
maken.
Celeb kapper: Anthony Turner
Hij
werkte al backstage voor merken als Dior en Victoria Beckham. Ligt in
de bovenste schuif bij Vogue en woelde al in de lokken van sterren als
Kate Moss, Kim Kardashian, Lara Stone en Scarlett Johansson. Als Anthony Turner zegt dat vlechten in zijn, dan ís dat ook zo.
"Die
trend gaat al jaren mee en het einde is nog niet in zicht. En terecht,
zo'n vlecht geeft je een gecontroleerde look en is bovendien heel handig
in het dagelijkse leven. Je maakt het ook gemakkelijk zelf. Alles wat
je moet doen, is je haar in een middenscheiding föhnen. Zorg ervoor dat
het één heel rechte lijn is. Neem dan je haar aan de achterkant van je
hoofd vast, ter hoogte van je oren, en maak er twee strengen van. Vlecht
ze en bind vast met een elastiekje. Een beetje serum voor een shiny and
glossy look, and you are ready to go!"
Tip:
voor wat meer glans, verdeel je nog een serum door de lengtes en punten
van lang haar. Opgelet, breng niet teveel aan aan de haarwortel, want
dan krijg je 'vet haar'. Aveda Light Elements Smoothing Fluid 35 (100 ml) te koop op www.aveda.be en in Aveda-salons (br.hln)
Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen
Dit is waarom sommige vrouwen zonder pijn hakken kunnen dragen
Ook jaloers op vrouwen die
pijnloos op stiletto's de stad kunnen doorkruisen, terwijl jij al moeite
hebt met een klein hakje? Hun geheim zit niet in dure designerschoenen,
gelzooltjes of zelfs ingetapete tenen, maar wel de vorm van hun voet.
Volgens experts zijn sommige vrouwen gemaakt voor hoge hakken en anderen
net geboren voor platte ballerina's.
De Britse podologe Emma Supple
ontwikkelde een formule die de ideale hakhoogte voor jou onthult. Emma
heeft jarenlang de voeten van vrouwen in haar praktijk bestudeerd en zo
had ze opgemerkt dat veel patiënten die zweerden bij platte schoenen
toch last hadden van voetpijn. Zo kwam ze op haar formule voor de
perfecte hakhoogte en nu past ze die toe op patiënten voor advies. "De
formule heeft me nog nooit teleurgesteld."
Het
belangrijkste waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van
comfortabele schoenen: de flexibiliteit van het sprongbeen, het beentje
dat de voet met het been verbindt. Dit heeft een vreemde ronding
bovenaan en aan de voorkant van de voet.
Supple heeft slecht nieuws voor vrouwen met een niet-flexibel
sprongbeen: hoge hakken zijn niet voor hen gemaakt. Maar het omgekeerde
is soms ook waar: sommige vrouwen krijgen net pijn in platte schoenen
door de vorming van hun sprongbeen. Dat is waarom ballerina's erg hoge
hakken kunnen dragen zonder pijn te lijden.
Toch
bestaat er een grens op de comfortabele hoogte: voor schoenen waar je
veel op wandelt raadt Supple aan om niet hoger dan 8 centimeter te gaan.
Je lichaam wordt dan in een erg onnatuurlijke houding gedwongen. Je
achterwerk wordt naar achteren geduwd, waardoor je lage rugpijn
riskeert. (br.hln)
Blote benen tot...november! Zo stel je het dragen van een panty nog even uit
Herfst kan heerlijk zijn: nieuwe collecties in
de winkelrekken, de najaarsgeur in de lucht en het eerste excuus om een
warme chocomelk te bestellen. Alleen naar die kriebelende panty kijken
we nooit uit. Het weer helpt ons dit jaar een handje, maar met deze tips
stel je het dragen van een kousenbroek zo lang mogelijk uit.
1. Enkellaarsjes met sokken in
Fashionista's durven het al lang aan: hippe sokjes in hun
pumps. Meteen een stukje warmer (geen koude tenen!) en het staat ook
heel hip.
Voor wie dat nog niet meteen
aandurft: je kan ook korte sokken dragen in je enkellaarsjes. Het is
lekker warm en toch kan de rest van je been bloot. Kies voor mooie
prints of een glittersokje in strakke laarsjes of zachte wollen
exemplaren in een stoerdere boot.
2. Spelen met lengte
Midirokken of jurken zijn nog steeds een trend. Met een
laarsje eronder of een warme veterschoen laten ze eigenlijk niet heel
veel van je been meer bloot. Of je combineert je kortere rok of jurk met
een langere jas of wollen gilet. Als het 's avonds frisser wordt kan je
die om je heen slaan om de eerste koude op te vangen.
3. Eerste beautyhulp bij herfstbenen
Eén van de redenen waarom vrouwen weer naar een panty grijpen
is ook wel om onvolmaaktheden of witte herfstbenen te verstoppen. Met
een paar beautytips heb je nog lang geen camouflage nodig!
1. Scrubben: Hou
je benen in vorm door ze elke week flink te scrubben onder de douche.
Dat zwengelt de bloedcirculatie aan en werkt beter dan gelijk welke
anti-cellulitecrème. Bovendien is de huidtextuur zo egaler waardoor het
najaarslicht er mooier op weerkaatst.
2. Smeren: Een
olie doet nogal veel aan de zomer denken en kan nu ook wat teveel gaan
kleven tegen je herfstgarderobe. Vervang ze door een stevige bodybutter.
Die geeft ook een mooie glans aan je benen en hydrateert nog iets
dieper. Nog een plus: je benen krijgen zo een extra vetlaagje om zich te
beschermen tegen de koude.
3. Kleur corrigeren: Je
zomertintje zo lang mogelijk rekken doe je met een bodymilk met een
vleugje selftan in. is de kleur echt helemaal weg? Dan kan je ook altijd
voor een getinte bodycrème gaan. (br.hln)
Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week
Dit is alvast de mooiste manicure van New York Fashion Week
Gisteren werd de New Yorkse
catwalk overspoeld door de creaties van Kate en Laura Mulleavy, het duo
achter Rodarte. Feeëriek, maar met een vleugje rock 'n roll. Kant en
leer, zachte make-up en stoere accessoires. En met de simpelste, mooiste
én origineelste manicure van de hele modeweek.
Romantisch, maar met een hoekje
af. En zo zien we het graag. Een naturelle nagel, van een simpele
glanslak tot een subtiele huidskleurige tint, en aan de nagelriemen een
vrolijk glitterrandje dat - gelukkig voor ons - ontzettend makkelijk te
DIY'en is.
Hoe dan? Heel eenvoudig! Breng een
laagje huidskleurige of doorschijnende lak aan over de hele nagel.
Vervolgens neem je een gouden glitterlak en een fijn nail-art penseel
(al werkt een oud eyelinerkwastje ook prima), en volg daarmee de omtrek
van je nagel. Simple comme bonjour! (br.hln)
Geen grap: hakken waren oorspronkelijk voor mannen bedoeld
We mogen hoge hakken dan wel altijd claimen als
kenmerk van vrouwelijke elegantie, dit nieuwtje ondergraaft heel die
theorie. De hak werd oorspronkelijk voor niemand minder dan mannen
ontworpen. "Al in de 10de eeuw droegen mannen hakken," legt
kunsthistorica en curator van het schoenenmuseum in Toronto Elisabeth
Semmelhack. Daar hoort wat uitleg bij.
Vandaag dragen we hakken voor
een vrouwelijke look of om iets groter en slanker te lijken, maar dat is
ooit anders geweest. De geschiedenis van de schoen waarmee we onszelf
in naam der elegantie vrijwillig pijnigen, gaat terug tot in de 10de
eeuw, weet Elizabeth Semmelhack van het Bata Shoe Museum
in Toronto. Daar droegen Perzische mannen hakken op een paard,
zodat hun voeten beter in de stijgbeugels pasten. Die trend werd door de
Europeanen overgenomen in de 17de eeuw.
Hulpmiddel bij oorlogvoering
"Er bestaat een lange geschiedenis van mannen die hakken
droegen voor ruiterlijke doeleinden," vertelt Semmelhack. Ze schreef ook
het boek Standing Tall: The Curious History of Men in Heels. "We
weten al dat cowboys hakken droegen. De hoge hak had oorspronkelijk
alles met functionaliteit te maken, niet met mode, in tijden van oorlog.
De hak was een extra instrument waarmee de ruiter stabiel bleef en zijn
wapen beter kon gebruiken."
Van houten hak naar stiletto
Het duurde tot de 18de eeuw voor de hak als kenmerk van
vrouwenschoeisel beschouwd werd. Stilaan kregen ze ook een vrouwelijkere
vorm, met een dunnere hiel en een puntige teen. Al duurde het tot de
jaren 50 van de vorige eeuw vooraleer hout werd ingeruild voor staal om
hakken te maken. "Pas dan werd de stiletto geboren, met de
karateristieke dunne naaldhak," legt Semmelhack uit. En de hak blijft
vandaag ook verder evolueren, met onder meer plateauhakken, wedges en
armadillo boots. We moeten toegeven dat ze al lang niet meer om puur
functionele redenen worden gedragen, maar horen we daar iemand over
klagen? (br.hln)
Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon
Céline Dion heeft een stylist aangenomen, plots wordt ze geprezen als stijlicoon
Iedereen kan meekwelen met 'My Heart Will Go
On', over het zangtalent van Céline Dion valt dan ook niet te
discussiëren. Maar over haar persoonlijke stijl zijn de meningen flink
verdeeld. Tot nu dan, want de zangeres verscheen tijdens de modeweek in
Parijs in outfits die niet zouden misstaan in eender welk modeblad. En
dat heeft ze allemaal te danken aan een zekere Law Roach.
De stijltransformatie van Céline
Dion is op zijn minst opvallend te noemen. De zangeres kon je tot een
week geleden nog uittekenen in een skinny jeans, blazer en T-shirt.
Niets mis mee, maar weinig spannend. Vorige week deed de zangeres echter
de Coutureweek in Parijs aan in een helemaal andere stijl. Ze wisselde
de ene opvallende outfit af met de andere, van een felle neongele jurk
tot een lange wollen jas met prachtige print.
Wie
verantwoordelijk is voor deze plotse ommezwaai? Stylist Law Roach. Aan
de Amerikaanse Vogue vertelde die dat hij sinds een drietal weken
samenwerkt met Céline, en dat hij sprakeloos was dat de zangeres hem wou
ontmoeten. Hij is ook de man die verantwoordelijk is voor de
transformatie van zangeres en actrice Zendaya. (br.hln)
94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken
94 procent van de vrouwen vindt sneakers even vrouwelijk als hakken
Dat heel wat vrouwen een zwak voor schoenen
hebben, is niet bepaald nieuw. Maar wist je dat een vrouw gemiddeld
twintig schoenen heeft, de overgrote meerderheid sneakers even
vrouwelijk vindt als pumps en dat bijna de helft van de vrouwen nooit
dezelfde schoenmaat koopt? Dat blijkt uit een enquête bij 900 Europese
vrouwen van schoenenwinkel Sarenza.
Sneakers zijn al langer dan vandaag hip, want waarom zou je
nog afzien op hoge stiletto's als je er ook stijlvol kunt uitzien op
comfortabele sportschoenen? Dat komt ook duidelijk terug uit de
resultaten van de enquête. Maar liefst 94% van de Europese vrouwen vindt
dat sneakers even vrouwelijk zijn als pumps, terwijl 77% van hen beamen
dat hoge hakken het symbool zijn voor vrouwelijkheid. De meeste vrouwen
voelen zich dus altijd vrouwelijk, welke schoenen ze ook dragen.
Opvallend is wel dat Italiaanse, Poolse en Nederlandse vrouwen hoge haken toch nog steeds vrouwelijker vinden.
Schoenen zijn meer dan alleen een accessoire 78%
van Europese vrouwen vinden dat schoenen meer dan alleen een
modeaccessoire zijn. Ex-aequo voor de Italiaanse en Franse vrouwen, voor
87% van hen zijn schoenen zelfs hét iconische deel van een silhouet en
een geslaagde look.
Schoenen zijn een ernstige zaak Voor
74% van de Europese vrouwen is de aankoop van schoenen een ernstige
zaak. De Italiaanse vrouwen bekommeren zich het meest om wat ze aan hun
voeten dragen, meer bepaald 89% van hen. De vrouwen die zich hier het
minst over bekommeren zijn de Duitse, alhoewel 58% van hen gek zijn op
schoenen.
Vaak een andere maat Nog
een laatste opvallende conclusie uit de enquête is dat bijna de helft
van de Europese vrouwen nooit dezelfde schoenmaat koopt. Vaak omdat ze
hun exacte maat eigenlijk niet goed kennen. (br.hln)
Haal je wafelijzer maar boven, want de gebekte lokken zijn weer terug van weggeweest. De nineties zijn al langer weer helemaal hip, en dus kan het bekende wafelhaar niet achterblijven.
Op
de catwalk liet Marc Jacobs zijn modellen al verschijnen met een
gewafelde haardos, en ook in het dagdagelijkse leven komen we de trend
steeds vaker weer tegen.
Wie durft kan voor een
compleet gewafeld kapsel gaan, maar als je het graag wat subtieler houdt
(of er nog wat moet inkomen), kan je ook voor enkele lokken kiezen en
die een bekjeseffect geven.(br.hln)
Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven
Het simpelste én goedkoopste trucje om je kapsel een upgrade te geven
In Hollywood is het een hit, en ook bij ons zal
het binnenkort niet meer uit het straatbeeld weg te denken zijn: een
lintje is alles wat je nog nodig hebt om met een fris lentekapsel de
deur uit te gaan.
Wie zegt dat de favoriete accessoires van de sterren altijd
duur hoeven te zijn? Het nieuwe it-item in de celebwereld is simpelweg
een lintje. Ze waren al te zien op de catwalk en prijken nu in het haar
van medig modemeisje en wereldster.
Niet
verwonderlijk, want met zo'n simpel stukje lint of touw kan je alle
kanten op. Verweef het mee in je vlecht, maak er een accent van rond je
paardenstaart of ga voor een schattige haarband. De mogelijkheden zijn
eindeloos.
De haarband
Haal net als Karlie Kloss je schattigheidsfactor omhoog door
het lintje als een haarband te gebruiken. Een leuk strikje erbij zorgt
er niet alleen voor dat je haren gegarandeerd uit je gezicht blijven,
het geeft je kapsel ook een extra speelse toets. Hou jij het liever wat
zakelijker? Dan draai je het lintje gewoon zo dat het knoopje in de nek
zit, niemand die er dan nog iets van ziet.
De vlecht
Het is vrouwelijk en elegant. Nonchalant of strak en
professioneel, de vlecht kan altijd en overal. Al helemaal wanneer je er
net als Nicole Kidman een subtiel effect in verwerkt met een lintje. Ga
net als de actrice voor klassiek sober zwart of kies een opvallende
kleur voor een vrolijk accent.
De paardenstaart
Kijk naar Oscarwinnares Brie Larson: een lage nonchalante
staart krijgt meer uitstraling met een mooi lint rond. Chique en elegant
vooraan, speels at the back. Combineerbaar met een strakke, hoge paardenstaart voor een ballerina-effect, lekker zomers. (br.hln)
Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk
Zo draag je een gescheurde jeans op een gepaste manier naar school en werk
Protest
bij de leerlingen van de Onze-Lieve-Vrouw Presentatie in Sint-Niklaas,
want het dragen van een gescheurde jeans is er sinds kort verboden. "Als
school tolereren wij geen ongepaste kledij, daar komt het op neer",
stelt directrice An Van Haut. Omdat wij vinden dat een gescheurde jeans
lang niet altijd ongepast hoeft te zijn, maar je het ook niet met alles
kunt dragen, geven we enkele tips hoe je er mee naar het school en werk
gaat.
Gescheurde jeansbroeken zijn al langer dan
vandaag een modetrend, en de winkelrekken liggen er vol van. Toegegeven,
sommige exemplaren hangen daadwerkelijk maar aan elkaar met een paar
rafels. Maar zeker niet alle broeken zijn zo bloot. In combinatie met
items die wat meer bedekken, kunnen ze als het van ons afhangt wél
perfect gedragen worden op de werkvloer of op school. Een aantal tips.
Elke
outfit ziet er meteen eleganter en chiquer uit met een blazer aan, óók
een gescheurde jeansbroek. Combineer net zoals Karlie Kloss met een
effen T-shirt en sneakers als je wilt dat het geheel niet al te formeel
overkomt.
Draag een hemd en hakken erbij
Is
de voorgaande look te casual voor jouw werk- of schoolplek? Een
jeansbroek met scheuren ziet er in combinatie met een overhemd en hakken
een stuk opgekleder en formeler uit. Met een lerenjasje over zoals
Gisele Bündchen geef je het geheel wat meer edge, maar deze look is
zeker even mooi met een stijlvolle wollen jas over.
Dezelfde kleurtinten
Een
volledige monotone outfit creëert één lange, doorlopende lijn waardoor
je er slanker én super chique uitziet. Lichte tinten zoals Gigi Hadid
hierboven draagt, zijn ideaal voor 's avonds. Donkere kleuren zijn dan
weer draagbaarder voor overdag. Hakken kun je inruilen voor
herenschoentjes, als je niet wilt dat je er al te feestelijk uitziet.
Combineer met zachte materialen
Als
je een gescheurde jeansbroek combineert met items gemaakt van zachte
stoffen als wol, kasjmier en (nep)bont oogt je look meteen minder hard
en uitdagend. En als stijlicoon Olivia Palermo ermee wegkomt, jij ook.
Less is more voor heren
Natuurlijk
kunnen mannen ook een broek met scheuren dragen. Zij kijken best de
look van Zayn Malik af; namelijk zo simpel en effen mogelijk. Blijf weg
van drukke prints, glimmende opdrukken of al te felle kleuren. Less is
in dit geval zeker more! (br.hln)
Het gaat niet goed met luxemerk
Prada. Het modehuis kende het afgelopen jaar een historisch lage
winstmarge en zet noodgedwongen een nieuwe koers uit. En die zou voor
ons nog niet zo slecht kunnen uitpakken, want in de hoop de
verkoopscijfers weer de hoogte in te jagen wil het merk een betaalbare
handtassenlijn lanceren.
Naast het sluiten van enkele
winkels, wil het merk dus vooral inzetten op handtassen die een minder
exuberant prijskaartje hebben. "We werken hard om alle mogelijke
prijsklassen op te vullen, er is een grote vraag naar vernieuwing" aldus
marketing director Stefano Cantino. "Ik hou niet van de term 'luxe',"
leidde ook manager Carlo Mazzi de nieuwe koers in. "Onze nieuwe
strategie voor de toekomst wordt 'waar voor je geld'."
Veelbelovende
woorden, al is er wel één nadeel. Voor Prada betekent 'betaalbaar'
prijzen tussen 1.200 euro en 1.400 euro. Als je je bedenkt dat je
momenteel zo'n 2.500 euro neertelt voor een tas, is dit inderdaad een
aanzienlijke verlaging. Maar eerlijk is eerlijk, betaalbaar zouden wij
het nog altijd niet noemen. (br.hln)
Het Italiaanse modehuis Versace roept de hulp
van haar fans in om een nieuw handtasontwerp te maken. Met de wedstrijd
"7 bags for 7 cities" krijgt iedereen de kans om zijn eigen ontwerp van
een Versace-handtas in te sturen. De winnende ontwerpen vallen in de
prijzen met een tripje naar Milaan Fashion Week en een toegangsticket
tot de show van Versace.
Helemaal carte blanche krijg je niet als potentiële
ontwerper, want de basis voor jouw creatie is de nieuwe Palazzo Empire
handtas van Versace. De wedstrijd is dan ook vooral een promostunt om
deze nieuwe handtas extra in de verf te zetten.
Onder
de noemer "7 bags for 7 cities" wordt gevraagd om een handtas te
ontwerpen die één van de 7 wereldsteden eert, waarmee Versace doelt op
Tokio, Milaan, Parijs, Londen, Shangai, New York en Sydney. De winnaars
van de ontwerpwedstrijd mogen naar Milaan Fashion Week en krijgen ook
een ticket voor de Versace show ter plaatse.
Niet
dat we enthousiaste deelnemers willen ontmoedigen, maar dit soort
ontwerpwedstrijden komt wel vaker voor in de modewereld. Behalve een
promostunt voor de handtas is het ook een handige manier om nieuw
ontwerptalent op te sporen. Maar onderschat jezelf vooral niet, en schrijf je in voor de wedstrijd via deze website. (br.hln)
Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid
Transgenders & gekleurde modellen: H&M trekt kaart van verscheidenheid
Gisterenavond vond de H&M Studio AW16-show
plaats tijdens de Parijse modeweek, en de modellen van dienst waren
diverser dan ooit tevoren. Bekende topmodellen als Freja Beha Erichsen
en Amber Valletta liepen er naast plussize vrouwen, transgenders en
getinte dames. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het ontwerpteam
zich had laten inspireren door sterke vrouwen en de schoonheid van
onafhankelijke individuen.
De H&M Studio lijn is de
luxueuzere seizoenscollectie van de Zweedse budgetketen H&M. Deze
limited-editioncollectie werd gisteren onder de koepel van het
Historische Bourse de Commerce in Parijs voorgesteld.
Modellen
zoals Amber Valletta, Jourdan Dunn, Freja Beha Erichsen, Ashley Graham,
Soo Joo Park en Hari Nef verschenen in looks die de individualiteit van
de vrouw en de diversiteit van het vrouwelijke karakter uitdrukken. We
zagen erg vrouwelijke silhouetten met een geaccentueerde schouderpartij
en taille, in combinatie met Zorro-achtige hoeden en cowboylaarzen voor
een stoere touch.
"Deze collectie gaat over de
kracht en schoonheid van vrouwen en hoe we die kracht door middel van
onze stijl uiten. Ik vind het contrast tussen sterke silhouetten en
handwerkdetails uit de Zweedse folklore geweldig", zegt Ann-Sofie
Johansson, Creative Advisor bij H&M.
De H&M Studio lijn is vanaf 8 september in 200 winkels en online verkrijgbaar. (br.hln)
Modemerk
Guess komt met een nieuwe denimlijn op de proppen: een jeans die niet
alleen je garderobe aanvult, maar ook je benen hydrateert én je
centimeters doet verliezen. Klinkt als de hemel op aarde, maar kan
zoiets eigenlijk wel?
Op
het eerste zicht zouden wij linea recta richting winkel willen lopen,
maar onze innerlijke criticaster strooit toch een beetje roet in het
eten. Kan dat wel? Of zijn het weer loze verkoopspraatjes?
Ginko extract en vitamine E Volgens
Guess zou de Slimtex technologie je dijen doen afslanken terwijl het
ondertussen de huid voedt en kalmeert. Het ginko extract en vitamine E
in de stof zouden dan weer de bloedtoevoer vergemakkelijken. Maar wat is
daar nu precies van aan?
Chef Eva wist haar
bevallige achterste al eens eerder in een gelijkaardig concept te
wurmen, de Molly jeans van Wrangler. "Een heel aangename jeans, en aan
het einde van de dag werd ik beloond met zijdezachte benen, maar slanker
werden ze er dan weer niet van."
Optisch maatje minder Als
je enkel op zoek bent naar een optisch maatje minder, zal je wél waar
krijgen voor je geld. Tal van merken hebben tegenwoordig een jeans in de
collectie die je visueel wat slanker doet lijken. Door de juiste naden,
stiksels en stoffen wordt je achterste gelift en gecomprimeerd tot een
kledingmaatje minder. Maar zodra de broek uitgaat ligt de realiteit weer
op de loer en ben je terug bij af.
Eigenlijk
kan je de broeken nog het best vergelijken met die talloze afslankcrèmes
die de markt (en ons badkamerkastje) overspoelen. Ze geven een heerlijk
gevoel, maar wonderen hoef je er niet van te verwachten. Laat je in de
winkel dus niet (ver)leiden door loze beloftes en spannende
nieuwigheden, maar kies vooral een broek met een pasvorm die jouw
achterste het best tot zijn recht laat komen. (br.hln)
Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder
Daarom worden ketens als Zara en H&M steeds duurder
Wie
af en toe eens bij budgetketens als H&M en Zara winkelt, heeft
waarschijnlijk al opgemerkt dat de prijzen daar flink omhoog gegaan zijn
de afgelopen jaren. Waar je vroeger bijvoorbeeld makkelijk een
winterjas kon vinden onder de 50 euro, tel je daar nu al snel het
driedubbele of meer voor neer. Refinery29 zocht uit hoe dat komt.
Alles
in de wereld wordt duurder, dat heeft te maken met de inflatie. Zo
betaalde je in 2001 nog zo'n 65 frank voor een brood (of omgerekend 1,65
euro), nu kost ons dat gemiddeld 2,20 euro. Ook kleren worden dus
duurder, maar daar draait het hier niet om. Zo kun je nog steeds een
T-shirt voor 9,99 euro kopen bij H&M en voor 29,99 euro wandel je
Zara al buiten met een gloednieuw paar hakken aan je voeten. Goedkoper
kan haast niet.
1.600 euro voor een jas Waarom
dan dit artikel? Omdat er naast die spotgoedkope items ook stuks bij
deze zogenaamde budgetketens te koop zijn die fors duurder zijn. Had jij
vijf jaar geleden immers gedacht dat je ooit 250 euro zou betalen voor
een broek bij H&M of zelfs 1.600 voor een jas bij Topshop? Wij niet.
Aanvulling op designermode Dat
komt volgens Refinery29 gedeeltelijk omdat we mode van ketens niet meer
als vervanging zien van designermode, maar als aanvulling daarop. Het
is tegenwoordig geen schande meer om in een trui van Zara rond te lopen,
óók niet voor modebloggers. Om aan de vraag van dit meer modebewuste
publiek te blijven voldoen, zijn de ketens zelf ook uniekere stukken
gaan creëren, die niet rechtstreeks gekopieerd zijn van ontwerpen op de
catwalk. Uiteraard met een hoger prijskaartje, want zelf iets ontwerpen
kost natuurlijk meer tijd dan iets exact van iemand anders overnemen.
Betere kwaliteit Maar
ook de gewone man in de straat wil wel eens een trui dragen van wol in
plaats van polyester of een jasje van leer in de plaats van nylon. Om
te vermijden dat ze die items van betere kwaliteit ergens anders zouden
kopen, om daar dan misschien verkocht te geraken en niet meer terug te
komen, moesten de ketens wel zelf iets ondernemen. Kwalitatievere
stukken dus die van betere materialen gemaakt zijn.
Hoe meer variëteit, hoe hoger de verkoop Al
doen de ketens dit niet (alleen) om klanten te plezieren, ze verdienen
er natuurlijk ook zelf aan. Want hoe meer verschillende consumenten je
bereikt, hoe hoger de verkoop zal liggen. Met dit business model spreken
ze zowat alle mogelijk klanten aan, gaande van jonge tienermeisjes tot
oudere vrouwen met een hoger budget. Een economisch interessantere
combinatie bestaat bijna niet voor een bedrijf. (br.hln)
Als het bekendste en populairste modehuis ter
wereld, zou je denken dat ze bij Chanel wel degelijk alles hebben wat
hun hartje begeert. Op een Instagram-naam na, helaas. Het couturemerk
plaatst immers noodgedwongen foto's onder de account @chanelofficial,
aangezien @chanel al behoort aan ... een twintigjarige dame uit Canada.
Chanel Bronin, ondertussen 20 jaar oud, is al sinds 2011 onder de naam @chanel te vinden op het social media platform, en dat is niet naar de zin van het modehuis.
Momenteel
moet de Canadese namelijk hard knokken om de rechten op haar
Instagram-naam te behouden. Haar account werd al eens verwijderd (het
werk van modekoning Karl Lagerfeld?), om vervolgens twee weken later
weer actief te zijn, minus twee foto's die misleidend zouden kunnen zijn
(zoals een foto van een tekening met de bekende CC-logo).
Wij zijn alvast benieuwd hoe deze Instagram-oorlog afloopt. (br.hln)