Vrees jij bij elke
kuch dat jij de Mexicaanse griep hebt opgelopen? Dan kun je nu
stijlvolle voorzorgsmaatregelen nemen, het lijkt alsof de Britse
designers Dr. Noki deze epidemie voorspelde toen hij heel fashionable
mondmaskers ontwierp.
Pareltjes Dr.
Noki draagt zelf al 10 jaar een maskertje in het openbaar, de designer
heeft geen primeur met zijn stylish mondmaskers. Tijdens de
SARS-epidemie droegen al talloze Aziaten kunstwerkjes voor hun mond.
Maar hij is wel de eerste die zulke exotische en vooral glamoureuze
exemplaren ontwerpt. Wij zijn vooral fan van zijn driehoekig exemplaar
bezet met pareltjes, zelf draagt hij er graag eentje met Spiderman
erop.
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Valse nagels laten zetten, verhoogt risico op kanker
Vrouwen die regelmatig valse nagels laten zetten, hebben meer kans op huidkanker. Dat blijkt uit een Amerikaanse studie.
Volgens onderzoekers zou het de UV-lamp zijn die de huidkanker veroorzaakt. Die lampen worden gebruikt om valse nagels vast te zetten, maar zouden zoveel straling geven dat ze de huidcellen beschadigen.
Niet alleen de lamp is gevaarlijk, ook de gebruikte chemicaliën kunnen allergische reacties op de huid veroorzaken.
Wie regelmatig valse nagels laat zetten, wordt aangeraden om zijn handen regelmatig te controleren op tumors of gezwellen. (br.hln)
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up nieuwste trend door crisis
Multifunctionele make-up en verzorgingsproducten worden alsmaar populairder bij de vrouwen. Volgens experts heeft de economische crisis hen prijsbewuster gemaakt, waardoor ze kiezen voor kwaliteit én kwantiteit.
De nieuwste foundations zijn een dagcrème, foundation en zonverzorging ineen. Zonnepoeders kunnen ook als oogschaduw gebruikt worden en lippenstift is plots ook een blush. Al deze nieuwe 'dubbele' werkingen zorgen voor een enorme verkoopsstijging. Dat stelt het marktonderzoeksbureau Mintel vast. (br.she)
Grote mensen
hebben voordelen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat ze dominanter
overkomen zodat ze sneller carrière en dus een hoger salaris
opstrijken.
Eerste indruk Vooral
bij eerste indrukken doen grote mensen hun voordeel. Ze stralen meer
maturiteit uit. Als je groot bent, kijk je letterlijk neer op anderen.
Hierdoor worden grote gestaltes meer gestimuleerd en hebben ze meer
zelfvertrouwen.
Tips Minder grote mensen hoeven niet meteen te wanhopen. Er zijn manieren om langer over te komen.
-Kies kleding in gelijke kleuren. Hierdoor lijk je lang en mager.
-Zorg
dat je lichaam er niet onderverdeeld in blokken. Vrouwen lijken langer
in een jurk en mannen kunnen langer lijken wanneer ze een dunne riem
dragen in dezelfde kleur als de broek.
-Kies verticale
motieven en details. Zo helpen dunne verticale strepen, een zichtbare
zoom, aparte knopen of een opvallende das.
-Draag schoenen met hoge hakken.
-Zorg voor een goed figuur en/of verlies gewicht. Als je dunner bent lijk je automatisch langer.
Gisele Bündchen stelt nieuwe collectie ecoslippers voor
Het Brazilaanse
supermodel presenteerde deze week in Madrid haar nieuwste collectie
schoenen voor het merk Ipanema. Dat staat voor ecovriendelijke
slippers, in het gamma zitten zowel chique als casual exemplaren.
Goede doel Gisele
ontwierp de collectie werd rond vijf verschillende thema's. De schoenen
Botany, Fern en Bean zijn wat chiquer en passen voor een avondje uit.
Terwijl Leaf en Life eerder casual zijn en geschikt zijn voor elke dag.
Een deel van de winst van de verkoop zal geschonken worden aan het
project 'Forests of the Future', dit financiert de herbebossing van
Brazilië. Gisele werkt als sinds 2002 met het merk samen en
presenteerde al heel wat succesvolle collecties. In België kun je de
slippers bestellen bij La Redoute vanaf 27 euro.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de lederwarenzaken voor 199 euro.
De handtas van een fashionable mama moet functioneel maar vooral mooi
zijn, gelukkig zijn er heel wat exemplaren die beide combineren. Moet
jij je gezin steevast 'subtiele hints' voor moederdag geven, dan kunnen
onderstaande handtassen alvast wat inspiratie bieden.
Handtas van Leontine Hagoort, verkrijgbaar in de parfumerie voor 69 euro.
Folklore De
handtassen van Leontine Hagoort fleuren meteen elke sobere outfit op.
In haar collectie komen de thema's western, folklore, vintage en hippie
vaak terug. De designer werkt met hoogwaardige materialen en mooie
details, die net dat ietsje meer geven. We zijn alvast fan van deze
roze handtas en het beige tasje.
Speels van Oilily De
lentelijn van Oilily is vernieuwend met trendy metallic en hippe
vogelprint, maar toch herkenbaar. Deze tassen staan voor praktisch en
stevig, terwijl het design heel speels is.
Deze handtas van Oilily is voor 95 euro verkrijgbaar bij de parfumerie.
Het
luxemerk Gucci wil zijn merk uitbreiden met een eigen cosmeticalijn.
Gucci is een van de laatste modemerken die de stap nog niet gewaagd
heeft.
"Ik vind het een goed idee om de stap te wagen. We zijn
nog bezig met het ontwerp, maar de verpakking die ik zou willen heb ik
wel al bedacht", vertelt Frida Giannini.
Gucci lijkt voorlopig
één van de enige luxemerken die niet in aanraking komt de recessie.
Vorig jaar alleen al maakte het bedrijf ruim 8 miljoen euro winst.
Het moet niet altijd Victoria Beckham zijn die een nieuwe trend
lanceert, ook Beyoncé kan er wat van. Gisteren verscheen ze na opnames
voor de show met David Letterman in New York in een heerlijke witte
jurk mét open toe-pumps, die ondertussen al de cornettoschoen worden
genoemd.
De
vorm van de hak (breed bovenaan, smal onderaan) doet aan het bekende
hoorntje denken, de bolle versiersels op een bolletje ijs: de link is
snel gelegd.
Obessie Overigens lijkt het
erop dat Beyoncé een obsessie voor schoenen heeft ontwikkeld. Steeds
vaker wordt ze in bijzonder opvallende en fraaie exemplaren gezien.
Voor de opnames van de show had Beyoncé een andere, blauwe, jurk aan
en, natuurlijk, ook andere schoenen. Beroemde schoenen: de gouden
Odyssey-schoenen van Ruthie Davis.
Eerder dit weekend was ze
op stap met manlief Jay-Z in Soho en daar verscheen weer een paar
opvallende schoenen. Schoenen waar Madonna vorig jaar al mee gezien
werd... een minder slimme fashionista-zet dus.
Net als bij Chanel en Lagerfeld kwam ook het witte thema bij Givenchy terug. De ontwerper Riccardo Tisci ging voor ingetogen lange jurken in lichte en los gedrapeerde stoffen. De collectie getuigt van eenvoud, wat wel opviel was dat enkele modellen gesluierd over de catwalk gingen.
Tisci onderstreepte dat dit geen verwijzing naar de boerka is. Daarnaast zagen we schitterende bandagejurken die strak om het lijf zitten en elke vrouwelijke vorm benadrukken. De ontwerper zette ook sterke vrouwen in lederen korset en short neer.
De kooischoen is uitgegroeid tot de schoenen rage van dit modeseizoen. Er wordt over getwittert, geblogt en gesproken
Deze zomer rooster je je voeten! In de orginele Stefano Pilati voor YSL cage shoes, (prijs: rond de $1000), of in een goeie look-a-like. (br.style today)
Swarovski is klaar om de juwelenmarkt te veroveren. Na kristallen poppetjes, kwam het merk al op de proppen met prachtige oorbellen, ringen en halskettingen. Nu wil het de laatste niche innemen door een eigen horlogelijn te lanceren.
De lijn bestaat uit 45 modellen en biedt bijna alle verschillende horlogestijlen aan. Alle horloges zijn bezet met de nodige Swarovski-kristallen, maar variëren van hoekig mannelijk naar rond en verfijnd vrouwelijk.
Alle uurwerken garanderen een 'Swiss-made' kwaliteit in combinatie met de luxe waar Swarovski voor staat.
Nederlandse modellen lijken het stereotype beeld van domme ganzen ver achter zich te laten. Uit een onderzoek van het modellenbureau VIP Promotions blijkt namelijk dat bijna driekwart van de modellen een hogeschoolopleiding of hoger heeft genoten.
Tijdens het onderzoek werd ruim 200 modellen naar hun opleidingsniveau gevraagd. 32% beschikte over een universitair diploma, 40 % heeft een opleiding aan een hogeschool succesvol afgemaakt. Slechts een kwart heeft geen of een laag diploma op zak.
"Door programma's als Beauty and the Nerd leeft bij het grote publiek het idee dat mooie mensen dom en simpel zijn. Dit onderzoek laat zien dat dit een verkeerd beeld is", besluit Dennis Schouten, manager van het modellenbureau. (br.she)
Isabella Rossellini (56) doet een oproep om oudere modellen op te
voeren in advertenties voor cosmeticaproducten. "Ik heb er geen
boodschap aan als jonge modelletjes antirimpelcrèmes aanprijzen",
argumenteert de Italiaanse actrice die zelf model was in haar jongere
jaren.
Veertien jaar het gezicht van Lancôme In
1992, toen ze veertig werd, bedankte de Franse cosmeticareus Lancôme
haar voor bewezen diensten. Nadat ze veertien jaar het gezicht van
Lancôme was, werd ze vervangen door een jong model. Rossellini is ervan
overtuigd dat die wissel oudere klanten van Lancôme het merk de rug
deed toekeren. "Vrouwen willen leeftijdsgenoten zien die in
advertentiecampagnes schoonheidsproducten aanprijzen", oordeelt de ex
van Martin Scorsese.
Elegant en verfijnd "Ik
begrijp wel dat het er in de advertentiewereld om draait dromen te
verkopen, maar ik ben niet zeker dat vrouwen ervan dromen jong te
blijven. Ik doe dat alleszins niet. Ik droom ervan elegant en verfijnd
te zijn. Toen Lancôme me wandelen stuurde, hebben ze lang moeten zoeken
naar een vervangster. Alle onderzoeken wezen uit dat vrouwen blij waren
met een vrouw in haar veertiger jaren die antiverouderingscrème
aanprijst. Een meisje van in de twintig die dat doet, dat klopt niet".(br.hln)
De
actrice Emma Watson zou de nieuwste muze zijn van het modemerk
Burberry. Het modehuis zelf wil voorlopig nog niet kwijt of Watson ook
echt het nieuwe uithangbord van het merk wordt.
Watson is geen
onbekende in de beautywereld. Zo poseerde ze eerder al voor het
beroemde Chanelparfum 'Coco Mademoiselle'. Burberry zou met Watson
vooral de sprookjesachtige toer op willen gaan. Zo zouden ze volgens
insiders al werken aan bosachtige, mistige decors die zo uit een Harry
Potterfilm lijken te komen.
Het modehuis Yves Saint Laurent wil, ondanks de economische crisis, toch mee met zijn tijd. Speciaal daarom creëerde het iconische huis een groene collectie 'Home'.
'Home' komt er naar aanleiding van de gelijknamige film. De prent draait rond het klimaat en wil het bewustzijn danig vergroten, een doel waar ook YSL zich graag voor inzet.
Speciaal daarom ontwikkelde YSL een collectie van organisch katoen en exclusieve prints. De lijn bevat onder andere T-shirts, tassen en tanktops. (br.she)
Door het
lentezonnetje beginnen we al te dromen van hete zomerdagen op het
strand, aangevuld met zwoele avonden in strandbars. Deze zomer ga je
kleurrijk, casual én sexy naar het strand. Goed nieuws, de designers
hielden rekening met alle vrouwen, voor elk figuur vind je wel wat.
Sexy badpak Felle
kleuren zijn deze zomer helemaal trendy en dat geldt ook voor de
strandmode. Ga dus voor een exotische mix van heldere kleuren, die
steken mooi af tegen een gebruinde teint. Fleurige bloemenprints als
orchideeën en Afrikaanse patronen doen het ook goed. Het badpak is
helemaal terug van weggeweest. Vaak associeer je dat met allesbehalve
sexy dingen, maar deze zomer draait het allemaal rond sensuele
verleiding met asymmetrie, veel bloot weinig stof. Daarnaast kun je ook
niet missen met metallic kleuren en stijlvolle details als glitterende
borduursels en pailletten.
Bikini met bijpassende strandoutfit van Pucci.
Bikini voor elk figuur De
bikini blijft natuurlijk een vaste waarde wat strandmode betreft. Kies
voor een eentje met haltertop om trendy te zijn of zelfs een
asymmetrisch detail, dit leidt de aandacht af van je schouders. Vrouwen
die onzeker zijn over hun buikje hebben geluk, zij kunnen opteren voor
een retrobikini met hoog taillebroekje dat je probleemzone mooi
verstopt.
Retrobikini van H&M voor vrouwen met een buikje.
Strandoutfit Om meteen van het
strand naar de bar te gaan, zonder je te moeten omkleden, is een
strandoutfit deze zomer een must. Ook wat dat betreft, kies je voor een
opvallend ontwerp. Helemaal trendy is een bijpassende outfit, lekker
makkelijk want je hoeft niet na te denken of alles bij elkaar past. Qua
accessoires mag je ook terug gaan naar primitievere tijden: denk aan
grote, houten armbanden, een opvallende kralenketting en
folkloristische slippers. Leuk tenslotte je outfit op met een enorme
hoed en natuurlijk een gigantische zonnebril. Een verbrande huid is
helemaal 'not done' in deze tijden, neem dus steeds een goede
zonnecrème mee in je strandtas. (br.nina)
Nog steeds op zoek naar de perfecte parfumgeur? Vraag uzelf dan eerst even af wat u met uw reuk wil bereiken. Indien het antwoord is: me jong en jeugdig voelen, ga dan zeker voor de fruitige geuren. Onderzoek wees namelijk uit dat deze geuren je jaren jonger doet lijken.
Tropische vruchten en roze pompelmoes zijn niet alleen smulheerlijk, ze zorgen er ook nog eens voor dat je door anderen jaren jonger wordt geschat. Uit onderzoek blijkt namelijk dat mannen deze geuren associëren met jonge vrouwen en jeugdigheid, en daardoor proefpersonen tot 8 jaar jonger schatten.
Als je mascara opbrengt, kijk in de spiegel en naar beneden en breng de mascara in een zigzag beweging op.
Begin met aanbrengen aan de basis van je wimpers tot aan de uiteinden.
Breng zeker drie laagjes mascara aan. Hierdoor lijken je wimpers voller. Laat ieder laagje wel goed drogen, ongeveer een minuut.
Als
je rechte wimpers hebt kun je een wimperkruller gebruiken. Plaats de
open kruller aan de basis van je wimpers, knijp een paar seconden heel
zachtjes en laat dan weer los. Doe de handeling nog een keer maar dan
halverwege je wimpers. Breng mascara pas na het krullen op.
Verf je wimpers. Het krult en verdikt je wimpers niet, maar het zal zeker je oogopslag versterken.
Veeg
altijd het mascaraborsteltje langs de rand af. Hierdoor heb je geen
last van overtollige klodders die makkelijk vlekken kunnen veroorzaken.
Een synthetische stof bootst het gif van deze slang na.
Slangengif is het nieuwste wondermiddel tegen rimpels. Een goedkope
gezichtscrème die het gif van een Aziatische slang nabootst, belooft
hetzelfde effect op je huid als botox.
Goedkoop en efficiënt De
nieuwste wondercrème 'Lacura Wrinkle Stop' bootst gif van de Aziatische
Tempel Viperslang na en verlamt je gezichtspieren. Omdat deze hierdoor
niet langer samentrekken, kunnen er ook geen rimpels of lijntjes
ontstaan. Dit is niet de eerste crème op basis van synthetisch gif,
maar de goedkope prijs is wel een primeur. Voor de huidige versies
betaal je al gauw bijna 100 euro, 'Lacura Wrinkle Stop' kost 7 euro per
potje. En de crème blijkt echt te werken, uit klinische tests blijkt
dat als je hem twee keer per dag aanbrengt, je rimpels halveren in vier
weken. Daarnaast bevat het middeltje nog andere doeltreffende
ingrediënten als elastine, collageen, elastine, retinol en Q-10, meldt
nu.nl.
Lacura Wrinkle Stop
Aldi De crème zal vanaf eind april in
de Britse filialen van de supermarktketen Aldi verkocht worden, of je
het product ook in België zal kunnen kopen, is nog niet duidelijk. (br.hln)
Het Franse modemagazine Elle heeft het voor elkaar gekregen om acht modellen te strikken om zonder make-up te poseren.
Acht modellen, onder wie Eva Herzigova en Monica Bellucci, zijn zo
moedig geweest om zonder make-up of bewerkingen in Photoshop op de
cover van het Franse modeblad Elle
te poseren. Hoewel het magazine op die manier een einde wou maken aan
het ideale schoonheidsbeeld, staan de modellen een voor een stralend op
de foto's. 'Natuurlijke schoonheden bestaan dus echt', zegt Magali
Sibille, professioneel visagiste en gespecialiseerd in TV- en
filmmake-up. 'Er bestaan ideale huiden die het ook zonder make-up prima
doen voor een fotoshoot. Maar geloof me, ze zijn zeldzaam.' Met de
actie lijkt Elle tegemoet te komen aan de vraag van
vrouwenorganisaties om meer natuurlijke schoonheden in de schijnwerpers
te zetten. Eerder pakte zeep- en cosmeticaproducent Dove al uit met een
campagne waarin ook niet-slanke vrouwen mochten poseren.
Naast Eva en Monica zijn ook Sophie Marceau, Charlote Rampling, Inès de
la Fressange, Anne Parillaud, Karin Viard en Chiara Mastroianni te
bekijken in het magazine van 14 april (br.Het Nieuwsblad)
De beautywereld is al langer geïnteresseerd in de weldaden van orchideeën. Na jarenlang onderzoek ontdekten ze dat deze heerlijke geurende bloemblaadjes niet alleen weldadig zijn voor je humeur maar ook je gezichtsuitstraling een ongekende boost geven.
Het cosmeticamerk Guerlain begon al in 2006 met het onderzoeken en exploiteren van de weldaden van orchideeën. Dit jaar lanceren ze de Orchidée Imperiale White serum wat je algemene uitstraling een ongekende boost geeft. Voor een tube serum betaal je gemiddeld 409 euro.
Zoek je een minder dure bloemige oplossing? Dan biedt Garnier de Orchidee Vital aan voor 10,99 euro. De creme is gebaseerd op een krachtige antioxidantencocktail uit de bloemblaadjes van de orchideeën. De crème is bedoeld voor vijftigplussers en helpt je huid terug vitaal te maken. (br.she)
Als vervolg op de hoge hakken, dienen ook de oorringen heel lang gedragen te worden.
Op
de Louis Vuitton show werden modellen gespot met exemplaren van maar
liefst 15 cm. Sindsdien duiken lange oorbellen regelmatig op in glossy
magazines en in de oren van menige beroemdheden. Op de Golden Globes en de SAG's stalen de juwelenoorhangers van Drew Barrymore en Kate Winslet de show.
Voordelen Goed
nieuws is dat elke stijl veroorloofd is, zolang de juwelen maar lang
zijn. Alle materialen als hout of metaal, net als alle kleuren, zijn
welkom. Ook laten lange oorbellen je nek langer lijken.
Niet
onbelangrijk: het 'it' accessoire is makkelijker en ook goedkoper te
vinden dan pakweg schoenen of een handtas. Op naar de winkel! (br.nina)
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
Elite Model Look wedstrijd keert terug naar België
De Elite Model Look wedstrijd, die
beschouwd wordt als een van de meest prestigieuze modellenwedstrijden
ter wereld, keert na enkele jaren afwezigheid terug naar België. De
winnares van de wedstrijd sleept een contract van twee jaar in de wacht
bij modellenbureau Elite. Aan de wedstrijd, die opgericht werd in 1983,
nemen meisjes van over de hele wereld deel.
In het kader van de wedstrijd worden castings georganiseerd in
Brussel, Gent, Moeskroen, Bergen/Charleroi, Luik en Luxemburg. De
finale vindt in september in Brussel plaats. Het meisje dat de
nationale finale wint, zal vervolgens deelnemen aan een internationale
selectie in China.
Vorig jaar kwam de Belgische Louise Maselis (foto) als winnares uit de
bus. Zij moest zich echter in Nederland inschrijven aangezien de
wedstrijd sedert enkele jaren niet meer door het Belgische agentschap
georganiseerd werd. De reden hiervoor waren procedureproblemen met de
voormalige verantwoordelijke van Elite in België.
Ongeveer 350.000 meisjes nemen elk jaar deel aan de wedstrijden van
Elite Model Look. Om deel te kunnen nemen, moeten ze tussen 14 en 20
jaar oud zijn en minstens 1,72 meter groot zijn.(br;Het Nieuwsblad)
Het ochtendritueel van het gezicht opmaken kan bij oudere dames
ongelukken voorkomen. Cosmetica aanbrengen is volgens de onderzoekers
vergelijkbaar met een stretchoefening, het verbetert namelijk het
evenwicht en de coördinatie.
Betere houding De
onderzoekster bestudeerde 100 vrouwen tussen 65 en 85 jaar, ze wilde
eigenlijk het effect van make-up op het zelfvertrouwen onderzoeken.
Maar uit de studie bleek dat vrouwen die 's ochtends make-up
aanbrengen, een betere houding hebben en minder vallen dan degenen die
dat niet deden. Professor Patricia Pineau zegt dat de resultaten van
dit onderzoeken ongelukken kunnen voorkomen. "Vrouwen die make-up
dragen hebben duidelijk een betere houding."
Toch gevaarlijk Maar
het aanbrengen van make-up kan in sommige omstandigheden gevaarlijk
zijn. Een eerdere studie toonde namelijk aan dat veel vrouwen make-up
aanbrengen tijdens het autorijden en dat dit aanzienlijk je kansen op
een ongeluk verhoogt. (br.hln)
Links: wit, kanten jurkje asos.com, rechts: witte jurk van Chanel.
Hoewel de lentekleerkast van fashionista's gevuld is met kleur, kan je
wanneer je wil opvallen iets wit aantrekken. Vooral witte, vrouwelijke
jurkjes zijn helemaal trendy. Ga voor glamour met franjes en
pailletten, laat je inspireren door godinnen.
Godinnenjurk Tijdens
het inauguratiebal startte Michelle Obama een heuse trend met haar
asymmetrische, witte jurk met pailletten. Kies dus voor een
gelijkaardige jurk met godinnenlook. Wil je voor een sexy, glamour look
gaan? Opteer dan voor een wit kanten jurkje, ook een treffer deze
lente. Je outfit werk je af met zwarte accenten als een brede riem of
sexy sandalen.
Witte casual short van asos.com.
Casual Maar wit kan ook
casual zijn. Met een denim shortje of skinny jeans zie je er meteen
lentefris uit. Voor een sportieve look combineer je met ballerina's,
voor supervrouwelijk ga je voor stijlvolle pumps. Om helemaal
fashionable te zijn, contrasteer je met een kleurrijke blouse of blazer. (br.nina)
Een maatpak van plastic flessen is het nieuwste ecologische alternatief op de vervuilende kledingindustrie. Niemand minder dan de grote Britse winkelketen Debenhams introduceerde het 'plastic' maatpak.
De ecologische lijn bestaat uit een trendy, geklede broek en een gecentreerd jasje. Het maatpak bestaat uit 50 plastic flessen die worden gewassen, gemalen en gesmolten tot een zachte polyester.
"Niet alleen ziet het geheel er zeer fashionable uit. Mode moet ook milieuvriendelijk blijven. Speciaal daarom ontwikkelden we maandenlang dit ecologische alternatief", vertelt de woordvoerder van Debenhams. Voor een ecologisch jasje betaal je gemiddeld 39 euro, een broek kost 22 euro. (br.she)
Mannen die zich
elke dag netjes scheren, zouden meer succes uitstralen. Het merendeel
van de dames (73%) en de heren (63%) is het daarmee eens. Wie succesvol
wil zijn, moet aan zijn uiterlijk werken. Scheren hoort daarbij. Dat
blijkt uit een internationaal onderzoek van Gillette.
Geurtje Een
mooi uiterlijk begint met modieuze, verzorgde kleding en gladgeschoren
kaken. Wie hogerop wil geraken of succesvol wil overkomen, dient deze
regels maar beter te hanteren. Een mooie, gezonde huid lijkt mannen ook
belangrijk, vrouwen opteren volgens het onderzoek liever voor een
lekker geurtje.
Baarden Eerder werd al
gefluisterd dat mannen met baarden niet of nauwelijks aan de top
geraken. Er zijn uitzonderingen zoals Richard Branson, maar over het
algemeen zijn weinig baarden te vinden in directiekamers.
Heren
met baarden worden nog altijd geassocieerd met de Woodstock-generatie
en aanzien als anti-kapitalistisch of academisch. (br.Nina)
Adidas werd beroemd met een simpele sportschoen met drie strepen. Voor
hun 60ste verjaardag wilden ze iets specialer doen. De klassieke
Adidas-schoen kreeg diamanten mee van 0,2 karaat. De zwart-witte schoen
werd versierd met een blinkend Adidas-logo én een hondenlabel. 600 euro
kost zo'n paar exclusieve Adidassen. Of de schoen in België te koop is,
is niet duidelijk. In Nederland zullen enkele geselecteerde
Adidas-winkels de schoen zeker wel verkopen. (br.hln)
Hoge hakken zijn in en het mag gezegd, ze staan beeldig bij elke vrouw.
Een hakje maken de benen sierlijker en de outfit eleganter. Hoe mooi de
nieuwste pareltjes ook staan, wie erop rondloopt als een olifant in een
porseleinenwinkel of als een bouwvakker, is eraan voor de moeite.
1. Begin niet te hoog.
Zoek schoenen met een steviger hakje rond de vijf centimeter. Probeer
enkellaarsjes, die vaak wat lager bij de grond ogen. Kan je hiermee
overweg, kan je overschakelen op een hogere variant van ongeveer acht
of tien centimeter. Een gouden tip: ga met je hakken aan op je tenen
staan. Zolang je hakken minimaal twee centimeter de lucht in kunnen, is
de hakhoogte prima. Lukt dit niet, is de hakhoogte te hoog.
2. De sleehak
is ook in en superhandig om te oefenen. Dat komt omdat dikkere zolen
beter de schok van je stappen absorberen en daardoor loop je
comfortabeler.
3. Kies pumps of laarzen die goed passen
en niet knellen. Speciale gelkussentjes bieden een beetje steun bij het
lopen op hoger niveau en gaan het branderig gevoel tegen onder de bal
van je voet. Neem ook overal blaarpleisters mee. Zodra je voeten
beginnen knellen en er pijn opduikt, gaat het van kwaad naar erger.
Pijn is duidelijk van je gezicht af te lezen en dat is nefast voor je
hele 'look'.
4. Oefening baart kunst. In het
geval van hoge hakken geldt dat zeker. Loop niet te snel en probeer de
juiste balans te vinden. Hou je knieën zo soepel mogelijk en probeer
een beetje te veren in plaats van zo hard mogelijk je hakken neer te
zetten. Volgende regel is essentieel: hoe hoger de hak, hoe kleiner de
stap.
5. Luister naar het ritme van de
klikklakkende schoenen en tracht dit ritme aan te houden. Hou je rug
recht en leun iets naar achteren voor een mooie, zelfzekere houding en
goede balans.
6. Draag je hoge hakken zeker niet elke dag.
Gezond zijn hakjes niet, dit kan leiden tot een verzakking in je voet
waardoor je nooit meer op hoge hoogte zal mogen lopen. Ook de spieren
in je kuiten prefereren plattere schoenen.
7. Roosters, kasseistraten, roltrappen of ander onregelmatig wegdek, zijn voorzichtig te betreden. Je zal niet de eerste zijn die het hakje verliest als je erover loopt.
Met een dikke zwangere buik is het niet evident om je nog te scheren op
de intieme plekjes. Geen nood: enkele Nederlandse jongeren hebben een
scheermes van 40 centimeter ontworpen waardoor dat wél mogelijk wordt.
De jongeren merken ook op dat het ook kan gebruikt worden door wie
minder lening is (geworden). Dat schrijft de Nederlandse site nu.nl op
haar website. De jongeren noemden het product The Sheer. Of het ook
echt op de markt komt, valt nog af te wachten.
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Dubbel goed nieuws voor fans van Trinny & Susannah. De stijlgoeroes zijn binnenkort niet alleen terug op het scherm te zien, maar ze komen ook voor het eerst naar België. Afspraak op woensdag 6 mei in de Stadsfeestzaal shopping in Antwerpen.
Trinny Woodall en Susannah Constantine helpen vrouwen al jaren om hun eigen foute look overboord te gooien en te veranderen in een stijlvolle glamourgirl. Ze staan vooral bekend om hun onverbloemde kritiek. Restylen
In het nieuwe seizoen, dat binnenkort te zien is op Vitaya worden de rollen voor één keer omgekeerd. De stijlgoeroes kruipen voor 24 uur in de garderobe én het leven van enkele extreme dames met een eigen aparte kledingstijl. Daarna is het weer aan Trinny en Susannah, dan moeten zij proberen de vrouwen alsnog te restylen.
Op 6 mei tonen ze hun modekennis ook in Antwerpen. Trinny en Susannah laten hun kunstjes vanaf 14 uur zien in de Stadsfeestzaal van Antwerpen. (br.she)
Bij het begin van de zomer proppen we onze wintertenen maar wat graag in open schoentjes, liefst met een waanzinnige hak om onze benen extra te benadrukken in die lenterokjes. Spijtig genoeg veroorzaakt deze knelling ook al te vaak wrijving en druk waardoor blaren niet ver weg zijn. Om deze ongemakken doeltreffend tegen te gaan, ontwikkelde Hansaplast de Anti-blaar gel.
Voorkomen is beter dan genezen
De huid wordt blootgesteld aan wrijving en voortdurende druk en raakt uiteindelijk geïrriteerd. De opperhuid beweegt constant waardoor er uiteindelijk een ruimte tussen de bovenste en de onderliggende huidlaag ontstaat. In deze ruimte, die de vorm aanneemt van een bel, komt vocht en zo ontstaat een blaar. Voortaan voorkomt Hansaplast deze ongemakken dankzij een nieuwe innovatie: de Anti-Blaar Gel.
Deze transparante gel, op basis van silicone, versoepelt de huid en vermindert wrijvingen op de opperhuid. Met het schuine uiteinde is het gemakkelijk om een fijn laagje aan te brengen op de gevoelige zones. Dit laagje Anti-Blaar Gel vormt een buffer tussen de schoen en de voet om deze te beschermen tegen irritaties. De gel voorkomt dus op een doeltreffende manier de vorming van blaren en biedt gedurende 6 uur bescherming, zelfs bij hoge temperaturen.
De kleine tube Anti-Blaar Gel past perfect in de handtas of in het handschoenkastje van de auto en biedt een originele en onmiddellijke remedie tegen blaren. Aanbevolen verkoopprijs: 4,50. (br.she)
Designer Ora-Ito
heeft een parfum op de markt gebracht dat inwerkt op het humeur. Geuren
doen dat sowieso, maar deze bevat twee stoffen die dieper inwerken op
het moraal.
Chemische stoffen Het
is niet de eerste keer dat Ora-Ito creatief aan de slag gaat met
parfum. Eerder maakte hij al een dergelijk, gelukkigmakend setje met
het merk Smiley. Deze keer maakt hij niet enkel blij, maar pakt hij ook
antidepressieve gevoelens aan. Daarvoor zitten in de producten
théobromine en phénylethalamine, die inwerken op het humeur.
Inhoud De
hele kit bestaat uit het parfum Smiley, een lichaamscrème, pastilles
voor in bad en een massage-olie. Het kitje is te koop bij oa
Cosmeticary in Brussel en Antwerpen voor 54 euro, online via (br.nina)
Gucci, Versace, Brioni and Anna Molinari willen de slachtoffers van de
aardbeving in Italië financieel steunen. De Italiaanse modehuizen zijn
zwaar onder de indruk door de recente gebeurtenissen. Brioni's
CEO Andrea Perrone: "we zijn geschokt door de omvang van de ramp.
Zovelen hebben niets meer. Ook wij maken deel uit van de Abbruzo regio
en zijn nauw betrokken bij de gebeurtenissen. Het zal tijd en geld
vragen om het leven hier te herstellen".
Geen schade Veel
Italiaanse modehuizen hebben hun hoofdkwartier in de ruimere regio.
Volgens Perrone werd geen schade aan de fashionhuizen vastgesteld door
de lokale overheid. Wel blijft er gevaar omdat er nog naschokken kunnen
gebeuren.
Madonna Meer dan 20.000 mensen
zijn dakloos. Ook Madonna beloofde hulp en wil 500.000 dollar schenken
aan Abruzzo, de heimat van haar vader. (br.hln)
Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen de 25 en 30 jaar volgen de trends weergaloos. Eenmaal de dertig gepasseerd wordt dat trendgevoel steeds meer afgezwakt. Dat blijkt uit een enquête bij 3.000 Britse vrouwen tussen 20 en 60 jaar.
Jonge vrouwen zijn erg begaan met mode en beauty. Ze geven gemiddeld een kwart van hun maandelijkse inkomen uit aan kledij en cosmetica. Eenmaal de dertig voorbij geven de vrouwen nog maar een 19% uit aan deze hebbedingen.
Leeftijd heeft echter geen invloed op onze ijdelheid. We staan gemiddeld 12 maanden tijdens ons leven voor de spiegel onszelf te keuren. (br.she)
40 procent van de Australische vrouwen heeft een E-cup of een nog
grotere bh-maat. Dat blijkt uit cijfers lingerieleveranciers. Experts
wijten deze 'groei' vooral aan het obesitasprobleem en het gebruik van
anticonceptiemiddelen.
L-cup In
de jaren '50 was de meest voorkomende bh-maat een B-cup, dat is drie
maten kleiner dan de huidige E-cup. Bij het lingeriemerk Myer is de
verkoop van E-cups de laatste vijf jaar met acht procent gegroeid. Het
merk Berlei merkte ook een stijging van acht procent bij de verkoop van
grote maten. Het Australische lingeriemerk Eveden Australia lanceerde
vorig jaar zelfs een L-cup, omdat er zoveel vraag naar was.
Obesitas Passpecialiste
Victoria Jubb zegt dat het obesitasprobleem mee verantwoordelijk is
voor de steeds grotere wordende borsten van vrouwen. Maar ook het
aantal slanke vrouwen met grote borsten stijgt. "Ik merk dat veel
meisjes met een smalle taille ook een grote boezem hebben. Onze best
verkopende maat is een 10I." Plastisch chirurg Mark Goyen zegt dat hij
dubbel zoveel borstverkleiningen uitvoert als 10 jaar geleden. "Er is
een duidelijke stijging. Er bestaat geen twijfel dat deze problematiek
vooral veroorzaakt wordt door obesitas. Ik neem het vaakst vetweefsel
weg bij borsten."
Hormonen Cardioloog Ross
Walker zegt dat kunstmatige oestrogenen in voeding, plastics en
cosmetica ook de oorzaak zijn. Als laatste is ook de pil
verantwoordelijk volgens experte Edith Weisberg: "De pil met een hoge
dosis hormonen kunnen voor een toename van het borstweefsel zorgen."
Minder sport Een
grote boezem weerhoudt veel vrouwen ervan te sporten, aldus professor
Jenny O'Dea. Dit maakt het moeilijker voor hen om af te vallen,
waardoor de borsten alleen maar groter zullen worden. "Uit onderzoek
bleek dat vrouwen met grote borsten sport vermijden, omdat ze het
lastig vinden. Terwijl we net dikke vrouwen willen aansporen zo actief
mogelijk te zijn." (br.hln)
Het staat nu ook 'wetenschappelijk' vast: een
vrouw verandert graag en vaak van look. Gemiddeld 26 keer in haar leven
wisselt ze van kapsel of vernieuwt ze de hele inhoud van haar
kleerkast, hebben onderzoekers uitgedokterd.
Van look
veranderen doen we allemaal want voor een stuk is dat een natuurlijk
proces. Als kind loop je met Mickey Mouse op je truitje, maar als je
eenmaal tien bent wil je van onnozele figuurtjes niks meer weten. Eens
je zestien bent, ga je zelf bepalen wat je mooi vindt: vaak wat de
trend van de dag beveelt. Nog tien jaar later hoeft het niet zo nodig
meer de laatste mode te zijn, zeker niet als je in het beroepsleven
bent gestapt. Op kantoor is een Indische hippierok not done en
dus voltrekt er zich alweer een verandering in je look met die eerste
stijlvolle tailleur. De wissels volgen elkaar minder snel op naarmate
je ouder wordt, maar toch zal je look op je vijftigste evenmin dezelfde
zijn als die op je zeventigste.
Behalve die
natuurlijke evolutie, kiest een vrouw ook verschillende keren in haar
leven voor verandering. En dat hoeven niet eens zo'n dramatische
stijlbreuken te zijn. Een nieuw kapsel bijvoorbeeld. Al zijn er ook
vrouwen die zichzelf af en toe een complete restyling gunnen: nieuw
haar én nieuwe make-up én nieuwe kleren. Dat komt volgens de Britse
onderzoekers vooral voor bij vrouwen die een ommekeer in hun leven
meemaken. Een echtscheiding is voor 37 procent van de vrouwen het
signaal om helemaal van uiterlijk te veranderen.
Je look eens stevig updaten stimuleert bij ruim 80 procent van de
vrouwen het zelfvertrouwen. 'Hoe beter we er uitzien, hoe meer tevreden
we zijn met onszelf. Je een nieuwe stijl aanmeten is dus een gezonde en
constructieve manier om je zelfbeeld op te krikken', zegt psychologe
Corinne Sweet.
En dat hoeft niet duur te zijn.
Een nieuwe lippenstift of wat andere make-up kunnen je stijl al
veranderen. 'Combineren' is het toverwoord. Koop enkele kledingstukken
die helemaal je nieuwe ik weergeven en combineer dat met wat je al
hebt. Minder duur dan alles ineens veranderen en het laat je de tijd te
bepalen of je nieuwe look wel écht is wat je ervan verwachtte.(br.Het Nieuwsblad)
Het badpak is er
nog steeds. Beter zelfs, het is goed op weg om een must te worden in
een trendy zomergarderobe. Natuurlijk heeft de bikini nog veel
aanhangers, maar de fashionista's, heen en weer geslingerd tussen hun
zonnekapitaal en de eisen van de mode, kiezen steeds vaker voor een
badpak.
Asymetrische vormen.
Kleuren en motieven Effen,
met contrasterende vlakken of exclusieve prints: keuze is er te over.
Felle kleuren, bedrukt met stippen, met grote dessins, een mix van
effen en bedrukt of met motieven die aan tattoo's doen denken.
Opvallend is de kleurenrijkdom waarbij koraaloranje, appelgroen,
langunablauw, Indisch roze, mokka, vanille, chocolade of pimentrood
wedijveren met wit en zwart.
Grote tattoo-motieven.
Zilver en goud Deze
zomer zet ook de Bling Bling attitude door. Zilver en goud zijn al
gesignaleerd, met hier en daar een licht futuristische stijl in
zwart/zilver en wat luxueuzer in chocoladebruin/goud.
Versneden Niet
enkel de felle kleuren zijn opmerkelijk deze zomer, maar ook de
trikini's. Trikini's zitten tussen badpak en bikini met een verbinding
tussen onder- en bovendeel. Met de cut-out badpakken geef je nog meer
bloot dan met een bikini. Wie sensueel wil flaneren op het strand, weet
wat te kopen. (br.nina)
De huid is het grootste orgaan van ons lichaam. Om ons te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf heeft de huid het mechanisme om zich steeds maar weer te vernieuwen. Dat zie je bijvoorbeeld heel duidelijk als je in bad bent geweest en je daarna stevig afdroogt: dan vallen er schilfertjes van je huid. Dat zijn dode huidcellen. Verder heeft je huid te maken met vocht- en vetgehaltes die mede verantwoordelijk zijn voor het type huid dat je hebt. Overigens kan dit in de loop van de jaren veranderen.
Normale huid Jonge vrouwen hebben vaak een normale huid. Bij dit huidtype zijn de poriën nauwelijks zichtbaar en de huid ziet er dan ook prachtig fijn en gaaf uit. Hoewel daar meest anders over wordt gedacht, is deze huid behoorlijk kwetsbaar. Vanaf het twintigste levensjaar begint de jonge, normale, huid al minder vet en vochtig te worden, waardoor de structuur veranderd.
Vette huid
Grove poriën, een glimmende neus en voorhoofd, regelmatig last van pukkeltjes en andere onzuiverheden? Dan heb je een vette huid. Door een te grote talgproductie komt het vet er via de huid weer uit, waardoor je het glimmende effect krijgt. Ook kunnen er verstoppingen in de huid ontstaan waardoor er bijvoorbeeld meeëters ontstaan. Een vette huid gaat dan ook vaak samen met acne. Verandering in de hormoonhuishouding en een goede verzorging zorgen er voor dat de huid weer in balans komt.
Droge huid Voelt je huid na het douchen trekkerig aan en zijn er duidelijk (lach)rimpeltjes zichtbaar in je gezicht? Dan heb je een droge of wel een vochtarme huid. Vaak ziet dit huidtype er wel goed uit, maar door het gebrek aan vocht is de kans op rimpels groter dan bij bijvoorbeeld een vette huid. Om je huid mooi en gezond te houden, is een ding belangrijk: smeren! Gebruik twee keer per dag ene crème. Zeker voor jongere vrouwen hoeft het geen duur product te zijn. Als je er maar wat opsmeert dat past bij een droge huid.
Gevoelige huid
Naarmate bij deze huid ook de jaren vorderen zal dit huidtype steeds
droger en vochtarmer worden maar dezelfde remedie als hierboven geldt
gezond leven en smeren, smeren. Een bijzondere eigenschap van dit
huidtype is de bijzondere gevoeligheid. Bijv. voor zaken als wassen met
zeep (voor dit huidtype zeer af te raden, trouwens ook voor alle andere
huidtypen) jjzige wind, zon en soms is dit huidtype zelfs gevoelig voor
gewoon water. Ook hier zijn hele goede crèmes voor in de handel.
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Meer
dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat
blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen
vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van
dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de
vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête
van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de
vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar
buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts
zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis
heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef
er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze
niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te
dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale
vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral
bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op
vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch
met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat
vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun
vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook
andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans
weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de
bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat
ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren
onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen
geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar
geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen
worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten.
Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom
mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk
met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk
om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat
complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd
blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf
relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
De zon is er en de rokjes mogen weer uit de kast. Niet enkel
zelfbruiners en zonnebankcentra doen gouden zaken, ook de
ontharingsproducten kennen deze dagen een piek.
Stijgende omzet Met
het verschijnen van de eerste zonnestralen, moeten de benen bloot.
Volgens ontharingsproducent Veet worden deze dagen weer massaal veel
epileerproducten verkocht. In het voorjaar piekt de omzet. Blijkbaar
ontharen dames vooral bij het begin van de lente en wanneer de benen
echt bloot mogen.
Scheren Opmerkelijk is
dat dames in onze contreien vooral naar het scheermesje grijpen. Omdat
we hier minder veel zonnestralen zien, volstaat een behandeling met
schuim en mesje. In warmere oorden worden duurzame ontharingsmethodes
gebruikt, omdat dames daar langere tijd met blote benen flaneren.(br.hln)
Niet voor niets
smeren dames graag een vleugje blusher op de wangen. Vrouwen met een
rozige huidskleur, worden immers gezonder en aantrekkelijker ingeschat.
Een recente studie toont dat aan.
Onderzoek Vrijwilligers
dienden aan de Universiteit van St. Andrews digitale foto's te bewerken
om de subjecten een gezonde indruk te geven. Vrijwel alle deelnemers
voegden meer rode tinten toe aan elk gelaat. De vrouwen kregen allen
meer kleur toegediend dan de mannengezichten.
Zuurstofrijk Wie
gezond is, heeft zuurstofrijk bloed en dat zie je, weliswaar subtiel,
aan de tint van de huid. Onderzoekers zijn verwonderd dat vrijwel alle
vrijwilligers deze verschillen kunnen opmerken.
Tips De
gelaatstint is belangrijker dan gedacht om de andere aantrekkelijk te
vinden. Om die begeerde roze tint te verkrijgen, raden de onderzoekers
aan voldoende te bewegen en te stoppen met roken.(br.hln)
Fans van de film Sex and the City herinneren zich zeker de
memorabele jurk die het hoofdpersonage Carrie Bradshaw, vertolkt door
Sarah Jessica Parker, droeg tijdens haar huwelijk met Mister Big. De
jurk, ontworpen door Vivienne Westwood is twee jaar na uitbrengen
razend populair bij toekomstige bruidjes.
"De Carrie bruidsjurk komt van onze Herfst/Wintercollectie 2007.
De jurk was het pronkstuk van de lijn, en omvatte alles waar het merk
Vivienne Westwood voor staat. Hij was al geliefd bij de kenners, maar
sinds hij is opgedoken in de Sex and the City film is hij razend
populair bij aanstaande bruidjes", vertelt de woordvoerder van Westwood
tegen Vogue.
Online kunnen ze de vraag naar het iets kortere model niet
bijhouden, en ook in de winkel zelf loopt het storm voor de peperdure
jurk. Omdat de jurk namelijk volledig met de hand gemaakt wordt betaal
je maar liefst 12.000 euro voor het hebbeding.(br.she)
Presentatrice van
America's Next Topmodel Tyra Banks wilde voor het nieuwe seizoen van de
serie enkel 'kleinere' modellen selecteren. Maar haar plannen zullen
geen werkelijkheid worden omdat de modewereld vurig reageerde en hier
niet klaar voor blijkt te zijn.
Kate Moss uitzondering Agent
Ellis, die al talloze topmodellen ontdekte, vindt het een belachelijk
idee, meldt styletoday.nl. "Meestal vind ik mijn modellen gewoon op
straat, dan heb ik geen speciale eisen, ik pin mij niet vast op één
specifiek type. Maar wat de lengte betreft, ligt dat toch nog anders.
Naar iemand die kleiner is dan 1,70 meter, kijk ik zelfs niet. Dat is
een absoluut minimum. Kate Moss is één van de enkelingen die het zo ver
geschopt heeft met een klein postuur. Maar zij is een uitzondering
omdat ze voor de rest echt alles mee heeft." (br.hln)
Kate Moss is al aan haar negende modeseizoen toe voor de Britse modeketen Topshop. Ze ontwierp al rockstukken, ultrakorte hotpants en jurken met klauwen van een luipaard. Maar mode-experts roepen haar nieuwste collectie nu al tot haar grootste hit uit. Folkloristische bloemenprints zetten deze keer toon in de lijn die op 2 april gelanceerd wordt.
Een voorproefje van de lentecollectie die op 2 april gelanceerd wordt
Prints Kate Moss ging voor haar nieuwste lentecollectie aan de slag met heel wat prints. De lijn oogt heel fris en een tikje folkloristisch. Ze herwerkte drie bestaande Libertypatronen en noemde één van hen 'Lilabell' naar haar dochtertje Lila. Er is ook nog de Kate Nouveau en de Poppy, die heel fris en schattig oogt.
Gillende fashionista's Verder bevat de collectie korte jasjes en lange elegante avondjurken. Je moet er helaas wel wat voor over hebben, voor de jurken betaal je ongeveer 280 euro. De lancering van de lijn van Kate Moss gaat traditioneel gepaard met een horde gillende fashionista's die om 9 uur 's ochtends al aan de deuren van Topshop staan te drummen, dat zal dit jaar niet anders zijn. Wil je toch je slag slaan en een stuk van dit topmodel scoren, probeer het dan via de webshop. De collectie wordt gelanceerd op 2 april.