Mannen die zich
elke dag netjes scheren, zouden meer succes uitstralen. Het merendeel
van de dames (73%) en de heren (63%) is het daarmee eens. Wie succesvol
wil zijn, moet aan zijn uiterlijk werken. Scheren hoort daarbij. Dat
blijkt uit een internationaal onderzoek van Gillette.
Geurtje Een
mooi uiterlijk begint met modieuze, verzorgde kleding en gladgeschoren
kaken. Wie hogerop wil geraken of succesvol wil overkomen, dient deze
regels maar beter te hanteren. Een mooie, gezonde huid lijkt mannen ook
belangrijk, vrouwen opteren volgens het onderzoek liever voor een
lekker geurtje.
Baarden Eerder werd al
gefluisterd dat mannen met baarden niet of nauwelijks aan de top
geraken. Er zijn uitzonderingen zoals Richard Branson, maar over het
algemeen zijn weinig baarden te vinden in directiekamers.
Heren
met baarden worden nog altijd geassocieerd met de Woodstock-generatie
en aanzien als anti-kapitalistisch of academisch. (br.Nina)
Adidas werd beroemd met een simpele sportschoen met drie strepen. Voor
hun 60ste verjaardag wilden ze iets specialer doen. De klassieke
Adidas-schoen kreeg diamanten mee van 0,2 karaat. De zwart-witte schoen
werd versierd met een blinkend Adidas-logo én een hondenlabel. 600 euro
kost zo'n paar exclusieve Adidassen. Of de schoen in België te koop is,
is niet duidelijk. In Nederland zullen enkele geselecteerde
Adidas-winkels de schoen zeker wel verkopen. (br.hln)
Hoge hakken zijn in en het mag gezegd, ze staan beeldig bij elke vrouw.
Een hakje maken de benen sierlijker en de outfit eleganter. Hoe mooi de
nieuwste pareltjes ook staan, wie erop rondloopt als een olifant in een
porseleinenwinkel of als een bouwvakker, is eraan voor de moeite.
1. Begin niet te hoog.
Zoek schoenen met een steviger hakje rond de vijf centimeter. Probeer
enkellaarsjes, die vaak wat lager bij de grond ogen. Kan je hiermee
overweg, kan je overschakelen op een hogere variant van ongeveer acht
of tien centimeter. Een gouden tip: ga met je hakken aan op je tenen
staan. Zolang je hakken minimaal twee centimeter de lucht in kunnen, is
de hakhoogte prima. Lukt dit niet, is de hakhoogte te hoog.
2. De sleehak
is ook in en superhandig om te oefenen. Dat komt omdat dikkere zolen
beter de schok van je stappen absorberen en daardoor loop je
comfortabeler.
3. Kies pumps of laarzen die goed passen
en niet knellen. Speciale gelkussentjes bieden een beetje steun bij het
lopen op hoger niveau en gaan het branderig gevoel tegen onder de bal
van je voet. Neem ook overal blaarpleisters mee. Zodra je voeten
beginnen knellen en er pijn opduikt, gaat het van kwaad naar erger.
Pijn is duidelijk van je gezicht af te lezen en dat is nefast voor je
hele 'look'.
4. Oefening baart kunst. In het
geval van hoge hakken geldt dat zeker. Loop niet te snel en probeer de
juiste balans te vinden. Hou je knieën zo soepel mogelijk en probeer
een beetje te veren in plaats van zo hard mogelijk je hakken neer te
zetten. Volgende regel is essentieel: hoe hoger de hak, hoe kleiner de
stap.
5. Luister naar het ritme van de
klikklakkende schoenen en tracht dit ritme aan te houden. Hou je rug
recht en leun iets naar achteren voor een mooie, zelfzekere houding en
goede balans.
6. Draag je hoge hakken zeker niet elke dag.
Gezond zijn hakjes niet, dit kan leiden tot een verzakking in je voet
waardoor je nooit meer op hoge hoogte zal mogen lopen. Ook de spieren
in je kuiten prefereren plattere schoenen.
7. Roosters, kasseistraten, roltrappen of ander onregelmatig wegdek, zijn voorzichtig te betreden. Je zal niet de eerste zijn die het hakje verliest als je erover loopt.
Met een dikke zwangere buik is het niet evident om je nog te scheren op
de intieme plekjes. Geen nood: enkele Nederlandse jongeren hebben een
scheermes van 40 centimeter ontworpen waardoor dat wél mogelijk wordt.
De jongeren merken ook op dat het ook kan gebruikt worden door wie
minder lening is (geworden). Dat schrijft de Nederlandse site nu.nl op
haar website. De jongeren noemden het product The Sheer. Of het ook
echt op de markt komt, valt nog af te wachten.
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Trinny en Susannah geven Belgische vrouwen stijllessen
Dubbel goed nieuws voor fans van Trinny & Susannah. De stijlgoeroes zijn binnenkort niet alleen terug op het scherm te zien, maar ze komen ook voor het eerst naar België. Afspraak op woensdag 6 mei in de Stadsfeestzaal shopping in Antwerpen.
Trinny Woodall en Susannah Constantine helpen vrouwen al jaren om hun eigen foute look overboord te gooien en te veranderen in een stijlvolle glamourgirl. Ze staan vooral bekend om hun onverbloemde kritiek. Restylen
In het nieuwe seizoen, dat binnenkort te zien is op Vitaya worden de rollen voor één keer omgekeerd. De stijlgoeroes kruipen voor 24 uur in de garderobe én het leven van enkele extreme dames met een eigen aparte kledingstijl. Daarna is het weer aan Trinny en Susannah, dan moeten zij proberen de vrouwen alsnog te restylen.
Op 6 mei tonen ze hun modekennis ook in Antwerpen. Trinny en Susannah laten hun kunstjes vanaf 14 uur zien in de Stadsfeestzaal van Antwerpen. (br.she)
Bij het begin van de zomer proppen we onze wintertenen maar wat graag in open schoentjes, liefst met een waanzinnige hak om onze benen extra te benadrukken in die lenterokjes. Spijtig genoeg veroorzaakt deze knelling ook al te vaak wrijving en druk waardoor blaren niet ver weg zijn. Om deze ongemakken doeltreffend tegen te gaan, ontwikkelde Hansaplast de Anti-blaar gel.
Voorkomen is beter dan genezen
De huid wordt blootgesteld aan wrijving en voortdurende druk en raakt uiteindelijk geïrriteerd. De opperhuid beweegt constant waardoor er uiteindelijk een ruimte tussen de bovenste en de onderliggende huidlaag ontstaat. In deze ruimte, die de vorm aanneemt van een bel, komt vocht en zo ontstaat een blaar. Voortaan voorkomt Hansaplast deze ongemakken dankzij een nieuwe innovatie: de Anti-Blaar Gel.
Deze transparante gel, op basis van silicone, versoepelt de huid en vermindert wrijvingen op de opperhuid. Met het schuine uiteinde is het gemakkelijk om een fijn laagje aan te brengen op de gevoelige zones. Dit laagje Anti-Blaar Gel vormt een buffer tussen de schoen en de voet om deze te beschermen tegen irritaties. De gel voorkomt dus op een doeltreffende manier de vorming van blaren en biedt gedurende 6 uur bescherming, zelfs bij hoge temperaturen.
De kleine tube Anti-Blaar Gel past perfect in de handtas of in het handschoenkastje van de auto en biedt een originele en onmiddellijke remedie tegen blaren. Aanbevolen verkoopprijs: 4,50. (br.she)
Designer Ora-Ito
heeft een parfum op de markt gebracht dat inwerkt op het humeur. Geuren
doen dat sowieso, maar deze bevat twee stoffen die dieper inwerken op
het moraal.
Chemische stoffen Het
is niet de eerste keer dat Ora-Ito creatief aan de slag gaat met
parfum. Eerder maakte hij al een dergelijk, gelukkigmakend setje met
het merk Smiley. Deze keer maakt hij niet enkel blij, maar pakt hij ook
antidepressieve gevoelens aan. Daarvoor zitten in de producten
théobromine en phénylethalamine, die inwerken op het humeur.
Inhoud De
hele kit bestaat uit het parfum Smiley, een lichaamscrème, pastilles
voor in bad en een massage-olie. Het kitje is te koop bij oa
Cosmeticary in Brussel en Antwerpen voor 54 euro, online via (br.nina)
Gucci, Versace, Brioni and Anna Molinari willen de slachtoffers van de
aardbeving in Italië financieel steunen. De Italiaanse modehuizen zijn
zwaar onder de indruk door de recente gebeurtenissen. Brioni's
CEO Andrea Perrone: "we zijn geschokt door de omvang van de ramp.
Zovelen hebben niets meer. Ook wij maken deel uit van de Abbruzo regio
en zijn nauw betrokken bij de gebeurtenissen. Het zal tijd en geld
vragen om het leven hier te herstellen".
Geen schade Veel
Italiaanse modehuizen hebben hun hoofdkwartier in de ruimere regio.
Volgens Perrone werd geen schade aan de fashionhuizen vastgesteld door
de lokale overheid. Wel blijft er gevaar omdat er nog naschokken kunnen
gebeuren.
Madonna Meer dan 20.000 mensen
zijn dakloos. Ook Madonna beloofde hulp en wil 500.000 dollar schenken
aan Abruzzo, de heimat van haar vader. (br.hln)
Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen 25 en 30 jaar zijn meest trendgevoelig
Vrouwen tussen de 25 en 30 jaar volgen de trends weergaloos. Eenmaal de dertig gepasseerd wordt dat trendgevoel steeds meer afgezwakt. Dat blijkt uit een enquête bij 3.000 Britse vrouwen tussen 20 en 60 jaar.
Jonge vrouwen zijn erg begaan met mode en beauty. Ze geven gemiddeld een kwart van hun maandelijkse inkomen uit aan kledij en cosmetica. Eenmaal de dertig voorbij geven de vrouwen nog maar een 19% uit aan deze hebbedingen.
Leeftijd heeft echter geen invloed op onze ijdelheid. We staan gemiddeld 12 maanden tijdens ons leven voor de spiegel onszelf te keuren. (br.she)
40 procent van de Australische vrouwen heeft een E-cup of een nog
grotere bh-maat. Dat blijkt uit cijfers lingerieleveranciers. Experts
wijten deze 'groei' vooral aan het obesitasprobleem en het gebruik van
anticonceptiemiddelen.
L-cup In
de jaren '50 was de meest voorkomende bh-maat een B-cup, dat is drie
maten kleiner dan de huidige E-cup. Bij het lingeriemerk Myer is de
verkoop van E-cups de laatste vijf jaar met acht procent gegroeid. Het
merk Berlei merkte ook een stijging van acht procent bij de verkoop van
grote maten. Het Australische lingeriemerk Eveden Australia lanceerde
vorig jaar zelfs een L-cup, omdat er zoveel vraag naar was.
Obesitas Passpecialiste
Victoria Jubb zegt dat het obesitasprobleem mee verantwoordelijk is
voor de steeds grotere wordende borsten van vrouwen. Maar ook het
aantal slanke vrouwen met grote borsten stijgt. "Ik merk dat veel
meisjes met een smalle taille ook een grote boezem hebben. Onze best
verkopende maat is een 10I." Plastisch chirurg Mark Goyen zegt dat hij
dubbel zoveel borstverkleiningen uitvoert als 10 jaar geleden. "Er is
een duidelijke stijging. Er bestaat geen twijfel dat deze problematiek
vooral veroorzaakt wordt door obesitas. Ik neem het vaakst vetweefsel
weg bij borsten."
Hormonen Cardioloog Ross
Walker zegt dat kunstmatige oestrogenen in voeding, plastics en
cosmetica ook de oorzaak zijn. Als laatste is ook de pil
verantwoordelijk volgens experte Edith Weisberg: "De pil met een hoge
dosis hormonen kunnen voor een toename van het borstweefsel zorgen."
Minder sport Een
grote boezem weerhoudt veel vrouwen ervan te sporten, aldus professor
Jenny O'Dea. Dit maakt het moeilijker voor hen om af te vallen,
waardoor de borsten alleen maar groter zullen worden. "Uit onderzoek
bleek dat vrouwen met grote borsten sport vermijden, omdat ze het
lastig vinden. Terwijl we net dikke vrouwen willen aansporen zo actief
mogelijk te zijn." (br.hln)
Het staat nu ook 'wetenschappelijk' vast: een
vrouw verandert graag en vaak van look. Gemiddeld 26 keer in haar leven
wisselt ze van kapsel of vernieuwt ze de hele inhoud van haar
kleerkast, hebben onderzoekers uitgedokterd.
Van look
veranderen doen we allemaal want voor een stuk is dat een natuurlijk
proces. Als kind loop je met Mickey Mouse op je truitje, maar als je
eenmaal tien bent wil je van onnozele figuurtjes niks meer weten. Eens
je zestien bent, ga je zelf bepalen wat je mooi vindt: vaak wat de
trend van de dag beveelt. Nog tien jaar later hoeft het niet zo nodig
meer de laatste mode te zijn, zeker niet als je in het beroepsleven
bent gestapt. Op kantoor is een Indische hippierok not done en
dus voltrekt er zich alweer een verandering in je look met die eerste
stijlvolle tailleur. De wissels volgen elkaar minder snel op naarmate
je ouder wordt, maar toch zal je look op je vijftigste evenmin dezelfde
zijn als die op je zeventigste.
Behalve die
natuurlijke evolutie, kiest een vrouw ook verschillende keren in haar
leven voor verandering. En dat hoeven niet eens zo'n dramatische
stijlbreuken te zijn. Een nieuw kapsel bijvoorbeeld. Al zijn er ook
vrouwen die zichzelf af en toe een complete restyling gunnen: nieuw
haar én nieuwe make-up én nieuwe kleren. Dat komt volgens de Britse
onderzoekers vooral voor bij vrouwen die een ommekeer in hun leven
meemaken. Een echtscheiding is voor 37 procent van de vrouwen het
signaal om helemaal van uiterlijk te veranderen.
Je look eens stevig updaten stimuleert bij ruim 80 procent van de
vrouwen het zelfvertrouwen. 'Hoe beter we er uitzien, hoe meer tevreden
we zijn met onszelf. Je een nieuwe stijl aanmeten is dus een gezonde en
constructieve manier om je zelfbeeld op te krikken', zegt psychologe
Corinne Sweet.
En dat hoeft niet duur te zijn.
Een nieuwe lippenstift of wat andere make-up kunnen je stijl al
veranderen. 'Combineren' is het toverwoord. Koop enkele kledingstukken
die helemaal je nieuwe ik weergeven en combineer dat met wat je al
hebt. Minder duur dan alles ineens veranderen en het laat je de tijd te
bepalen of je nieuwe look wel écht is wat je ervan verwachtte.(br.Het Nieuwsblad)
Het badpak is er
nog steeds. Beter zelfs, het is goed op weg om een must te worden in
een trendy zomergarderobe. Natuurlijk heeft de bikini nog veel
aanhangers, maar de fashionista's, heen en weer geslingerd tussen hun
zonnekapitaal en de eisen van de mode, kiezen steeds vaker voor een
badpak.
Asymetrische vormen.
Kleuren en motieven Effen,
met contrasterende vlakken of exclusieve prints: keuze is er te over.
Felle kleuren, bedrukt met stippen, met grote dessins, een mix van
effen en bedrukt of met motieven die aan tattoo's doen denken.
Opvallend is de kleurenrijkdom waarbij koraaloranje, appelgroen,
langunablauw, Indisch roze, mokka, vanille, chocolade of pimentrood
wedijveren met wit en zwart.
Grote tattoo-motieven.
Zilver en goud Deze
zomer zet ook de Bling Bling attitude door. Zilver en goud zijn al
gesignaleerd, met hier en daar een licht futuristische stijl in
zwart/zilver en wat luxueuzer in chocoladebruin/goud.
Versneden Niet
enkel de felle kleuren zijn opmerkelijk deze zomer, maar ook de
trikini's. Trikini's zitten tussen badpak en bikini met een verbinding
tussen onder- en bovendeel. Met de cut-out badpakken geef je nog meer
bloot dan met een bikini. Wie sensueel wil flaneren op het strand, weet
wat te kopen. (br.nina)
De huid is het grootste orgaan van ons lichaam. Om ons te beschermen tegen schadelijke invloeden van buitenaf heeft de huid het mechanisme om zich steeds maar weer te vernieuwen. Dat zie je bijvoorbeeld heel duidelijk als je in bad bent geweest en je daarna stevig afdroogt: dan vallen er schilfertjes van je huid. Dat zijn dode huidcellen. Verder heeft je huid te maken met vocht- en vetgehaltes die mede verantwoordelijk zijn voor het type huid dat je hebt. Overigens kan dit in de loop van de jaren veranderen.
Normale huid Jonge vrouwen hebben vaak een normale huid. Bij dit huidtype zijn de poriën nauwelijks zichtbaar en de huid ziet er dan ook prachtig fijn en gaaf uit. Hoewel daar meest anders over wordt gedacht, is deze huid behoorlijk kwetsbaar. Vanaf het twintigste levensjaar begint de jonge, normale, huid al minder vet en vochtig te worden, waardoor de structuur veranderd.
Vette huid
Grove poriën, een glimmende neus en voorhoofd, regelmatig last van pukkeltjes en andere onzuiverheden? Dan heb je een vette huid. Door een te grote talgproductie komt het vet er via de huid weer uit, waardoor je het glimmende effect krijgt. Ook kunnen er verstoppingen in de huid ontstaan waardoor er bijvoorbeeld meeëters ontstaan. Een vette huid gaat dan ook vaak samen met acne. Verandering in de hormoonhuishouding en een goede verzorging zorgen er voor dat de huid weer in balans komt.
Droge huid Voelt je huid na het douchen trekkerig aan en zijn er duidelijk (lach)rimpeltjes zichtbaar in je gezicht? Dan heb je een droge of wel een vochtarme huid. Vaak ziet dit huidtype er wel goed uit, maar door het gebrek aan vocht is de kans op rimpels groter dan bij bijvoorbeeld een vette huid. Om je huid mooi en gezond te houden, is een ding belangrijk: smeren! Gebruik twee keer per dag ene crème. Zeker voor jongere vrouwen hoeft het geen duur product te zijn. Als je er maar wat opsmeert dat past bij een droge huid.
Gevoelige huid
Naarmate bij deze huid ook de jaren vorderen zal dit huidtype steeds
droger en vochtarmer worden maar dezelfde remedie als hierboven geldt
gezond leven en smeren, smeren. Een bijzondere eigenschap van dit
huidtype is de bijzondere gevoeligheid. Bijv. voor zaken als wassen met
zeep (voor dit huidtype zeer af te raden, trouwens ook voor alle andere
huidtypen) jjzige wind, zon en soms is dit huidtype zelfs gevoelig voor
gewoon water. Ook hier zijn hele goede crèmes voor in de handel.
De nude-look is
niet nieuw in beautyland, maar ook dit seizoen blijft hij trendy. De
truc zit hem er in nauwelijks te laten opvallen dat je make-up draagt.
Dat is vaak moeilijker gezegd dan gedaan, daarom geven we jullie enkele
tips.
Matte look De
modellen bij Prada en Elie Saab gingen allemaal voor de natuurlijke
look, met een minimum aan oogmake-up en lipstick. De huid heeft bij
deze trend een matte look, kies voor een olievrije dagcrème. Dan beperk
je je kans op glans. Helpt dit niet, kun je een olieabsorberende primer
onder je foundation dragen. Kies voor een luchtige foundation die je
met een borstel aanbrengt. Tinten die erg op je huidskleur lijken als
beige of lichtbruin, werken het best bij deze natuurlijke look. Deze
kleuren verdoezelen ook goed gezwollen oogleden. Lipstick met een
gouden schijn maken het geheel helemaal af. (br.nina)
Meer
dan de helft van de Vlaamse vrouwen schaamt zich over haar buik. Dat
blijkt uit een enquête van het weekblad Flair. De oorzaak? Vrouwen
vergelijken te veel met andere vrouwen. Het buikje van de vrouw. Van
dichters tot dakwerkers: elke man is er lyrisch over. Maar helaas, de
vrouw zelf blijft dat buikje vervloeken. Sterkers nog: uit een enquête
van het vrouwenblad Flair blijkt dat bijna zestig procent van de
vrouwen zich scháámt over haar buikje. Bijna de helft trekt zelfs haar
buikje in als ze naakt voor haar partner staat.
Volgens experts
zijn er dat in het echte leven nog veel meer. Stylist Jani Kazaltzis
heeft al honderden vrouwen - bekend en onbekend - gekleed. Hij schreef
er ook een boek over. 'Telkens, maar dan ook telkens hoor je dat ze
niet tevreden zijn met dat buikje', zegt hij. 'Ofwel vinden ze het te
dik, ofwel hangt het wat slapjes, terwijl ze vaak gewoon een normale
vrouwenbuik hebben.'
Volgens Kazaltzis ligt de oorzaak vooral
bij de vrouwen zelf. 'Als je aan mannen vraagt waar ze het meest op
vallen, dan willen zij meestal een wat vollere vrouw of eentje met toch
met wat vlees aan dan een superslanke vrouw. Hét probleem is dat
vrouwen zich veel te veel met elkaar vergelijken. Als ze zien dat hun
vriendin een strakker buikje heeft, vergeten ze onmiddellijk dat ze ook
andere mooie troeven hebben. Ze fixeren zich prompt op het negatieve.'
Nochtans
weten vrouwen dat niemand perfect is en dat heel veel modellen in de
bladen gefotoshopt en bijgewerkt worden. Waarom dan toch dat
ideaalbeeld nastreven? Professor Liesbeth Woertman doet al jaren
onderzoek naar het lichaamsbeeld van mannen en vrouwen. 'We verdragen
geen imperfectie meer. We willen over alles controle, alles is maakbaar
geworden en we willen volledige autonomie, tot in de extreemste vorm.'
'Vrouwen
worden gebombardeerd met allerlei reclame over schoonheidsproducten.
Ook al weten ze dat het leugens zijn, dan toch gaan ze het proberen.'
Waarom
mannen daar niet zo mee zitten? 'Mannen vergelijken dus wel degelijk
met elkaar, maar niet zozeer het uiterlijk. Voor hen is het belangrijk
om meer macht en status te hebben.' Hoe moet de vrouw dan van dat
complex over haar buikje afgeraken? 'Die complexen zullen altijd
blijven bestaan. Gewoon ouder worden, dan ga je vanzelf
relativeren.'(br.Het Nieuwsblad)
De zon is er en de rokjes mogen weer uit de kast. Niet enkel
zelfbruiners en zonnebankcentra doen gouden zaken, ook de
ontharingsproducten kennen deze dagen een piek.
Stijgende omzet Met
het verschijnen van de eerste zonnestralen, moeten de benen bloot.
Volgens ontharingsproducent Veet worden deze dagen weer massaal veel
epileerproducten verkocht. In het voorjaar piekt de omzet. Blijkbaar
ontharen dames vooral bij het begin van de lente en wanneer de benen
echt bloot mogen.
Scheren Opmerkelijk is
dat dames in onze contreien vooral naar het scheermesje grijpen. Omdat
we hier minder veel zonnestralen zien, volstaat een behandeling met
schuim en mesje. In warmere oorden worden duurzame ontharingsmethodes
gebruikt, omdat dames daar langere tijd met blote benen flaneren.(br.hln)
Niet voor niets
smeren dames graag een vleugje blusher op de wangen. Vrouwen met een
rozige huidskleur, worden immers gezonder en aantrekkelijker ingeschat.
Een recente studie toont dat aan.
Onderzoek Vrijwilligers
dienden aan de Universiteit van St. Andrews digitale foto's te bewerken
om de subjecten een gezonde indruk te geven. Vrijwel alle deelnemers
voegden meer rode tinten toe aan elk gelaat. De vrouwen kregen allen
meer kleur toegediend dan de mannengezichten.
Zuurstofrijk Wie
gezond is, heeft zuurstofrijk bloed en dat zie je, weliswaar subtiel,
aan de tint van de huid. Onderzoekers zijn verwonderd dat vrijwel alle
vrijwilligers deze verschillen kunnen opmerken.
Tips De
gelaatstint is belangrijker dan gedacht om de andere aantrekkelijk te
vinden. Om die begeerde roze tint te verkrijgen, raden de onderzoekers
aan voldoende te bewegen en te stoppen met roken.(br.hln)
Fans van de film Sex and the City herinneren zich zeker de
memorabele jurk die het hoofdpersonage Carrie Bradshaw, vertolkt door
Sarah Jessica Parker, droeg tijdens haar huwelijk met Mister Big. De
jurk, ontworpen door Vivienne Westwood is twee jaar na uitbrengen
razend populair bij toekomstige bruidjes.
"De Carrie bruidsjurk komt van onze Herfst/Wintercollectie 2007.
De jurk was het pronkstuk van de lijn, en omvatte alles waar het merk
Vivienne Westwood voor staat. Hij was al geliefd bij de kenners, maar
sinds hij is opgedoken in de Sex and the City film is hij razend
populair bij aanstaande bruidjes", vertelt de woordvoerder van Westwood
tegen Vogue.
Online kunnen ze de vraag naar het iets kortere model niet
bijhouden, en ook in de winkel zelf loopt het storm voor de peperdure
jurk. Omdat de jurk namelijk volledig met de hand gemaakt wordt betaal
je maar liefst 12.000 euro voor het hebbeding.(br.she)
Presentatrice van
America's Next Topmodel Tyra Banks wilde voor het nieuwe seizoen van de
serie enkel 'kleinere' modellen selecteren. Maar haar plannen zullen
geen werkelijkheid worden omdat de modewereld vurig reageerde en hier
niet klaar voor blijkt te zijn.
Kate Moss uitzondering Agent
Ellis, die al talloze topmodellen ontdekte, vindt het een belachelijk
idee, meldt styletoday.nl. "Meestal vind ik mijn modellen gewoon op
straat, dan heb ik geen speciale eisen, ik pin mij niet vast op één
specifiek type. Maar wat de lengte betreft, ligt dat toch nog anders.
Naar iemand die kleiner is dan 1,70 meter, kijk ik zelfs niet. Dat is
een absoluut minimum. Kate Moss is één van de enkelingen die het zo ver
geschopt heeft met een klein postuur. Maar zij is een uitzondering
omdat ze voor de rest echt alles mee heeft." (br.hln)