Hoewel jeans op jeans nog niet zo lang geleden een echte modemisser was, kan je er vandaag mee scoren. Een jeanshemd of jasje op een broek of minirok, het kan allemaal. Op voorwaarde dat je de juiste combinaties maakt en passende accessoires toevoegt. Enkele regels.
1. Combineer verschillende tinten
Durvers kunnen dezelfde jeanstinten met elkaar combineren, maar het is veel veiliger om te kiezen voor verschillende kleuren. Zoek bijvoorbeeld naar een lichter jeanshemdje om te combineren met een donkere broek, zoals op de foto hiernaast.
Wie toch absoluut dezelfde tinten bij elkaar wil dragen, kan een modemisser vermijden door de twee kledingstukken visueel van elkaar te scheiden. Dat doe je door een T-shirt of topje te dragen onder je openhangende bloes. Hetzelfde 'brekende' effect bereik je ook met een riem.
2. Let op de proporties
De juiste proporties zijn erg belangrijk om je jeansoutfit te doen slagen. Wie graag losse kleren combineert, doet dat beter niet met jeans. Niet alleen zie je er daardoor 'slonzig' uit, je verbergt ook je volledige figuur.
Vermijd daarom om zowel bovenaan als onderaan een oversized kledingstuk te dragen. Kies liever voor een boyfriendjeans in combinatie met een strak topje in dezelfde stof. Of draag, als je liever je benen laat zien, een kort shortje samen met een losser jeanshemd.
3. Voeg accessoires toe
Je volledig hullen in jeans kan een 'onderkleed' effect geven, alsof je niet echt veel moeite wou doen. Om dat te vermijden, is het noodzakelijk dat je voldoende opvallende accessoires toevoegt.
Qua schoenen kies je het best voor kleurrijke slippers, opvallende pumps of coole enkellaarzen. Op die manier kan je de monotone outfit opleuken.
Op dezelfde manier moet je ook kiezen voor handtassen met felle kleuren of drukke prints. Werk het plaatje af met bijpassende juwelen, een sjaal, hoedje, enzovoort. (br.hln)
Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip
Met deze herfstaccessoires maak je je outfit meteen hip
Laarzen van Jimmy Choo, bonten sjaal bij Asos.com, aktetas met dierenprint van Mango
Deze winter mag je opvallen met
accessoires, voor een trendy resultaat kies je best voor stoere
exemplaren. Daarnaast zijn opvallende bonten handtassen, dierenprints en
felle kleuren in. Met een accessoire tover je een oude outfit in een
handomdraai om in een hippe look, zonder al te veel geld uit te geven.
We zetten trends voor schoenen, handtassen en juwelen op een rijtje.
In
de herfst van 2012 draait alles om sterkte, dit vertaalt zich bij de
schoenen in stoere, zware laarzen die tot over de knie komen. Het
voordeel hiervan is dat je ze met haast alles kunt combineren, dat zagen
we op de catwalkshows van heel wat grote modehuizen als Givenchy en
Proenza Schouler. Dit is een absolute musthave voor trendy dames die
comfort ook belangrijk vinden.
Glitters Met een
glitterhandtas maak je de saaiste outfit heel wat glamoureuzer. We zagen
bij Dolce & Gabbana schitterende borduursels op handtassen, mooie
steentjes bij Nina Ricci en Prada en zelfs kristsallen bij Valentino.
Dierenprints Exotische
patronen zijn op zich niets nieuw in de wereld van de accessoires, maar
nu zien we dit bij onverwachte silhouetten, waardoor deze trend nog
meer opvalt.
Barok De terugkeer van stijlen uit dit tijdperk
vertaalt zich in rijkelijke fluwelen stoffen en opvallende metallic
details die van eenvoudige klassiekers als een pump ware kunstwerkjes
maakt.
Kleurrijk bont Bescheiden dames zullen niet snel voor
deze opvallende pluizige handtassen in een fel kleurtje kiezen. We zagen
deze look bij onder meer hét modehuis voor accessoires Louis Vuitton.
De nieuwe handschoen Net als hoeden, maken
handschoenen een comeback in de modewereld. Nu is de stijl echter
helemaal anders als vroeger. Voorheen kon dit accessoire enkel op chique
gelegenheden, om een baljurk bijvoorbeeld extra cachet te geven. Nu
zijn meer sportieve stijlen trendy en kan je ze op alles dragen.
Aktetas De
opvallendste handtas van dit seizoen werd ontwikkeld voor de werkende
vrouw: de platte, grote tas die erg aan een aktetasje doet denken. We
spotten dit onder meer bij Céline, Balenciaga, Tod's, Marni en Stella
McCartney. Een erg handig accessoire voor carrièrevrouwen die steeds hun
gsm en iPad bij de hand moeten hebben.
Gezicht Accesoires die
de aandacht naar je gezicht trekken, als een opvallende ketting of een
bonten kraagje, waren alomtegenwoordig op de catwalk voor komend
herfstseizoen. Wiet het liever wat minder opvallend heeft, kan voor een
gebreide snood (ook wel een cirkelsjaal genoemd) gaan.
Ontwerpers bij Prada, Armani en Christopher Kane showden
op de catwalk dat paars de kleur van komend seizoen is. Sommige van hen
legden zelfs een tapijt in deze tint op de catwalk. Dit oogt soms wat
somber vaak erg volwassen, we geven alvast enkele tips om deze trend wat
vrolijker te maken.
Amethist, pruim of violet. In welke
vorm of tint ook, paars is dé winterkleur. Zeker als je dit in
combinatie met zwart leder ziet, wordt duidelijk dat de eighties terug
in zijn. Bij Prada dook dit op in de vorm van retroprints, Armani Privé
ging voor een strakke look. De felle neonkleurtjes en frivole
kattenprints van vorige winter moeten plaats maken voor bloemen en
donkere tinten. Wat stoffen betreft gaan veel designers voor chique
materialen als bont, zijde en leder. Wie nog wat langer de zomer vast
wil houden, gaat voor een skinnyjeans of lange mantel in pastel.
Op
de catwalk combineren de designers paars met stukken in dezelfde
tinten. Durfallen gaan echter voor felle kleurtjes, die kun je toevoegen
met een felle riem of opvallende handtas. Oranje accessoires werken
perfect. Onder een skinny jeans passen suède paarse laarsjes. Je
eenvoudige cocktailjurk leuk je op met een grote paarse halsketting.
Deze
kleur kan wel verdikken, dus pas wel op. Grote dames kunnen paarse
jeans dragen, satijnen jurkjes met prints flatteren rondere types, want
dit slankt namelijk af. Klassiekere dames zullen zich beter voelen in
de combinatie met zwart, je zit goed met een paarse kokerrok waar je dan
een transparante top met bloemenprint op draagt.
Ook op je ogen
mag deze winter donkerpaars. Supermodel Naomi Campbell flaneerde met
oogschaduw in pruim op de catwalk voor Roberto Cavalli. Wie geen
gothic-girl wil lijken, brengt metallic aan. Je maakt de look zachter
met blauw of roze. Om ervoor te zorgen dat mensen niet denken dat je een
blauw oog hebt, zorg er dan voor dat je de kleur niet vervaagt.
(br.hln)
Stella McCartney heeft haar eigen eerste
boetiek in Shanghai geopend. Het modehuis neemt daarmee de touwtjes in
eigen handen in de Chinese zakenwereld.
De immense boetiek ligt
in het Reel Mall in Nanjing Road. De winkel maakt deel uit van de
verovering van China door het merk. In oktober volgen een eigen
kinderboetiek en een lingerieshop van het merk. In Bejing volgt in
december de opening van een tweede vrouwenboetiek.
Het in Londen
gevestigde hoofdkwartier nam eerder dit jaar de Chinese verdeling in
eigen handen, toen ze besloten de samenwerking met Lane Crawford stop te
zetten. "Omdat we ons merk in Azië op de kaart willen zetten is onze
aanwezigheid in China maar een eerste stap. We gaan erg lokaal te werk
met een uitbreiding van het aantal winkels en een verhoogde distributie
in andere boetieks", vertelde Frederick Lukoff, chief executive officer
bij Stella McCartney. (br.she - foto photonews)
Voor de budgetvriendelijke modeketen
C&A tekende ex-topmodel Cindy Crawford een wintercollectie.
Daarnaast wordt ze ook het gezicht van andere kledinglijnen.
Naast
tal van andere topmodellen als Kate Moss en Gisele Bundchen wilde ook
het Amerikaanse model Cindy Crawford altijd al haar eigen outfits
ontwerpen. Haar creaties, die enkel voor dames bestemd zullen zijn,
hangen komende herfst in 1.500 Europese filialen van de keten, daarnaast
kun je ze ook via acht webshops bestellen. Ze belooft comfortabele
stukken te creëren, die je elke dag kan dragen.
De lijn draagt
naam Cindy Crawford@C&A en zal donkere stukken truien, blazers,
tops, jeans en leren jasjes bevatten. In het promotiefilmpje is het
topmodel alvast te zien in haar eigen favoriete stuk: een lange gebreide
cardigan met opvallende print.
Dit is niet de eerste
samenwerking van de keten met een ster, maar het is wel de eerste keer
dat de Europese keten een Amerikaanse topnaam kon strikken.
Met haar 158 centimeter is ze niet
bepaald de grootste actrice in Hollywood. Maar de Amerikaanse actrice
Eva Longoria bereikte gisteren nieuwe hoogtes terwijl ze werkte aan een
nieuw project. De 37-jarige droeg een paar zwartwitte Olcay Gulsens met
hakken van bijna 18 centimeter hoog.
Longoria deed alsof ze niet
veel last had van de schoenen, maar ze moest toch verschillende keren
steun zoeken bij het decor. Maar we kennen allemaal het aloude gezegde:
wie mooi wil zijn, moet lijden.
Laat ons in de reacties weten wat u van deze schoenen vindt. (br.hln - foto photonews)
De lengte van rokken wordt al haast een
eeuw lang als een indicator van het economische klimaat gebruikt. Nu
lange modellen helemaal trendy zijn, kunnen we het ergste vrezen voor
onze bankrekening. De toekomst ziet er gelukkig beter uit.
De
lengte van rokken zijn nu zelfs langer dan tijdens de grote depressie
van 1929, ondekten economische experts. Sterren als Victoria Beckham,
Katie Holmes en Rihanna zijn fan van de rokken die tot onder de knie of
zelfs tot de enkels komen. De laatste keer dat de maxirok trendy was,
was in de jaren '90 toen de inflatie 15 procent bedroeg. In de jaren
'60, toen de minirok werd uitgevonden, nam de economie een vlucht. Toen
waren modellen van 45 cm de norm. Nu zie je overal lange rokken, zowel
bij dure designermerken als in de etalage van de budgetvriendelijke
keten H&M.
Gelukkig ziet de toekomst er rooskleuriger uit,
aangezien de rokken terug korter worden. Het onlinemagazine Business
Insider vergelijk op de catwalk de lengte van de wintercollectie van
vorig jaar met die van dit jaar. Daaruit blijkt dat die van 35,05 steeg
naar 44,38. Hoe hoger de index, hoe korter de rokjes en dus volgens
economische theorieën, hoe beter het gaat op de financiële markten. De
komende winter mogen dames zich dus eraan verwachten opnieuw hun benen
te showen en is het einde van de huidige economische recessie nabij.
Econoom
George Taylor was de eerste om het verband tussen het economische
klimaat en de lengte van rokken te leggen. Dames uit de gegoede klasse
kozen vroeger voor kortere rokken om hun duurdere onderkledij te tonen
in vergelijking met moeilijke tijden waarin ze lange jurken droegen om
hun goedkope kousen te verbergen.
Van lang naar kort en terug 1929 - 1933 Tijdens de Grote Depressie na de crash van Wall Street gingen dames voor lang.
1960 De minirok werd uitgevonden nadat de economie op een hoogtepunt beleefde.
1980 Er was toen veel werkloosheid, dus de zomen werden langer, in 1982 was het werkloosheidscijfer op zijn hoogste punt in 50 jaar.
1984-1988 De yuppies maken opmars, de vrouwelijke yuppies droegen toen korte rokjes.
1989-1992 De beurscrash maakte dat de inflatie steeg tot 15 procent, de rokken zakten tot over de knie.
1993-2002 Korte
rokjes waren toen opnieuw hip, denk maar aan de talloze meidengroepen
die in wel erg onthullende outfits op het podium stonden.
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Sexy Rosie Huntington-Whiteley stelt eigen lingerielijn voor
Klik op de foto om het filmpje te bekijken
Rosie Huntington-Whiteley is naast topmodel
niet alleen nog actrice, nu probeert ze het ook als designer. De Britse
schone gaat in zee met de Britse keten Marks & Spencer om een
lingeriecollectie te lanceren.
Rosie was al het gezicht van de
modelijn 'Rosie for Autograph'. Nu licht ze ook een tipje van de sluier
van de lingerie die ze maakte voor de keten. "Ik hou van lingerie, ik
heb er altijd een zwak voor gehad. Het is erg vrouwelijk en soms is het
alsof het een klein geheimpje tussen vrouwen is. Met deze collectie
hebben we een goed evenwicht gevonden tussen jong en modern, klassiek en
sexy."
Je mag je verwachten aan veel pasteltinten, beige kant,
een zijden kamerjas met bloemenprint, voor wie het wat sexyer mag, zijn
jarretelles en kousen. Al voor ik model was, wilde ik ontwerpen, in het
verleden heb ik al veel lingerie geshowd", aldus de 25-jarige
schoonheid. "Het doel was een toegankelijke en voor iedereen
aantrekkelijke collectie te maken, ik heb niet enkel met types als
mezelf rekening gehouden." (br.hln)
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Opvallen zoals de sterren doe je met extreme oorbellen
Wie trendy juwelen wil dragen, kiest
best net als actrice Diane Kruger voor extreme modellen met kettingen of
veel glitters die haast je hele oor bedekken.
De blonde
schoonheid is alvast een grote fan van de extreme oorbellen, ze
verscheen er al verschillende keren mee op de rode loper. Niet alleen
chique modehuizen als Chanel hebben dit in hun juwelencollectie
opgenomen, je vindt deze ook bij hippe ketens als Topshop of op de
webshop Asos.com.
Bij deze trend ligt het voor de hand dat je je
haar opsteekt of met een speldje achter je oren vastzet zodat je alle
aandacht naar het juweel laat gaan. Het lijkt op het eerste gezicht een
extreme look, maar als de brave Diane ermee weg raakt, dan kun jij dat
ook.
Echte durvers gaan voor oorbellen waar ook een halsketting
aan bevestigd is. Draag wel slechts een exemplaar aan een kant, want
twee dezelfde, opvallende oorbellen zijn van het goede te veel. Het is
niet altijd makkelijk om voor het andere oor een bijpassend juweel te
vinden, maar je houdt dit best zo eenvoudig mogelijk. Wie het liever wat
subtiel heeft, kan een eenvoudig ringetje dragen dat je bovenaan je
oorschelp bevestigt. (br.hln)
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Vrouw ruilt onthullende bikini voor flatterend badpak
Jonge vrouwen dragen niet langer een
weinig bedekkende bikini op het strand, maar kiezen voor een flatterend
badpak om te genieten van de zon, dat blijkt uit een recente Britse
enquête.
Twee derde van de 1.489 ondervraagde vrouwen tussen 18
en 30 jaar geniet deze zomer van een strandvakantie. De meerderheid van
hen droeg of is van plan badkledij uit een stuk aan het zwembad of op
het strand aan te trekken. Slechts een derde gaat voor de traditionele
bikini aan en 10 procent voor een tankini, dit is een biniki met lang
topje dat je buik bedekt.
Badpakken zijn zo populair bij de
jongere dames omdat dit hun rondingen beter flatteert, maar 22 procent
draagt dit omdat ze het hipper vinden. Slechts een vijfde voelt zich
zelfzeker op het strand. Driekwart kocht badkledij dat hun figuur beter
doet uitkomen, de helft koos een afslankend model.
Het gemiddelde
bedrag dat dames jaarlijks uitgeven aan een bikini is 84 euro aan, de
doorsnee vrouw kocht 3,4 nieuwe stukken bedkleding het afgelopen jaar.
Mark Pearson van de website MyVoucherCodes.co.uk, die het onderzoek liet
uitvoeren: "Het is duidelijk dat het modebeeld aan het veranderen is,
een badpak is niet langer ouderwets, er zijn genoeg modellen die alle
maten en vormen flatteren." (br.hln)
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Victoria Beckham ontwerpt brillenlijn voor hem en haar
Ze lanceerde eerder al modelijnen met
jurkjes, jeans, zonnebrillen en kinderkleren, maar nu voegt Victoria
Beckham nog een nieuwe reeks ontwerpen toe aan haar indrukwekkende cv.
De ex-Spice Girl brengt binnenkort namelijk een brillenlijn op de markt.
De brillen komen er vooral omdat Victoria zelf ook last heeft van bijziendheid, maar nooit een geschikt montuur kan vinden.
"Ik
moet een bril dragen, maar ik heb er nog geen gevonden die bij me past
of waar ik van hou. Daarom heb ik besloten om ze zelf te ontwerpen",
vertelde ze aan WWD.
Victoria, die in haar Spice Girl-dagen wel
nog een bril droeg, riep daarvoor de hulp in van luxemerk 'Cutler &
Gross'. Samen zullen ze zes monturen op de markt brengen, verkrijgbaar
in drie verschillende kleuren. Qua stijl gaan ze zowel voor vrouwelijke
als uniseks monturen, van pilotenbrillen tot golvende monturen.
Het
algemene kleurenpalet zal bestaan uit zwart, 'schildpadkleur',
juweeltinten, geel en bosgroen. De brillen zullen met de hand gemaakt
worden in Italië in een combinatie van metaal en acetaat. Op de
'brilpootjes' zal een diamanten 'V' te zien zijn.
Wie
nieuwsgierig is, moet niet lang meer wachten, want de collectie wordt op
4 oktober in Parijs gepresenteerd en is vanaf januari of februari 2013
verkrijgbaar. Voor een echte 'Victoria'-bril zal je wel zo'n 335 euro
moeten neertellen.
Victoria zelf kijkt alleszins erg uit naar de
lancering. "Binnenkort draag ik mijn eigen bril en het zal leuk zijn om
eindelijk te zien waar ik heen ga", besluit de mode-ontwerpster.
(br.hln)
Een handtas is vaak zo'n gedoe als je naar een feestje trekt, daar
brengt Double Agent Shoes nu verandering in. Zij lanceren de schoen, die
ook dienst doet als handtas.
Hoe het in zijn werk gaat? De plateauzolen van de schoenen zijn hol
vanbinnen en kunnen met een kliksysteem geopend worden aan de
achterkant. Daaruit kan je dan een vastgemaakte portefeuille halen
waarin je je geld, sleutels en wat kaarten kwijt kan.(br.she)
Karl Lagerfeld is een manusje van
alles, naast twee eigen collecties, designt de man ook nog voor Fendi en
Chanel. "Fendi lijkt nooit op Chanel en Chanel nooit op Karl Lagerfeld.
Ik weet niet hoe ik dat krijg klaargespeeld."
"Ik denk altijd
dat ik geen persoonlijkheid heb, maar misschien heb ik er in het echte
leven wel drie. Je ziet een silhouet, meer is er niet te zien. Een
fotograaf vertelde me ooit: ik moet langer bij je blijven om door te
krijgen wat er achter de silhouetten schuilgaat. 'Je verspilt je tijd',
zei ik hem. 'Er is niks gaande achter die façade'." (br.she - foto photo
news)