Tijdens de afgelopen koopjesmaand verkochten de modehandelaars 1 tot
2,5 procent meer dan tijdens de winterkoopjes van vorig jaar. Dat blijkt
uit cijfers van Unizo, zijn Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal
Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).
Unizo houdt het bilan bij het einde van de winterkoopjes op 1% meer dan
vorig jaar. De ondernemersorganisatie grijpt de gelegenheid aan om te
stellen dat het belang van de koopjesperiode de voorbije jaren wel sterk
is gestegen.
Van 2001 tot 2010 is de omzet van de normale
wintercollectie met 11,9% gedaald, maar de omzet die tijdens de koopjes
werd gedraaid, is met 19,2% gestegen. "Die tendens bewijst dat de
koopjesperiode wel degelijk noodzakelijk is voor modehandelaren", zo
stelt Unizo en "zelfs al zou Europa ons verplichten de sperperiode af te
schaffen, dan moeten we een manier zoeken om de vaste soldenmaand te
behouden. "
Einde De Waalse
tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen spreken van
een omzetstijging van 2,5 procent in vergelijking met vorige winter.
Vandaag lopen de wintersolden af.
Eyeliner en mascara worden al langer gedragen door mannen in bepaalde
milieus (bijvoorbeeld de emo-scene). En als het aan sommige
mode-ontwerpers ligt, smeren mannen binnenkort ook gewoon lekker
lipstick op hun lippen.
Vivienne Westwood bijvoorbeeld stuurde haar mannelijke modellen de
Milanese catwalk op met kersenrode lippen. Met hun afgebleekte gezichten
deden ze echter eerder aan clowns denken, dan aan stoere mannen.
Iets zegt ons dat deze poging niet onmiddellijk een trend zal worden...
De 29-jarige socialite toonde gisteren op de catwalk in Sao Paulo haar duidelijke vollere figuur.
Voller gezicht Paris
flaneerde in mooie jurken van het merk Triton op de catwalk in
Brazilië. In deze creaties viel meteen op dat ze enkele kilo's is
bijgekomen de laatste zes maanden. Dat was niet alleen te zien aan haar
benen, ook haar gezicht oogt veel voller. Dat staat in schril contrast
met haar slanke lijn dat ze afgelopen juli nog in haar bikini in St
Tropez showde. Toch poseerde de celeb gisteren met plezier voor de
camera's. De celeb stond beeldig in een zwarte creatie met geplooid
rokje. Paris sloot de show af met een prachtige metallic jurk en
torenhoge plateauzolen.
Meteen daarna deelde ze haar ervaring
met haar volgers op Twitter, ze meldde dat de jurken prachtig waren en
dat Brazilië geweldig is. Na de show trok ze de stad in met een
kleurrijke jurk en haar vriend Cy Waits.
Paris Hilton was niet
het enige bekende gezicht op de Braziliaanse catwalk, acteur en toyboy
van Demi Moore Ashton Kutcher droeg ontwerpen van Colcci. Hij kwam met
hetzelfde vliegtuig als de socialite aan in Brazilië. (br.hln)
Om de zoveel tijd duikt het 'haaraccessoire' weer op: het
hoofdjuweel. De laatste keer werd het gespot op het hoofd van de Franse
actrice Hélène de Fougerolles, op de eerste rij bij de modeshow van
Dior. Ze koos voor een eenvoudig juweel, met zwarte en doorschijnende
pareltjes.
Het juweel wordt vaak geassocieerd met sprookjesfiguren zoals elven. In
de Lord of the rings-trilogie bijvoorbeeld droegen zowel Arwen als de
elfenkoning en - koningin een hoofdjuweel. De echte roots zouden echter
in India liggen, ook al wordt een dergelijk accessoire daar niet vaker
gedragen dan hier.
Voor (thema)huwelijken wordt het 'hoofdjuweel'
wel eens gebruikt, en celebs als Alicia Keys, Ivanka Trump, Mila
Jovovich en Nicole Richie probeerden het al uit.
Toch wordt het
nooit een trend, het breekt nooit door. En dat is enigszins vreemd voor
iets dat op (kleine) meisjes een enorme aantrekkingskracht uitoefent,
dat doet dromen en dat ze proberen na te apen door een halsketting op
hun hoofd te leggen.
Het grootste probleem is wellicht dat het
enorm onpraktisch is. Het vergt een minutieus kapsel, en dus een zeer
formele omgeving. Die zijn eerder zeldzaam voor gewone mensen, en dus
raakt het niet opgepikt.
Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?
Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?
Julianne Moore zou met deze jurk de Oscars kunnen rocken.
De laatste haute couture-collectie die John Galliano voor Christian
Dior was weer een schot in de roos. De droomcollectie was echte
Hollywood Chic, met een vleugje retro, dramatiek maar altijd uiterst
elegant. En de vraag is: welke jurk haalt de Oscars?
Iets voor Helen Mirren?
Gebaseerd op de illustraties van René Gruau, al gelinkt aan het modehuis
sinds 1947, heeft de collectie ook een schilderachtig gevoel. Sommige
hoeden lijken een penseelstreek, andere jurken zien eruit alsof ze
bewerkt zijn met waterverf of een penseeltechniek.
Ook opvallend
was het speelse spel met volume: in de rokken (zoals in de jaren '50 de
gewoonte was), maar ook in de bovenstukjes, wat perspectieven biedt
voor zwaar toebedeelde dames.
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.
Het kapsel en de make-up waren eveneens retro: retrokrullen, vuurrode lippen, opvallende mascara en een elegant lijntje. Toegegeven, die kleren zijn totaal onpraktisch voor het dagelijkse leven, en onbetaalbaar voor de gewone portemonnee.
Maar
de collectie doet wel wegdromen, neemt je mee naar een ander universum
waar vrouwen bestaan die zulke kleren wel dag in, dag uit dragen.
Mila Kunis kan dit aan.
Zoals
sterren op de rode loper bijvoorbeeld. Ongetwijfeld zal een (of
misschien wel meerdere) van deze jurken opduiken bij de
Oscar-uitreiking, en een deel van het plezier zit in het raden welke
ster voor welke jurk zal kiezen.
Het bekende handtassenmerk Tod's zal ruim 25 miljoen euro investeren in de restauratie van het Colosseum. "Een must voor een Italiaans bedrijf", vindt Tod's zelf.
De staat van het Colosseum is al enkele jaren onrustbarend, maar nu lijkt er beterschap op komst. Niemand minder dan het Italiaanse handtassenmerk Tod's heeft zich er namelijk toe verbonden ruim 25 miljoen euro in de restauratie van het monument te steken.
"Een monument als het Colosseum mag niet verdwijnen. En het is de taak van bedrijven als Tod's, die het 'made in Italy'-label hoog in het vaandel dragen, om ervoor te zorgen dat zo'n symbolen intact blijven", aldus Diego Della Valle, eigenaar van Tod's. (br.she)
Uitvinder van de jeansbroek Levi Strauss zou zich omdraaien in
zijn graf nu zijn kledingstuk bedoeld voor de lagere klasse nu soms voor
zo'n exuberante prijzen verkocht wordt. We zetten de meest extravagante
exemplaren op een rijtje.
- Voor het trendy model Fancy Python, een grijze skinny jeans met
gespen in pythonleer, tel je 1190 euro neer. Het is een creatie van de
designer Duitse Philipp Plein, hij mag Nicole Scherzinger en Victoria Beckham tot zijn fans rekenen.
Philipp Plein
- Het trendy merk Balmain
staat bekend om zijn eenvoudige ontwerpen die voor fortuinen verkocht
worden. Voor deze rood-zwart gestreepte skinnyjeans betaal je 1220 euro.
Wat nu exact de prijs zo in de hoogt duwt, is nog helemaal duidelijk,
want veel bijzonders is er niet aan. Aan de enkels zitten wel zilveren
ritsen.
Balmain
- Voor een jeansbroek van Gilded Age
mag je al makkelijk op 350 euro rekenen. Deze hoge prijs betaal je niet
voor het trendy design, maar alle creaties worden met de hand gemaakt en
zouden daarom uniek zijn. Hiermee wil het merk ingaan tegen de huidige
trend van massaproductie, ze gebruiken ook natuurlijke verven en
materialen, wat de jeansbroeken nog eens ecologisch verantwoord maakt.
Current/Elliot
- Voor een trendy boyfriendjeans van Current/Elliot moet je 760 euro over hebben. In ruil daarvoor krijg je wel een broek bezet met kristallen.
Roberto Cavalli.
- Ontwerper Roberto Cavalli
houdt zelf van dure spullen. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij
een jeansbroek versierde met kristallen, kettingen en pailletten. Je
betaalt voor dit kunstwerk bijna 1000 euro.
De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet
De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet
De actrices uit de fiftiesserie Mad Men.
De glamour uit de jaren '50 blijft designers inspireren, dit zal
namelijk een belangrijke trend voor de volgende twee seizoenen zijn.
Daarom enkele do's en don'ts om dit in je garderobe te introduceren.
De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.
We zagen het al op de catwalk bij Gucci, Versace, Prada, Vivienne
Westwood en Victoria Beckham, vintage is terug met elegante rokken,
wijde broeken en zwierige jurken. Ook bij celebs is er
een verandering merkbaar. Tal van bekende fashionista's gaven in 2010 de
voorkeur aan de rock-chic stijl, nu gaan ze voor vrouwelijke
bloemenprints en baljurken. Kijk maar naar Rihanna, zij ruilt haar
gescheurde jeans en korte topjes voor schattige jurkjes en hakken. De
Britse modegoeroe Victoria Reddington: "De lente staat in het teken van
van de vrouwelijkheid. Laat je inspireren door dames als Natalie
Portman, Angelina Jolie en Rihanna. Werk rond subtiele sexappeal en
vintage glamour."
Tips Hoe introduceer je nu
deze trend in je eigen garderobe? Berg alvast je minirokken maar beter
even op wil je trendy zijn. Omarm de zwierige cirkel- of A-lijnrok die
tot over je knie komt en de taille benadrukt. Deze lente scoren felle,
frisse kleuren, met pasteltinten speel je op veilig. Waaghalzen vallen
op met bloemenprints of streepjes. Denk aan de look van een sexy
secretaresse uit de jaren '50.
Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.
Don'ts -
Vermijd dat je er slonzig uitziet door een los topje te dragen. Ga voor
een strak model, of maak het wat sexier met een transparante blouse. -
Voor een authentieke look combineer je met platte schoenen of een laag
hakje. Wie er een moderne twist aan wil geven, draagt stiletto's. - Een schattige toets creëer je door enkelsokjes à la Marc Jacobs te dragen.
Sexy De
comeback van de A-lijnrok betekent niet dat je deze look niet op een
andere manier kunt creëren, een sexy resultaat krijg je met een
kokkerrok waarmee je je vrouwelijk zandloperfiguur benadrukt. Schaf
jezelf een rechte rok aan met een hoge taille die tot onder de knie
komt. Of ga voor een strakke jurk, zonder of met driekwarts mouw.
Retrorok bij Modcloth.com.
Tips om je retro-outfit een moderne twist te geven: - Dries Van Noten gaf de fiftiesrok een update door te combineren met een boyfriendblazer met opstaande kraag. - Je kan dit model ook wat korter maken, tot net boven de knie. - Voeg een paar kniehoge kousen toe. - Zoek naar speciale materialen als leder. - Zelfzekere vrouwen dragen een kort topje, waarmee een stukje blote buik zichtbaar wordt.
Deze lente werkt H&M samen het schoenenmerk Hasbeens om
wereldwijd de klomp als stijlstatement te introduceren. Vanaf 20 april
zullen drie houten modellen in seventies stijl exclusief bij de
modeketen te koop zijn.
De Hasbeenklompen zijn niet alleen trendy, maar ook milieuvriendelijk,
want ze bestaan enkel uit ecologische verantwoorde materialen. Hoofd van
design bij Ann-Sofie Johansson: "Ik hou van het authentieke gevoel dat
je krijgt wanneer je Hasbeens draagt door de combinatie van het hout en
het leder. Ze passen perfect bij H&M en de bohemian seventieslook
die nu zo in is."
Modellen De collectie zal
bestaan uit een gladiatormodel met drie bandjes, verkrijgbaar in drie
kleuren: crème, zwart en bruin. Dan is er ook een zomersandaal met een
enkelbandje in crème en rood, de laatste is een peeptoe met
slangenleder. De schoenen zijn verkrijgbaar in maat 36 tot 40 en kost
tussen 49,95 en 59,95 euro.
Celebs De
klompen van Hasbeen bestaan sinds 2007, maar maakten opmars in 2010 toen
Sarah Jessica Parker en Maggie Gyllenhaal fan bleken te zijn.
Steeds meer mannen schamen zich niet langer om met een handtas over
straat te lopen. Het Britse modehuis Burberry verkocht namelijk 27
procent meer zogenaamde (peperdure) 'manbags'. Accessoires De
stijging is deels te verklaren doordat de 'manbag' een erg populair
geschenk onder de kerstboom was. De handtassen van Burberry kosten
tussen de 350 en 1000 euro, ze zijn vooral populair in Azië. Maar ook
fashionable mannen in het Midden-Oosten, Rusland, Europa en Brazilië
lopen met een tas van Burberry aan hun arm. Financieel directeur Stacey
Cartwright: "Accessoires voor mannen doen het vooral erg goed in Azië."
De laatste mannencollectie van Burberry bestaat felgekleurde
handtassen, we zagen ook retro mantels en transparante poncho's voor
komende herfst/winter.
Ontwerper Raf Simons stuurde meisjes met felgestreepte maxirokken op de
catwalk voor de lentecollectie 2011 van Jill Sander. Maar ook designers
bij Prada en Moschino experimenteerden met deze print.
Naast
bloemenprints en felle kleuren, zijn streepjes deze lente erg trendy.
Verschillende celebs, als Fearne Cotton en Rihanna, waagden zich al hier
al aan. Vele dames schuwen deze print wegens het verdikkende effect,
maar de meest flatterende versie is de verticale streep. Onzekere
fashionista wagen zich hier dus best aan. Voeg gekleurde accessoires toe
om je outfit op te vrolijken. Wil je er volledig voor gaan, dan schaf
je je nu al een gestreepte maxijurk aan.
Vrouwen dragen graag de broek, figuurlijk en letterlijk. Deze zomer gaan we voor een wel erg speciaal model: de oversized, hangende broek mét brede pijpen.
Céline introduceerde afgelopen jaar reeds dé broek voor 2011, maar het was nog even wachten vooraleer andere modehuizen de trend overnamen. Dat is nu gebeurd met de nieuwe pre fall-collectie van Louis Vuitton. Maar hoe ziet die mysterieuze broek er nu uit? Alleszins te groot. De broek moet lijken alsof ze een maat te groot is, maar moet perfect passen aan het middel. Doordat de broek als het ware meer 'hangt', krijg je een slanker silhouet. De lengte is eveneens erg belangrijk. Zo moeten de pijpen net tot op de tenen komen, maar mag de broek niet heel de voet bedekken, een exemplaar dat tot aan de knieën of kuiten komt is bijzonder ouderwets anno 2011.
De pijpen van de broek moeten breed zijn. Geen olifantenpijpen, maar toch een versie die dicht in de buurt komt. De afwerking is dan weer erg strak en mannelijk. Zo zijn er vaak geen knopen zichtbaar en is de rits bijzonder smal en ingewerkt in de broek. (br.she)
Van frontvrouw van de rockband 'No Doubt' tot het wereldwijde gezicht
van L'Oréal: dát moet je waard zijn! Het overkwam Gwen Stefani. "Een
unieke stem, een mode-icoon, een rockster... Gwen Stefani is een
fenomeen van de 21ste eeuw", aldus haar trotse nieuwe werkgever L'Oréal.
"Ik kan nog altijd niet geloven dat ik een van de L'Oréal-meisjes word",
reageert de 41-jarige zangeres. "Ik hou ervan mij te verkleden, op het
podium of voor videoclips. Dat was altijd al een van mijn favoriete
bezigheden in de band. En nu mag ik met zo'n moderne, getalenteerde
groep werken, spannend! Ik ben een gelukzak." Cyril Chapuy, Global Brand
President van L'Oréal Paris, noemt Gwen Stefani een "moderne muse". De
blondine zal de nieuwe lipstick 'Infallible Le Rouge' promoten.
Stefani
begon al op de middelbare school met muziek, toen ook de band No Doubt
het levenslicht zag. Zij is tekst- en muziekschrijfster én zangeres. Ze
verkocht meer dan 30 miljoen platen en No Doubt won twee Grammy's in
2003. Momenteel zit de groep in de studio voor een nieuw album dat dit
jaar uitkomt.
Gwen Stefani vindt bij L'Oréal Paris het illustere
gezelschap van Beyoncé Knowles, Gerard Butler, Rachel Weisz, Jennifer
Lopez, Freida Pinto, Gong Li, Patrick Dempsey en Diane Kruger.
Twee Belgische winkels zullen vanaf februari ook stukken uit de
Topshop-collectie verkopen. Topshop is een populaire, Britse keten, die
tot 2011 Kate Moss als uithangbord had. De keten heeft in veel
verschillende landen winkels, maar (voorlopig?) niet in België.
Topshop is een winkel zoals Vero Moda, Mango of H&M. Goedkope,
modieuze kledij die inspeelt op de laatste trends en vooral jonge fans
heeft. De samenwerking met Kate Moss, die twee keer per jaar een eigen
collectie tekende voor de winkel, gaf Topshop net dat extraatje meer.
Niet in België Topshop
is in zowat 100 landen met eigen winkels aanwezig, maar niet in België.
Waarom niet, daar hebben we voorlopig het raden naar. Twee Belgische
winkels waren dat beu, en trokken zelf naar Topshop met de vraag of ze
de collectie konden verdelen.
Dat mocht en dus zal je vanaf
februari in Ra (Antwerpen) en Hunting & Collecting (Brussel) een
selectie van de Topshopcollectie kunnen kopen.
Een beetje een
vreemde omgeving voor goedkope massamode, maar de winkels doen dat voor
hun eigen redenen: hun imago is te duur en te onbereikbaar, en dus
proberen ze met Topshop ook jongeren naar de winkel te lokken.
Milieuvriendelijke jeans Of
er ook stukken te vinden zijn van de nieuwe, milieuvriendelijke
jeanscollectie, mee op poten gezet door Pharell Williams, zal moeten
blijken. Wie iets van Kate Moss op de kop wil tikken, is er aan voor de
moeite: de samenwerking werd in 2010 opgezegd. Even werd Rihanna getipt
als nieuw gezicht van Topshop, maar dat bleek een vals gerucht.
Daar waar onze lippen vorig seizoen nog roder dan rood kleurden, gaan we in de lente voor fuchsiavarianten. Geïntroduceerd door Marc Jacobs en Diane von Furstenberg en opgepikt door Katy Perry, Rihanna, Gwyneth Paltrow en Keira Knightley.
De lippen blijven non-stop in de kijker staan. Nadat ze koraalkleurig werden tijdens de zomer en vuurrood tijdens de winter, komen de grote modeontwerpers nu met een nieuw kleurtje op de proppen: fuchsia. Katy Perry is alvast fan. Maar hoe draag je de kleur nu best?
Kies steeds een kleur fuchsia die goed bij je huidteint past. Donkerdere huidjes staan prachtig met een fel fuchsia terwijl bleke huidtypes dan weer prachtig uitkomen bij een fuchsia met paarse ondertonen. Zo doe je het
Start iedere lipstickbeurt met een lichte scrub van je lippen. Zo voorkom je dat er schilfertjes blijven hangen op je lippen en je look onafgewerkt lijkt. Gebruik een potloodje in dezelfde kleur fuchsia en vul daarna je lippen in met een penseeltje. Begin steeds in het midden en werk naar buiten toe.
Zorg ervoor dat je lippen perfect in orde zijn. Je hebt dan niet meer nodig dan wat mascara en nette wenkbrauwen om stralend voor de dag te komen. (br.she)
Eén accessoire belooft deze lente alweer grote sier te maken: de
hoofdband. Gezien op de catwalks van Armani, D&G, Vivienne Westwood
en Ferragamo, mag het meest draagbare accessoire niet in je kleerkast
ontbreken.
Laat het duidelijk wezen: hoofdbanden zijn op vele manieren te dragen.
Bij D&G werden de modellen gespot met sjaaltjes rond het hoofd en
geknoopt in de nek. Ook als haarband, als tulband of op z'n Roodkapjes,
kan het kleinood gedragen worden. Het accessoire is te vinden in alle
kleuren en materialen. Combineren is de boodschap, bovendien geeft het
hebbeding meteen kleur aan een neutrale outfit.
Op z'n Armani
Celebs Hoofdbanden
zijn geschikt voor alle vrouwen, alle lichaamsmaten of vormen. Een
trend dat celebs als Alexa Chung, Mary-Kate Olsen en Katie Holmes al
langer begrepen hebben.
Januari is een vreemde modemaand, door de koopjes is het aanbod in de
winkels beperkt, dat geldt ook voor het shopbudget van velen.
Het
aanhoudende slechte weer begint zijn tol te eisen op het humeur van
fashionista's, dat proberen ze vaak op te krikken door naar de
catwalksshows van de komende zomercollecties te kijken. Veel dames weten
niet wat aan te trekken bij deze overgang van seizoenen, dat is ook het
geval bij Rihanna en Nicole Richie. Zij werden afgelopen week gespot in
een jeansshort in combinatie met een legging.
Je kunt dus
alvast jouw exemplaar van vorige zomer terug uit je garderobe halen. De
truc om geen kou te lijden met deze trend is door je short te combineren
met laagjes, denk aan dikke truien en een dikke jas, een lederen
pilotenjas is een goede optie. Hou je outfit eenvoudig, voor een
opvallend accent kun je net als de celebs voor een rode toets gaan.
Nicole doet dat met een handtas, Rihanna met haar kapsel.
Het dragen van Uggs, de trendy laarzen geliefd bij celebs en
fashionista's, verhogen de kans op een voetschimmel aanzienlijk, dat
beweert althans professor en directeur van New York City Footcare
Olivier Zong.
De voetspecialist zegt dat een voetschimmel groeit
op donkere, vochtige plekken, hij merkt deze aandoening vaak op bij
dames die laarzen met een voering van schapenvacht dragen. Toch is niet
elke voetspecialist het eens met Zong, dat meldt nu.nl. Professor Howard
Shapiro: "Voetschimmels verergeren op donkere, vochtige plekken, maar
de voering van Uggs absorberen net het zweet. Ik zag nog nooit een
schimmel die ontstond door het dragen van Ugg laarzen. Ook merkte ik
geen aanzienlijke stijging van deze aandoening op sinds de start van
deze trend, ongeveer vier op de tien mensen krijgen hiermee te maken."
Eerlijk is eerlijk: erg veel verandert de kapselmode niet in 2011.
Wel sluipt er terug nonchalance in de kapsels (de warrige out of bed
look), gecombineerd met een heel cleane, strenge cut. Dat zegt kapper
Chris McMillan, die goed tien jaar geleden een van de beroemdste kapsels
ooit bedacht: 'The Rachel', naar het kapsel van Rachel, het personage
dat Jennifer Anison speelde in Friends.
Wie kort haar heeft of wil, kiest best voor
'de nieuwe bob': een kort, rond kapsel met als nieuwe twist laagjes, die
zichtbaar zijn op de kaaklijn in de vorm van kleine uitstekende
piekjes.
Ook belangrijk: het haar lijkt van achter naar voor te
lopen, en de froufrou is lang en verdwijnt naadloos in het kapsel. Het
verschil met de gewone bob is dus vooral dat het iets frivoler wordt, en
minder gebeeldhouwd.
Mag het iets pittiger? Laat dan een boel
laagjes knippen, in geometrische vormen zodat er volume in komt en het
kapsel geen 'helm' lijkt.
McMillan: Deze kapsels moeten elke
maand bijgeknipt worden voor een maximaal effect. Om de laagjes bij de
bob zichtbaar te houden, voeg je een beetje serum toe aan klam haar. Na
het drogen leg je het haar in de juiste richting, weerbarstige plukken
haar die in de verkeerde richting wijzen strijk je best plat.
Wie
halflang haar heeft, moet het zo snel mogelijk laten groeien, want
'midi' geldt enkel voor de roklengte. In 2011 zijn lange haren in.
Laagjes blijven een must om het haar zwier te geven, vooral als ze in
elkaar over vloeien, en dus niet 'gezaagd' lijken.
Dit kapsel
wordt gedragen in een doodgewone middenscheiding of met een zware
froufrou, die tot bijna over de ogen valt. Asymmetrische frous zijn uit
den boze.
Wie krullen wil in haar
steile haar, kan zich helemaal uitleven. Wilde golven zijn een must, en
kunnen gewoon met een krulijzer gemaakt worden. Pik er willekeurige
haarstrengen uit, zodat er veel variatie in ziet. Gebruik een styling
crème of mouse om de strengen uit elkaar te houden en/of een lichte
hairspray.
Wie al krullen heeft, steekt vooral de stijltang ver,
vér weg. Die krullen mogen nog meer in de verf gezet worden, overdrijf
ze zodat je volume krijgt. Krulhaar is meestal droger dan ander haar, en
vraagt een uitstekende verzorging.
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel
Na een boel geruchten, is het nu officieel: Gossip Girl en
modelieveling Blake Lively wordt het gezicht van de nieuwe
handtassencollectie van Chanel. Dit is niet zo verwonderlijk:
Chanel-hoofdontwerper Karl Lagerfeld is weg van Lively, die altijd op de
eerste rij zit bij Chanel en komt opdraven bij de opening van nieuwe
winkels.
Lively zal verschijnen in advertenties voor de gloednieuwe Mademoiselle-
handtassencollectie. "Ik ben het gezicht van de campagne, maar ik zal
de handtassen dragen zoals gewone meisjes. Het is meer dan maar een
handtas, het is de tas die je lipstick, gsm, liefdesbrieven, dromen en
mogelijkheden bevat", aldus Lively, die meteen bewijst dat ze een
uitstekende Chanel-ambassadrice is. "Ik ben gewoon dol op die prachtige
CC".
Vooral tijdens de solden kopen velen kleding die te klein of nooit
zal gedragen worden. Vrouwen gooien gemiddeld tijdens deze periode 83
euro weg, zo blijkt uit Brits onderzoek.
Een kwart van de dames geeft toe kleding te kopen die te klein is in de
hoop dat ze er binnenkort in passen. Dat geldt niet enkel voor vrouwen,
ook heren investeren in foute kleding. Shape Smart, de organisatie die
het onderzoek liet uitvoeren, berekende dat zo 3,5 miljard kleding nooit
gedragen wordt.
Slanker Nog volgens het
onderzoek blijkt dat vrouwen opzettelijk de verkeerde maten aankopen.
Reden? Vrouwen maken zichzelf wijs dat ze zo slanker zijn dan het geval
is. Kopen dames wel de juiste maat, knippen velen uit schaamte al de etiketten uit de kleding.
Streefmaat Niet
verwonderlijk dat 1 op 2 dames wil diëten om een kleinere kledingmaat
te krijgen. De gemiddelde vrouw streeft naar maatje 38. Om een grotere
maat te camoufleren, gebruiken dames dan weer hun eigen truckjes: 21
procent draag bewust alleen maar zwart. Bij de mannen is dat 10 procent.
Er deden al langer geruchten de ronde, maar nu is het officieel: modehuis Chanel heeft de Amerikaanse actrice Blake Lively tot het nieuwe uithangbord benoemd.
De 'Gossip Girl'-ster wordt het gezicht van de handtassencollectie Mademoiselle. De campagne zal in maart gelanceerd worden. Ontwerper Karl Lagerfeld fotografeerde de actrice zelf.
Lively is alvast gelukkig met haar nieuwe job. "Ik kan wel zeggen dat ik me het meest blije en gelukkige meisje voel", klinkt het.
Er is al veel gepraat over duurzame en ecologische mode. Maar voor
wie echt met de natuur begaan is, is het voorlopig nog een hele
zoektocht om ook echt duurzame en modieuze kledij en accessoires op de
kop te tikken.
Hadhi brengt daar verandering in. Kwaliteit en ontwerp gaan er hand in
hand met duurzame en ecologische materialen en productiewijzes. Handwerk
wordt niet geschuwd, en wie meewerkt wordt betaald volgens de principes
van de eerlijke handel.
Dat levert een hele collectie aan
elegante, praktische en/of modieuze handtassen op, gemaakt van
gerecycleerde brandstofslangen of blikjeslipjes. Moet dat veel kosten?
Dat valt wel mee: van 99 tot 139 euro.
Bont in de modewereld blijft een controversieel onderwerp. Terwijl de één zegt dat bont onlosmakelijk verbonden is met mode, roepen anderen dat het dierenleed is. Noorwegen is het in ieder geval eens met het laatste.
Dierenrechtenorganisatie Fashion Against Fur (of in het Noors Mote Mot Pels) werkte samen met alle Noorse designers om bont van de catwalk te bannen.
Ook de Noorse Elle en Cosmopolitan werkten mee aan het initiatief. Iedereen bleek het met elkaar eens te zijn en zo is de fashionweek van Oslo binnen no time de eerste bontvrije modeweek van de wereld geworden. (Bron: Styletoday.be)
Jarretellen zijn officieel weer hip, en dat heeft het te danken aan
de burlesk rage. Dita Von Teese is ermee begonnen, de Schoon Madammen
zetten het voort, en met de film Burlesque komt de trend voorlopig tot
zijn hoogtepunt. Het afgelopen jaar steeg de verkoop van jarretellen met
65 procent.
Vijftig jaar geleden waren jarretellen heel gewoon, en de enige manier
om kousen op te houden. Toen kwam de 'broekkous' die de jarretellen, op
huwelijksnachten na, in het verdomhoekje duwde. En de interesse komt
van vrouwen uit alle leeftijdsgroepen. "De interesse in retrolingerie
met een moderne twist is enorm", aldus directeur Tony Jarvis.
De
laatste keer dat jarretellen een comeback maakten, was begin de jaren
'90 toen Madonna nog echt de Queen of Pop was. Zij maakte jarretellen
trendy door ze te dragen met het fameuze roze korset van Jean Paul
Gaultier op haar Blond Ambition-tournee.
Burlesk werd in de 19de
eeuw in Londen ontwikkeld. Het begon als entertainment voor de
arbeidersklasse, waarin 'gevestigd amusement' zoals opera,
Shakespeariaans theater en ballet op de korrel werden genomen. Later
breidde het uit naar een populaire mix van komedie, theater en
striptease.
In vele grootsteden zijn burleske shows weer een grote hit. Ook burlesk dansen is een echte trend. (br.she foto 3Suisses)