Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koopjesmaand beter dan vorige winter

Koopjesmaand beter dan vorige winter



Tijdens de afgelopen koopjesmaand verkochten de modehandelaars 1 tot 2,5 procent meer dan tijdens de winterkoopjes van vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers van Unizo, zijn Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen (NSZ).

Unizo houdt het bilan bij het einde van de winterkoopjes op 1% meer dan vorig jaar. De ondernemersorganisatie grijpt de gelegenheid aan om te stellen dat het belang van de koopjesperiode de voorbije jaren wel sterk is gestegen.
 
Van 2001 tot 2010 is de omzet van de normale wintercollectie met 11,9% gedaald, maar de omzet die tijdens de koopjes werd gedraaid, is met 19,2% gestegen. "Die tendens bewijst dat de koopjesperiode wel degelijk noodzakelijk is voor modehandelaren", zo stelt Unizo en "zelfs al zou Europa ons verplichten de sperperiode af te schaffen, dan moeten we een manier zoeken om de vaste soldenmaand te behouden. "

Einde
De Waalse tegenhanger UCM en het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen spreken van een omzetstijging van 2,5 procent in vergelijking met vorige winter. Vandaag lopen de wintersolden af.




� Reageer (0)
30-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mannen met lipstick: zegt jou dat wat?

Mannen met lipstick: zegt jou dat wat?


http://img811.imageshack.us/img811/9086/mannenmetlipstick.jpg

Eyeliner en mascara worden al langer gedragen door mannen in bepaalde milieus (bijvoorbeeld de emo-scene). En als het aan sommige mode-ontwerpers ligt, smeren mannen binnenkort ook gewoon lekker lipstick op hun lippen.


Vivienne Westwood bijvoorbeeld stuurde haar mannelijke modellen de Milanese catwalk op met kersenrode lippen. Met hun afgebleekte gezichten deden ze echter eerder aan clowns denken, dan aan stoere mannen.




Iets zegt ons dat deze poging niet onmiddellijk een trend zal worden...




� Reageer (0)
29-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Paris Hilton duidelijk dikker op de catwalk in Brazilië


Paris Hilton duidelijk dikker op de catwalk in Brazilië


© afp


De 29-jarige socialite toonde gisteren op de catwalk in Sao Paulo haar duidelijke vollere figuur.

Voller gezicht
Paris flaneerde in mooie jurken van het merk Triton op de catwalk in Brazilië. In deze creaties viel meteen op dat ze enkele kilo's is bijgekomen de laatste zes maanden. Dat was niet alleen te zien aan haar benen, ook haar gezicht oogt veel voller. Dat staat in schril contrast met haar slanke lijn dat ze afgelopen juli nog in haar bikini in St Tropez showde. Toch poseerde de celeb gisteren met plezier voor de camera's. De celeb stond beeldig in een zwarte creatie met geplooid rokje. Paris sloot de show af met een prachtige metallic jurk en torenhoge plateauzolen.


© reuters


Meteen daarna deelde ze haar ervaring met haar volgers op Twitter, ze meldde dat de jurken prachtig waren en dat Brazilië geweldig is. Na de show trok ze de stad in met een kleurrijke jurk en haar vriend Cy Waits.

Paris Hilton was niet het enige bekende gezicht op de Braziliaanse catwalk, acteur en toyboy van Demi Moore Ashton Kutcher droeg ontwerpen van Colcci. Hij kwam met hetzelfde vliegtuig als de socialite aan in Brazilië.  (br.hln)




� Reageer (0)
26-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het hoofdjuweel duikt weer op

Het hoofdjuweel duikt weer op



Om de zoveel tijd duikt het 'haaraccessoire' weer op: het hoofdjuweel. De laatste keer werd het gespot op het hoofd van de Franse actrice Hélène de Fougerolles, op de eerste rij bij de modeshow van Dior. Ze koos voor een eenvoudig juweel, met zwarte en doorschijnende pareltjes.


Het juweel wordt vaak geassocieerd met sprookjesfiguren zoals elven. In de Lord of the rings-trilogie bijvoorbeeld droegen zowel Arwen als de elfenkoning en - koningin een hoofdjuweel. De echte roots zouden echter in India liggen, ook al wordt een dergelijk accessoire daar niet vaker gedragen dan hier.






Voor (thema)huwelijken wordt het 'hoofdjuweel' wel eens gebruikt, en celebs als Alicia Keys, Ivanka Trump, Mila Jovovich en Nicole Richie probeerden het al uit.

Toch wordt het nooit een trend, het breekt nooit door. En dat is enigszins vreemd voor iets dat op (kleine) meisjes een enorme aantrekkingskracht uitoefent, dat doet dromen en dat ze proberen na te apen door een halsketting op hun hoofd te leggen.






Het grootste probleem is wellicht dat het enorm onpraktisch is. Het vergt een minutieus kapsel, en dus een zeer formele omgeving. Die zijn eerder zeldzaam voor gewone mensen, en dus raakt het niet opgepikt.




� Reageer (0)
25-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?

Dior scoort met retrochic, maar welke jurk haalt de Oscars?


Julianne Moore zou met deze jurk de Oscars kunnen rocken.


De laatste haute couture-collectie die John Galliano voor Christian Dior was weer een schot in de roos. De droomcollectie was echte Hollywood Chic, met een vleugje retro, dramatiek maar altijd uiterst elegant. En de vraag is: welke jurk haalt de Oscars?



Iets voor Helen Mirren?
Iets voor Helen Mirren?


Gebaseerd op de illustraties van René Gruau, al gelinkt aan het modehuis sinds 1947, heeft de collectie ook een schilderachtig gevoel. Sommige hoeden lijken een penseelstreek, andere jurken zien eruit alsof ze bewerkt zijn met waterverf of een penseeltechniek.

Ook opvallend was het speelse spel met volume: in de rokken (zoals in de jaren '50 de gewoonte was), maar ook in de bovenstukjes, wat perspectieven biedt voor zwaar toebedeelde dames.

 
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.
Deze jurk schreeuwt om Natalie Portman.



Het kapsel en de make-up waren eveneens retro: retrokrullen, vuurrode lippen, opvallende mascara en een elegant lijntje.
Toegegeven, die kleren zijn totaal onpraktisch voor het dagelijkse leven, en onbetaalbaar voor de gewone portemonnee.

Maar de collectie doet wel wegdromen, neemt je mee naar een ander universum waar vrouwen bestaan die zulke kleren wel dag in, dag uit dragen.



Mila Kunis kan dit aan.
Mila Kunis kan dit aan.



Zoals sterren op de rode loper bijvoorbeeld. Ongetwijfeld zal een (of misschien wel meerdere) van deze jurken opduiken bij de Oscar-uitreiking, en een deel van het plezier zit in het raden welke ster voor welke jurk zal kiezen.




� Reageer (0)
24-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Handtassenmerk Tod's helpt Colosseum restaureren

Handtassenmerk Tod's helpt Colosseum restaureren


http://img524.imageshack.us/img524/1711/handtassenmerktods.jpg


Het bekende handtassenmerk Tod's zal ruim 25 miljoen euro investeren in de restauratie van het Colosseum. "Een must voor een Italiaans bedrijf", vindt Tod's zelf.

De staat van het Colosseum is al enkele jaren onrustbarend, maar nu lijkt er beterschap op komst. Niemand minder dan het Italiaanse handtassenmerk Tod's heeft zich er namelijk toe verbonden ruim 25 miljoen euro in de restauratie van het monument te steken.

"Een monument als het Colosseum mag niet verdwijnen. En het is de taak van bedrijven als Tod's, die het 'made in Italy'-label hoog in het vaandel dragen, om ervoor te zorgen dat zo'n symbolen intact blijven", aldus Diego Della Valle, eigenaar van Tod's. (br.she)




� Reageer (0)
22-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De duurste jeansbroeken ter wereld

De duurste jeansbroeken ter wereld



Uitvinder van de jeansbroek Levi Strauss zou zich omdraaien in zijn graf nu zijn kledingstuk bedoeld voor de lagere klasse nu soms voor zo'n exuberante prijzen verkocht wordt. We zetten de meest extravagante exemplaren op een rijtje.


- Voor het trendy model Fancy Python, een grijze skinny jeans met gespen in pythonleer, tel je 1190 euro neer. Het is een creatie van de designer Duitse Philipp Plein, hij mag Nicole Scherzinger en Victoria Beckham tot zijn fans rekenen.



Philipp Plein
Philipp Plein


- Het trendy merk Balmain staat bekend om zijn eenvoudige ontwerpen die voor fortuinen verkocht worden. Voor deze rood-zwart gestreepte skinnyjeans betaal je 1220 euro. Wat nu exact de prijs zo in de hoogt duwt, is nog helemaal duidelijk, want veel bijzonders is er niet aan. Aan de enkels zitten wel zilveren ritsen.



Balmain
Balmain



- Voor een jeansbroek van Gilded Age mag je al makkelijk op 350 euro rekenen. Deze hoge prijs betaal je niet voor het trendy design, maar alle creaties worden met de hand gemaakt en zouden daarom uniek zijn. Hiermee wil het merk ingaan tegen de huidige trend van massaproductie, ze gebruiken ook natuurlijke verven en materialen, wat de jeansbroeken nog eens ecologisch verantwoord maakt.



Current/Elliot
Current/Elliot



- Voor een trendy boyfriendjeans van Current/Elliot moet je 760 euro over hebben. In ruil daarvoor krijg je wel een broek bezet met kristallen.



Roberto Cavalli.
Roberto Cavalli.



- Ontwerper Roberto Cavalli houdt zelf van dure spullen. Dat is waarschijnlijk de reden waarom hij een jeansbroek versierde met kristallen, kettingen en pailletten. Je betaalt voor dit kunstwerk bijna 1000 euro.




� Reageer (0)
21-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet

De fifties retrolook blijft trendy: zo moet het niet


De actrices uit de fiftiesserie Mad Men.


De glamour uit de jaren '50 blijft designers inspireren, dit zal namelijk een belangrijke trend voor de volgende twee seizoenen zijn. Daarom enkele do's en don'ts om dit in je garderobe te introduceren.



De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.
De lentecollectie van de Amerikaanse ontwerper Alexander Wang.


We zagen het al op de catwalk bij Gucci, Versace, Prada, Vivienne Westwood en Victoria Beckham, vintage is terug met elegante rokken, wijde broeken en zwierige jurken. Ook bij celebs is er een verandering merkbaar. Tal van bekende fashionista's gaven in 2010 de voorkeur aan de rock-chic stijl, nu gaan ze voor vrouwelijke bloemenprints en baljurken. Kijk maar naar Rihanna, zij ruilt haar gescheurde jeans en korte topjes voor schattige jurkjes en hakken. De Britse modegoeroe Victoria Reddington: "De lente staat in het teken van van de vrouwelijkheid. Laat je inspireren door dames als Natalie Portman, Angelina Jolie en Rihanna. Werk rond subtiele sexappeal en vintage glamour."

Tips
Hoe introduceer je nu deze trend in je eigen garderobe? Berg alvast je minirokken maar beter even op wil je trendy zijn. Omarm de zwierige cirkel- of A-lijnrok die tot over je knie komt en de taille benadrukt.  Deze lente scoren felle, frisse kleuren, met pasteltinten speel je op veilig. Waaghalzen vallen op met bloemenprints of streepjes. Denk aan de look van een sexy secretaresse uit de jaren '50.


Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.
Retro bloemenjurk bij Modcloth.com.



Don'ts
- Vermijd dat je er slonzig uitziet door een los topje te dragen. Ga voor een strak model, of maak het wat sexier met een transparante blouse.
- Voor een authentieke look combineer je met platte schoenen of een laag hakje. Wie er een moderne twist aan wil geven, draagt stiletto's.
- Een schattige toets creëer je door enkelsokjes à la Marc Jacobs te dragen.

Sexy
De comeback van de A-lijnrok betekent niet dat je deze look niet op een andere manier kunt creëren, een sexy resultaat krijg je met een kokkerrok waarmee je je vrouwelijk zandloperfiguur benadrukt. Schaf jezelf een rechte rok aan met een hoge taille die tot onder de knie komt. Of ga voor een strakke jurk, zonder of met driekwarts mouw.



Retrorok bij Modcloth.com.
Retrorok bij Modcloth.com.



Tips om je retro-outfit een moderne twist te geven:
- Dries Van Noten gaf de fiftiesrok een update door te combineren met een boyfriendblazer met opstaande kraag.
- Je kan dit model ook wat korter maken, tot net boven de knie.
- Voeg een paar kniehoge kousen toe.
- Zoek naar speciale materialen als leder.
- Zelfzekere vrouwen dragen een kort topje, waarmee een stukje blote buik zichtbaar wordt.




� Reageer (0)
20-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hippe Zweedse klompen nu ook bij H&M


Hippe Zweedse klompen nu ook bij H&M





Deze lente werkt H&M samen het schoenenmerk Hasbeens om wereldwijd de klomp als stijlstatement te introduceren. Vanaf 20 april zullen drie houten modellen in seventies stijl exclusief bij de modeketen te koop zijn.





De Hasbeenklompen zijn niet alleen trendy, maar ook milieuvriendelijk, want ze bestaan enkel uit ecologische verantwoorde materialen. Hoofd van design bij Ann-Sofie Johansson: "Ik hou van het authentieke gevoel dat je krijgt wanneer je Hasbeens draagt door de combinatie van het hout en het leder. Ze passen perfect bij H&M en de bohemian seventieslook die nu zo in is."

Modellen
De collectie zal bestaan uit een gladiatormodel met drie bandjes, verkrijgbaar in drie kleuren: crème, zwart en bruin. Dan is er ook een zomersandaal met een enkelbandje in crème en rood, de laatste is een peeptoe met slangenleder. De schoenen zijn verkrijgbaar in maat 36 tot 40 en kost tussen 49,95 en 59,95 euro.

Celebs
De klompen van Hasbeen bestaan sinds 2007, maar maakten opmars in 2010 toen Sarah Jessica Parker en Maggie Gyllenhaal fan bleken te zijn.




� Reageer (0)
19-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De manbag verovert steeds meer mannenharten

De 'manbag' verovert steeds meer mannenharten


De herfst/wintercollectie 2011 van Burberry.



Steeds meer mannen schamen zich niet langer om met een handtas over straat te lopen. Het Britse modehuis Burberry verkocht namelijk 27 procent  meer zogenaamde (peperdure) 'manbags'. 

Accessoires

De stijging is deels te verklaren doordat de 'manbag' een erg populair geschenk onder de kerstboom was. De handtassen van Burberry kosten tussen de 350 en 1000 euro, ze zijn vooral populair in Azië. Maar ook fashionable mannen in het Midden-Oosten, Rusland, Europa en Brazilië lopen met een tas van Burberry aan hun arm.  Financieel directeur Stacey Cartwright: "Accessoires voor mannen doen het vooral erg goed in Azië."




© photo news


De laatste mannencollectie van Burberry bestaat felgekleurde handtassen, we zagen ook retro mantels en transparante poncho's voor komende herfst/winter.




� Reageer (0)
17-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze lente sta je op je strepen

Deze lente sta je op je strepen





Ontwerper Raf Simons stuurde meisjes met felgestreepte maxirokken op de catwalk voor de lentecollectie 2011 van Jill Sander. Maar ook designers bij Prada en Moschino experimenteerden met deze print.

Naast bloemenprints en felle kleuren, zijn streepjes deze lente erg trendy. Verschillende celebs, als Fearne Cotton en Rihanna, waagden zich al hier al aan. Vele dames schuwen deze print wegens het verdikkende effect, maar de meest flatterende versie is de verticale streep. Onzekere fashionista wagen zich hier dus best aan. Voeg gekleurde accessoires toe om je outfit op te vrolijken. Wil je er volledig voor gaan, dan schaf je je nu al een gestreepte maxijurk aan.




� Reageer (0)
15-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is de broek van 2011

Dit is de broek van 2011


http://img214.imageshack.us/img214/2479/broekvan2011.jpg


Vrouwen dragen graag de broek, figuurlijk en letterlijk. Deze zomer gaan we voor een wel erg speciaal model: de oversized, hangende broek mét brede pijpen.

Céline introduceerde afgelopen jaar reeds dé broek voor 2011, maar het was nog even wachten vooraleer andere modehuizen de trend overnamen. Dat is nu gebeurd met de nieuwe pre fall-collectie van Louis Vuitton. Maar hoe ziet die mysterieuze broek er nu uit? Alleszins te groot. De broek moet lijken alsof ze een maat te groot is, maar moet perfect passen aan het middel. Doordat de broek als het ware meer 'hangt', krijg je een slanker silhouet. De lengte is eveneens erg belangrijk. Zo moeten de pijpen net tot op de tenen komen, maar mag de broek niet heel de voet bedekken, een exemplaar dat tot aan de knieën of kuiten komt is bijzonder ouderwets anno 2011.

De pijpen van de broek moeten breed zijn. Geen olifantenpijpen, maar toch een versie die dicht in de buurt komt. De afwerking is dan weer erg strak en mannelijk. Zo zijn er vaak geen knopen zichtbaar en is de rits bijzonder smal en ingewerkt in de broek. (br.she)




� Reageer (0)
14-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gwen Stefani is nieuwe gezicht L'Oréal

Gwen Stefani is nieuwe gezicht L'Oréal

Klik op de foto om een filmpje te bekijken






Van frontvrouw van de rockband 'No Doubt' tot het wereldwijde gezicht van L'Oréal: dát moet je waard zijn! Het overkwam Gwen Stefani. "Een unieke stem, een mode-icoon, een rockster... Gwen Stefani is een fenomeen van de 21ste eeuw", aldus haar trotse nieuwe werkgever L'Oréal.

"Ik kan nog altijd niet geloven dat ik een van de L'Oréal-meisjes word", reageert de 41-jarige zangeres. "Ik hou ervan mij te verkleden, op het podium of voor videoclips. Dat was altijd al een van mijn favoriete bezigheden in de band. En nu mag ik met zo'n moderne, getalenteerde groep werken, spannend! Ik ben een gelukzak." Cyril Chapuy, Global Brand President van L'Oréal Paris, noemt Gwen Stefani een "moderne muse". De blondine zal de nieuwe lipstick 'Infallible Le Rouge' promoten.

Stefani begon al op de middelbare school met muziek, toen ook de band No Doubt het levenslicht zag. Zij is tekst- en muziekschrijfster én zangeres. Ze verkocht meer dan 30 miljoen platen en No Doubt won twee Grammy's in 2003. Momenteel zit de groep in de studio voor een nieuw album dat dit jaar uitkomt.

Gwen Stefani vindt bij L'Oréal Paris het illustere gezelschap van Beyoncé Knowles, Gerard Butler, Rachel Weisz, Jennifer Lopez, Freida Pinto, Gong Li, Patrick Dempsey en Diane Kruger.




� Reageer (0)
13-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgische winkels mogen Topshop-kledij verkopen

Belgische winkels mogen Topshop-kledij verkopen



Twee Belgische winkels zullen vanaf februari ook stukken uit de Topshop-collectie verkopen. Topshop is een populaire, Britse keten, die tot 2011 Kate Moss als uithangbord had. De keten heeft in veel verschillende landen winkels, maar (voorlopig?) niet in België.


Topshop is een winkel zoals Vero Moda, Mango of H&M. Goedkope, modieuze kledij die inspeelt op de laatste trends en vooral jonge fans heeft. De samenwerking met Kate Moss, die twee keer per jaar een eigen collectie tekende voor de winkel, gaf Topshop net dat extraatje meer.

Niet in België
Topshop is in zowat 100 landen met eigen winkels aanwezig, maar niet in België. Waarom niet, daar hebben we voorlopig het raden naar. Twee Belgische winkels waren dat beu, en trokken zelf naar Topshop met de vraag of ze de collectie konden verdelen.






Dat mocht en dus zal je vanaf februari in Ra (Antwerpen) en Hunting & Collecting (Brussel) een selectie van de Topshopcollectie kunnen kopen.

Een beetje een vreemde omgeving voor goedkope massamode, maar de winkels doen dat voor hun eigen redenen: hun imago is te duur en te onbereikbaar, en dus proberen ze met Topshop ook jongeren naar de winkel te lokken.

Milieuvriendelijke jeans
Of er ook stukken te vinden zijn van de nieuwe, milieuvriendelijke jeanscollectie, mee op poten gezet door Pharell Williams, zal moeten blijken. Wie iets van Kate Moss op de kop wil tikken, is er aan voor de moeite: de samenwerking werd in 2010 opgezegd. Even werd Rihanna getipt als nieuw gezicht van Topshop, maar dat bleek een vals gerucht.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je de nieuwe trend: fuchsia lipstick

Zo draag je de nieuwe trend: fuchsia lipstick


http://www.she.be/imgpath/assets_img_she/2011/01/13/1732000/zo-draag-je-de-nieuwe-trend-fuchsia-lipstick_410x240.JPG


Daar waar onze lippen vorig seizoen nog roder dan rood kleurden, gaan we in de lente voor fuchsiavarianten. Geïntroduceerd door Marc Jacobs en Diane von Furstenberg en opgepikt door Katy Perry, Rihanna, Gwyneth Paltrow en Keira Knightley.

De lippen blijven non-stop in de kijker staan. Nadat ze koraalkleurig werden tijdens de zomer en vuurrood tijdens de winter, komen de grote modeontwerpers nu met een nieuw kleurtje op de proppen: fuchsia. Katy Perry is alvast fan. Maar hoe draag je de kleur nu best?

Kies steeds een kleur fuchsia die goed bij je huidteint past. Donkerdere huidjes staan prachtig met een fel fuchsia terwijl bleke huidtypes dan weer prachtig uitkomen bij een fuchsia met paarse ondertonen.
Zo doe je het

Start iedere lipstickbeurt met een lichte scrub van je lippen. Zo voorkom je dat er schilfertjes blijven hangen op je lippen en je look onafgewerkt lijkt. Gebruik een potloodje in dezelfde kleur fuchsia en vul daarna je lippen in met een penseeltje. Begin steeds in het midden en werk naar buiten toe.

Zorg ervoor dat je lippen perfect in orde zijn. Je hebt dan niet meer nodig dan wat mascara en nette wenkbrauwen om stralend voor de dag te komen.  (br.she)




� Reageer (0)
12-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoofdsjaals blijven deze lente trendy

Hoofdsjaals blijven deze lente trendy



Eén accessoire belooft deze lente alweer grote sier te maken: de hoofdband. Gezien op de catwalks van Armani, D&G, Vivienne Westwood en Ferragamo, mag het meest draagbare accessoire niet in je kleerkast ontbreken.






Laat het duidelijk wezen: hoofdbanden zijn op vele manieren te dragen. Bij D&G werden de modellen gespot met sjaaltjes rond het hoofd en geknoopt in de nek. Ook als haarband, als tulband of op z'n Roodkapjes, kan het kleinood gedragen worden. Het accessoire is te vinden in alle kleuren en materialen. Combineren is de boodschap, bovendien geeft het hebbeding meteen kleur aan een neutrale outfit.



Op z'n Armani
Op z'n Armani


Celebs
Hoofdbanden zijn geschikt voor alle vrouwen, alle lichaamsmaten of vormen. Een trend dat celebs als Alexa Chung, Mary-Kate Olsen en Katie Holmes al langer begrepen hebben.



Model van D&G
Model van D&G





� Reageer (0)
10-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintertrend: jeansshort met legging

Wintertrend: jeansshort met legging





Januari is een vreemde modemaand, door de koopjes is het aanbod in de winkels beperkt, dat geldt ook voor het shopbudget van velen.

Het aanhoudende slechte weer begint zijn tol te eisen op het humeur van fashionista's, dat proberen ze vaak op te krikken door naar de catwalksshows van de komende zomercollecties te kijken. Veel dames weten niet wat aan te trekken bij deze overgang van seizoenen, dat is ook het geval bij Rihanna en Nicole Richie. Zij werden afgelopen week gespot in een jeansshort in combinatie met een legging.

Je kunt dus alvast jouw exemplaar van vorige zomer terug uit je garderobe halen. De truc om geen kou te lijden met deze trend is door je short te combineren met laagjes, denk aan dikke truien en een dikke jas, een lederen pilotenjas is een goede optie. Hou je outfit eenvoudig, voor een opvallend accent kun je net als de celebs voor een rode toets gaan. Nicole doet dat met een handtas, Rihanna met haar kapsel.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meer kans op voetschimmel door Uggs

"Meer kans op voetschimmel door Uggs"





Het dragen van Uggs, de trendy laarzen geliefd bij celebs en fashionista's, verhogen de kans op een voetschimmel aanzienlijk, dat beweert althans professor en directeur van New York City Footcare Olivier Zong.

De voetspecialist zegt dat een voetschimmel groeit op donkere, vochtige plekken, hij merkt deze aandoening vaak op bij dames die laarzen met een voering van schapenvacht dragen. Toch is niet elke voetspecialist het eens met Zong, dat meldt nu.nl. Professor Howard Shapiro: "Voetschimmels verergeren op donkere, vochtige plekken, maar de voering van Uggs absorberen net het zweet. Ik zag nog nooit een schimmel die ontstond door het dragen van Ugg laarzen. Ook merkte ik geen aanzienlijke stijging van deze aandoening op sinds de start van deze trend, ongeveer vier op de tien mensen krijgen hiermee te maken."




� Reageer (0)
08-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kapsels om te proberen

Kapsels om te proberen




Eerlijk is eerlijk: erg veel verandert de kapselmode niet in 2011. Wel sluipt er terug nonchalance in de kapsels (de warrige out of bed look), gecombineerd met een heel cleane, strenge cut. Dat zegt kapper Chris McMillan, die goed tien jaar geleden een van de beroemdste kapsels ooit bedacht: 'The Rachel', naar het kapsel van Rachel, het personage dat Jennifer Anison speelde in Friends.






Wie kort haar heeft of wil, kiest best voor 'de nieuwe bob': een kort, rond kapsel met als nieuwe twist laagjes, die zichtbaar zijn op de kaaklijn in de vorm van kleine uitstekende piekjes.

Ook belangrijk: het haar lijkt van achter naar voor te lopen, en de froufrou is lang en verdwijnt naadloos in het kapsel. Het verschil met de gewone bob is dus vooral dat het iets frivoler wordt, en minder gebeeldhouwd.



http://static2.hln.be/static/FOTO/pe/1/12/11/media_xl_4001591.jpg?20110106175754





Mag het iets pittiger? Laat dan een boel laagjes knippen, in geometrische vormen zodat er volume in komt en het kapsel geen 'helm' lijkt.

McMillan: Deze kapsels moeten elke maand bijgeknipt worden voor een maximaal effect. Om de laagjes bij de bob zichtbaar te houden, voeg je een beetje serum toe aan klam haar. Na het drogen leg je het haar in de juiste richting, weerbarstige plukken haar die in de verkeerde richting wijzen strijk je best plat.







Wie halflang haar heeft, moet het zo snel mogelijk laten groeien, want 'midi' geldt enkel voor de roklengte. In 2011 zijn lange haren in. Laagjes blijven een must om het haar zwier te geven, vooral als ze in elkaar over vloeien, en dus niet 'gezaagd' lijken.

Dit kapsel wordt gedragen in een doodgewone middenscheiding of met een zware froufrou, die tot bijna over de ogen valt. Asymmetrische frous zijn uit den boze.





Wie krullen wil in haar steile haar, kan zich helemaal uitleven. Wilde golven zijn een must, en kunnen gewoon met een krulijzer gemaakt worden. Pik er willekeurige haarstrengen uit, zodat er veel variatie in ziet. Gebruik een styling crème of mouse om de strengen uit elkaar te houden en/of een lichte hairspray.

Wie al krullen heeft, steekt vooral de stijltang ver, vér weg. Die krullen mogen nog meer in de verf gezet worden, overdrijf ze zodat je volume krijgt. Krulhaar is meestal droger dan ander haar, en vraagt een uitstekende verzorging.





� Reageer (0)
07-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel


Blake Lively promoot nieuwe handtassencollectie van Chanel


http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/16/12/2/media_xl_4002917.jpg?20110107170601


Na een boel geruchten, is het nu officieel: Gossip Girl en modelieveling Blake Lively wordt het gezicht van de nieuwe handtassencollectie van Chanel. Dit is niet zo verwonderlijk: Chanel-hoofdontwerper Karl Lagerfeld is weg van Lively, die altijd op de eerste rij zit bij Chanel en komt opdraven bij de opening van nieuwe winkels.






Lively zal verschijnen in advertenties voor de gloednieuwe Mademoiselle- handtassencollectie. "Ik ben het gezicht van de campagne, maar ik zal de handtassen dragen zoals gewone meisjes. Het is meer dan maar een handtas, het is de tas die je lipstick, gsm, liefdesbrieven, dromen en mogelijkheden bevat", aldus Lively, die meteen bewijst dat ze een uitstekende Chanel-ambassadrice is. "Ik ben gewoon dol op die prachtige CC".




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Solden goed voor 83 euro verspilde kleding

Solden goed voor 83 euro verspilde kleding



Vooral tijdens de solden kopen velen kleding die te klein of nooit zal gedragen worden. Vrouwen gooien gemiddeld tijdens deze periode 83 euro weg, zo blijkt uit Brits onderzoek.

Een kwart van de dames geeft toe kleding te kopen die te klein is in de hoop dat ze er binnenkort in passen. Dat geldt niet enkel voor vrouwen, ook heren investeren in foute kleding. Shape Smart, de organisatie die het onderzoek liet uitvoeren, berekende dat zo 3,5 miljard kleding nooit gedragen wordt.

Slanker
Nog volgens het onderzoek blijkt dat vrouwen opzettelijk de verkeerde maten aankopen. Reden? Vrouwen maken zichzelf wijs dat ze zo slanker zijn dan het geval is.
Kopen dames wel de juiste maat, knippen velen uit schaamte al de etiketten uit de kleding.

Streefmaat
Niet verwonderlijk dat 1 op 2 dames wil diëten om een kleinere kledingmaat te krijgen. De gemiddelde vrouw streeft naar maatje 38. Om een grotere maat te camoufleren, gebruiken dames dan weer hun eigen truckjes: 21 procent draag bewust alleen maar zwart. Bij de mannen is dat 10 procent.




� Reageer (0)
06-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel kiest voor Blake Lively

Chanel kiest voor Blake Lively


http://img684.imageshack.us/img684/7262/blakelivelyk.jpg



Er deden al langer geruchten de ronde, maar nu is het officieel: modehuis Chanel heeft de Amerikaanse actrice Blake Lively tot het nieuwe uithangbord benoemd.

De 'Gossip Girl'-ster wordt het gezicht van de handtassencollectie Mademoiselle. De campagne zal in maart gelanceerd worden. Ontwerper Karl Lagerfeld fotografeerde de actrice zelf.

Lively is alvast gelukkig met haar nieuwe job. "Ik kan wel zeggen dat ik me het meest blije en gelukkige meisje voel", klinkt het.




� Reageer (0)
05-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opkomst van de duurzame handtas


De opkomst van de duurzame handtas


http://static1.hln.be/static/FOTO/pe/16/12/4/media_xl_3999364.jpg?20110105110408



Er is al veel gepraat over duurzame en ecologische mode. Maar voor wie echt met de natuur begaan is, is het voorlopig nog een hele zoektocht om ook echt duurzame en modieuze kledij en accessoires op de kop te tikken.



Hadhi brengt daar verandering in. Kwaliteit en ontwerp gaan er hand in hand met duurzame en ecologische materialen en productiewijzes. Handwerk wordt niet geschuwd, en wie meewerkt wordt betaald volgens de principes van de eerlijke handel.



 http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/12/10/4/media_xl_3999379.jpg?20110105110818



Dat levert een hele collectie aan elegante, praktische en/of modieuze handtassen op, gemaakt van gerecycleerde brandstofslangen of blikjeslipjes. Moet dat veel kosten? Dat valt wel mee: van 99 tot 139 euro.




� Reageer (0)
04-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noorse designers bannen bont

Noorse designers bannen bont


http://img718.imageshack.us/img718/923/bontc.jpg



Bont in de modewereld blijft een controversieel onderwerp. Terwijl de één zegt dat bont onlosmakelijk verbonden is met mode, roepen anderen dat het dierenleed is. Noorwegen is het in ieder geval eens met het laatste.

Dierenrechtenorganisatie Fashion Against Fur (of in het Noors Mote Mot Pels) werkte samen met alle Noorse designers om bont van de catwalk te bannen.

Ook de Noorse Elle en Cosmopolitan werkten mee aan het initiatief. Iedereen bleek het met elkaar eens te zijn en zo is de fashionweek van Oslo binnen no time de eerste bontvrije modeweek van de wereld geworden. (Bron: Styletoday.be)




� Reageer (0)
03-01-2011
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Burlesk maakt jarretellen weer hip

Burlesk maakt jarretellen weer hip


http://img412.imageshack.us/img412/2319/jarretellen.jpg


Jarretellen zijn officieel weer hip, en dat heeft het te danken aan de burlesk rage. Dita Von Teese is ermee begonnen, de Schoon Madammen zetten het voort, en met de film Burlesque komt de trend voorlopig tot zijn hoogtepunt. Het afgelopen jaar steeg de verkoop van jarretellen met 65 procent.


Vijftig jaar geleden waren jarretellen heel gewoon, en de enige manier om kousen op te houden. Toen kwam de 'broekkous' die de jarretellen, op huwelijksnachten na, in het verdomhoekje duwde.  En de interesse komt van vrouwen uit alle leeftijdsgroepen.  "De interesse in retrolingerie met een moderne twist is enorm", aldus directeur Tony Jarvis.

De laatste keer dat jarretellen een comeback maakten, was begin de jaren '90 toen Madonna nog echt de Queen of Pop was. Zij maakte jarretellen trendy door ze te dragen met het fameuze roze korset van Jean Paul Gaultier op haar Blond Ambition-tournee.

Burlesk werd in de 19de eeuw in Londen ontwikkeld. Het begon als  entertainment voor de arbeidersklasse, waarin 'gevestigd amusement' zoals opera, Shakespeariaans theater en ballet op de korrel werden genomen.  Later breidde het uit naar een populaire mix van komedie, theater en striptease.

In vele grootsteden zijn burleske shows weer een grote hit. Ook burlesk dansen is een echte trend. (br.she foto 3Suisses)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!