Belgisch model met androgyne look klaar om door te breken
Belgisch model met 'androgyne look' klaar om door te breken
Het Bosnische androgyne model Andrej Pejic
heeft concurrentie, en wel van onze landgenoot Maarten Convens. De
internationale modellenwebsite models.com noemt de in Parijs geboren
zoon van een Duitse mama en Belgische vader nu al 'de man van het
moment'.
Hoewel Convens pas onlangs werd gescout via Facebook, voelt hij zich al
langer thuis in de fashionindustrie. Zo studeerde hij mode aan de
Antwerpse Koninklijke Academie. Voorlopig schuift hij het studeren even
aan de kant om zich volop te kunnen concentreren op zijn eigen
modellencarrière.
Het grote talent van Maarten lijkt hem te
zitten in het androgyne, een look waarbij een soort van verwarring wordt
gecreëerd tussen man en vrouw. De modewereld is er nog steeds gek op.
De Bosniër Andrej Pejic schopte het dankzij zijn gelijkaardige sterkte
al tot op de catwalk bij Jean Paul Gaultier.
Wie benieuwd is naar meer foto's van Maarten, kan ze bekijken via deze link. (br.hln)
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Het zomerkapsel dat ons doet verlangen naar de herfst
Geen kapsel zo praktisch om je hals in extreme hitte te bevrijden van storende lange lokken dan de hoge haardotjes. Gwen Stefani wist het jaren geleden al, en nu hebben ook Miley Cyrus en Rita Ora het opvallende zomerkapsel ontdekt.
Het opzet is eenvoudig. Het enige waar je op moet letten is dat de dotjes zo hoog mogelijk op je hoofd staan en dat je overige lokken strak tegen je hoofd blijven plakken.
Wie er liever iets minder 'trendy' (lees: belachelijk) bijloopt, kiest beter voor een look à la Jennifer Lopez die zich zowat heeft gebombardeerd tot de koningin van de hoge dot. Doordat de 44-jarige diva haar kapsel telkens beperkt tot één exemplaar, weet ze op een stijlvolle manier de aandacht te trekken. En laat stijlvol nu net het woord zijn dat bij de dotjes van Rita Ora en Miley Cyrus onwennig in de oren klinkt. Bij hun zomerse versie hopen we namelijk maar één ding en dat is dat de herfst zo snel mogelijk aanbreekt. (br.hln)
Edgar Davids heeft vorige week zijn kleding Monta Heritage gelanceerd. "Het is heel mooi om te doen, want je kan er veel van jezelf in kwijt. Maar het is daardoor ook spannend", vertelt Edgar trots aan BuzzE.
"Het is comfortabele luxe. Het is sportief, maar ook gekleed. Het moet meerdere doelen dienen", zegt Davids over de collectie die bestaat uit zo'n dertig stuks, waaronder leren jassen, shirts, broeken en polo's. In de ontwerpen zijn ook veel voetbaldetails terug te zien. "Zoals bepaalde stiksels, maar ook kleuren en andere kleine details."
Zijn inspiratie voor de collectie haalde de voetballer onder meer uit de vele reizen die hij maakt. "En uit kunst en uit verschillende mensen die ik over de hele wereld ontmoet." Het maken van de lijn ging niet over één nacht ijs.
De voetballer is naar eigen zeggen iemand die niet snel tevreden is. "Zo heb ik moodboards gemaakt." Ook vertelt Edgar dat hij fabrieken is langsgeweest om stoffen te bekijken. "Zo kom ik steeds een stapje verder."
Het is geen verrassing dat de beroemde voetballer in de mode terecht is gekomen. "Ik ben altijd al veel met mode bezig geweest en ik ben creatief ingesteld." Zo ging hij veel modeshows af en had hij veel contact met designers.
Zelf draagt hij zijn collectie natuurlijk ook graag. "Vooral de suède joggingbroek. Die draagt heerlijk en is fijn als je bijvoorbeeld lang in het vliegtuig moet zitten, maar er nog wel goed uit wilt zien."
Momenteel is Monta Heritage exclusief via de website te koop. "We zijn wel in gesprek met wat winkels", vertelt hij blij. Hoewel de lijn voor 2013 pas net gelanceerd is, laat Davids weten dat hij inmiddels al bezig is met de collectie voor 2015. "Daarin probeer ik wel hetzelfde handschrift te houden, maar ik ga wat betreft stoffen en kleuren natuurlijk wel mee."
Edgar houdt zich nu alleen nog bezig met herenkleding, maar een dameslijn sluit hij niet uit. "Dameskleding is wel complex. En ik wil mezelf hier eerst in ontwikkelen en daarna moeten we maar verder kijken." (br.hln)
Handtassen draag je tegenwoordig niet
meer over je schouder, maar steek je tegenwoordig onder je arm als een
clutch, ook de grotere exemplaren. Daarnaast mag je voor opvallende
materialen als bont en veren gaan. Qua kleuren zit je goed met eenvoudig
zwart en wit.
Op de catwalk bij modehuizen als Proenza Schouler
en Céline zagen we heel wat handtassen die als clutch onder de oksel
geklemd wordt. Deze zelf heeft ook nog niet afgedaan, ga voor een
enveloppemodel zoals Louis Vuitton, Givenchy en Burberry de catwalk
hebben opgestuurd.
Een piepkleine handtas, de zogenaamde
'pillbox', was hip bij Christopher Kane, Valentino en Chanel. Echt
praktisch is het niet, maar het kan bijvoorbeeld wel voor een avondje
uit met vriendinnen.
Een grote handtas uit leder die aan een
dokterstas doet denken, is een klassieker die geschikt is om mee naar
kantoor te gaan. Je kan al je benodigdheden en snacks hierin kwijt. Ga
voor vintage om helemaal trendy voor de dag te komen.
Wat
materialen betreft, kun je voor bont gaan. Dit materiaal was populair
bij Louis Vuitton, Valentino en Philip Lim. Qua kleuren zit je naast
zwart/wit ook goed met aardse, natuurlijke kleuren als bruin en grijs.
Neonkleurtjes zijn stilaan aan verdwijnen, donkere tinten zijn iets
eleganter en makkelijker te combineren. (br.hln)
In Shibuya, Tokyo kunnen vrouwen hun bh's gewoon uit een automaat
halen alsof het een blikje bier of een zakje M&M's zou zijn. De
redenering achter de uitvinding is dat niemand zo nog ongeduldig moet
wachten op een verkoopster.
Iedereen weet dat een goede pasvorm fundamenteel is voor mooie, goed
ondersteunde borsten. Hoewel de automaat voorzien is van een matentabel,
lijkt het gebrek aan pasmogelijkheden voor heel wat vrouwen een groot
probleem. Er wordt dan ook gesproken van een zuivere publiciteitsstunt
van lingeriemerk Walcoal en niet van een briljant idee met een toekomst.
De
manager van de winkel waar de bh-automaat zijn debuut maakte, ziet het
zo: "De kracht van deze automaat is dat klanten razendsnel naar hun maat
kunnen kijken en een beha kopen. Niemand moet wachten op een
verkoopster om de juiste maat te vragen. Ze hoeven eigenlijk zelfs niet
te praten met het personeel, tenzij de automaat hun geld zou opeten".
De
reacties van Japanse vrouwen klinken in ieder geval niet positief. "Een
beha kopen zonder te passen? Onmogelijk!", klinkt het. Anderen vinden
het concept behoorlijk beschamend en louche. Toch zagen sommigen er ook
het nut van in: "Zo kunnen mannen die graag lingerie dragen snel en
anoniem bh's kopen", luidt de gedachtengang. "Geen kopzorgen als je eens
een dag je beha vergeten bent", klonk het nog.
Als er dan al een ondergoedautomaat moet komen, lijken vrouwen meer voordeel te zien in eentje met slipjes. (br.hln)
Rosalia Mera, die mee aan de wieg stond van
modeketen Zara, is eergisteren op 69-jarige leeftijd overleden. De rijkste
vrouw van Spanje werd getroffen door een herseninfarct tijdens haar
vakantie op het eiland Menorca.
Mera begon haar carrière in 1963
met het maken van kamerjassen voor vrouwen. Zeven jaar later opende ze
met haar toenmalige man, Amancio Ortega, een eerste Zara-winkel. Tegen
2012 omvatte het uitgebouwde Inditex-imperium acht merken - waaronder
ook Massimo Dutti en Bershka -, goed voor een omzet van 15,9 miljard
euro.
Het fortuin van Mera wordt geschat op 5,5 miljard dollar.
Ortega, die 59,3 procent van Inditex in handen heeft, is met 56,9
miljard dollar de vierde rijkste man op aarde, aldus Bloomberg-cijfers.
(br.hln)
De jaarlijkse Pirellikalender staat berucht voor het verzamelen van
de mooiste vrouwen uit mode-industrie op een ietwat provocerende manier.
Samen met gerenommeerde fotografen en stylisten zetten ze de schoonheid
van het vrouwelijk lichaam in de verf. Om de 50ste verjaardag te
vieren, laten ze de expliciet naakte concepten helemaal links liggen en
mikken ze op stijl en elegantie, samen met topmodellen als Miranda Kerr,
Alessandra Ambrosio en Helena Christensen.
Eenvoud siert, dat maken deze voorproevertjes van de 50ste
Pirellikalender duidelijk. Fotografen Patrick Demarchelier en Peter
Lindbergh mochten zich uitleven in een eenvoudige studio met topmodellen
Alessandra Ambrosio, Helena Christensen, Karolina Kurkova, Alek Wek,
Miranda Kerr en Isabeli Fontana.
De foto's nemen je mee naar
iconische beelden uit de jaren 90, toen Cindy Crawford, Linda
Evangelista en Naomi Campbell het nog voor het zeggen hadden in
modeland. Sexy lingerie zonder een hint van vulgariteit, loshangende,
witte hemden met bijpassend slipje en pluizige, zwarte rolkraagtruien
geven een heel ander de beeld dan de expliciet naakte foto's die Pirelli zo berucht maakten.
De volwaardige fotoshoot zal op 21 november onthuld worden in Milaan. (br.hln)
Matte nagellak werden lang als saai
aanzien en gaven een droge indruk. Nu is deze nagellook echter helemaal
terug. Nagelexperte Helena Biggs geeft tips om deze hippe trend het best
te dragen.
De matte nagels werden voor het eerst opnieuw
opgemerkt op de catwalk van de New York Fashion Week waar de
herfstcollecties van onder meer Louise Goldin voor 2013 werden
voorgesteld. Nagelexperte Marian Newman liet de modellen schitteren met
chic taupe nagels en een glanzende tip. Maar deze trend was ook te zien
bij de Brit Henry Holland. Dit staat erg chique bij zwart, maar je kunt
ook wat extravaganter gaan met kleuren als grijs en paars. Als je je
glanzende nagellak niet wil wegsmijten, kun je hier een matte
transparante laag over aanbrengen.
Echte creatievelingen werken af met glanzende
transparante stippen. Voor wie dit te veel werk is, zijn er valse nagels
van Henry Holland met matte afwerking, zo heeft hij matte zigzag
patronen in felle neontinten. Een andere ludieke creatie is je zwarte
matte nagels op een schoolbord te laten lijken door er tekeningen in
pasteltinten op te maken. (br.hln)
Als er één ding duidelijk is geworden op de
catwalk van de herfstmode is dat er geen duidelijke schoenentrend is.
Zes trends werden eruit geselecteerd.
1. Sandaallaarsjes
Ideaal voor wie hoopt op een mooie nazomer: de enkellaarsjes met open teen.
2. Gestrikt
Ideaal voor fancy feestjes: (enkellaarsjes) met gestrikte veters.
3. Printpumps
Een
gemakkelijke manier om basisoutfits op te fleuren: de pump met print.
Welke print doet er niet toe: luipaardprint, slangenhuid, blokjes of,
waarom ook niet, herfstbladeren.
4. Loafers met opvallende details
Gekleurde naden, gouden kwastjes, naaisteken of glitters: de brave, platte schoenen worden opgeleukt met alles, behalve prints.
5. Dikke rubberen zolen
We
hadden gehoopt ze nooit meer te zien, maar helaas komt alles wel een
keer terug en dat geldt ook voor de dikke rubberen zolen.
6. Stoere laarzen
Het mag wat meer zijn? Dan kies je laarzen in bondagestijl: veel riempjes en gespen, kettingen, ... en ja, dat kan ook elegant.
Fabsugar.com zette alle catwalkschoenen op een rijtje. Klik hier om inspiratie op te doen.
(br.hln)
UGG blaast in september 35 kaarsjes
uit, tijd voor het merk om terug naar zijn roots te keren. En die liggen
niet op een besneeuwde bergtop maar op een zomers strand vol surfers.
Wie
de typische UGG-boots voor ogen haalt denkt aan de winter. Koude
voetjes? Schapenwollenvelletjes om ze te verwarmen. Maar niets is minder
waar. De typische UGG-laarzen werden 35 jaar geleden gecreëerd door
surf-oholics op het strand van Byron Bay in Australië. Die mannen, jawel
het zijn oorspronkelijk vooral mannenschoenen, droegen de sheepskin om
hun voeten warm te houden tijdens surfsessies door.
Een van die
surfers, Brian Smith, zag er wel iets in en trok met de sheepskin
laarzen naar Zuid-Californië. Ook daar gingen talrijke surfers meteen
overstag voor het idee. Smith besloot de laarzen UGG Australia te dopen.
De laarzen werden in de jaren '80 het symbool voor de relaxte
beachstyle. Anno 2013 heeft UGG Australia de wereld verovert, maar heeft
het zijn binding met zijn roots enigszins verloren. Steeds minder fans
van de boots weten namelijk dat je dat heerlijke schapenwolletje
eigenlijk ook in de zomer kan dragen, dat het toen zelfs ontworpen is,
en dat het ook voor mannen toegankelijk is. Tijd dus voor UGG Australia
om ode te brengen aan die coole roots. En welke plek is er daar beter
voor dan Knokke? Het merk strijkt tot en met 18 augustus dan ook neer
aan de Zeedijk 700 in Knokke (ter hoogte van Siësta Beach). UGG heeft er
een prachtige lounge ontworpen waar je naar hartenlust kan genieten van
al dat modieuze schoons. Heb je een paar botjes gevonden dat je bevalt?
Dan wordt je met een speciaal golfkarretje naar een verkooppunt in de
stad gereden om ze in jouw maat te passen. Nadien kan je terugkeren naar
de UGG Lounge op de zeedijk om je laarsjes te personaliseren met
Swarovski-kristallen.
Maar daar houdt het niet op, want speciaal
voor die UGG Summer Sensation extra in de kijker te plaatsen, brengt UGG
ook de Mini Classic Boot uit in drie verschillende kleuren, een variant
die je momenteel nog nergens anders in België kan verkrijgen. (br.she)
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Revolutionair: de beha zonder bandjes of rugsluiting
Er is een revolutie op komst in behaland: de beha zonder
schouderbandjes én zonder rugsluiting. De vraag die iedereen zich stelt:
hoe worden de borsten dan ondersteund?
Simpel: de bandjes- en rugloze beha werkt volgens een kleefprincipe.
Niet alleen blijft de beha hangen, hij lift de borsten ook en werkt zo
een benijdenswaardig decolleté in de hand.
Het geheim van deze InvisiBra?
"De gesp", zegt het bedrijf. "De vorm van de cups is uniek en de manier
waarop ze over de borsten worden geplaatst en dan vastgegespt geven
zowel steun als lift. "
De beha werd InvisiBra gedoopt en werd
gisteren op ludieke wijze voorgesteld in de drukste winkelstraat van
Londen. Tien modellen trokken de straat op in niets meer (of minder) dan
een beha, een jeans en een paar hakken. Weinig verrassend hadden ze heel wat bekijks.
In tegenstelling tot wat de kijklustigen hoopten bleven alle beha's netjes op hun plaats zitten, zoals te zien is in de video.
De
beha's kosten tussen 38 en 48 pond (44 à 55 euro) en worden gemaakt in
verschillende kleuren en patronen, waaronder wit, zwart, donkerblauw en
nude cups met zwarte kanten versiering.
Wel voorzichtig zijn: de
beha mag enkel met de hand worden gewassen en is 200 keer bruikbaar. De
speciale lijm die de beha aan de borsten doet kleven, regenereert
zichzelf na een wasbeurt.
(br.hln)