Dolce & Gabbana: "Alleen échte mannen op de catwalk"
Voor deze editie van de Milaan Fashion
Week lieten Dolce & Gabbana hun standaard modellen links gingen en
gingen ze 73 Siciliaanse jongens en mannen van de straathoek plukken om
hun nieuwe collectie te presenteren.
De heren en tieners waren
allemaal tussen 12 en 43 jaar oud en hadden de meest uiteenlopende
bezigheden. Van studenten en schilders, tot kappers en obers. Om de
'echte' sfeer nog te verrijken, placeerden Dolce & Gabbana een live
band op de catwalk in traditionele kostuums.
Om de toch wel
ongewone showcase te verklaren, zei Steffano Gabbana: "We wilden onze
ontwerpen zien op echte mannen omdat mode nu eenmaal voor echte mensen
moet zijn". Hiermee sluiten ze aan bij de visie van steeds meer
designers die ongezond magere modellen inruilen voor dames die beter
aansluiten bij de 'échte' vrouw.
De finale van de D&G-show
bracht een mannenzee de catwalk op in een mooie mix van donkere kostuums
en witte jassen die allemaal net dat beetje van elkaar afwijken. De
rest van de collectie wordt vooral gedomineerd door monochroom linnen,
zijde, lichte wol en chiffon. Opvallend is verder de grote liefde voor
de horizontale streep en de drukke prints en patronen die sommige hemden
en shorts kleuren. (br.hln)
Wie nog op zoek is naar een nieuwe
lippenstift in een leuk zomerkleurtje, doet er goed aan om voor
koraalrood te kiezen. Heel wat celebrities deden het ons al voor, dus
belooft dat kleurtje de nieuwste zomertrend te worden.
En dat is
een goede zaak, want koraalrood is geschikt voor iedereen. Emma Stone
geeft er een speelse en vrolijke touch aan, Crystal Renn maakt het sexy,
terwijl Zooey Deschanel zoals altijd een beetje dromerig lijkt.
Omdat
de kleur noch mat, noch glanzend is, kan je er ook zowel een warme als
koude look mee creëren. Als je wil, kan het ook subtieler, zoals Selena
Gomez deed.
Nog een voordeel: de kleur sluit aan bij zo wat alle outfits, van kleurrijk over goud en zilver tot wit en zwart.
Het enige waar je voor moet opletten, is de juiste tint. Die is sterk afhankelijk van je huidskleur. Enkele tips:
1. Bleke vs olijfkleurige huid Wie
een bleke huid heeft, kiest het best voor een tint met een roze toets.
Dat is ook de beste keuze voor degene die zelf al roze tinten in hun
huidskleur hebben.
Vrouwen met een olijfkleurige huid hebben
geluk. Zij kunnen net als Crystal Renn kiezen voor de uitdagende, meer
oranjerode of tangerine tint van de lippenstift. Dat geldt ook voor
vrouwen met een donkere huid.
2. Overdag vs 's avonds Overdag
kies je het best voor de koraalrode kleur met een glanzende toets. 's
Avonds kan je overschakelen naar een donkerdere, matte versie.
3. Werkwijze Welke
kleur je ook kiest, het is erg belangrijk dat je zeer precies te werk
gaat. Het is een goed idee om je liplijn te verzachten, voor je aan de
slag gaat met de lippenstift zelf. Dat doe je door foundation aan te
brengen op de hoeken van je mond. Zo kan je een scherpere lijn aftekenen
met de lippenstift, en de hippe kleur beter doen uitkomen. Succes!
(br.hln)
Als we de geruchtenmolen mogen geloven, dan wordt zangeres Lana Del Rey (26) het nieuwe gezicht van modeketen H&M.
Dat
komt niet echt als een verrassing, want in januari sloot Lana al een
contract af met 'Next Model Management'. En dat zou haar nu ook een
eerste - meteen grote - campagne opleveren.
"Momenteel is ze bezig met een fotoshoot voor H&M in New York", vertelde een bron aan de New York Post.
H&M
zelf bevestigde het nieuwtje nog niet, want "zij geven geen commentaar
op geruchten". Een ontkenning is dat natuurlijk ook niet.
Met de nieuwe job zou de jonge zangeres alleszins een grote stap zetten in de modewereld, waarin ze al langer cirucleert.
Zo was ze eerder al de eregaste van Mulberry op de Londense Fashion Week, met wie ze ook samenwerkte voor 'The Del Rey'-handtas.
Daarnaast
gebruikte Christopher Kane haar 'Video Games' voor één van zijn shows
en was ze aanwezig op het Met Gala. Dat is in Amerika één van de
belangrijkste mode-evenementen van het jaar, vergelijkbaar met de Oscars
in de filmwereld. (br.hln)
Het Franse modehuis Yves Saint Laurent
krijgt een nieuwe naam. Dat heeft de nieuwe creatieve directeur, Hedi
Slimane, beslist. Hij vindt dat er bij de nieuwe aanpak van het luxemerk
ook een nieuwe naam hoort: Saint Laurent Paris. Het bekende logo YSL
blijft wel bestaan.
De ontwerper nam in maart de fakkel over van
Stefano Pilati als creatief directeur van het modehuis, en daar horen
ook heel wat veranderingen bij. Niet alleen verandert hij de naam van
het luxemerk, maar hij werkt ook aan een nieuw winkelconcept en nieuwe,
jonge en moderne collecties.
Het laten vallen van de 'voornaam'
Yves is niet een geheel onbekende zet. Eerder lieten ook luxemerken als
Versace, Gucci, Chanel en Prada al hun voornaam vallen. Toch wordt
verwacht dat de nieuwe naam wel wat controverse kan veroorzaken. Critici
zeggen nu al dat het afbreuk doet aan de inspanningen van de 71-jarige
oprichter van het modehuis, die in 2008 overleed.
Toch zal de
volgende collectie, de eerste met Slimane als creatief directeur, zeker
deze naam dragen. Die wordt in september voorgesteld in Parijs. Om
verwarring te vermijden zal het bekende 'YSL'-logo echter wel op de
producten van het luxemerk blijven staan. (br.hln)
Paraderen op torenhoge hakken, dat kan al
eens fout lopen. Terwijl veel vrouwen de missie om het te leren al lang
overboord hebben gegooid, verdienen anderen er hun brood mee. Een
horizontale kennismaking met de catwalk is dan ook het laatste wat
topmodellen willen meemaken.
Tja, 'gravity's a bitch' zo blijkt,
want catwalkmodellen gaan wel vaker onderuit. Hoewel we oprecht meeleven
met deze pijnlijke momenten, is het tegelijkertijd ontzettend moeilijk
om de ramptoerist in onszelf te onderdrukken. Daarom delen we - onder
het motto 'lachen is gezond' - toch deze recent op YouTube verschenen
'fail compilation' van vallende modellen. (br.hln)
Australische wetenschappers hebben in
samenwerking met kunstenares Donna Franklin een kledinglijn ontworpen
uit rode wijn. De collectie bestaat momenteel uit kleedjes, t-shirts en
badmode. "Dit project geeft een nieuwe dimensie aan geweven textiel en
zou in de toekomst wel eens mainstream mode kunnen worden", klinkt het.
Om
deze textiel te creëren wordt een bacterie, genaamd 'acetobacter',
toegevoegd aan wijn om het te transformeren tot azijn. Tijdens dit
proces vormt zich geleidelijk aan een schuimachtige laag die vervolgens
op een opblaasbare paspop gedroogd wordt om de gewenste vorm te krijgen.
Wanneer
de lucht uit de pop wordt gelaten, ontstaat het kledingstuk. De focus
ligt nu op het steviger maken van het gefermenteerde textiel, dat op dit
moment nog heel gevoelig is voor scheuren. Bovendien moet de
'wijnstof', die de naam 'Micro be' meekreeg, nu nog vochtig gehouden
worden tijdens het dragen.
"Door kunst en wetenschap te verweven
met een beetje inventiviteit hopen we uiteindelijk een naadloos
kledingstuk te produceren waar geen steekje aan te pas komt", verklaart
leidinggevend onderzoeker Gary Cass. Bovendien kan deze 'gefermenteerde
fashion' ook andere sectoren inspireren, zoals de geneeskunde en de
architectuur. "Het enige wat je moet doen is je verbeelding en
vindingrijkheid loslaten", aldus Cass. (br.hln)
Broek met hoge taille bij Asos.com, de maxirok in jeans en oversized vest bij Mango.com.
Ook de klassieke jeans volgt de
trends, je hebt dit seizoen heel wat nieuwkomers als de oversized vest
uit denims, maar ook de vaste waarden als de skinnyjeans blijven. Daarom
een handige handleiding van welke denimsoorten nu niet in je kast mogen
ontbreken.
Vrouwen hebben vaak een haat-liefdeverhouding met hun
jeansbroek, eens je een goed model hebt gevonden, is het een makkelijke
outfitkeuze waarmee bijna altijd meteen goed zit. De zoektocht naar de
perfecte jeans kan echter vaak lang en erg vermoeiend zijn. Deze zomer
blijft de skinny in, maar er zijn nog heel wat andere stijlen waaruit je
kan kiezen.
De hoge taille Balenciaga introduceerde de jeans
met een hoge taille op de catwalk. Het voordeel hiervan is dat het je
benen optisch verlengt, het nadeel is dat het je buikje benadrukt.
Combineer met een strak topje en hoge hakken voor een afslankend effect.
De salopette De
tuinbroek is helemaal terug, je vindt deze in zowel korte of lange
versie. Dit oogt eerder casual, maar je kunt er een chique toets
aangeven door voor luxueuze accessoires te gaan als een lederen riempje
en sandalen met hoge hakken. Ideaal voor durfallen die wel eens van een
mode-experimentje houden.
Sportieve jeans Een losse jeans in
een luchtige stof is de ideale look voor op warme zomerdagen. Met een
haremmodel zit je meteen goed. Combineer met een gebreide trui, hoge
sandalen of sneakers met verborgen plateauzool.
Stoer vestje Het
oversized, gebleekt vestje maakt een comeback uit de jaren 80. Dit is
echter wel geen makkelijk te dragen trend. Combineer met een luchtig,
vrouwelijk jurkje voor een stoere toets.
De maxirok Modehuis
Balmain introduceerde de maxirok in denim op de catwalk. Gelukkig vind
je ook heel wat goedkopere varianten in de grote winkelketens. Fleur je
look op door een topje met pailletten en gladiatorsandalen te dragen.
Speciaal Ook
bij qua kleur mag het deze zomer opvallen wat jeans betreft. Ga voor
een gebleekt of metallic model. Maak het geheel af met een lederen jasje
en hoge hakken en je kan zo trendy naar een zomerbarbeque. (br.hln)
Goed nieuws voor fashionista's, want
nagellak is het nieuwste it-accessoire. Geen peperdure Hermès dus die de
catwalk siert, wel nieuwe nagellakcreaties.
Nagellak voor
mannen? Een musthave! Nagellak in alle kleurtjes van de regenboog, al
passé! Wat nu echt hip is, is spelen met je nagellak. Het bekendste
daarbij is het cracklé-effect, waarbij je over een gewone basisnagellak
een extra laagje speciale lak smeert om hem te toen 'schiften'. Ben je
nog kunstzinniger, dan zet je ware figuurtjes op je nagels, met behulp
van tandenstokers om lijntjes in de lak te trekken terwijl hij nog nat
is. Iets voor mensen met veel tijd, en het mag dan ook niet verwonderen
dat het vooral de tienermeisjes zijn die er helemaal zot van zijn.
Wil
je als drukbezette vrouw toch meegaan met de hype? Dan zijn er
prachtige nagellakstickers, verkrijgbaar bij merken als OPI en ProNails,
in de gekste prints. Leuk extraatje: zo'n stickers zijn een pak
goedkoper dan een professionele manicure! Ook niet zo'n fan van al dat
gekke gedoe? Dan is er nog de matterende nagellak: in plaats van de alom
bekende glanstopcoat, kan je nu ook kiezen voor een topcoat,
verkrijgbaar bij onder meer Bourjois, die je kleur matteert. Voor een
extra stijlvol effect. (br.she - foto photo news)