Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Extravagante drapages

Extravagante drapages



http://img718.imageshack.us/img718/1427/drapages.jpg




http://img529.imageshack.us/img529/2164/drapages1.jpg




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salvatore Ferragamo brengt goedkopere schoenenlijn op de markt

Salvatore Ferragamo brengt goedkopere schoenenlijn op de markt


http://img837.imageshack.us/img837/3389/salvatoreferragamo.jpg



Salvatore Ferragamo is de favoriete schoenenontwerper van Angelina Jolie. Het mag dan ook niet verwonderen, dat je voor een paar pumps al snel een maandloon kwijt bent. Tot nu, want het modehuis komt met een democratische prijzenlijn aanzetten.

'My Ferragamo' heet de nieuwste collectie van Ferragamo. De lijn wordt gekenmerkt door zijn democratischere prijzen. Zo betaal je voor een paar pumps nog tussen de 195 en 350 euro. De lijn is vanaf september te koop.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De wegen van Kate Moss en Topshop scheiden

De wegen van Kate Moss en Topshop scheiden



Supermodel Kate Moss kreeg een tweede carrière als mode-ontwerpster bij de kledingketen Topshop, die op hun beurt wereldberoemd werd voor de samenwerking met de ster. Maar met de komende herfstcollectie komt een einde aan die samenwerking 'zonder slechte gevoelens', zo benadrukken beide partijen.

"De samenwerking was fantastisch voor haar en voor ons, maar de ontwerpen slorpen steeds meer tijd op en Kate wil dit niet meer full time doen", aldus Topshopbaas Philip Green.

De collectie die vanaf oktober in de winkels ligt, is al de veertiende die Moss voor de keten uitwerkte. "Het was verrassend dat de samenwerking zo lang bleef duren. Topshop staat niet bekend als een stabiel merk: het neemt even snel een merk op als dat het er één dumpt", analyseerde mode-auteur David Shaw aan de BBC.




� Reageer (0)
30-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwe jeans past 80% van de vrouwen


Nieuwe jeans past 80% van de vrouwen


http://img838.imageshack.us/img838/5671/nieuwejeanslevis.jpg


87% van de Britse vrouwen haat het om een nieuwe jeans te gaan kopen. De meesten staan uren in het pashokje vooraleer ze een jeans op hun maat en lichaamsvorm vinden. Daar brengt jeansspecialist Levi's nu verandering in.

Levi's hield jarenlang vast aan vaste maten, maar zegt nu eindelijk zijn ogen te hebben geopend voor de noden van vrouwen. Na een ondervraging van ruim 60.000 vrouwen kwam het merk tot de conclusie dat er drie soorten lichaamsvormen zijn, ook al hebben deze vrouwen dezelfde taillemaat.

Zo heb je de 'slight', 'demi' en 'bold' vorm. De Bold-vorm is voor vrouwen met een dikker achterwerk en bredere heupen, zoals Beyoncé. De demi-uitvoering is er voor vrouwen zonder heupen zoals Charlize Theron, terwijl de Slight-versie voor vrouwen met een platter achterwerk zoals Lucy Liu gemaakt is. Met hun drie verschillende vormen gaat Levi's er prat op ruim 80% van de vrouwen snel en gemakkelijk te kunnen voorzien van een nieuwe, perfect passende jeans. (br.she)




� Reageer (0)
28-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toon je uitgroei deze herfst

Toon je uitgroei deze herfst





Het is een haarstijl waar veel vrouwen zich momenteel nog voor schamen: een zichtbare uitgroei bij gekleurde lokken. Steeds meer celebs als Drew Barrymore, Alexa Chung en Leighton Meester durven het echter aan om hun tweekleurige kapsel op de rode loper te tonen. Zelfs uberfashionista Sarah Jessica Parker is trots op haar uitgroei.


Deze look draait erom donkere haarwortels te hebben die geleidelijk aan lichter worden om te eindigen in bijna blonde punten. Het is de ideale look voor warme zomerdagen, maar zal verdwijnen niet weggaan deze herfst, integendeel dan wordt de stijl nog dramatischer.


Daarnaast komen deze winter natuurlijke haarkleuren terug, die passen bij de jaren '50 outfits die Prada en Louis Vuitton zo populair maakten. Als laatste zal ook de trend van de  grijze lokken, zoals eerder al gemeld, ook nog even blijven. Het voordeel hiervan is dat het een neutrale kleur is die bij haast elke haarkleur past.




� Reageer (0)
27-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze tas houdt elke beha in vorm

Deze tas houdt elke beha in vorm







Een voorgevormde beha durft zijn vorm al eens te verliezen tijdens het reizen. Wie zijn welgevormde en dure niemendalletjes graag wil beschermen, is beslist gediend met deze stijlvolle behatassen. Daarin krijgen deuken en kreuken geen kans.



Bra Bag van Passionata.
Bra Bag van Passionata.



De Bra Bag, zo noemt Passionata de speciale etui. De draagster kan zo overal en altijd de beha meezeulen zonder ingedeukte cups. Vanaf september 2010 zouden de behatassen verkregen worden bij aankoop van een Passionata lingerieset. Andere modellen zijn online te vinden in heel wat soorten en prijzen, al helpen opgerolde kousen ook om je dierbare beha in perfecte staat te houden.



� Reageer (0)
26-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klaar voor dramatische lippen

Klaar voor dramatische lippen


http://img838.imageshack.us/img838/174/donkerelippen.jpg


Donkere lippen zijn het helemaal deze winter, maar om je lippen een donker kleurtje te geven is enige vaardigheid niet overbodig.

Van felrood tot bessenkleurtjes: de spotlights zijn op je lippen gericht de komende seizoenen. De bedoeling is verleiden, met fluwelen texturen, diepe kleuren op het randje van gothic of extra veel glans.


Maar hoe mooi donkere lippen ook kunnen zijn, als je er nonchalant mee omspringt riskeer je er uit te zien als Lady Gaga met een kater. Zoek eerst even met testers uit welke kleur het best bij je past. De algemene regel is: hoe donkerder je haar, hoe donkerder je lippen mogen. Donkere tinten verkleinen je mond, dus dunne lipjes vragen ook om meer subtiele kleuren.


Bedenk ook dat drama-lippen vooral geschikt zijn voor 's avonds. Een occasionele rode mond kan wel eens overdag, maar probeer intensere experimenten pas uit wanneer je de kantoordeur achter je hebt dichtgeslagen.


ZO GA JE TE WERK:


- Gezonde lippen zijn de basis: gebruik een lipscrub om dode velletjes te verwijderen. Als je die niet hebt, doet een droge tandenborstel ook zijn werk. Hydrateer met lippenbalsem.


- Zeker als je een bleke huid hebt, is het belangrijk dat die egaal is. Breng een dun laagje fond de teint aan, zeker niet donkerder dan je huidskleur. Smeer ook een klein beetje op je lippen voor je met lippenstift aan de slag gaat: fond de teint helpt om deze te fixeren.


- Omlijn de contouren van je lippen met een lippotlood in dezelfde tint als je lippenstift. Bibberige handjes steunen best op tafel en onthoud: oefening baart mooie lijntjes.


- Vul daarna je lippen in met lippenstift. Hiervoor gebruik je best een penseeltje waarmee je van buiten naar binnen werkt. Dep af op een doekje en ga indien nodig voor een tweede laag.


- Een langdurig effect bereik je door je lippen in te kleuren met lippotlood en er daarna een laagje lippenstift overheen te zetten.


- Werk af met een doorzichtige lipgloss voor een het ultieme glanseffect. (br.Het Nieuwsblad)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louboutin verrast met platte schoenen

Louboutin verrast met platte schoenen



Ontwerper Christian Louboutin verwierf een torenhoge populariteit dankzij zijn damesschoenen met duizelingwekkende hakken. Nu verrast de schoenengoeroe de fashionista's door op te proppen te komen met een unieke collectie platte schoenen.








Diverse sneakers maken deel uit van de nieuwe lijn waarin je meteen de hand van de grootmeester herkent. Zo zijn er sportieve schoenen in suède met ingelegde kristallen of sneakers in tijgerprint. De exclusieve schoenen worden alleen verkocht in de Harvey Nichols winkel en in de winkel van Louboutin.








Volgens de Daily Mail zijn de nieuwe sneakers een schot in de roos en zijn ze reeds heel populair bij de celebs. Zowel Cheryl Cole als Kelly Brook zijn er al mee gespot.




� Reageer (0)
25-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Claudia Schiffer wordt vandaag 40 jaar

Claudia Schiffer wordt vandaag 40 jaar



Claudia Schiffer mag vandaag dan wel 40 kaarsjes uitblazen, ze draait nog altijd mee. Op de catwalk is ze niet meer te zien, maar met haar eeuwige schoonheid siert ze nog altijd heel wat covers van vooraanstaande modebladen.



Toevallig ontdekt in een discotheek te Düsseldorf, schopte ze het al snel tot 'mooiste vrouw van de wereld'.  Vooral in de jaren negentig was ze 'hot' en werd ze de lieveling van ontwerpers als Karl Lagerfeld en Chanel.


De Duitse schone werkte voor de grootse ontwerpers als Versace, Dolce&Gabbane, Ralph Lauren, Jill Sander en Valentino. Naast vele modebladen, haalde ze moeiteloos de covers van Vanity Fair, Rolling Stone, The New York Times en People Magazine.


Haar pure schoonheid stond al die tijd centraal, want over haar privéleven bleek er weinig te vertellen, tot grote spijt van de vele paparazzi en magazines. Schandalen en misstapjes bleven uit, enkel haar relatie met illusionist David Copperfield haalde ze het nieuws. Claudia deed het vijf jaar lang met de goochelaar, maar het raakte uit.


Al lag de hele mannenwereld aan haar voeten, ze koos uiteindelijk voor filmproducent Matthew Vaughn. Samen zetten ze drie kinderen op de wereld: Caspar, Clementine en de kersverse spruit Cosima Violet. Met hen woont ze afwisselend in een plattelandshuis in Zuid-Engeland of in de chique Notting Hill-wijk te Londen.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bizarre modetrend: bonten broek van Chanel

Bizarre modetrend: bonten broek van Chanel




Karl Lagerfeld liet zijn creativiteit de vrije loop voor de komende herfst/wintercollectie van Chanel. De bonten broek op de catwalk zorgde voor heel wat zorgen bij fashionista's: Dragen we binnenkort dat op straat?


Om dierenactivisten niet te erg te schofferen, gebruikte Lagerfeld nepbont voor deze ultieme winterpantalon. Het resultaat is een weinig elegante, ontzettend dikke broek die geen enkel figuur flatteert en die bestendig lijkt te zijn tegen een ijstijd. In het ijsdecor van Chanel stond dit item erg chique, maar welke vrouw durft hiermee op kantoor te verschijnen of naar een feestje gaan? Om nog maar te zwijgen van hoe de broek er zal uitzien na een fikse regenbui. Lagerfeld is alvast overtuigd van het modepotentieel van het item, hij gebruikte het in zijn laatste campagne en liet modellen de bonten broek dragen in het centrum van New York.

Zullen vrouwen bereid zijn hiermee in het openbaar te verschijnen of wordt het één van die ontwerpen dat wel mooi is om naar te kijken maar niet om te dragen?




� Reageer (0)
24-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chanel doet het met plus-size model

Chanel doet het met plus-size model


http://img831.imageshack.us/img831/5005/chanelplussize.jpg


Crystal Renn schittert op een nieuwe Chanel-campagne die de heropening van een boetiek in New York moet aankondigen. Opvallend als je weet dat hoofdontwerper Karl Lagerfeld een ongekende afschuw voelt voor 'dikkere' modellen.

"Wie wil nu kijken naar een dikke vrouw", het waren legendarische woorden van Karl Lagerfeld. Nu lijkt de modeontwerper zijn mening echter te hebben herzien. De designer nam niemand minder dan Crystal Renn onder de arm om samen met lievelingsmodel Baptiste Giabiconi te poseren voor een Chanel-campagne.

Enig minpuntje: Renn is enkel vanaf haar schouders gefotografeerd, waardoor haar wulpse lichaam niet op de foto staat.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jimmy Choo maakt Ugg-laars chique

Jimmy Choo maakt Ugg-laars chique






Het is een samenwerking waar de modewereld al lang naar uitkijkt: Jimmy Choo die een laars voor het Australische Ugg ontwerpt. De celeb Nicky Hilton maakte dit weekend via Twitter het resultaat bekend, de reacties van de modewereld zijn gemengd.



De 'Chugg'
De 'Chugg'



Het resultaat van de samenwerking is op zich niet zo bijzonder: het gaat om een basisversie van de Ugglaars, maar die van Jimmy Choo is bezet met sterretjes en franjes en zal in vijf verschillende kleuren te koop zijn. Ze kregen meteen de bijnaam Chugg. Je kunt het schoeisel alleen verkrijgen bij Jimmy Choo, online of via chique grootwarenhuizen. Ook het prijskaartje is exclusief, dat kan oplopen tot 850 euro, afhankelijk van het model. Jimmy Choo zei op voorhand dat de schoen de oplossing zou zijn voor vrouwen die zowel comfort als schoonheid willen.  Oprichtster Tamara Mellon van Jimmy Choo verklaart de samenwerking: "Naast mijn eigen creaties zijn Uggs de enige schoenen die ik wil aantrekken."


Nicky Hilton postte de laars alvast op haar Twitterpagina en zegt dolenthousiast te zijn. Of deze samenwerking echt zo geslaagd is, valt nog te betwijfelen, tal van moderedactrices zijn het namelijk niet eens met La Hilton.  (br.hln)



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het decolleté is terug trendy

Het decolleté is terug trendy


http://img713.imageshack.us/img713/1601/decollet.jpg


Volgens de Amerikaanse Vogue is de modewereld weer klaar voor sexy en vollere vrouwenvolumes. Grotere borsten maken daar deel van uit.


Versace presenteerde onlangs een zomercollectie met de borsten als blikvanger. En ook Prada schuwt de vrouwelijke rondingen niet, net als Louis Vuitton die in zijn collectie het decolleté weet te waarderen.


Uit de collectie van Louis Vuitton
Uit de collectie van Louis Vuitton



Een terechte evolutie, alleen rijst de vraag: waarom werden borsten zo lang geschuwd in de mode-industrie? "Borsten zijn voor een designer een ware uitdaging", vertelt een Londense designer in de Daily Mail. "Ze kunnen een jurk verknoeien en maken het moeilijk om een outfit mooi te doen zitten. Bovendien lijkt een vrouw er dikker door". Daardoor keert de modewereld zich al jarenlang af van de borsten en opteren ze liever voor de magere en tengere meisjeslook.


Deze herfst komt daar stilaan verandering in, al schijnen dikkere borsten nog altijd niet zonder uiterst tengere lichamen te kunnen. De B-cup wordt trouwens al gecatalogeerd bij 'grote borsten', vrouwen met een maatje meer horen er nog altijd niet bij.




� Reageer (0)
22-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opgestoken kapsels weer hip deze herfst

Opgestoken kapsels weer hip deze herfst



Akkoord, ze vergen iets meer werk, maar een opgestoken kapsel is wél eleganter, stijlvoller en volwassener dan loshangend haar. Dat is vooral goed nieuws voor de vrouwen die niet geboren zijn met haar dat natuurlijk veel volume bevat en mooi aansluit op hun gezicht. Gedaan dus met steiltangen, volumemousse en extensies, welkom knotjes, dotjes en wrongen.


Op de catwalk was, alweer, Joan Holloway uit de serie Mad Men de inspiratiebron. De secretaresse (en de actrice die haar vertolkt) blijft opduiken in artikels over nieuwe mode- en beautytrends en het matendebat.

Toegegeven: de opgestoken kapsels vergen soms enige oefening, en het is belangrijk om de juiste stijl te kiezen. De trend is dat de vorm en de grootte een beetje overdreven zijn en achteraan zitten. Dat maakt het cool en niet bomma-achtig.

Kapsel- en beauty-experten zijn alvast voorstander, en argumenteren dat de opgestoken kapsels eerlijker zijn en dat iedereen ze kan dragen.






"De verwachtingen over lang, los haar zijn zo onrealistisch geworden door alle celebrities die extensies dragen. Dat frustreert vrouwen. Deze kapsels zijn tenminste voor iedereen bereikbaar. Bovendien is het duidelijk dat je er een beetje moeite voor moet doen. Los haar léék alleen maar alsof je er niets voor moest doen, terwijl de juiste slag je een uur tijd kostte."

Tips om je eigen volumineuze dot te maken:
Nodig: haarspray, volumemousse, schuivertjes

1)    Bereid je haar voor met volumemousse, en droog het ondersteboven
2)    Deel je haar in twee (voor en achter), met de grens ongeveer aan de oren
3)    Met het achterste deel maak je een hoge paardenstaart, die je strak achterover kamt en draait tot een hoge dot op de kroon.
4)    Deel het voorste deel van je haar in drie, vertikale strengen. De twee langs de zijkant kam je naar achter en maak je plat met veel haarspray.
5)    De laatste streng probeer je over de dot te trekken, zet vast met de schuivertjes en werk af met haarspray.

Wie dat te veel werk vindt, kan voor de glamoureuze paardenstaart kiezen... of zoals Emma Watson, het haar gewoonweg kortwieken.




� Reageer (0)
21-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe kies je de perfecte handtas?

Hoe kies je de perfecte handtas?


http://img837.imageshack.us/img837/5965/handtas.jpg



Bij het kiezen van onze accessoires houden we steeds rekening met onze lichaamsbouw en stijl, maar bij een handtas vergeten we dit al snel. Hoe kies je eigenlijk die perfecte handtas?

De mode kan ons dan wel opzadelen met een oversized bag of net een petieterige clutch, maar past deze handtas ook bij je lichaam? Nooit over nagedacht? Nochtans is het simpel: als je zelf erg klein bent met brede bovenarmen dan draag je beter geen klein handtasje onder je arm. Ben je rank en slank dan hou je die hoekige tassen best zo ver mogelijk uit je buurt. Het eerste punt is dus kennis te leren maken met je eigen lichaam. Bepaal je lichaamsvorm: breed, klein, lang, slank en let vooral op je borsten, bovenarmen en heupen. Ben je klein en molliger dan kies je best voor een hoekig vierkant of langwerpig exemplaar. Slanke, lange vrouwen houden het best op een ronde handtas.
Lichaamsbouw

De grootte van de handtas wordt dan weer medebepaald door je eigen lengte. Ben je groter dan 1,80 meter dan kies je best niet voor een kleine handtas. Ben je net erg klein, dan laat je die oversized tas beter links liggen. Tenzij je de illusie wilt wekken dat je in je eigen handtas past.

Hou ook steeds rekening met de lengte van je handtas. De handtas eindigt best op een lichaamsdeel dat je wilt benadrukken. Heb je erg brede heupen dan ga je beter niet voor een heuptas. Deze zet alle focus op je heupen, en dat wil je net vermijden.




� Reageer (0)
20-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ralph Lauren maakt Bar Rafaeli dik

Ralph Lauren maakt Bar Rafaeli 'dik'


http://img842.imageshack.us/img842/4994/barrafaelidik.jpg


Het modehuis Ralph Lauren  lag onlangs meermaals onder vuur vanwege hun gefotoshopte, graatmagere, modellen. Het merk lijkt nu eindelijk afstand te doen van de graatmagere modellen, maar nog lang niet van het programma Photoshop, zo blijkt uit foto's van Bar Rafaeli.

Hoe kan je een normaal model 'dik' maken? Het is een moeilijke taak die het modehuis Ralph Lauren met glans uitvoerde. Ze lieten voor hun nieuwe campagne niemand minder dan Bar Rafaeli aanvoeren, maar maakten uit voorzorg het topmodel enkele pondjes dikker. Het resultaat is een combinatie van de sexy blik van Rafaeli op een niet-proportioneel lichaam.

Foto's: RalphLauren.com (br.she)




� Reageer (0)
19-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoenen worden terug normaal en platter deze herfst

Schoenen worden terug normaal en platter deze herfst


http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/2/7/13/media_xl_3835513.jpg?20100817200914



Lady Gaga mag aantrekken wat ze wil, deze winter kunnen we terug 'normaal' schoeisel aantrekken in plaats van torenhoge stelten met bizarre vormen van Alexander McQueen die we bij deze excentrieke zangeres zagen.


De legendarische schoenenontwerper Bruno Frisoni maakte een einde aan de bizarre schoentrend. Hij werkt al meer dan dertig jaar in de industrie, hij ontwerpt schoenen onder zijn eigen naam maar ook deed dit ook voor ronkende namen als Roger Vivier, Karl Lagerfeld, Yves Saint Laurent, Emanuel Ungaro, Christian Lacroix en Lanvin.

De designer Hij maakt niet langer ultrahoge hakken, omdat hij beseft dat iedereen deze schoenen al draagt. "Vorig seizoen experimenteerde ik met lagere hakken, ik zag vrouwen van alle soorten en nationaliteiten plateauschoenen dragen. Het was niet extreem of verfijnd meer. Als iedereen het draagt, is het niet langer speciaal meer. Trendy heeft alles te maken met anders zijn. Als je van mode houdt, moet je je eigen look hebben. Dat mis ik de laatste jaren in het wereldje. Maar ik heb het gevoel dat individualisme stilaan terugkomt. Ontwerpen worden steeds minimalistischer."



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/1/6/12/media_xl_3835512.jpg?20100819100329


Daarnaast zijn de puntschoenen terug, als we ontwerpers bij Louis Vuitton, Prada en Stella McCartney mogen geloven tenminste. Kies voor een creatie met fijne details als kanten afwerking of strikjes. Als je voor iets gewaagd wil gaan, dan kun je voor schoenen met een dierenprint gaan. Zorg er wel voor dat je dit soort exemplaren combineert met een eenvoudige outfit om een modeblunder van vloekende patronen te voorkomen.




� Reageer (0)
18-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe maak je preutse midi -rok sexy?

Hoe maak je preutse 'midi'-rok sexy?




De modetrends voor de herfst van 2010 worden ook wel spottend 'de dood van seks' genoemd. Het draait nu allemaal rond retrosilhouetten, rokken over de knie, in combinatie met brave topjes zonder decolleté.


Na seizoenen van skinny jeansbroeken, ultrakorte rokjes en aansluitende jurkjes maken modeontwerpers bij Prada, Louis Vuitton en zelfs de Belgische Veronique Branquinho deze winter een heuse ommekeer. Plots wordt kleding heel wat preutser, het zijn outfits die doen denken aan de jonge, naïeve vrouw uit de jaren '50 die zich voor het eerst op de arbeidsmarkt begaven en zich steeds gepast kleedden. We kennen deze trend onder meer uit Mad Men en tal van retrofilms. Toch is deze look ideaal voor een vrouwelijk silhouet zonder dat je te veel van je lichaam moet laten zien: een verademing voor heel wat vrouwen.


Hoe draag je nu deze trend zonder je zorgen te maken dat je als je oma gekleed gaat? De truc zit hem erin je look sexy te maken met accessoires. Het voordeel is dat deze trend heel wat probleemzones verdoezelt, waardoor dit heel wat vrouwen flatteert.


 



Probeer je taille te benadrukken met een ceintuur, die dit gebied insnoert. Kies zelf of je voor breed of smal gaat. Wat schoenen betreft ga je best voor sexy pumps: hoe hoger de, hak hoe beter. Dit laat je kuiten ook beter uitkomen. Zelfzekere vrouwen kunnen combineren met een kleurrijk enkelsokje... Helaas benadrukt dit bij de kuit, dus als dit niet je sterkste lichaamsdeel is, blijf je hier beter van weg. Voor een jeugdige look werken felle accessoires het beste. Een bustier of korsetachtig topje met dierenprint zorgen ook voor een sexy touch. Rode lippen en passende nagellak maken het geheel af.


Wil je een casual look, combineer dan je rok met een korte cardigan of blazer Wil je wat inspiratie, kijk naar Victoria Beckham en leer van haar, zij is de koningin van deze trend. De fout die je zeker niet mag is een 'midi'-rok te combineren met ballerina's of platte enkellaarsjes, dit doet namelijk niets voor je figuur.




� Reageer (0)
17-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dé herfstkleur: karamelbruin

Dé herfstkleur: karamelbruin



Verschillende modesites hebben karamelbruin uitgeroepen tot dé herfstkleur. Een beetje voorbarig misschien, maar de kille temperaturen en de regenbuien van de laatste dagen doen toch al aan herfst denken.


Het voordeel aan deze kleur is dat het een neutraal kleur met een warme ondertoon is. Gecombineerd met een felle kleur zoals geel of azuurblauw kan je het heel levendig maken.

In combinatie met wit of lichtgrijs wordt het zakelijk, in combinatie met rood, paars of groen wordt het pittig. Het enige waarmee het niet goed combineert is zwart. Kies eerder voor antraciet of een donker olijfgroen.






Het nadeel is dat aan dit kleur nog een bomma-imago kleeft. De stijl die je uitkiest zal dan ook grotendeels je look bepalen. Een wijde broek met een hip hemd, een jurk of rok met opvallende riem of een hippe regenjas maken je helemaal fashionable.




� Reageer (0)
16-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom elke man beter een panty draagt

Waarom elke man beter een panty draagt




De panty's voor mannen duiken meer en meer in het straatbeeld op. 15 procent van de verkochte panty's, kousen en leggings zouden al door mannen gedragen worden, zo blijkt uit een Nederlandse rondvraag. Mannen hebben zo hun eigen redenen om een panty te dragen. Zowel op sportief, mentaal als op gezondheidsvlak varen ze er wel bij.






Een rondvraag onder de 3200 klanten van kousenshop SOSHIN geeft aan dat de witte glanspanty de favoriet lijkt bij de heren. Vaak wordt die gedragen onder een gewone broek. Naast de witte variant, zouden ook al fellere kleuren als paars, rood en geel gesmaakt worden.


De mode-industrie probeert al langer de panty voor de man te lanceren. En dat lijkt gelukt. Niet enkel bij de homo's, ook modebewuste heren ervaren de voordelen van een panty als sexy, gezond en sportief.


De panty wordt gepromoot als een sexy item in de mannelijke garderobe. Mannen kunnen zo hun benen showen op verschillende manieren. Een gewone outfit wordt opgefleurd met een kleurrijke panty en bovendien verdient de man eindelijk wat fun tijdens het optutten.







Ook het gezondheidsaspect wordt niet geschuwd: een panty zou de prestaties op sportief vlak en tijdens het werk verbeteren vooral als je langdurig moet rechtstaan. Het houdt bovendien de benen warm en ook tijdens lange vluchten lijkt een panty ideaal.


Op mentaal vlak bezorgt de panty een ware boost: het maakt een man gelukkiger en gezonder en bezorgt een sexy gevoel.  En dat maakt niet enkel de economie, maar ook de dames gelukkiger.









� Reageer (0)
14-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Make-uptrends voor komende winter: alles kan

Make-uptrends voor komende winter: alles kan





Net als je garderobe is je make-up bij een ander seizoen aan vernieuwing toe. Gelukkig kan komende winter alles, althans wat make-up betreft.

Natuurlijk
Op de catwalk zagen we veel extremen, van ontzettend kleurrijk tot heel natuurlijk, dat meldt nu.nl. Modellen bij A.F. Vandevorst leken haast geen cosmetica te dragen: denk aan nudekleuren waardoor het lijkt als je niets op hebt. Designers bij Balmain, Stella McCartney en Burberry volgden dit voorbeeld. Daarnaast zijn natuurlijke kleuren als chocolade- en roestbruin in, dit werkt vooral goed bij ogen. Ideale kleuren dus voor je herfstmodus.

Extreem
Is dat toch iets te 'natuurlijk' voor je, dan kun je het accent op je lippen met felrode lipstick leggen. Doe inspiratie op bij de modellen van Givenchy, Moschino en Karl Lagerfeld. Wil je je aan iets extreem wagen, dan zet je zowel je ogen, lippen, wenkbrauwen en wangen in de verf. Daarvoor kun je extreme tinten als oranje, paars en roestbruin gebruiken. Het zwarte lijntje aan de ogen is ook een blijver.




� Reageer (0)
13-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eén op vier vrouwen heeft maat 46 (of meer)

Eén op vier vrouwen heeft maat 46 (of meer)



Eén op vier Britse vrouwen draagt kledij in maat 46 of meer. Kledij voor grote maten is dan ook een van de snelst groeiende takken in de mode-industrie, en in het totaal goed voor bijna 4,5 miljard euro in het Verenigd Koninkrijk alleen. Geen wonder dus dat ook mode-ontwerpers zoals Marc Jacobs mee op de trein springen.


Vele winkels bereiden zich intussen voor om deze vrouwen van modieuze kledij te voorzien. Sommige voorzien zelfs in maat 48 of 50, andere kiezen voor dikkere modepoppen.  Maar de vrouwen zelf zijn nog niet tevreden. Ze vinden dat de kledij te weinig past bij een rond figuur en dat kleren in grote maten minder modieus zijn.






De Britse vrouw koopt het vaakst maat 40 (31 procent) en 42. 15 procent draagt maat 44, 25 procent kiest voor een 46 of een hogere maat.

Anderzijds herzien sommige winkels de maten naar beneden. Een maat 40 of 42 vandaag is groter dan vroeger. Het idee is dat vrouwen zich goed voelen over zichzelf en hun lichaam omdat ze een 'kleine' maat hebben, en blijven terugkomen. Dit heeft echter tot gevolg dat je  niet in elke winkel dezelfde maat hebt, wat klanten bijzonder vervelend vinden.

De graatmagere modellen liggen al een tijdje onder vuur, en terzelfdertijd wordt een voller figuur gepromoot. Model Crystal Renn (maat 44) en ontwerper Mark Fast die enkel modellen met maat 40 en 42 de catwalk op stuurde, zouden daar een grote rol in hebben gespeeld.

"We worden steeds dikker, en dit geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. De grote maten zijn dus geen nichemarkt meer, maar worden in tegendeel een belangrijk onderdeel van de mode-industrie", aldus modeanaliste Tamara Sender van Mintel.





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vurige kopjes zijn hot hot hot

Vurige kopjes zijn hot hot hot



Slechts vier procent van de bevolking is van nature roodharig, maar dat belet niet dat ze een trend hebben gezet. Een vurig kopje is hét kapselkleur deze zomer, met dank aan Christina Hendricks en Erika Van Thielen.

 Volgens supermarkten wordt een rosse tint haarkleuring 20 meer verkocht dan vorig jaar, en ook kapsalons zeggen een stijging in de vraag te bemerken.

Toch is enige voorzichtigheid geboden: rood haar is vooral hot als je de juiste tint kiest voor je huidskleur.

Bleke types met een huid van porcelein wordt aangeraden te kiezen voor koper of abrikoos. Olijfkleurige huidjes kunnen gemakkelijk mahonie aan, terwijl donkere types wild lijken met vurig rood.

De rode kleur zal gemakkelijk vervagen. Laat het dus regelmatig bijwerken voor een optimaal resultaat. Vergeet niet dat haarverf je haar beschadigt: verzorg het dus extra goed.




� Reageer (0)
12-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sasha Pivovarova opnieuw voor Longchamp

Sasha Pivovarova opnieuw voor Longchamp


http://img535.imageshack.us/img535/7590/sashapivovarova.jpg


Het Russische topmodel Sasha Pivovarova mag ook dit najaar opnieuw het boegbeeld zijn voor tassenmerk Longchamp. Dat maakt het modehuis vandaag zelf bekend.

Na het thema hedendaagse kunst vorige lente, brengt fotograaf David Sims opnieuw een modern beeld van de Longchamp-vrouw. De campagne straalt alvast door zijn 'dierlijkheid', die het diepere karakter van vrouwen moet weerspiegelen.

Dit seizoen komen de fashionista's bovendien extra aan hun trekken door enkele volledig nieuwe modellen zoals een model met ketting en lederen schouderriem en een dieprode kleur of extravagant patchwork in leder, met een flap in schapenvacht en versierd met strass. .




� Reageer (0)
11-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend of ongelukje: kniegaten in legging

Trend of ongelukje: kniegaten in legging


De 'juiste' soort scheuren en gaten.


Ze is altijd heel glamoureus gekleed en let op elk detail. Daarom is het moeilijk te geloven dat de gaten in de legging van wag Alex Gerrard, ter hoogte van beide knieën, een ongelukje zijn.



De vaak piekfijn gekleede Alex.
De vaak piekfijn gekleede Alex.


Anderzijds zijn gescheurde leggings en jeans wel een beetje hip, als ze de juiste scheuren vertonen. Zou een modebewuste vrouw die anders slaafs de trends volgt, zomaar tegen een trend ingaan? Dat doet het vermoeden van een ongelukje toch toenemen.

Tenzij de voetballersvrouw probeert haar eigen stempel te drukken. Voor de rest was ze immers volledig volgens de regels van de kunst gekleed: een T-shirt uit de collectie van Sienna Miller, een Birkinbag en echte Converse-schoenen.


 

 


Trend of ongelukje? Wij hopen toch gewoon dat het een ongelukje was...





� Reageer (0)
10-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

Levi's denkt aan vrouwen met rondingen



Ook de jeansmarkt ontdekt dat een normale vrouw geen pannenlat is, en brengt jeansbroeken op de markt die aangepast zijn aan de beroemde vrouwelijke rondingen. Levi's noemde de collectie Curve ID, en telt voorlopig drie onderverdelingen: slight, demi en bold, benamingen die verwijzen naar de graad van de rondingen.

Het jeansmerk doet dat toen na onderzoek bleek dat vorm belangrijker is dan cut of maat bij het kiezen van een jeansbroek.

Betere look
"Een van de meest frustrerende zaken voor vrouwen is dat ze geen jeans vinden die bij hun lichaam past. Door de diversiteit in bodytypes is dit vooral een vrouwenzaak. Mannen geven niet om vorm en of de jeans hen er beter doet uitzien. Vrouwen wel", aldus Robert Hanson van Levi's.

Subtiele verschillen
Per onderverdeling worden verschillende types en kleuren jeans op de markt gebracht, die verschillen in tailleband, plaatsing van de achterzakken en naad. Bij welk type je hoort, vraag je best aan een verkoopster.

Levi's denkt eraan een vierde onderverdeling toe te voegen aan de collectie.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Calvin Klein niet te spreken over mode-industrie

Calvin Klein niet te spreken over mode-industrie


http://img340.imageshack.us/img340/4420/calvinkleink.jpg


Calvin Klein heeft het helemaal gehad met de mode-industrie. Zelfs over het modehuis Calvin Klein, dat de ontwerper in 2002 verkocht aan Phillips-Van Heusen Corp, wil de designer geen goed woord meer kwijt.

"Ik haat trends. Ze zijn zo snel voorbij en vrouwen houden er angstvallig aan vast. Ze vergeten hun eigen lichaam en proppen zich in de verkeerde kledij. De meeste modeblunders zijn veroorzaakt door trends", aldus Klein.

Ook over de nieuwe lingeriecampagne van het modehuis Calvin Klein heeft de ontwerper geen goed woord. "Ik heb er niets mee te maken en ik wil er ook niet mee geassocieerd worden. Ik heb mijn bedrijf in 2002 verkocht en nu is het aan hen om te bepalen waar ze heen willen."




� Reageer (0)
09-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Designerlogo's niet meer welkom

Designerlogo's niet meer welkom



De handtassen met een grote G (Gucci) of het bekende LV-logo (Louis Vuitton) of zonnebrillen van DG (Dolce & Gabbana): jarenlang paradeerden celebs met designerkledij en ¿accessoires voor ieders neus (en vooral die van de camera). Maar deze dagen zijn voorbij. Vandaag stellen we een beweging naar 'antibling'-mode of discrete luxe vast. Zo liet Gucci de beroemde G van zijn handtassen halen, wat het merk geen windeieren legde.


"We maken de beweging naar minder logo's, en meer discrete luxe. We hebben ons snel aangepast aan die nieuwe perceptie van luxe, een luxe die meer verfijnd en subtiel is", aldus Francçis-Henri Pinault.

 
 
http://static0.hln.be/static/FOTO/pe/12/12/2/media_l_3825947.jpg?20100809144437



Ook de moderedactrice van de Britse Vogue erkent de evolutie. "De financieel moeilijke tijden zetten aan tot meer bescheidenheid, en dus meer discrete modelogo's. Dit in schrik contrast met de opvallende, luide logo's", aldus Harriet Quick.
"De hele trend, van mode tot beauty is antimassa, antifaux en antibling. Wat de bemiddelde klanten om geven  is erfgoed, afkomst en versiering."

Een marketingstudie geeft de moderedacteuren en -directeuren gelijk. De klanten willen 'stille' goeden, zonder merk, en zijn zelfs bereid daar meer voor te betalen, zo bleek uit de studie van Joseph Nunes.  De subtielere merken die tot nu 'onder de radar' zaten, hebben nu de voorkeur boven de 'blingmerken', die populair zijn (of waren?) bij de grote sterren en WAG's.

Toch is niet iedereen overtuigd van het einde van het designerlogo. "Een logo is voor veel mensen om luid en duidelijk aan iedereen te tonen hoe goed ze er voor staan. Het is niet voor iedereen weggelegd, maar er zal altijd een groep zijn die wél een logo wil."




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Deze herfsttrends kan je nu al dragen

Deze herfsttrends kan je nu al dragen






Mode is vergankelijk, vorig jaar draaide alles nog om skinny broeken, nu zijn brede modellen plots de trend. We leggen daarom uit wat komende herfst onontbeerlijk is, zodat je helemaal 'up to date' bent. Met dat koude weer van de afgelopen dagen kun je je nieuwe outfits nu al aantrekken.






1. Midi-rokken
Designers zijn milder geworden voor de vrouwen. Aangezien de trendy maxijurk onvergeeflijk is voor dames met een kleine gestalte, deden ze voor komende herfst een toegeving met de midi-rok, die tot over de knie komt. Dit keldingstuk met A-lijn, geïnspireerd op de jaren '50, flatteert de meeste vrouwenfiguren, meldt elsevier.nl.  Kies er eentje met hoge taille die je zonder panty nu ook al kunt dragen.

2. Brede broeken
Nog flatterend voor velen zijn de brede, chique kostuumbroeken met hoge taille.

3. Caramel
Dé herfstkleur is caramel, dit komt vooral terug bij lange mantels en wollen rokken. Daar is het nu nog net te warm voor, maar je kunt wel al trendy zijn met een blouse in deze kleur.

4. Kant
Kant blijft, net als vorige seizoenen, deze winter, we gaan het zelfs nog vaker te zien krijgen. Tijdens deze frisse dagen werkt een jurkje met kanten afwerking perfect: het is niet te warm of niet te koud. 

5. Leder
Het is misschien nog te vroeg voor een lederen jasje, maar een rok kan uit dit materiaal kan nu wel. Zorg wel voor contrast: kies voor een topje in een ander materiaal, een hele lederen outfit is er over.




� Reageer (0)
07-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het stukje stof dat een jurk, rok, top en riem kan zijn

Het stukje stof dat een jurk, rok, top en riem kan zijn


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/3/3/10/media_xl_3822385.jpg?20100805162409



Hoe meer waar voor je geld te krijgen dan met één kledingstuk verschillende looks te kunnen aanmeten? Door de jaren heen zijn al heel wat multifunctionele jurken de revue gepasseerd, maar ze waren niet altijd even betaalbaar. Daar komt verandering in met de 'Fatal dress' (fatale jurk) van Wolford. Niet bepaald spotgoedkoop (110 euro) maar wel zeven verschillende looks - en niet door van trui te veranderen.







Dit uniek stukje stof, gemaakt van 93 procent nylon en 7 procent elasthan of spandex, kan je dragen als avondjurk, cocktailjurk, minirok, topje en zelfs als riem door eenvoudigweg stof om te slaan.

Het is te bestellen in drie maten (extra small, small en medium), 12 verschillende kleuren en kan gewoon in de wasmachine gewassen worden.

De Fatal Dress is compleet naadloos, wat betekent dat je het zelfs niet binnenstebuiten of achterstevoren kan dragen. De stof blijft zacht en glad bij het vouwen en kreukt niet.







Veelbelovend, maar waar?
Het klinkt als een beloftevolle investering, die in de toekomst plaats in de kast en de reiskoffer kan besparen, en een werkoutfit gemakkelijk uitgaanswaardig maakt. Maar is het wel zo mooi als het lijkt?

Een stof die de vorm van het lichaam volgt, laat snel vervelende bulten en vetrolletjes zien die je liever wil verbergen. En is elke look wel geschikt voor iedereen? 

Flinterdun sjaalformaat
Wie de Fatal Dress uitpakt, vreest het ergste. De flinterdunne stof lijkt niet eens groot genoeg voor een sjaal. Het laat zich evenwel gemakkelijk uitrekken tot een (strapless) maxidress, al blijkt dat voor vrouwen met rondingen niet erg comfortabel. "Het toont alles, voelt goedkoop, je ziet erdoor en het is moeilijk om er in rond te lopen", luidt het.

 De cocktailjurk kan op meer bijval rekenen. Omdat de stof nu dubbel is gevouwen, wordt het oncomfortabele 'spannen' een aangenaam 'afslankend' effect. Het bovenste deel nog eens omvouwen, geeft een toffe kokerrok. De zoom inkorten geeft een minirok, wat door de spannende stof nog extra doet afslanken.

Wie vouwt, die vindt
Ook als een kort of lang topje, een tuniek of zelfs als riem blijft de Fatal dress verbazen. "Het geheim zit in het vouwen. Dit gaat over experimenteren tot je de meest flatterende look voor jou hebt gevonden."

Dus nee, niet elke van de beloofde looks past iedereen, maar het stukje stof komt nog altijd meer van zijn beloftes na dan de gemiddelde regering.





� Reageer (0)
06-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrouwen dumpen strings voor grote onderbroeken

Vrouwen dumpen strings voor grote onderbroeken




Vrouwen dumpen massaal hun strings, om weer grote(re) onderbroeken te dragen, die vaak ook het figuur corrigeren.



Het was Bridget Jones die er over begon: draag je een sexy string, voor het geval er iets zou gebeuren in de slaapkamer, of draag je die grote, comfortabele, figuurcorrigende onderbroek die je buik platter maakt en je rondingen beter doet uitkomen?

Maar het is de alom geprezen Joan Holloway, de sexy secretaresse uit de serie Mad Men (rol van Christina Hendricks) die de trend werkelijk heeft gelanceerd.



Gelukkig is de onderbroek ondertussen eleganter geworden.
Gelukkig is de onderbroek ondertussen eleganter geworden.



Hendricks is een grote, voluptueuze dame, met rondingen op alle juiste plaatsen. De jaren '50 en '60-mode flatteert haar, en vrouwen willen er uitzien als zij. Dus trekken ze naar lingeriewinkels en vragen ze om de beruchte onderbroeken. Tegelijkertijd is de verkoop van de string de laatste vier jaar in elkaar gestuikt.


Toeval? Niet echt. De laatste jaren kwam de string onder vuur te liggen, omdat hij te pas en (vooral) te onpas werd getoond door celebs en wags. Daar kwam veel kritiek op, en stijlgoeroes begonnen af te geven op de string.


De moderne versie.
De moderne versie.



De laatste maanden toonden toonaangevende zangeressen zoals Lily Allen en Lady Haha dan weer zonder schaamte hun 'grote' onderbroek, liefst nog op een podium. De 'omaonderbroek', zoals de onderbroek ook wordt genoemd, is ondertussen dan ook gemoderniseerd. Je vindt ze met kant, ruffles en andere accessoires die net een bepaalde ronding accentueren.





Vrouwen willen zowel glamour als comfort, en dan is er gewoon geen plaats meer voor de string.




� Reageer (0)
05-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy kledij dient om andere vrouwen de loef af te steken

Sexy kledij dient om andere vrouwen de loef af te steken



Tijdens de ovulatie, het meest vruchtbare moment in de cyclus, zijn vrouwen meer geneigd sexy kledij te kopen en te dragen. Verrassend genoeg niet om de mannen te imponeren en te verleiden, maar wel om te concurreren met andere vrouwen en hen de loef af te steken.

"Vrouwen kiezen op hun vruchtbaarst producten die hun uiterlijk ten goede komen, omdat ze gedreven worden door de wil om andere vrouwen te intimideren", aldus Kristina Durante van de universiteit van Minnesota.

De reden is simpel: voortplanting. "Als je er beter uitziet dan de concurrentie, dan val je meer op." En heb je meer kans om aan een partner, en dus een kind te geraken.

Ook schoenen en make-up
Het onderzoek van Durante bewijst dat consumenten zich ook laten leiden door hormonen bij de aankoop van spullen. Het effect van de ovulerende vrouw blijft niet beperkt tot sexy kledij en schoenen, maar uit zich ook in het aankopen van cosmetica, verzorgingsproducten, gezondheidssupplementen, fitnessproducten en zelfs medische ingrepen.

Erger bij concurrentie
Vooral als ze inschatten dat in hun buurt veel aantrekkelijke concurrentie rondloopt, is dit effect duidelijk. Als de proefpersonen minder aantrekkelijke vrouwen te zien kregen, of wisten dat ze ruim 1000 kilometer verderop woonden, veranderde hun gedrag minder opvallend. Bij niet-ovulerende vrouwen was het effect zelfs compleet afwezig.

Wie zijn vrouw na een shoptocht ziet thuiskomen met diep uitgesneden topjes en sexy jurken, weet hoe laat het is...




� Reageer (0)
04-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom een perfect bruin kleurtje onmogelijk is

Waarom een perfect bruin kleurtje onmogelijk is



Zonnen is een van de populairste bezigheden in de zomer. Goed voor de vitamine D en tegen osteoporose, volgens de gezondheidsfreaks. Goed voor de huidkanker, volgens de pessimisten. Goed voor een mooi, bruin kleurtje, volgens de meeste vrouwen. Maar hoe hard je ook probeert, een heel lichaam even bruin krijgen is niet mogelijk.

Schotse wetenschappers menen te weten waarom: sommige lichaamsdelen zijn niet zo ontvankelijk voor bruinen. Een kont bijvoorbeeld kan langer de UV-stralen weerstaan, en wordt uiteindelijk minder bruin dan de rest van het lichaam, ook als ze even lang zijn blootgesteld aan de zon.

Types huidkanker
Het onderzoek had als doel uit te vissen waarom bepaalde types huidkanker zich vastzetten op bepaalde lichaamsdelen, ook als ze allemaal worden blootgesteld aan zonlicht. Tegelijk is het het eerste onderzoek dat de factor ' bruinheid van de huid', en  niet de roodheid, in rekening brengt.

Vrijwilligers
Daartoe werd de huid van 100 vrijwilligers geanalyseerd, die werden blootgesteld aan zes dosissen UVB-stralen op twee gebieden van het lichaam: de rug en de billen. Daarna kregen ze een injectie om de bloedstroom die op gang komt na de blootstelling van zonlicht tegen te gaan.

Bruin is verdediging
Na zeven dagen, als de roodheid was gezakt, werd het kleurtje geanalyseerd. Dit bruin kleurtje wordt veroorzaakt door de productie van melanine in de huid, een verdedigingsmechanisme van de huid om zich te beschermen tegen de schadelijke UVB-stralen.

Verschillende stukken
Daaruit bleek dat ons lichaam niet is opgebouwd uit één huid, maar uit verschillende stukken huid, die elk verschillend reageren op zonlicht en dus ook verschillend beschermen tegen de schadelijke effecten.

De wetenschappers waarschuwen ook dat de roodheid na het zonnen niet betekent dat je begint te bruinen, maar wel dat de huid beschadigd is.




� Reageer (0)
03-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tips om de trendy wijde broek stijlvol te dragen

Tips om de trendy wijde broek stijlvol te dragen




Na jaren van skinny jeans en leggings, mogen ook hele wijde broeken meer. Eén probleem: de trend is niet zo vanzelfsprekend als je er stijlvol en elegant wil uitzien. Het kan, zo bewezen verschillende ontwerpers op de catwalks maar sommige celebs, zoals Madonna, hebben net het tegenovergestelde bewezen.

Te wijd, foute schoenen, te laag... en je lijkt algauw op een skater met baggy broeken en het kruis tot op de knieën. Maar hoe moet het dan wel? Met deze vijf gulden regels moet het goed komen:

1)    Draag hakken

Hoge hakken maken alles anders. Bij wijde broeken zijn ze erg belangrijk, omdat deze broeken net de illusie scheppen dat jij ook breder bent. De hakken voegen extra lengte toe, waardoor dit enigszins uitgebalanceerd raakt. Zorg ervoor dat de zoom de grond net niet raakt (als je je hakken aanhebt), korter of langer is uit den boze.

2)    Hoge taille

Kies voor een broek met een hoge taille: ook dit zorgt er voor dat je langer lijkt.

3)    Dunne riem

Een dunne riem maakt het geheel af.

4)    Evenwicht

Een wijde broek vraagt om een strak topje of shirt. Dat structureert de look, en slankt af. Wijde bovenkledij op een wijde broek zal je er dikker doen uitzien.



http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/8/10/8/media_xl_3820148.jpg?20100803161852



5)    Probeer
Niet elke broek past bij iedereen. Probeer er dus zeker enkele en wees kritisch op zowel stof, snit als lengte. Koop niet de eerste de beste broek om mee te zijn.

Chic en intelligent
Mode-ontwerpers en -magazines geloven alvast in de trend. Zelfs Gap doet mee, en creëerde tien verschillende snitten, zodat elke vrouw een wijde broek kan vinden die past én flatteert.

Vogue wijst de terugkeer van de broek toe aan de vraag om kledingsstukken die niet (gemakkelijk) uit de mode gaan. "Niemand heeft veel zin om veel geld uit te geven aan een tijdelijke gril", aldus ontwerper Antonio Berardi in Vogue.

"Vrouwen willen zich chic en intelligent kleden. De slachtofferlook is voorgoed passé."



� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend bij celebs: toon je buik


Trend bij celebs: toon je buik




Zowel Kylie Minogue en actrice Blake Lively kozen voor een outfit met een transparant stuk aan de buik. We voelen een nieuwe trend opkomen, betekent dit nu dat vrouwen massaal met buikspieroefeningen moeten beginnen? 


Transparante blouses, zijn al langer trendy, maar het ging vaak om nudetinten waarbij een blote buik niet erg opviel. Of je waarbij je deze makkelijk kon verdoezelen door er een sexy korset onder te dragen. Steeds meer celebs kiezen echter voor zwarte transparante stoffen die hun blote buik onthullen. Zo toonde de 42-jarige Kylie Minogue haar stevige buikspieren in Melbourne met een topje met transparant stuk en skinny, afgebleekte jeans. De zangeres maakte zo haast elke vrouw van haar leeftijd jaloers met haar slanke lijn.



Blake Lively.
Blake Lively.



Jessica Biel stapte op de rode loper in een rode transparante jurk, waardoor niet alleen haar grote zwarte slip te zien was, maar ook haar perfecte lijntje. En gisteren koos fashionista en actrice Blake Lively voor een mininjurkje van Chanel met kant aan de navel. Een echte trend lijkt dus in de maak.


Betekent dit dat we binnenkort allemaal onze buik weer moeten laten zien, net zoals in de jaren '90? Dit is iets waar de meeste vrouwen niet naar uitkijken. Want geeft toe, als je geen ultrastevige buikspieren maar wel love handles hebt, is deze trend echt geen zicht.





� Reageer (0)
02-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe schimmels in je parfum belanden

Hoe schimmels in je parfum belanden




Er zijn al rare geuren in parfums beland, zoals ambergris van de potvis en civet uit de aarsklieren van de civetkat. En ook het peperdure 'oud' van de met schimmels besmette Zuid-Oost-Aziatische aquilariabomen wordt in parfums verwerkt.






300 ml goede oud kost 2400 à 3600 euro, en is daarmee duurder dan goud. De goedkoopste soort kost 3800 euro per kilo, de allerfijnste 11.500 en 15.000 per kilo.

Besmet met schimmel
'Oud' is een hars dat gevormd wordt in Aquilaria-bomen nadat deze besmet zijn geraakt met een soort schimmel. Deze besmetting maakt dat het hout donker wordt, en een geurige hars produceert die het hout donker, dik en aromatisch maakt. De geïnfecteerde stukken worden verwijderd, en het hars wordt geëxtraheerd. Dit wordt gaharu, jinko, aloeswood of gewoonweg 'oud' genoemd. Omwille van de geur wordt het gebruikt in parfums. Hoe ouder het 'oud', hoe beter.


Jo Malone gebruikte het in zijn 'Oud & Bergamot Cologne Intense' (96 euro), een parfum dat omschreven wordt als 'een geur voor vrouwen die houden van sensuele geuren'.


"Het donkere, fluweelachtige van  de oud, en de frisse toets van de bergamot zal hen zeer aanstaan", aldus Dominic de Vetta van Jo Malone.


In het Midden-Oosten ontdekten ze al lang geleden de voordelen van oud, maar in het Westen is de geur (nog) niet populair, hoewel Yves Saint Laurant het al gebruikte in zijn parfums. Recent ontdekten ook Tom Ford, Armani en Jo Malone de geur.




� Reageer (0)
01-08-2010
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ballerina's, ook voor mannen?

Ballerina's, ook voor mannen?



De ballerina's zijn een vast onderdeel geworden in de schoenencollectie van vrouwen. Gemakkelijk, stijlvol, past onder een broek en onder een rok en niet zo heel duur. Maar slaat de trend ook over naar mannen? "Bij een dandystijl past het wel, maar je hebt stalen zenuwen nodig om ze te dragen", aldus Charlie Porter.

Mannenschoenen zijn meestal niet erg verfijnd, en dus worden fijne schoentjes ook niet meteen gelinkt aan mannen. Nochtans zijn er momenten waarop de fijnere schoenen wel passen, zo argumenteert Jonny Johansson, creatief directeur voor Acne.

"Ik kleed me niet op, ik heb nogal een relaxte stijl die formeel en informeel combineert. Deze schoenen leken we gewoon gepast, een tikje nonchalant."

Dandy
In het dandytijdperk waren geklede slippers de standaard voor avondkledij, zeker als een gedanst moest worden. Maar in deze postmoderne tijden, worden dandy's geassocieerd met homoseksualiteit en geen (hetero)man die daarmee wil geassocieerd worden.

Reactie
Zelfs als je het zelf een passend en stijlvol item vindt, doet de reactie van je vrienden gauw anders besluiten.

"Ik bezit zelf een paar ballerina's van Dior Homme. Ik zag ze in 2005 op de catwalk, en ik vond ze bizar en opwindend tegelijk. Ik droeg de mijne met trots, tot mijn vrienden ze zagen. Ze waren zo gechoqueerd dat het leek alsof ik me totaal onzedig had gekleed. Ik heb ze nooit meer gedragen", bekent Porter.

Het lijkt er dus niet meteen op dat de mannenballerina's een grote hit worden, en wie ze wil dragen moet stevig in de schoenen staan om dat vol te houden.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maat 42: is dat wel mooi?

Maat 42: is dat wel mooi?



Een Britse minister pleitte vurig voor een maatje 42 'voor iedereen'. De redenering is dat vrouwen zich niet moeten spiegelen aan een onbereikbaar schoonheidsideaal, maar blij moeten zijn met hun lichaam. Het voorbeeld dat de minister aanhaalde was dat van actrice Christina Hendricks, een voluptueuze en sensuele vrouw met (behoorlijke) rondingen.

Maar er is een groot verschil met het lichaam van Hendricks en 'maat 42' voor iedereen: het lichaam van de actrice is perfect geproportioneerd, terwijl een maat 42 niet iedereen flatteert.

Wie klein is bijvoorbeeld, loopt dan al gauw de kans om er als een wandelende bol uit te zien. De Britse krant Daily Mail liet twee dames met maat 42 aan het woord. Vertel ons dames, is maat 42 een goede look?

 "NEEN!"
Amanda Cable: "Sinds ik veertig ben geworden is mijn slanke lijn uitgedeind tot een maat 42. Wat niet betekent dat ik lijk op Christina Hendricks, integendeel.  De waarheid van een maat 42 is niet volle borsten en een wespentaille, zoals Hendricks. Mijn buik puilt naar buiten, om maar iets te zeggen.

Ik begrijp wel wat de minister bedoelt met onbereikbare lichamen, maar waarom haalt ze het voorbeeld van Hendricks aan? Alsof haar figuur 'bereikbaar' is voor iedereen. Ik ken niemand met een perfect zandloperfiguur zoals zij, en zonder het gebruik van korsetten of plastische chirurgie zullen weinigen het ook ooit bereiken.

Ooit had ik een slanke lijn waar ik niets voor hoefde te doen. Zelfs de geboorte van mijn kinderen had geen effect, een jaar na de geboorte van mijn tweeling was mijn buik weer zo plat als ervoor. Maar niet meer sinds ik 40 ben. En wat nog oneerlijker is: ik doe alles om het gewicht te verliezen, en het verdwijnt gewoon niet.

Dus, nee, ik haal geen vreugde uit mijn 'nieuwe' lichaam en dat ik het 'mag' vieren, helpt ook niet. Integendeel, het heeft een deel van mijn levensvreugde weggenomen. Ik passeer niet langer in winkels om naar de nieuwste spullen te kijken. Als ik ga, schuifel ik binnen en heb ik de grootste moeite iets te vinden dat alle bulten wegsteekt.

Ik weet dat ik niet echt dik ben, maar omdat ik eens slank was, is het moeilijk te accepteren. Voor mij is het gewoon gemakkelijker om te streven naar slanker worden, dan te proberen te genieten van mijn 'nieuwe' lichaam en mijn maat 42 sexy te vinden. Sorry, dat gaat gewoon niet.

"JA!"
Rachel Halliwell: "Tien jaar heeft het geduurd, maar ondertussen hou ik van mijn maat 42. Sterker zelfs, voor het eerst ben ik echt gelukkig met mijn lichaam en voel ik me sexy'er dan ooit.
Ook Halliwell paste ooit in een maatje 36. Ondertussen heeft ze alle maten (tot maat 46) gehad.

"Ik heb uren gespendeerd aan ongelukkig zijn en huilen over mijn lichaam. Talloze keren heb ik gewenst dat ik slanker zou zijn en dat mijn lichaam de vormen zou aannemen die ik wenste. 11 jaar lang ben ik nu weer wel, dan weer niet op dieet geweest. Hoe zwaarder ik werd, hoe ongelukkiger."

"Het begon rond mijn 40ste verjaardag, toen mijn taille steeds dikker werd. Ik raakte geobsedeerd met de lichamen van andere vrouwen, en helaas niet de gewone vrouw in de straat. Ik vergeleek mezelf met de lichamen in magazines, en kwam tot de conclusie dat maat 42 niet goed genoeg was.

Dus ik begon oorlog te voeren tegen mijn eigen lichaam. Ik ging naakt voor de spiegel staan en bekritiseerde alles wat niet mooi genoeg was. Ik begon calorieën te tellen, ik ging lopen en even leek het erop dat ik dit gevecht zou winnen.  

Maar de keerzijde van de medaille was dat ik me anders ging gedragen. Ik begon het leven aan te vallen, en alle voeding voorop. Mijn man mocht niet meer voor me koken, en ik weigerde feestjes als ik me dik voelde. Op den duur mocht mijn man mijn buik zelfs niet meer aanraken omdat ik schrik had dat die niet plat genoeg zou zijn.

Hoe meer ik met mijn gewicht worstelde, hoe meer ik mezelf begon te haten. Op den duur werd ik dikker dan ooit: maat 46. Dat is 18 maanden geleden. Drie maanden lang heb ik mezelf uitgehongerd, ging ik dagelijks sporten en at ik enkel gezonde voeding. Ik werd er ongelukkig van, maar ik bereikte wel het gedroomde maatje 38.

Tot ik me realiseerde dat ik nu wel slank was, maar dat ik niet aantrekkelijk was. Ik besloot om nooit meer te diëten. Ik kwam beetje bij beetje bij, maar vond ook weer plezier in het leven en werd gelukkig met mijn lichaam. Mijn man vond me aantrekkelijker dan ooit, en toen wist ik het zeker: innerlijke schoonheid is het enige dat echt telt, en voor rondingen moet je geen schrik hebben.

Toen Lynne Featherstone haar uitspraken deed was ik dan ook dolgelukkig. Daarmee zei ze eindelijk wat mannen allang weten, en vrouwen niet durven toegeven: rondingen zijn iets om te vieren, om van te genieten. Alleen jammer dat ik er zo lang over hebben gedaan om dat in te zien.

WEES BLIJ MET WIE JE BENT
Beide dames gaan echter voorbij aan het feit dat vrouwen verschillend zijn. Sommige zijn lang, andere zijn kort, sommige zijn van nature dikker, andere zijn van nature mager. Uiteindelijk is het niet de maat niet telt, wel hoe natuurlijk dit is voor je lichaam.

De boodschap is eigenlijk dat vrouwen hun lichaam aanvaarden en omarmen voor wat het is. Dat ze zich zelfzeker en mooi voelen, ook al heeft niet iedereen dezelfde troeven. Sommigen hebben een volle boezen, anderen hebben mooie benen of een prachtige buik. Alles samen is uitzonderlijk, maar dat wil niet zeggen dat andere vrouwen niet mooi kunnen zijn.

Daarom dames: verkijk je niet op een maat, maar luister naar je lichaam. Wat is je natuurlijke vorm, je natuurlijk gewicht? Tuurlijk mag je sporten, moet je fruit en groenten eten, maar ga je echt een chocomousse laten liggen voor die paar kilo's?




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!