Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
fashion



31-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zo draag je rode lippen in stijl


Zo draag je rode lippen in stijl


http://img9.imageshack.us/img9/6208/lippen.jpg




Rode lippen raken blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.


Crisis
Rode lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze 'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig topbestuurder van Estée Lauder.

Wat de reden van zoveel succes ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen als een clown.

1. Het geheim zit in de rest van je gezicht. Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien. Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid, beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.

2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid. Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige, olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten. Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.

3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel. Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.

4. Een lippotlood in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter, maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.

5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara. Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of foundation en werk af met een al even subtiele blusher.   (br.nina)




� Reageer (0)
29-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vijf opmerkelijke lentebroeken



Vijf opmerkelijke lentebroeken


http://triton.imageshack.us/Himg4/scaled.php?server=4&filename=harembroek.jpg&xsize=640&ysize=480
De harembroek
 
 
 
Deze lente passeren aparte modellen de revue: van harembroeken tot hippiebroeken. Wie draagt wat?

1. De 'cigarette-leg' broeken staan mooi bij sterren als Victoria Beckham en model Agyness Deyn. Voor het eerst ontworpen door Alexander Mc Queen, oogt de broek superstrak en vallen de pijpen recht naar beneden om te eindigen op de enkels. Ondanks de slanke snit, kunnen heel wat dames deze broeken aan. Probeer te combineren met een vrouwelijk topje en plateauzolen.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/16/12/13/media_l_884998.jpg
Mooi strak tot aan de enkels



2. Wil je een wijdere look, opteer dan voor de peg-legs. Deze snit valt wijd uit bovenaan en versmalt aan de onderkant. Ook ligt de taille hoger en worden de enkels extra benadrukt. Elk figuur kan ermee weg. Draag ze met hoge hakken of met platte schoenen. Nooit met middelhoge hakken, want dan oog je gekrompen. Een strakke top is essentieel. Wijdere bovenkleding, gedragen op dit model, doet je er zwaarder uitzien.



Peg legs.
Peg legs.
 



3. Dhoti broeken en harembroeken zijn beslist in dit seizoen. Heel wat ontwerpers hebben ze in hun collectie en celebs volgen massaal deze trend. Deze broeken staan iedereen, zolang je aandacht hebt voor wat je erop draagt. Draag er hoge hakken onder en een strak topje of korte blazer om mooi in balans te blijven.



Juiste combinatie is belangrijk bij harembroek.
Juiste combinatie is belangrijk bij harembroek.



4. Wijde pijpen zijn terug en is allicht de meest in het oog springende trend. Deze broeken flatteren iedereen. Kate Moss, Nicole Ritchie en Victoria Beckham lijken verzot op de hippietrend. Ze verlengen alvast je benen, zeker in combinatie met superhoge schoenen.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/14/10/11/media_l_884996.jpg
Duidelijkste lentetrend: brede pijpen.


5.
Wil je een slobberige indruk, ga dan voor de 'boyfriend jeans' . Deze broek is is te herkennen aan de brede, afgewassen look en de vaak, opgestroopte pijpen onderaan. De denim oogt zeer mannelijk, die casual oogt met platte schoenen of sandalen eronder, meer elegant met hakken.  (br.Nina)



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/15/11/12/media_l_884997.jpg
Mannelijke look met de boyfriend jeans




� Reageer (0)
28-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cat Power wordt model voor Levi's


Cat Power wordt model voor Levi's


http://triton.imageshack.us/Himg14/scaled.php?server=14&filename=catpower.jpg&xsize=640&ysize=480


De Amerikaanse singer-songwriter Cat Power staat dit voorjaar model voor de nieuwe voorjaar- en zomercollectie van Levi Strauss & Co.

Levi's Red Tab putte inspiratie uit het gevoel van vrijheid dat leefde in de jaren '70 en komt met een collectie 'sun-faded-jeans' met een vintage uitstraling.

De collectie bestaat uit flare- en boot-cutjeans, maar ook de skinny blijft vertegenwoordigd in de voorjaar- en zomercollectie van het jeansmerk.

Legendarische vrouwelijke rockers Patti Smith, Suzy Quatro en Chrissie Hynde waren de inspiratiebron voor de campagne: "Net als hen heeft Cat Power een unieke en individuele stijl", aldus een woordvoerder van Levi's.

Cat Powers carrière begon in 1995. Haar reputatie als indie-zangeres is sindsdien gegroeid door samenwerkingen met artiesten als Dave Grohl, Yoko Ono en Faithless.(br.hln)




� Reageer (0)
27-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blonderen wordt veiliger door paddenstoelen


Blonderen wordt veiliger door paddenstoelen





Bepaalde paddenstoelen bevatten een enzym dat je haar op een natuurlijke manier blondeert. Deze methode van bleken is veel gezonder voor je haar én het milieu dan de huidige middeltjes.

Peroxide
Japanse onderzoekers ontdekten dat een enzym uit een bepaalde paddenstoel je haar op een natuurlijke manier kan blonderen, meldt styletoday.nl. Momenteel gebeurt het bleken van haar met peroxide. Deze stof is niet alleen schadelijk voor je haar, het betekent ook een enorme belasting voor het milieu. De nieuwe behandeling zou nog steeds van peroxide gebruik maken, maar in veel mindere mate dan nu het geval is. Het is nog niet duidelijk wanneer de nieuwe haarbehandeling op de markt zal komen (br.nina)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Economische crisis maakt collecties mooier


Economische crisis maakt collecties mooier


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/26/437876/economische-crisis-maakt-collecties-mooier_1_515x0.jpg


Wanneer het er economisch slecht aan toe gaat worden de winkelcollecties er alleen maar mooier op. Een weloverwogen marketingtruc om zoveel mogelijk klanten te behouden, en misschien zelfs enkelingen te kunnen aantrekken.

Winkelketens als Zara, Accessorize en H&M moeten het onderste uit de kast halen om hun klanten tevreden te houden. Speciaal daarom ontwikkelen ze aan een recordtempo nieuwe items en halen enkel de leukste, origineelste en mooiste stukken de winkelrekken. Je zou zelfs van een grote kuis binnen de bestaande collecties kunnen spreken.

"Tijdens moeilijke economische tijden moeten ondernemers extra hun best doen. Pas als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden win je nu klanten", vertelt Mary Portas een winkeldeskundige. (br.she)




� Reageer (0)
26-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Diane Von Furstenberg


Diane Von Furstenberg maakt na 40 jaar nieuwe zonnebrillencollectie


http://triton.imageshack.us/Himg293/scaled.php?server=293&filename=dianevonfurstenberg.jpg&xsize=640&ysize=480


Diane Von Furstenberg, al jaar en dag een gevestigde waarde in de modewereld, heeft na 40 jaar de draad van haar brillencollectie terug opgepikt. Samen met Marchon Eyewear ontwikkelde ze een eigen budgetvriendelijke zonnebrillenlijn.

Von Furstenberg ontwikkelde voor de eerste keer in de jaren '70 al een brillencollectie. De modeontwerpster zelf verlaat al sinds haar 19de het huis niet meer zonder zonnebril en was dan ook het leidende voorbeeld voor de zonnebrilproducent Marchon Eyewear.

De twee creëerden samen een nieuwe collectie zonnebrillen en leesbrillen. De monturen schommelen tussen een uitgebouwd retrodesign en een moderne touch. De hebbedingen worden door Von Furstenberg beschreven als glamoureus en beschermend. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.


Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.



http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/lara3.jpg

Het Nederlandse topmodel Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.


Zij is te zien de de voorjaarscampagne van de Spaanse modeketen. Lara Stone is in alle Zara filialen levensgroot te bewonderen op de campagneposters. Ze showt onder andere zijden tops, harembroeken en ballonrokjes in nude- en felle kleuren.

Lara Stone is geboren in Mierlo, en begon op haar 16e met modellenwerk. Op dit moment is het 24-jarige model de  favoriet van Carine Roitfeld en heeft ze gewerkt voor onder meer Givenchy, Louis Vuitton en Prada.



http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/lara2.jpg



Ook heeft de Franse Vogue een ode aan Lara Stone gebracht door haar als enige model in het hele blad te gebruiken. (br.Styletoday)




� Reageer (0)
25-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oude beha's worden sexy tassen

Oude beha's worden sexy tassen


http://triton.imageshack.us/Himg99/scaled.php?server=99&filename=bustehouder1.jpg&xsize=640&ysize=480




http://triton.imageshack.us/Himg523/scaled.php?server=523&filename=11992851.jpg&xsize=640&ysize=480


De crisis maakt handige Henrietta's tot creatieve wezens. Neem nu de Engelse Jasmine. Van oude beha's maakt ze leuke handtassen. Sinsdien wordt ze overspoeld met aanvragen van vrouwen die hun
dure niemendalletjes willen meezeulen als sexy opbergzak.

Nieuw leven
Jasmine is een jonge naaister uit het Engelse Dingwall. Ze is gespecialiseerd in het maken van korsetten en kwam op een nog beter idee toen haar favoriete borstehouder te klein bleek. "Ik ben verzot op lingerie", vertelt ze aan the Sun, "en was superverdrietig toen mijn mooiste satijnen beha niet meer paste. Weggooien was geen optie en daarom heb ik mijn lingerie nieuw leven ingeblazen. Nu kan ik er mijn bezittingen in kwijt. Ik heb zelfs de gesp van de beha gehouden, die dient om de tas af te sluiten".

Succes
Dat de slimme vondst van Jasmine zo'n succes zou worden, had ze niet verwacht. "Zodra mijn vrienden mijn sexy tassen zagen, wilden ze er allemaal een. Voordat ik het wist, had ik een heel assortiment te vervormen".

Grotere cups
Hoe groter het handje vol, hoe beter voor de tas. "Grotere beha's zijn makkelijker om mee te werken", stelt ze, "en er kan meer in opgeborgen worden". (br.nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lang haar is weer hip


Lang haar is weer hip


http://triton.imageshack.us/Himg14/scaled.php?server=14&filename=kapsel.jpg&xsize=640&ysize=480


Lang haar is weer helemaal hip. Dat blijkt uit een onderzoek bij 6000 vrouwen door Beautynieuws.

Lang golvend haar is bij één derde van de ondervraagde vrouwen het populairste. Lang steil haar bezet de tweede plaats. De vrouwenvoorkeuren zijn totaal in strijd met de huidige kapseltrends die vooral korte coupes promoten.

Vooral trendsetters als Madonna, Julia Roberts en Sarah Jessica Parker zouden de oorzaak zijn van de enorme populariteit van de lange lokken. (br.she)




� Reageer (0)
24-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom shoppen zo verslavend is


Waarom shoppen zo verslavend is




Het spenderen van geld kun je volgens onderzoekers vergelijken met een drug. Het stimuleert de delen van de hersenen die instaan voor beloning en geassocieerd worden met verschillende verslavingen.

Verschillende bedragen
Verder bleek uit het onderzoek dat mensen meer uitgeven als ze meer verdienen, ook al zijn de prijzen navenant. Dit gedrag werd al jaren geleden beschreven als de 'geld illusie'. Het onderzoek bestudeerde 18 vrijwilligers tijdens het shoppen. De vrijwilligers kregen twee categorieën van geldsommen, de ene was 50 procent hoger dan de andere. Daaruit bleek ten eerste dat hoe meer geld mensen krijgen, hoe duurder de spullen zijn die ze kopen.

meer geld, hoe groter beloning
Ondertussen werd ook de hersenactiviteit van de proefpersonen bestuurd door middel van een scan. Het zou logisch zijn als de hersenen bij beide situaties op dezelfde manier reageren. Maar de wetenschappers ontdekten dat wanneer mensen een hoger bedrag krijgen dat ze een grotere beloning beleven bij het shoppen. Professor Falk: "Deze resultaten bewijzen dat hoe meer je verdient en hoe meer je dus uitgeeft, hoe groter de beloning is die je krijgt van het shoppen. Deze resultaten ondersteunen de hypothese van de 'geld illusie'.(nr.nina)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. De maxi jurk blijft


De maxi jurk blijft














Een klassieker die het ook in 2009 goed blijft doen, is de 'Maxi Dress'. Lange jurken geven je meteen een supervrouwelijke look. Ze doen opvallen en zijn te dragen voor alle gelegenheden, zowel voor een zomerse barbecue als voor een trouwfeestje.

Gelegenheden
Maxi jurken kunnen super casual ogen, maar evengoed gekleed. De jurk wordt meer casual met een denim jasje en sandalen eronder, formeler met een bolero jasje en hoge hakken.

Prints
De modellen en prints zijn er in alle soorten, maar vaak gespot dit jaar zijn kleurrijke blokpatronen, grafische prints of schaduweffecten. Wie op zoek is naar een effen stofje, zal het moeilijk hebben om een geschikt exemplaar te vinden.

Kleine dames
In tijden van crisis, slaat deze klassieker geen gat in je portemonnee. Zowel bij de duurdere als goedkopere merken zijn er mooie stofjes te vinden. Als je een slank, niet te volumineus exemplaar kiest, staan ook kleine dames met de maxi jurk. (br.nina)





� Reageer (0)
23-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gewaagde Miss Sixty-panty's aan de benen


Gewaagde Miss Sixty-panty's aan de benen















Miss Sixty doet ook mee met de geprinte pantytrend en lanceert vier nieuwe panty's deze lente. Er is voor elk wat wils: voor de speelse dames is er een panty bedrukt met vlinders, voor de elegante zakenvrouw is er een zwart kantenmotief. Wie houdt va subtiliteit kan kiezen voor de panty met een fluo-lijn. Tot slot is er een bollenpanty in mooi blauw. (br.hln)




� Reageer (0)
22-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Salma Hayek bereidt crèmes op grootmoeders wijze


Salma Hayek bereidt crèmes op grootmoeders wijze


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/0/16/8/media_xl_871283.jpg


De actrice Salma Hayek mag dan wel de 42 gepasseerd zijn ze ziet er nog steeds bijzonder jeugdig uit. De actrice zou haar jonge uitstraling voornamelijk te danken hebben aan haar grootmoeder, die zelf allerlei schoonheidscrèmes produceerde. Hayek wil de recepten nu vanonder het stof halen en ze delen met alle vrouwen.

"Toen mijn grootmoeder op haar 96ste overleed, was haar huid nog steeds zonder een rimpel. Ze maakte haar eigen crèmes en gebruikte daarvoor ingrediënten die je enkel in Latijns-Amerika vindt", vertelde Hayek aan InStyle Magazine.

Hayek wil nu deze recepten van onder het stof halen en ze op de beautymarkt gooien. Een productnaam heeft ze alvast : Maria Luisa, haar grootmoeders' naam. (br.she)




� Reageer (0)
21-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schiesser


Ondergoedmerk Schiesser waagt zich aan bovenkledij



http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/20/435285/ondergoedmerk-schiesser-waagt-zich-aan-bovenkledij_7_235x280.jpg



Het overbekende ondergoedmerk Schiesser waagt zich voor het eerst aan een (halve) kledingcollectie. Onder de naam 'Schiesser Revival', creëerde de Duitse producent luxueuze topjes, T-shirts en hemden.

De collectie is al een tijdje verkrijgbaar in Duitse winkels, maar vanaf deze zomer zullen de kleinoden ook te vinden zijn in de Belgische boetieks. Schiesser zelf omschrijft zijn collectie als eenvoudig, kwalitatief en makkelijk combineerbaar.

Ze zijn zelfs zo overtuigd van hun kwaliteitsproduct dat er op elk hemdje, topje en T-shirt maar liefst een garantie van twee jaar zit! (br.she)





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Catwalk schoenen winter 2009


Catwalk schoenen winter 2009


http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/givenchyshoes.jpg



Waar iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu gericht op de schoenen.

Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.



http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/gallianoshoes.jpg




Thigh-high boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren ‘80 invloeden en de goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.



http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/chloeshoes.jpg




Hoogtepunt voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang lijken door ultra hoge plateau’s die de modellen lieten zweven op de bal van hun voet.  (br.style today)




http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/rodarteshoes.jpg





http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/yvessaintlaurentshoes09.jpg





http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/pradashoes09.jpg





� Reageer (0)
20-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hugo Boss lanceert eerste kindercollectie


Hugo Boss lanceert eerste kindercollectie


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/20/435278/hugo-boss-lanceert-eerste-kindercollectie_1_515x0.jpg


Hugo Boss lijkt na jaren zoeken eindelijk de weg te hebben gevonden naar één van de grootste kledingmarkten: de kinderen. Vanaf de lente van 2009 kunt u uw kind in een volledige Boss outfit hullen.

De collectie van het Duitse topmerk is bestemd voor zowel meisjes als jongens van 0 tot en met 16 jaar en zal vanaf de lente 2009 in de winkelrekken hangen. In de collectie zullen ook een aantal hippe schoentjes zitten.

De volledige collectie zal in de sfeer van de bestaande Boss Orange collectie gehuld zijn: felle kleurtjes, opvallende materialen en uitmuntende designs. De productie en distributie zal gebeuren door de Children Worldwide Fashiongroup, die ook werkt voor Burberry, Chloe, DKNY, Missoni en timberland. (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Karl Lagerfeld komt naar Knokke


Karl Lagerfeld komt naar Knokke


http://i617.photobucket.com/albums/tt259/fashion_news/KarlLagerfeld.jpg?t=1237474086


Karl Lagerfeld komt op 20 mei voor de allereerste keer naar ons land. Op uitnodiging van schoonheidsinstituut Quan Clinic vereert de modekoning de luxueuze lifestylebeurs Eccentric in Knokke met een bezoekje. Lagerfeld zal een volwaardige haute couturemodeshow geven. Daarvoor laat hij zijn eigen team van visagisten, kappers, stylisten, technici en topmodellen overkomen. Fashionista's kruisen dus alvast 20 mei in hun agenda aan. De beurs zelf loopt van 20 tot 24 mei. (br.Het Nieuwsblad)



� Reageer (0)
19-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe jij mee met de comeback van de eighties?


Doe jij mee met de comeback van de eighties?



Collectie bij Topshop.


Asos.com
Asos.com


Asos.com
Asos.com


Legging bij Topshop.
Legging bij Topshop.


De eighties zijn weer helemaal in: denk aan fluokleuren, te drukke prints, superstrakke leggings en gebleekt denim. Allemaal stukken waarvan we dachten dat ze gigantische inbreuken waren op stijl. De designers en winkels zijn alvast helemaal overtuigd dat de jaren '80trendy zijn, zullen de fashioniasta's volgen?

Stijlgevoel overboord?
Deze lente zijn de winkels gevuld met gebleekt denim, contrasterende prints, jumpsuits en jasjes met schoudervullingen. Allemaal dingen waarvan fashionista's instinctief aanvoelden dat ze getuigen van allesbehalve een stijlgevoel. Als we naar de catwalks en in de winkelrekken kijken, moet je wel terug naar de eigthies om trendy te zijn. Lopen we binnenkort weer allemaal met fluo-oogschaduw en beenwarmers rond?

Minpuntjes
De trends uit de jaren '80 zijn ook niet meteen makkelijk te dragen, zeker niet voor vrouwen die niet het perfecte figuur hebben. In een gebleekte superstrakke skinnyjeans wordt namelijk elk minpuntje van je benen extra in de kijker gezet. Het voordeel is wel dat de oversized truien en jasjes ook terug zijn, deze verdoezelen heel wat onzekerheden. Hierbij geldt: hoe groter, hoe beter. Ook bij de jumpsuit mag je er volledig over gaan: kies voor de meest opvallende dierenprint en combineer met een jasje dat er helemaal bij vloekt, als je de hippe designers wil volgen.

Vriendin overtuigen
Voel je je toch niet zeker bij al die zogenaamde breuken op de stijlregels? Een tip: probeer een vriendin ook te overtuigen dat de eighties weer helemaal in zijn, zo ben je geen eenzame excentriekeling maar een hippe trendsetters. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lente doet nieuwe kleding kopen

Lente doet nieuwe kleding kopen




Driekwart van alle dames investeert nu in een nieuwe garderobe. De lentekriebels doen dromen van leuke kleding. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek van Robijn Langer Fris onder 544 vrouwen tussen de 20 en 49 jaar.

Opgeruimd gevoel
De garderobewissel dient elk jaar te gebeuren, maar dat vinden dames geen lastige klus. Het geeft de dames een opgeruimd gevoel en voor 40 procent is het de ideale manier om zich op het volgende seizoen voor te bereiden.

Eerst wassen
Heel wat oude en versleten kleding worden bij het nieuwe seizoen weggegooid. Nog bruikbare spullen wordt door een vijfde van alle ondervraagden eerst gewassen. Enkel fris geurend wasgoed geeft een ideaal lentegevoel. Al lijkt dat fris geurtje niet lang te blijven hangen: negen op de tien dames zou willen dat de was langer fris blijft. (br.hln)




� Reageer (0)
18-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kate Moss steelt alle aandacht bij Chanel


Kate Moss steelt alle aandacht bij Chanel


http://img5.imageshack.us/img5/4266/katemossd.jpg


De aandacht van de modejournalisten ging bij show van Karl Lagerfeld voor Chanel niet naar de ontwerpen op de catwalk, maar naar de celebs op de eerste rij. De paparazzi braken zelfs het decor af om een mooie foto van Kate Moss te nemen. Wat de kledij zelf betreft: de modellen droegen een mix van het traditionele, herkenbare Chanel met een moderne toets van Karl Lagerfeld.


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/4/6/9/album_large_853389.jpg


Mix van trends en tradities

De wintercollectie voor 2010 van Chanel getuigt van oog voor detail en een fijn gevoel voor snit. De Britse dandy Beau Brummel diende als inspiratie voor de collectie. We zagen elegante, strakke jurken waarbij veel aandacht ging naar de manchetten en kragen.


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/9/11/14/album_large_853394.jpg



Het wereldberoemde Chaneljasje van tweed kreeg een moderne look, het werd gecombineerd met een casual broek. Ook de handtassen kregen een update, de traditionele Chanelhandtas werd omhuld door een transparante plastic case, waarin ook duidelijk Chanelmake-up zat. De roze oversized trui met bijpassende panty's, beenwarmers en schoenen vielen minder in de smaak. Ook keerde een strak, elastisch pak dat leek op een tweede huid met drukke zwart-wit prints regelmatig terug.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/10/12/0/album_large_853395.jpg



Kate Moss
Maar er ging evenveel aandacht naar de celebs die in het publiek zaten. Omdat Kate Moss vorig jaar op de Fashion Week verscheen met stuks van haar collectie voor Top Shop, wilde iedereen nu haar outfit gezien hebben. Ze droeg een zijden broek die veel weg had van een pyjama broek, gecombineerd met chique blazer en plateauschoenen. Ook Lily Allen en Claudia Schiffer wilden het modespektakel niet missen. (br.nina)



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/1/3/6/album_large_853386.jpg





� Reageer (0)
17-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Chine stort zich op lingeriemarkt


Chine stort zich op lingeriemarkt


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/16/433108/chine-stort-zich-op-lingeriemarkt_7_235x280.jpg



Het Belgische modehuis Chine, onder leiding van de nieuwe artistieke directeur Tim Van Steenbergen, heeft zijn allereerste lingeriestukken gepresenteerd. De zomercollectie 2009 zal de voorloper zijn van een volledig eigen lingeriecollectie.


In de nieuwste lingeriecollectie zit een bustier, korset en een jumpsuit. Het gebruik van Tule als belangrijkste stof maakt de collectie sober, gestructureerd en feeëriek. De volledige lingeriecollectie die eind dit jaar moet uitkomen zal voornamelijk bestaan uit zijdestoffen. (br.she)




� Reageer (0)
15-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wannabe Chaneltas vliegt de deur uit


Wannabe Chaneltas vliegt de deur uit






De echte Chanel-tas.
De echte Chanel-tas.


De namaak-tas.
De namaak-tas.


In tijden van crisis doet elke slimme vrouw alleen verantwoorde aankopen. Een Chanel-handtas van 1.600 euro is een niet-verantwoorde aankoop, een Chanel-handtas-lookalike van 8,5 euro is dat wel. Dat vinden de Britse vrouwen ook, met als gevolg dat er al meer dan 10.000 van de namaaktassen zijn verkocht. De productie kan de vraag nauwelijks bijhouden.

Kleuren
De wannabe-Chanel is heeft het specifieke patroon en de onmisbare 'gouden' ketting. Ze is verkrijgbaar in zwart, roze en goud en wordt verkocht bij de budgetketen Peacocks, die beslist heeft om de tas in meer kleuren te zullen verkopen.

Accessoires
Peacocks verklaart de populariteit door wat zij 'de lipstickfactor' noemen. "Het is een manier om via accessoires je hele look een betere uitstraling te geven, net zoals lipstick. Hedendaagse fashionista's zijn niet dom: ze weten best dat ze met één stuk hun hele garderobe kunnen opleuken. Ze hoeven geen volledig nieuwe outfit te kopen."

De originele Chaneltas is heel populair bij sterren. Renée Zellweger gaat met haar handtas naar de fitness en ook Kate Moss, Victoria Beckham, Paris Hilton en Lindsay Lohan pronken met hun Chanel-tas. (br.nina)




� Reageer (0)
14-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Katie Holmes ontwerpt eerste kindercollectie


Katie Holmes ontwerpt eerste kindercollectie


Katie Holmes brengt binnenkort kinderkleding op de markt. De 30-jarige actrice is met de hulp van styliste Jeanne Yang druk bezig om jurkjes, broekjes en topjes, te tekenen.


Suri
De 2-jarige Suri, dochtertje van Holmes en Tom Cruise, vormt haar grootste inspiratiebron. "Jeanne Yang en ik werken al een jaar aan dit project. Comfortabele kleding is voor ons zeer belangrijk, die uiteraard mooi en schattig blijft. Onze beide moeders konden naaien en dat inspireerde ons".

Holmes heeft nog meer ambities. Ze hoopt ooit een kledinglijn voor vrouwen te ontwerpen. (br.nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Vrouwen vallen voor de boyfriend jeans


Vrouwen vallen voor de boyfriend jeans


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/13/432021/vrouwen-vallen-voor-de-boyfriend-jeans_7_235x280.jpg


Dat vrouwen graag rondhuppelen in de kleren van hun man is al langer bekend. Niet zelden ritsen we een hemd weg uit zijn kast om in te slapen, of gebruiken we zijn das om onze outfit een speelse touch te geven. Nu kunnen we echter onze eigen mannenbroeken, speciaal voor vrouwen ontworpen, kopen.

De boyfriend jeans is een enorme hit in Hollywood. Sterren als Scarlett Johansson, Katie Holmes en Anne Hathaway houden van de mannelijke look, en dragen dan ook geregeld 'sloppy' jeans.

De boyfriend jeans herken je het beste aan de brede, afgewassen look en de opgestroopte pijpen onderaan. Levi's ontwierp als eerste de mannelijke jeans, die eigenlijk voor vrouwen bedoeld is. De Levi's 501 Boyfriend Original" is een typische jeansbroek die de geest van Levi's uitademt. De tijdloze snit maakt de broek een echte blijver. (br.she)




� Reageer (0)
13-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Enkellaarsjes blijven een hit voor lente en zomer


Enkellaarsjes blijven een hit voor lente en zomer


 http://img4.imageshack.us/img4/9629/enkellaarjes2kn2.jpg


Ze waren de voorbije seizoenen al een hit voor je voeten. Ontwerpers hebben het enkellaarsje dit jaar in alle mogelijke vormen en kleuren gegoten, zodat we er nog wat langer van kunnen genieten.

Het leuke aan enkellaarsjes is dat je er werkelijk alle kanten mee op kan. Door een stilettolaarsje met punttip te combineren met een skinny jeans, krijg je de looks van een coole glamrock chick zoals Kate Moss. Wie gewaagder voor de dag wil komen, kan haar enkellaarsjes net zoals Victoria Beckham onder een kort jurkje of minirok dragen. Wanneer je ze combineert met een klassieke pantalon, bekom je die chique, zakelijke look voor op kantoor.

En er is goed nieuws voor de fans: de enkellaarsjes werden in het najaar opnieuw gespot op de modeshows, en wel bij kleppers zoals Calvin Klein, Chloe en Balenciaga. Deze revivalschoen uit de jaren tachtig zal komende lente en zomer dus niet aan populariteit of trendgehalte moeten inboeten. Enkellaarsjes maakten de afgelopen twee jaar een flinke evolutie door: van simpel halfhoog naar tal van grappige vormen met veters of bezaaid met studs, pailletten en franjes. Van het mocassinlaarsje met boho-folkallure tot het dramatische victoriaanse veterschoentje: er is voor elk wat wils.

'Trendy schoenkleuren om dit jaar je voeten in te hullen, zijn zandtinten zoals cognac, okergeel en roomwit. Maar ook rood, fuchsia, felgroen, oranje en indigoblauw zijn in', zegt styliste Natalie Van Lijsebettens uit Antwerpen. 'In de zomer verwacht ik vooral dat grijs en taupe het geweldig zullen doen. Bij enkellaarsjes blijven de ronde neuzen erg trendy, maar ook de korte spitse punt mag weer. De puntneus gaan we trouwens meer en meer zien in combinatie met een platte zool. Wat me ook opvalt, is dat de hakken dit jaar voornamelijk recht van vorm zijn. Vooral de overslaglaarsjes, met flapjes aan de zijkant, zijn een groot succes. Een nieuwigheid binnen de enkellaarsjesvorm is een soort van pump met schacht rond de hiel. De schattige veterlaarsjes zullen de winkels massaal overspoelen. Stoere westernboots maken hun comeback, maar dan in een nieuw jasje: met V-uitsnijding vooraan. Qua materiaal gebruiken de schoenontwerpers vaak gladde leersoorten en luxueuze daim in zandkleuren. Opmerkelijk is de mix van speciale materialen. Men combineert bijvoorbeeld krokodillenleer met daim. Metalen studs waren vorig seizoen al populair; die trend wordt nu doorgetrokken. Ontwerpers smukken de enkellaarsjes ook op met overlappende laagjes, banden of rimpels op de neus', zegt Van Lijsebettens. (br.het Nieuwsblad)




� Reageer (0)
12-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Personaliseer je Louis Vuitton tas

Personaliseer je Louis Vuitton tas



http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/11/430949/personaliseer-je-louis-vuitton-tas_7_235x280.jpg



Alsof het nog niet genoeg bevrediging geeft om met een eigen Louis Vuitton tas aan je arm rond te lopen, kan je nu ook het lederen hebbeding laten personaliseren met je eigen initialen. Van een inventieve beveiligingsmanier gesproken.

Het Franse luxemerk Louis Vuitton gaat wel erg ver om zijn klanten te plezieren. Zo kan je sinds kort eindelijk je eigen initialen op je tas laten drukken. De letters worden via een speciale 'hot stamping techniek' op je tas gedrukt, waardoor het logo levenslang meegaat en nooit vervaagt.

De techniek werd al toegepast voor kleine hebbedingen zoals portefeuilles, maar wordt nu voor het eerst gebruikt voor de luxueuze handtassen. De druktechniek bestaat voorlopig echter maar voor 2 modellen: de speedy 0 en de Keepall Bandouli 55, elk zo'n 700 euro waard. Voor het drukken van je initialen betaal je nog eens een kleine 300 euro.  (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trend: legging voor mannen

Trend: legging voor mannen





Russel Brand
Russel Brand







Mannen kopiëren steeds meer vrouwentrends: vorig jaar kwamen er voor hen panty's, mascara, rokken en nagellak op de markt. Nu is de nieuwste hype iets wat tot voor kort enkel balletdansers en foute rockzangers mochten dragen: de legging. Dappere mannen hangen hun baggy jeans aan de haak en ruilen hem voor een glitterende en strakke broek.

Megging
Vijf jaar geleden introduceerde de ontwerper Hedi Slimane voor Dior Homme de strakke broeken voor mannen. Nu is de skinny jeans al helemaal ingeburgerd, maar veel mannen moesten toch even wennen. Maar fashionable mannen nog een stapje verder, zij wagen zich aan de 'megging', de legging voor mannen. Je ziet ze al volop op de catwalk, in de modebladen en bij enkele dappere celebs. Zo is Russel Brand, een bekende Britse komiek, een grote fan van dit mode-item.

Zeemeermin
De Britse journalist Jonathan Heaf durfde het aan en besloot één dag een zwarte legging met pailletten van de Belgische ontwerper Martin Margiela te dragen. "Ik voelde me als een boosaardige zeemeermin, mijn benen leken net een visstaart. Maar ik kreeg geweldige reacties. Mooie meisjes lachten naar me, bouwvakkers floten me na en mijn collega's gaven me complimenten. Ik voelde me goed in mijn legging, ik was plots een fashionable man. Tot mijn vriendin me zo zag. Ze zei dat mijn broek haar ogen pijnigde."

Kwestie van tijd?
Is de 'gewone' man bereid zich te hijsen in een strakke, niets verhullende broek? Het duurde ook enkele jaren voor het item bij vrouwen aansloeg, het kan dus gewoon een kwestie van tijd zijn tot alle mannen op straat paraderen met een legging. (br.hln)




� Reageer (0)
11-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgen verbazen op de catwalk in Parijs


Belgen verbazen op de catwalk in Parijs


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/8/1/14/album_large_843779.jpg



Verschillende Belgische ontwerpers stellen hun creaties voor komende winter voor op de catwalk in Parijs.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/11/6/6/album_large_843801.jpg
Nina Ricci



De show van Belgische ontwerper Olivier Theyskens voor Nina Ricci vond in een oud fabriekspand plaats. De kleurrijke ontwerpen staken goed af tegen het grijze décor. Theyskens verbaasde het publiek met zijn fantasierijke collectie. De ontwerper werkte vooral met het silhouette van de zandloper, hij gebruikte wol, cashmier, Lurex en brokaat. Ook de schoenen vielen ontzettend om: gigantische plateauschoenen van minstens 25 centimeter, zonder hielen.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/14/9/9/album_large_843804.jpg
Nina Ricci


"Ik heb me bij deze collectie geconcentreerd voornamelijk op de vormen. Ik wilde dat de modellen heel groot leken. Daarom ging er speciale aandacht naar de schoenen: ik werkte met pailletten, kleurrijk leder en opvallende hakken." De modellen die op de catwalk leken iets weg te hebben van aliens, dankzij vreemde hoedjes en hoofddeksels. De jurken hadden vloeiende lijnen, de jasjes daarentegen scherpe, strakke lijnen en brede schouders.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/17/8/4/album_large_843769.jpg
A.F. Vandevorst


Vandevorst
De collectie van A.F. Vandevorst staat in schril contrast met die van Theyskens. We zagen weinig kleur op de catwalk en vloeiende lijnen. Ook leek de ontwerper inspiratie te hebben opgedaan in de paardenwereld. De pofbroeken hadden iets weg van de exemplaren die ruiters dragen. En door het speciale ontwerp van de schoenen leken de modellen paardenpoten te hebben. Ook bevestigt de ontwerper dat bont weer helemaal terug is. (br.nina)



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/2/12/8/album_large_843773.jpg





� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Papa Paul klapt voor zijn Stella


Papa Paul klapt voor zijn Stella


http://www.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2009/03/10/A12_PAUL_PN.MM.jpg


Fotografen hadden gisteren bij het Parijse modedefilé van Stella McCartney bijna meer oog voor wie er op de eerste rij zat, dan voor wat er op het podium gebeurde.
Zo had papa Paul McCartney zijn nieuwe vriendin Nancy Shevell meegebracht (foto boven) , en tekenden ook popsterren Kanye West en Pink en filmactrice Salma Hayek present. Een trotse vader McCartney stond als eerste recht om te applaudisseren.

 
 http://albums.hbvl.be/publish%5CParijse%20Fashion%20Week%20Stella%20Mc%20Cartney%5CPR%5COOG200903100070H_.JPG

 

Dochterlief presenteerde een nieuwe herfstcollectie, maar die zag er bij momenten zeer luchtig uit  . Het Vlaamse topmodel Hanne Gaby Odiele liep inmiddels ook weer in de kijker. Zij defileerde voor de grote Christian Lacroix


http://albums.hbvl.be/publish%5CParijse%20Fashion%20Week%20Stella%20Mc%20Cartney%5CPR%5COOG200903100066H_.JPG



http://albums.hbvl.be/publish%5CParijse%20Fashion%20Week%20Stella%20Mc%20Cartney%5CPR%5COOG200903100072H_.JPG




� Reageer (0)
10-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Antiroos shampoo werkt door na gebruik


Antiroos shampoo werkt door na gebruik


http://img17.imageshack.us/img17/84/haarv.jpg


Anti-roos shampoo werkt door, ook als er gestopt wordt met het gebruik ervan. Een onderzoek van Procter&Gamble bewijst dat.
Het ingrediënt pyrithione zinc, dat in elke antiroos shampoo zit, verliest zijn werking niet.

Dermatologen
Uit een rondvraag bij dermatologen in verschillende landen, blijkt dat tweederde van hen veronderstelde dat de werking na drie maanden minder werd. Dit omdat het lichaa gewend raakt aan de werkende stof.

Test
De onderzoekers testten hierop twee prodcuten met pyrithione zinc ingrediënt, tegen twee placeboproducten gedurende 24 weken. Na deze test bleek de werking van de eerste twee producten effectief, ook als er een langere periode mee werd gestopt.




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De mode heeft ook de crisis in de bol


De mode heeft ook de crisis in de bol


http://img3.imageshack.us/img3/1575/gekleurd.jpg



http://img10.imageshack.us/img10/835/mode2.jpg
Ontwerpers zijn in deze tijd voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber. Op de foto een creatie van Dries van Noten. Foto EPA


De kredietcrisis laat zich ook in de mode gelden: ontwerpers zijn voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber, de kleren ingetogen chic.

Mode is een kwestie van zakendoen, ook in tijden van recessie. Aan de buitenkant zie je het niet af, want rond de catwalks in de Parijse modeweek domineren nog steeds hoge hakken, opzichtige brillen en breedgeschouderde jasjes, maar iederéén praat over de kredietcrisis.

Nu al - we zijn pas halverwege - wordt de week een 'best of' genoemd. Veel ontwerpers kiezen ervoor voort te borduren op een bestaande stijl in plaats van te verrassen met iets compleet nieuws. Geef ze eens ongelijk. Het is eerder een tijd om te oogsten dan te experimenteren.

Zo was de show van Ann Demeulemeester precies wat van de Belgische ontwerpster verwacht wordt. Veel zwart, veel laagjes, veel wikkels en knopen. Gebaseerd op een vrouwbeeld dat het midden houdt tussen rockchick en clochard. Het is te makkelijk om dat saai te noemen.

Demeulemeester is wél een ontwerpster met een eigen stijl die nogal en vogue is: zwart en niet heel seizoensgebonden. Een kledingstuk van Demeulemeester kan makkelijk een paar jaar mee. Lekker als een jasje een paar duizend euro kost.

Nog zo'n ontwerper die er trots op is dat zijn kleding jaren meegaat: Dries Van Noten. Na de veelgeprezen show van een half jaar geleden, gold Van Noten als een van de 'hottest tickets in town'.(br.parool.nl)




� Reageer (0)
09-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jeanstrends voor 2009 op een rijtje


Jeanstrends voor 2009 op een rijtje




Gescheurde jeans van Topshop.
Gescheurde jeans van Topshop.


Eighties jasje van Topshop.
Eighties jasje van Topshop.


Rokje bij asos.com.
Rokje bij asos.com.


Schoenen bij asos.com
Schoenen bij asos.com


Trendy Jessica Alba.
Trendy Jessica Alba.


Deze lente is jeans onmisbaar in je garderobe. Gelukkig kan je denim op talloze verschillende manieren dragen, zodat hij bij elke soort vrouw past. We je enkele zodat je trendy met jeans bent.

Details
Deze lente zal jeans niet weg te denken zijn. Je kan het heel chique dragen of je look net heel vrouwelijk maken met vrolijke jurkjes of een zwierig rokje. Maar je kan je outfit er ook wat stoerder maken door voor rock te gaan. Het zit hem deze lente vooral ook in de details: een armband van denim of sleehakken uit jeansstof. Laat je creativieit de vrije loop.

Broeken
Voor je broeken maakt het model niet uit, de kleur is des te belangrijker. Deze lente moet je voor een gebleekte jeans gaan, in je broek mogen wat scheuren en gaten zitten, zoals we op de catwalk zagen bij Balmain. Dat maakt het geheel net iets stoerder. Je kan een dure broek in de winkel kopen, maar waarom ga je niet zelf aan de slag met een vintage exemplaar dat je zelf aanpast? Wil je er echt helemaal voor gaan, maar dit is wel voor durvers, dan ga je voor de jumpsuit van jeans.

Jasje
Als je slechts voor één denim item wil gaan, kies dan het jeansjasje. Het maakt je fleurige zomerjurkje een tikkeltje stoerder en het combineert geweldig met een classy broek. Kies voor een kort, vintage exemplaar dat zo uit de eighties of nineties lijkt te komen. (br.nina)




� Reageer (0)
07-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Echte mannen dragen snorren


Echte mannen dragen snorren

???




Clark Gable.
Clark Gable.


Het zat er al een tijdje aan te komen: de terugkeer van de snor. Op de rode loper pronkten idolen als Brad Pitt, Mickey Rourke, Sean Penn en Josh Brolin met een even smal exemplaar als hun voorbeeld Clark Gable. Is de snor hiermee weer cool?

Catwalk
Mode-ontwerpers voorspelden al langer de terugkeer van de snor en de bakkebaarden. Het was de Belgische ontwerper Dirk Bikkembergs die zijn modellen een tijdje geleden liet paraderen met een heuse snor. Backstage werd er geplakt en geknipt opdat alle mannen van dergelijk accessoire werden voorzien.

Meer macho
Naar verluidt zou Bikkembergs de snor hebben gekozen omdat dit het enige is dat een vrouw niet kan hebben. De man zou te vrouwelijk ogen en daarbij werd het tijd om de macho weer in het leven te roepen.

Smal
Of vrouwen verzot zijn op dergelijke trend, blijft nog maar de vraag. Mannen die het extra haarstukje een gemakkelijke oplossing vinden, zijn eraan voor de moeite: een snor vraagt onderhoud en zorg. Volgens de nieuwste mode mag deze niet te dik ogen, is ze perfect geknipt, zit ze net voorbij de mondhoeken en hoort ze gestyled. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk


Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk




De Belgische modeketen Olivier Strelli heeft 22 winkels overgenomen in Frankrijk. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.

4 nieuwe shops in Parijs
In Parijs komen er binnenkort vier nieuwe winkels bij. Olivier Strelli krijgt daarnaast ook een aanwezigheid in tal van grote steden bij onze zuiderburen, zoals Bordeaux, Rijsel, Nice of Toulouse. De openingen zijn voorzien voor eind deze zomer.

"De overnames kaderen in de commerciële strategie die twee jaar geleden werd uitgetekend", zegt het bedrijf in een persbericht. De klemtoon van Olivier Strelli zal in 2009 hoofdzakelijk op Frankrijk liggen. (br.hln)

 

� Reageer (0)
06-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Walter Van Beirendonck ontwerpt hippe fietstas


Walter Van Beirendonck ontwerpt hippe fietstas







Modeontwerper Walter Van Beirendonck heeft een funky fluo fietstas ontworpen. Alleen wie deelneemt aan de fietspromotiecampagne 'Met Belgerinkel naar de Winkel' kan dit unieke stuk bemachtigen.

Felle groene kleur
Van Beirendonck borduurt met de fietstas voort op de collectie 'Glow' die hij eerder dit jaar op de catwalk presenteerde. "Met de fiets kun je iets vertellen over jezelf, net zoals je dat doet met de kleren die je draagt." De fietstas draagt de slogan 'Smile+Bike' en heeft een felle groene kleur. "Ik fiets zelf graag," vertelt Van Beirendonck, "ik rij met zo'n typische oude Hollandse fiets. Ik word gewoon vrolijk als ik het doe." Eerder al ontwierp Van Beirendonck fluo hesjes voor Levenslijn en tekende hij de T-shirts van de drie presentatoren van Music For Life.

Dubbele winst
De fietstas levert dubbele winst voor het milieu: je fietst en je kunt de boodschappen bovendien zonder wegwerptas naar huis meenemen. De tas haak je vlot aan de bagagedrager en dankzij de schouderriem neem je hem zo mee de winkel in.

Met Belgerinkel naar de Winkel
'Met Belgerinkel naar de Winkel' staat in 2009 in het teken van de mode. De campagne gaat van start tijdens de Naked-modeshow op 16 mei in de Kammenstraat te Antwerpen. Naked volgt Laundry Day op in de Kammenstraat. Jonge amateurmodellen presenteren dan de ontwerpen van Walter Van Beirendonck op de catwalk. De geshowde stukken en enkele fietstassen kun je nog dezelfde dag kopen in een Naked-shop. De volledige opbrengst gaat naar de daklozenorganisatie Kamiano.

Wie van zaterdag 16 mei tot 20 juni met de fiets gaat shoppen bij de deelnemende lokale handelaars in heel Vlaanderen, kan zegels sparen om de fietstas te bemachtigen. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Milaan fashionweek trends komende winter


 Milaan fashionweek trends komende winter


http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/eighties.jpg
Jaren ’80 @ Giorgio Armani en Aquilano Rimondi


Hoe reageren modeontwerpers op de crisis, dat was de grote vraag die iedereen bezig hield bij aanvang van het nieuwe showseizoen. Inmiddels is na het zien van de shows in Milaan duidelijk dat komende winter (2009/2010) in het teken staat van drie overheersende trends: de jaren ‘80, de luxe-kalmte en de sexy punk look.

De eighties flashback werd in New York ingezet door Marc Jacobs, en krijgt in Milaan aanhang door onder andere Armani en Alexander Dell Acqua. Jasjes met brede schouders en jurken met riante pofmouwen zijn komend seizoen hoogst waarschijnlijk niet aan te slepen!

Ook leatherlooks waren razendpopulair op de catwalk in Milaan. Want, zo vertelde Roberto Cavalli aan IHT: ”je moet in de aanval om te kunnen winnen.” En dus wapent Cavalli zich tegen de crisis met sterke, sexy vrouwen gehuld in leren lieslaarzen, net als Gucci, onder het mom van ’sex sells’.

Gelukkig was er ook rust op de catwalk. Een luxe-kalmte die zich uitte in rijke it-jurken en jassen gemaakt van kostbare materialen en zichtbaar vakmanschap. Zowel Fendi, Versace, Salvatore Ferragamo en Bottega Veneta voegden zich in deze trend.

Ook Prada en Jil Sander reageerden op de turbulente tijden door het rustig aan te doen en met minimale middelen een maximaal effect te creëren. Miuccia Prada vertok er voor naar het platteland en Jil Sander bouwde aan een nieuwe toekomst met een zeer architectonische collectie. Beiden showden jassen en jurken in stevige materialen vol van eenvoud.

Aanwezig in alle bovenstaand genoemde collecties: de it-coat die bescherming biedt tegen ’zwaar weer’. Kopen dus: die aaibare, lange (wollen) jas tot over of op de knie, het liefst in zwart of cameltint.

En dan kleur, of het gebrek er aan. Grijs en zwart blijven. Zwart/wit combinaties waren poplulair bij Gucci, Dolce & Gabbana en Moschino en aardetinten en nudes bij Prada en Jil Sander. Al met al presenteerde Milaan een vrij sober kleurbeeld, met enkele hyper felle uitspattingen als fuschia, Ferrari rood, helblauw en geel bij Pollini, Versace en Blumarine.

Milaan fashionweek trends winter 2009/2010 in beeld:



http://www.styletoday.nl/wp-content/uploads/2009/03/richnessmarniburberry.jpg
Rijk gemixt @ Fendi en Marni

itcoat.jpg
De aaibare, luxe camelcoat @ Max Mara en Jil Sander


glamourdresses.jpg

Glamourjurken bij Versace en Bottega Venetta


trendbikerchiq.jpg
Biker chique en leather looks bij Versace en Roberto Cavalli


breightbricht1.jpg
Felle tinten bij Versace en Blumarine


spots.jpg
Zwart wit bij Moschino en Dolce & Gabbana

(br.styletoday)




� Reageer (0)
05-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Model huilt op catwalk van Jil Sander

Model huilt op catwalk van Jil Sander




Het model Auguste Abeliunaite ging al huilend de catwalk op tijdens de show van het modemerk Jil Sander. Waarom het model enkele tranen liet is nog niet duidelijk.



Tranen

Jil Sander stuurde het Litouwse model twee keer de catwalk op om zijn nieuwste wintercollectie in Milaan te showen. Beide keren merkte het publiek tranen op die langs het gezicht van het model liepen. Dit modeseizoen vielen en struikelden al talloze modellen door de torenhoge hakken van de creaties. Achter de scènes van de verschillende Fashion Weeks zijn klagende modellen ook geen uitzondering. Maar het is een primeur dat een model huilt tijdens de show, meldt nu.nl.

Raadsel
Volgens een woordvoerder van het modemerk huilde Auguste helemaal niet. Toen hij een foto als bewijs kreeg, zei hij dat hij van niets wist en er ook niets over gehoord had. De reden van de huilbui is nog steeds een raadsel. (br.hln)




� Reageer (0)
04-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Schollsandalen blijven hip


Schollsandalen blijven hip























Scholl, de orthopedische sandaal, bestaat vijftig jaar. Maar dat valt niet te merken. Het oubollige imago van toen maakt plaats voor een modieuze look die hipper is dan ooit.

Italiaan
Wie in wil zijn, loopt al enkele jaren rond met een stel Birckenstocks of Scholl. Niet alleen zijn ze gezond en trainen ze de benen, ze ogen steeds moderner en gestroomlijnder. Scholl ging een samenwerking aan met de Italiaanse ontwerper Diego Dolcini en dat was te merken. De hak werd hoger en de vorm mooier.

Sex and the City
Wie al vijftig jaar op de modemarkt meespeelt, mag zichzelf een 'klassieker' noemen. Vooral toen actrice Sarah Jessica Parker in 2005 met een exemplaar liep te pronken in de succesvolle tv reeks Sex and the City, steeg de vraag gevoelig.

Succes
Het oubollige imago verdween en de omzetcijfers gingen omhoog. Het aantal verkooppunten verdubbelde in enkele jaren tijd. Dit jaar alleen al worden tachtig nieuwe verkooppunten geopend. (br.hln)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De liefde van Ralph Lauren


De liefde van Ralph Lauren


http://www.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2009/03/04/427593/de-love-van-ralph-lauren_7_235x280.jpg


Ralph Lauren heeft een nieuw luxeparfum op de markt gebracht: Love, Ralph Lauren. Love is het meest kostbare en exclusieve parfum dat Mr. Lauren ooit creëerde. Het accent van het parfum ligt op hét symbool van de liefde: de roos.

Het gaat over een bloemengeur, meerbepaald over de zeldzame en zeer dure Bulgaarse Roos. De bloemen worden al sinds de 16e eeuw gekweekt in de Vallei der Rozen in Bulgarije en bloeien slechts een keer per jaar tegen het einde van de maand mei. Om ervoor te zorgen dat de olie van de hoogste kwaliteit is, worden enkel de mooiste knoppen geplukt. Love wordt delicaat geaccentueerd door de Chinese Magnolia, vervolmaakt door gouden Amber en sandelhout, en verrijkt met boter van de Iriswortel.
Hartje

Als vorm voor de flacon koos Mr. Lauren voor een hart, het universele symbool van de liefde. Ze wordt met de hand gemaakt, beschilderd en heeft een perfecte amethist op de dop. De luxe-editie bestaat een dop in 24-karaats goud. De luxe-editie Love 15ml Amethyst kost 3059 euro.
"De ultieme expressie van het leven"

Ralph Lauren droomde al lang van een kwaliteitsvol luxeparfum. "Dit parfum ligt me na aan het hart. Love is de ultieme expressie van het leven. Niets kan ermee vergeleken worden. De geur werd gecreëerd met de grootste aandacht voor details en kwaliteit. Het is een juweeltje," besluit Ralph Lauren.  (br.she)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wintercollectie Versace


Wintercollectie Versace


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/7/13/7/album_large_835342.jpg



Luchtige cocktail- en avondjurken, met hier en daar een trenchcoat: dat was de wintercollectie van Versace tijdens de modeweek in Milaan. Sobere kleuren voerden de boventoon: zwart, grijs en verschillende tinten blauw.




http://www.nina.be/static/FOTO/pe/12/16/8/album_large_835328.jpg



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/13/0/9/album_large_835329.jpg


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/9/13/5/album_large_835325.jpg

(br.nina)




� Reageer (0)
03-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New Look Beurs


New Look Beurs voor het betere knip- en snijwerk




Chirurgie, injecties, correcties, transplantaties en make-overs zijn geen taboe meer. Wie vragen heeft over alle knip, snij- en plakwerk binnen de cosmetische industrie, rept zich op 7 en 8 maart maar beter naar de My New Look Beurs. Daar wordt een pak informatie geboden over de nieuwste trends en realisaties voor wie er mooier en stralender wil bijlopen.

Borstvergrotingen
Vrouwen aarzelen minder lang om aan hun lichaam te laten sleutelen. Het is een feit dat de borstvergroting heel populair blijft en de trend gaat naar steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een stralend nieuwe glimlach.

Laser
Wie het over lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische behandeling. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn. Het zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de werking duidelijk aan te tonen.

Mannen
Steeds meer mannen zetten de stap. Nog niet zo lang geleden was de verhouding mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90. Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief geboden door de transplantatie van haarstamcellen.

Succes
In het steeds groter wordende aanbod is het nog moeilijk om door het bos de bomen te zien. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te overbruggen en om een bredere kijk te geven, dat My New Look in 2008 het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat succes kent want verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek naar concrete antwoorden op hun vragen.

Info
Zaterdag 7 en zondag 8 maart van 10u tot 18u, Kortrijk Xpo  (br.nina)




� Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sexy, sterke vrouwen bij Cavalli


Sexy, sterke vrouwen bij Cavalli


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/0/4/2/album_large_834347.jpg



Cavalli zet net als Prada een sterke vrouw neer op de catwalk in Milaan. De ontwerper gebruikt voor de komende wintercollectie veel leer en dijenhoge stiletto's, dit in combinatie met ultrakorte rokjes maakte het tot een sexy geheel. Ook de lange jurken van Cavalli waren door hun transparante stof superuitdagend.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/1/5/3/album_large_834348.jpg



Je kunt de collectie in enkele woorden samenvatten: stoer, punk, agressief en sexy. De tunieken van Cavalli hadden veel weg van maliënkolders, deze bedekten nauwelijks de kont van de modellen. De ontwerper deinst ook niet voor PeTA terug, hij maakte veel gebruik van bont.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/15/0/13/album_large_834343.jpg



De accessoires kregen eveneens veel aandacht, de ontwerper ging voor minimalistische handtassen met spijkers die niet veel groter dan een portefeuille waren. (br.nina)



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/17/2/0/album_large_834345.jpg





� Reageer (0)
02-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Giorgio Armani gaat kortgerokt de winter tegemoet


Giorgio Armani gaat kortgerokt de winter tegemoet


http://albums.hbvl.be/publish%5CMilanese%20Fashion%20week%20Emporio%20Armani%5CPR%5COOG200902270030H_.JPG



Nadat Just Cavalli zijn optreden op de Milanese Fashion Week afzegde wegens financiële problemen was het aan Emporio Armani om de dag in grootse glamour af te sluiten. En dat deed de fontman van de mode met plezier. Kortgerokte en gebroekte modellen kondigen alvast een erg warme, sexy herfst en winter aan.



  http://albums.hbvl.be/publish%5CMilanese%20Fashion%20week%20Emporio%20Armani%5CPR%5COOG200902270034H_.JPG



"Speels en gevat met gevoel voor avontuur", zo omschrijft Armani zijn creaties in zijn perstekst. Armani ging erg consequent om met de lengte van zijn stukken: bijzonder korte rokjes, jurkjes en broekjes passeerden de revue. Om de speelsheid toch de nodige elegantie te geven, overgoot Armani al zijn creaties met een donker kleurpalet. Van groen over blauw tot grijs en zwart. De korte avondjasjes waren dan weer uitgevoerd in een luxueus tweed en fluweel. Kristallen broches en prachtige kettingen moesten voor de ultieme Armani touch zorgen. (br.she)
 

 http://albums.hbvl.be/publish%5CMilanese%20Fashion%20week%20Emporio%20Armani%5CPR%5COOG200902270029H_.JPG




 http://albums.hbvl.be/publish%5CMilanese%20Fashion%20week%20Emporio%20Armani%5CPR%5COOG200902270035H_.JPG




� Reageer (0)
01-03-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SM en vampieren op de catwalk in Londen


SM en vampieren op de catwalk in Londen


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/15/4/1/album_large_826306.jpg



Het modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre mix van goth, vampieren en SM.

Bebloede, halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk afgelopen september.


http://www.nina.be/static/FOTO/pe/13/2/14/album_large_826304.jpg



Of zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is van de ontwerpen.



http://www.nina.be/static/FOTO/pe/1/9/6/album_large_826311.jpg



Johnny Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's. (br.nina)




� Reageer (0)


Foto

Gastenboek

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

E-mail mij

Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.


Foto

Foto

Foto

Foto

Foto

Archief per maand
  • 06-2019
  • 05-2019
  • 04-2019
  • 03-2019
  • 06-2018
  • 02-2018
  • 01-2018
  • 11-2017
  • 10-2017
  • 09-2017
  • 08-2017
  • 07-2017
  • 02-2017
  • 01-2017
  • 12-2016
  • 11-2016
  • 10-2016
  • 09-2016
  • 07-2016
  • 06-2016
  • 05-2016
  • 04-2016
  • 03-2016
  • 02-2016
  • 01-2016
  • 12-2015
  • 11-2015
  • 10-2015
  • 09-2015
  • 08-2015
  • 07-2015
  • 06-2015
  • 05-2015
  • 04-2015
  • 03-2015
  • 02-2015
  • 01-2015
  • 12-2014
  • 11-2014
  • 10-2014
  • 09-2014
  • 08-2014
  • 07-2014
  • 06-2014
  • 05-2014
  • 04-2014
  • 03-2014
  • 02-2014
  • 01-2014
  • 12-2013
  • 11-2013
  • 10-2013
  • 09-2013
  • 08-2013
  • 07-2013
  • 06-2013
  • 05-2013
  • 04-2013
  • 03-2013
  • 02-2013
  • 01-2013
  • 12-2012
  • 11-2012
  • 10-2012
  • 09-2012
  • 08-2012
  • 07-2012
  • 06-2012
  • 05-2012
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 09-2011
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 06-2011
  • 05-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.nl - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jou eigen blog!