Rode lippen raken
blijkbaar nooit uit de mode. Dit seizoen is het niet anders, rood
gestifte lippen werden overal gesignaleerd op de catwalks.
Crisis Rode
lippen zijn hotter dan ooit. Volgens sommigen heeft de crisis daarmee
te maken. Zo zou de financiële crisis ons naar meer make-up en rode
lipstick, doen grijpen. Grote aankopen moeten eraan geloven en mensen
verwennen zich liever met kleinere luxeproducten als cosmetica. Deze
'lipsticktheorie' is ontwikkeld door ene Leonard Lauder, een voormalig
topbestuurder van Estée Lauder.
Wat de reden van zoveel succes
ook is, rode lipstick geeft een supervrouwelijke look. Eén nadeel: rode
lipstick oogt mooi, maar kan, bij verkeerd gebruik, je er doen bijlopen
als een clown.
1. Het geheim zit in de rest van je gezicht.
Hoe bleker de huid, hoe meer dat je lippen er clownesk zullen uitzien.
Vooral op de ogen en de wangen ben je zuinig met make-up. Hou het voor
de rest vooral zeer fris. Bij rode lipstick hoort een mooie huid,
beetje mascara, eyeliner en een rozige blush.
2. Wil je de juiste tint vinden, kijk dan naar de ondertoon van de huid.
Die huid kan warm of koel zijn. Warme types hebben gelige,
olijfkleurige en donkere ondertonen. Ook bruinen ze makkelijk. Koelere
dames zien er bleker uit met rozige ondertonen en neigen sneller te
verbranden in de zon. Ben je een warm huidtype, ga je op zoek naar een
lipstick met oranje en bruine ondertonen. Een koeler huistype is beter
af met een lippenstift die blauwe of rozige ondertonen bevatten.
Uiteindelijk zie je meteen welke tint bij je past. Een goede kleur laat
je gezicht spreken. Een verkeerde kleur maakt grauw, moe en bleek.
3. Voordat je rode lippenstift aanbrengt, scrub je de lippen met een tandenborstel.
Zo voelen ze mooi glad aan. Breng vervolgens lippenbalsem aan om je
lippen te hydrateren zonder dat ze plakkerig of glossy aanvoelen.
4. Een lippotlood
in exact dezelfde kleur als je lippenstift, is een must, zo omlijn je
het geheel netjes. Neem eventueel een potlood met een tintje lichter,
maar nooit, zeker nooit, een tint donkerder.
5. Laat zware eyeliner achterwege, maar gebruik wel mascara.
Bruin voor blondines en roodharigen, zwart voor brunettes en
zwartharigen. Gebruik op je gezicht een subtiel gekleurde poeder of
foundation en werk af met een al even subtiele blusher. (br.nina)
Deze lente passeren aparte modellen de revue: van harembroeken tot hippiebroeken. Wie draagt wat?
1. De 'cigarette-leg' broeken
staan mooi bij sterren als Victoria Beckham en model Agyness Deyn. Voor
het eerst ontworpen door Alexander Mc Queen, oogt de broek superstrak
en vallen de pijpen recht naar beneden om te eindigen op de enkels.
Ondanks de slanke snit, kunnen heel wat dames deze broeken aan. Probeer
te combineren met een vrouwelijk topje en plateauzolen.
Mooi strak tot aan de enkels
2. Wil je een wijdere look, opteer dan voor de peg-legs.
Deze snit valt wijd uit bovenaan en versmalt aan de onderkant. Ook ligt
de taille hoger en worden de enkels extra benadrukt. Elk figuur kan
ermee weg. Draag ze met hoge hakken of met platte schoenen. Nooit met
middelhoge hakken, want dan oog je gekrompen. Een strakke top is
essentieel. Wijdere bovenkleding, gedragen op dit model, doet je er
zwaarder uitzien.
Peg legs.
3. Dhoti broeken en harembroeken
zijn beslist in dit seizoen. Heel wat ontwerpers hebben ze in hun
collectie en celebs volgen massaal deze trend. Deze broeken staan
iedereen, zolang je aandacht hebt voor wat je erop draagt. Draag er
hoge hakken onder en een strak topje of korte blazer om mooi in balans
te blijven.
Juiste combinatie is belangrijk bij harembroek.
4. Wijde pijpen zijn terug en is
allicht de meest in het oog springende trend. Deze broeken flatteren
iedereen. Kate Moss, Nicole Ritchie en Victoria Beckham lijken verzot
op de hippietrend. Ze verlengen alvast je benen, zeker in combinatie
met superhoge schoenen.
Duidelijkste lentetrend: brede pijpen.
5. Wil je een slobberige indruk, ga dan voor de 'boyfriend jeans' .
Deze broek is is te herkennen aan de brede, afgewassen look en de vaak,
opgestroopte pijpen onderaan. De denim oogt zeer mannelijk, die casual
oogt met platte schoenen of sandalen eronder, meer elegant met hakken. (br.Nina)
De Amerikaanse singer-songwriter
Cat Power staat dit voorjaar model voor de nieuwe voorjaar- en
zomercollectie van Levi Strauss & Co.
Levi's
Red Tab putte inspiratie uit het gevoel van vrijheid dat leefde in de
jaren '70 en komt met een collectie 'sun-faded-jeans' met een vintage
uitstraling.
De collectie bestaat uit flare- en boot-cutjeans,
maar ook de skinny blijft vertegenwoordigd in de voorjaar- en
zomercollectie van het jeansmerk.
Legendarische vrouwelijke
rockers Patti Smith, Suzy Quatro en Chrissie Hynde waren de
inspiratiebron voor de campagne: "Net als hen heeft Cat Power een
unieke en individuele stijl", aldus een woordvoerder van Levi's.
Cat
Powers carrière begon in 1995. Haar reputatie als indie-zangeres is
sindsdien gegroeid door samenwerkingen met artiesten als Dave Grohl,
Yoko Ono en Faithless.(br.hln)
Bepaalde paddenstoelen bevatten een
enzym dat je haar op een natuurlijke manier blondeert. Deze methode van
bleken is veel gezonder voor je haar én het milieu dan de huidige
middeltjes.
Peroxide Japanse
onderzoekers ontdekten dat een enzym uit een bepaalde paddenstoel je
haar op een natuurlijke manier kan blonderen, meldt styletoday.nl.
Momenteel gebeurt het bleken van haar met peroxide. Deze stof is niet
alleen schadelijk voor je haar, het betekent ook een enorme belasting
voor het milieu. De nieuwe behandeling zou nog steeds van peroxide
gebruik maken, maar in veel mindere mate dan nu het geval is. Het is
nog niet duidelijk wanneer de nieuwe haarbehandeling op de markt zal
komen (br.nina)
Wanneer het er economisch slecht aan toe gaat worden de winkelcollecties er alleen maar mooier op. Een weloverwogen marketingtruc om zoveel mogelijk klanten te behouden, en misschien zelfs enkelingen te kunnen aantrekken.
Winkelketens als Zara, Accessorize en H&M moeten het onderste uit de kast halen om hun klanten tevreden te houden. Speciaal daarom ontwikkelen ze aan een recordtempo nieuwe items en halen enkel de leukste, origineelste en mooiste stukken de winkelrekken. Je zou zelfs van een grote kuis binnen de bestaande collecties kunnen spreken.
"Tijdens moeilijke economische tijden moeten ondernemers extra hun best doen. Pas als je in de winkel mooie en verrassende collecties kunt aanbieden win je nu klanten", vertelt Mary Portas een winkeldeskundige. (br.she)
Diane Von Furstenberg maakt na 40 jaar nieuwe zonnebrillencollectie
Diane Von Furstenberg, al jaar en dag een gevestigde waarde in de modewereld, heeft na 40 jaar de draad van haar brillencollectie terug opgepikt. Samen met Marchon Eyewear ontwikkelde ze een eigen budgetvriendelijke zonnebrillenlijn.
Von Furstenberg ontwikkelde voor de eerste keer in de jaren '70 al een brillencollectie. De modeontwerpster zelf verlaat al sinds haar 19de het huis niet meer zonder zonnebril en was dan ook het leidende voorbeeld voor de zonnebrilproducent Marchon Eyewear.
De twee creëerden samen een nieuwe collectie zonnebrillen en leesbrillen. De monturen schommelen tussen een uitgebouwd retrodesign en een moderne touch. De hebbedingen worden door Von Furstenberg beschreven als glamoureus en beschermend. (br.she)
Het Nederlandse topmodel Lara Stone is het nieuwe gezicht van Zara.
Zij is te zien de de voorjaarscampagne van de Spaanse modeketen. Lara Stone is in alle Zara filialen levensgroot te bewonderen op de campagneposters. Ze showt onder andere zijden tops, harembroeken en ballonrokjes in nude- en felle kleuren.
Lara Stone is geboren in Mierlo, en begon op haar 16e met modellenwerk. Op dit moment is het 24-jarige model de favoriet van Carine Roitfeld en heeft ze gewerkt voor onder meer Givenchy, Louis Vuitton en Prada.
Ook heeft de Franse Vogue een ode aan Lara Stone gebracht door haar als enige model in het hele blad te gebruiken. (br.Styletoday)
De crisis maakt
handige Henrietta's tot creatieve wezens. Neem nu de Engelse Jasmine.
Van oude beha's maakt ze leuke handtassen. Sinsdien wordt ze overspoeld
met aanvragen van vrouwen die hun dure niemendalletjes willen meezeulen als sexy opbergzak.
Nieuw leven Jasmine
is een jonge naaister uit het Engelse Dingwall. Ze is gespecialiseerd
in het maken van korsetten en kwam op een nog beter idee toen haar
favoriete borstehouder te klein bleek. "Ik ben verzot op lingerie",
vertelt ze aan the Sun, "en was superverdrietig toen mijn mooiste
satijnen beha niet meer paste. Weggooien was geen optie en daarom heb
ik mijn lingerie nieuw leven ingeblazen. Nu kan ik er mijn bezittingen
in kwijt. Ik heb zelfs de gesp van de beha gehouden, die dient om de
tas af te sluiten".
Succes Dat de slimme
vondst van Jasmine zo'n succes zou worden, had ze niet verwacht. "Zodra
mijn vrienden mijn sexy tassen zagen, wilden ze er allemaal een.
Voordat ik het wist, had ik een heel assortiment te vervormen".
Grotere cups Hoe
groter het handje vol, hoe beter voor de tas. "Grotere beha's zijn
makkelijker om mee te werken", stelt ze, "en er kan meer in opgeborgen
worden". (br.nina)
Lang haar is weer helemaal hip. Dat blijkt uit een onderzoek bij 6000 vrouwen door Beautynieuws.
Lang golvend haar is bij één derde van de ondervraagde vrouwen het populairste. Lang steil haar bezet de tweede plaats. De vrouwenvoorkeuren zijn totaal in strijd met de huidige kapseltrends die vooral korte coupes promoten.
Vooral trendsetters als Madonna, Julia Roberts en Sarah Jessica Parker zouden de oorzaak zijn van de enorme populariteit van de lange lokken. (br.she)
Het spenderen van geld kun je
volgens onderzoekers vergelijken met een drug. Het stimuleert de delen
van de hersenen die instaan voor beloning en geassocieerd worden met
verschillende verslavingen.
Verschillende bedragen Verder
bleek uit het onderzoek dat mensen meer uitgeven als ze meer verdienen,
ook al zijn de prijzen navenant. Dit gedrag werd al jaren geleden
beschreven als de 'geld illusie'. Het onderzoek bestudeerde 18
vrijwilligers tijdens het shoppen. De vrijwilligers kregen twee
categorieën van geldsommen, de ene was 50 procent hoger dan de andere.
Daaruit bleek ten eerste dat hoe meer geld mensen krijgen, hoe duurder
de spullen zijn die ze kopen.
meer geld, hoe groter beloning Ondertussen
werd ook de hersenactiviteit van de proefpersonen bestuurd door middel
van een scan. Het zou logisch zijn als de hersenen bij beide situaties
op dezelfde manier reageren. Maar de wetenschappers ontdekten dat
wanneer mensen een hoger bedrag krijgen dat ze een grotere beloning
beleven bij het shoppen. Professor Falk: "Deze resultaten bewijzen dat
hoe meer je verdient en hoe meer je dus uitgeeft, hoe groter de
beloning is die je krijgt van het shoppen. Deze resultaten ondersteunen
de hypothese van de 'geld illusie'.(nr.nina)
Een klassieker die
het ook in 2009 goed blijft doen, is de 'Maxi Dress'. Lange jurken
geven je meteen een supervrouwelijke look. Ze doen opvallen en zijn te
dragen voor alle gelegenheden, zowel voor een zomerse barbecue als voor
een trouwfeestje.
Gelegenheden Maxi
jurken kunnen super casual ogen, maar evengoed gekleed. De jurk wordt
meer casual met een denim jasje en sandalen eronder, formeler met een
bolero jasje en hoge hakken.
Prints De
modellen en prints zijn er in alle soorten, maar vaak gespot dit jaar
zijn kleurrijke blokpatronen, grafische prints of schaduweffecten. Wie
op zoek is naar een effen stofje, zal het moeilijk hebben om een
geschikt exemplaar te vinden.
Kleine dames In
tijden van crisis, slaat deze klassieker geen gat in je portemonnee.
Zowel bij de duurdere als goedkopere merken zijn er mooie stofjes te
vinden. Als je een slank, niet te volumineus exemplaar kiest, staan ook
kleine dames met de maxi jurk. (br.nina)
Miss Sixty doet
ook mee met de geprinte pantytrend en lanceert vier nieuwe panty's deze
lente. Er is voor elk wat wils: voor de speelse dames is er een panty
bedrukt met vlinders, voor de elegante zakenvrouw is er een zwart
kantenmotief. Wie houdt va subtiliteit kan kiezen voor de panty met een
fluo-lijn. Tot slot is er een bollenpanty in mooi blauw. (br.hln)
De
actrice Salma Hayek mag dan wel de 42 gepasseerd zijn ze ziet er nog
steeds bijzonder jeugdig uit. De actrice zou haar jonge uitstraling
voornamelijk te danken hebben aan haar grootmoeder, die zelf allerlei
schoonheidscrèmes produceerde. Hayek wil de recepten nu vanonder het
stof halen en ze delen met alle vrouwen.
"Toen
mijn grootmoeder op haar 96ste overleed, was haar huid nog steeds
zonder een rimpel. Ze maakte haar eigen crèmes en gebruikte daarvoor
ingrediënten die je enkel in Latijns-Amerika vindt", vertelde Hayek aan
InStyle Magazine.
Hayek
wil nu deze recepten van onder het stof halen en ze op de beautymarkt
gooien. Een productnaam heeft ze alvast : Maria Luisa, haar
grootmoeders' naam. (br.she)
Ondergoedmerk Schiesser waagt zich aan bovenkledij
Het overbekende ondergoedmerk Schiesser waagt zich voor het eerst aan een (halve) kledingcollectie. Onder de naam 'Schiesser Revival', creëerde de Duitse producent luxueuze topjes, T-shirts en hemden.
De collectie is al een tijdje verkrijgbaar in Duitse winkels, maar vanaf deze zomer zullen de kleinoden ook te vinden zijn in de Belgische boetieks. Schiesser zelf omschrijft zijn collectie als eenvoudig, kwalitatief en makkelijk combineerbaar.
Ze zijn zelfs zo overtuigd van hun kwaliteitsproduct dat er op elk hemdje, topje en T-shirt maar liefst een garantie van twee jaar zit! (br.she)
Waar iedereen zich vroeger vol verwachting opmaakte voor de nieuwe tassen die geshowd werden op de catwalk in Milaan en Parijs, zijn alle ogen nu gericht op de schoenen.
Zo ook het nieuwe herfst/winter 2009/2010 seizoen, dat uitpuilde van het hoge, kunstige en exteme voetenwerk.
Thigh-high boots is bij uitstek de meest geziene schoenentrend, en ook de ultra hoge plateauzool blijft in, aangevuld met jaren 80 invloeden en de goed versierde hak zoals gezien bij Givenchy: veren & studs.
Hoogtepunt voor schoenenconnaisseurs dit seizoen zijn ongetwijfeld de schoenen van Nina Ricci. Olivier Theyskens liet zijn modellen twee keer zo lang lijken door ultra hoge plateaus die de modellen lieten zweven op de bal van hun voet. (br.style today)
Hugo Boss lijkt na jaren zoeken eindelijk de weg te hebben gevonden naar één van de grootste kledingmarkten: de kinderen. Vanaf de lente van 2009 kunt u uw kind in een volledige Boss outfit hullen.
De collectie van het Duitse topmerk is bestemd voor zowel meisjes als jongens van 0 tot en met 16 jaar en zal vanaf de lente 2009 in de winkelrekken hangen. In de collectie zullen ook een aantal hippe schoentjes zitten.
De volledige collectie zal in de sfeer van de bestaande Boss Orange collectie gehuld zijn: felle kleurtjes, opvallende materialen en uitmuntende designs. De productie en distributie zal gebeuren door de Children Worldwide Fashiongroup, die ook werkt voor Burberry, Chloe, DKNY, Missoni en timberland. (br.she)
Karl Lagerfeld komt op 20 mei voor de allereerste keer naar ons land. Op uitnodiging van schoonheidsinstituut Quan Clinic vereert de modekoning de luxueuze lifestylebeurs Eccentric in Knokke met een bezoekje. Lagerfeld zal een volwaardige haute couturemodeshow geven. Daarvoor laat hij zijn eigen team van visagisten, kappers, stylisten, technici en topmodellen overkomen. Fashionista's kruisen dus alvast 20 mei in hun agenda aan. De beurs zelf loopt van 20 tot 24 mei. (br.Het Nieuwsblad)
De eighties zijn
weer helemaal in: denk aan fluokleuren, te drukke prints, superstrakke
leggings en gebleekt denim. Allemaal stukken waarvan we dachten dat ze
gigantische inbreuken waren op stijl. De designers en winkels zijn
alvast helemaal overtuigd dat de jaren '80trendy zijn, zullen de
fashioniasta's volgen?
Stijlgevoel overboord? Deze
lente zijn de winkels gevuld met gebleekt denim, contrasterende prints,
jumpsuits en jasjes met schoudervullingen. Allemaal dingen waarvan
fashionista's instinctief aanvoelden dat ze getuigen van allesbehalve
een stijlgevoel. Als we naar de catwalks en in de winkelrekken kijken,
moet je wel terug naar de eigthies om trendy te zijn. Lopen we
binnenkort weer allemaal met fluo-oogschaduw en beenwarmers rond?
Minpuntjes De
trends uit de jaren '80 zijn ook niet meteen makkelijk te dragen, zeker
niet voor vrouwen die niet het perfecte figuur hebben. In een gebleekte
superstrakke skinnyjeans wordt namelijk elk minpuntje van je benen
extra in de kijker gezet. Het voordeel is wel dat de oversized truien
en jasjes ook terug zijn, deze verdoezelen heel wat onzekerheden.
Hierbij geldt: hoe groter, hoe beter. Ook bij de jumpsuit mag je er
volledig over gaan: kies voor de meest opvallende dierenprint en
combineer met een jasje dat er helemaal bij vloekt, als je de hippe
designers wil volgen.
Vriendin overtuigen Voel
je je toch niet zeker bij al die zogenaamde breuken op de stijlregels?
Een tip: probeer een vriendin ook te overtuigen dat de eighties weer
helemaal in zijn, zo ben je geen eenzame excentriekeling maar een hippe
trendsetters. (br.hln)
Driekwart van alle dames investeert
nu in een nieuwe garderobe. De lentekriebels doen dromen van leuke
kleding. Dat blijkt uit Nederlands onderzoek van Robijn Langer Fris
onder 544 vrouwen tussen de 20 en 49 jaar.
Opgeruimd gevoel De
garderobewissel dient elk jaar te gebeuren, maar dat vinden dames geen
lastige klus. Het geeft de dames een opgeruimd gevoel en voor 40
procent is het de ideale manier om zich op het volgende seizoen voor te
bereiden.
Eerst wassen Heel wat oude en
versleten kleding worden bij het nieuwe seizoen weggegooid. Nog
bruikbare spullen wordt door een vijfde van alle ondervraagden eerst
gewassen. Enkel fris geurend wasgoed geeft een ideaal lentegevoel. Al
lijkt dat fris geurtje niet lang te blijven hangen: negen op de tien
dames zou willen dat de was langer fris blijft. (br.hln)
De
aandacht van de modejournalisten ging bij show van Karl Lagerfeld voor
Chanel niet naar de ontwerpen op de catwalk, maar naar de celebs op de
eerste rij. De paparazzi braken zelfs het decor af om een mooie foto
van Kate Moss te nemen. Wat de kledij zelf betreft: de modellen droegen
een mix van het traditionele, herkenbare Chanel met een moderne toets
van Karl Lagerfeld.
Mix van trends en tradities De
wintercollectie voor 2010 van Chanel getuigt van oog voor detail en een
fijn gevoel voor snit. De Britse dandy Beau Brummel diende als
inspiratie voor de collectie. We zagen elegante, strakke jurken waarbij
veel aandacht ging naar de manchetten en kragen.
Het
wereldberoemde Chaneljasje van tweed kreeg een moderne look, het werd
gecombineerd met een casual broek. Ook de handtassen kregen een update,
de traditionele Chanelhandtas werd omhuld door een transparante plastic
case, waarin ook duidelijk Chanelmake-up zat. De roze oversized trui
met bijpassende panty's, beenwarmers en schoenen vielen minder in de
smaak. Ook keerde een strak, elastisch pak dat leek op een tweede huid
met drukke zwart-wit prints regelmatig terug.
Kate Moss Maar
er ging evenveel aandacht naar de celebs die in het publiek zaten.
Omdat Kate Moss vorig jaar op de Fashion Week verscheen met stuks van
haar collectie voor Top Shop, wilde iedereen nu haar outfit gezien
hebben. Ze droeg een zijden broek die veel weg had van een pyjama
broek, gecombineerd met chique blazer en plateauschoenen. Ook Lily
Allen en Claudia Schiffer wilden het modespektakel niet missen.
(br.nina)
Het Belgische modehuis Chine, onder leiding van de nieuwe artistieke directeur Tim Van Steenbergen, heeft zijn allereerste lingeriestukken gepresenteerd. De zomercollectie 2009 zal de voorloper zijn van een volledig eigen lingeriecollectie.
In de nieuwste lingeriecollectie zit een bustier, korset en een jumpsuit. Het gebruik van Tule als belangrijkste stof maakt de collectie sober, gestructureerd en feeëriek. De volledige lingeriecollectie die eind dit jaar moet uitkomen zal voornamelijk bestaan uit zijdestoffen. (br.she)
In tijden van
crisis doet elke slimme vrouw alleen verantwoorde aankopen. Een
Chanel-handtas van 1.600 euro is een niet-verantwoorde aankoop, een
Chanel-handtas-lookalike van 8,5 euro is dat wel. Dat vinden de Britse
vrouwen ook, met als gevolg dat er al meer dan 10.000 van de
namaaktassen zijn verkocht. De productie kan de vraag nauwelijks
bijhouden.
Kleuren De
wannabe-Chanel is heeft het specifieke patroon en de onmisbare 'gouden'
ketting. Ze is verkrijgbaar in zwart, roze en goud en wordt verkocht
bij de budgetketen Peacocks, die beslist heeft om de tas in meer
kleuren te zullen verkopen.
Accessoires Peacocks
verklaart de populariteit door wat zij 'de lipstickfactor' noemen. "Het
is een manier om via accessoires je hele look een betere uitstraling te
geven, net zoals lipstick. Hedendaagse fashionista's zijn niet dom: ze
weten best dat ze met één stuk hun hele garderobe kunnen opleuken. Ze
hoeven geen volledig nieuwe outfit te kopen."
De originele
Chaneltas is heel populair bij sterren. Renée Zellweger gaat met haar
handtas naar de fitness en ook Kate Moss, Victoria Beckham, Paris
Hilton en Lindsay Lohan pronken met hun Chanel-tas. (br.nina)
Katie Holmes brengt binnenkort
kinderkleding op de markt. De 30-jarige actrice is met de hulp van
styliste Jeanne Yang druk bezig om jurkjes, broekjes en topjes, te
tekenen.
Suri De
2-jarige Suri, dochtertje van Holmes en Tom Cruise, vormt haar grootste
inspiratiebron. "Jeanne Yang en ik werken al een jaar aan dit project.
Comfortabele kleding is voor ons zeer belangrijk, die uiteraard mooi en
schattig blijft. Onze beide moeders konden naaien en dat inspireerde
ons".
Holmes heeft nog meer ambities. Ze hoopt ooit een kledinglijn voor vrouwen te ontwerpen. (br.nina)
Dat vrouwen graag rondhuppelen in de kleren van hun man is al langer bekend. Niet zelden ritsen we een hemd weg uit zijn kast om in te slapen, of gebruiken we zijn das om onze outfit een speelse touch te geven. Nu kunnen we echter onze eigen mannenbroeken, speciaal voor vrouwen ontworpen, kopen.
De boyfriend jeans is een enorme hit in Hollywood. Sterren als Scarlett Johansson, Katie Holmes en Anne Hathaway houden van de mannelijke look, en dragen dan ook geregeld 'sloppy' jeans.
De boyfriend jeans herken je het beste aan de brede, afgewassen look en de opgestroopte pijpen onderaan. Levi's ontwierp als eerste de mannelijke jeans, die eigenlijk voor vrouwen bedoeld is. De Levi's 501 Boyfriend Original" is een typische jeansbroek die de geest van Levi's uitademt. De tijdloze snit maakt de broek een echte blijver. (br.she)
Ze waren de voorbije seizoenen al een
hit voor je voeten. Ontwerpers hebben het enkellaarsje dit jaar in alle
mogelijke vormen en kleuren gegoten, zodat we er nog wat langer van
kunnen genieten.
Het leuke aan enkellaarsjes is dat je er werkelijk alle kanten mee op
kan. Door een stilettolaarsje met punttip te combineren met een skinny
jeans, krijg je de looks van een coole glamrock chick
zoals Kate Moss. Wie gewaagder voor de dag wil komen, kan haar
enkellaarsjes net zoals Victoria Beckham onder een kort jurkje of
minirok dragen. Wanneer je ze combineert met een klassieke pantalon,
bekom je die chique, zakelijke look voor op kantoor.
En er is goed nieuws voor de fans: de enkellaarsjes werden in het
najaar opnieuw gespot op de modeshows, en wel bij kleppers zoals Calvin
Klein, Chloe en Balenciaga. Deze revivalschoen uit de jaren tachtig zal
komende lente en zomer dus niet aan populariteit of trendgehalte moeten
inboeten. Enkellaarsjes maakten de afgelopen twee jaar een flinke
evolutie door: van simpel halfhoog naar tal van grappige vormen met
veters of bezaaid met studs, pailletten en franjes. Van het
mocassinlaarsje met boho-folkallure tot het dramatische victoriaanse
veterschoentje: er is voor elk wat wils.
'Trendy
schoenkleuren om dit jaar je voeten in te hullen, zijn zandtinten zoals
cognac, okergeel en roomwit. Maar ook rood, fuchsia, felgroen, oranje
en indigoblauw zijn in', zegt styliste Natalie Van Lijsebettens uit
Antwerpen. 'In de zomer verwacht ik vooral dat grijs en taupe het
geweldig zullen doen. Bij enkellaarsjes blijven de ronde neuzen erg
trendy, maar ook de korte spitse punt mag weer. De puntneus gaan we
trouwens meer en meer zien in combinatie met een platte zool. Wat me
ook opvalt, is dat de hakken dit jaar voornamelijk recht van vorm zijn.
Vooral de overslaglaarsjes, met flapjes aan de zijkant, zijn een groot
succes. Een nieuwigheid binnen de enkellaarsjesvorm is een soort van
pump met schacht rond de hiel. De schattige veterlaarsjes zullen de
winkels massaal overspoelen. Stoere westernboots maken hun comeback,
maar dan in een nieuw jasje: met V-uitsnijding vooraan. Qua materiaal
gebruiken de schoenontwerpers vaak gladde leersoorten en luxueuze daim
in zandkleuren. Opmerkelijk is de mix van speciale materialen. Men
combineert bijvoorbeeld krokodillenleer met daim. Metalen studs waren
vorig seizoen al populair; die trend wordt nu doorgetrokken. Ontwerpers
smukken de enkellaarsjes ook op met overlappende laagjes, banden of
rimpels op de neus', zegt Van Lijsebettens. (br.het Nieuwsblad)
Alsof het nog niet genoeg bevrediging geeft om met een eigen Louis Vuitton tas aan je arm rond te lopen, kan je nu ook het lederen hebbeding laten personaliseren met je eigen initialen. Van een inventieve beveiligingsmanier gesproken.
Het Franse luxemerk Louis Vuitton gaat wel erg ver om zijn klanten te plezieren. Zo kan je sinds kort eindelijk je eigen initialen op je tas laten drukken. De letters worden via een speciale 'hot stamping techniek' op je tas gedrukt, waardoor het logo levenslang meegaat en nooit vervaagt.
De techniek werd al toegepast voor kleine hebbedingen zoals portefeuilles, maar wordt nu voor het eerst gebruikt voor de luxueuze handtassen. De druktechniek bestaat voorlopig echter maar voor 2 modellen: de speedy 0 en de Keepall Bandouli 55, elk zo'n 700 euro waard. Voor het drukken van je initialen betaal je nog eens een kleine 300 euro. (br.she)
Mannen kopiëren
steeds meer vrouwentrends: vorig jaar kwamen er voor hen panty's,
mascara, rokken en nagellak op de markt. Nu is de nieuwste hype iets
wat tot voor kort enkel balletdansers en foute rockzangers mochten
dragen: de legging. Dappere mannen hangen hun baggy jeans aan de haak
en ruilen hem voor een glitterende en strakke broek.
Megging Vijf
jaar geleden introduceerde de ontwerper Hedi Slimane voor Dior Homme de
strakke broeken voor mannen. Nu is de skinny jeans al helemaal
ingeburgerd, maar veel mannen moesten toch even wennen. Maar
fashionable mannen nog een stapje verder, zij wagen zich aan de
'megging', de legging voor mannen. Je ziet ze al volop op de catwalk,
in de modebladen en bij enkele dappere celebs. Zo is Russel Brand, een
bekende Britse komiek, een grote fan van dit mode-item.
Zeemeermin De
Britse journalist Jonathan Heaf durfde het aan en besloot één dag een
zwarte legging met pailletten van de Belgische ontwerper Martin
Margiela te dragen. "Ik voelde me als een boosaardige zeemeermin, mijn
benen leken net een visstaart. Maar ik kreeg geweldige reacties. Mooie
meisjes lachten naar me, bouwvakkers floten me na en mijn collega's
gaven me complimenten. Ik voelde me goed in mijn legging, ik was plots
een fashionable man. Tot mijn vriendin me zo zag. Ze zei dat mijn broek
haar ogen pijnigde."
Kwestie van tijd? Is de
'gewone' man bereid zich te hijsen in een strakke, niets verhullende
broek? Het duurde ook enkele jaren voor het item bij vrouwen aansloeg,
het kan dus gewoon een kwestie van tijd zijn tot alle mannen op straat
paraderen met een legging. (br.hln)
Verschillende Belgische ontwerpers stellen hun creaties voor komende winter voor op de catwalk in Parijs.
Nina Ricci
De
show van Belgische ontwerper Olivier Theyskens voor Nina Ricci vond in
een oud fabriekspand plaats. De kleurrijke ontwerpen staken goed af
tegen het grijze décor. Theyskens verbaasde het publiek met zijn
fantasierijke collectie. De ontwerper werkte vooral met het silhouette
van de zandloper, hij gebruikte wol, cashmier, Lurex en brokaat. Ook de
schoenen vielen ontzettend om: gigantische plateauschoenen van minstens
25 centimeter, zonder hielen.
Nina Ricci
"Ik
heb me bij deze collectie geconcentreerd voornamelijk op de vormen. Ik
wilde dat de modellen heel groot leken. Daarom ging er speciale
aandacht naar de schoenen: ik werkte met pailletten, kleurrijk leder en
opvallende hakken." De modellen die op de catwalk leken iets weg te
hebben van aliens, dankzij vreemde hoedjes en hoofddeksels. De jurken
hadden vloeiende lijnen, de jasjes daarentegen scherpe, strakke lijnen
en brede schouders.
A.F. Vandevorst
Vandevorst De
collectie van A.F. Vandevorst staat in schril contrast met die van
Theyskens. We zagen weinig kleur op de catwalk en vloeiende lijnen. Ook
leek de ontwerper inspiratie te hebben opgedaan in de paardenwereld. De
pofbroeken hadden iets weg van de exemplaren die ruiters dragen. En
door het speciale ontwerp van de schoenen leken de modellen
paardenpoten te hebben. Ook bevestigt de ontwerper dat bont weer
helemaal terug is. (br.nina)
Fotografen hadden gisteren bij het Parijse modedefilé van Stella McCartney bijna meer oog voor wie er op de eerste rij zat, dan voor wat er op het podium gebeurde. Zo had papa Paul McCartney zijn nieuwe vriendin Nancy Shevell meegebracht (foto boven) , en tekenden ook popsterren Kanye West en Pink en filmactrice Salma Hayek present. Een trotse vader McCartney stond als eerste recht om te applaudisseren.
Dochterlief presenteerde een nieuwe herfstcollectie, maar die zag er bij momenten zeer luchtig uit . Het Vlaamse topmodel Hanne Gaby Odiele liep inmiddels ook weer in de kijker. Zij defileerde voor de grote Christian Lacroix
Anti-roos shampoo werkt door, ook als er gestopt wordt met het gebruik ervan. Een onderzoek van Procter&Gamble bewijst dat. Het ingrediënt pyrithione zinc, dat in elke antiroos shampoo zit, verliest zijn werking niet.
Dermatologen Uit
een rondvraag bij dermatologen in verschillende landen, blijkt dat
tweederde van hen veronderstelde dat de werking na drie maanden minder
werd. Dit omdat het lichaa gewend raakt aan de werkende stof.
Test De
onderzoekers testten hierop twee prodcuten met pyrithione zinc
ingrediënt, tegen twee placeboproducten gedurende 24 weken. Na deze
test bleek de werking van de eerste twee producten effectief, ook als
er een langere periode mee werd gestopt.
Ontwerpers
zijn in deze tijd voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber.
Op de foto een creatie van Dries van Noten. Foto EPA
De kredietcrisis laat zich ook in de mode gelden: ontwerpers
zijn voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber, de kleren
ingetogen chic.
Mode
is een kwestie van zakendoen, ook in tijden van recessie. Aan de
buitenkant zie je het niet af, want rond de catwalks in de Parijse
modeweek domineren nog steeds hoge hakken, opzichtige brillen en
breedgeschouderde jasjes, maar iederéén praat over de kredietcrisis.
Nu
al - we zijn pas halverwege - wordt de week een 'best of' genoemd. Veel
ontwerpers kiezen ervoor voort te borduren op een bestaande stijl in
plaats van te verrassen met iets compleet nieuws. Geef ze eens
ongelijk. Het is eerder een tijd om te oogsten dan te experimenteren.
Zo
was de show van Ann Demeulemeester precies wat van de Belgische
ontwerpster verwacht wordt. Veel zwart, veel laagjes, veel wikkels en
knopen. Gebaseerd op een vrouwbeeld dat het midden houdt tussen
rockchick en clochard. Het is te makkelijk om dat saai te noemen.
Demeulemeester
is wél een ontwerpster met een eigen stijl die nogal en vogue is: zwart
en niet heel seizoensgebonden. Een kledingstuk van Demeulemeester kan
makkelijk een paar jaar mee. Lekker als een jasje een paar duizend euro
kost.
Nog zo'n ontwerper die er trots op is dat zijn kleding
jaren meegaat: Dries Van Noten. Na de veelgeprezen show van een half
jaar geleden, gold Van Noten als een van de 'hottest tickets in town'.(br.parool.nl)
Deze lente is
jeans onmisbaar in je garderobe. Gelukkig kan je denim op talloze
verschillende manieren dragen, zodat hij bij elke soort vrouw past. We
je enkele zodat je trendy met jeans bent.
Details Deze
lente zal jeans niet weg te denken zijn. Je kan het heel chique dragen
of je look net heel vrouwelijk maken met vrolijke jurkjes of een
zwierig rokje. Maar je kan je outfit er ook wat stoerder maken door
voor rock te gaan. Het zit hem deze lente vooral ook in de details: een
armband van denim of sleehakken uit jeansstof. Laat je creativieit de
vrije loop.
Broeken Voor je broeken maakt
het model niet uit, de kleur is des te belangrijker. Deze lente moet je
voor een gebleekte jeans gaan, in je broek mogen wat scheuren en gaten
zitten, zoals we op de catwalk zagen bij Balmain. Dat maakt het geheel
net iets stoerder. Je kan een dure broek in de winkel kopen, maar
waarom ga je niet zelf aan de slag met een vintage exemplaar dat je
zelf aanpast? Wil je er echt helemaal voor gaan, maar dit is wel voor
durvers, dan ga je voor de jumpsuit van jeans.
Jasje Als
je slechts voor één denim item wil gaan, kies dan het jeansjasje. Het
maakt je fleurige zomerjurkje een tikkeltje stoerder en het combineert
geweldig met een classy broek. Kies voor een kort, vintage exemplaar
dat zo uit de eighties of nineties lijkt te komen. (br.nina)
Het zat er al een
tijdje aan te komen: de terugkeer van de snor. Op de rode loper
pronkten idolen als Brad Pitt, Mickey Rourke, Sean Penn en Josh Brolin
met een even smal exemplaar als hun voorbeeld Clark Gable. Is de snor
hiermee weer cool?
Catwalk Mode-ontwerpers
voorspelden al langer de terugkeer van de snor en de bakkebaarden. Het
was de Belgische ontwerper Dirk Bikkembergs die zijn modellen een
tijdje geleden liet paraderen met een heuse snor. Backstage werd er
geplakt en geknipt opdat alle mannen van dergelijk accessoire werden
voorzien.
Meer macho Naar verluidt zou
Bikkembergs de snor hebben gekozen omdat dit het enige is dat een vrouw
niet kan hebben. De man zou te vrouwelijk ogen en daarbij werd het tijd
om de macho weer in het leven te roepen.
Smal Of
vrouwen verzot zijn op dergelijke trend, blijft nog maar de vraag.
Mannen die het extra haarstukje een gemakkelijke oplossing vinden, zijn
eraan voor de moeite: een snor vraagt onderhoud en zorg. Volgens de
nieuwste mode mag deze niet te dik ogen, is ze perfect geknipt, zit ze
net voorbij de mondhoeken en hoort ze gestyled. (br.hln)
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
De Belgische modeketen Olivier Strelli heeft 22 winkels overgenomen in Frankrijk. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.
4 nieuwe shops in Parijs In
Parijs komen er binnenkort vier nieuwe winkels bij. Olivier Strelli
krijgt daarnaast ook een aanwezigheid in tal van grote steden bij onze
zuiderburen, zoals Bordeaux, Rijsel, Nice of Toulouse. De openingen
zijn voorzien voor eind deze zomer.
"De overnames kaderen in de
commerciële strategie die twee jaar geleden werd uitgetekend", zegt het
bedrijf in een persbericht. De klemtoon van Olivier Strelli zal in 2009
hoofdzakelijk op Frankrijk liggen. (br.hln)
Modeontwerper
Walter Van Beirendonck heeft een funky fluo fietstas ontworpen. Alleen
wie deelneemt aan de fietspromotiecampagne 'Met Belgerinkel naar de
Winkel' kan dit unieke stuk bemachtigen.
Felle groene kleur Van
Beirendonck borduurt met de fietstas voort op de collectie 'Glow' die
hij eerder dit jaar op de catwalk presenteerde. "Met de fiets kun je
iets vertellen over jezelf, net zoals je dat doet met de kleren die je
draagt." De fietstas draagt de slogan 'Smile+Bike' en heeft een felle
groene kleur. "Ik fiets zelf graag," vertelt Van Beirendonck, "ik rij
met zo'n typische oude Hollandse fiets. Ik word gewoon vrolijk als ik
het doe." Eerder al ontwierp Van Beirendonck fluo hesjes voor
Levenslijn en tekende hij de T-shirts van de drie presentatoren van
Music For Life.
Dubbele winst De fietstas
levert dubbele winst voor het milieu: je fietst en je kunt de
boodschappen bovendien zonder wegwerptas naar huis meenemen. De tas
haak je vlot aan de bagagedrager en dankzij de schouderriem neem je hem
zo mee de winkel in.
Met Belgerinkel naar de Winkel 'Met
Belgerinkel naar de Winkel' staat in 2009 in het teken van de mode. De
campagne gaat van start tijdens de Naked-modeshow op 16 mei in de
Kammenstraat te Antwerpen. Naked volgt Laundry Day op in de
Kammenstraat. Jonge amateurmodellen presenteren dan de ontwerpen van
Walter Van Beirendonck op de catwalk. De geshowde stukken en enkele
fietstassen kun je nog dezelfde dag kopen in een Naked-shop. De
volledige opbrengst gaat naar de daklozenorganisatie Kamiano.
Wie
van zaterdag 16 mei tot 20 juni met de fiets gaat shoppen bij de
deelnemende lokale handelaars in heel Vlaanderen, kan zegels sparen om
de fietstas te bemachtigen. (br.hln)
Hoe reageren modeontwerpers op de crisis, dat was de grote vraag die iedereen bezig hield bij aanvang van het nieuwe showseizoen. Inmiddels is na het zien van de shows in Milaan duidelijk dat komende winter (2009/2010) in het teken staat van drie overheersende trends: de jaren 80, de luxe-kalmte en de sexy punk look.
De eighties flashback werd in New York ingezet door Marc Jacobs, en krijgt in Milaan aanhang door onder andere Armani en Alexander Dell Acqua. Jasjes met brede schouders en jurken met riante pofmouwen zijn komend seizoen hoogst waarschijnlijk niet aan te slepen!
Ook leatherlooks waren razendpopulair op de catwalk in Milaan. Want, zo vertelde Roberto Cavalli aan IHT: je moet in de aanval om te kunnen winnen. En dus wapent Cavalli zich tegen de crisis met sterke, sexy vrouwen gehuld in leren lieslaarzen, net als Gucci, onder het mom van sex sells.
Gelukkig was er ook rust op de catwalk. Een luxe-kalmte die zich uitte in rijke it-jurken en jassen gemaakt van kostbare materialen en zichtbaar vakmanschap. Zowel Fendi, Versace, Salvatore Ferragamo en Bottega Veneta voegden zich in deze trend.
Ook Prada en Jil Sander reageerden op de turbulente tijden door het rustig aan te doen en met minimale middelen een maximaal effect te creëren. Miuccia Prada vertok er voor naar het platteland en Jil Sander bouwde aan een nieuwe toekomst met een zeer architectonische collectie. Beiden showden jassen en jurken in stevige materialen vol van eenvoud.
Aanwezig in alle bovenstaand genoemde collecties: de it-coat die bescherming biedt tegen zwaar weer. Kopen dus: die aaibare, lange (wollen) jas tot over of op de knie, het liefst in zwart of cameltint.
En dan kleur, of het gebrek er aan. Grijs en zwart blijven. Zwart/wit combinaties waren poplulair bij Gucci, Dolce & Gabbana en Moschino en aardetinten en nudes bij Prada en Jil Sander. Al met al presenteerde Milaan een vrij sober kleurbeeld, met enkele hyper felle uitspattingen als fuschia, Ferrari rood, helblauw en geel bij Pollini, Versace en Blumarine.
Milaan fashionweek trends winter 2009/2010 in beeld:
Rijk gemixt @ Fendi en Marni
De aaibare, luxe camelcoat @ Max Mara en Jil Sander
Glamourjurken bij Versace en Bottega Venetta
Biker chique en leather looks bij Versace en Roberto Cavalli
Het model Auguste Abeliunaite ging
al huilend de catwalk op tijdens de show van het modemerk Jil Sander.
Waarom het model enkele tranen liet is nog niet duidelijk.
Tranen Jil
Sander stuurde het Litouwse model twee keer de catwalk op om zijn
nieuwste wintercollectie in Milaan te showen. Beide keren merkte het
publiek tranen op die langs het gezicht van het model liepen. Dit
modeseizoen vielen en struikelden al talloze modellen door de torenhoge
hakken van de creaties. Achter de scènes van de verschillende Fashion
Weeks zijn klagende modellen ook geen uitzondering. Maar het is een
primeur dat een model huilt tijdens de show, meldt nu.nl.
Raadsel Volgens
een woordvoerder van het modemerk huilde Auguste helemaal niet. Toen
hij een foto als bewijs kreeg, zei hij dat hij van niets wist en er ook
niets over gehoord had. De reden van de huilbui is nog steeds een
raadsel. (br.hln)
Scholl, de
orthopedische sandaal, bestaat vijftig jaar. Maar dat valt niet te
merken. Het oubollige imago van toen maakt plaats voor een modieuze
look die hipper is dan ooit.
Italiaan Wie
in wil zijn, loopt al enkele jaren rond met een stel Birckenstocks of
Scholl. Niet alleen zijn ze gezond en trainen ze de benen, ze ogen
steeds moderner en gestroomlijnder. Scholl ging een samenwerking aan
met de Italiaanse ontwerper Diego Dolcini en dat was te merken. De hak
werd hoger en de vorm mooier.
Sex and the City Wie
al vijftig jaar op de modemarkt meespeelt, mag zichzelf een
'klassieker' noemen. Vooral toen actrice Sarah Jessica Parker in 2005
met een exemplaar liep te pronken in de succesvolle tv reeks Sex and
the City, steeg de vraag gevoelig.
Succes Het
oubollige imago verdween en de omzetcijfers gingen omhoog. Het aantal
verkooppunten verdubbelde in enkele jaren tijd. Dit jaar alleen al
worden tachtig nieuwe verkooppunten geopend. (br.hln)
Ralph Lauren heeft een nieuw luxeparfum op de markt gebracht: Love, Ralph Lauren. Love is het meest kostbare en exclusieve parfum dat Mr. Lauren ooit creëerde. Het accent van het parfum ligt op hét symbool van de liefde: de roos.
Het gaat over een bloemengeur, meerbepaald over de zeldzame en zeer dure Bulgaarse Roos. De bloemen worden al sinds de 16e eeuw gekweekt in de Vallei der Rozen in Bulgarije en bloeien slechts een keer per jaar tegen het einde van de maand mei. Om ervoor te zorgen dat de olie van de hoogste kwaliteit is, worden enkel de mooiste knoppen geplukt. Love wordt delicaat geaccentueerd door de Chinese Magnolia, vervolmaakt door gouden Amber en sandelhout, en verrijkt met boter van de Iriswortel. Hartje
Als vorm voor de flacon koos Mr. Lauren voor een hart, het universele symbool van de liefde. Ze wordt met de hand gemaakt, beschilderd en heeft een perfecte amethist op de dop. De luxe-editie bestaat een dop in 24-karaats goud. De luxe-editie Love 15ml Amethyst kost 3059 euro. "De ultieme expressie van het leven"
Ralph Lauren droomde al lang van een kwaliteitsvol luxeparfum. "Dit parfum ligt me na aan het hart. Love is de ultieme expressie van het leven. Niets kan ermee vergeleken worden. De geur werd gecreëerd met de grootste aandacht voor details en kwaliteit. Het is een juweeltje," besluit Ralph Lauren. (br.she)
Luchtige cocktail- en avondjurken, met hier en daar een trenchcoat: dat was de wintercollectie van Versace tijdens de modeweek in Milaan. Sobere kleuren voerden de boventoon: zwart, grijs en verschillende tinten blauw.
Chirurgie, injecties, correcties,
transplantaties en make-overs zijn geen taboe meer. Wie vragen heeft
over alle knip, snij- en plakwerk binnen de cosmetische industrie, rept
zich op 7 en 8 maart maar beter naar de My New Look Beurs. Daar wordt
een pak informatie geboden over de nieuwste trends en realisaties voor
wie er mooier en stralender wil bijlopen.
Borstvergrotingen Vrouwen
aarzelen minder lang om aan hun lichaam te laten sleutelen. Het is een
feit dat de borstvergroting heel populair blijft en de trend gaat naar
steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op
de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over
genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een
odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te
creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een
stralend nieuwe glimlach.
Laser Wie het over
lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische
behandeling. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten
weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig
of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden
toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn. Het
zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New
Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de
werking duidelijk aan te tonen.
Mannen Steeds
meer mannen zetten de stap. Nog niet zo lang geleden was de verhouding
mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90.
Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de
dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de
injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de
pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét
grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied
evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief
geboden door de transplantatie van haarstamcellen.
Succes In
het steeds groter wordende aanbod is het nog moeilijk om door het bos
de bomen te zien. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te
overbruggen en om een bredere kijk te geven, dat My New Look in 2008
het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat succes kent want
verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek
naar concrete antwoorden op hun vragen.
Info Zaterdag 7 en zondag 8 maart van 10u tot 18u, Kortrijk Xpo (br.nina)
Cavalli zet net als Prada een sterke vrouw neer op de catwalk in Milaan. De ontwerper gebruikt voor de komende wintercollectie veel leer en dijenhoge stiletto's, dit in combinatie met ultrakorte rokjes maakte het tot een sexy geheel. Ook de lange jurken van Cavalli waren door hun transparante stof superuitdagend.
Je kunt de collectie in enkele woorden samenvatten: stoer, punk, agressief en sexy. De tunieken van Cavalli hadden veel weg van maliënkolders, deze bedekten nauwelijks de kont van de modellen. De ontwerper deinst ook niet voor PeTA terug, hij maakte veel gebruik van bont.
De accessoires kregen eveneens veel aandacht, de ontwerper ging voor minimalistische handtassen met spijkers die niet veel groter dan een portefeuille waren. (br.nina)
Nadat Just Cavalli zijn optreden op de Milanese Fashion Week afzegde wegens financiële problemen was het aan Emporio Armani om de dag in grootse glamour af te sluiten. En dat deed de fontman van de mode met plezier. Kortgerokte en gebroekte modellen kondigen alvast een erg warme, sexy herfst en winter aan.
"Speels en gevat met gevoel voor avontuur", zo omschrijft Armani zijn creaties in zijn perstekst. Armani ging erg consequent om met de lengte van zijn stukken: bijzonder korte rokjes, jurkjes en broekjes passeerden de revue. Om de speelsheid toch de nodige elegantie te geven, overgoot Armani al zijn creaties met een donker kleurpalet. Van groen over blauw tot grijs en zwart. De korte avondjasjes waren dan weer uitgevoerd in een luxueus tweed en fluweel. Kristallen broches en prachtige kettingen moesten voor de ultieme Armani touch zorgen. (br.she)
Het
modemerk House of Blue Eyes maakte zijn debuut op de Fashion Week in
Londen. De ontwerper Johnny Blue Eyes ging voor een wel heel bizarre
mix van goth, vampieren en SM.
Bebloede,
halfnaakte en kruipende modellen met halsband sierden de catwalk van
House of Blue Eyes. De ontwerper Johnny Blue Eyes maakte zijn debuut
als ontwerper op de Fashion Week in Londen. Toch moet hij niet
onderdoen voor de grote namen. Hij stylede vroeger celebs in
Groot-Brittannië en Kate Moss poseerde voor de lancering van het merk
afgelopen september.
Of
zijn collectie zal aanslaan en we nu binnenkort allemaal een
hondenhalsband zullen dragen, blijft twijfelachtig. De ontwerper Johnny
krijgt wel punten voor originaliteit. Hij ziet zijn collectie niet als
mode, maar als een beweging die past bij de stijl van Vivienne Westwood
en punk uit de jaren '80. We denken dat Marilyn Manson alvast fan is
van de ontwerpen.
Johnny
Blue Eyes geeft voor deze lente alvast een modetip: koop een grote
onderbroek en draag hem over een paar dikke, kleurrijke panty's.
(br.nina)