Katie Holmes brengt binnenkort
kinderkleding op de markt. De 30-jarige actrice is met de hulp van
styliste Jeanne Yang druk bezig om jurkjes, broekjes en topjes, te
tekenen.
Suri De
2-jarige Suri, dochtertje van Holmes en Tom Cruise, vormt haar grootste
inspiratiebron. "Jeanne Yang en ik werken al een jaar aan dit project.
Comfortabele kleding is voor ons zeer belangrijk, die uiteraard mooi en
schattig blijft. Onze beide moeders konden naaien en dat inspireerde
ons".
Holmes heeft nog meer ambities. Ze hoopt ooit een kledinglijn voor vrouwen te ontwerpen. (br.nina)
Dat vrouwen graag rondhuppelen in de kleren van hun man is al langer bekend. Niet zelden ritsen we een hemd weg uit zijn kast om in te slapen, of gebruiken we zijn das om onze outfit een speelse touch te geven. Nu kunnen we echter onze eigen mannenbroeken, speciaal voor vrouwen ontworpen, kopen.
De boyfriend jeans is een enorme hit in Hollywood. Sterren als Scarlett Johansson, Katie Holmes en Anne Hathaway houden van de mannelijke look, en dragen dan ook geregeld 'sloppy' jeans.
De boyfriend jeans herken je het beste aan de brede, afgewassen look en de opgestroopte pijpen onderaan. Levi's ontwierp als eerste de mannelijke jeans, die eigenlijk voor vrouwen bedoeld is. De Levi's 501 Boyfriend Original" is een typische jeansbroek die de geest van Levi's uitademt. De tijdloze snit maakt de broek een echte blijver. (br.she)
Ze waren de voorbije seizoenen al een
hit voor je voeten. Ontwerpers hebben het enkellaarsje dit jaar in alle
mogelijke vormen en kleuren gegoten, zodat we er nog wat langer van
kunnen genieten.
Het leuke aan enkellaarsjes is dat je er werkelijk alle kanten mee op
kan. Door een stilettolaarsje met punttip te combineren met een skinny
jeans, krijg je de looks van een coole glamrock chick
zoals Kate Moss. Wie gewaagder voor de dag wil komen, kan haar
enkellaarsjes net zoals Victoria Beckham onder een kort jurkje of
minirok dragen. Wanneer je ze combineert met een klassieke pantalon,
bekom je die chique, zakelijke look voor op kantoor.
En er is goed nieuws voor de fans: de enkellaarsjes werden in het
najaar opnieuw gespot op de modeshows, en wel bij kleppers zoals Calvin
Klein, Chloe en Balenciaga. Deze revivalschoen uit de jaren tachtig zal
komende lente en zomer dus niet aan populariteit of trendgehalte moeten
inboeten. Enkellaarsjes maakten de afgelopen twee jaar een flinke
evolutie door: van simpel halfhoog naar tal van grappige vormen met
veters of bezaaid met studs, pailletten en franjes. Van het
mocassinlaarsje met boho-folkallure tot het dramatische victoriaanse
veterschoentje: er is voor elk wat wils.
'Trendy
schoenkleuren om dit jaar je voeten in te hullen, zijn zandtinten zoals
cognac, okergeel en roomwit. Maar ook rood, fuchsia, felgroen, oranje
en indigoblauw zijn in', zegt styliste Natalie Van Lijsebettens uit
Antwerpen. 'In de zomer verwacht ik vooral dat grijs en taupe het
geweldig zullen doen. Bij enkellaarsjes blijven de ronde neuzen erg
trendy, maar ook de korte spitse punt mag weer. De puntneus gaan we
trouwens meer en meer zien in combinatie met een platte zool. Wat me
ook opvalt, is dat de hakken dit jaar voornamelijk recht van vorm zijn.
Vooral de overslaglaarsjes, met flapjes aan de zijkant, zijn een groot
succes. Een nieuwigheid binnen de enkellaarsjesvorm is een soort van
pump met schacht rond de hiel. De schattige veterlaarsjes zullen de
winkels massaal overspoelen. Stoere westernboots maken hun comeback,
maar dan in een nieuw jasje: met V-uitsnijding vooraan. Qua materiaal
gebruiken de schoenontwerpers vaak gladde leersoorten en luxueuze daim
in zandkleuren. Opmerkelijk is de mix van speciale materialen. Men
combineert bijvoorbeeld krokodillenleer met daim. Metalen studs waren
vorig seizoen al populair; die trend wordt nu doorgetrokken. Ontwerpers
smukken de enkellaarsjes ook op met overlappende laagjes, banden of
rimpels op de neus', zegt Van Lijsebettens. (br.het Nieuwsblad)
Alsof het nog niet genoeg bevrediging geeft om met een eigen Louis Vuitton tas aan je arm rond te lopen, kan je nu ook het lederen hebbeding laten personaliseren met je eigen initialen. Van een inventieve beveiligingsmanier gesproken.
Het Franse luxemerk Louis Vuitton gaat wel erg ver om zijn klanten te plezieren. Zo kan je sinds kort eindelijk je eigen initialen op je tas laten drukken. De letters worden via een speciale 'hot stamping techniek' op je tas gedrukt, waardoor het logo levenslang meegaat en nooit vervaagt.
De techniek werd al toegepast voor kleine hebbedingen zoals portefeuilles, maar wordt nu voor het eerst gebruikt voor de luxueuze handtassen. De druktechniek bestaat voorlopig echter maar voor 2 modellen: de speedy 0 en de Keepall Bandouli 55, elk zo'n 700 euro waard. Voor het drukken van je initialen betaal je nog eens een kleine 300 euro. (br.she)
Mannen kopiëren
steeds meer vrouwentrends: vorig jaar kwamen er voor hen panty's,
mascara, rokken en nagellak op de markt. Nu is de nieuwste hype iets
wat tot voor kort enkel balletdansers en foute rockzangers mochten
dragen: de legging. Dappere mannen hangen hun baggy jeans aan de haak
en ruilen hem voor een glitterende en strakke broek.
Megging Vijf
jaar geleden introduceerde de ontwerper Hedi Slimane voor Dior Homme de
strakke broeken voor mannen. Nu is de skinny jeans al helemaal
ingeburgerd, maar veel mannen moesten toch even wennen. Maar
fashionable mannen nog een stapje verder, zij wagen zich aan de
'megging', de legging voor mannen. Je ziet ze al volop op de catwalk,
in de modebladen en bij enkele dappere celebs. Zo is Russel Brand, een
bekende Britse komiek, een grote fan van dit mode-item.
Zeemeermin De
Britse journalist Jonathan Heaf durfde het aan en besloot één dag een
zwarte legging met pailletten van de Belgische ontwerper Martin
Margiela te dragen. "Ik voelde me als een boosaardige zeemeermin, mijn
benen leken net een visstaart. Maar ik kreeg geweldige reacties. Mooie
meisjes lachten naar me, bouwvakkers floten me na en mijn collega's
gaven me complimenten. Ik voelde me goed in mijn legging, ik was plots
een fashionable man. Tot mijn vriendin me zo zag. Ze zei dat mijn broek
haar ogen pijnigde."
Kwestie van tijd? Is de
'gewone' man bereid zich te hijsen in een strakke, niets verhullende
broek? Het duurde ook enkele jaren voor het item bij vrouwen aansloeg,
het kan dus gewoon een kwestie van tijd zijn tot alle mannen op straat
paraderen met een legging. (br.hln)
Verschillende Belgische ontwerpers stellen hun creaties voor komende winter voor op de catwalk in Parijs.
Nina Ricci
De
show van Belgische ontwerper Olivier Theyskens voor Nina Ricci vond in
een oud fabriekspand plaats. De kleurrijke ontwerpen staken goed af
tegen het grijze décor. Theyskens verbaasde het publiek met zijn
fantasierijke collectie. De ontwerper werkte vooral met het silhouette
van de zandloper, hij gebruikte wol, cashmier, Lurex en brokaat. Ook de
schoenen vielen ontzettend om: gigantische plateauschoenen van minstens
25 centimeter, zonder hielen.
Nina Ricci
"Ik
heb me bij deze collectie geconcentreerd voornamelijk op de vormen. Ik
wilde dat de modellen heel groot leken. Daarom ging er speciale
aandacht naar de schoenen: ik werkte met pailletten, kleurrijk leder en
opvallende hakken." De modellen die op de catwalk leken iets weg te
hebben van aliens, dankzij vreemde hoedjes en hoofddeksels. De jurken
hadden vloeiende lijnen, de jasjes daarentegen scherpe, strakke lijnen
en brede schouders.
A.F. Vandevorst
Vandevorst De
collectie van A.F. Vandevorst staat in schril contrast met die van
Theyskens. We zagen weinig kleur op de catwalk en vloeiende lijnen. Ook
leek de ontwerper inspiratie te hebben opgedaan in de paardenwereld. De
pofbroeken hadden iets weg van de exemplaren die ruiters dragen. En
door het speciale ontwerp van de schoenen leken de modellen
paardenpoten te hebben. Ook bevestigt de ontwerper dat bont weer
helemaal terug is. (br.nina)
Fotografen hadden gisteren bij het Parijse modedefilé van Stella McCartney bijna meer oog voor wie er op de eerste rij zat, dan voor wat er op het podium gebeurde. Zo had papa Paul McCartney zijn nieuwe vriendin Nancy Shevell meegebracht (foto boven) , en tekenden ook popsterren Kanye West en Pink en filmactrice Salma Hayek present. Een trotse vader McCartney stond als eerste recht om te applaudisseren.
Dochterlief presenteerde een nieuwe herfstcollectie, maar die zag er bij momenten zeer luchtig uit . Het Vlaamse topmodel Hanne Gaby Odiele liep inmiddels ook weer in de kijker. Zij defileerde voor de grote Christian Lacroix
Anti-roos shampoo werkt door, ook als er gestopt wordt met het gebruik ervan. Een onderzoek van Procter&Gamble bewijst dat. Het ingrediënt pyrithione zinc, dat in elke antiroos shampoo zit, verliest zijn werking niet.
Dermatologen Uit
een rondvraag bij dermatologen in verschillende landen, blijkt dat
tweederde van hen veronderstelde dat de werking na drie maanden minder
werd. Dit omdat het lichaa gewend raakt aan de werkende stof.
Test De
onderzoekers testten hierop twee prodcuten met pyrithione zinc
ingrediënt, tegen twee placeboproducten gedurende 24 weken. Na deze
test bleek de werking van de eerste twee producten effectief, ook als
er een langere periode mee werd gestopt.
Ontwerpers
zijn in deze tijd voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber.
Op de foto een creatie van Dries van Noten. Foto EPA
De kredietcrisis laat zich ook in de mode gelden: ontwerpers
zijn voorzichtig. De winterkleuren zijn donker en somber, de kleren
ingetogen chic.
Mode
is een kwestie van zakendoen, ook in tijden van recessie. Aan de
buitenkant zie je het niet af, want rond de catwalks in de Parijse
modeweek domineren nog steeds hoge hakken, opzichtige brillen en
breedgeschouderde jasjes, maar iederéén praat over de kredietcrisis.
Nu
al - we zijn pas halverwege - wordt de week een 'best of' genoemd. Veel
ontwerpers kiezen ervoor voort te borduren op een bestaande stijl in
plaats van te verrassen met iets compleet nieuws. Geef ze eens
ongelijk. Het is eerder een tijd om te oogsten dan te experimenteren.
Zo
was de show van Ann Demeulemeester precies wat van de Belgische
ontwerpster verwacht wordt. Veel zwart, veel laagjes, veel wikkels en
knopen. Gebaseerd op een vrouwbeeld dat het midden houdt tussen
rockchick en clochard. Het is te makkelijk om dat saai te noemen.
Demeulemeester
is wél een ontwerpster met een eigen stijl die nogal en vogue is: zwart
en niet heel seizoensgebonden. Een kledingstuk van Demeulemeester kan
makkelijk een paar jaar mee. Lekker als een jasje een paar duizend euro
kost.
Nog zo'n ontwerper die er trots op is dat zijn kleding
jaren meegaat: Dries Van Noten. Na de veelgeprezen show van een half
jaar geleden, gold Van Noten als een van de 'hottest tickets in town'.(br.parool.nl)
Deze lente is
jeans onmisbaar in je garderobe. Gelukkig kan je denim op talloze
verschillende manieren dragen, zodat hij bij elke soort vrouw past. We
je enkele zodat je trendy met jeans bent.
Details Deze
lente zal jeans niet weg te denken zijn. Je kan het heel chique dragen
of je look net heel vrouwelijk maken met vrolijke jurkjes of een
zwierig rokje. Maar je kan je outfit er ook wat stoerder maken door
voor rock te gaan. Het zit hem deze lente vooral ook in de details: een
armband van denim of sleehakken uit jeansstof. Laat je creativieit de
vrije loop.
Broeken Voor je broeken maakt
het model niet uit, de kleur is des te belangrijker. Deze lente moet je
voor een gebleekte jeans gaan, in je broek mogen wat scheuren en gaten
zitten, zoals we op de catwalk zagen bij Balmain. Dat maakt het geheel
net iets stoerder. Je kan een dure broek in de winkel kopen, maar
waarom ga je niet zelf aan de slag met een vintage exemplaar dat je
zelf aanpast? Wil je er echt helemaal voor gaan, maar dit is wel voor
durvers, dan ga je voor de jumpsuit van jeans.
Jasje Als
je slechts voor één denim item wil gaan, kies dan het jeansjasje. Het
maakt je fleurige zomerjurkje een tikkeltje stoerder en het combineert
geweldig met een classy broek. Kies voor een kort, vintage exemplaar
dat zo uit de eighties of nineties lijkt te komen. (br.nina)
Het zat er al een
tijdje aan te komen: de terugkeer van de snor. Op de rode loper
pronkten idolen als Brad Pitt, Mickey Rourke, Sean Penn en Josh Brolin
met een even smal exemplaar als hun voorbeeld Clark Gable. Is de snor
hiermee weer cool?
Catwalk Mode-ontwerpers
voorspelden al langer de terugkeer van de snor en de bakkebaarden. Het
was de Belgische ontwerper Dirk Bikkembergs die zijn modellen een
tijdje geleden liet paraderen met een heuse snor. Backstage werd er
geplakt en geknipt opdat alle mannen van dergelijk accessoire werden
voorzien.
Meer macho Naar verluidt zou
Bikkembergs de snor hebben gekozen omdat dit het enige is dat een vrouw
niet kan hebben. De man zou te vrouwelijk ogen en daarbij werd het tijd
om de macho weer in het leven te roepen.
Smal Of
vrouwen verzot zijn op dergelijke trend, blijft nog maar de vraag.
Mannen die het extra haarstukje een gemakkelijke oplossing vinden, zijn
eraan voor de moeite: een snor vraagt onderhoud en zorg. Volgens de
nieuwste mode mag deze niet te dik ogen, is ze perfect geknipt, zit ze
net voorbij de mondhoeken en hoort ze gestyled. (br.hln)
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
Olivier Strelli neemt 22 winkels over in Frankrijk
De Belgische modeketen Olivier Strelli heeft 22 winkels overgenomen in Frankrijk. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend.
4 nieuwe shops in Parijs In
Parijs komen er binnenkort vier nieuwe winkels bij. Olivier Strelli
krijgt daarnaast ook een aanwezigheid in tal van grote steden bij onze
zuiderburen, zoals Bordeaux, Rijsel, Nice of Toulouse. De openingen
zijn voorzien voor eind deze zomer.
"De overnames kaderen in de
commerciële strategie die twee jaar geleden werd uitgetekend", zegt het
bedrijf in een persbericht. De klemtoon van Olivier Strelli zal in 2009
hoofdzakelijk op Frankrijk liggen. (br.hln)
Modeontwerper
Walter Van Beirendonck heeft een funky fluo fietstas ontworpen. Alleen
wie deelneemt aan de fietspromotiecampagne 'Met Belgerinkel naar de
Winkel' kan dit unieke stuk bemachtigen.
Felle groene kleur Van
Beirendonck borduurt met de fietstas voort op de collectie 'Glow' die
hij eerder dit jaar op de catwalk presenteerde. "Met de fiets kun je
iets vertellen over jezelf, net zoals je dat doet met de kleren die je
draagt." De fietstas draagt de slogan 'Smile+Bike' en heeft een felle
groene kleur. "Ik fiets zelf graag," vertelt Van Beirendonck, "ik rij
met zo'n typische oude Hollandse fiets. Ik word gewoon vrolijk als ik
het doe." Eerder al ontwierp Van Beirendonck fluo hesjes voor
Levenslijn en tekende hij de T-shirts van de drie presentatoren van
Music For Life.
Dubbele winst De fietstas
levert dubbele winst voor het milieu: je fietst en je kunt de
boodschappen bovendien zonder wegwerptas naar huis meenemen. De tas
haak je vlot aan de bagagedrager en dankzij de schouderriem neem je hem
zo mee de winkel in.
Met Belgerinkel naar de Winkel 'Met
Belgerinkel naar de Winkel' staat in 2009 in het teken van de mode. De
campagne gaat van start tijdens de Naked-modeshow op 16 mei in de
Kammenstraat te Antwerpen. Naked volgt Laundry Day op in de
Kammenstraat. Jonge amateurmodellen presenteren dan de ontwerpen van
Walter Van Beirendonck op de catwalk. De geshowde stukken en enkele
fietstassen kun je nog dezelfde dag kopen in een Naked-shop. De
volledige opbrengst gaat naar de daklozenorganisatie Kamiano.
Wie
van zaterdag 16 mei tot 20 juni met de fiets gaat shoppen bij de
deelnemende lokale handelaars in heel Vlaanderen, kan zegels sparen om
de fietstas te bemachtigen. (br.hln)
Hoe reageren modeontwerpers op de crisis, dat was de grote vraag die iedereen bezig hield bij aanvang van het nieuwe showseizoen. Inmiddels is na het zien van de shows in Milaan duidelijk dat komende winter (2009/2010) in het teken staat van drie overheersende trends: de jaren 80, de luxe-kalmte en de sexy punk look.
De eighties flashback werd in New York ingezet door Marc Jacobs, en krijgt in Milaan aanhang door onder andere Armani en Alexander Dell Acqua. Jasjes met brede schouders en jurken met riante pofmouwen zijn komend seizoen hoogst waarschijnlijk niet aan te slepen!
Ook leatherlooks waren razendpopulair op de catwalk in Milaan. Want, zo vertelde Roberto Cavalli aan IHT: je moet in de aanval om te kunnen winnen. En dus wapent Cavalli zich tegen de crisis met sterke, sexy vrouwen gehuld in leren lieslaarzen, net als Gucci, onder het mom van sex sells.
Gelukkig was er ook rust op de catwalk. Een luxe-kalmte die zich uitte in rijke it-jurken en jassen gemaakt van kostbare materialen en zichtbaar vakmanschap. Zowel Fendi, Versace, Salvatore Ferragamo en Bottega Veneta voegden zich in deze trend.
Ook Prada en Jil Sander reageerden op de turbulente tijden door het rustig aan te doen en met minimale middelen een maximaal effect te creëren. Miuccia Prada vertok er voor naar het platteland en Jil Sander bouwde aan een nieuwe toekomst met een zeer architectonische collectie. Beiden showden jassen en jurken in stevige materialen vol van eenvoud.
Aanwezig in alle bovenstaand genoemde collecties: de it-coat die bescherming biedt tegen zwaar weer. Kopen dus: die aaibare, lange (wollen) jas tot over of op de knie, het liefst in zwart of cameltint.
En dan kleur, of het gebrek er aan. Grijs en zwart blijven. Zwart/wit combinaties waren poplulair bij Gucci, Dolce & Gabbana en Moschino en aardetinten en nudes bij Prada en Jil Sander. Al met al presenteerde Milaan een vrij sober kleurbeeld, met enkele hyper felle uitspattingen als fuschia, Ferrari rood, helblauw en geel bij Pollini, Versace en Blumarine.
Milaan fashionweek trends winter 2009/2010 in beeld:
Rijk gemixt @ Fendi en Marni
De aaibare, luxe camelcoat @ Max Mara en Jil Sander
Glamourjurken bij Versace en Bottega Venetta
Biker chique en leather looks bij Versace en Roberto Cavalli
Het model Auguste Abeliunaite ging
al huilend de catwalk op tijdens de show van het modemerk Jil Sander.
Waarom het model enkele tranen liet is nog niet duidelijk.
Tranen Jil
Sander stuurde het Litouwse model twee keer de catwalk op om zijn
nieuwste wintercollectie in Milaan te showen. Beide keren merkte het
publiek tranen op die langs het gezicht van het model liepen. Dit
modeseizoen vielen en struikelden al talloze modellen door de torenhoge
hakken van de creaties. Achter de scènes van de verschillende Fashion
Weeks zijn klagende modellen ook geen uitzondering. Maar het is een
primeur dat een model huilt tijdens de show, meldt nu.nl.
Raadsel Volgens
een woordvoerder van het modemerk huilde Auguste helemaal niet. Toen
hij een foto als bewijs kreeg, zei hij dat hij van niets wist en er ook
niets over gehoord had. De reden van de huilbui is nog steeds een
raadsel. (br.hln)
Scholl, de
orthopedische sandaal, bestaat vijftig jaar. Maar dat valt niet te
merken. Het oubollige imago van toen maakt plaats voor een modieuze
look die hipper is dan ooit.
Italiaan Wie
in wil zijn, loopt al enkele jaren rond met een stel Birckenstocks of
Scholl. Niet alleen zijn ze gezond en trainen ze de benen, ze ogen
steeds moderner en gestroomlijnder. Scholl ging een samenwerking aan
met de Italiaanse ontwerper Diego Dolcini en dat was te merken. De hak
werd hoger en de vorm mooier.
Sex and the City Wie
al vijftig jaar op de modemarkt meespeelt, mag zichzelf een
'klassieker' noemen. Vooral toen actrice Sarah Jessica Parker in 2005
met een exemplaar liep te pronken in de succesvolle tv reeks Sex and
the City, steeg de vraag gevoelig.
Succes Het
oubollige imago verdween en de omzetcijfers gingen omhoog. Het aantal
verkooppunten verdubbelde in enkele jaren tijd. Dit jaar alleen al
worden tachtig nieuwe verkooppunten geopend. (br.hln)
Ralph Lauren heeft een nieuw luxeparfum op de markt gebracht: Love, Ralph Lauren. Love is het meest kostbare en exclusieve parfum dat Mr. Lauren ooit creëerde. Het accent van het parfum ligt op hét symbool van de liefde: de roos.
Het gaat over een bloemengeur, meerbepaald over de zeldzame en zeer dure Bulgaarse Roos. De bloemen worden al sinds de 16e eeuw gekweekt in de Vallei der Rozen in Bulgarije en bloeien slechts een keer per jaar tegen het einde van de maand mei. Om ervoor te zorgen dat de olie van de hoogste kwaliteit is, worden enkel de mooiste knoppen geplukt. Love wordt delicaat geaccentueerd door de Chinese Magnolia, vervolmaakt door gouden Amber en sandelhout, en verrijkt met boter van de Iriswortel. Hartje
Als vorm voor de flacon koos Mr. Lauren voor een hart, het universele symbool van de liefde. Ze wordt met de hand gemaakt, beschilderd en heeft een perfecte amethist op de dop. De luxe-editie bestaat een dop in 24-karaats goud. De luxe-editie Love 15ml Amethyst kost 3059 euro. "De ultieme expressie van het leven"
Ralph Lauren droomde al lang van een kwaliteitsvol luxeparfum. "Dit parfum ligt me na aan het hart. Love is de ultieme expressie van het leven. Niets kan ermee vergeleken worden. De geur werd gecreëerd met de grootste aandacht voor details en kwaliteit. Het is een juweeltje," besluit Ralph Lauren. (br.she)
Luchtige cocktail- en avondjurken, met hier en daar een trenchcoat: dat was de wintercollectie van Versace tijdens de modeweek in Milaan. Sobere kleuren voerden de boventoon: zwart, grijs en verschillende tinten blauw.
Chirurgie, injecties, correcties,
transplantaties en make-overs zijn geen taboe meer. Wie vragen heeft
over alle knip, snij- en plakwerk binnen de cosmetische industrie, rept
zich op 7 en 8 maart maar beter naar de My New Look Beurs. Daar wordt
een pak informatie geboden over de nieuwste trends en realisaties voor
wie er mooier en stralender wil bijlopen.
Borstvergrotingen Vrouwen
aarzelen minder lang om aan hun lichaam te laten sleutelen. Het is een
feit dat de borstvergroting heel populair blijft en de trend gaat naar
steeds grotere cupmaten. Bovendien doen steeds meer vrouwen beroep op
de vagina- en labiaplastie. Ook de vraag naar wat de smile make-over
genoemd wordt, neemt voortdurend toe. Het gaat hier om een
odontologische methode die bedoeld is om een heel nieuw gebit te
creëren, vooral door middel van laserbehandelingen met het oog op een
stralend nieuwe glimlach.
Laser Wie het over
lichaamscorrectie heeft, bedoelt niet perse een chirurgische
behandeling. Daarom zijn de lasermethodes sterk in opmars : ze laten
weinig of geen sporen meer achter, zijn minder radicaal, vragen weinig
of geen herstelperiode en kunnen onder plaatselijke verdoving worden
toegepast. Allemaal argumenten die bijzonder aantrekkelijk zijn. Het
zijn trouwens vooral deze "minder invasieve" technieken die op My New
Look voorgesteld zullen worden. Met de nodige demonstraties om de
werking duidelijk aan te tonen.
Mannen Steeds
meer mannen zetten de stap. Nog niet zo lang geleden was de verhouding
mannen/vrouwen die beroep deed op dit soort behandelingen 10/90.
Vandaag ligt dit verschil op 30/70. Ook de heren geven zich vandaag de
dag graag over aan allerlei anti-aging behandelingen. Zowel de
injectables (botox, fillers) als de meer radicale ingrepen zoals de
pectorale(borst) implantaten, winnen aan populariteit. Maar hét
grootste succesverhaal blijft de haartransplantatie. Ook op dit gebied
evolueren de technieken. Vandaag wordt een revolutionair alternatief
geboden door de transplantatie van haarstamcellen.
Succes In
het steeds groter wordende aanbod is het nog moeilijk om door het bos
de bomen te zien. Het is onder andere om dit gebrek aan informatie te
overbruggen en om een bredere kijk te geven, dat My New Look in 2008
het levenslicht gezien heeft. Een initiatief dat succes kent want
verleden jaar kwamen er meer dan 4.000 bezoekers naar Kortrijk op zoek
naar concrete antwoorden op hun vragen.
Info Zaterdag 7 en zondag 8 maart van 10u tot 18u, Kortrijk Xpo (br.nina)
Cavalli zet net als Prada een sterke vrouw neer op de catwalk in Milaan. De ontwerper gebruikt voor de komende wintercollectie veel leer en dijenhoge stiletto's, dit in combinatie met ultrakorte rokjes maakte het tot een sexy geheel. Ook de lange jurken van Cavalli waren door hun transparante stof superuitdagend.
Je kunt de collectie in enkele woorden samenvatten: stoer, punk, agressief en sexy. De tunieken van Cavalli hadden veel weg van maliënkolders, deze bedekten nauwelijks de kont van de modellen. De ontwerper deinst ook niet voor PeTA terug, hij maakte veel gebruik van bont.
De accessoires kregen eveneens veel aandacht, de ontwerper ging voor minimalistische handtassen met spijkers die niet veel groter dan een portefeuille waren. (br.nina)