Jeans is tegenwoordig weer hip, dus
moet je ook enkele basisstukken aanschaffen voor deze herfst. Wij zetten
de vijf toppers op een rijtje.
1. De zwarte blinkende jeans tot op de enkels
Dit
seizoen moet je durven te kiezen voor een zwarte motorjeans die tot op
je enkels valt. Ga voor eentje met een blinkend laagje, zodat de stof
leder lijkt. Let ook op de details: een rits aan de zakken, ritsen aan
je enkels, enzovoort.
.
2. De klassieke blauwe skinny jeans
In je kast
moet ook sowieso een gewone blauwe skinny jeans liggen, niet te donker
en niet te licht (medium wash). Die moet aanvoelen als een tweede huid
en mag zeker niet spannen. Let ook hier op de details: kleine plooien
aan de bovenkant, een scheur aan de knie (als je durft) of andere
details. Die zorgen voor een coole look zonder dat het té wordt.
3. De witte skinny jeans
Tegenwoordig
mag je een witte jeans het hele jaar door dragen, al moet je ze in de
winter wel op de juiste manier combineren. Denk bijvoorbeeld aan een wit
bloesje met polkadots, in combinatie met een camelkleurige overgooier.
Voeg daar nog camelkleurige botjes aan toe en je krijgt de perfecte
herfstoutfit.
4. Een jeanshemd
Ook een hemd in jeansstof
is een must-have item. Deze herfst kies je voor een donkerdere versie.
Dit kledingstuk is op verschillende manieren te dragen: als bovenstuk,
als jasje, als een extra laag boven een topje of helemaal dichtgeknoopt
met een trui erboven.
5. Het 'gekrompen' jeansvestje
Het
jeansjasje voor deze herfst is het 'gekrompen' vestje. Kies voor een
'medium wash', niet te licht en niet te donker. Ook dit jasje kan je op
verschillende manieren dragen: onder een winterjas, boven een shirtje,
enzovoort. (br.hln)
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Peter Pilotto en Christopher De Vos ontwerpen goedkopere collectie
Het duo Peter Pilotto en Christopher De
Vos gaan een goedkopere collectie maken voor de Amerikaanse winkelketen
Target. Hun splinternieuwe voorjaarscollectie voor 2014 werd nog maar
net in de kijker gezet op de Londense modeweek.
Het label staat
bekend voor het gebruiken van opvallende prints en felle kleuren.
Niemand minder dan Emma Watson, Miranda Kerr en Kristen Stewart behoren
tot de fans.
Om tegemoet te komen aan de vele vrouwen die het
prijskaartje van de exclusieve designs niet kunnen verteren, gaat Peter
Pilotto nu een collectie ontwerpen voor de budgetvriendelijke keten
Target.
De collectie belooft vrij uitgebreid te worden en zal
bestaan uit zeventig stukken: van badmode, tot bovenkleding en
accessoires. De prijzen beginnen vanaf 15 euro. De collectie zal ook
online verkrijgbaar zijn. (br.hln)
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Stella McCartney voor Adidas: modellen en make-up verboden
Adidas wilde voor de collectie ontworpen
door Stella McCartney geen klassieke catwalkshow opvoeren, de stijlvolle
sportkledij werd daarom door atletes en niet door de gebruikelijke
modellen in Londen voorgesteld. De dames maakten wel indruk door het
uitvoern van gevaarlijk ogende stunts als zwemmen in een tank en
bengelen aan het plafond.
De meisjes van McCartney droegen haast
geen make-up, maar vertoonden een natuurlijke gloed, zo eentje die je
krijgt na vijf minuten zweten in het fitnesscentrum. Ook het haar moest
goed blijven zitten tijdens de sportsessies van de atletes, dus ook dat
werd eenvoudig gehouden. Denk aan strakke dotjes en paardenstaarten, een
spray met wat glans werkte het geheel af. Op de nagels ging zwarte of
beige nagellak.
Wat de creaties zelf betreft zagen we hippe badpakken
met uitsparingen aan de taille die in een watertank werden voorgesteld,
de wielrensters straalden in kleurrijke mouwloze truien met kap en de
yogadames toonden het beste van zichzelf in pasteltinten, leggings met
daarover een shortje, strakke body en een kort truitje.
Stella
zelf was iets minder sportief, maar wel uiterst hip in een jurkje met
slangenprint uit haar eigen collectie voor volgende zomer. (br.hln)
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
London Fashion Week brengt Britse economie zo'n 120 miljoen euro op
Vivienne Westwood neemt het applaus in ontvangs na haar show tijdens de London Fashion Week in februari
Het modecircus werd gisteren opgedoekt
in New York en gaat vanaf vandaag weer van start in de Britse hoofdstad.
De London Fashion Week zou volgens de British Fashion Council naast
heel wat mode inspiratie voorzien ook zo'n 100 miljoen pond (118,92
miljoen euro) opbrengen aan de Britse economie.
Volgens de
British Fashion Council zijn het dus niet alleen de modehuizen die
profiteren van de internationale aandacht die de modeweek met zich
meebrengt, maar de gehele Britse economie. Het vijf dagen durende
evenement zou ongeveer 100 miljoen pond injecteren in de economie.
Dit
geld komt van de bestellingen die internationale klanten plaatsen bij
de modehuizen en hun uitgaven aan vluchten en accommodatie ter plaatse.
"Het zijn opwindende tijden voor Londen" zegt Helen David, hoofd van de
afdeling vrouwenkledij in Harrods. "We mogen bekende designers zoals Tom
Ford en Burberry een podium geven maar ook nieuwe innoverende designers
krijgen een kans." (br.hln - foto photo news)
Ze komen weer dichterbij: die korte
dagen waarbij het al om 17u00 donker is en iedereen verstopt gaat onder
muts of paraplu. Je garderobe ziet er dan ook vaak wat sober uit met
veel grijs, bruin en zwart, maar een vleugje kleur is absoluut nodig!
Wat je zeker in huis moet halen deze winter, zijn stuks in dé kleur van
het najaar: vieux rouge!
Vieux rouge of zachtroze is één van de
belangrijkste trends voor deze winter. We spotten het op de catwalks bij
onder andere Céline, Miu Miu, Mulberry en Carven. Dé jas voor deze
winter is trouwens de roze wollen jas van Carven, gespot in allerlei
modebladen en blogs.
Maar ook voor wie geen kleine 700,- over
heeft voor een jas zijn er alternatieven genoeg. Vieux rouge spotten we
onder meer bij Ted Baker, Zeb, Vila en Miss Selfridges. (br.hln)
Als je de laatste make-uptrend wil
volgen, dan moet je vooral de nadruk leggen op je lippen. Niet met een
blinkende gloss, maar wel met een speelse, matte lippenstift in een
opvallende kleur.
Op de catwalk was het al duidelijk: felle matte
kleuren en opvallende roze tinten zijn in, net als intens fuchsia,
fluo-oranje, koraalrood en frambozenrood.
En dat is goed nieuws,
want felle lippen zijn een goede manier om je look een volledig nieuwe
touch te geven. Belangrijk is dat je zeker niet vergeet om de rest van
je make-up simpel en fris te houden. Zeker als je niet gewoon bent van
felle kleuren te gebruiken, moet je kiezen voor een zeer matte tint,
want dat maakt het resultaat wat zachter.
Het geheim van een
perfecte matte look is het vinden van een tint waar je je goed bij
voelt. Als je twijfelt, is het een goed idee om te kiezen voor een tint
met als ondertoon een kleur waarvan je weet dat die aansluit bij je
huidskleur.
Als je een huid hebt met een koele ondertoon en je
wil een statement maken, dan ga je het best voor tegengestelden. Dat wil
zeggen dat je een warmere tint moet kiezen voor een maximale impact.
Als je daarentegen een warme ondertoon hebt, dan is het een goed idee om
te kiezen voor een perzikachtige kleur of voor koraalrood.
Durf
je toch niet helemaal voor mat te gaan? Gebruik dan eerst een satijnen
lippenstift van de door jou gekozen kleur. Breng die aan zoals
gewoonlijk en wrijf daarna uit met een zakdoekje. Zo krijg je een
semi-mat resultaat dat veel vrouwen wel durven te dragen.
Als je
echt trendy wil zijn, dan moet je eigenlijk kiezen voor tweekleurige
lippen. "Daarvoor neem je eerst een lippotlood om je tuberkel (in het
midden van je bovenste lip) ronder en voller te maken, terwijl je het
midden van je onderlip vermijdt", luidt het advies van make-upartieste
Janine Bird. "Daarna neem je een lippenborstel en breng je de matte
lipstick aan van in de hoeken naar het midden van je lippen."
"Daarna
gebruik je je wijsvinger om een tweede kleur aan te brengen in het
midden van je lippen. Dat doe je in een hartvorm, waarbij de bovenkant
de tuberkel is en de onderkant het midden van je onderlip. Wrijf daarna
zachtjes uit met je vinger", luidt het advies. (br.hln)