Een bruin tintje geeft vrouwen een hernieuwd gevoel van eigenwaarde. Ze voelen zich slanker en vrolijker. Spijtig genoeg weet 13% nog steeds te weinig over veilig zonnen. De bevindingen zijn te lezen in een onderzoek van Sunday's.
Naakt zonnen is helemaal uit. Slechts 5% gaat nog in zijn blootje op het strand liggen. Wanneer de zon wegkruipt trekt 30% van de dames naar de zonnebank. De belangrijkste redenen voor regelmatige zonnebanksessies zijn ontspanning (57%), een bruine teint (56%), en een voorbereiding op vakantie of de zomerperiode (44%).
Liz Hurley opent eerste winkel met badmode in Duitsland
Liz Hurley opent eerste winkel met badmode in Duitsland
Britse actrice en model Liz Hurley doet er blijkbaar alles aan om haar
imperium uit te breiden. Van een boerderij met biologische geteelde
groenten en eigen dieetsnacks in Harrods naar badmode of de glitter van
Hollywood, het is voor glamoureuze Liz maar een kleine stap. Met de
opening van haar eerste winkels in Groot-Brittannië, Ierland en nu ook
in Duitsland kent eveneens de retailsector geen geheimen meer voor haar.
De
Britse die beweert nooit zonder make-up de deur uit te gaan sinds haar
twaalfde, stapte de wereld van de badmode binnen in 2005 met de
lancering haar eigen label. Tot nu toe waren de fleurige niemendalletjes
enkel via internet te verkrijgen maar daar komt nu verandering in met
de opening in sneltempo van tal van winkels. Liz knipte eigenhandig de
lintjes door van haar eerste winkel in het Duitse outlet centrum
Ingolstadt Village en kreeg daarvoor trouwens de hulp van enkele
collega's. Daarmee is de uitbreiding van haar imperium opnieuw een feit.
Louis Vuitton, het chique Franse tassenmerk, wil een ode brengen aan de
mondaine kuststeden en skigebieden. Met de exclusieve Neverfull-lijn
krijgt ook Knokke zijn eigen tas.
Palm
Beach, Saint Tropez & Saint Barth verdienden al hun plaatsje op de
Vuitton-lijn. Nu is het de beurt aan het mondaine Knokke om een eigen
tas te krijgen. De naam Knokke wordt in het roze op de bekende
LV-letters gedrukt.
De exemplaren
zijn bijzonder exclusief. Niet alleen zijn ze enkel te koop in de
badstad, maar zijn ze beperkt beschikbaar, slechts 175 exemplaren
krijgen een nieuwe eigenaar. Die moet er de nodige centjes voor
neertellen, 1 tas kost 875 euro.
Volslanke dames lijken de modewereld steeds meer te fascineren. Na
Glamour Magazine, plaatst ook de Franse Elle een plus-size model op de
cover. Binnenin gaat ze zelfs helemaal naakt.
Het Franse model Tara Lyn heeft borsten, billen en
buik die zelden te zien in een fashionmagazine. Met de "Spécial Rondes'
uitgave wil het modeblad ook vrouwen met een maatje meer er op hun
mooist laten uitzien. Op de cover prijkt ze met een modieus broekpak,
binnenin is Tara Lyn in volle glorie te bewonderen. Opvallend is wel dat
het model, zoals veel volslanke dames, altijd maar naakt worden
gefotografeerd.
Dat stelt ook
Amy Odell van New York Magazine: "Waarom moeten plus-size modellen
perse naakt worden gefotografeerd? Gelukkig draagt ze soms ook kleren,
dat is immers de bedoeling van een modetijdschrift: vrouwen leren hoe ze
zich moeten kleden. Toen de mode-industrie plots magere modellen wilde,
werden hun ribben toch ook niet op de foto geplaatst. Waarom moet dit
anders? Een mix van magere en dikkere modellen zou idealer zijn".
Accessoires zijn
de goedkoopste manier om een oude outfit weer helemaal trendy te maken.
En deze lente mogen accessoires opvallen in kleur, design en grootte.
Voor één keer geldt de leuze 'less is more' dus niet.
Het is nu officieel lente, en bij de lente horen bloemetjes. Ook
in je garderobe mogen zachte bloemenprints weer bovengehaald worden.
Wij geven je vijf tips om de prints in jouw look te verwerken.
1) All the way Wie durft, kies voor een
zomerjurk of jumpsuit in een bloemenprint. Combineer met witte pumps,
een witte zonnebril en een rechte, volle pony en iedereen zal naar je
kijken. Wil je het toch wat braver, kies dan voor pasteltinten.
2)
Professionele look Om een bloemenprint in jouw werkoutfit
te verwerken, hou je het best subtiel. Een rok met print en een effen
blouse kan, net als een jeans of driekwart broek met een fleurige tuniek
of topje. Combineer geen twee bloemenprints of je verliest alle
sérieux. Combineer met gewone pumps of kitten heels en een toffe
handtas, en je bent klaar!
3) Uitgaan Het
is geen evidente combinatie: bloemenprints en uitgaan. De bloemenprint
heeft een brave uitstraling, terwijl het voor het uitgaansleven net iets
pittiger mag. Oplossing? Kies voor één grote bloem. Een klaproos op een
zwart t-shirt, een bloem in je haar of een paars topje met
orchideeprint. Hier is het devies: less is more!
4)
Zon, zee en strand Voor een vrije dag, telt alleen jouw
comfort en kan bijna alles. Een bikini in een bloemenprint is het meest
voor de hand liggend, maar ook een tuniek of een short met print kan.
Combineer met grote zonnebril en slippers, en je kan niets misdoen.
5)
Accessoires Wie niet zo gesteld is op een bloemenprint en
het subtiel in haar look wil verwerken, kan gaan voor een sjaaltje met
bloemenprint (kan ook gebruikt worden als riem).
Drie vierde vindt blote tenen ongepast op werkvloer
Drie vierde vindt blote tenen ongepast op werkvloer
Meer dan één op de drie Nederlanders vindt voeten van anderen
onhygiënisch en vies om te zien, toonde een recente Nederlandse enquête
aan. Ook ziet drie vierde liever geen blote tenen op de werkvloer.
Verzorging Bijna
de helft van de ondervraagde Nederlanders vindt dat anderen hun voeten
meer mogen verzorgen. De meeste mensen verzorgen die enkel wanneer
anderen ze kunnen zien, bijvoorbeeld bij het dragen van sandalen (35
procent), voor een strandbezoek (28 procent) of voor een zwempartij, dat
meldt gezondheidsnet.nl.
Partner Daarnaast
blijkt ook dat vrouwen frisse voeten belangrijker vinden dan mannen. 23
procent van de dames vindt dat haar partner extra aandacht aan zijn
voeten zou mogen besteden, dit in vergelijking met 7 procent van de
mannen. Twee derde heeft zijn partner hier al over aangesproken.
De Amerikaanse designer Michael Kors, bekend als jurylid van Project
Runway, hoofdredactrie van Vogue Anna Wintour en supermodel Natalia
Vodianova pleitten tijdens een congres tegen tienermeisjes op de catwalk
om zo eetstoornissen te voorkomen.
Richtlijnen Wintour
is dankzij haar functie als hoofdredactrice van Vogue één van de meest
invloedrijke personen in de modewereld. Met dit debat wil ze modellen
helpen die duidelijk kampen met eetstoornissen. "Superjonge meisjes op
de catwalk waren vroeger een uitzondering", aldus designer Kors.
"Vroeger was er af en toe eentje, zoals Twiggy. Nu wordt het als normaal
aanzien en dat is een groot probleem.''
Eetstoornissen Jarenlang
werden eetstoornissen bij jonge modellen in de doofpot gestoken. De
Amerikaanse moderaad heeft ondertussen al richtlijnen uitgeschreven voor
gezonde eetgewoonten voor de meisjes. Er is steeds meer vraag naar
gezondere en meer realistische modellen de laatste jaren, aangezien die
steeds jonger en dunner werden. Gezondheidsexperts wijzen al jaren met
de vinger naar de modewereld omdat ze te dunne en te jonge meisjes
aannemen. Sinds 2006 mogen in Spanje te dunne modellen de catwalk niet
meer op. Er is verandering merkbaar in de modewereld, aldus de
mode-experts, maar het gebeurt nog te traag. Deze winter zagen we al wat
meer 'dikkere' en oudere modellen op de catwalk bij Prada en Louis
Vuitton.
Zestien Een nieuw voorstel van de
raad is dat modellen op de catwalk minstens 16 jaar moeten zijn. Michael
Kors is één van de eerste toonaangevende designers die dit initiatief
steunt en zegt niet langer tienermeisjes op de catwalk te sturen, hij
wil ook meer toezicht in het wereldje voor mannequins jonger dan 18
jaar. "De modewereld spreekt terug echte vrouwen aan en er verschijnen
terug volwassenen in Vogue. Steeds meer oudere vrouwen verschijnen op de
catwalk. De nadruk verandert nu van meisjes naar vrouwen. De realiteit
is dat vrouwen die designerkledij kopen vaak ouder dan dertig zijn. Nu
lijken de modellen wel meisjes die zich verkleden met de garderobe van
hun moeder. Dat is niet aantrekkelijk", aldus Kors.
De ultieme oscarjurk kost meer dan één miljoen euro
De ultieme oscarjurk kost meer dan één miljoen euro
Op de internationale modeweek van Miami presenteerde ontwerper Jad
Ghandour in samenwerking met het label Danasha Luxury het ultieme
gala kleed voor de rode loper.
Duizenden diamanten De
jurk is bovenaan behangen met meer dan 18.000 fijne diamantjes met een
gouden randje. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat het
prijskaartje oploopt tot 1,1 miljoen euro. Misschien een ideetje voor
celebs die volgend jaar graag een hele avond willen schitteren op de
rode loper?
Wie zijn basisgarderobe voor het komende seizoen graag wil aanvullen met
iets extra, moet de komende weken beslist naar de stockverkopen van
grote bekende modeontwerpers. Unieke stukken van klinkende namen als Ann
Demeulemeester, Walter Van Beirendonck, Dries Van Noten of A.F
Vandevorst worden er te koop aangeboden met een fikse korting van 50 tot
80 procent.
Overschotten De stockverkopen
zijn intussen bekend bij heel wat fashionista's en lopen van midden
april tot en met mei. De grote aankopen van de winkels zijn al lang
voorbij en vele ontwerpers zitten met overschotten die best nog verkocht
kunnen worden. Vaak zijn het niet dezelfde spullen als in de winkel. Zo
worden regelmatig persstukken verkocht die tijdens grote fotoshoots
gebruikt werden. Ook worden voornamelijk stukken verkocht in maatje 36
en 38.
Voor velen biedt het een unieke gelegenheid om
collectiestukken aan betaalbare prijzen aan te kopen. Op die manier
worden mensen aangezet om meer met mode bezig te zijn en nadien naar de
winkels af te zakken.
Wie en wanneer? A.F.
Vandevorst en Ann Demeulemeester bijten de spits af na de paasvakantie.
Alle data zijn verre van binnen, de lijst met alle stockverkopen en
adressen, is binnenkort te raadplegen op www.modenatie.com, rubriek FFI,
Belgian designers. Opgelet: vaak is er enkel met cashgeld te betalen.
1.
A.F. VANDEVORST woensdag 21 april van 09:00 tot 18:00 donderdag
22 april van 10:00 tot 18:00 vrijdag 23 april van 10:00 tot 19:00 zaterdag
24 april van 11:00 tot 18:00 Waar? Blixa NV,
Indiëstraat 8, 2000 Antwerpen
2. ANN DEMEULEMEESTER
& HAIDER ACKERMANN woensdag 21 april van 10:00 tot
19:00 donderdag 22 april van 10:00 tot 18:00 vrijdag 23 april
van 10:00 tot 18:00 zaterdag 25 april van 10:00 tot 17:00 zaterdag
24/10 van 11.00 tot 18:00 Waar? BVBA 32,
Populierenlaan 34, 2020 Antwerpen
3.De
Brusselse ontwerpster SOFIE D'HOORE biedt haar
stockverkoop vanaf nu online aan. Klik hier
of via www.jenavi-fashion.com.
4. In het MODEMUSEUM van
Hasselt kan je terecht voor de stockverkoop van Hasseltse boetieks en
ontwerpers met o.a. Martin Margiela, Kris Van Assche, Stijn Helsen,
Michael Verheyden, Dries Van Noten en vele andere. zaterdag 17
april van 13:00 tot 17:00 Waar? Modemuseum Hasselt,
Gasthuisstraat 11, 3500 Antwerpen
Tips om je huid lenteklaar te maken met grote schoonmaak
Om de winter helemaal uit je lichaam te krijgen is het belangrijk dat
je je goed voorbereidt op de lente. Behandel daarom droge, schrale huid,
rode plekken die als gevolg van ondervoedde huid door het koude weer.
Genegeerd Niets
is zo erg voor je huid dan een lange, koude winter, de lage vochtigheid
in combinatie met warmte van de verwarming en een tekort aan frisse
lucht kan je huid dof, droog en rood maken. Het kan zelfs voor meer
rimpels zorgen en je ouder laten te lijken. Knieën, ellebogen en tenen
lijden ook omdat ze maandenlang opgesloten zitten in laarzen en dikke
truien. Wat we niet zien, negeren we namelijk. Het duurt niet lang voor
de huid hierop reageert, dit kan zelfs leiden tot roodheid en
ontstekingen.
Handen en voeten Het beste is
om net voor de lente je ganse huid een hele behandeling te geven, net
als bij een lenteschoonmaak. Je hoeft hier geen dure producten voor te
kopen. Vaseline is bijvoorbeeld één van de beste middelen om de
moeilijkste plekken te behandelen als hielen, ellebogen en knieën. Het
beste is een dikke laag op je voeten te aan te brengen voor het
slapengaan en dan je sokken aan te houden. Dat geldt ook voor je handen,
als je je bijvoorbeeld voor de tv nestelt, kun je eerst je handen
insmeren met vaseline en hierover katoenen handschoenen trekken.
Haar
verwijderen De meeste vrouwen spenderen in de winter
minder tijd aan hun ontharing. Daarom is het een heel werkje die eerste
keer in de lente. Het beste wat je kan doen is eerst je hele lichaam te
scrubben voor je eraan begint. Doe dit enkele dagen voor je ontharing
met kristalsuiker, breng dit zachtjes aan. Zo verwijder je dode
huidcellen, die maakt niet alleen je onthaarbeurt makkelijker maar ook
veiliger. Het is ook de ideale manier om je lichaam klaar te maken voor
een zelfbruiner, zo voorkom je namelijk strepen.
Scrubben Hoewel
een scrub goed is voor je lichaam, pas hier mee op bij je gezicht,
zeker een chemische peeling kan gevaarlijk zijn, dit droogt namelijke
huid nog erger uit. . Het is beter je gezicht met een speciale zeep te
wassen om dode huidcellen te verwijderen. Reinig, verstevig, en
hydrateer dagelijks twee keer, trakteer jezelf ook op een stoombad met
of zonder masker achteraf. Bij je reiniger is het belangrijk dat je er
eentje kiest die perfect afgestemd is op je huidtype, kies altijd voor
een mild product.
Enkele keukenmiddeltjes die lief zijn
voor je huid: Bruine suiker Meng twee kopjes bruine
suiker met een kopje olijfolie en een beetje gemalen gember. Meng dit
tot een pasta, breng het aan met cirkelbewegingen op je hele lichaam.
Besteed meer aandacht aan je ellebogen, hielen en knieën. Reinig jezelf
achteraf met een met zeep en droog af met een handdoek.
Melk
en honing Giet per twee kopjes melk een kopje honing in
een badje voor je voeten. Laat ze hier een kwartier in weken en masseer
ondertussen de mengeling in je huid. Dit werkt ook goed voor je
ellebogen en handen.
Eiwit en citrus Meng
twee rauwe eiwitten met een kwart vers appelsiensap. Breng dit aan op je
huid en laat dit ongeveer een kwartier intrekken. Spoel achteraf met
warm water. Dit is geschikt voor een normale tot droge huid.
Havermout Meng
havermout met kokend water. Laat dit mengsel afkoelen en smeer je ermee
in. Spoel na een kwartier af met warm water
Niet alleen bij Rodarte, maar ook bij Jimmy Choo zien we deze lente
lichtgevende designerschoenen die zo uit de jaren '90 lijken te komen. Designerschoenen De
meeste vrouwen dachten sneakers met lichtjes in de zool voor eeuwig in
hun jeugd of althans de jaren '90 te hebben achtergelaten. De
lichtgevende schoen is echter helemaal terug met de 'Zap Sandal' van
Jimmy Choo, die een torenhoge hak van 13 cm heeft en de vloer verlicht
terwijl je wandelt. Dankzij de felle kleurtjes oogt de creatie erg jaren
'90.
Over de schoonheid van deze schoen valt te twisten, feit is wel
dat je er bijna 1.900 euro voor moet neertellen. De lichtgevende
sandalen van Rodarte zijn erg sprookjesachtig en donker. Door de
lichtbol in de hak lijkt het alsof het universum in je schoenen zit
Alexander McQueen geëerd tijdens Council of Fashion Designers
Alexander McQueen geëerd tijdens Council of Fashion Designers
De Britse modeontwerper Alexander McQueen zal tijdens de komende editie van de Council of Fashion Designers of America geëerd worden met een speciale award. De Brit pleegde in februari zelfmoord.
Alexander McQueen zijn laatste collectie werd tijdens de Parijse Fashion Week voor een select publiek getoond, en zou volgens insiders wonderbaarlijk zijn. Critici spreken zelfs over zijn allerbeste collectie ooit. Om het talent post mortem toch nog de nodige eer te betonen heeft de Council of Fashion Designers of America hem nu uitgeroepen tot winnaar van de special tribute award. De prijsuitreiking vindt op 7 juni plaats, wie de award voor McQueen in ontvangst zal komen nemen, is nog niet duidelijk.
Nu het zonnetje eindelijk is doorgebroken, zijn de meeste vrouwen
enthousiast om lenterokjes en -jurkjes aan te trekken. We helpen je
alvast op weg bij de aankoop van je zomergarderobe door je te
waarschuwen voor de gekke trends van dit seizoen die de meeste vrouwen
niet flatteren.
Klompen van Chanel.
Klompen: Alleen de echte
modekeizer Karl Lagerfeld kan klompen trendy maken, hij introduceerde ze
in de laatste lentecollectie van Chanel. Dat betekent echter niet dat
je deze moet gaan kopen, ze zijn namelijk allesbehalve vrouwelijk.
Tuinbroek.
Tuinbroeken:
Ralph Lauren stuurde dit onflatterende kledingstuk, waarvan
vrouwen stiekem hoopten dat het voorgoed verdwenen was, weer de catwalk
op. We zagen het item ook al opduiken in de lentecollectie van H&M.
Alleen tijdens het tuinieren, kunnen we geen enkele andere gelegenheid
bedenken waarop je dit kan dragen.
Kleurrijke make-up.
Make-up:
Cosmeticabedrijven vertellen deze lente vrouwen meer kleur op hun
gezicht aan te brengen. Dit is echter een snood plan om je armer te
maken en je er belachelijk te doen uitzien.
Batik.
Batik:
Het Amerikaanse jongerenmerk American Apparel probeert de gebatikte
print weer trendy te maken. Op Woodstock was dit hip, laat de
batikstoffen in het verleden.
Rokje van veren.
Rokjes van veren:
Deze lijken schattig in theorie. Maar voor een exemplaar betaal je al
makkelijk 400 euro en vanaf je gaat zitten zijn je hele rokje en de
veertjes geruïneerd.
Lederen shorts: Op de
catwalk zagen we de lederen short regelmatig terugkeren, ze staan
geweldig bij modellen met de perfecte maten, maar de meeste 'gewone
vrouwen' moeten zich in een exemplaar wurmen.
Sneakers met peep-toe.
Sneakers
met open tenen: Het leek alsof ontwerpers hierbij dachten:
"Mensen trappen er echt in om schoenen zonder tenen te verkopen, laten
we nog het een stapje verder drijven."
Topless bikini van Victoria's Secret.
Topless bikini:
Iedereen wil er sexy uitzien op strand. Maar dit exemplaar dat enkel
een dun koordje ter hoogte van de borsten heeft, is misschien een stapje
te ver.
Actrice Charlize Theron stond na de Oscaruitreiking bij modekenners op de 'Worst Dressed List' maar op haar make-up viel niets aan te merken. Make-upartiest Shane Paish zet enkele tips op een rijtje om de look zelf te bekomen.
"Voor haar lippen koos ik een opvallende kleur, de tint van rode rozen. De rest van haar make-up bleef heel eenvoudig omdat zo alle aandacht naar haar lippen gaat. Haar ogen zette ik aan met 5 verschillende tinten nude oogschaduw", legt Paish uit. Ook Therons wenkbrauwen werden extra geaccentueerd, volledig in regel met de laatste beautytrend. Opvallend detail: enkel de bovenste wimpers werden aangezet met een vleugje mascara om zo de nude look extra kracht bij te zetten. (br.she)
Kledij Versace van slechte kwaliteit en veroorzaakt ziektes
Kledij Versace van slechte kwaliteit en veroorzaakt ziektes
Versace op de catwalk.
Chinese inspecteurs ontdekten massaal veel fouten bij dure
designerkledij van ronkende merken als Dolce & Gabbana, Hugo Boss,
Hermes en Versace. Hierdoor zouden de creaties zelfs aandoeningen als
uitslag, oogirritatie, allergieën, ademhalingsproblemen en zelfs kanker
kunnen veroorzaken.
Schadelijke stoffen "We
verzamelden stalen uit winkels en chique boetieks in de steden
Hangzhou, Ningbo en Taizhou," aldus inspecteur Shen Yan. Deze drie
behoren tot de rijkste gebieden van China, je vindt er tal van dure
boetieks. Uit tests blijkt dat 60 procent van de designerskledij die ze
verzamelden slecht gemaakt was. Volgens de inspecteurs waren er vooral
problemen met de kleuren van de stoffen, die zouden al snel vervagen.
Andere stukken bevatten hoge niveaus van schadelijke stoffen als
formaldehyde. Dit kan tal van gezondheidsproblemen veroorzaken.
De inspecteurs zeggen dat de kledij gemaakt werd in landen als Italië,
Frankrijk, Marokko, Turkije, Vietnam en India, maar niet in China.
Sommige stukken hadden ook een verkeerd label. Geen enkel van de
vernoemde modehuizen wilde commentaar geven op de resultaten van het
onderzoek. (br.hln)
Schoenengod Christian Louboutin wordt vereerd door menig vrouw. Zijn creaties zorgen echter niet alleen voor natte vrouwendromen, ze slaan ook een gegarandeerd gat in ons budget. "Dat zou ik zelf ook graag anders zien", laat Louboutin weten.
Wanneer je 1 ding in de wereld zou mogen veranderen, wat zou dat dan zijn? Een simpele vraag voor schoenenontwerper Christian Louboutin: "ik zou mijn schoenen goedkoper maken." Voor een paar Louboutins betaal je momenteel nog minstens 400 euro. (br.she)
Goedkope laarzen die de dure Uggs willen nabootsen veroorzaken ernstige
voetproblemen bij de jonge vrouwen die ze vaak dragen, dat beweren
gezondheidsexperts althans.
Rare wandel Een
groep podologen waarschuwt vandaag de bevolking voor laarzen uit
schapenleer omdat ze zorgen voor voet-, rug, knie- en heupproblemen. Ze
zeggen dat veel dragers een 'Ugg shuffle' ontwikkelen, dit is een
vreemd loopje doordat de schoen geen steun geeft aan je voet. Na zes
maanden kan dit al ernstige schade aanrichten die moeilijk te herstellen
is. Podoloog Ian Drysdale: "Omdat deze laarzen warm en zacht zijn,
denken velen dat ze goed doen aan je voeten, maar ze breken ze
letterlijk. Het schoeisel zorgt ervoor dat er meer druk komt op de
binnenkant van je voet, waardoor de bal van je voet plat wordt en zakt.
Het resultaat kunnen significante voet-, enkel- en uiteindelijk
heupproblemen zijn.
Kinderen Voetchirurg
Mike O'Neill noemt deze neplaarzen schandalig. "Je voet schuift in deze
schoenen, wat de gewrichten onder druk zet. De enkel zit in de verkeerde
positie, wat de houding van het dijbeen verandert en dit veroorzaakt
een abnormale beweging in het bekken, wat tot rugproblemen kan leiden."
Volgens Drysdale is het vooral schadelijk voor kinderen, de schade die
de neplaarzen kunnen veroorzaken aan voeten die zich nog ontwikkelen is
erg groot.
Wandelingen Celebs als Kate
Moss, Jennifer Aniston en Cameron Diaz zijn allemaal fan van de laarzen,
daarom ook dat ze zo populair zijn bij fashionista's en gewone vrouwen.
Maar omdat je voor echte Uggs tot bijna 200 euro moet neertellen, zijn
er ook heel wat imitaties op de markt. Deze modellen geven echter geen
steun aan de voet en de enkel. Ugg Australia zegt dat hun laarzen
comfortabel zijn en dus ideaal om thuis te dragen, maar niet bedoeld
zijn om verre wandelingen mee te maken.
Dat schoenen uitgerecycleerde materialen ook hip en mooi kunnen zijn,
bewezen we vorige week al met de schoenen gemaakt uit televisies. Maar
schoenen uit olifantenmest, dat is toch nog iets anders.
Deze schoenen werden gemaakt voor de Londense artiest INSA, op vraag van
het museum Tate Gallery als eerbetoon aan de Britse schilder Chris
Ofili. Het meest opvallende kenmerk, naast de olifantenmest, is de hak
van ruim 25 centimeter en de kleurrijke print.
INSA ging verder
dan dat, en zocht voor het eerbetoon aan Ofili naar olifantenmest
afkomstig van dezelfde olifantenfamilie die de mest leverden voor de
eerste schilderijen van Ofili in de jaren '90.
Ofili
is een Nigeriaans-Britse schilder die zijn roots eer aan doet door vaak
Afrikaanse thema's te verwerken en olifantenmest te gebruiken. Dat valt
niet altijd bij iedereen in de smaak.
Zijn
schilderij 'The Holy Virgin Mary' werd bijna geweerd uit het Brooklyn
Museum of Art (New York) door de toenmalige burgemeester Rudy Guiliani.
Het werk maakte in 1999 deel uit van de tentoonstelling 'Sensation'.
Tate
Gallery vroeg aan nog vijf andere kunstenaars om Ofili te eren, naar
aanleiding van een tentoonstelling die daar loopt tot eind mei. Wat zij
hebben gemaakt, is niet bekend.
Het Amerikaanse modeconcern Phillips-Van Heusen, waartoe onder meer het
merk Calvin Klein behoort, neemt het modemerk Tommy Hilfiger over. Het
betaalt daarvoor 2,2 miljard euro aan de Britse investeringsmaatschappij
Apax Partners. Apax krijgt 1,92 miljard euro cash en 276 miljoen euro
in aandelen, zo maakte Phillips-Van Heusen vandaag bekend.
Meest
winstgevend "Door de combinatie ontstaat
een van de grootste en meest winstgevende kledingbedrijven ter wereld,
met een gezamenlijke omzet van ongeveer 4,6 miljard dollar" (3,4 miljard
euro), aldus een persbericht. Ontwerper Tommy Hilfiger blijft aan
boord. Het modeconcern is op zoek naar merken die wereldwijd kunnen
groeien en de winstgevendheid kunnen verbeteren, had Emanuel Chirico, de
topman van Phillips-Van Heusen, vorige week nog gezegd.
Apax
had Tommy Hilfiger zelf in 2006 in handen gekregen voor zowat 1,6
miljard dollar. Het wilde het modemerk begin 2008 naar de beurs van
Amsterdam brengen, maar de crisis gooide roet in het eten.
Dikkere en oudere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
Dikkere en oudere modellen op catwalk bij Louis Vuitton
De herfst/wintercollectie van Louis Vuitton ontworpen door Marc Jacobs getuigt van veel elegantie met een retrolook: denk aan zwierige rokjes met A-lijn, pumps, diepe decolletés, lange handschoenen en fifties brillen.
Jacobs meed duidelijk broeken, we zagen er geen enkele. De handtassen, een belangrijk onderdeel uit de collectie, oogden erg vrouwelijk en herkenbaar.
Verandering "Designers praten altijd hoe ze voor echte vrouwen ontwerpen en toch zie je geen model ouder dan 20 op de catwalk", aldus Marc Jacobs. "Daarom gebruikte ik nu een grotere variëteit aan sexy vrouwen: jong, oud, dik, dun en verschillende etniciteiten."
De oudste op de catwalk was het 46-jarig, voormalig supermodel Elle Macpherson. Aangezien ze er nog steeds schitterend uitziet, lijkt deze keuze niet grensverleggend, maar voor een toonaangevend merk als Louis Vuitton kan dat wel tellen.
De modeketen WE pakte vorig jaar uit met een hippe ondergoedlijn. Dit jaar vervolledigt ze haar assortiment met een hippe beachwear-collectie.
In de collectie vind je alles voor een modebewust dagje aan het zwembad of op een tropisch eiland. In de beachwear-lijn zit er voor ieder wat wils. Zo kan je kiezen tussen een zwarte collectie met grafische prints en pailletten of roze bloemenprints. Voor de klassiekere types is er eveneens een wit en indigo onderdeel. Sommige stuks zijn voorzien van studs en streepjes, zoals de laatste mode het voorschrijft. Ook een strandtas, slippers en een pareo zijn in de collectie te vinden.
De WE Women Beachwear collectie is vanaf 15 mei verkrijgbaar. De prijs van de tops is 17,95, de slips zijn 12,95. (br.she)
Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Vrouwen geven massaal weer fortuinen aan it-handtassen
Veel mode-experts kondigen al lang de dood van de dure it-handtassen van
grote merken als Louis Vuitton of Hermès aan. Nu blijkt echter uit
Britse cijfers dat de verkoop van must-have accessoires het laatste jaar
met 60 procent steeg.
De
Britse modeketen Selfridges meldt dat ze afgelopen jaar 60 procent meer
dure handtassen verkochten. Het modehuis Mulberry viert een verdubbeling
in de verkoop van zijn handtassenlijn aan. Britse bekende fashionista's
Alexa Chung en Fearne Cotton geven toe 15 handtassen van dit luxemerk
te bezitten. Het merk heeft daarom een wachtlijst voor veel modellen, de
gemiddelde prijs is 770 euro per exemplaar. De best verkopende tas uit
het gamma van Selfridges is de 'Alexa', je hebt deze in roze,
luipaardprint en elektrisch blauw. Op de tweede plaats komt de paarse
'Hillier' van Marc Jacobs van ongeveer 370 euro, op de derde plaats
staat de 'City' van Balenciaga van ongeveer 930 euro.
Aankoopverantwoordelijke
van accessoires bij Selfridges Sebastian Manes: "Vorig seizoen heersten
zwart en de klassieke modellen. Deze lente zijn accessoires speelser,
dit komt doordat de mensen terug optimistisch zijn over de toekomst. Ook
zien we veel retrotoetsen." Handtassen zijn voor veel vrouwen een
verpersoonlijking van zichzelf. Al hun meest dierbare bezit als
portefeuille, sleutels en geld zit er namelijk in. Uit recent onderzoek
blijkt dat een derde van de dames geobsedeerd is door handtassen.
Bij bouwvakkers is het beroemd; als 'reetspleet', 'brievenbus' of
'bouwvakkersreet', maar voor vrouwen is 'de kontdecolleté' nog niet
ingeburgerd.
Misschien komt daar verandering in, met het twitter-offensief van
Playmate Coco. Zij toonde trots haar nieuwe, witte jurk aan haar
Twittervriendjes. De halterjurk heeft een open rug, die nét iets dieper
komt dan normaal, en het begin van een wel héél welgevormde poep toont.
Heidi en haar kontje Het
is niet de eerste keer dat een dergelijke gewaagde jurk zijn weg naar
de media vindt, maar de eerdere 'verschijningen' van de kontdecolleté
waren toch iets eleganter. We denken aan de beeldige zwarte jurk van
Mireille Darc in de Franse komedie 'Le grand blonde', en de paarse,
strakke cokctailjurk van topmodel Heidi Klum, die ¿oeps- een beetje te
veel verhulde van de achterkant.
Mode In
de modewereld wordt het idee ook wel eens gebruikt, maar erg populair
lijkt het niet. De kans dat de kontdecolleté ooit het straatbeeld
haalt, lijkt ons dus eerder klein. De 'gewone' decolleté zal moeten
volstaan.
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Vanessa Paradis nieuwe uithangbord handtassenlijn Chanel
Hollywoodster Vanessa Paradis wordt het uithangbord van de Coco Cocoon handtassenlijn van Chanel. De vriendin van Johnny Depp was dit seizoen reeds het gezicht van de nieuwste Chanel-lippenstift.
Vanessa Paradis mag twee keer op één seizoen schitteren voor het modehuis Chanel. Na haar ophefmakende reclamecampagne voor de lippenstift Rouge Coco staat de Franse nu terug voor de lens van Karl Lagerfeld voor de lancering van de nieuwe handtassenlijn van Chanel.
Paradis wordt stilaan een vaste waarde binnen het modehuis. Zo mocht ze in 1992 ook al verschijnen in de reclamespot voor het parfum Coco Mademoiselle. Lees ook: Vanessa Paradis verkoopt lipstick van Chanel
Het befaamde modehuis Ungaro dumpte socialite Lindsay Lohan als
adviseur en er zaten opvallend minder celebs op de eerste rij tijdens
shows op de Modeweek in Parijs.
Meer aandacht voor product Misschien
zijn designers Hollywoodsterren beu of misschien komt het door de
economische crisis, maar celebs zijn niet meer hot in Parijs. Ook
backstage werd niet meer gediscussieerd over actrices en sterren, maar
over klassieke accessoires, inspiratie en de levensduur van de
ontwerpen. "Ik denk dat we weg gaan de promotie door sterren, het
draait nu meer om het product" aldus directeur verantwoordelijk voor de
Britse modeketen Selfridges & Co. "Tien jaar geleden werden celebs
opgehemeld door de modewereld, nu gaan we voor vaste waarden. "
Er
zaten nog steeds zangeressen en acteurs op de eerste rij bij Stella
McCartney, maar de meeste aandacht ging toch naar de stoffen en
ontwerpen die normale vrouwen ook echt kunnen dragen. Haar show was
volgens journalisten het hoogtepunt van de modeweek in Parijs. "De show
is het bewijs dat het merk evolueert en inspeelt op wat vrouwen in de
toekomst nodig hebben om zichzelf beter te voelen", aldus mode-experts.
Paul McCartney zat op de eerste rij bij de show van zijn dochter Stella, toch ging er meer aandacht naar de ontwerpen.
Modehuis Emanuel Ungaro zette
sterk in op het succes van de celebs toen het vorig jaar actrice
Lindsay Lohan inhuurde om advies te geven bij de vorige collectie, maar
het resultaat werd compleet afgebroken door de pers en verkocht ook
minder goed dan verwacht. De ontwerper van het merk praatte bij deze
show zoveel mogelijk over het verleden van Ungaro en zo weinig mogelijk
over de korte samenwerking met de celeb. Op de catwalk liepen modellen
met vrolijke, draagbare jurken, sexy bustiers en broeken met
luipaardprint, heel wat draagbaarder dan de microjurken van Lohan.
Vooral
accessoires scoorden goed in Parijs, shoppers willen hun huidige
garderobe updaten met een beperkt budget, wat perfect gaat met
accessoires.
Een foto van een Chinese zwerver met versleten jas en eeuwige sigaret
stond op modeblogs van over de hele wereld, de man wordt gebombardeerd
tot stijlicoon. Vrouwen adoreren hem, prijzen zijn stijlgevoel en
noemen hem sexy.
Mode-icoon De
Chinese man is dakloos en zwerft rond in de stad Ningbo, duizenden fans
noemen hem nu de coolste man van China. Met ronkende bijnamen als
'Beggar Prince', de 'Handsome Vagabond' en 'Brother Sharp' gaat hij de
wereld, dit allemaal door een foto die een inwoner van de stad nam.
Fans
vinden hem sexy, vooral zijn diepe blik lijkt aan te trekken, en
prijzen zijn gevoel voor mode. Ze vergelijken zijn outfits, een lange
anorak over een lederen jasje, zelfs met de nieuwste collectie van
Dolce & Gabbana. Zijn haar is warrig en volumineus en hij heeft
altijd een sigaret bij de hand. Zijn voorkeur voor vrouwenkledij
vergrootte enkel zijn status als mode-icoon. "Het is geen zwerver,
eerder een vagebond. En hij kiest kwaliteitsvolle kleding uit. Hoewel
zijn kleren vuil zijn, verkeren ze nog in goede staat, het is helemaal
niet te typische outfit van een zwerver", aldus een fan op een modeblog.
Collectie van Vivienne Westwood.
Daklozen zijn trendy
Dat
zwervers tegenwoordig cool zijn bewijst ontwerpster Vivienne Westwood,
zij presenteerde een collectie voor chique daklozen. Twee jaar geleden
onthulde supermodel Erin Wasoon dat daklozen haar inspiratiebron waren.
"Ik heb respect voor zwervers. Ze hebben de gekste looks en halen hun
kledij uit vuilbakken."
Momenteel is de man anoniem, sociale
werkers van de stad willen dat zo houden. De geruchten gaan dat de man
een universitair diploma heeft, maar toen zijn vriendin hem dumpte
raakte hij het spoor kwijt.
Lange benen geven een sexy en slanke uitstraling. Met deze slimme tips lijken je benen zo enkele centimeters langer.
1. Zonder haartjes Ontharen
is essentieel, gevolgd door een goede hydratatie. Een bezoekje aan het
schoonheidscentrum biedt nog altijd dat extraatje meer om je benen te
laten stralen.
2. Vleugje glans Glans
krijg je bijvoorbeeld door een zelfbruinende crème te gebruiken.
Tegenwoordig heb je ook 'glansproducten' die een laagje over je benen
leggen en ze doen stralen. Te bruine benen zijn geen optie, kies eerder
voor een gouden tint, zelfs melkwitte benen zouden weer mogen. Al
moeten deze dan wel in onberispelijke staat zijn.
3. Hoge taille Een rokje of jurk met hoge taille, verlengen je benen. Een hoge taille kan je bovendien accentueren met een riem.
4. In dezelfde tint Draag
je panty's, tracht je schoenen dan in dezelfde kleur te kiezen. Optisch
win je heel wat centimeters. Idem met huidskleur schoenen op je blote
benen, ook zij maken het verschil.
5. Hoge hakken Hakken zijn in en horen dit seizoen onder elke outfit. Je oogt slanker, langer en krijgt een stijlvolle indruk.
6. Zelfzeker Heel
wat dames voelen zich onwennig in een korte jurk of rok. Dat zie je
meestal meteen. Als je niet durft te pronken met je benen, verlies je
alle effect. Als alternatief kan je voor korte shorts kiezen of een
kort broekje onder je jurkje dragen. Zo zal je makkelijker en zelfzeker
bewegen.
7. Wijde modellen Wijde tuniekjes en rokjes die wijd uitlopen, doen je benen verslanken en verlengen.
8. Sleehakken Sleehakken
zijn heel wat comfortabeler dan een hoge stiletto. Ze lopen net iets
makkelijker en zijn handiger om te dragen onder korte shorts. Zelfs
onder je badpak misstaan ze niet.
9. Enkelbandjes Gladiatorsandalen
en schoenen met bandjes mogen dan wel 'in' zijn, ze werken niet altijd
flatterend. Zwellen je voeten en enkels op door het lange staan
bijvoorbeeld, is het geen zicht dat deze bandjes strak in je vel
snijden. Enkelbandjes onderbreken daarbij de lijn van je been. Zo
lijken deze minder lang.
Witte schoenen en sandalen zijn een van de belangrijkste schoenentrends
voor de komende lente en zomer. Niet enkel meer voor huwelijken en
communiefeesten dus, maar ook voor het werk, een terrasje of een
barbecue.
Een
fris kleur voor een luchtig seizoen, maar en zijn toch een aantal
'maren' aan verbonden. Zo worden witte schoenen natuurlijk snel vuil,
en passen ze zeker niet bij alles. Voor wie durft, ligt echter een hele
schoenenwereld te wachten.
De show van Dries Van Noten is niet
onopgemerkt voorbij gegaan. Niet alleen zijn ontwerpen trokken alle
aandacht, ook de strenge veiligheidsmaatregelen bij het begin van de
parade vielen in het oog.
Scanner De
modedefilé van Van Noten werd gehouden in het historische gemeentehuis
van Parijs. Wie een zitje op kreeg, diende wel eerst door de strenge
security. Ook de handtassen dienden voor aanvang door de scanner
geloodst. Waarom dat zo is, blijft voorlopig onduidelijk. Het zou voor
het eerst zijn dat dergelijke maatregelen tijdens modeshows werden
genomen.
Militair thema Sommige
modekenners zien er een verwijzing naar zijn thema van de collectie.
Vrouwelijke silhouetten werden er gecombineerd met militaire invloeden.
Zo stuurde hij heel wat modellen met legergroene outfits de catwalk op. (br.nina)
Skikonijntjes,
futuristische superheldinnen of wel erg sexy secretaresses. Dit jaar is
het in Milaan slechts een geval van wat je opwindt. De grote merken op
de modeweek verleiden er klanten met waarvan ze weten dat het zal
verkopen: seks.
Preutse Prada.
Rijke mannen Bij
Versace zagen we strakke jurken, de nieuwste collectie oogde zelfs nog
erotischer dan de vorige. Het was een mengeling van futuristische
minijurken met gaten en scheuren in felle kleuren. Cavalli presenteerde
de korte kilt en jasjes uit schapenleder. Ook zagen we felgekleurde
leggings, transparante blouses en korte jurken. De modellen zagen er
duur uit met hun glitterende lipstick, gouden juwelen en bont. De
muziek op de achtergrond ging over 'Sugar Daddy's', rijke, oude mannen
dus. De ontwerpen van Cavalli zijn dus bestemd voor jonge vrouwen en
oude mannen?
Krizia.
Prostituee Dolce & Gabbana
combineerde op vreemde wijze hotpants met rendierprints op dikke
skitruien, dikke anorakken en chique blazers. Ook dit merk maakte veel
gebruik van glitters en bont. Volgens de ontwerpers zelf draaide de
collectie rond sensualiteit, knuffelen en skitrips met je partner.
Pucci ging voor een combinatie van strak en bloot, de lange jurken
tonen genadeloos alle vrouwelijke vormen, de cocktailjurken werden nog
korter en bloter dan vorig jaar. Het Italiaanse merk Krizia liet een
model enkel in zwarte dijenhoge laarzen, hotpants, parels en dikke
kettingen over de catwalk wandelen, ze had meer weg van een prostituee
dan van een mannequin.
Superheldinnen bij Versace.
Prada ging wat in tegen de stroom van
de andere designers, zij experimenteerde eerder met het suggestieve en
haar collectie leek een parodie van wat de andere verkopen en zelfs een
beetje nerdy.
Collectie voor jonge vrouwen en rijke mannen bij Cavalli.
Tim Burton pakt Alice in Wonderland aan, en dat belooft een wervelend
spektakel te worden. Een inspirerend spektakel ook, want verschillende
ontwerpers pakken nu al uit met juwelen die geïnspireerd zijn op Alice
in Wonderland.
Tom B
Stella
McCartney en Tom Binns zetten zich aan het tekenen en ontwierpen een
reeks halskettingen, armbanden en oorringen met kaartmotieven, klokken,
sleutels en konijnen.
Stella McCartney.
Ook Swarovski heeft de beste kristallen
geselecteerd voor enkele opvallende oorringen. De juwelen zijn meestal
verre van goedkoop (300 euro is geen uitzondering).
Swarovski.
Ondertussen regent het 'Alice in Wonderland'-geïnspireerde mode en fotoshoots.
Het blijft langer licht, de bijtende winterkoude maakt plaats voor een zacht briesje en de wollen sjaal wordt vervangen door een zijden exemplaar. De lente staat voor de deur en dat mogen we ook in onze make-up laten zien.
Een blos op de wangen geeft je look een gezonde uitstraling. Kies nog niet voor donkere bronzers, maar ga voor een lieflijk roze. Hierdoor wordt je look zachter en gesofistikeerd.
Ook je ogen mogen aangezet worden in een kleurtje. Heb je geen zin of tijd om nieuwe oogmake-up te gaan kopen, poeder dan wat roze blush op je oogleden. Ook felblauw, iriserend groen en sinaasappeloranje zijn dit voorjaar hipper dan ooit.
Je lippen zijn deze lente gegarandeerd om van te snoepen. Koraalrood en felpaars zijn de nieuwe, ultieme lipkleuren. Sisley lanceert dit voorjaar 2 nieuwe glosses in hun phyto-lip star gamma en ook bourjois komt met een volledig nieuw gamma lipsticks op de proppen. De Sweet Kiss Shine-lijn is niet alleen verzorgend voor de lippen, ze bevat ook de allerhipste lentekleurtjes. Zo kan je nooit een verkeerde keuze maken.
Ook nude blijft dit voorjaar een echte topper. De look geeft je een zekere klasse en elegantie en is perfect voor de werkvloer. Dit voorjaar geef je je huid een extra dekking en glans met het gezichtspoeder Cotton Flower Teint Palette van Clarins. Voor slechts 33 euro krijg je een kaskraker van make-upproduct.
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Lingeriemerk voert campagne met echte, ronde vrouwen
Foto: Bravissimo!
Nu de modeweken volop aan de gang zijn, laait het matendebat ook weer
hoog op. Een Britse ondergoedketen trekt hiermee aandacht, voor hun
laatste reclamecampagne zet Bravissimo! echte vrouwen in hun ondergoed
op de affiches.
Het
Britse ondergoedmerk specialiseert zich in lingerie voor vrouwen met
een grote boezem, daarom lanceerde het nu een wedstrijd voor ronde
dames om de hoofdrol te spelen in hun nieuwste campagne. Het merk
contacteerde 600 klanten en deden een casting om zo vijf finalisten
over te houden. Geen enkele deelnemer had modelervaring. Een van de
finalisten Riann: "Eén van de vijf gelukkigen te zijn, is het beste wat
me is overkomen." De 21-jarige Jess: "Ondanks de druk van magere
modellen in magazines ben ik trots dat ik mijn rondingen aan de wereld
kan laten zien."
Foto: Bravissimo!
Met
deze wedstrijd probeert het merk een gezonder, natuurlijk
schoonheidsideaal te promoten. Woordvoerder Anna Prince van
Bravissimo!: "De campagne promoot een gezond lichaamsbeeld door te
tonen dat echte vrouwen er ook fantastisch kunnen uitzien. Onze klanten
vertelden ons namelijk echte vrouwen boven modellen verkiezen. De
vrouwen die we gekozen hebben zijn mooi, maar iedereen kan zich aan hen
spiegelen."